Thursday, March 2, 2017

SKANDAL SUSK MUHYIDDIN YASSIN TERIMA WANG SOGOKAN DARIPADA KONTRAKTOR JAMBATAN BENGKOK, BILA NAK DIBUKA DAN DISIASAT?



Antara maklumat yang ada ialah Dato ‘Mohd Shukor Abd Manan telah menerima RM 160,000.00 sehingga Mei 2011. Maklumat yang dipaparkan ketika itu antara lain Dato Mohd Shukor Abd Manan telah menerima wang sebanyak RM 10,000.00 pada 24/01/2011 melalui satu nombor cek 876.183, pada 24/02/2011 melalui satu nombor cek 876.280, pada 28/03/2011 melalui satu nombor cek 876.424, pada 28/04/2011 melalui satu nombor cek 876.543 dan pada 27/05/2011 melalui satu nombor cek 876.666. Semua cek telah ditunaikan dan dimasukkan ke akaun peribadi maybank Dato ‘Mohd Shukor Abd Manan itu. Itu adalah tuduhan ketika itu. Sama ada benar atau tidak, hanya SPRM yang tahu kerana masa itu TPM berkuasa!.Kisah seorang bekas Setiausaha Politiknya rasuah (diangkut wang dalam kereta dan almari) pun ditutup begitu sahaja.

Selain itu ialah Resit ATM pada 29/09/2010 (di atas), deposit sebanyak RM 5,000.00 telah dibuat ke akaun peribadi Dato’ Mohd Shukor Abd Manan, nombor akaun 5627-31103-18-8 Maybank melalui tunai Deposti Mesin (CDM) di Jalan 222, Petaling Jaya. Ia satu contoh bukti resit yang ada. Sekali lagi selebihnya bolehlah ditanyakan kepada SPRM tentang nombor cek dan juga transaksi akaun itu.

Apa yang kita hendak tunjuk ialah cara Muhyiddin menyelesaikan isu. Tiada kata putus. Pegawainya mungkin diarah atau menjadi mangsa saja. Malah pihak-pihak lain yang terlibat membuat penafian. Muhyiddin hanya membiarkan isu itu beredar sedangkan bukti transaksi ketika itu wujud. Tiada pula beliau bertindak segagah menyelesaikan masalah 1MDB. Sedangkan ia melibatkan isu integriti bukan sahaja pada pegawai tetapi pada dirinya selaku ketua.
Seorang lagi bekas pegawai Muhyiddin adalah Setiausaha Politiknya di Kementerian Pendidikan bernama Datuk Dr Marzuki Mohamad yang kembali menjadi Pensyarah Sains Politik di Kuliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusian Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Kerjanya menghasut mahasiswa UIAM anti kerajaan agar menyokong Parti Pribumi Bersatu bosnya Muhyiddin Yasin. Malah beliau tanpa segan dan malu hadir ke program PPBM.... TERUSKAN BACAAN DI MYMASSA


4 comments:

Anonymous said...

Rasuah sikit pun nak temberang dlm tulisan di atas sebab UMNO itu memang lubuk rasuah. Lain kali janganlah bawa benda2 yg dah basi.

saffron rice said...

Klu pasal rasuah SU ,, cuba lihat dan tengok kehidupan semua SU menteri, menteri besar, ketuan menteri , terutama kementerian Kanan atau KDN,, tak kira lah setia usaha politik ke sulit ke,khas ke lancau ke apapa sajelah setia usaha,, cuba tengok kereta dia ,rumah dia duir dia,jam dia anak bini dia apaapa sajelah,,, oh ye passport pun kena tengok satu tahu berapa kali pergi luar negara umnrah haji makan angin,,,
Ada rakyat Malaysia yg masih bekerja teruk siang malam dan iklas dan jujur tapi ada yg belum pernah naik kapal terbang ,macam org politik lahanatt ni,,,,
Dalam Islam keadilan harus pada kedua dua pihak ,, tidak boleh kita jadi baruah politik keadilan hanya sebelah pihak musuh adalah jahat dan salah,,, Renung renung kan lah jangan terlalu buka kain org nanti jumpa spender tuan atau majikan sendiri dalam kain org,,, apa cita
Patut patut lah wlpun dapat upah,, GRO dan pelacur pun beri service yg berbeza terpulang pada upah yg di perolehi,,
Takan blogger mcm pelacur dapat je upah terus boleh kongkek wlpun upah tak berbaloi,,,,, agak agak sikit kudrat masih kuat banya kerja lain boleh buat dari melacur,,

Anonymous said...

Anom 1053. Basi sangatlah konon. Anak pinak sapu duit berbillion-billion kerana bapak ada kuasa besar. Ada ISA dan OSA. Apa mau cerita.

Bila ISA dah tak ada kenapa Bapak, anak pinak, suku sakat, kaum kerabat gatal semua badan. Hari-hari kena lauk fitnah rakyat pun dan muak.

Hidang menu lainlah pulak. Banglo terlajak murahkah, FOREX, IMF, Proton, Jambatan Bengkok, Bistari Net barulah rakyat terbuka selera.

Anonymous said...

nak cuci dosa mudah je. Masuk parti bunga, semua dosa terdahulu bakal terhapus

top