Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, April 30, 2017

CAP BUNGA DITUBUHKAN UNTUK BELA KRONI ROMPAK KHAZANAH NEGARA DAN MUKHRIZ SEBAGAI PM, JADI MUHYIDDIN ANDAIKAN HADI KELIRU!!!



Kenyataan Abdul Hadi Awang, Presiden PAS ketika membuat ucapan di Muktamar PAS Ke-63 di Alor Star, Kedah semalam, benar-benar telah mengejutkan Muhyiddin Yassin daripada tidur yang panjang walaupun pada masa yang sama, jentera propaganda dan tentera-tentera siber Cap Bunga seperti beruk minum air ketum, yang masih kebingungan dan tenggelam punca untuk membalun Presiden PAS itu.

Semalam Abdul Hadi Awang berkata, "Kita tidak boleh layan parti yang tak sama dengan kita, kita dah buat penilaian, parti Pribumi (Cap Bunga) tak ada ketentuan arah kerana pemimpin, kita tak tahu, siapa imam, siapa makmum dan kita buat keputusan tidak ada hubungan dengannya."

Hari ini, Presiden Cap Bunga, Muhyiddin Yassin berkata, besar kemungkinan Abdul Hadi Awang keliru apabila menyatakan parti yang dipresidenkannya sebagai tidak ada hala tuju.

Sebaliknya, kata Muhyiddin, Cap Bunga konsisten dengan arah dan tujuannya, walaupun ramai yang melihat tujuan dan arah sebenar Parti Cap Bunga, hanyalah untuk menyelamatkan kroni-kroni Mahathir daripada terus dicantas dan tidak dibenarkan mengaut kekayaan negara ini untuk diri mereka sendiri, selain menjadikan Mukhriz Mahathir sebagai Perdana Menteri walaupun Timbalan Presiden Cap Bunga itu langsung tidak mempunyai sebarang bakat dalam apa juga usaha melainkan sentiasa terpaksa bersandar kepada bapanya, Dr. Mahathir.


"Mungkin Hadi melihat kami sebagai sebuah parti baru dan itulah sebabnya mengapa dia mendapat persepsi yang salah... kerjasama di kalangan parti-parti dalam Pakatan Harapan adalah baik dan saya yakin, kami berjaya mencapai matlamat dan perjuangan yang sama. Jadi, tiada sebarang kekeliruan di situ. Mungkin dia (Hadi) yang sebenarnya keliru," katanya kepada wartawan sewaktu sidang media di Ibu Pejabat Cap Bunga.

Sementara itu, Pengerusi dan Presiden sebenar Parti Cap Bunga, Dr. Mahathir pula berkata, partinya sangat yakin, mereka akan memperolehi undi daripada masyarakat pengundi Melayu di kampung-kampung sekalipun PAS akan 'mengacau'.

Cap Bunga menerusi Muhyiddin Yassin dan digertak pula oleh Dr. Mahathir berusaha untuk memujuk PAS menyertai Pakatan Harapan yang diketuai oleh Lim Kit Siang dan DAP.

Hari ini, perwakilan PAS di Muktamar telah sebulat suara untuk memutuskan hubungan dengan PKR, yang merupakan satu-satunya komponen Pakatan Harapan yang masih ada hubungan dengan mereka.

3 comments:

Anonymous said...

hahaha...terbalik kot bro..
sape yg songlap duit negara dan jual harta negara..

Anonymous said...

Madey dah ada rekod sangat buruk pasal urus tadbir negara sampai ada yg gelarnya mahafiraun. Jadi, tak payah layanlah partinya. Perjuangan utk kpentingan peribadi tak memberi manfaat kpd rakyat.

Anonymous said...

TSMY ... you yang keliru sebenarnya.. Lol..

 
Blogger Templates