Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, April 28, 2017

TIAN CHUA JADI TETAMU TAK DIUNDANG KE MUKTAMAR PAS UNTUK PASTIKAN PAS TAK PUTUSKAN TAHALUF SIYASI DENGAN PKR?



Tian Chua telah dijemput untuk hadir sama pada muktamar PAS tahun ini di Alor Star.

Seperti biasa Ahli Parlimen Batu itu pasti akan muncul dan kemudian berlagak seolah-olah dia adalah sebahagian daripada PAS.

Namun tahun ini, tidak lagi seperti pada tahun-tahun sebelumnya.

Tian Chua selaku Naib Presiden PKR mungkin akan mendengar sesuatu yang sangat digeruni oleh PKR dan dia sendiri yang bakal diumumkan oleh PAS dengan dia sendiri hadir untuk menjadi saksi mata dan telinga.

Dengan kata lain, PAS mahu PKR tidak lagi menyalahkan orang lain dan menuduh berita yang disampaikan kepada mereka adalah berita palsu memandangkan saksi dan utusan PKR adalah Naib Presiden sendiri iaitu Tian Chua.

Dewan Ulama PAS telah menerima usul agar PAS memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR. Sekarang ini hanya kata-kata pemutus Dewan Syura PAS sahaja yang ditunggu-tunggu untuk keputusan sama ada PAS akan bersama-sama PKR lagi atau sebaliknya.

Apakah Tian Chua sedia dimalukan di dalam majlis PAS sepertimana PKR pernah memalukan Abdul Hadi Awang dalam satu program Pakatan Rakyat tiga tahun lepas?

Atau adakah sebenarnya Tian Chua yang terkenal sebagai penceroboh itu, adalah tetamu yang tidak diundang. Kedatangannya semata-mata untuk memastikan PAS malu alah dan menunda keputusan memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR, sekaligus menyelamatkan kerajaan Pakatan di Selangor?


2 comments:

Johan said...

كناف سي فنيفو دجمفوة؟ دي ايت ادله انق حازم.

Anonymous said...

tian chua jadi taik busuk yg tak diundang.

 
Blogger Templates