Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 28, 2017

SEMALAM JADI PAKAR KIRA JUMLAH YANG DATANG KE RUMAH PM, HARI INI PAKAR KIRA KOS PRESIDENTIAL SUITE ST.REGIS BALI PULAK!!!



Bagusnya pembangkang di Malaysia ni atau lebih tepat lagi pembenci Najib adalah sewaktu di sekolah, masing-masing cukup culas dan malas untuk melayan matapelajaran matematik. Kalau boleh matapelajaran itu tidak seharusnya wujud dalam sukatan pelajaran kerana matematik merupakan pemangkin kejatuhan gred.

Bagaimanapun apabila mereka menjadi penentang Najib, masing-masing bertukar menjadi pakar matematik dengan formula pengiraan kos yang tidak mungkin seorang Profesor mahupun Sarjana Matematik IPT terbaik dunia pun mampu fahami atau pelajari.


Dengan kata-kata lain mereka berjaya mencipta formula matematik yang kalau dikembangkan besar kemungkinan membolehkan manusia meneroka lohong hitam di angkasa lepas.

Hebatnya transformasi otak apabila menentang Najib!

Seorang penyokong kuat Mahathir yang pernah diangkat oleh sebuah portal pro-DAP sebagai kononnya penganalisa politik dan pernah menjawat jawatan dalam UMNO Bahagian di salah satu Bahagian di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, merupakan orang pertama yang membuat pengiraan dan fakta tentang percutian Najib dan keluarga ke Bali serta Perth. Tulisannnya ditularkan menerusi Whatsapp pro Pakatan dan ringkasan atau intisarinya ditularkan pula ke Facebook.

Menurut 'penganalisa politik' tersebut, Pejabat Perdana Menteri telah menyewa 41 buah Presidential Suites di Hotel St. Regis, Bali yang menurutnya milik Peter Sondakh.

Bagaimanapun berdasarkan portal yang sama, berita yang dilaporkan 'penganalisa politik' tersebut amat jauh terbabas kerana yang disewa hanya 1 Presidential Suite dan 11 buah bilik standard. Anggota rombongan pula hanyalah seramai 23 orang.


Menggunakan keratan berita yang disiarkan oleh media Indonesia sebagai hujah terkukuhnya, si bangang-si bangang dalam Pakatan berseronok kerana mereka dapat peluru besar selepas gagal menjawab mengapa Mahathir dan ahli keluarganya beraya di London iaitu sebuah negara yang mengenakan GST atau VAT setinggi 20% dan tinggal pula di kawasan SUPER ELIT walaupun pada masa yang memperlekehkan GST 6% Malaysia yang dianggap membebankan.

Tanpa berfikir panjang, mereka menularkan 'fakta' tersebut tanpa memikirkan logik bahawa di dalam dunia ini TIDAK ADA SEBUAH HOTEL PUN yang akan menyediakan 41 buah Presidential Suites. Sama seperti Royal Suite, bilik jenis Presidential Suite hanya ada satu atau dua sahaja di setiap hotel bertaraf lima bintang ke atas.

St Regis Bali juga serupa!


Kini mereka cuba mengalihkan kebodohan yang memalukan itu dengan mempersoalkan motif percutian Najib bersama-sama keluarganya selain penggunaan wang rakyat.

Bermodalkan jumlah Presidential Suite yang amat meragukan, mereka cuba membangkitkan sentimen dan emosi orang ramai kononnya Najib dan keluarganya berlibur sakan menggunakan wang rakyat.

Seorang PM atau mana-mana anggota pentadbiran (kabinet) tidak mungkin boleh menyewa bilik hotel bertaraf Presidential Suite sebanyak itu kerana terikat dengan AKTA 237, AKTA AHLI PARLIMEN (SARAAN) 1980 dan Hak-Hak Istimewa Anggota Pentadbiran Kerajaan/Parlimen.

Yang boleh dan tidak terikat dengan akta tersebut hanyalah BEkAS PERDANA MENTERI!


Apatah lagi 41 buah bilik Presidential Suite tidakk wujud langsung di St. Regis atau mana-mana hotel di dunia ini.

Sebagai Perdana Menteri, Najib berkelayakan untuk membawa keluarganya bercuti. Sudah pasti sebahagian daripada perbelanjaan itu ditanggung oleh ahli keluarga atau tajaan mana-mana pihak.

Dan seperti kebiasannya, Najib tidak akan bercuti berlibur seperti yang dilakukan oleh Mahathir semasa 22 tahun dahulu sebaliknya Najib akan turut membawa misi negara bersama-sama. Lebih-lebih lagi percutiannya ke Bali bersamaan dengan percutian bekas Presiden USA, Barrack Obama.

3 comments:

Anonymous said...

pemimpin yang baik adalah pemimpin yang beraya pada hari raya pertama je dengan rakyat sendiri.. dan hari kedua beraya di negara asing siap tempah presidential suite. TERBAIK punya PM Malaysia

Anonymous said...

Pembankang bangang itu lah saja yg boleh diberikan kepada mereka. Eehh... Najib tak takut ke kena tangkap dan diektradisi ke USA... hheee takutnya...

Anonymous said...

Penulis jangan cuba angkat buntut Rosmah yg semakin besar bab makan duit curi.

 
Blogger Templates