Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, August 20, 2017

AZMIN ALI BUKTIKAN, CAP BUNGA DAN PAN ADALAH 'SAMPAH' SEMATA-MATA APABILA HANYA HANTAR ZURAIDAH KAMARUDDIN KE PERASMIAN PAKATAN HARAPAN KELANTAN!!!



PAN tidak berpuas hati apabila PKR Kelantan langsung tidak menghormati Pakatan Harapan yang melancarkan perasmian Pakatan Harapan Kelantan. Di sebalik PAN yang diwakili oleh Presidennya Mat Sabu, manakala Cap Bunga pula diwakili oleh Mukhriz Mahathir, PKR pula sekadar menghantar Zuraidah Kamaruddin yang sudah semakin tidak signifikan di dalam Pakatan Harapan hatta di dalam PKR sendiri.

Lebih menarik lagi ialah Pengerusi PKR Kelantan, Abdul Aziz Kadir yang dikenali sebagai ahli 'Kartel Azmin' juga langsung tidak memberikan komitmen untuk menjayakan program peringkat negeri itu.

Tindakan PKR itu mengundang kecaman terhadap Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang sebenarnya lebih menguasai PKR berbanding Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR merangkap isteri Ketua Umum, Anwar Ibrahim.

Azmin Ali dituduh sudah terlalu kemaruk untuk bersekutu dan bersekongkol dengan PAS, menyebabkan PAN dan Parti Cap Bunga di Kelantan, langsung tidak dipandangnya. Bahkan PAN yang merupakan parti kecil asuhan DAP tetapi bercakap besar, atau lebih tepat lagi digelarkan sebagai 'kain basahan DAP', seperti tidak wujud pada mata Azmin Ali dan PKR.

Kajian IDE yang sengaja didedahkan, membabitkan PAN, amat menyedikan. Pendedahan yang dibuat oleh Dr. Mohamad Nor Nawawi menyatakan sokongan kepada PAN hanya 1%. Itu pun sekadar mengadakan angka, bukannya sokongan.

Layanan yang diberikan oleh PKR kepada PAN dan Cap Bunga khususnya di Kelantan, menyebabkan khadam-khadam parti DAP menyerang Azmin dan kartelnya. Perlu diingat, Azmin sentiasa menyisihkan PAN dan Cap Bunga dalam semua gerak kerjanya. Suara-suara dari Selangor pula menyatakan, Azmin dan PKR hanya berminat untuk memastikan perlawanan pada PRU-14 nanti adalah satu lawan satu. Dan dibandingkan PAN dan Cap Bunga, Azmin lebih mengutamakan PAS.

Secara simboliknya, PAN dan Cap Bunga di mata Azmin hanyalah ikan kembong perut busuk. Dalam bahasa yang lebih mudah, ada mereka menyusahkan, tidak ada mereka lebih dialu-alukan.


Azmin sebelum ini dikecam oleh DAP dan PAN kerana bertindak sendirian untuk cuba menjalinkan kerjasama politik dengan PKR. Sekaligus melanggar persetujuan Pakatan Harapan bahawa sebarang kerjasama dengan parti-parti politik selain komponen Pakatan Harapan memerlukan konsesi dan persetujuan daripada semua parti komponen.

Apa yang dilakukan oleh Azmin Ali mudah difaham memandangkan PKR sekarang sedang dalam masalah yang sangat besar selepas PAS mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan mana-mana parti politik yang masih bekerjasama dengan PAN dan DAP.

Di sebalik gesaan DAP dan Lim Guan Eng agar PKR Selangor menghalau tiga orang Exco Negeri dari PAS serta lantikan-lantikan politik lain di dalam PBT dari kalangan ahli-ahli dan pemimpin PAS, Azmin Ali memilih untuk tidak akur kerana sedar dengan masalah yang lebih besar akan melanda pentadbiran dan parti yang dia adalah Timbalan Presidennya di Selangor. Keberanian luar biasa Azmin Ali menentang DAP dan PAN sudah pun menunjukkan betapa terdesaknya PKR untuk menjamin kedudukannya sendiri.

Dek kerana itulah, berdasarkan perkembangan semasa seperti yang ditunjukkan oleh PKR membabitkan perasmian Pakatan Harapan Kelantan, di Selangor sendiri PAN dan Cap Bunga nampaknya tidak mempunyai sebarang harapan. Begitu juga di Kedah di mana PAN dan Cap Bunga berangan-angan mereka menjadi dominan kerana PKR lebih berminat dengan PAS.

Maka tidak hairanlah mengapa para penyokong DAP semakin tidak senang hati dengan Azmin Ali dan PKR yang disifatkan mereka sebagai KAWAN TIKAM BELAKANG!


2 comments:

Anonymous said...

apakah 'PAN digelar kain basahan DAP' bermaksud 'kain basahan' itu dijadikan untuk melap taik pada pantat selepas kit siang berak?

Anonymous said...

Pan sekadar tukang angguk dap. Tak wujyd pun tak apa.

 
Blogger Templates