Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 18, 2017

BILA YDP PAS KAWASAN PERMATANG PAUH MAKAN BERSILA BERSAMA NAJIB ABDUL RAZAK, WAN AZIZAH PULA DISERANG SAKIT PERUT!!!



Tidak menghairankan langsung apabila pemimpin-pemimpin PKR kelam-kabut cuba memujuk dan melembutkan hati Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. Tidak menghairankan juga bilamana Wan Azizah, Presiden PKR sanggup menebalkan muka dengan mengatakan, PKR sudah bersedia untuk menjalinkan hubungan dan kerjasama dengan PAS. Dan tidak menghairankan juga PKR dilihat cuba menderhaka terhadap DAP dan tidak menghiraukan PAN apatah lagi Cap Bunga dan Mahathir.

Lawatan sambil kerja Perdana Menteri merangkap Presiden UMNO ke Permatang Pauh yang merupakan kubu kuat PKR, memberikan impak yang sangat besar. Segala maruah dan air muka PKR, terletak di Parlimen Permatang Pauh. 

Permatang Pauh samalah seperti Pekan. Mesti dipertahankan dengan apa cara sekalipun. Tidak boleh tidak kerana di situlah terletak maruah Presiden parti dan Ketua Umumnya.

Cuma berbeza dengan Pekan, kekuatan PKR di Permatang Pauh terlalu bergantung kepada PAS Permatang Pauh. Apabila PAS menyatakan mereka sudah putus tahaluf siyasi dengan PKR, ia adalah satu bencana besar kepada PKR. Walaupun pada mulanya, PKR cuba meyakinkan diri mereka sendiri kononnya mereka boleh berdiri tanpa tongkat PAS, akhirnya mereka terpaksa mengakui bahawa tanpa PAS, PKR tidak akan ke mana-mana. Malah mungkin akan pupus terus dari arus perdana politik Malaysia.

Ketika diberitahu bahawa Najib akan berada di Permatang Pauh untuk program Majlis Kenduri Pemimpin Bersama Rakyat di Poleknik Seberang Perai, PKR kelam-kabut menyusun flashmob untuk memalukan Najib. 

Kalau dahulu, ketika PAS masih bersama-sama PKR, flashmob pasti akan berjaya, terutama di sarang besar seperti Permatang Pauh, namun kali ini flashmob yang cuba dibuat, tidak lebih daripada perkumpulan budak-budak main konda-kondi, yang kemudian berakhir dengan penahanan 15 orang daripada mereka oleh PDRM.


Mereka yang ditahan ialah Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai, Ong Jing Cheng dan ahli Pemuda PKR, Fahmi Zainol yang kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Bukit Mertajam di Bandar Perda untuk soal siasat.

Sebelum ditahan polis, ahli-ahli PKR itu membawa sepanduk dan menyebarkan risalah yang antara lain kandungannya mendesak Najib membebaskan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan di Sungai Buloh atas kesalahan meliwat bekas pembantunya.

Sesuatu yang menarik ialah apabila Yang Dipertua PAS Permatang Pauh, Omar Hassan turut duduk bersila dengan Perdana Menteri, Najib Abdul Razak dalam program berkenaan. Omar hadir untuk meraikan kehadiran Najib di kawasan Parlimen Permatang Pauh. 

Yang pastinya, kehadiran Yang Dipertua PAS Kawasan itu pasti akan menghiris hati dan perasaan para pemimpin PKR terutama sekali Presiden PKR apabila bekas rakan sekutu di kubu kuat dia dan suaminya, meraikan kehadiran musuh besar mereka, Najib Abdul Razak. 

Sesuatu yang menarik ialah apabila Majlis Kenduri Bersama Rakyat di Politeknik Seberang Perai itu turut mencatatkan kehadiran teramai iaitu 21,380 orang. 

Cubaan sabotaj oleh PKR gagal sama sekali. 

Lebih menarik lagi ialah apabila Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, turut meraikan kedatangan Najib Abdul Razak. 

2 comments:

Anonymous said...

Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

7 - percaya bahawa tidak boleh mengebumikan orang UMNO di tanah perkuburan Islam

8 - percaya bahawa ibadah orang UMNO tidak diterima Allah SWT.

Anonymous said...

Pan tak blh marah ye...sbb lge pun maraikan kehadiran pm.

 
Blogger Templates