Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, August 23, 2017

SELEPAS SERBUAN SPRM, JAUH BETUL AZMIN ALI TERBANG... KENAPAKAH!!!



6 serbuan yang dilakukan oleh SPRM ke atas pejabat Jana Niaga Sdn. Bhd, UNISEL dan pejabat MBI semalam, mengundang kemarahan Azmin Ali. Serbuan oleh SPRM itu ekoran pendedahan beberapa buah blog dan orang perseorangan tentang penyelewengan kewangan.

Beberapa hari sebelum itu, Azmin Ali yang kerap bercakap besar kononnya pentadbirannya di Selangor sebagai cekap, jujur, tidak rasuah, tidak menyeleweng dan berjaya memajukan Selangor telah mencabar SPRM untuk menyiasat skandal tersebut.

Konon-kononnya dia tidak takut disiasat, bahkan bersedia untuk disiasat. Para penyokong dan jentera propaganda Azmin Ali pun bukan main mendabik dada dan berlagak, konon-kononnya Azmin Ali tak takut untuk disiasat sebab Azmin tak buat salah apa-apa.

Namun berbeza sikap, sebaik-baik sahaja SPRM mula menjalankan tugas, ayat yang keluar dari mulut Azmin Ali jelas melambangkan kegusarannya. Para penyokong pun mula memainkan ayat-ayat simpati kononnya SPRM bertindak pantas sebab aduan UMNO. Konon-kononnya UMNO memainkan tangan ghaib untuk memalukan Azmin Ali.


Azmin Ali sendiri cuba menggambarkan dan memahamkan para penyokong dan pengikutnya bahawa tindakan dan proses penguatkuasaan itu adalah tindakan yang mahu mengganggu gugat pentadbirannya. Azmin Ali mahu menyatakan bahawa tindakan tersebut adalah cubaan menganiayainya. Malah lebih tepat Azmin Ali tidak bersedia untuk disiasat dan takut untuk disiasat.

Pengarah Komunikasi Strategik di Pejabat Menteri Besar Selangor, Yin Shao Long berkata, serbuan SPRM itu adalah tindakan terancang untuk menjejaskan imej Kerajaan Negeri Selangor. Menurutnya lagi, SPRM telah ditekan untuk melakukan serbuan tersebut dan tekanan politik ke atas SPRM hanya akan mencalarkan persepsi dan menghakis keyakinan rakyat terhadap agensi anti-rasuah itu. (RUJUK SINI)

Ironinya, masa SPRM bertindak menyiasat, menyerbu dan menahan pemimpin-pemimpin yang ada kaitan dengan UMNO, puak-puak yang sama, bukan main lagi memuji tindakan SPRM. Tidak pula dikatakan, tindakan SPRM itu adalah hasil tekanan politik. Tetapi apabila terkena ke batang hidung sendiri, semua dalih-dalih bodoh untuk melindungi sesuatu terpaksa dikeluarkan tanpa rasa malu.

Maka tidak hairanlah mengapa Selangor enggan menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) tempoh hari sehingga terpaksa mengeluarkan kenyataan PALING BODOH kononnya Selangor mempunyai kaedah dan mekanisme pencegahan jenayah yang lebih baik.

Yang pastinya, pendedahan-pendedahan membabitkan skandal UNISEL-Jana Niaga itu melibatkan dokumen-dokumen, surat-surat serta arahan-arahan daripada MBI, selain turut mengandungi tandatangan Azmin Ali dan mereka yang lain... bukan sekadar satu teori yang kemudian disimpulkan menerusi money-trail bikinan sendiri seperti dalam 1MDB yang gemar dilakukan oleh Rafizi Ramli.

Pastinya anda masih ingat dengan Adam Rosly, 'anak ikan' Zuraidah Kamaruddin yang tiba-tiba sahaja menjadi kaya-raya dan kesnya membuatkan Zuraidah Kamaruddin, Ahli Parlimen Ampang bungkam dan menyepikan diri.

Alasan dan benda yang samalah...

No comments:

 
Blogger Templates