Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 12, 2017

TERDESAK SEHINGGA TERPAKSA TARIK SITI HASMAH SOKONG COMANGO, BERSIH PULA GAGAL DEMONSTRASI ANTI-NAJIB DI WASHINGTON!!!



Dua hari lepas, Tun Dr. Siti Hasmah yang tidak pernah terlibat dalam mana-mana penganjuran demonstrasi, muncul buat kali pertama di dalam Himpunan Ungu yang didalangi oleh  COMANGO yang kuat menyokong LGBT dan kebebasan seksual. Kononnya sebagai menyuarakan penentangan terhadap 'politik toksik'.

Himpunan Ungu itu sebenarnya adalah bertujuan untuk 'memperolok-olokkan' Donald Trump yang telah menjemput Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak ke Amerika Syarikat. Umum mengetahui, Donald Trump berjaya mengalahkan Hillary Clinton dalam perebutan menjadi Presiden Amerika Syarikat. Pada hari kekalahannya, Hillary Clinton mengenakan baju berwarna ungu yang melambangkan pergerakan wanita. (RUJUK SINI)

Donald Trump sebaik-baik sahaja mengambilalih pentadbiran Amerika Syarikat, telah memecat ramai kakitangan pentadbiran sebelumnya, terutama di dalam DOJ yang seringkali menjadi rujukan Gerakan Mahathir. Pendedahan beberapa pihak termasuklah dari kem Mahathir sendiri menunjukkan, berpuluh-puluh juta Dollar Amerika telah disalurkan kepada Yayasan Clinton dari Kem Mahathir untuk memastikan Clinton menang, seterusnya berjaya menggulingkan Najib Abdul Razak di Malaysia.

Gerakan COMANGO terus menyerang negara ini selepas mereka gagal dalam usaha mendapat pengiktirafan dari PBB pada tahun 2014 apabila tuntutan-tuntutan mereka ditolak oleh pertubuhan berkenaan. (RUJUK SINI)





Antara penggiat utama COMANGO adalah Marina Mahathir, anak sulung Dr. Mahathir dan Siti Hasmah!

Penglibatan anak Marina Mahathir dalam demonstrasi yang kononnya dihadiri 1000 orang dua hari sudah, yang cuba mengangkat perjuangan menghalalkan LGBT sebagai cara hidup, sudah cukup untuk menunjukkan apa sebenarnya yang diperjuangkan oleh keluarga Mahathir.

Pada masa yang sama, orang yang sangat mereka musuhi pula selamat sampai di Washington DC untuk mengadakan pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump.



Kumpulan penyokong Mahathir awal-awal lagi telah cuba mewuar-uwarkan kononnya Najib Abdul Razak dan isterinya terpaksa ke Washington untuk memujuk Amerika Syarikat agar tidak menangkap dan mendakwanya kerana kleptokrasi. Berita tentang FBI, CIA dan seribu satu nama lain mahu menangkap, memberkas dan memenjarakan Najib Abdul Razak juga sudah lama dimainkan sehingga ada juga yang percaya dengan cerita-cerita dongeng itu.

Lawatan kerja selama tiga hari sudah berlangsung selama dua hari. Tinggal sehari sahaja lagi. Kelompok Mahathir dan Pakatan Harapan terus mencipta cerita-cerita dongeng untuk memujuk hati sendiri.

Ada sesuatu yang menarik berlaku di Washington D.C.


Puak BERSIH di Amerika Syarikat dilaporkan telah merancang untuk mengadakan tunjuk perasaan memalukan Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansor. Rancangan berdemonstrasi itu kononnya mahu menunjukkan kepada Amerika Syarikat dan Donald Trump, Najib Abdul Razak tidak lagi diterima oleh rakyat Malaysia.

Malangnya, rancangan demonstrasi BERSIH itu tidak sempat dilaksanakan apabila sekumpulan pelajar-pelajar Malaysia di Washington terlebih dahulu mengadakan sambutan dan mengalu-alukan kedatangan Perdana Menteri serta rombongan. Apatah lagi, sambutan daripada kempen BERSIH untuk mengadakan demonstrasi juga nampaknya gagal dan kurang mendapat sambutan daripada para pelajar serta rakyat Malaysia yang tinggal di Washington.

Sedar tentang rancangan untuk menyambut kedatangan Perdana Menteri dan rombongannya telah gagal, BERSIH sekali lagi cuba mengatur untuk mengadakan demonstrasi yang bertujuan memalukan delegasi negara ke Amerika Syarikat ketika majlis makan malam.


Bagaimanapun, sekali lagi sambutan yang diperolehi terlalu hambar. Penyokong Najib dan mereka yang teruja dengan kedatangan Najib Abdul Razak serta isterinya, jauh mengatasi bilangan puak-puak BERSIH.

Apa yang mereka mampu lakukan sekarang cuma mengeluh dan mengadu konon-kononnya Donald Trump dan pentadbirannya dikutuk dikecam oleh media-media utama negara tersebut, sedangkan pada masa yang sama, mereka gagal menunjukkan bukti sebaliknya media-media utama Amerika Syarikat mengalu-alukan kedatangan Perdana Menteri dan rombongannya sebagai pemangkin kepada perdagangan dan kepentingan Amerika Syarikat di Malaysia yang lebih besar berbanding sebelumnya.


No comments:

 
Blogger Templates