Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, November 4, 2017

BAJET SELANGOR 2018 ADALAH BAJET UNTUK MENTERI BESAR, EXCO DAN SPEAKER... PENJAWAT AWAM SELANGOR, DAPATLAH TEMBERANG!!!



Bersoraklah sekalian penyokong dan pemuja Pakatan Rakyat. Pengkagum Azmin Ali pula berkata, Azmin Ali telah berjaya memperkecilkan Najib Abdul Razak, sekaligus menunjukkan ketepatan gelaran 'PM in waiting' yang diberikan kepada Azmin Ali.

Bonus tiga bulan gaji kepada penjawat-penjawat awam Selangor menjadi buah mulut. Habis semua pakat bercerita, untunglah jadi penjawat awam di Selangor kerana berbanding penjawat awam Persekutuan yang hanya menerima RM1500 bonus, penjawat awam Selangor menerima 3 bulan gaji.

Mudah sebenarnya untuk membohongi rakyat. Azmin Ali telah membuktikannya. Hampir kesemua orang terpedaya dengan pembentangan Bajet 2018 Selangor oleh Azmin Ali.

Tiga bulan gaji!

Masing-masing dah mula pakat mencongak berapa yang mereka akan dapat pada penghujung 2017 ni. Rupa-rupanya, bonus tiga bulan gaji itu tidak lebih daripada satu penipuan semata-mata.

Apakan tidak, Azmin sendiri bagitahu, dua bulan bonus telah dibayar pada Aidilfitri iaitu empat bulan lalu. Baki sebulan lagi, akan dimasukkan pada penghujung tahun.

Bajet 2018 tetapi Azmin telah menggunakan bajet 2017 semata-mata kerana laparkan publisiti!


Rupa-rupanya bonus Kerajaan Negeri Selangor di bawah kepimpinan Azmin Ali hanyalah sebulan gaji dan dua bulan kenangan lalu!!!

Maka adalah yang cuba mempertahankan pembohongan Azmin Ali itu sambil memperolok-olokkan, salahkah kalau Kerajaan Negeri Selangor bayar bonus lebih awal beberapa bulan sebelum pembentangan bajetnya.

Jawapannya, bonus hanya boleh dibayar mulai atau selepas 1 Januari 2018 kerana Enakmen Perbekalan (Supply Enactment) dan Waran Peruntukan (Allocation Warrant) yang akan ditandatangani oleh MB Selangor untuk keluarkan wang yang ditetapkan jumlah dari Kumpulan Wang Disatukan Negeri (State Consolidated Fund) itu hanya boleh bermula pada 1 Januari 2018.

Dalam bahasa yang lebih mudah, penjawat awam Selangor dan rakyat Selangor telah ditipu hidup-hidup dalam usaha Azmin untuk melindungi peruntukan besar untuknya, Exco dan Speaker!!!

3 comments:

Anonymous said...

Takpe..janjo dapat bro...

Unknown said...

Ludah kemuka sendiri

Orang melayu said...

maknanya 2018 tk ada bonus la untk pnjwat awam negeri selngor

 
Blogger Templates