Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 13, 2017

RAFIZI KANTOI BERBOHONG LAGI, TAPI PARA PENYOKONGNYA TETAP PERCAYA SEBAB AKAL MEREKA TELAH DILIWAT OLEH RAFIZI!!



Usaha membodoh-bodohkan orang Melayu, khususnya generasi muda sekarang ini telah 'diserahkan' kepada orang Melayu sendiri. Kebetulan pula, ramai anak-anak muda Melayu yang sangat malas mencari ilmu tetapi suka bercakap, malahan sentiasa berlagak seolah-olah mereka terlebih tahu dalam segala hal, menyebabkan hasutan yang mendidik mereka dalam kebodohan menjadi lebih mudah.

Itu yang berjaya dilakukan oleh Rafizi Ramli, Naib Presiden PKR yang hidup dengan melakukan pembohongan, fitnah dan tohmahan.

Contoh terbaik dan terkini ialah bilamana Rafizi Ramli berjaya membodoh-bodohkan sebahagian  besar spesies anak muda Melayu yang bukan sahaja kurang berilmu, tetapi sombong dan angkuh dalam isu harga minyak.

20 jam sebelum itu, Rafizi Ramli cuba menimbulkan gempar dengan mengumumkan bahawa Kerajaan akan menaikkan harga minyak mingguan pada minggu ini kerana katanya harga minyak mentah Brent telah naik ke USD65 setong.

Ramailah pengikut dan pemercaya Rafizi yang turut bersorak dan menyimpan maki hamun masing-masing sehingga kerajaan membuat pengumuman secara rasmi harga baru minyak petrol RON95, RON97 dan diesel.

Namun apabila KPDNKK mengumumkan bahawa harga minyak turun minggu ini (4 sen untuk RON95; 5 sen untuk RON97 dan 1 sen untuk diesel), Rafizi segera membuat u-turn. Daripada kenyataannya bahawa kerajaan akan menaikkan harga minyak, bertukar menjadi marah kerana sepatutnya kerajaan menurunkan harga RON95 kepada 5 sen bukannya 4 sen seperti yang diwartakan.

Sesuatu yang sangat jelas ialah, Rafizi Ramli sebenarnya tidak tahu apa-apa tentang bagaimana mekanisme pengiraan harga minyak dibuat. Apabila dia mengatakan harga minyak mentah BRENT atau WTI, bermakna Rafizi Ramli samalah seperti para pengikut dan pemercayanya yang bodoh, tetapi berlagak macam pandai.

Harga minyak di Malaysia dipengaruhi oleh harga minyak yang telah ditapis dan diproses, Mean of Platts Singapore (MOPS). Ada yang terlebih 'pandai' bertanya, mengapa kita perlu ikut Singapura sedangkan kita adalah pengeluar minyak. Mereka masih tidak faham yang setiap kenderaan di Malaysia tidak dijanakan oleh minyak mentah sebaliknya minyak yang telah diproses.

Tiada Perdana Menteri sebelum Najib yang mahu bersaing dengan Singapura dalam bidang pemprosesan minyak. Dr. Mahathir yang konon-kononnya sangat bijak dan berpandangan jauh itu pun, lebih memilih untuk membiarkan Singapura menguasai sektor tersebut. Kilang pemprosesan dan penapisan minyak Singapura di Jurong kini merupakan hub utama terutama di Asia Tenggara.

Pentadbiran Najib bagaimanapun, cuba mengubah keadaan tersebut dengan RAPID Pengerang. Tetapi nampaknya, ia juga ditentang kuat oleh DAP, bahkan Dr. Mahathir dan para pengikutnya cuba menimbulkan sentimen kononnya Malaysia telah dijual kepada China kerana projek tersebut dibangunkan dengan pelaburan dan tenaga kerja mahir serta separuh mahir dari China.

Rafizi Ramli akan terus berjaya memperbodoh-bodohkan generasi muda Melayu yang sekarang ini melihat media sosial, khususnya FB sebagai medan untuk mereka membuktikan mereka bijak. Sebabnya, hampir kesemua pemercaya Rafizi Ramli bukan sahaja tidak berotak, tetapi mereka hanyalah mayat hidup yang tidak mampu berfikir dengan akal sendiri.


2 comments:

Anonymous said...

Lama dah tak percaya dgn si fizi ni.

Anonymous said...

DALAM DUNIA INI BELUM ADA MANA2 ORANG JUMPA MINYAK SIAP PROSES KECUALI HUSE MUSO JUMPA DUA BOTUL DALAM PERIGI DI TUMPAT KELANTAN 2 TAHUN LEPAS.

 
Blogger Templates