Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 8, 2017

UNTUK RAIH SIMPATI SELEPAS DIMURKAI KDYMM SULTAN SELANGOR, ZAID IBRAHIM BERPURA-PURA TAKUT DITUKUL DAN MINTA BANTUAN ZAHID HAMIDI!!!



Selepas mengetahui kemurkaan KDYMM Sultan Selangor terhadap dirinya, ditambah pula dengan 'nasihat' baginda agar Zaid keluar dari Selangor dan pulang semula ke Kelantan, Melayu DAP yang lebih terkenal dengan gelaran KATAK KEMBONG itu terpaksa mencari jalan untuk meraih simpati sebanyak mungkin.

Kenyataan yang dikeluarkannya dua hari lepas kepada KDYMM Sultan Selangor yang mengandungi unsur-unsur ancaman, telah menimbulkan kemarahan ramai orang Melayu Selangor. Beberapa pihak telah pun membuat laporan polis, malahan Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung menjadi medan untuk melampiaskan kemarahan terhadapnya.


Salah seorang yang berbuat begitu adalah Jamal Mohd Yunos, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar. Bersama-sama dengan Pengerusi Briged Kesatria Muda UMNO, Armand Azha, patung Zaid Ibrahim telah ditukulnya pada bahagian muka. Malahan, Jamal turut memberi isyarat bahawa Zaid Ibrahim akan 'ditukul' kerana kebiadapannya terhadap KDYMM Sultan Selangor.


Rupa-rupanya Zaid Ibrahim kecut perut. Pada mulanya, dia cuba menyembunyikan ketakutannya dengan mengeluarkan satu lagi kenyataan menerusi Twitter yang meminta agar orang ramai cuba memahami kenyataannya yang memberi amaran kepada KDYMM Sultan Selangor.


Namun itu pun tidak cukup. Zaid mungkin melihat inilah masanya untuk meraih simpati mengambil contoh daripada apa yang dilakukan oleh Azmin Ali ketika adiknya, Azwan Ali berpaling tadah dengan mengeluarkan kenyataan, walau apa pun yang berlaku, dia tetap sayangkan adiknya.


Zaid mula meraban tentang keselamatan ahli keluarganya. Seolah-olah kemarahan orang ramai itu merupakan satu kejahatan yang akan mengancam keselamatan nyawa ahli keluarganya. Zaid membuat laporan polis dan kemudian mengeluarkan pelbagai kenyataan.


Namun kenyataan dan reaksinya yang paling kelakar ialah bilamana dia memberitahu yang dia tidak mempunyai kawan-kawan. Jadi, dia mengharapkan agar pertemuan dengan Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri dapat diadakan bagi membolehkan dia meminta bantuan daripada PDRM bagi menjaga keselamatan keluarganya yang diancam akan 'ditukul' oleh Jamal dan UMNO.


Tak cukup pandai lagi Zaid berlakon. Dia sepatutnya belajar berlakon daripada Lim Guan Eng. Perlu ada tonasi pada suara, memek muka memohon simpati atau paling tidak pun, tampalan plaster luka di dahi.

No comments:

 
Blogger Templates