Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, February 19, 2018

CHEGU BARD NAMAKAN PENFITNAH DAN PENULAR FITNAH KONON ISTERINYA DITANGKAP SPRM KERANA SOGOK SRIKANDI BUNGA DALAM LAPORAN POLIS!!!



1. Sehari dua ini tersebar dengan luas di media sosial berita fitnah ke atas saya dan keluarga konon isteri saya ditahan SPRM kerana menyogok atau membeli ahli parti bunga raya. Sangat menjengkelkan fitnah ini disebar secara terancang malah ada yang sanggup membeli iklan di media sosial untuk menyebar luaskan posting fitnah mereka.

2. Fitnah ini disebar oleh mereka yang sangat dikenali sebagai pendokong malah ada kalangan bergelar kepimpinan Pakatan Harapan. Setelah meneliti dan mencari punca fitnah ini ia dimulakan oleh mereka yang sangat rapat dengan pimpinan PH dan merupakan kelompok yang menjadi cybertrooper berbayar oleh PH. Tidak pelik kerana dikalangan mereka ini buangan umno yang tidak mendapat bayaran lagi menjadi cybertrooper Umno dikutip dan mendapat upah di Pakatan Harapan.

3. Saya dengan ini menafikan dan menyatakan sepenuhnya ia adalah fitnah saya atau isteri atau mana – mana anggota keluarga saya ditahan SPRM kerana sebarang siasatan korupsi lebih lagi membeli ahli parti bunga raya. Fitnah ini tersebar secara sangat luas dalam pengetahuan pimpinan PH namun semuanya bisu. Maka persoalan timbul adakah ini taktik ‘rasmi’ PH iaitu menyerang orang yang membongkar korup dengan fitnah terancang ?

4. Kepada Azizah saya ingin bertanya kamu tahu isu fitnah tersebar ini kamu diam dan hanya nikmati, adakah fitnah hanya perlu bersuara atau dijawab jika kamu, suami atau keluarga kamu terlibat sahaja ? Kepada Mohd Sabu dan rakan – rakan Amanah, kamu melawan hadi kononya atas prinsip kebenaran tetapi apabila kamu nak tunjuk kesetiaan membela kawan yang korup kamu turunkan pasukan fitnah siber untuk menyerang dan mengalih isu.

5. Antara pemula fitnah ialah Mohamad Yahaya dimana dia juga pimpinan AMANAH peringkat pertengahan dan dia juga pernah ditugaskan membuat laporan polis membela Mohd Sabu pada 11 Sept 2017 kerana Mohd Sabu dituduh ada kaitan ISIS dan DAESH. Antarayang terlibat ialah pasukan bekas cybertrooper Umno yang kini diupah PKR. Selain itu ada beberapa page fb dan no telefon digunakan untuk menyebarkan fitnah.

a. Facebook atas nama

i. Kamarul Anuar Mohameddi

ii. Lina atau namanya Shalina Shamsuddin (0199993825)

iii. Mohamad Yahaya boleh dikesan dengan laporan polis PANDANINDAH/016065/17

iv. Abu bakar alMuari

v. Azizan Abdul Shukor (group FB Pakatan Harapan)

vi. Kelab Che Det

vii. Srikandi Malaya

viii. Najib Hassan

ix. Mohd Ajit Hussin

x. Mahathir The Legend

xi. Aimi Jarr

xii. Mazrul Hisham

xiii. Lina Ina

xiv. Nor Badariah

xv. Muhamad Nur Ismail


b. No whats app

i. Ariffin iskandar – 012 3303529 (whats app group PH Pakatan Harapan)

ii. 012610 5045(Diskusi Rakyat)

iii. 013331 4707

iv. 019 576 7779 (Lid Ahmad)

v. Norezam Mazalan (whats app group HARAPAN & Group ANAK JOHOR)

vi. Norezam Mazalan (whats app Group HARAPAN P145 – BAKRI) 011 2763 4277

vii. Iman Ali 013 292 0001 (sembang Politik)

viii. Ramadhan 016 754 4010

ix. 012 601 5787 (whats app group HAK RAKYAT)

x. 016 772 1340 (MBB POLITICS OF HOPE)

xi. 016 332 5266 (MBB politics of hope)

xii. 017 474 9093 (KELAB PENYOKONG AMANAH)

xiii. Ruby 010 235 5871 (AMANAH)

Dan semuanya hampir 100 penama yang maklumat butiran nama juga ada antaranya no kad pengenalan saya hantar dalam laporan saya, ia hanya sebahagian dari lebih 500 yang terkumpul. Malah ada juga yang berstatus pimpinan pusat parti PH.

Tidak ada alasan untuk PDRM mahupun SKMM untuk tidak bertindak. Pemimpin tertinggi PH wajib respon, ini merupakan taktik rasmi PH dan patutlah takut sangat kea rah kewujudan undang – undang mengekang fitnah.

Saya juga menuntut SPRM sendiri yang terkait dengan fitnah ini untuk membuat penjelasan. Jika mereka lakukan ini untuk menghentikan saya , ternyata mereka kecewa. Saya berjanji sama sekali tidak akan berhenti membongkar penyelewengan rasuah korupsi tanpa mengira siapa pelakunya.


BADRUL HISHAM SHAHARIN


1 comment:

Anonymous said...

fitnah amalan orang politik&org suruhan mereka...tak ingat dosa yg tidak terampun selagi org yg kena fitnah tidak rela....
pengamal politik bertaraf longkang...

 
Blogger Templates