Pages

Friday, September 1, 2017

JENAKA RAYA KORBAN!!! BERANI SANGAT LER BIRO POLITIK PKR NAK PECAT RAFIZI RAMLI?



Selamat Hari Raya Aidil Adha...

Selamat Hari Raya Korban...

Rata-rata khutbah solat sunat Aidil Adha hari ini bercakap tentang korban dan betapa pentingnya pengorbanan.

Namun di sebalik korban dan pengorbanan, kisah yang berlaku atau lebih tepat lagi drama dalaman PKR tidak kurang juga besar dan menarik.

Umum mengetahui Rafizi Ramli kini menjadi duri dalam daging terutama sekali kepada Azmin dan pentadbirannya di Selangor. Rafizi sudah tidak lagi sembunyi-sembunyi menyatakan kebenciannya kepada Azmin Ali dan memandang rendah keupayaan serta corak pentadbiran Azmin yang baginya penuh dengan rasuah dan penyelewengan.

Pendirian serta pandangan yang dilontarkan oleh Rafizi Ramli mencetuskan kemarahan dari kem Azmin Ali. Rafizi disifatkan telah melanggar peraturan parti yang tidak membenarkan perbalahan dalaman parti dipecahkan kepada awam.

Justeru, Biro Politik PKR memberi amaran keras kepada Rafizi Ramli yang telah berjaya dengan INVOKE tanpa bergantung kepada PKR, bahawa dia mungkin boleh dipecat dari parti sekiranya meneruskan sikapnya itu.

Biro Politik PKR barangkali buta atau benak. Rafizi sebenarnya sudah tidak memerlukan lagi PKR sebaliknya PKR yang memerlukannya. Rafizi sudah ada INVOKE. INVOKE didananya sendiri tanpa bergantung sumber kewangan daripada PKR. Sebahagian pemimpin PKR sakit hati dan hasad dengki dengan Rafizi Ramli kerana kejayaannya dan keengganan Rafizi berkongsi dana INVOKE dengan PKR.

TANPA RAFIZI, PKR TIDAK AKAN KE MANA-MANA.

Itu adalah satu kenyataan hakiki yang perlu dihadam oleh kepimpinan PKR atau lebih tepat lagi BIRO POLITIK PKR.

Yang pasti, sanggupkah PKR mrngambil risiko kehilangan Rafizi dalam masa mereka sendiri semakin kurang popular dan kehadiran mereka srmakin tidak dirasai terutama selepas putusnya tahaluf siyasi dengan PAS?

Lawak sungguh PKR ni... banyak sangat tengok filem Tamil ni!!!

1 comment:

  1. Pkr wajar menjauhi org spt rafizi kerana sokongan kpd pkr kian menurun akibat fitnah yg dijaja oleh rafizi.

    ReplyDelete