Tak payahlah bentangkan apa-apa bukti untuk menyanggah dongengan tersebut, yang pasti, jawapan yang akan diberikan nanti ialah, semua data-data dan fakta-fakta tersebut telah 'dibeli' atau 'diberi makan dedak' termasuklah penarafan A- yang dibuat oleh Fitch juga ditolak kerana tidak sama dengan apa yang mereka katakan.
Media sosial digunakan dengan seoptimum mungkin untuk menyalurkan fitnah-fitnah itu. Penggunaan nama Tun Daim untuk melakukan fitnah, dibuat secara sewenang-wenangnya walaupun pada masa yang sama, pihak berkenaan sebenarnya telah menghina keintelektualan Tun Daim yang merupakan bekas Menteri Kewangan.
Anehnya, setiap kali fitnah-fitnah itu diperbaharui walaupun dengan hujah yang sama, ramai yang tidak menggunakan otak untuk berfikir secara waras, sebaliknya lebih terloncat-loncat dengan fitnah yang mereka dengar dan baca.
Di sebalik data-data yang ditunjukkan oleh pihak berkuasa tentang kedudukan kewangan, FDI dan sebagainya yang berkaitan, mereka masih tetap percaya bahawa Malaysia akan bankrap. Pelabur-pelabur asing dikatakan berduyun-duyun untuk keluar dari negara ini membawa bersama pelaburan-pelaburan mereka disebabkan iklim ekonomi Malaysia yang semakin teruk. Pelaburan-pelaburan asing dikatakan tidak lagi berminat dengan Malaysia walaupun dalam ekonomi yang teruk, kebiasaannya pelabur lebih suka kerana pembekalan buruh yang murah, insentif serta inisiatif kerajaan yang dipertingkatkan selain bahan mentah yang lebih rendah harga.
Kerana itulah mereka sangat kuat melakukan fitnah walaupun mereka juga tahu, fitnah akan dijawab dan akan memalukan mereka sendiri. Kecuali jenis yang tegar akan terus mempertahankan fitnah dan kepercayaan mereka, walaupun mereka juga tahu, semua jawapan telah diberikan dan penjelasan telah pun dibuat.
3 comments:
Remember the Sarong Index by Prof Ungku Aziz to measure the economy? Now we have the Tesco Index to measure economy as if the Gross Sales by TESCO Malaysia worth 1 Trillion US Dollars per year. Mengapa ksh banyak sangat orang2 DUNGU di Malaysia ni?
HAHAHA TESCO TUTUP APENYE, DIORANG BARU JE BUKAK CAWANGAN KAT BANDAR SERI PUTERI SEBELAH BANDAR BUKIT MAHKOTA, KUASA MEDIA SOSIAL DI ZAMAN NAJIB, KALU ZAMAN MAHATHIR ADE MEDIA SOSIAL AGAK2 LAGI HURU HARA GAMOK NYER
Kalau tesco tutup pon mungkin sebab banyak saingan.
Mcm juga jual tudung... bila beberapa pengusaha mnonopoli... jadilah jutawan...letak harga yg tak.masul akal tetapi ade juga yg sanggup berhabis.. Bila ada pengusaha baru yg tawar harga lebih murah... yg jutawan tadi pon boleh bungkus... ini bkn salah sapa2... ini biasalah sbb tamak. Kalau tak tamak dari awal2... kuranglah kompetitor.
Ini hakikat...
Post a Comment