Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, July 26, 2017

PROVOKASI MURAHAN ARMADA BUKTIKAN KEBACULAN SYED SADDIQ YANG LARI LEBIH AWAL!!!



Belum habis lagi cerita tentang pertembungan antara gerombolan Armada Cap Bunga dengan sekumpulan Pemuda UMNO yang menunggu di hadapan Ibu Pejabat UMNO.

Semuanya bermula daripada cabaran salah seorang ahli Armada yang mahu menampar muka Exco Pemuda UMNO, Armad Azhar walaupun asalnya hanyalah kononnya mahu menyampaikan surat jemputan program Nothing To Hide 2.0 bagi membolehkan Najib Abdul Razak berdebat dengan Dr. Mahathir.


Syed Saddiq yang merupakan Ketua Armada berdegar-degar di Facebook. Trick lama yang digunakan oleh PKR untuk membuktikan bahawa UMNO adalah samseng dan jahat, dikitar semula. Provokasi yang dilakukan oleh Armada dan pembohongan Syed Saddiq sendiri, tidak pula diterangkan kepada masyarakat.

Pengalaman sebelum ini yang menyaksikan bagaimana Adam Adli menurunkan bendera yang ada wajah Najib di pekarangan Ibu Pejabat UMNO sendiri, tetap diingati. Justeru tindakan kumpulan Pemuda UMNO itu menunggu untuk berhadapan dengan gerombolan Armada, adalah sesuatu yang sewajarnya.

Armada sendiri pun, seandainya ada ahli-ahli Pemuda UMNO yang menyerang Ibu Pejabat Parti Cap Bunga di Petaling Jaya dan berbuat sepertimana yang mereka lakukan pastinya akan mengambil tindakan yang serupa. Bahkan mana-mana parti politik pun, akan bertindak serupa.


Alasan yang diberikan oleh Armada ialah mereka cuma mahu menyampaikan surat. Ekoran kejadian semalam, mereka mengejek-ngejek kononnya UMNO terlalu takutkan sepucuk surat walaupun perkara sebenar ialah, kejadian itu berlaku kerana provokasi melampau Armada sendiri. Syed Saddiq kemudiannya cuba melakukan penipuan dan pembohongan kononnya wakil Armada telah dipukul sedangkan berdasarkan pengakuan ahli Armada itu sendiri, kejadian pukul itu tidak berlaku.

Dengan menjemput ahli-ahli Armada datang bersama-sama 20 orang yang lain bagi tujuan menyerang Ibu Pejabat UMNO dan kemudian menyatakan mereka datang untuk menyerahkan surat dan menampar muka salah seorang Exco Pemuda, pastinya skrip tersebut dicipta bertujuan untuk menimbulkan provokasi yang lebih besar, sekaligus mencetuskan masalah lebih runcing.


Kemudian datang pula dengan membawa plakad-plakad provokasi. Antara plakad yang dibawa Armada:

"Boleh bawa isteri jika takut."
"Bak datang panglima kepit."

Difahamkan, sebelum itu, sepucuk surat jemputan Nothing To Hide 2.0 telah pun diserahkan dan diterima oleh Pejabat Perdana Menteri. Cubaan menyerang dan menceroboh Ibu Pejabat UMNO semalam, tidak lebih daripada sekadar satu provokasi murahan yang sewajarnya ditangani oleh orang UMNO sendiri.

Publisiti murahan menerusi debat yang tidak pernah disuburkan oleh Mahathir semasa tempoh kekuasaannya dahulu, tidak perlu dilayan. Parti Cap Bunga sebenarnya sedang karam dan mereka akan menggapai apa-apa sahaja untuk timbul termasuklah tahi sendiri.


No comments:

 
Blogger Templates