Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, May 4, 2018

ANGKUH BETUL MOKHZANI BILA MENEMPELAK PENERIMA BR1M WALAUPUN DIA SENDIRI KAYA KERANA BAPANYA!!!



Ketika bapanya seronok menghina mangsa-mangsa permainan politik yang terbunuh dalam Insiden Memali tahun 1985 dan menyifatkan mereka sebagai 'MATI KATAK', anak lelakinya yang cukup terkenal dengan kekayaan menerusi kontrak-kontrak lumayan kerajaan pula menghina rakyat marhein yang menurutnya sebagai 'MUKA TIDAK TAHU MALU'.

Mokhzani Mahathir yang merupakan Melayu kedua terkaya di Malaysia pada tahun 2014 dengan kekayaan bernilai RM4.2 bilion berkata, tiada sebarang sebab untuk orang ramai berasa gembira atau bangga kerana menerima BR1M kerana wang tersebut bukannya datang dari titik peluh mereka sendiri. (RUJUK SINI)

Menurutnya, meskipun kerajaan menampilkan fakta bahawa BR1M membantu perkembangan ekonomi rakyat tetapi rakyat lupa yang mereka menerima wang tersebut kerana mereka tidak mampu membela diri mereka sendiri.

"Kita hanya boleh berbangga dan menjadi seperti juara sekiranya kita kaya. Kita boleh berbangga kerana wang yang diperolehi dari titik peluh kita sendiri. Itulah yang terpenting. Ini bukan tentang orang yang memberikan kita wang supaya kita boleh hidup. Itu tidak hebat. Kita hanya boleh berbangga apabila kita mampu memastikan kehidupan kita terjaga, dan kita boleh menjaga keluarga kita," katanya dalam ceramah di Felda Sungai Tiang di Pendang.



Turut hadir dalam ceramah tersebut adalah calon PKR, Wan Saiful Wan Jan, calon DUN Sungai Tiang Abdul Razak Khamis dan Mazlan Aliman dengan kehadiran hampir separuh daripada hadirin adalah orang luar kawasan Sungai Tiang.

Barangkali Mokhzani terlupa yang segala kekayaan dan kejayaannya sekarang, hanyalah disebabkan oleh bapanya yang berkuasa sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu. Mokhzani barangkali terlupa bahawa marhein yang dihinanya, tidak mempunyai bapa yang merupakan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang boleh mengatur projek-projek mega kerajaan untuk menjadikan mereka kaya raya seperti Mokhzani dan adik-beradiknya.



Dan Mokhzani juga terlupa bahawa tidak semua orang boleh berada dalam perniagaan petroleum dan gas yang membuat urusniaga dengan Petronas ketika bapa mereka adalah Penasihat Petronas. Dan tidak semua orang mempunyai bapa seorang Perdana Menteri yang mempunyai kawan-kawan dan kroni-kroni taikun yang akan membantu perniagaan anak-anaknya sepertimana yang dinikmati oleh Mokhzani dan adik beradiknya.

BR1M merupakan bantuan kewangan yang diberikan untuk membantu mengurangkan masalah jurang pendapatan yang terhasil daripada pentadbiran pincang Mahathir apabila menumpukkan kekayaan kepada satu golongan dan mengenakan bayaran kepada golongan marhein. Bantuan kewangan itu turut menstimulus aliran kewangan tunai dalam negara yang turut dinikmati oleh golongan taikun secara tidak langsung. 


No comments:

 
Blogger Templates