IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, April 3, 2010

USAHA HAPUSKAN MALAYSIA, MUNCUL SEMULA

Saturday, April 3, 2010
USAHA-USAHA UNTUK MENARIK SABAH DAN SARAWAK KELUAR DARI PERSEKUTUAN MALAYSIA SEDANG GIAT DIJALANKAN DENGAN BANTUAN HINDRAF!!!

Free Malaysia Today melaporkan, segelintir ahli-ahli politik dan aktivis politik ternama Sabah dan Sarawak sedang berusaha untuk mengeluarkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia sekaligus 'memerdekakan' kedua-dua negeri tersebut.

Mereka merancang untuk meminta bantuan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi menjalankan referendum. Pengerusi HINDRAF, P.Waytha Moorthy dilaporkan menjadi orang tengah rundingan tersebut dan akan memanjangkan permintaan PENDERHAKA-PENDERHAKA tersebut ke PBB. Tujuh orang perwakilan daripada kumpulan PENDERHAKA itu dilaporkan telah bertemu dengan Waytha Moorthy di Indonesia.

Isu pengungkitan Sabah dan Sarawak di dalam Persekutuan Malaysia seringkali didendangkan oleh para pemimpin pembangkang yang melihat Sabah dan Sarawak merupakan punca kegagalan mereka menawan Putrajaya. Keluarnya Sabah dan Sarawak dari Persekutuan Malaysia, dijangka akan memberi keputusan yang lebih baik kepada mereka.

Peranan Menteri Dalam Negeri yang sebelum ini lebih senang MEMBERI AMARAN dan AMARAN KERAS perlu diperhatikan. Apakah tindakan yang akan diambilnya atau berita ini sekadar satu berita picisan di telinganya atau pun dia sekadar mengulangi AMARAN demi AMARAN yang tidak berguna walau setengah sen pun!

Sudah sewajarnya kerakyatan Waytha Moorthy dilucutkan! Malah anasir-anasir subversif yang ingin mengeluarkan mana-mana negeri daripada Persekutuan Malaysia, sewajarnya dilayan seperti kerajaan melayan PENGGANAS KOMUNIS pada zaman darurat dahulu!

Rakyat Malaysia lain, apa kata anda?



5 comments

GERAKAN MEMANG SEHATI SEJIWA DENGAN DAP

Gambar di sebelah ini adalah Setiausaha Pemuda GERAKAN, Dominic Lau Hoe Chai. Hoe Chai menyelar kenyataan Muhyiddin Yassin yang mendahulukan bangsa berbanding rakyat Malaysia. Malah pada masa yang sama, turut memberikan amaran tentang TSUNAMI POLITIK yang telah menyebabkan Barisan Nasional kehilangan penguasaan 2/3 majoriti di Parlimen.

BANGANGNYA Cina sekor ni memang tidak boleh diajar-ajar. Kesalahan semuanya diletakkan kepada sesiapa sahaja yang bergelar Melayu!

Hoe Chai cuba menutup sejarah yang membuktikan yang dilanda TSUNAMI POLITIK 2008 sebenarnya adalah GERAKAN dan parti-parti komponen berteraskan Cina dan India dalam Barisan Nasional. Sedangkan UMNO masih menguasai 80% daripada kerusi yang mereka tandingi. TSUNAMI POLITIK tidak seharusnya ditujukan kepada UMNO, sebaliknya dia wajar melihat keupayaan dan kelangsungan partinya sendiri dalam arus perdana.

Malah, perkembangan politik dewasa ini menunjukkan GERAKAN sudah tidak relevan lagi. Peranan GERAKAN sudah digantikan oleh DAP, sama ada GERAKAN sendiri menghulurkan fail kepada parti chauvinist tersebut mahupun kerana seronok apabila berjaya menikam Barisan Nasional dari belakang menerusi usaha yang tidak bersungguh-sungguh setelah diperuntukkan sejumlah kerusi dan Pulau Pinang kepada GERAKAN.

Sehati Sejiwa dengan DAP, GERAKAN juga sudah beberapa kali melahirkan kebimbangan seandainya penyatuan dan kerjasama antara UMNO-PAS menjadi kenyataan. Sekalipun PAS sudah beberapa kali menyatakan, kerjasama dan penyatuan mereka dengan UMNO bukanlah bermakna PAS akan berada di dalam Barisan Nasional, namun GERAKAN dan DAP benar-benar tidak sanggup kehilangan 'perpecahan' di kalangan umat Melayu-Islam agar objektif serampang dua mata mereka terus-terusan mengawal Melayu di Tanah Melayu, khususnya di Pulau Pinang tidak gagal.

Seperti yang diusulkan oleh SAHABAT BLOGGER, DINTURTLES, sebarang cubaan untuk meragui bangsa dan rakyat, Cina seperti Hoe Chai seharusnya memperjuangkan terlebih dahulu penghapusan sekolah-sekolah vernakular di negara ini dan hanya ada satu sekolah yang berteraskan kebangsaan berdasarkan Perlembagaan. Perjuangkan juga sekolah-sekolah vernakular agar tidak lagi mendapat bantuan daripada kerajaan sebaliknya berdiri sendiri seperti yang terdapat di negara-negara lain contohnya di Amerika Syarikat dan United Kingdom, mahupun Singapura.

Cina seperti Hoe Chai juga seharusnya tidak mempertikaikan tentang sekolah agama rakyat yang dibantu kerajaan memandangkan ia sudah jelas termakhtub di dalam Perlembagaan.

Sanggup ke?

3 comments

GAGAL DALAM NEGARA, ANWAR MINTA SOKONGAN LUAR

Setelah gagal mendapat sokongan daripada rakyat Malaysia berhubung isu liwatnya yang sedang ditangguh-tangguhkan, Anwar Ibrahim berjaya membuka mulut Inter-Parliment Union (IPU). Kesatuan tersebut telah mendesak Kerajaan Malaysia agar menggugurkan kes liwatnya kerana beranggapan ia hanyalah suatu cara untuk menutup mulut Anwar Ibrahim, bukannya kes jenayah.

Kesatuan tersebut yang rata-rata dianggotai oleh parlimen-parlimen di negara yang tidak mengharamkan homoseksual dan sangat liberal dalam soal moral seksualiti, beranggapan Anwar Ibrahim tidak melakukan sebarang kesalahan, sebaliknya terdapat banyak kecacatan dalam kertas pendakwaan di dalam kes berkenaan.

Berbekalkan kenyataan bahawa pihak pendakwa gagal menyerahkan bahan bukti kepada pasukan pembela Anwar Ibrahim, kesatuan berkenaan menganggap ianya adalah perbicaraan yang tidak adil. Kenyataan tersebut ternyata memberi impak yang tersendiri terutama di kalangan para penyokong Anwar Ibrahim yang beranggapan itu adalah faktor sebenar punca perlengahan perbicaraan kes berkenaan.

Agak aneh, segala bahan bukti perlu diserahkan kepada pihak tertuduh untuk dianalisa oleh pasukan pembela. Lebih aneh apabila ia dianggap sebagai salah satu elemen dalam demokrasi. Mengapa penyerahan bahan bukti itu tidak ditunggu sehingga masa perbicaraan? Mengapa perlu sebelum perbicaraan? Lebih menimbulkan pertanyaan ialah, mengapa pasukan peguambela Anwar memerlukan set lengkap bahan bukti ASAL, bukannya SALINAN yang telah disahkan KESAHIHANNYA?

Sehingga ke hari ini, kes tersebut tetap ditangguhkan dari semasa ke semasa atas pelbagai alasan dan faktor remeh-temeh. Ditambah pula dengan Anwar Ibrahim yang dilepaskan bebas untuk menjalankan kempen dan dakyah.

Gagal memperolehi sokongan rakyat, sebagaimana yang dinikmati pada penghujung 1990-an lalu, membuatkan Anwar Ibrahim memerlukan sokongan agensi luar negara untuk mendesak dan menekan kerajaan agar menggugurkan kesnya. Dengan faktor, kerajaan Malaysia bergantung kepada negara asing, Anwar berharap tekanan dan desakan itu akan mengembalikan semula maruahnya selaku seorang pesalah seks luar tabiie.

Seandainya Anwar Ibrahim melihat gelombang sokongan rakyat seperti pada 1997-99 dahulu, pastinya kes perbicaraan ini tidak tertangguh-tangguh lagi. Malah seandainya Anwar tahu, tiada sebarang rakaman yang mengesahkan perbuatannya itu, pasti Anwar akan bercakap besar tentang kesnya seperti 12 tahun dahulu!

1 comments

PROJEK MEE SEGERA TELAH PUN BERMULA

Rupa-rupanya kempen gaya 50-an dahulu masih wujud dan diamalkan sehingga kini. Maka disebabkan itulah, baik Pakatan Rakyat, apatah lagi Barisan Nasional, masing-masing mula mengumumkan pelbagai projek di Hulu Selangor atas kapasiti Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan.

Sudah pastilah pengumuman pelbagai bentuk bantuan dan projek oleh Kerajaan Pusat mengatasi Kerajaan Negeri yang dipimpin oleh PKR. Penyaluran projek mee-segera di kawasan yang bakal mengharungi pilihanraya kecil oleh kerajaan pusat, lebih banyak bersifat MENGADA-NGADA berbanding keperluan sebenar.

Timbul persoalan, apakah masalah yang hendak dibantu itu hanya dapat dikenalpasti setelah pilihanraya kecil hendak dilakukan? Sebelum ini, tidak adakah atau tertahan-tahan atau memang sengaja menunggu pilihanraya kecil baru hendak dilaksanakan?

Projek MENGADA-NGADA seperti yang diumumkan oleh Muhyiddin Yassin di Batang Kali, Hulu Selangor itu sepatutnya sudah lama dihentikan atau kalau nak buat pun, tak payahlah diuar-uarkan di media secara besar-besaran. Paparan lawatan dan pengumuman projek mee-segera Muhyiddin Yassin atas kapasitinya selaku Timbalan Perdana Menteri di kawasan yang bakal berlakunya pilihanraya kecil, hanya akan membuatkan lebih ramai yang meluat apatah lagi pada masa yang sama, media yang sama turut memaparkan tentang kepincangan dan keperluan projek-projek mee-segera di tempat-tempat lain yang jauh lebih MENDESAK dan LEBIH PERLU.

Ulu Baram, Melano dan seribu satu nama di pedalaman Sabah dan Sarawak memerlukan perhatian khusus. Keperluan-keperluan asas yang masih tidak mereka nikmati, sepatutnya diatasi dengan secepat mungkin. Tiada gunanya melambakkan pelbagai projek di kawasan yang akan berlangsung pilihanraya kecil semata-mata, tetapi rakyat di kawasan-kawasan tersebut, terbiar dan tiada pembelaan.

Semoga PENDEKATAN MENGADA-NGADA yang diamalkan sekarang ini, dapat diubah segera!

1 comments

Friday, April 2, 2010

BERAPA CALON BEBAS TAJAAN PKR, SAIFUDDIN KATAK?

Friday, April 2, 2010
Setiausaha Agung PKR, Saifuddin 'Al-Katak Kuang' Nasution, telah pun memberi isyarat bahawa PKR akan meletakkan calon-calon bebas di Hulu Selangor bagi memecah undi sekaligus memenangkan calon PKR nanti.

Sekalipun kata-katanya di dalam Harakah Daily bertujuan hendak mengenakan UMNO, tetapi amalan para pemimpin Pakatan Rakyat ialah, kita buat tapi salahkan orang lain, sekaligus pemahaman harus diterbalikkan.

Keadaan di dalam PKR juga dilaporkan kalut kerana setiap warlord menampilkan calon proksi masing-masing untuk bertanding di Hulu Selangor. Dilaporkan tidak kurang 11 orang calon dipanggil menghadap Anwar Ibrahim. Tidaklah pula diceritakan, apa yang diperiksa oleh Anwar Ibrahim bagi melayakkan mereka menjadi calon PKR di situ.


Kalau di Bukit Selambau, Setiausaha Agung PKR itu dibuktikan mendapat bantuan dari agen Singapura untuk memenangkan calon mereka, tidak pula diketahui apakah agen yang sama akan bertandang ke Hulu Selangor untuk menghantar bantuan seperti di Bukit Selambau.

Sudah ada yang mencongak-congak, berapakah dana dari sumber Zionis akan mengalir masuk ke akaun PKR untuk pilihanraya kecil Hulu Selangor ini.

1 comments

JANGAN GANTUNG ANWAR...

Dengar cerita, Anwar sampai sekarang tidak dapat menjelaskan siapakah perempuan muda yang bergambar bersama-samanya itu. Anak angkatnya barangkali?

Beberapa pihak dari Pakatan Rakyat mula MENGGERTAK kerajaan agar Anwar Ibrahim tidak digantung daripada menghadiri sebarang sesi perbahasan di Dewan Rakyat setelah Anwar Ibrahim GAGAL SAMA SEKALI menjelaskan kaitan antara APCO WORLDWIDE dengan Kerajaan Zionis Israel menerusi 'PERSAMAAN BANGANGNYA', 1Malaysia=1Israel.

Datuk Halik Zaman dalam Suara Keadilan menyatakan, tindakan yang diusulkan oleh Ahli-Ahli Parlimen BN itu merupakan tindakan terdesak dan cuba melarikan diri daripada tuduhan berkenaan. Malah menurutnya, tindakan pembuktian tidak bersalah, terletak di bahu Kerajaan Malaysia, bukannya ke atas Anwar Ibrahim yang membuat tuduhan.

Dengan memberikan butir-butir yang disentuh secara rambang dan mudah, tuduhan yang dilemparkan oleh Anwar Ibrahim itu dianggap sangat serius dan perlukan penjelasan selain tindakan keras terhadap APCO Worldwide.


Sedap kena cium yer, Anwar? Sampai terpejam renik biji mata hang. Tu baru kena cium, kalau bercium, macam manalah agaknya?

Bagaimanapun, Anwar Ibrahim sendiri tidak pernah berusaha menjelaskan tentang PERANAN dan PENGLIBATANNYA dalam badan-badan dan organisasi ZIONIS di seluruh dunia. Malahan, Anwar Ibrahim akan bertindak melarikan diri dari Parlimen apabila soalan tersebut diajukan kepadanya. Tanpa menjawab persoalan tersebut, Anwar sebaliknya menimbulkan isu yang lain bagi mengalihkan topik persoalan.

Bagaimana Anwar Ibrahim boleh terlibat dengan Generation Investment Management Group, Protokol Kyoto dan segala macam organisasi dalam semua bidang milik Zionis yang lain, tidak pernah dijawab sama ada oleh BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAINYA apatah lagi Anwar Ibrahim sendiri!

Maka sewajarnya Parlimen tidak menggantung Anwar Ibrahim daripada menghadiri sidang perbahasan, sebaliknya meminta Anwar Ibrahim menjelaskan pembabitannya kerana sesiapa sahaja yang terlibat dengan Zionis, apatah lagi menjadi balacinya, MEREKA ADALAH PENGKHIANAT dan ZINDIQ yang wajar dihukum pancung kerana mengkhianati agama dan umat Islam! Malah mengikut hukum feudal Melayu zaman dahulu, seluruh ahli keluarga si pengkhianat akan dihapuskan bersama-samanya, manakala rumahnya dimusnahkan dan tapak rumahnya dikorek serta dibuang ke laut!

4 comments

PAS-Keliru 2

Anwar dah ngaku. Ustaz2 dan ulamak2 PAS tak nak mintak maap ngan MP Bayan dan MP Kulim..

Dan tak nak mintak maap ngan MB Perak..

Tak rasa brsalah ke kerana tuduh mereka berbohong tanpa siasat dulu dakwaan..

0 comments

PUNGGUNG ANDA TERDEDAH, PAKATAN!




Setahun sudah Najib Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas mengambilalih dari tangan Abdullah Badawi. Dalam masa setahun juga, Najib Razak KELIHATAN begitu bersungguh-sungguh untuk membetulkan semula rejim kewangan dan dasar ekonomi negara yang dikucar-kacirkan oleh Abdullah Badawi dan tentera-tenteranya sepanjang 6 tahun Abdullah Badawi memegang kuasa.

MEB merupakan dasar terbaru yang diumumkan. Bagaimanapun, usaha-usaha yang dilakukan oleh pentadbiran Najib Razak tidak disenangi oleh para pemimpin pembangkang, manakala para penyokong mereka cuba menggiat-giat Najib menerusi kenyataan Tun Mahathir yang mengatakan, sepanjang tempoh lima dan enam tahun, pertumbuhan ekonomi boleh dikatakan tidak berlaku langsung.

Dan mereka segera menalakan muncung tembakan kepada Najib dan pentadbirannya. Malah Anwar Ibrahim selaku ketua PENGKHIANAT dan BALACI ZIONIS segera membanding-bandingkan pencapaiannya selaku Menteri Kewangan dengan Najib Tun Razak. Malangnya ramai yang tidak tahu, Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan sekadar meletak namanya di situ.

Hakikatnya, tiada sebarang sumbangan ANWAR IBRAHIM kepada ekonomi negara sepanjang dia bergelar PEMBESAR NEGARA kerana peranan sebenar Menteri Kewangan dimainkan oleh MTEN dan MAPEN. Nama Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan dipacakkan dengan harapan, apabila dia menjadi pengganti Mahathir, dia telah mempelajari sesuatu... mungkin sebab dia TAK LULUS KERTAS EKONOMI HSC KUT!

BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI sudah pun menggerakkan tulang dan urat saraf mereka untuk menembak Najib Razak. Dan dalam keseronokan mereka menembak, mereka terlupa 5-6 TAHUN yang dimaksudkan oleh Tun Mahathir bermakna pertumbuhan ekonomi telah DIHENTIKAN oleh Abdullah Badawi dan Najib masih TERKIAL-KIAL untuk membetulkan dan merancakkan semula pertumbuhan tersebut.

Kalau untuk depa, pandai pulak bagi alasan, baru dua tahun memerintah. Tang Nik Aziz yang dah 20 tahun tadbir Kelantan tanpa sebarang perubahan melainkan semakin besar BERHALA BUDDHA dan Watt Siam, tidak pula mereka sentuh atau momok-momokkan.

Tembak jangan tak tembak... tapi agak-agak, sebelum tembak tu, tengok punggung anda terlebih dahulu... agar tembakan anda tidak mendedahkan punggung anda sendiri penuh dengan kurap dan kayap!

0 comments

PAS- Keliru 1

Ahli2 PAS telah keliru sehingga tak tahu mereka ni bangsa apa...

Islam ialah agama..bukannya bangsa. Penganutnya ialah ummat Islam, atau muslim muslimat.

....aku yg keliru

0 comments

PERMAINAN CHAUVINIST SI SOSIALIS NYANYUK

(klik untuk besarkan imej)

Lim Kit Siang masih berusaha melaga-lagakan Muhyiddin Yassin dan Najib Razak dengan permainan, 'Melayu dahulu atau Malaysian dahulu'. Kata Kit Siang, 1Malaysia gagasan Najib runtuh gara-gara kegagalan Muhyiddin mengakui dia adalah Malaysian terlebih dahulu sebelum Melayu.

Bekas Setiausaha Akhbar Lee Kuan Yew ini dengan bangganya menyatakan, dia telah pun membuat deklarasi di Parlimen pada 18 Mac lepas bahawa dia adalah rakyat Malaysia yang berbangsa Cina. Baginya, itu adalah satu kemenangan berbanding Muhyiddin yang meletakkan bangsanya terlebih dahulu berbanding kerakyatannya.

(klik untuk besarkan imej)

Sememangnya si sosialis nyanyuk ini sebenarnya sekadar ingin mengalihkan isu. Isu KETIDAKSETIAANNYA kepada Malaysia, sudah lama diperkatakan. Isu cubaan untuk MEREPUBLIKKAN Tanah Melayu tidak pernah berhenti sehingga kini. Ditokok pula dengan isu PROKSI ZIONIS yang melingkari tubuh badan Anwar Ibrahim, semakin membuka mata rakyat Malaysia, khususnya umat Islam sama ada dari kalangan ahli UMNO mahupun PAS, membuatkan DAP bakal kehilangan momentum di Parlimen Malaysia. Satu-satunya cara adalah dengan mengalihkan topik tersebut secepat mungkin dengan menyerang apa-apa sahaja dan menyibukkan Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional yang sememangnya lebih banyak tidur daripada berjaga... sindrom Abdullah Badawi yang masih wujud sehingga kini!

Kenapa baru sekarang, si pengkhianat ini melagukan rakyat Malaysia dan bangsa? Bagaimana ketika 13 Mei lalu? Kit Siang tidak pernah berhenti untuk mencabuli Perlembagaan Malaysia yang meletakkan Melayu dan Islam, Bahasa Melayu dan Raja-Raja Melayu di dalam akta tersendiri berbanding kaum pendatang seperti Cina dan India.

(klik untuk besarkan imej)

Permainan Kit Siang, seandainya tidak dihentikan dan dia diasak dengan pertanyaan mengenai pembabitannya dalam MENYAPU orang Melayu di Bandar Kuala Lumpur pada 13 Mei 1969, pasti akan berlarutan dan menimbulkan lebih banyak masalah lain. Siapa yang memulakan pembunuhan seterusnya mencetuskan kekacauan kaum di Kuala Lumpur pada 1969?

Kit Siang pasti tahu jawapannya!


1 comments

Isu APCO, 1 Israel..apa jawab PAS..

Isu APCO, 1 Israel..apa yg akan dijawab oleh PAS jika dia ditempat Najib/BN sekarang ni, jika benarlah ianya ada kaitan?

Mereka akan beritahu..kita tak leh assobiyah. Kita perlu munafaatkan kepakaran org2 Israel spt mana kisah tawanan2 perang yahudi yg tak jadi dhukum bunuh tapi dijadikan guru utk ngajar anak2 Arab, dizaman nabi saw.

Dan kemudian ahli2nya angguk2..ustaz2nya akan riuh brceramah dan tunjukkan betapa Islamik dan bijaknya mereka dalam Islam dan yg menentang isu 1 Malaysia /1 Israel ni jumud, jahil dsb..dan harakahnya juga tulis perkara yg sama. Dan ngan sekelip mata semua dosa dan kesalahan Israel akan dimaafkan.

Spt mana mereka mentabalkan seorg bekas banduan yg telah disabitkan kesalahan salah guna kuasa dan meliwat sebagai pemimpin diatas kepempinan ulamak mereka..
apakah PAS juga ketandusan pemimpin yg berkelibar?

Jawabannya..ia adalah sahsiah, maklum ler jika syaitan nak bantu, mereka terima je..setakat Israel, setakat bekas banduan yg disabitkan salahguna kuasa dan meliwat, apa ada hal. Janji dapat tumbangkan UMNO yang dianggap musuh Islam dan lebih jahat dari org2 kapir, walaupun bangsa sendiri dipijak2, dihina, dan negara leh trjual.

...PAS, mazhab terbaru dalam Islam

0 comments

1 Malaysia= 1 Israel: Mana Anwar dapat idea ni?

Apabila MP Bayan Baru, dedahkan perancangan dan pembohongan beliau di dalam dewan..Beliau terus terbang ke USA, jumpa abang atau mentor kut, apa nak buat ni?

Setelah balik, terus attack pasal 1Malaysia dan 1 Israel....

SIASAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! apa dia buat disana dan jumpa sapa?


.........Syak

0 comments

Thursday, April 1, 2010

TIAN CHUA PEMBOHONG BESAR!

Thursday, April 1, 2010
Dalam usaha untuk 'menyelamatkan' Ngeh Koo Ham, Tian Chua, Ahli Parlimen Batu merangkap Pengarah Strategik PKR MENYALAHKAH pihak polis kerana imej buruk yang terpalit pada entiti penguatkuasa undang-undang itu.

Menurut Tian Chua yang sebelum ini didapati bersalah kerana menggigit telinga seorang anggota polis, PDRM dipandang serong oleh 'rakyat' kerana beberapa kes kematian tahanan di lokap-lokap polis.

Dengan memberi contoh Kugan yang ditahan kerana terlibat dalam sindiket mencuri kereta mewah, Tian Chua menafikan pembabitan sebarang anasir-anasir dari PAKATAN PEMBANGKANG dalam memberi persepsi negatif terhadap PDRM.

Serangan ke atas polis dilakukan secara berterusan dan tersusun oleh ahli-ahli politik Pakatan Pembangkang seiring dengan peningkatan jumlah sindiket dadah, judi, maksiat dan kongsi gelap di Selangor dan Pulau Pinang. RAKYAT sebenarnya dapat melihat permainan memberikan persepsi negatif kepada polis bertujuan agar polis MENGURANGKAN tekanan dan pembanterasan kes-kes jenayah yang dikepalai oleh kongsi gelap.

Terdapat banyak andaian melibatkan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat terbabit dalam kegiatan kongsi gelap dan kes-kes jenayah di Selangor. Bagaimanapun, sehingga kini tiada sebarang tindakan atau siasatan dijalankan. Manakala seorang ADUN dan Exco Selangor yang terbabit dalam kemalangan ngeri, dibebaskan begitu sahaja, meskipun terdapat dakwaan ADUN terbabit berada di bawah pengaruh alkohol sewaktu kemalangan itu berlaku.

Nota: Tian Chua masih tidak menafikan pembabitannya dan penyaluran dana George Soros ke akaun PKR bagi membantu aktiviti parti tersebut di Malaysia. George Soros adalah penyangak matawang yang menyerang sistem pasaran kewangan Asia 10 tahun dahulu dan merupakan antara penggerak utama Pergerakan Zionis Sedunia.

2 comments

NGEH KOO HAM AKAN DISIASAT

Ngeh Koo Ham bakal disiasat oleh Polis Perak di bawah Seksyen (1) (a) Akta Hasutan 1948. Polis juga bakal memanggil beberapa pihak yang akan membantu siasatan. Itu adalah janji Polis Perak yang dihina oleh Ngeh Koo Ham kerana menjalankan tugas mengawasi keamanan di DUN Perak, beberapa hari lalu.

Ngeh dipetik sebagai berkata, "Saya takut jika ada perbahasan dan ada mana-mana polis tidak suka kita, mereka akan tembak mati. Ini boleh berlaku kerana mungkin ada polis tidak suka dengan kita." (Malaysiakini)

Kenyataan yang dibuat oleh Ngeh dalam siaran Buletin Utama TV3 itu, benar-benar memeranjatkan negara. Belum pernah berlaku dalam sejarah negara, ada anggota polis yang mengamuk dan membunuh ahli-ahli politik, melainkan anggota-anggota komunis serta kongsi gelap.

Apakah Ngeh ingin memberitahu bahawa dia adalah kongsi gelap atau pengganas zaman moden di mana polis akan menembaknya ketika dia sedang mengucapkan sesuatu yang bersifat subversif di dalam Dewan?

Banyak pihak yang berharap, polis tidak sekadar membuka kertas siasatan sebaliknya membawa orang ini dan ahli-ahli politik seperti Ngeh ke muka pengadilan. Siasatan dan hukuman tidak boleh berpilih-pilih.

Seandainya Aduka Taruna dan Jeffrey Damien boleh diseret untuk disoalsiasat serta bakal dihadapkan ke mahkamah hanya kerana keceluparan amatur, mengapa kebanyakan ahli politik dibiarkan lepas bebas umpama BABI GEMUK PEMAKAN TAHI, sedangkan mereka adalah penggubal undang-undang. Tidak seharusnya mereka ini diletakkan pada tahap LANGSUNG TIDAK BOLEH DISENTUH atau didakwa seperti layanan ISTIMEWA yang diberikan kepada Anwar Ibrahim, sang proksi Zionis di Tanah Melayu.

Bukan seorang Ngeh yang mempersoalkan tentang integriti serta ketelusan anggota PDRM dalam menjalankan tugas mempertahankan keselamatan awam dan negara, sebaliknya terlalu ramai, malah mereka melakukannya secara terbuka dan terang-terangan menghasut orang ramai MELAWAN POLIS. Pun begitu sehingga kini, tidak seorang pun yang dikenakan hukuman lagi.

Contoh terbaik adalah Lim Kit Siang... dosa Lim Kit Siang pada tragedi 13 Mei 1969 sehingga kini tidak diberikan hukuman setimpal, padahal mempersoalkan Islam, Melayu dan hak keistimewaan Melayu-Islam sudah cukup untuk menggugurkan kerakyatannya secara automatik seperti mana yang dipersetujui oleh pemimpin keturunannya sewaktu UMNO menyatakan persetujuan menerima pendatang Cina dan India sebagai rakyat negara ini dua tahun sebelum merdeka.




1 comments

IDRIS AHMAD... CUBA JENGOK DALAM SELUAR ANDA, ADA LAGI KE TIDAK

Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS-Baru menyindir kerajaan UMNO kerana telah memindahkan tapak majlis Hari Pahlawan yang biasanya diadakan di hadapan Tugu Negara. Kata Idris Ahmad, UMNO akhirnya tunduk kepada desakan PAS yang cuba menekankan konsep amar makruf nahi mungkar.

Pun begitu, perubahan tersebut turut mencabulkan mulut Idris Ahmad yang dengan bangga mengatakan, itulah yang membezakan antara Islam PAS dan Islam UMNO. Baginya Islam UMNO itu tidak tulen kerana amalan UMNO bercampur-aduk antara haram dan halal. Sedangkan PAS pula, 'tulen' keislaman mereka memandangkan mereka memang menolak perkara mungkar secara total!

Harap kepiah saja putih atas kepala Idris, tapi otaknya kuning dan hitam!


Blog Unspinners mendedahkan tentang pembabitan Tan Sri Ta Kin Yen yang dikatakan terbabit dalam industri judi mesin slot. Tan Sri Ta Kin Yen merupakan pelabur utama dalam projek pelancungan Tok Bali, Pasir Puteh, Kelantan. Dan Kelantan pula ditadbir oleh Nik Aziz selama lebih 20 tahun tanpa sebarang perubahan selepas kali terakhir ditadbir oleh BN dahulu.

Kesian Idris Ahmad, dalam cubaannya untuk menggelakkan UMNO kerana akur bahawa penghormatan yang diberikan kepada patung Tugu Negara adalah perbuatan yang boleh menyebabkan kegelinciran akidah dan syirik, Ketua Penerangan PAS ini terlupa bahawa hasil judi dan arak tidak boleh disucikan walau dengan kaedah apa pun.

Amar Makruf Nahi Mungkar yang dipegang oleh sebilangan pemimpin PAS-Baru, nampaknya tidak ubah seperti cawat kote. Sekalipun ianya menutup kemaluan tetapi pada masa yang sama, ia mendedahkan sebahagian aurat lelaki.

Ketua Penerangan PAS ini seharusnya membersihkan dahulu pemerintahan negeri Islam berkebajikan di Pantai Timur itu sebagai contoh teladan yang boleh ditelusuri oleh kerajaan-kerajaan UMNO dan kerajaan pusat sebelum hendak MENGKAFIRKAN orang lain. Elok diperiksa amal dan perbuatan para pemimpin PAS terlebih dahulu sebelum menjatuhkan hukuman kepada pemimpin UMNO.



1 comments

Tentang PKR

Ampang MP Zuraida Kamaruddin -Malay Mail 31/3
Komennya brkenaan Wee Choo Keong..
" But, that is his choice as an MP. In PKR, we never put a contstraint on people to express themselves"

katanya..tapi apa jadi pada MP Kulim.

........Pemerhati.

2 comments

TEPUK DADA TANYA IMAM... NGA KOR MING

Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Pantai Remis Nga Kor Ming (DAP-PR) hari ini melahirkan perasaan kesal bahawa demokrasi telah terkubur dalam Negeri Perak memandangkan apa yang berlaku sempena persidangan Dewan Negeri kali ini yang hanya berlangsung setengah hari sahaja.

Nga melahirkan perasaan kesal yang tidak terhingga kerana semua ADUN pakatan Rakyat telah bersiap-sedia untuk membawa isu dan masalah rakyat pada sesi persidangan Dewan Undangan Negeri kali ini untuk mencari jalan penyelesaian tetapi hak dan niat suci mereka telah dinafikan dengan ala kuku besi.

Nga Kor Ming dalam kenyataan medianya berkata, Pakatan Rakyat meminta persidangan Dewan Negeri berlangsung lima hari supaya semua 59 orang wakil rakyat dari seluruh Negeri mempunyai masa yang cukup untuk membahas titah Ucapan Diraja dan mengutarakan masalah yang dihadapi oleh rakyat dalam kawasan masing-masing. Akan tetapi, permintaan yang cukup munasabah tersebut telah ditolak tanpa sebab oleh Kerajaan Negeri sebaliknya persidangan Dewan Negeri hanya diadakan tidak lebih dari 5 jam sahaja.

Nga, yang juga Ahli Parlimen Taiping berkata, beliau merujuk kepada perintah tetap Dewan Negeri tetapi haknya untuk membaca perintah tetap juga dicabul oleh Speaker BN, R, Ganesan, walaupun ia jelas termaktub dalam perintah tetap Dewan jika Ahli Dewan membaca perintah tetap, semua pihak perlu menghormati peraturan Mesyuarat tersebut.

Nga bertanya, "semua pembesar suara 28 orang ADUN Pakatan Rakyat Perak telah ditutup sepanjang masa, kita tidak boleh berucap, tidak dibenarkan tanya soalan tambahan, tidak boleh bahas titah Ucapan Tuanku, tidak boleh baca peraturan dan tidak boleh kemukakan usul, maka apa guna kita duduk dalam Dewan kuku besi sebegini?"

Nga berkata, selama tiga penggal beliau menjadi wakil rakyat sejak 1999, persidangan kali ini adalah antara yang paling teruk dari segi amalan Demokrasi dan hak-hak Ahli Dewan PR telah dicabul dengan sewenang-wenangnya. Sebaliknya ADUN Barisan Nasional mendapat layanan istimewa.

Nga Kor Ming pada persidangan kali ini membangkitkan perintah tetap perkara 3, 4 dan 6 mempertikaikan keesahan perlantikan R. Ganesan kerana perlantikan beliau tidak pernah mematuhi undang-undang dan tidak pernah dapat restu Ahli Dewan dengan undi bersurat sebagaimana yang ditetapkan oleh perlembagaan Negeri.

Media dikurung di galeri Orang Awam: Amalan anaktiri

Nga juga membidas pihak pentadbiran Barisan Nasional kerana mengkurung pihak media di galeri orang awam di tingkat tiga dan mengakibatkan pihak media tidak dapat membuat laporan liputan media dengan telus dan tepat. Beliau berkata, "kebanyakan media dikurung di bilik atas dengan pembesar suara ADUN Pakatan semua ditutup supaya pihak media tidak dapat dengar hujah ADUN Pakatan Rakyat. Sila tepuk dada, Tanya imam, adakah ini adil dan saksama?"

Nga Kor Ming (gambar kanan) juga mempersoalkan keputusan Zambry Bin Abdul Kadir yang memendekkan persidangan Dewan hingga kurang dari satu hari kerana ia adalah jelas kerajaan Negeri dibawah BN takut bahawa kemungkaran dan kelemahan pentadbiran mereka akan terdedah jika ADUN PAKATAN RAKYAT dibenar untuk membahas.

Selain itu, Nga Kor Ming berkata, tohmahan Zambry bahawa pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat pernah menawarkan beliau jawatan Menteri Besar Perak sebelum Mohammad Nizar Jamaluddin dilantik menyandang jawatan tersebut adalah satu kisah penglipur lara yang hanya sekadar bahan ketawa sahaja. "Jika benar, sila tunjukkan bukti dan ulangi di luar Dewan, jangan berlagak lempar batu, simpan tangan," kata beliau.

*Kenyataan media oleh Nga Kor Ming selaku Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Pantai Remis, Perak.

Dari Merdeka Review

ULASAN:

kahakhakhakhakha... imam mana, Ngah Komunis? Imam Nizar atau Imam Ngeh Kor Ham?


1 comments

MULUT NIZAR PENUH TAHIK!

Sekalipun jelas, Nizar Jamaluddin yang dibatuapikan oleh Nga-Ngeh di Dewan Undangan Negeri Perak kelmarin cuba untuk menimbulkan kekecohan, bekas Menteri Besar Perak yang meroyan dengan jawatannya yang hilang itu cuba mencampakkan kesalahannya kepada UMNO/BN. Nizar memberi alasan, kekangan terhadap pihak media yang ditempatkan di bilik khusus dan pemeriksaan keselamatan merupakan 'alasan mengapa ADUN Pakatan Rakyat meninggalkan dewan perbahasan'.

Apa punya banganglah sekor bekas Menteri Besar ini!

Alasan-alasan dan kerenah yang ditunjukkan sangat rendah dan tidak langsung mencabar minda, bahkan kanak-kanak tadika sendiri pun tahu, ADUN Pakatan Rakyat tidak berminat hendak membincangkan masalah rakyat, sebaliknya sekadar berebut jawatan.

Sekarang ini, para pemimpin Pakatan Rakyat Perak cuba MENGHALALKAN perbuatan mereka di Dewan Undangan Negeri. Mereka melanggar peraturan dewan, mereka salahkan Ganesan. Mereka terloncat-loncat macam beruk jantan lapar betina, mereka salahkan Zambry.

Hanya kerana Ganesan menjadi Speaker, itu yang diloncat-loncatkan dan dijerit-jeritkan? Itu bukan masalah rakyat. Masalah rakyat jauh lebih besar dari masalah Ganesan haram atau halal menurut pandangan 28 ADUN Pakatan Haram. Hanya kerana Ganesan tidak memberi laluan kepada mereka untuk mempersoalkan kesahihan jawatannya selaku Speaker berbanding Sivakumar, mereka bertindak keluar dewan?

Segala macam peraturan yang disebut dan dituntut, TIDAK ADA KENA-MENGENA dengan rakyat langsung, sebaliknya hanya berkisar tentang Nizar Jamaluddin dan Sivakumar, Adun Tronoh!

Hari ini, Nizar Jamaluddin dan gerombolan BIAWAK PEMAKAN BANGKAINYA sedang berusaha sedaya mungkin untuk spinning cerita ini mengikut MULUT TAHIK mereka dengan harapan SI TONGONG-SI TONGONG yang setia mengikut mereka, akan terus mengangguk-angguk dan membenarkan alasan-alasan BODOHNYA.

Blog-blog pro-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI terus memainkan isu ini dan meletakkan kesalahan kepada Zambry dan Ganesan, padahal yang keluar dan enggan menyuarakan kehendak rakyat di Dewan yang menggubal undang-undang itu adalah 28 orang ADUN Pakatan. Mereka mengaku mereka sebagai pejuang rakyat, tetapi sebenarnya rakyat yang diminta berjuang untuk kedudukan mereka.

Dan hari ini, Nizar Jamaluddin mula memperkatakan tentang gesaan agar DATUKSHIPnya ditarik balik!

Memang sah meroyan BARUA DAP ini!

0 comments

ERDOGAN RESAH, AHMAD AWANG TERCAMPAK

Ahli Majlis Syura sebelum pindaan Perlembagaan PAS yang dibentang dan diluluskan pada muktamar tahun 2006 yang diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan.

Ketua - Tuan Guru Dato’ Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat
Timbalan - Dato’ Prof. Dr Harun Din
Setiausaha - Haji Abdul Ghani Shamsudin
AJK Terdiri daripada:
1. DS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Haji Awang
2. Ustaz Nasarudin Mat Isa
3. Ustaz Ahmad Awang
4. Ustaz Muhamad Daud Iraqi
5. Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man
6. Dato’ Ustaz Harun bin Taib
7. Ustaz Hasim bin Jasin
8. Ustaz Hj Maffoz Mohamad
9. Ustaz Hj Abdul Halim Abd Rahman
10. Dr. Sanusi Daeng Meriok
11. Ustaz Haji Hasan bin Shukri
12. Dato’ Ahmad bin Yaakub

Anggota Majlis Syura Ulama' terkini:
    Empat orang dari Ajk Pusat
  1. TG Hj Hadi Awang
  2. Ust Nasharuddin Mat Isa
  3. Ust Tuan Ibrahim Tuan Man
  4. Ust Abdul Halim Abdul Rahman
  5. Empat Wakil Dewan Ulama
  6. Ust Harun Taib
  7. Ust Ahmad Yaakub
  8. Dr Mahfodz Mohamad
  9. Ustaz Nik Mohd Zawawi Salleh,
  10. Dua Wakil Dewan Pemuda
  11. Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi
  12. Ustaz Zaharudin Mohamad
  13. Dua Wakil Dewan Muslimat
  14. Belum dinamakan
  15. Belum dinamakan
  16. Empat lantikan tambahan
  17. TG Nik Aziz Nik Mat,
  18. Dr Haron Din,
  19. Ust Hassan Shukri
  20. Ust Hashim Jasin.
Beberapa nama di dalam senarai Ahli Majlis Syura' Ulama PAS lama telah terkeluar seperti Ahmad Awang, Azizan Razak dan Sanusi Daeng Mariok.

Kaum Erdogan di dalam PAS-Baru cukup bising dan mempertikaikan Majlis Jawatankuasa Pemilih atau lebih tepat lagi mempertikaikan Mustapha Ali selaku Setiausaha Agung PAS apabila Ahmad Awang disingkirkan, KONONNYA atas faktor KERAJAAN PERPADUANG.

Ahmad Awang merupakan tenaga penggerak utama penyatuan ideologi PAS dengan DAP dalam meliberalisasikan agama Islam dan pemencilan umat Islam khususnya di Perak. Krisis Ahmad Awang dan Mufti Perak menyaksikan kecetekan pemahaman dan penjiwaan roh Islam dalam keimanan mereka kepada Allah Taala dan ajaran Rasulullah s.a.w, begitu ketara dan terserlah.

Ketiadaan Ahmad Awang dalam group pembuat dasar PAS, membuatkan sebahagian daripada mereka begitu gelisah. Persoalan tentang Kerajaan Perpaduan nampaknya begitu menghantui mereka dan kebimbangan hilang kuasa serta perhatian daripada Anwar Ibrahim menjadikan masing-masing seperti buntut dipanggang bara. Mereka mula mempersoalkan keputusan yang dibuat melalui permuafakatan dan musyawarah di kalangan pemimpin mereka.

Ahmad Awang sehingga kini belum memberikan sebarang komen berhubung 'penyingkirannya' itu. Malah Ahmad Awang belum lagi memberikan sebarang komen berhubung KEPUTUSAN solat hajat yang ditujukan kepada Mohsin, MP Bagan Serai yang meninggalkan PKR untuk menjadi MP Bebas sekalipun cuba menyejukkan hatinya sendiri, bahawa ada 'nur' pada Mohsin apabila Mohsin menyatakan tidak akan bersatu dengan UMNO dan BN.

Ketotokan BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI nampaknya gagal menterjemahkan bala yang menimpa Ahmad Awang kesan daripada doa rejam yang terhasil daripada hasad dengkinya. Kita nantikan episod seterusnya!

0 comments

NAJIB PUN DAH NAK JADI MACAM ANWAR?... BERCAKAP SAJA

Sudah menjadi lumrah bermula dari zaman Mahathir, sehinggalah ke zaman Najib, antara aktiviti yang menjadi rutin adalah melawat dan 'menikmati' sendiri kenderaan awam yang terdapat di Bandaraya Kuala Lumpur. Cuma berbeza sedikit dengan Abdullah Badawi, tinjauan dibuat tanpa promosi media.

Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri kerap kali meninjau pengangkutan awam, sama ada secara rasmi ataupun secara bersendirian. Bagi mereka yang kerap menaiki LRT pada peringkat awal kewujudan pengangkutan rasmi tersebut, kehadiran Mahathir yang tidak ditemani oleh pengawal keselamatan satu gerabak, bukanlah perkara luar biasa terutama pada hujung minggu. Malah Mahathir yang berjalan kaki di sepanjang Jalan Raja Laut dengan hanya bertemankan dua orang pengawal juga, menjadikan jalan tersebut bersih daripada sampah-sarap berbanding sebelumnya.

Najib turun meninjau sendiri pengangkutan awam. Bagaimanapun Najib TIDAK MUNGKIN mendapat gambaran sebenar kerana gerabak yang dinaikinya dipenuhi dengan wartawan, pengawal peribadi dan pegawai-pegawai yang ingin membodeknya. Denyut nadi rakyat marhaein yang bergantung sepenuhnya kepada pengangkutan awam, TIDAK MUNGKIN dapat dirasai dan dilihat oleh Najib Razak.

Pengangkutan awam di Kuala Lumpur adalah antara yang paling teruk dan paling mahal di rantau sebelah sini. Pengangkutan teksi umpamanya merupakan perkhidmatan yang boleh menyebabkan pesakit jantung kronik mati terkangkang dengan mata terbelalak, terutama apabila TERSALAH mengambil teksi yang lebih gemar menunggu pelanggan bodoh berbanding mencari pelanggan. Tambang yang dikenakannya pula, boleh menyebabkan Najib sendiri menepuk dahinya yang jendol itu!

Manakala perkhidmatan LRT pula, sekalipun disokong oleh perkhidmatan bas shuttle namun sokongan untuk para pengguna yang berkenderaan sendiri memandangkan bas shuttle tidak berkhidmat secara menyeluruh di kawasan-kawasan LRT, sukar mendapat tempat meletak kereta. Kawasan meletak kereta pula dibuat seolah-olah stesen LRT tersebut berada di tengah-tengah hutan belantara, bukannya kawasan tempat meletak kenderaan bertingkat yang seharusnya diwujudkan bersama-sama stesen LRT dan Komuter KTM, terutama di kawasan yang ramai pengguna.

Apabila kerajaan mengumumkan kenaikan tambang untuk semua pengangkutan awam, rakyat di bawah turut mengharapkan mutu perkhidmatan akan ditingkatkan. Seandainya KERAJAAN MUDAH MENDENGAR desakan pemilik syarikat pengangkutan awam, masakan kerajaan BUAT PEKAK sahaja terhadap desakan rakyat marhein.

Kalau Najib sekadar menggesa orang ramai menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam, tetapi pada masa yang sama, lebih berpihak kepada syarikat-syarikat pengangkutan awam dalam melayani tuntutan mereka, cakap-cakap dan saranan Najib tidak ubah seperti cakap-cakap Anwar Ibrahim yang TIDAK ADA NILAI walau setengah sen pun!

Pentadbiran Najib sewajarnya melakukan TRANSFORMASI besar-besaran terhadap sistem pengangkutan awam seandainya mahu rakyat benar-benar menggunakan perkhidmatan tersebut berbanding sekarang. Apatah lagi dengan kelemahan dan BESAR KEPALA yang ditunjukkan oleh FEEDER pengangkutan awam, SARANAN Najib sekadar layak untuk dicampak ke lubang najis!

0 comments

KESIAN NIZAR JAMALUDDIN

PAS Perak hanya menguasai enam kerusi DUN di Perak. PAS Perak sebenarnya tidak pernah bermimpi salah seorang daripada wakil mereka akan menduduki kerusi empuk Menteri Besar. Malah Ahmad Awang yang sebelum pilihanraya umum ke-12, tidak begitu serius dengan status bangkrapnya biarpun pada masa yang sama dia adalah Pesuruhjaya PAS Perak.

Tiba-tiba, keputusan pilihanraya umum ke-12, tidak memihak kepada Barisan Nasional. Melihat kepada keputusan tersebut, tiba-tiba sahaja perkataan PAKATAN RAKYAT muncul di Perak. Gabungan kerusi yang dimiliki oleh PKR, DAP dan PAS mengatasi kerusi yang dimiliki oleh UMNO/BN.

Kalau sebelum pilihanraya, DAP 'MENGHARAMKAN SAMA SEKALI' hubungan dan kerjasama politik dengan PAS, tetapi keadaan di Perak membuatkan pengharaman tersebut ditarik balik, bahkan dengan bangganya PAS yang sebelum itu begitu bersungguh-sungguh menentang DAP, menjalin hubungan LUAR NIKAH dengan DAP. Akhirnya PAKATAN RAKYAT yang masih berstatus haram berjaya mengatasi BN dalam menguasai kerusi DUN dengan kelebihan tiga kerusi.

Sehingga ke hari ini, STATUS Pakatan Rakyat hanyalah 'cuba didaftarkan dan masih dalam proses menghantar borang ke Pendaftaran Pertubuhan'.

Kemelut siapa yang hendak menjadi Menteri Besar Perak tercetus di kalangan PKR-DAP-PAS. DAP yang telah mencadangkan Ngeh Kor Ham selaku Pengerusi DAP Perak, melanggar sama sekali peraturan Undang Tubuh Negeri yang memerlukan seorang Menteri Besar dari kalangan orang Melayu beragama Islam. Tiada sebarang cadangan dari PKR, akhirnya membuatkan PAS menghulurkan nama wakil mereka iaitu Nizar Jamaluddin.

Setelah ding-dong-ding-dong, akhirnya Nizar Jamaluddin diangkat menjadi Menteri Besar ehsan DAP. Dan bermula dari hari itu, Nizar pun menjadi seorang ahli PAS berbaju DAP yang bersikap tidak langsung sama seperti seorang PAS yang beragama Islam dan terdidik dengan akal serta budi seorang PAS yang tawadduk.

Semalam, Jamaluddin dan Zambry Abdul Kadir mendedahkan bahawa mereka adalah calon Menteri Besar seandainya mereka akur dengan kehendak Anwar Ibrahim. Mungkin menyedari bahawa dia sebenarnya tidak dikehendaki pun, Nizar segera membidas pendedahan Jamaluddin dan Zambry bahawa pendedahan yang mereka lakukan tidak cukup 'bukti'.

Kesian Nizar.....

Tidak hairanlah mengapa dia bersungguh-sungguh menjilat tuan-tuan DAP dia. Tidak hairan jugalah mengapa dia bersungguh-sungguh hendak membuktikan dia juga boleh berperangai seorang KAFIR DAN ZINDIK yang hilang kuasa politik, sama seperti perangai Nga-Ngeh bagi membalas jasa baik DAP yang menaikkan nama dan dirinya.

Patutlah...

Kesian Nizar....

2 comments

Wednesday, March 31, 2010

PUNYALAH BARUA KUNDUR PUAK PAKATAN NIH

Wednesday, March 31, 2010
Para pemimpin kanan Pakatan Rakyat mula mempersoalkan tentang kewajaran Najib Razak mengumumkan MEB di luar Dewan Rakyat. Malah menurut pemimpin-pemimpin kanan Pakatan Rakyat seperti Anwar Ibrahim, Hadi Awang dan Lim Kit Siang menganggap tindakan Najib Razak itu sebagai terkeluar dari slogannya sendiri, 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.'

Pembentangan Najib Razak itu disifatkan tidak mendahulukan rakyat memandangkan ia tidak dibuat di dalam Dewan Rakyat, sebaliknya di hadapan khalayak awam. Paling menarik apabila Anwar Ibrahim dengan muka berkulit biawaknya, selamba mengakui bahawa MEB menceduk idea-idea pembaharuan dalam AEM tajaan Pakatan Rakyat.

Aneh juga, sama ada penulis tidak peka atau sememangnya buta, sebelum ini tidak pula dihebahkan tentang AEM biarpun Anwar Ibrahim seringkali mengambil masa berucap 3 hingga 5 jam di mahkamah tanpa dicelah oleh mana-mana Ahli Parlimen di Dewan Rakyat.

Lebih aneh lagi, semalam Hadi Awang mengatakan MEB tiada 'roh' dan tidak menekankan ke arah akhlak, tetapi hari ini tidak pula menyuarakan perkara yang sama apabila Anwar dengan selamba katak mengakui itu adalah pelannya.

Anwar yang gagal dalam Kertas Ekonomi sewaktu HSC dahulu dan hanya mampu mengambil jurusan Pengajian Melayu, cuba menjuarai isu-isu ekonomi dengan membuat kaitan-kaitan mudah seperti penggunaan dana KWSP dalam projek-projek kerajaan. Anwar Ibrahim dalam usahanya untuk mengaibkan MEB turut menganggap, rancangan tersebut tidak akan berjalan lancar selagi pelbagai bidang tidak DIBOCORKAN MAKLUMAT UNTUK DIHANTAR KEPADA BAPAK ZIONISNYA yang berselindung di sebalik ketelusan, kesamarataan dan keadilan.

Sepanjang Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan, tiada sebarang pembaharuan yang datangnya daripada kepala hotak Anwar. Bahkan pada penghujung kerjayanya, Anwar Ibrahim terpaksa dipetisejukkan dan peranannya telah diambilalih oleh MTEN setelah dia gagal mengawal aliran tunai dan dasar kewangan negara yang kucar-kacir akibat serangan penyangak matawang yang dipercayai SEBAHAGIAN DARIPADA PASUKANNYA ketika Anwar Ibrahim cuba merampas jawatan Perdana Menteri daripada Mahathir.

Hadi Awang lebih layak bercakap soal kewangan dan dasar ekonomi negara berbanding Anwar Ibrahim memandangkan kelayakan Hadi Awang yang jauh lebih tinggi berbanding BUDAK ZIONIS itu. Kalau ada yang percaya tentang mekanisme ekonomi yang diperkatakan oleh Anwar Ibrahim, bermakna BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI itu sememangnya buta perut dan tolol!

2 comments

HALAU APCO, HALAU ANWAR IBRAHIM!

Pembangkang Malaysia telah melahirkan dan mendesak kerajaan agar menamatkan kontrak APCO Worldwide serta menghalau mereka dari bumi Malaysia setelah Anwar Ibrahim membentang kertas dakwaannya yang lebih banyak menimbulkan persoalan berbanding memberikan penjelasan berhubung dakwaannya.

Sekalipun APCO Worldwide telah membuat penafian kali kedua kaitan mereka dengan kerajaan haram Zionis di bumi Palestin, namun Anwar Ibrahim yang dilaporkan menerima arahan Al-Gore yang mempunyai kepentingan dalam perniagaan melibatkan pencemaran alam, tetap bertegas dengan tuduhannya tanpa memberikan bukti-bukti yang lebih meyakinkan bagi menyokong dakwaannya.

Sememangnya jikalau benar APCO Worldwide terlibat secara langsung dengan Zionis, wajarlah agensi tersebut ditamatkan perkhidmatannya dan dihalau keluar dari bumi Malaysia. Pada masa yang sama, kerajaan juga wajar menghalau Anwar Ibrahim dan keluarganya dari negara ini memandangkan terdapat banyak BUKTI yang menunjukkan Anwar Ibrahim sememangnya bekerja dengan Zionis untuk menjahanamkan negara ini.


Agak aneh mengapa pemimpin-pemimpin kerajaan tidak membawa perkara ini untuk dibahaskan di Parlimen setelah sekian banyak bukti disiarkan oleh blogger-blogger tempatan dan luar negara. Mengapa dibiarkan PENGKHIANAT dan BUDAK ZIONIS ini terus bermaharajalela di Bumi Malaysia?

Anwar Ibrahim dan para BIAWAK PEMAKAN BANGKAINYA bercakap besar memandangkan sehingga kini tiada seorang pun pemimpin UMNO yang mahu memperkatakannya di Parlimen sedangkan pada masa yang sama, Anwar Ibrahim diberikan kebebasan semahu-mahunya untuk memperkatakan apa-apa sahaja, malah berbuat apa-apa sahaja tanpa sebarang kekangan undang-undang dan peraturan. Satu-satunya orang yang berani menyebut perihal kaitan Anwar dengan Pergerakan Zionis Antarabangsa hanyalah Mukhriz Mahathir. Namun tiada susulan yang dibuat selepas itu.

Sudah sampai masanya, rakyat Malaysia yang bencikan Zionis, talibarut mereka dan mencintai keamanan serta kesejahteraan keluar beramai-ramai untuk membuat desakan kepada kerajaan Malaysia agar MENGHALAU ANWAR IBRAHIM DAN KELUARGANYA dari Bumi Malaysia buat selama-lamanya!

2 comments

TAI SING NG... TAK IKTIRAF ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI

Inilah rupa dan wajah ADUN Kuala Sepetang dari PKR yang tidak bangun berdiri ketika bacaan doa dilangsungkan. Inilah juga ADUN dari parti sekutu mereka yang sibuk mempromosikan diri sebagai Middle Malaysia yang KONON-KONONNYA menghormati Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan satu lagi parti sekutu sebagai 'PAS FOR ALL'.

Namanya adalah Tai Sing Ng....

Hari ini dia dilaporkan menerpa dan cuba memukul Menteri Besar Perak, Dr. Zambry kerana ingin menunjuk samseng.

Inilah juga ADUN dari PKR yang mendapat sokongan Melayu-Islam PKR dan PAS-Baru tanpa berbelah bahagi. Malah sewaktu ceramah yang disertainya dilangsungkan, BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI itu turut bertakbir dan mengangguk-angguk tanpa otak dan iman.

Dia tidak dipaksa memeluk Islam atau menukar nama menjadi Ahmad Tai Sing bin Abu Lullah... sebaliknya dia dan seluruh keturunannya dibenarkan menggunakan nama asal mereka tanpa sebarang sekatan dan bantahan. Bukan itu sahaja, dia juga tidak disekat daripada menjadi seorang ahli politik dengan hak mengundinya sama seperti orang Melayu meskipun kalau di Amerika Syarikat undinya hanya dikira setengah, bukannya satu!

Malangnya, ahli parti B.A.B.I ini gagal menghormati Islam sebagai agama rasmi dan sebarang upacara rasmi kerajaan dan pentadbiran akan dimulakan dengan doa, bukannya ketuk gendang atau tarian singa mahupun pembakaran mercun. Bagi mereka yang bukan beragama Islam, mereka tidak dipaksa untuk memeluk Islam untuk mengaminkan doa tersebut, sebaliknya sekadar diminta menghormati dengan berdiri dan bertafakur.

Hairannya, mengapa tiada Cina-Cina dari Gerakan dan MCA malah dari DAP yang mengecam Tai Sing Ng kerana bersikap perkauman dan tidak menghormati Perlembagaan Negara Malaysia? Malah suara Melayu-Islam dari PAS-Baru dan PKR tidak langsung kedengaran?

Mana pi habis?

9 comments

1MALAYSIA, MELAYU TAK BOLEH MENGAKU MELAYU... KATA KIT SIANG

Kit Siang dalam kata-katanya kepada Muhyiddin Yassin, memberi isyarat bahawa orang Melayu tidak boleh memperakui diri mereka sebagai Melayu lagi sebaliknya perlu meletakkan status mereka sebagai rakyat Malaysia terlebih dahulu. Dan itu baginya, BARULAH bukan PERKAUMAN!

Dengan lidah berbelit-belit, Kit Siang yang cukup terkenal ketika slogan 'MALAI SI' (Melayu Mampus) berkumandang pada 1969 lalu menjelaskan bahawa dia tidak berniat hendak mempersoalkan hak keistimewaan Melayu sebaliknya menolak sebarang perbezaan antara kaum di negara ini.

Sudah pasti kata-kata Kit Siang itu kalau di pentas ceramah, akan disambut dengan takbir oleh para BIAWAK PEMAKAN BANGKAI.

Hakikatnya, Melayu adalah yang pertama mengangkat diri mereka sebagai rakyat Malaya, kemudian Persekutuan Tanah Melayu dan seterusnya Malaysia. Tidak kiralah sama ada Melayu itu Melayu-Islam atau Melayu-bukan Islam. Sebaliknya golongan pendatang seperti keturunan Lim Kit Siang dan Sivarasah mengambil masa bertahun-tahun semenjak merdeka sebelum kiblat ke Tanah Besar Tong San dan Taiwan serta Madras beralih ke Kuala Lumpur. Malah sehingga sekarang, mereka masih lagi cukup berbangga dengan keturunan Cina dan India menerusi sekolah-sekolah jenis kebangsaan yang menggunakan pengantar bahasa Cina dan Tamil di negara ini. Pun begitu, sekolah-sekolah jenis kebangsaan tersebut dibantu oleh kerajaan yang diterajui oleh UMNO sekalipun pada masa yang sama, para pemimpin mereka TETAP menganggap kerajaan Malaysia menganaktirikan bangsa Cina dan India.

Ironinya, kaum pendatang ini bebas mengamalkan budaya dan agama mereka tanpa sebarang sekatan. Mercun, perarakan membawa berhala, adat istiadat menyakiti diri, membazir kelapa, tarian singa, tarian naga dan sebagainya boleh dilakukan secara bebas tanpa sebarang sekatan daripada orang Melayu dan kerajaan UMNO.

Selepas orang Melayu tidak boleh bangga dengan bangsa mereka, apa pula selepas ini? Adakah Kit Siang akan meminta agar Islam dibelakangkan dan perkataan 'rakyat Malaysia' didahulukan?

Bermula dengan bangsa, kemudian dengan agama yang dikaitkan dengan bangsa berkenaan, taktik sebeginilah yang digunapakai di Singapura atas dasar meritokrasi dan liberalisasi walaupun pada hakikatnya, ianya digunakan untuk menghalau Melayu dan Islam daripada bersaing secara sihat dengan golongan pendatang.

Malah ancaman RASIS apabila sejarah polarisasi dan komposisi kaum negara ini diperkatakan, sudah menjadi LAGU WAJIB Kit Siang dan sekutu-sekutunya sama ada dari kalangan pembangkang, mahupun di dalam komponen Barisan Nasional sendiri. Cuma yang agak aneh, lagu dan tarian sumbang Kit Siang ini diperakui dan dijilati dengan penuh setia oleh golongan BIAWAK PEMAKAN BANGKAI dari kalangan PAS dan Melayu PKR.

2 comments

TIMBALAN SETIAUSAHA AGUNG PEMUDA MCA PULA KECAM MAHATHIR



Low Chew June, Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, menyifatkan tindakan menghunus dan mencium keris dalam majlis PERKASA merupakan gelagat rasisme yang ekstrim. Malah Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA ini juga menyifatkan PERKASA dan Datuk Ahmad Ismail, bekas Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera yang kembali ke kancah politik selepas digantung oleh pentadbiran Dollah Badawi, sebagai penghalang utama kepada persefahaman dan permuafakatan kaum di negara ini.

Low Chew June turut menyifatkan Tun Dr. Mahathir sebagai bekas Perdana Menteri yang tidak memahami aspirasi sebenar rakyat negara ini apabila terbabit secara langsung dengan PERKASA.

Itu yang dilaporkan oleh Merdeka Review.

Apa sebenarnya agenda Low Chew June dan sebahagian besar pemimpin dari kaum Cina ini? Setiap kali pemimpin Melayu mengingatkan orang Melayu agar lebih bekerja keras untuk menyaingi kelompok pendatang yang memboloti kekayaan negara, mereka pasti akan sepakat dan duduk di dalam satu selimut untuk menyerang kembali dengan alasan perpaduan kaum?

Apakah selama ini Melayu di negara ini tidak cukup memupuk perpaduan kaum sehingga segala benda diserahkan kepada kaum pendatang? Apakah peluang tidak diberikan kepada kaum pendatang untuk memperolehi lebih banyak daripada apa yang sepatutnya mereka perolehi berbanding rakan-rakan pendatang mereka yang lain di negara selain Malaysia? Mengapa hanya Melayu yang ditekankan tentang perpaduan dan persefahaman? Bagaimana pula dengan kaum pendatang yang diberikan kerakyatan sewaktu era pra-kemerdekaan dahulu?

Selama ini, adakah orang Melayu telah melakukan sesuatu yang mengancam kelangsungan orang Cina dan kaum pendatang lain di negara ini? Sebanyak mana harta kaum pendatang yang telah dirampas berbanding harta Melayu diserahkan kepada mereka, sama ada menerusi persefahaman parti-parti komponen mahupun tindakan orang perseorangan yang gelap mata?

Apakah seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kelantan yang menyerahkan konsesi balak kepada syarikat-syarikat yang dimiliki oleh si mata sepet, barulah dinamakan persefahaman dan perpaduan?

Keris orang Melayu belum pernah mencabuli darah kaum pendatang secara sewenang-wenangnya kecuali pada zaman darurat dan 13 Mei 1969 apabila kaum pendatang berlagak sebagai kaum penjajah. Sebaliknya keris Melayu lebih banyak menusuk kaum sendiri dari tangan pemimpin Melayu sendiri!

Malah larangan membawa keris yang dikuatkuasakan oleh Musa Hitam sewaktu menjadi Menteri Dalam Negeri dulu pun, adalah kerana desakan pemimpin-pemimpin golongan pendatang.

Boleh jadi kebimbangan mereka keterlaluan dan di luar batasan khayalan seperti mana yang dinyatakan oleh Ngeh mengapa pemimpin pembangkang Perak menentang polis di dalam Dewan Undangan Negeri.

"Nanti kalau pembangkang keluar cakap yang polis tidak suka, polis akan keluar pistol dan tembak kami mati!"

14 comments

HILANG TENAGA MAHIR, KITA IMPORT TENAGA TAK MAHIR

Kementerian Sumber Manusia melaporkan 350,000 orang tenaga mahir Malaysia mengalir ke luar ke negara asing akibat pelbagai faktor. Usaha-usaha kerajaan untuk melahirkan modal insan, nampaknya terbuang ke longkang dan kubang begitu sahaja. Dengan kata lain, negara tidak dapat menggunakan modal insan yang dilahirkan sebaliknya terpaksa bergantung kepada tenaga separa dan tidak mahir dari luar untuk meneruskan pembangunan di dalam negara.

Kurang kreativiti dan kegagalan menguasai Bahasa Inggeris merupakan antara faktor utama tenaga kerja di Malaysia. Malah lebih separuh daripada tenaga kerja yang ada, hanya setakat lulusan SPM, manakala yang dikeluarkan oleh institusi pengajian tinggi pula, tidak mempunyai kelayakan seperti yang dikehendaki oleh pasaran.

Kita tidak boleh menyalahkan pihak kerajaan dalam hal ini. Malah tidak boleh menyalahkan juga para pelajar dan graduan. Sebenarnya yang salah adalah pelabur.

Sepatutnya para pelabur sama ada dari dalam atau luar negeri harus mengenalpasti bahawa Malaysia tidak kurang tenaga mahir dalam bidang politik. Industri-industri lain sememangnya Malaysia sangat lemah. Kalau depa semua pakat wujudkan syarikat yang berorientasikan industri politik, rasa-rasanya depa semua mesti pakat maju.

Apakan tidak, dari budak sekolah sampailah mahasiswa-siswi, semuanya sibuk berpolitik. Sampaikan pilihanraya kampus pun jadi perkara besar. Ditambah pula galakan daripada parti-parti politik di negara ini yang cukup bimbang seandainya golongan pelajar tidak menghiraukan pergerakan politik, menjadikan tenaga mahir dalam bidang politik tidak pernah kering dan susut!

Tentang Bahasa Inggeris pula... ini semua hanyalah fitnah kepada Gerakan Mansuh PPSMI. Ini adalah konspirasi tahap tinggi sama ada dari kerajaan UMNO. Gerakan Mansuh PPSMI perlu digerakkan semula dan kali ini wajar membawa segala macam sasterawan, politikawan, tukang angkat cawan dan segala macam 'wan' yang lain untuk berdemonstrasi secara besar-besaran menafikan dakwaan Kementerian Sumber Manusia ini.

Tak apa, kita di sini lebih pentingkan nilai sentimental. Lagipun kita kan negara besar yang penduduknya sangat ramai serta mempunyai kuasa beli terbesar di dunia... apa nak heran!



0 comments

ANGAN-ANGAN SI SAMSUL ISKANDAR

Samsul Iskandar Mohd Akin, Ketua AMK begitu yakin PKR mampu menawan lima hingga sepuluh kerusi Parlimen di Sarawak terutama di kawasan-kawasan bandar dan pinggir bandar seperti Lambir dan Satok.

Menurutnya, sambutan daripada golongan profesional dan golongan muda untuk idea-idea baru PKR begitu hangat. Malah sambutan itu juga akan direalisasikan menerusi desakan sayap pemuda PKR itu agar kepimpinan pusat memilih calon-calon dari AMK untuk bertanding di Sarawak.

Itu kata mamat yang lari dari medan hadapan perjuangan la, tapi cukup deras sembangnya pasal perjuangan!

Mamat Samsul ini barangkali masih lagi hidup dalam dunia angan-angan. Penafian yang dibuat berhubung keluarnya ahli-ahli PKR di Muar, sekaligus sudah cukup untuk menggambarkan kelemahan fikirannya dan kekalutannya mencari alasan. Dengan hanya alasan, yang keluar hanyalah tiga orang ORANG BESAR AMK MUAR bukannya, 50 seperti yang didakwa, Samsul sebenarnya sedang cuba menyejukkan dan menenangkan perasaannya sendiri.

Sampai bila Samsul akan terus berbohong dan hidup dalam bayangan indahnya, hanya Ketua AMK yang paling terkenal dengan sikap pengecutnya itu yang tahu. AMK sudah lama lumpuh semenjak keluarnya Ezam dan tenaga-tenaga penting pergerakan REFORMASI daripada pergerakan tersebut. Kewujudan AMK di dalam PKR hanyalah sekadar simbolik dan birokrasi sesebuah organisasi politik. Fungsinya juga sudah lama pupus, sama seperti pupusnya HARAPAN sebahagian daripada penyokong asal ADIL kemudian Parti Keadilan Nasional dan akhirnya Parti Keadilan Rakyat.

Terlebih malang, ketua AMK hanyalah seorang Samsul Iskandar Mohd Akin!

1 comments

Tuesday, March 30, 2010

SI LAHANAT BERNAMA MANOGARAN!!!

Tuesday, March 30, 2010
Si Celaka DAP bernama M.Manogaran yang dinaikkan oleh Melayu Teluk Intan sebagai Ahli Parlimen tidak langsung menyebut tentang Sekolah Kebangsaan, jauh sekali Sekolah Agama Rakyat, sebaliknya mempertikaikan peranan kerajaan dalam menangani sekolah dari aliran Jenis Kebangsaan.

Si lahanat ini cuba mempersoalkan kewajaran sikap kerajaan atau khususnya Kementerian Pelajaran terhadap sekolah-sekolah jenis kebangsaan atau lebih tepat lagi sekolah vernakular dengan harapan dapat MEMBUKTIKAN kepada Melayu-Melayu yang mengangkatnya bahawa kerajaan Barisan Nasional kejam dan zalim terhadap bangsa lain di negara ini.

Menjawab TUDUHAN si lahanat tersebut, Muhyiddin Yassin selaku Menteri Pelajaran memberitahu, gaji guru-guru sekolah Tamil dan Cina dibayar oleh Kementerian Pendidikan dan jumlahnya adalah RM1.8 bilion. Jumlah tersebut jauh mengatasi gaji yang dibayar kepada guru-guru Sekolah Agama Rakyat (SAR).

"Sebab itu, kerajaan juga membiayai RM1.8 bilion untuk bayar gaji guru di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil dan Cina. Kalau di negeri Pulau Pinang ada Ketua Menteri umumkan (bantuan) dua tiga juta, seluruh dunia gempar, yang kita belanja RM1.8 bilion Yang Berhormat untuk bantu sekolah itu (tak bising).

"Jadi, kalau anak tiri, takkan bagi duit macam gitu banyak," katanya ketika menggulung perbahasan usul Menjunjung Kasih Titah Ucapan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Dewan Rakyat di Kuala Lumpur. (Malaysiakini)

Kepada Melayu-Melayu yang telah memilih si lahanat ini sebagai wakil mereka di parlimen, sewajarnya berbangga kerana Manogaran telah pun memperjuangkan 'keinginan' mereka. Cuma mereka semua perlu bertanya, adakah Manogaran ini pernah sampai ke Selabak, Durian Sebatang, Sungai Manik, Cenderung Balai dan sebagainya yang diketahui cukup kuat menyokong Pakatan Rakyat atau pernah bertanya berapa pendapatan penanam-penanam padi di sana setiap kali musim menuai.

1 comments

KHAIRY: UBAH SIKAP ATAU UBAH TAKTIK?

APCO Worldwide secara tidak langsung telah mengubah sikap Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO. Khairy Jamaluddin yang seringkali dikaitkan dengan Anwar Ibrahim atau lebih tepat lagi beraksi sebagai TROJAN HORSE Anwar di dalam UMNO, mula melakukan serangan secara konsisten terhadap Anwar Ibrahim.

Dengan menjadikan APCO Worldwide sebagai platform asasnya, Khairy Jamaluddin mendedahkan beberapa nama di dalam APCO Worldwide sendiri mempunyai kaitan rapat dengan Anwar Ibrahim. Namun pada masa yang sama, Khairy Jamaluddin juga membenarkan tuduhan Anwar bahawa APCO Worldwide adalah salah satu daripada enjin Zionis dalam usaha gerakan Atheis tetapi berpangkalkanYahudi itu menguasai dunia.

Khairy Jamaluddin tidak seharusnya berhenti setakat itu sahaja. Sama ada serangannya itu atas kapasiti Ketua Pemuda UMNO atau sebaliknya, Khairy wajar meneruskannya. Dedahkan semua yang dia tahu. Anwar Ibrahim sendiri dalam 'pendedahannya' pun, tidak mampu mendedahkan sebagaimana yang dijanjikan, sebaliknya sekadar mengulangi tuduhan seperti seminggu yang lalu.

Ramai yang menanti dan memerhatikan pergerakan Khairy Jamaluddin yang masih gagal mengadaptasi cara hidup Melayu yang sebenar-benarnya!

1 comments

TENG HOCK NAN YANG ANGKUH

Teng Hock Nan, Ketua GERAKAN Pulau Pinang yang mengecop Tun Mahathir sebagai 'menjijikkan' menolak permintaan bekas Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera, Ahmad Ismail supaya meminta maaf kepada UMNO Bahagian Bukit Bendera berhubung krisis yang berlaku sehingga Ahmad Ismail digantung selama tiga tahun oleh UMNO.

Ketua GERAKAN Pulau Pinang itu dengan angkuh berkata, tuntutan Ahmad Ismail itu BERTENTANGAN dengan inspirasi dan konsep Najib Razak dalam 1Malaysia serta ideologi multi-racial GERAKAN. Malah dia menganggap tuntutan Ahmad Ismail sebagai keterlaluan dan 'masih hidup dengan pemikiran perkauman yang tebal'.

Kenyataan Teng Hock Nan itu dipersetujui oleh Ketua Pemuda GERAKAN Pulau Pinang, Oh Tong Keong yang menganggap sekutu-sekutu di dalam Barisan Nasional seharusnya mengenepikan perbezaan masing-masing sebaliknya menumpukan perhatian kepada usaha-usaha memenangi Pilihanraya Umum Ke-13 nanti.

GERAKAN Pulau Pinang ini sememangnya BAHLOL! UMNO di Pulau Pinang tidak kalah, sebaliknya yang kalah adalah GERAKAN. GERAKAN seharusnya tunduk dan akur dengan UMNO yang mengekalkan kebanyakan kerusi yang mereka menangi berbanding GERAKAN yang tidak ada satu kerusi pun berjaya dimenangi. Yang perlu bekerja keras adalah GERAKAN, manakala UMNO seharusnya menjadi komander kerana mereka adalah pemenang mutlak di Pulau Pinang.

Timbul persoalan, apakah GERAKAN Pulau Pinang sebenarnya adalah BAJINGAN DAP di dalam Barisan Nasional yang tidak sedar diri bahawa mereka telah KALAH TOTAL dan tidak layak bersuara apa-apa pun!

Sewajarnya GERAKAN mengambil inisiatif untuk membubarkan parti berkenaan atau berundur keluar dari Barisan Nasional bagi membolehkan kerusi yang diperuntukkan kepada mereka, dikembalikan semula kepada UMNO. Tiada gunanya GERAKAN terus menikmati kek kemenangan sedangkan mereka sebenarnya adalah penyumbang sebenar kegagalan memperolehi dua pertiga majoriti di Parlimen.

Siapa sebenarnya yang menjadi KHALIFAH GERAKAN? Adakah wujud tangan-tangan ghaib Anwar Ibrahim di dalam parti yang terlibat dalam rusuhan kaum Mei 1969 ini? Atau GERAKAN sebenarnya mengeluarkan data-data Barisan Nasional di Pulau Pinang untuk disalurkan kepada Lim Guan Eng, pemimpin buangan Melaka yang mendapat tempat di Pulau Pinang?

Tindak-tanduk Ketua GERAKAN Pulau Pinang ini benar-benar mencurigakan!

0 comments

MARIAH MAHMUD YANG HIPOKRIT!

Dr. Mariah Mahmud (MP Kota Raja) memperkatakan tentang Malaysia yang berada di kalangan 10 negara paling banyak mengambil arak. Cadangan dan persoalan yang ditimbulkannya memang menarik untuk diperkatakan.

Bagaimanapun, sesuatu yang sangat pasti ialah PAS sendiri sebagai PEMBANGKANG tidak berani menyepak tong arak. Golongan MUNAFIK di dalam PAS hanya mempersalahkan tentang sistem dan undang-undang di negara ini tetapi mereka sendiri terpaksa akur bahawa 'ARAK HANYA UNTUK BUKAN ISLAM' dan mengehadkan pengambilan arak bererti 'MENCABULI HAK BUKAN ISLAM'.

Dari satu segi, ahli-ahli Parlimen PAS akan memperkatakan sesuatu seolah-olah jilbab yang menutup kepala, tengkuk dan dada mereka cukup labuh, tetapi pada masa yang sama, mereka tidak pula memakai kain labuh sebaliknya mini skirt.

Perhatikan apa reaksi yang ditunjukkan oleh Mariah Mahmud dan rakan-rakan Erdogannya ketika kemelut Hasan Ali dan Ronnie Liu tercetus akibat arak di Shah Alam hari itu. Dan perhatikan pula sikap Mariah Mahmud dan rakan-rakan Erdogannya di Parlimen apabila membahaskan perkara tersebut.

Secara tidak langsung, penggalakan di kalangan umat Islam di negara meminum arak, turut disumbangkan oleh Erdogan-Erdogan PAS dengan tindak-tanduk BODOH mereka yang cuba kelihatan LIBERAL tetapi sebenarnya TIPIS IMAN!

1 comments

SALAHUDDIN PUNYA CADANGAN... AKAL KAT LUTUT

Dalam persidangan Dewan Rakyat semalam, Salahuddin Ayub mencadangkan kerajaan agar merombak semula Dasar Pendidikan Negara yang ketika ini masih berpandukan kepada Penyata Rahman Talib dan Penyata Razak yang sudah ketinggalan 30-40 tahun. Dia turut menegur Kementerian Pendidikan khususnya tentang kelemahan matapelajaran Sejarah yang lebih berorientasikan hafalan berbanding pemahaman sebenar.

Beberapa contoh diberikan, tetapi Salahuddin Ayub lebih menekankan kepada sejarah Gerakan Reformasi yang bermula pada 1997 apabila Mahathir TERPAKSA memecat Anwar Ibrahim setelah saksi-saksi terlibat tampil memberikan penjelasan kepadanya walaupun beberapa kali sebelum itu, Mahathir menolak dakwaan bahawa Anwar seorang pengamal homoseksual tegar.

Saranan Salahuddin Ayub secara dasarnya memang kelihatan baik. Bagaimanapun, Salahuddin barangkali terlupa bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh kaum pendatang dalam PKR dan DAP tentang sejarah sebenar komposisi kaum di negara ini. Sejarah Malaysia, seandainya disemak semula, PERLU menjelaskan tentang punca sebenar kehadiran kaum Cina dan India secara besar-besaran di negara ini pada penghujung abad ke-19 lalu.

Salahuddin sendiri secara peribadi, TAKUT SUNGGUH untuk menyatakan kepada Lim Guan Eng dan rakan-rakan sekaumnya, bahawa mereka adalah golongan pendatang yang diberikan hak warganegara sebagai tukaran kemerdekaan negara ini. Malah Salahuddin sendiri tidak pernah membela apabila Melayu dan Islam diinjak-injak oleh kaum kafir pendatang setiap kali sesuatu isu berbangkit, bahkan dia turut sama dalam gerombolan tersebut dengan label persamarataan, keadilan dan ketelusan yang sebenarnya hanya terpakai untuk orang Melayu-Islam, Bumiputera dan kaum Pribumi Tanah Melayu sahaja, manakala untuk golongan pendatang, mereka tidak perlu bertolak ansur dalam mana-mana bahagian dan bidang.

Apalah malangnya Naib Presiden PAS yang OTAKNYA LETAK DI KEPALA LUTUT ini. Dia sekadar membuka jalan yang lebih luas kepada kaum chauvinist seperti Lim Guan Eng, geng-geng GERAKAN, Chua Soi Lek dan segala macam nama yang tidak ada nama Melayu pun untuk mempersoalkan tentang Melayu dan Islam lagi di negara ini.



0 comments

MANA DIA? MANA DIA?

Hari ini sepatutnya Anwar Ibrahim memberikan penjelasannya berhubung tuduhannya bahawa APCO Worldwide yang diambil oleh pentadbiran Najib Razak sebagai konsultan media bagi hubungan antarabangsa atau lebih khusus lagi antara Malaysia dan Amerika Syarikat berkait rapat dengan Zionis.

Amerika Syarikat merupakan antara pelabur dan pelaburan serta pedagang dan pasaran terbesar Malaysia.

Bagaimanapun, sehingga kini penjelasan Anwar Ibrahim berhubung dakwaannya bahawa APCO Worldwide merupakan talibarut Zionis yang menerbitkan 1Israel, masih belum diadakan. Sebaliknya, beberapa blog, terutama sekali blog ANALISA KUMBANG sudah pun mengeluarkan sesuatu yang cuba diselindungkan oleh Anwar Ibrahim daripada diperkatakan oleh rakyat Malaysia.

Semakin jelas taktik 'menyerang terlebih dahulu sebelum diserang' yang diamalkan oleh Anwar Ibrahim, memakan diri. Mungkin masih ada lagi BIAWAK-BIAWAK PEMAKAN BANGKAI yang cuba menafikan pembabitan Anwar Ibrahim sekalipun begitu banyak bukti-bukti didedahkan.

Dan semakin jelas juga, setiap kali Anwar Ibrahim menentang sesuatu perkara, bermakna DIA MEMANG SEDANG DAN TELAH MELAKUKAN PERKARA YANG DITENTANGNYA ITU!

Nota: APCO Worldwide diasaskan oleh Margery Krauss pada tahun 1984. Antara kounselor kanan APCO adalah Itamar Rabinovich, bekas duta Israel ke Amerika Syarikat. Margery Krauss mempunyai kaitan langsung dengan Teuza-Fairchild Technology Venture (Israel) yang terbabit dengan bidang berteknologi tinggi termasuklah penjagaan kesihatan, bioteknologi, telekomunikasi, semikonduktor dan software.


0 comments

SIDANG DUN PERAK: TAKUT ATAU LETIH?

Perasmian persidangan DUN Perak berjalan lancar tanpa sebarang masalah dan kekecohan besar. Pun begitu, ramai jugak anggota polis yang 'turut mengambil bahagian' dalam persidangan yang dirasmikan oleh DYMM Pemangku Sultan Perak.

Nizar Jamaluddin sudah hilang meroyannya sebagai Menteri Besar Perak. Manakala Sivakumar yang beranggapan jawatan Speaker adalah hak milik keturunannya, KELIHATAN sudah mampu duduk di kerusi yang dikhaskan untuk ADUN Tronoh.

Bagaimanapun, perangai manusia waras yang ditunjukkan oleh Nizar Jamaluddin dan Sivakumar itu berkemungkinan besar mempunyai kaitan dengan ura-ura seorang ADUN PKR yang akan berpindah duduk di blok BEBAS.

Apa pun persidangan hari ini, ditangguhkan... esok adalah harinya untuk melihat HAIWAN-HAIWAN SARKAS berwajah dan bertubuh manusia cuba BERLAKON sebagai penggubal undang-undang!

0 comments

BANGANG BEKERJA, SALAHKAN KERAJAAN TERDAHULU

Perangai menyalahkan kerajaan sebelum, nampaknya bagaikan tidak berkesudahan. Sekalipun telah menerima mandat daripada rakyat agar pembaharuan atau reform dilakukan setelah rakyat tidak berpuas hati dengan kerajaan sebelum, namun bagi memastikan mereka mendapat mandat seterusnya, cara terbaik adalah dengan menyalahkan kerajaan lepas.

Itulah yang berlaku di Kedah. Memandangkan seluruh Kedah berhadapan dengan masalah air akibat pengurusan tidak cekap dan kurang bekerja di kalangan pentadbir dan kerajaan negeri, segala kesalahan dan kesilapan dihumbankan kepada kerajaan negeri sebelum ini.

Kerajaan negeri Kedah yang dipimpin oleh PAS bagaikan sudah hilang idea dengan pelbagai kemelut yang berlaku. Kemelut-kemelut tersebut bagaikan tidak mampu ditangani dengan sebaik-baiknya, seolah-olah kerajaan negeri PAS tidak mempunyai seorang pun pemikir atau penasihat yang dapat mencari jalan menyelesaikan kemelut berkenaan.

Dengan menyalahkan kerajaan terdahulu, pentadbiran Azizan Razak berharap, PAS selaku kerajaan negeri tidak akan diperlekehkan, sekalipun pada masa yang sama, mereka masih belum BEKERJA walaupun setelah 2 tahun memegang tampuk pentadbiran negeri. Kemasukan FDI dan pelaburan domestik masih belum menunjukkan sebarang peningkatan. Pengurusan tenaga dan sampah juga merudum dengan teruk.

Mungkin kerana terlalu RALIT berceramah dan berkempen untuk menang pilihanraya, PAS yang menjadi dominasi di Kedah, gagal melihat punca sebenar sokongan kepada mana-mana parti politik. PAS Kedah tidak sewajarnya menjadikan Kerajaan Negeri Kelantan sebagai contoh teladan.

Kerajaan Negeri Kelantan merupakan antara pentadbir yang paling TERUK pernah wujud di Tanah Melayu selain kerajaan PBS dan BERJAYA di Sabah suatu ketika dahulu. Pentadbiran PAS Kelantan terlalu kuat berpolitik berbanding bekerja untuk rakyat dan buktinya, boleh dilihat dengan jelas di mana-mana di seluruh daerah Kelantan.

Tidak keterlaluan kalau dikatakan, Kelantan dan Myanmar sebenarnya berkongsi nasib yang sama! Apatah lagi dengan Menteri Besarnya yang kuat berangan-angan tentang bidadari dan syurga tetapi benak untuk berfikir bahawa untuk mendapatkan bidadari dan syurga, perlu terlebih dahulu BEKERJA di dunia ini!

Kerajaan Negeri Kedah perlu berhenti daripada menyalahkan pentadbiran terdahulu sebaliknya bekerja lebih kuat untuk membetulkan segala kepincangan yang telah dan sedang berlaku. Menyalahkan pentadbiran Mahadzhir Khalid tetapi pada masa yang sama, Azizan Razak juga SALING TIDAK TUMPAH seperti Mahadzhir Khalid sendiri, pasti akan membuatkan rakyat Kedah juga yang ternganga-nganga!

Buktikan Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh PAS lebih bijak bekerja dan menyelesai masalah, bukannya PAKAR menuding jari dan menyalahkan pentadbiran lalu.



0 comments

Monday, March 29, 2010

KETUA GERAKAN PULAU PINANG YANG CELAKA!

Monday, March 29, 2010
Teng Hock Nam, ketua Parti GERAKAN Pulau Pinang menyifatkan ucapan Tun Mahathir dalam perasmian mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) sebagai menjijikkan dan penuh dengan dakyah perkauman yang sangat karut.

Itu kata SEEKOR MANGKUK HAYUN yang buta mata, PEMALAS BEKERJA, PENGHISAP DARAH dan penjilat DAP yang memakai sarung Barisan Nasional. Dengan menggunakan Najib Razak dan 1Malaysia sebagai alasannya untuk mengecam Mahathir, Teng Hock Nam yang tidak fasih berbahasa Melayu ini sekalipun negara sudah 52 tahun membenarkan kerakyatan keturunannya, menganggap ucapan-ucapan di dalam PERKASA mengapi-apikan semangat perkauman yang sangat menebal.

Apa lagi yang boleh dikatakan kepada MANGKUK HAYUN INI?

“Perkasa mempunyai pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Ia jelas bertentangan dengan idea tolak ansur, berniat baik serta konsep harmoni sosial yang cuba diterapkan dalam 1Malaysia,” kata Teng. (Malaysiakini)

Teng Hock Nam sememangnya adalah KEPALA UDANG yang cuba menangguk di air keruh di samping cuba menonjolkan dirinya di kalangan kaum Cina apabila partinya GAGAL SAMA SEKALI di Pulau Pinang dan seluruh Tanah Melayu kerana sikap mereka YANG SANGAT MALAS BEKERJA TETAPI LEBIH SENANG MENGHARAPKAN UMNO BEKERJA UNTUK MEREKA.

MANGKUK HAYUN BERKEPALA UDANG ini cuba berbohong dengan mengatakan PERKASA mempunyi pemikir yang merupakan pelampau bangsa dan agama. Seandainya benar seperti yang dikatakannya, sudah pastilah ramai kaum Cina dan India atau lebih tepat lagi, GOLONGAN PENDATANG yang telah dihalau dari negara ini dan harta benda mereka dirampas. Bahkan mereka tidak mempunyai sebarang peluang untuk berniaga pun!

Bagaimanapun keadaan itu tidak berlaku. Malah ucapan-ucapan serta ceramah-ceramah orang Melayu sama ada di dalam Pakatan Rakyat mahupun BN, lebih banyak menyeru orang Melayu agar bekerja keras untuk bersaing dengan kaum pendatang menikmati kekayaan di negara ini. Belum ada lagi hasutan daripada pemimpin Melayu agar kaum pendatang yang kaya agar dihalau dan harta mereka dimiliknegarakan!

Punyalah sial MANGKUK HAYUN seekor nih!

4 comments

PKR MENDAHULUI UMNO

Biarpun ada desakan dari PAS agar 'merampas' semula kerusi Parlimen Hulu Selangor untuk ditandingi seperti sebelum 2008, ternyata PKR mendahului PAS dan DAP dalam perlumbaan di situ untuk menggantikan Dr. Zainal Abidin Ahmad yang kembali ke alam barzakh.

Dari Malaysiakini, PKR Hulu Selangor telah menamakan dua orang kroni Anwar Ibrahim untuk bertanding di situ. Permintaan dan desakan daripada pemimpin kaum India di dalam PKR nampaknya tenggelam di sebalik motif utama PKR untuk bangkit semula setelah dijatuhkan oleh ahli-ahlinya sendiri.

Ternyata PKR dapat melihat keperluan seorang calon Melayu di Hulu Selangor berbanding UMNO yang terdesak dengan tuntutan MIC agar berpegang kepada janji dan tradisi MENYERAHKAN KERUSI MELAYU kepada parti komponen bukan Melayu.

Penamaan calon-calon berkenaan sekalipun tidak muktamad, namun sudah dapat menggambarkan kesulitan pucuk pimpinan kedua-dua parti yang bertanding untuk membuat keputusan. Keterikatan atas ASAS PALSU persefahaman kaum, pasti akan menjadi alasan yang paling kukuh untuk MENIDAKKAN kehendak rakyat akar umbi majoriti di kawasan terbabit.

0 comments

PKR BERANI KE?... SOHEH TIDAK!!!!

(Petikan daripada sebahagian ucapan YB Wee Choo Keong (PKR-Wangsa Maju) semasa sesi bahas titah DiRaja hari ini Isnin 14 Rabi'ul Awal 1431/29 Mac 2010)


Datuk Yang di-Pertua,

FITNAH MENFITNAH

Saya menyokong seratus peratus atas Titah Ucapan Seri Banginda dan izinkan saya memetik: “Beta juga dukacita kerana masih terdapat banyak perbuatan fitnah, pembohongandan putar belit terutamanya dalam media baru. Semua yang terlibat hendaklah sedar perbuatan ini tidak diterima oleh mana-mana agama. Beta menyeru pihak berkenaan menghentikan perbuatan tidak bertanggungjawab tersebut. Dismaping itu, pihak berkuasa hendaklah mengambil tindakan keras terhadap pihak-pihak yang terbabit".

Saya tidak berniat membahas mengenai dengan perkara ini tetapi saya tidak boleh sabar lagi. There is a limit to everything, dengan izin.

Kehadiran saya dalam lawatan kerja ke Washington adalah untuk satu tujuan sahaja iaitu berjumpa dengan Department of Trade, Ahli-Ahli Congress dan Senators, Centre of Strategic International Studies (CSIS) untuk “foster a better relationship with USA diplomatically as well as trade dengan izin. Lawatan kerja ini pun di putar belitkan fakta untuk mencapai matlamat agenda poltitik orang dan kumpulan tertentu.

Fakta di forum CSIS adalah wartawan Malaysiakini dari San Francisco sahaja yang berada di forum CSIS pada hari tersebut tetapi laporan dengan putar belit fakta dengan serangan peribadi yang tidak berasas tidak diterbitkan di Malaysiakini tetapi di portal lain. Selepas sehari dua barulah terbitkan di dalam Malaysiakini lebih kurang sama dengan apa yang di laporkan di dalam portal tersebut tetapi tanpa serangan pribadi.

Lawatan kerja kami untuk satu tujuan sahaja iaitu untuk memulihkan perhubungan antara USA dengan Malaysia dari segi diplomatik dan trade supaya Malaysia boleh memulakan better diplomatic and trading relationship dengan izin. YB Padang Regas tidak menfitnah sesiapapun dan semasa beliau menjawab soalan dengan fakta bila satu soalan ditimbulkan oleh representative Amesty International mengenai kes liwat terhadap Ketua Pembangkang, YB Permatang Pauh. YB Padang Regas menyatakan dengan terus terang bahawa YB Permatang Pauh adalah sahabat baik beliau dan conscience beliau tidak membenarkan beliau menfitnah sahabatnya dan kes ini adalah antara majikan dan perkerja, dan laporan polis telah dibuat oleh pekerja. Jikalau tiada tindakan diambil, maka pihak pekerja akan menuduh kerajaan tidak adil.

Dalam fakta ini, saya amat kesal dengan tindakan yang tidak bertangungjawab dan untuk menjejaskan kepentingan negara dengan laporan tertentu. Kemungkinan matlamat pihak tertentu mahu menjahanamkan negara. Saya minta maaf bahawa saya tidak boleh memainkan peranan senyap lagi dalam keadaan yang amat jelas dimana fakta-fakta diputar belitkan oleh spin doctor dengan izin dan membenarkan mereka mencemarkan imej negara dengan agenda sempit yang didorong oleh motif memengtingkan diri semata-mata.

Tugas utama saya sebagai Ahli Parlimen adalah untuk mempertahankan kepentigan rakyat dan act as a check and balance against the government of the day in the interest of the people, dengan izin, dan bukan untuk memutar belit fakta untuk menjejaskan imej dan kepentingan negara tanpa mengambilkira samada peranaan YB Padang Regas adalah benar atau tidak. Sebagai Ahli Parlimen saya mesti memihak kepada fakta dan bukan personaliti.

Dato Yang DiPertua

The Little Napoleons

Tetapi saya amat sedih apabila beberapa Little Napoleons di sebelah sini menyoal kedudukan saya dalam mesyurat rasmi kenapakah saya dipilih oleh Parlimen Malaysia sebagai ahli untuk lawatan kerja di Amerika baru-baru ini dan kenapa mereka tidak dipilih. Saya tahu Little Napoleons dan Ahli-Ahli YB dari PAS dan DAP pun pernah dipilih sebagai ahli lawatan kerja dengan Menteri-Menteri atau Sepaker ke Parlimen atau kerajaan negara lain. Saya tidak pernah mempertikaikan perlantikan mereka kerana saya tidak ada perasan cemburu walaupun Little Napoleons tersebut sideline saya dan has classified me as a junior MP. Walaupun saya tidak bersetuju dan saya tidak pernah mempertikaikan YB Batu, YB Bukit Lanjan dan YB Macang apabila mereka telah dilantik untuk “to chase after Ahli Parlimen BN di Taiwan to cross-over” walaupun tiada hasil. Saya telah menerima hakikat bahawa saya adalah amat junior dan Little Napoleons inilah amat senior yang amat hebat dalam peranan mereka di Parlimen dan politik di negara.

Ada Little Napoleons yang pintar sedikit, mereka yang melemparkan batu sembunyikan tangan.

September 16

Saya juga amat kesal dengan tingkah laku Little Napoleons. Isu-isu yang dibangkitkan mengenai dengan September 16 atau isu-isu yang lain di Dewan yang Mulia ini atau di luar tidak dijawab langsung. Jawapan mereka adalah serangan pribadi “in the hope that all will be well and the public will be fooled again”. You can fool some of the people some of the time but not all the people all the time, my Little Napoleons. Little Napoleons, nasihat saya adalah: If you have no answers to what have been said In and ot of Parliament just hide under the saying “SILENCE IS GOLDEN’.

Saya juga berharap bahawa the Little Napoleons disebelah sini jangan memaksakan saya untuk membongkarkan politics of deceit, politics of expediencies mereka dengan izin dan politik cakap tak serupa bikin.

Dengan ini saya berharap these Little Napoleons berhentikan kegiatan politik kotor mereka untuk satu tujuan semata-mata iaitu “POLITICS OF EXPEDIENCY” and “PUTRAJAYA AT ALL COSTS”, dengan izin.

Terima kasih

YB Wee Choo Keong (Wangsa Maju)

Dari blog Zul Nordin

Wee Choo Keong adalah MP PKR di Setiawangsa sekalipun dia adalah Presiden Parti Demokratik Malaysia (MDP).

Mampukah PKR mengambil tindakan disiplin ke atas Wee Choo Keong yang nampaknya KERAS MEMBIDAS kepimpinan utama PKR dalam ucapannya di Parlimen itu? Atau adakah PKR yang sedang berhadapan dengan kemelut keluar parti beramai-ramai dari Utara Semenanjung sehinggalah ke Sabah, akan sekali lagi menggunakan alasan 'membersihkan parti' dengan mengurangkan jumlah kerusi Parlimen yang mereka kuasai selepas 4 orang wakil mereka keluar parti menjadi Bebas?

Jawapannya, TIDAK MUNGKIN!

PKR sama de facto mereka yang PENAKUT, BACUL DAN 'AYAM' untuk berhadapan dengan realiti penjuburannya di mahkamah dengan pelbagai alasan!

0 comments

Blog Archive

Labels