1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, September 14, 2010

UMNO PULAU PINANG SEMBANG TETAP DERAIH...

Tuesday, September 14, 2010
Pak-pak lawak dalam UMNO berbunyi lagi. Kali ini UMNO Pulau Pinang. Pak-pak lawak UMNO itu terpaksa meyakinkan diri di samping cuba menyelamatkan kedudukan dan peluang untuk mereka jadi calon nanti menerusi kenyataan-kenyataan yang kedengaran positif. (UMNO Online)

Mungkin bagi sesetengah pihak berpendapat, keyakinan yang ditunjukkan oleh UMNO Pulau Pinang itu adalah kesungguhan mereka terutama selepas kenyataan Pengerusi GERAKAN Pulau Pinang yang sedang bergelut dengan undi tidak percaya daripada ahli-ahli GERAKAN yang lain, Teng Hock Nan.

Namun bagi yang mengikuti perkembangan politik Pulau Pinang, khususnya UMNO negeri tersebut pastinya tersengih kalau tidak pun menepuk dahi berkali-kali. Apakan tidak, UMNO Negeri seolah-olah sedang memuja bulan di langit dengan puisi-puisi romantik dengan harapan bulan itu jatuh ke riba mereka.

Secara berterus-terang, UMNO Pulau Pinang masih lagi tidak 'bergerak, berganjak dan menguit' daripada kedudukan selesa mereka. Tiada sebarang pergerakan aktif untuk menawan negeri tersebut dari tangan DAP dan PKR yang dilakukan oleh UMNO. Sebaliknya UMNO seperti mengharapkan GERAKAN yang sudah LUMPUH SEPENUHNYA di negeri tersebut untuk menerajui pakatan mereka.

Walhal, GERAKAN menerusi kenyataan Teng Hock Nan sudah pun MENYERAHKAN Pulau Pinang kepada DAP. GERAKAN sudah tidak berminat untuk merampas Pulau Pinang daripada DAP. Malah GERAKAN yang diperuntukkan kerusi yang cukup banyak di Pulau Pinang, bahkan pengerusinya pula dilantik sebagai Ketua Menteri, langsung tidak bernafsu lagi.

Kesungguhan GERAKAN untuk menyerahkan Pulau Pinang kepada DAP terlihat jelas menerusi kelembapan pergerakan mereka. Jadi, untuk apa UMNO Negeri melaung-laungkan semangat yang sebenarnya hanyalah satu PENIPUAN DAN PENDUSTAAN semata-mata.

UMNO Negeri Pulau Pinang tidak seharusnya membenarkan label masyarakat luar kepada Melayu Pulau Pinang, 'GEBANG SAJA LEBIH' menerusi kenyataan dan keyakinan palsu itu. Malah UMNO Pulau Pinang seharusnya berkongsi pendapat dengan Teng Hock Nan memandangkan UMNO Pulau Pinang juga turut berkongsi LUMPUH dengan GERAKAN.

Orang kata, Melayu Penang terutama puak-puak UMNO ni, sembang tak jatuh walaupun rumah dah nak runtuh... dia punya goreng, alamak, burung yang terbang pun boleh jatuh ke tanah... tapi kalau suruh bekerja, samalah macam lelaki-lelaki Kelantan, pemalasnya na'uzubillah... yang depa rajin, sembang di kedai kopi... cuma beza sikit lelaki Pulau Pinang dengan lelaki Kelantan, tahap cemburu lelaki Pulau Pinang ni cukup tinggi, maklumlah darah Malabari... tu pasai, susah-susah orang Kelantan, rumah depa cantik jugalah... susah-susah orang Pulau Pinang, atap pun tak mampu nak beli!!!!

4 comments

PUNYALAH PEMBOHONG CINA NIH!!!!

Peningkatan pelancong asing di Pulau Pinang sebanyak 40% begitu membanggakan...

Itulah yang diucapkan oleh beberapa orang Cina, yang terdiri daripada Menteri, Exco Kerajaan Negeri sehinggalah kepada blogger. Bagaimanapun, Exco Kerajaan Negeri dan blogger berkenaan yang cukup terkenal dengan imej alim dan Islamnya adalah PEMBOHONG dan PENDUSTA BESAR.

Cina yang menjadi Menteri Pelancongan Malaysia berkata, jumlah pelancong asing yang datang ke Pulau Pinang telah meningkat 40% iaitu daripada 244,146 orang pada enam bulan pertama tahun lepas kepada 405,932 orang pada enam bulan pertama pada tahun ini.

Daripada jumlah tersebut, pelancong-pelancong dari Indonesia menduduki tangga teratas dengan jumlah mereka seramai 92,000. Singapura di tempat kedua (51,392), China (16,000), Australia, Amerika Latin, Jepun dan India, masing-masing seramai 12,000, Amerika Syarikat (10,000) manakala pelancong dari TIMUR TENGAH hanya seramai 1,360 orang.

Kerajaan Pusat telah MEMPERUNTUKKAN sejumlah RM51 juta kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang dalam usaha penggalakan pelancong dalam Bajet 2010 menerusi projek pembangunan pelancongan.

Tentang KURANGNYA pelancong dari Timur Tengah, Ng Yen Yen berjanji kementeriannya akan berbincang dengan Syarikat Penerbangan Emirates bagi meningkatkan penerbangan langsung bagi menambahkan bilangan pelancong dari bahagian dunia itu ke Pulau Pinang. (BERNAMA)


Bagaimanapun, lain pula yang DIPUTARBELITKAN oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang menerusi seorang lagi Cina yang menjadi Exco Kerajaan Negeri iaitu Law Heng Kiang yang menjadi Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Pelancongan, Kebudayaan Negeri.

Mungkin menyedari data-data yang disiarkan oleh BERNAMA kurang dihayati oleh rakyat Malaysia, khususnya para penyokong Pakatan Rakyat, Law Heng Kiang cuba melakukan PENDUSTAAN terpilih. Dia tidak menyebut tentang laporan yang telah diaudit, tetapi menyebut tentang peningkatan pelancong dari Timur Tengah bermula Jun sehingga September tahun ini. (BLOG DUN MALIK ITIK)

Anda baca berita yang disiarkan oleh blog Malik Itik itu dan perhatikan bagaimana Cina yang menjadi Exco Pelancongan itu memutarbelitkan fakta, terutama tentang 'USAHA-USAHA' Kerajaan Negeri untuk menarik pelancong luar, walhal yang berlaku adalah sebaliknya.

Manakala dari BLOG CINA ISLAM yang dimiliki oleh Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong itu turut memetik sumber berita yang sama oleh Blog DUN Malik Itik. Secara tidak langsung Cina Mualaf yang berjenamakan PAS itu sebenarnya lebih memihak kepada ORANG DARI BANGSANYA sendiri sekalipun fakta yang diberikan oleh Law Heng Kiang adalah PENDUSTAAN BESAR yang bertujuan untuk menaikkan martabat kerajaan DAP Pulau Pinang.

Perhatikanlah bagaimana Cina-Cina ini bersatu hati dalam memberikan imej baik antara satu sama lain. Sekalipun mereka adalah bangsa yang sangat suka berbohong atas nama keuntungan, namun pembohongan mereka seringkali akan dianggap halal dan suci. Biarpun ada di kalangan mereka yang sudah memeluk Islam dan kelihatan seperti mengamalkan ajaran Islam, penipuan bagaikan sudah menjadi trademark masyarakat Cina, terutama Cina Malaysia seperti mana label 'Yellow Jew' yang diberikan kepada orang Cina di seluruh dunia.

Anehnya, ramai orang Melayu yang menjilat mereka dan sangat menyanjungi 'budi-bahasa' dan 'budaya ini' seperti para penyokong PAS-Moderat/Erdogan dan Melayu PKR!!!!

Bertanya-tanya jugalah, daripada sekian ramai PELANCONG BERBANGSA CINA yang masuk ke Pulau Pinang, berapa ramai agaknya yang KELUAR DAN BALIK NEGERI? Berapa ramai pula yang tinggal dan tidak lama selepas itu, ada MYKAD tetapi TIDAK BOLEH BERCAKAP BAHASA KEBANGSAAN MALAYSIA?

2 comments

PDRM PERLU PERANGI KUMPULAN SAMSENG SECARA LEBIH TEGAS


Pembunuhan ngeri jutawan kosmetik, Sosilawati Lawiya dan tiga orang rakannya akan terus diperkatakan oleh masyarakat Malaysia, tanpa mengira kaum dan agama. Bahkan masyarakat Malaysia yang rasional dan waras, pastinya tidak mengaitkan keganasan ini sebagai keganasan antara kaum. Seperkara yang pasti, sekalipun pembunuhan ini melibatkan 4 orang Melayu-Islam, namun penjenayah berkenaan membunuh tanpa mengira agama dan bangsa berdasarkan latar belakang modus operandinya, terutama kemungkinan wujudnya kaitan dengan beberapa orang peguam yang juga telah dibunuh yang mana kesemua mereka mempunyai kaitan dan urusan dengan penjenayah ini.

Polis tidak menolak kemungkinan pembabitan pembunuh profesional dan kumpulan samseng yang terlibat dalam pembunuhan Sosilawati dan tiga orang rakannya. Polis sedang mencari sebatang besi bercangkuk sepanjang 30.5 cm yang dijadikan senjata untuk memukul dan membunuh Sosilawati. Senjata berkenaan dicampakkan ke dalam Sungai Kanchong Laut dalam usaha untuk menghilangkan bukti. (UMNO Online)

Kumpulan-kumpulan samseng berasaskan kaum wujud bagaikan cendawan lepas hujan di Malaysia. Kumpulan-kumpulan samseng menjadi masalah besar di kalangan masyarakat India yang dikatakan sangat terpengaruh dengan filem-filem dari negara India. Menurut Senator T.Murugiah, gangsterisme di kalangan masyarakat India, memerlukan tindakan yang serius dan tegas daripada pihak berkuasa. (MStar Online)

Masalah gangster atau samseng India menjadi masalah besar kepada masyarakat dan penduduk Padang Serai, Lunas dan Kulim. Tanyalah kepada masyarakat Melayu dan Cina di sana tentang samseng India, anda pasti akan mendapat jawapan pasti. Malahan, masyarakat India sendiri pun seringkali mengadu tentang samseng-samseng India yang menjadikan kawasan bekas estet sebagai sarang untuk mereka bermaharajalela dan tunjuk kuat.

Kalau dah susah sangat, cuba ke Pandan Indah atau lebih tepat lagi, ke kawasan penempatan yang dinamakan sebagai BLOK BF dan saksikanlah sendiri, berselang dua tiga hari, pasti akan berlaku pergaduhan antara satu kumpulan remaja India dengan kumpulan remaja India yang lain.

Blog ini tidak menyalahkan masyarakat India namun peningkatan jenayah membabitkan kumpulan samseng India terus meningkat dan sangat membimbangkan. Kadar pengangguran di kalangan remaja-remaja India merupakan antara faktor utama kewujudan kumpulan-kumpulan samseng yang antara modus operandi mereka adalah merompak pemandu teksi.

Sekitar pertengahan 1970-an, PDRM memerangi kumpulan-kumpulan penjenayah dan samseng Cina. Antara kumpulan yang paling terkenal adalah Kumpulan Botak Chin. Ketika itu, tidak pula timbul masalah perkauman meskipun tragedi 13 Mei 1969 masih lagi baru berlaku. Sebaliknya masyarakat memberikan kerjasama penuh sehingga terhapusnya kumpulan-kumpulan penjenayah tersebut.

Apakah kerana ingin menjaga keharmonian kaum, maka kumpulan-kumpulan seperti HINDRAF terus dibiarkan sedangkan sepatutnya kumpulan sebesar itu perlu dibanteras sehingga ke akar umbi. Begitu juga dengan kumpulan-kumpulan samseng. Polis sepatutnya sudah pun menggiatkan usaha untuk melakukan pembanterasan dan tidak terlalu tunduk kepada KDN yang menterinya terus ghaib sampai ke hari ini.

Jenayah tidak mengira bangsa, agama, mahupun keturunan. Malah pelakunya juga tidak berwarna... yang menjadi penggalak kepada penjenayah-penjenayah ini untuk berlaku kejam adalah AHLI-AHLI POLITIK, terutama ahli-ahli politik pembangkang yang cuba meraih populariti, seperti mana yang dilakukan oleh beberapa ahli politik HARAMJADAH yang menyokong Hindraf dan kumpulan samseng yang lain!!!!


3 comments

Ah Chong!! Hangpa takut apa sebenaqnya, meh abaq mai!!

Ah Chong GERAKAN dan MCA dah tunjukkan petanda2 kekalahan besar mereka lagi sekali di PRU13!!

Ah Chonglah GERAKAN, siang2 dah angkat bendera putih..macam apek dalam citer Madu 3, filem P Ramlee,...mau idup cusah, mau mati pun cusah!!

GERAKAN, lebih kurang citer..perlukan keajaiban atau miracle je ler jawabnya!!! Tapi tak pa kalau BN masih menang lagi lepas PRU13, pempin2 dia masih tetap jadi menteri dan timbalan!! so Ah Chong2 ni rasa tak perlu ler risau sangat!! UMNO ni tekan sikit, pasti ok je..(kalau UMNO masih wujud lagi ler)..

Ah Chong2 MCA lak..pempin2nya ramai dah kaya raya!! aman bahagia!! So apa ada hal, jika kalah PRU13 kita dah bagi hint..ada parti yg boleh disalahkan, yakni UMNO!
PRU12, MCA dah berjaya kata Hisyamudin punya keris buat hal..abis 1 Malaysia org2 cina ketaq lutut..tidur tak lena..makan tak kenyang..berak tak basuh..pasal teringat2, terbayang2 akan keris Hisyamudin!!

Apek aa...tu Hisyamudin punya keris pun lu takut ka!! aiyyaaa..tu hisyamudin ma..bukan Anwar, kalau Anwar memang betul ler kena takut..wa pun mesti lari ooo kalau tu Anwar sudah hunus dia punya keris ma..
Tu kisah PRU12..MCA dimaapkan..UMNO minta maap, dan salahkan ahli2 UMNO kononnya khianat pada parti ( masa ni baru ingat undi akar umbi-masa berkuasa bukan ahli akar umbi diingati malah Allah swt pun ghaib gak)..ahli2 UMNO pun ada hak ngundi..bebas!!
Pempin2 MCA dipujuk, diberi jawatan dalam kerajaan walaupun kalah!!! Apek2 ni pula ngan lapang dada terima jawatan walaupun kalah!! ( Bukan salah mereka, mereka kalah..tapi salah ahli2 UMNO kerana tak mau ngundi mereka)

PRU13..bagai pucuk dicita, ulam mendatang..bagaikan singantuk disuakan bantal!! bagaikan sisawan babi jumpa air..datang pula citer PERKASA!!!
Ah Chong2 MCA lega..tak payah nak kibar bendera putih macam GERAKAN..PERKASA berjaya selamatkan imej dan maruah mereka..
__
Aku terpikiaq..org2 Cina dah duduk lama kat Malaysia..dah lama sangat kenai org2 Melayu ni.
Bangsa Melayu tak akan senang nak penaya org2 lain. Abis2 pun depa rajin penaya sesama sendiri!! tuk kata sama sendiri..tuk kutuk sesama sendiri..tiada org cina harus rasa terancam ngan org2 Melayu setelah sekian lama kenai bangsa melayu.

Lihat kat kampung2..ada 1, 2 keluarga Cina dan dikelilingi oleh sekelian org2 Melayu..apakah mereka hidup trseksa!! Ada sesetengah dalam diam2 telah miliki hampir separuh tanah2 org2 Melayu dikampung tersebut..

Apakah betui Ah Chong2 ni takut pasal PERKASA, takut ngan keris Hisyamudin?? ishhhh tak leh terima akal logik aku..

Apek2 ..Ah Chong2 !! abak mai..hangpa ni semua takut sapa sebenaqnya? atau apa? Kalau tak takut sapa2, bangkit ler buat ler keja..jumpa sekelian org2 1 Malaysia..betul2 brpegang pada prinsip yg diterima pakai oleh BN..

Keris Hisyamudin tak leh buat apa2 jgn risau ler..abis2 bagi AMARAN je, tapi senjak menjak ni langsung tak kedengaran apa2 pun...tuk sebut A A A aaaa..
PERKASA..depa ni nak pi mana? Tak kemana pun..jgn risau ler!! Hangpa senyap..depa pun senyap ler..maklum ler org2 Melayu, banyak sangat musim2nya..musim2nya banyak pengaruh emosi..hangpa buat muka seposen, pehhh silap2 anak bini depa, depa bagi kat hang, apek oiii!!
Tengok ler masa darurat, kerakyatan pun diberi..sesuatu yg lebih berharga dan sangat berharga utk anak cucu cicit, tak der ler jadi bangsat di tanah org..buat muka seposen, buat je muka kesian, terkebil2..org2 Melayu ni hatinya mudah trsentuh..takkan hangpa tak faham kut, tak kenai lagi ka!!

Org2 Melayu kalau dah jatuh kesian, org luar diberinya makan..bangsa sendiri dibiaqkan kebuluq!! Jika tidak tak der ler datang peribahasa .."beruk di hutan disusukan, anak di rumah dibiar mati kelaparan" Satu2nya kata2 yg hanya ada dalam masyarakat Melayu, aku rasanya ler. Setakat ni belum dengar peribahasa spt tu dalam masyarakat2 lain.

Tengok je sekarang ni..hangpa hingaq sikit ja kat pempin2 UMNO tu ngadu pasal PERKASA, lekas je depa bubuh PERKASA..

So apa sebenaqnya? cakap ler terang2!!! Komunis nak masuk Malaysia ka? atau hangpa memang malas nak keja lagi ? Kalau ikut En Kamal Sanusi, hanya Melayu je malas kecuali dia dan abangnya, Anwar..hangpa takkan kut!!

Awang bin Ali

3 comments

KEBETULAN ATAU DIRANCANG?

Beberapa mesej SMS telah masuk ke telefon saya. Dan apabila saya membelek blog kengkawan, ianya seperti mengesahkan mesej-mesej SMS yang saya terima. Lantas saya menghubungi seorang Sahabat yang sememangnya orang kuat PERKASA untuk pengesahan.

"Sah! Sosilawati adalah ahli PERKASA awal!"

Pada masa yang sama, maklumat-maklumat yang banyak tersebar menunjukkan si pembunuh Datuk Sosilawati adalah peguam pertubuhan haram Hindraf yang sangat membenci Islam dan Melayu. Malah beberapa buah blog 'mengesahkan' bahawa dia juga adalah seorang AHLI SEUMUR HIDUP DAP.

Maka tidak hairanlah mengapa Lim Kit Siang, cuba mengalihkan perhatian kepada Dr.Mahathir dan PERKASA dalam blognya, walhal masa kecoh kematian Teoh Beng Hock, blognya selama beberapa hari asyik membicarakan perkara yang sama sehingga ke peringkat mempersoalkan kredibiliti dan motif SPRM 'membunuh' Teoh Beng Hock, sekaligus menolak andaian yang Teoh Beng Hock membunuh diri atau dibunuh oleh orang DAP yang cuba melindungi kepentingannya memandangkan Teoh Beng Hock adalah saksi SPRM yang telah menyerahkan beberapa bahan bukti penting kepada SPRM.

Lim Kit Siang seolah-olah hilang nafsu untuk membincangkan kekejaman pembunuhan ini dan membiarkan BEBAL-BEBAL dalam PAS cuba melibatkan pemimpin BN dan UMNO serta PDRM dalam pembunuhan kejam berkenaan seperti yang dilakukan oleh Mahfuz Omar.




2 comments

PERANG TELAH DIISYTIHARKAN!!!!

Mantan Presiden sebuah parti sosialis yang pernah wujud suatu ketika dahulu, Syed Hussin Ali telah mengisytiharkan bahawa dia tidak akan mempertahankan jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat. Sekaligus pengisytiharan tersebut pada masa yang sama, mengabsahkan PERANG antara Azmin Ali dan Zaid 'Saya Pun Melayu' Ibrahim.

Sudah tidak dapat disembunyikan lagi kehebatan pertempuran antara Azmin Ali dan Zaid Ibrahim. Bahkan cerita tentang duit-duit di dalam sampul surat bertukar tangan, juga bukan lagi cerita tersembunyi sekalipun kaum PKR dari spesies Melayu cuba menafikan kewujudan masalah berkenaan.

Sekarang ini pun, perang di Cabang-Cabang PKR di seluruh negara begitu ganas. Di Permatang Pauh sendiri, Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman dilihat berhadapan dengan tentangan sengit Pak Tam dan Roselai yang lebih dikenali oleh ahli-ahli tempatan. Biarpun Mansor dilihat cuba menggunakan pengaruh dan nama Anwar Ibrahim sebagai kompromi untuk jawatan Timbalan Ketua Cabang Permatang Pauh, nampaknya helah tersebut tidak 'jadi'.

Khalid Ibrahim, sang Menteri Besar Selangor, bakal berhadapan tentangan daripada beberapa penjuru di Cabang PKR paling bermasalah iaitu Kuala Selangor. PKR Ijok lumpuh sama sekali biarpun Khalid dan beberapa orang juak-juaknya cuba berbohong tentang situasi sebenar apabila geng-geng PKR keluar parti dan membubarkan cawangan masing-masing.

Ambik kau... demokrasi sangatlah tuh...

Tiada langsung nilai-nilai musyawarah yang wujud dalam PKR. PKR menerusi Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum dan Wan Azizah selaku Presiden TIDAK PANDANG LANGSUNG kepada nilai dan sistem pemilihan Islam yang lebih mengutamakan musyawarah. Malah ada cakap-cakap KUFUR dari kalangan para pemimpin utama PKR yang begitu 'gembira kerana suburnya demokrasi apabila lebih ramai bertanding'... sedangkan setiap pertandingan sekalipun melibatkan satu lawan satu akan menyebabkan perpecahan.

Semakin tepatlah tanggapan selama ini bahawa ahli-ahli Melayu PKR adalah BAHAN BUANGAN UMNO. Sebabnya keserakahan mereka jauh lebih ganas berbanding para pemimpin UMNO sekalipun mereka hanyalah anak-anak bilis yang kalau ditanya tentang isu utama negara, jawapan mereka hanya standard budak nak ambil SPM dua tahun lagi... seperti standard yang ditunjukkan oleh CheguBard dalam isu pembunuhan Sosilawati.

Mungkin bimbang dilihat TERLALU TOLOL seperti sebelum ini, Samsul Iskandar Akin memilih untuk mendiamkan diri... satu SIKAP TERPUJI sebenarnya!!!

Manakala Anwar yang bijak bermain helah dan tipu muslihat politik pula, mengisytiharkan yang dia TIDAK AKAN MENERIMA SEBARANG PENCALONAN tetapi tidak menolak jawatan Ketua Umum yang disandangnya perlu dikekalkan kepadanya!!!!

2 comments

PERKASA: BIAR SEUTUH NAMANYA

PERKASA..hebat namanya, sekelian kawan dan lawan terasa kehebatannya. Sehingga ada yg terkeliru dan cemas!!

PERKASA..hebatkan juga gerakan2nya. Jadi maksud utama mendaulatkan agama dan bangsa!!

Menjaga kesucian agama dari diperkosa dan diliwat oleh mereka2 yg mabukkan kuasa dan pangkat..sampai tak tahu mana syarat dan adab2nya.

Jaga kedaulatan dan keutuhan bangsa Melayu..dari diperkotak katikan oleh bangsa2 Melayu sendiri. Usahakan agar setiap anak2 Melayu berbangga dan mencintai bangsanya. Usahakan agar setiap anak2 Melayu sedar kedudukan mereka..dan sentiasa bersedia utk mengharumkan nama bangsa diMalaysia dan didunia.. Berusaha agar bangsa Melayu menjadi bangsa yg mulia lagi disegani!! Tinggi maruahnya dan peradabannya..spt mana asalnya org2 Melayu dimasa empayar kerajaan2 Melayu dinusantara ini.

Lahirkan ramai lagi Tun Perak, Hang Tuah dan sahabat2nya, Tok Kenali, Tok Ku Paloh, Raja Haji..

Nabi saw telah usaha siang dan malam..satu bangsa yg paling hina didunia, yg paling rendah peradabannya berjaya menguasai dunia dalam masa yg singkat dan yg mana sehingga hari ni tiada tolok bandingnya,,akan mereka yg telah diusahakan oleh nabi saw.

Wahai PERKASA..sebagaimana nabi saw telah berjaya perkasakan bangsanya, bahasanya, peradabannya..maka ngan jalan yg sama, pasti dan pasti PERKASA boleh perkasakan bangsa ini, bahasa ini dan peradaban ini..iaitu MELAYU!!

Usah buang masa utk cuba ambik perhatian UMNO, PAS..atau menakut2kan MCA, DAP, GERAKAN..Bo layan dengan mereka...Tumpukan..PERKASAkan keperkasaan mu, sehingga lawan menjadi kawan, takut dan benci menjadi kasih..dicemburui dan dihormati!!

AYUH!!!

Awang bin Ali

0 comments

PEMBUNUHAN SOSILAWATI: IKTIBAR YANG SEPATUTNYA MENGGEMBIRAKAN AHLI KELUARGANYA DAN UMAT ISLAM

Alfatehah.

Kepada arwah berempat..aku tak tahu apa kebaikan yg telah mereka lakukan yg mana mereka perolehi kemuliaan sedemikian. Dah lah mereka dibunuh ngan begitu kejam yg mana tak mampu kita bayangkan keadaan mereka..dan bagaimana perasaan org2 yg membunuh mereka. Mereka diberi kemuliaan kerana dibunuh oleh org2 kapir..jika kematian mereka kerana pertahankan maruah dan harta benda mereka maka mereka telah perolehi syahid.

Takziah kepada keluarga2 yg sedang dilanda kesedehan dan kegeraman atas kejadian trsebut. Mudah2an ngan keberkatan sabar dan menerima takdir ni, Allah swt akan gantikan ngan sesuatu yg lebih baik.

Kematian mereka telah menjadi asbab kepada rakyat Malaysia membuka mata bagaimana kualiti peguam2 negara ini yg kononnya begitu bria2 perjuangkan keadilan dan ketelusan. Mereka tidak lain hanya memburu kekayaan harta benda daripada perjuangkan keadilan undang2.

Peguam antara profesion yg sentiasa mengutip keuntungan dari jual beli rumah, keta, dan segala jenis pinjaman. Mereka hanya mengaut keuntungan yg mana bila ada masalah dalam perjanjian antara penjual dan pembeli, mereka cuci tangan. Tak puas hati atau ada apa2 masalah,kena buka fail lain, duit lagi. Tanya ler pada Zaid Ibrahim, "saya pun Melayu", bagaimana mudahnya mereka mengaut keuntungan dari penat jerih org lain!!

Para peguam lebih brsungguh2 pada klien mereka yg brduit dan brpangkat lagi ada nama. Kes2 yg libatkan org2 yg tidak ada nama, pangkat dan harta..mudah je selesainya. Lihatlah bagaimana para peguam terhadap kes Saiful. Rasanya peguam lebih arif tentang kes tersebut, tapi mereka yg tahu kebenaran hanya mendiamkan diri. Masing2 ingin melihat kepakaran para peguam memutar belitkan fakta, bukannya brminat utk tegakkan kebenaran.!!

Maksud kerjaya peguam sebagai memastikan setiap pesalah dan mangsa mendapat keadilan sebenar dari undang2, telah tersasar jauh!!

Dihadapan rakyat mereka seolah2 pejuang keadilan tanpa mengira kedudukan, bangsa, dan agama..tapi nyata dan ternyata amat sangat, tu hanya mainan kata2 sahaja!!

Peguam2 terkenal akan berebut2 jika ada kes2 yg popular..kalah menang lain hal, yg penting nama sama naik ngan kes trbabit. Kelicikan yg mereka pamirkan akan menaikkan "fee" mereka.
__
Kes ni juga berjaya membuka mata rakyat Malaysia akan mereka yg kononnya tidak rasis, tapi kononnya hanya brpegang kepada keadilan sejagat!!

Ianya terlalu jelas..jika kes2 yg boleh menjatuhkan imej kerajaan, imej UMNO, imej polis..maka brtempik soraklah mereka..apakah ni dari keikhlasan hati mereka? Kita sendiri boleh tafsirkan..Adakah mereka brtempik sorak kerana keadilan sejagat, atau kerana keadilan Islam..atau kerana Allah swt semata2...kita sendiri boleh lihat sejelas2nya.
Spekulasi2 yg mereka hebahkan dalam blog2 mereka, akhbar2 mereka..cuba kaitkan kes2 trtentu ngan UMNO dan memburuk2an pihak berkuasa yg telah bagi komitmen yg tinggi dalam tugas mereka..pada hal kekadang kes masih dalam siasatan..atau masih dibicarakan didalam mahkamah..mereka lakukan tanpa rasa bersalah pada diri sendiri, bangsa, rakyat Malaysia dan khususnya pada Allah swt!! Dan bila trbukti apa yg sebenar, mereka langsung tak teringin membuat kenyataan secara terbuka utk mohon maap..dan kekadang masih cuba menegakkan benang yg basah. Apakah mereka ni tiada tuhan lagi!!
Apakah undi, dan kerusi telah menjadi tuhan2 mereka?

Mudah2an kematian mereka menjadi satu rahmat keatas diri mereka, keluarga mereka dan rakyat Malaysia keseluruhannya.

Aku trsangat kecewa pada mereka yg mengaku brpolitik ikut cara nabi saw brasaskan AQ dan sunnah..tapi membabitkan diri ngan fitnah, menyebarkan fitnah, brbohong..ngan alasan semua tu adalah sahsiah dalam Islam. Tidakkah mereka merasa malu utk brhadapan ngan Allah swt dan RasulNya kelak.

Bercakaplah yg benar!! Eratkanlah siratul rahim..walaupun ianya dibenci dan tidak disukai oleh kaum2 kapir! Biarlah hilang kerusi dan undi tapi selamat dari murka Allah swt dan RasulNya!!

-Awang bin Ali

2 comments

Monday, September 13, 2010

MAJLIS PEGUAM PERLU BUAT PENJELASAN

Monday, September 13, 2010
Datuk Pathmanabhan A/L Nalliannen
(NO K/P : 690211-10-5525)

Beberapa buah blog mula mendesak Ragunath Kesavan, Presiden Majlis Peguam agar meletak jawatan berikutan pembabitan dua orang peguam yang merupakan ahli Majlis Peguam dalam kes jenayah ngeri pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga orang rakan lelakinya.

Ini adalah kerana Ragunath yang begitu beriya-iya dalam menganjurkan beberapa program menentang kerajaan terutama apabila membabitkan kepentingan Melayu-Islam, tidak mampu menjalankan tugas selaku Presiden apabila kadar salahguna kepercayaan di kalangan peguam-peguam yang menjadi ahli Majlis Peguam semakin meningkat.

Belang kedua-dua beradik tersebut mula 'pecah'. Sudah ada beberapa buah blog yang mengaitkan kedua-duanya sebagai peguam pro-Pakatan Rakyat dan pernah terlibat dalam beberapa kes tuntutan Hindraf terhadap kerajaan sekaligus memerlukan penjelasan panjang lebar daripada Majlis Peguam berkenaan disiplin dan kebolehpercayaan terhadap peguam-peguam di Malaysia, khususnya yang menguruskan hartanah dan perniagaan yang bernilai jutaan ringgit.

Kalau sebelum ini, Majlis Peguam menjadi antara 'kompeni' terawal yang memberikan komen berhubung ketidakadilan dan apa-apa sahaja yang dilihat boleh memburukkan imej kerajaan, seharusnya Majlis Peguam perlu tampil jauh lebih awal daripada entiti-entiti lain dalam membersihkan badan tersebut daripada pandangan serong rakyat Malaysia yang mulai berasa kesan daripada perbuatan jahat segelintir peguam yang berselindung di sebalik jubah hitam mereka.

Surrendren adik Datuk Pathmanabhan
(NO K/P: 720801-10-5773)

Maka bayangkanlah berita ini dengan apa yang berlaku di Ladang Kelapa Sawit Gadong....

Mahkamah Koroner hari ini diberitahu bahawa kematian R Gunasegaran ketika dalam tahanan terletak di pihak polis kerana 'tindakan dan kelalaian' mereka.

Peguam M Visvanathan, yang mewakili keluarga Gunasegaran mendakwa polis 'mempercepatkan' kematian Gunasegaran dengan membelasahnya ketika dalam tahanan dan gagal memberikan bantuan kecemasan ketika dia pengsan.

Visvanathan berkata anggota polis yang terbabit dalam kes itu juga gagal menjalankan tanggungjawab mereka kerana tidak bertindak atas maklumat yang diberikan ketika kenyataan mangsa dirakamkan.

"Nampaknya seolah-olah wujud konspirasi di kalangan beberapa pihak untuk menutup kebenaran di sebalik kematian Gunasegaran,” katanya semasa inkues.

Visvanathan juga mendakwa enam anggota polis yang bertindak sebagai saksi berbohong kepada mahkamah dan memberikan kenyataan yang bercanggah antara satu sama lain berhubung beberapa isu.

Beliau mempertahankan bahawa Gunasegaran mati akibat kecederaan parah sepanjang kira-kira satu kaki dan lima sentimeter dalam di dadanya yang dipercayai disebabkan disepak oleh Lans Korporal Mohd Faizal Mat Taib, dan bukannya kerana mengambil dadah berlebihan seperti didakwa oleh timbalan pendakwa raya Shashitah Mohamad Hanifa.

Gunasegaran, 31, ditangkap atas kesalahan dadah. Dia pengsan ketika polis mengambil cap jarinya semasa dalam tahanan antara jam 6.45 hingga 7 petang dan diisytiharkan mati pada jam 7.40 petang pada 16 julai tahun lalu di hospital Kuala Lumpur.

Pihak polis dalam laporan rasminya berkata Gunasegaran mati kerana menyalah-gunakan dadah. (Malaysiakini)

12 comments

CHEGUBARD CUBA CETUS PERBALAHAN KAUM!!!!

CheguBard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin cuba melakukan spin dengan menjadikan BLOG-BLOG PRO BN sebagai mangsanya. Kenyataannya itu dibuat di dalam TWITTERnya:

Blog2 proUmno tiup api kaum seru Melayu perang India sbab suspek utama kes Soosilawati ialah India..mntaliti Umno!? Hancus 1malaysia.. (twitter chegubard)
CheguBard yang sedang menghadapi persaingan untuk merebut jawatan Ketua AMK, dilihat begitu terdesak sehingga sanggup dan berusaha mencetuskan perbalahan kaum menggunakan kes pembunuhan ngeri jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya.

Bagaimanapun, bagi menampakkan dia seorang yang bersifat baik, usaha tersebut diletakkan ke atas blog-blog pro BN. Walhal apa yang berlaku ialah, tidak ada satu pun blog-blog pro BN yang menggesa umat Melayu agar memerangi, membunuh, membakar, mahupun membuang abu mayat orang India seperti yang diperkatakan oleh CheguBard. Sebaliknya yang diperkatakan ialah sikap double-standard para pemimpin Pakatan Rakyat yang langsung tidak berbunyi dan tidak memberikan reaksi seperti mana yang mereka buat dalam beberapa kes melibatkan mangsa bukan Melayu seperti Teoh Beng Hock.

Memperkatakan tentang sikap DOUBLE-STANDARD para pemimpin Pakatan Rakyat apabila melibatkan mangsa Melayu dengan cubaan mencetuskan perang antara Melayu dan India, adalah dua perkara yang berbeza dan saling bertentangan antara satu sama lain.

Tinjauan pada blog-blog pro BN/UMNO yang dikaitkan dengan The Flying Kick, tidak menampilkan sebarang fakta tentang seruan peperangan terhadap kaum India. Jadi, agak musykil jugalah, di mana sebenarnya CheguBard menemui blog-blog pro BN yang dikatakannya itu, sedangkan kebanyak blog pro BN yang mempunyai link dengan The Flying Kick adalah antara blog-blog yang mempunyai rating tinggi?

Atau sebenarnya CheguBard yang teringin sangat hendak melihat pergaduhan kaum antara Melayu dan India bagi memudahkan PKR berlagak sebagai hero, seperti mana yang mereka lakukan di Kampung Medan, Kampung Rawa dan Taman Keladi sewaktu masih bergelar KeAdilan dulu? Sendiri bikin onar, kemudian berlagak seperti hero dengan keluar menyelamatkan keadaan?

Itu yang difikirkan dan dirancangkan oleh bakal Ketua AMK?

Alahai... miskinnya idea dan perancangan masa hadapan bakal Ketua AMK kalau itulah yang difikirkan... apapun senang cakap, CHEGUBARD sebenarnya SEORANG YANG BAGHAL, BODOH, keterlaluan angan-angannya dan tidak suka membaca....

8 comments

TU HARI BERIA-IA NGUTUK UTUSAN

Apabila Utusan Malaysia menyiarkan berita bahawa Tengku Muhamad Faris Petra akan dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan menggantikan ayahandanya, Sultan Ismail Petra, maka melompatlah sekalian para penyokong PAS khususnya yang tinggal di Kelantan. Meskipun sebenarnya sokongan terhadap Tengku Muhamad Faris Petra menggantikan ayahandanya, begitu ketara namun ia berlaku dalam keadaan yang lebih sopan sebagai menunjukkan budi pekerti Melayu terhadap rajanya, meskipun Melayu itu kekal sebagai Melayu PAS Kelantan.

Banyak pihak yang menyalahkan Utusan Malaysia. Malahan blog peribadi Istana Kelantan, The Kelantan Insider turut menyalahkan Utusan Malaysia kerana terlalu cepat menyiarkan berita berkenaan.

Kita tak perlulah ambil tahu apa yang berlaku dalam keluarga Diraja Kelantan itu. Konflik dan krisis di kalangan keluarga Diraja Kelantan telah berlaku begitu lama, bahkan Nik Abdul Aziz yang menjadi Menteri Besar Kelantan sekarang ini pun sebenarnya berasal daripada salah sebuah keluarga diraja yang berkonflik dengan perdu keluarga diraja sekarang ini dalam hal perebutan takhta lama dahulu.

Pemasyhuran Tengku Muhamad Faris Petra sebagai sultan Kelantan telah dibuat oleh Menteri Besar Kelantan pada pukul 12.30 tengah hari di Balai Rong Seri Istana Balai Besar dalam satu majlis yang ringkas. Pemasyhuran tersebut dibuat mengikut Perkara 29A Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Kelantan.

Macam mana dengan para penjilat yang menuduh Utusan Malaysia sebagai penyiar berita fitnah memandangkan berita yang disiarkan itu BENAR-BENAR BERLAKU? Adakah mereka akan meminta maaf kepada Utusan Malaysia atau buat-buat bodoh macam orang tak ingat apa yang depa duk cakap?

1 comments

ISYYY... KALAULAH SOSILAWATI BELI DINAR DAN DIRHAM KELANTAN, BUKAN JONGKONG EMAS....

Utusan Malaysia pada muka surat 2, tajuk kedua dan bertarikh 13 September 2010 mempersoalkan maklumat yang mengatakan Sosilawati membawa wang tunai berjumlah jutaan ringgit ketika menemui seorang peguam di Banting untuk membeli tanah sebelum dia dilaporkan hilang.

Ini kerana terdapat maklumat yang baru diketahui bahawa mangsa mungkin membawa sejumlah jongkong emas semasa pergi ke Banting untuk berurusan dengan peguam tersebut.

Dakwaan tersebut diperkukuhkan dengan dakwaan saksi yang melihat Sosilawati mengunjungi sebuah bank di Jalan Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur untuk membeli jongkong emas, tiga hari sebelum kehilangannnya bersama seorang rakan wanita dan dua lelaki dipercayai pengawal peribadinya. Dipercayai juga, Sosilawati telah pergi ke sebuah bank cawangan untuk membeli sejumlah jongkong emas dengan harga RM5 juta seberat 1 kilogram setiap satu.

Cerita tentang Sosilawati mungkin akan menjadi hangat jikalau beliau dilaporkan telah membeli sejumlah besar Dinar Emas dan Dirham Perak Kerajaan Negeri Kelantan yang syarikat pengeluarannya dipengerusikan oleh Husam Musa dan CEOnya adalah menantu Nik Abdul Aziz.

Agak malanglah sebab Sosilawati mungkin tidak berminat dengan kepingan-kepingan Dinar dan Dirham yang tidak sesuai untuk sebarang transaksi kewangan melainkan sebagai cenderahati atau dijadikan buah loket semata-mata. Kalau tidak, harus ada pemimpin utama PAS menangis meraung-raung sambil bersolat hajat di tengah padang sambil jadi tok imam dan beberapa bulan kemudian, gambar dia menangis boleh dijual dengan harga ribu-riban. Mungkin juga akan ada segerombolan ahli-ahli PAS akan buat solat hajat tanpa perlu mengikut arah kiblat seperti mana yang mereka lakukan di hadapan Ibu Pejabat DAP Perak setahun nan lalu.

Kalaulah Sosilawati Lawiya beli dan guna Dinar Emas dan Dirham Perak menantu Nik Aziz....



0 comments

AIKK, TETIBA PULAK BLOGGERS PAKATAN MARAH... APAHAL?

Menarik sungguhlah...

Kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya bersama pemandu, pegawai kredit CIMB dan peguamnya, mendedahkan terlalu banyak ruang yang membolehkan kita berfikir secara waras. Apatah lagi pelaku-pelaku jenayah terbabit membabitkan sekumpulan keturunan imigran yang dahulunya didatangkan oleh British untuk estet getah dan kerja raya.

Ia sebenarnya menambahkan lagi runcing gagasan 1Malaysia Najib Abdul Razak yang samar-samar dari peringkat pangkal dan kelam pada bahagian hujungnya, kecuali slogan untuk menarik perhatian semata-mata. Bahkan peristiwa ini kalau jatuh ke tangan 'orang yang pandai' akan memuncakkan dendam Kampung Medan dan Kampung Rawa serta Taman Keladi, Kulim yang tidak 'sempat dihabiskan'.

Banyak pihak yang mula melihat kes ini sebagai sesuatu yang 'membimbangkan' memandangkan mangsa adalah MELAYU-ISLAM. Atas dasar itulah barangkali para pemimpin pembangkang tidak begitu beria-ia membangkitkan hal ini kerana mereka mungkin berpendapat orang Melayu terlalu mudah beremosi. Bahkan kebanyakan bloggers Pakatan Rakyat turut mengeji dan mencerca sebarang usaha membangkitkan semangat Melayu biarpun dalam kes-kes melibatkan mangsa bukan Melayu, mereka begitu aktif mengutuk, mencerca dan mengeji pihak berkuasa serta pemangsa.

Terdapat blog-blog yang begitu aktif membicarakan tentang Teoh Beng Hock suatu ketika dahulu, kini mengecam blog-blog pro BN yang sebenarnya menyindir perangai dan sikap para pemimpin pembangkang yang akan buat pekak badak dan tebal hati apabila mangsa kekejaman adalah Melayu. Secara tiba-tiba pula, blog-blog Pakatan Rakyat 'membenci' isu-isu sebegini kerana ianya boleh menarik pertikaian kaum yang teruk. (Anda BACA DI SINI dan DI SINI dan DI SINI juga)

Secara tidak langsung, blog-blog berkenaan juga nampaknya sejajar dengan sikap dan tindak-tanduk pemimpin-pemimpin Melayu-Islam di dalam Pakatan Rakyat yang sanggup melakukan apa-apa sahaja, hatta menonggeng lubang jubur kepada kaum bukan Melayu dan bukan Islam bagi mendapatkan sokongan. Agak berbeza dengan blog-blog Pro-BN yang nampaknya jauh lebih bebas dalam mengkritik, termasuklah kritikan terhadap para pemimpin BN dan UMNO yang dirasakan tidak mengutamakan kepentingan Islam dan Melayu.

Mana hilang habis semangat menuntut keadilan seperti yang mereka pamerkan apabila mangsa melibatkan bukan Melayu dan bukan Islam? Apa sudah jadi dengan kerandut masing-masing apabila mangsa adalah Melayu dan Islam?

Dalam hal ini, kita perlu angkat tabik kepada DAP yang berjaya mentarbiahkan sejumlah besar pendokong PAS dan Melayu PKR. Bahkan pendokong PAS tegar pun sudah mula mengalihkan akidah masing-masing apabila DAP menunjukkan kemesraan dan keseronokan hidup bersama berbilang kaum, berbilang agama dan berbilang budaya dalam satu negara - sesuatu yang suatu masa dahulu sangat dibenci dan ditentang oleh PAS.

Cuma yang agak malangnya, dalam keseronokan tersebut, mereka nampak Melayu dan Islam sebagai sesuatu yang remeh dan kecil, bahkan apa-apa sahaja yang mencuit Melayu-Islam tidak dianggap penting lagi, walhal jemaah Islam itu bermakna satu kelompok dan Perang Ahzab dan Hunain adalah qiyas yang paling jelas tentang 'usikan' terhadap jemaah Islam.

Jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu hilang bersamanya melalui detik ngeri diseksa, dibelasah selain ditikam menggunakan senjata tajam oleh sekumpulan penjenayah hingga mati berlumuran darah. Penjenayah yang seolah-olah tidak mempunyai belas kasihan mencurahkan petrol sebelum membakar mayat mangsa sehingga menjadi abu bertujuan menghilangkan bukti jenayah.

Penjenayah kemudian mengutip cebisan dan abu mayat semua mangsa yang dimasukkan ke dalam guni atau bekas tertentu sebelum dibuang ke Sungai Panchau, di sini, kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dibunuh. (
Cananglahnie)

0 comments

GESAANN AGAR DIPERCEPATKAN PENDAKWAAN, AGAK MENGHAIRANKAN

PAS menerusi suara Naib Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa-mangsa pembunuhan kejam di Ladang Gadong namun pada masa yang sama mendesak pihak polis agar menyegerakan pendakwaan terhadap mereka yang disyaki melakukan perbuatan keji berkenaan. (Harakah Daily)

Berdasarkan berita-berita yang disiarkan, mayat-mayat mangsa telah dihanguskan manakala abunya dibuang ke dalam sungai. Sekaligus menjadikan pembuktian kes sesuatu yang sukar kecuali melalui kaedah forensik dan pengakuan daripada suspek.

Dan perlu diingat bahawa suspek utama adalah seorang peguam yang sudah tentu akan menggunakan kemahirannya memanipulasikan undang-undang untuk menyelamatkan tengkuknya daripada tali gantung.

Polis mungkin telah menangkap orang yang betul untuk kes ini namun berdasarkan pemerhatian, polis sebenarnya berhadapan dengan kerja yang sangat sukar untuk mendakwa mereka yang terlibat kerana kebanyakan bahan bukti telah hangus. (Utusan Malaysia)

Oleh kerana itulah, gesaan Tuan Ibrahim Tuan Man agar polis mempercepatkan pendakwaan ke atas suspek-suspek berkenaan dilihat sebagai CUBAAN UNTUK MEMBEBASKAN mereka. Seharusnya sebagai seorang Naib Presiden parti yang berjenama Islam, Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa pihak polis agar memperhalusi bukti-bukti serta fakta-fakta kes memandangkan kes ini sangat rumit untuk pembuktian dan pensabitan suspek.

Kita bersangka baiklah... mungkin wartawan Harakah berkenaan tersalah lapor. Almaklumlah, mereka bukannya field-reporter yang mendapatkan maklumat sebaliknya hanya menunggu pemimpin mengeluarkan kenyataan. Mungkin kerana itulah, apabila Tuan Ibrahim Tuan Man mengeluarkan kenyataan, lain yang difaham oleh wartawan Harakah berkenaan. Dan memandangkan para pembaca Harakah yang bersungguh-sungguh mengimani akhbar berkenaan BEROTAK KECIL SEBESAR KACANG, mereka tidak melihat konsekuens kepada saranan Tuan Ibrahim Tuan Man.


3 comments

Sunday, September 12, 2010

Kerisauan pada kaum..

Sunday, September 12, 2010
Kerisauan pada kaum sendiri adalah salah satu sifat yg baik..ianya mendorong kita brusaha utk baiki keadaan kaum/bangsa kita.

Didalam AQ diciterkan kisah semut..Allah swt memuliakan kisah ini sehingga ada surah yg khusus surah semut..
sisemut ni telah menyeru pada kaumnya agar lari sembunyikan diri dikhuatiri akan dipijak oleh tentera Sulaiman as..kerisauan pada keselamatan kaumnya dapat pengiktirafan dari Allah swt..jika semut sendiri leh fikirkan kaumnya, wahai manusia tidakkah kamu teladani?

Musa as..sedeh dan risau melihat kaumnya yg terus menerus ditindasi oleh bangsa Qibti..Allah swt telah lantik ia menjadi rasul dan bawa kaumnya kepada tempat yg lebih baik dan selamat!!

Kisah habib annajah..kisah ni lah dikatakan intipati atau hati pada surah Yasin..Ngan hanya ,menyeru kaumnya agar sambut seruan utusan2 Allah swt yg mana ia telah dibunuh...dan yg paling utama, seceliknya melihat syurga apa yg dilafaznya ialah..Alangkah baik jika kaum ku mengetahui..tidak pula ia marah..atau kata "padan muka korang"..dia masih fikirkan kebaikan utk mereka walaupun begitu sekali mereka pelakukan dirinya.

Nabi saw siang dan malam sedeh dan risau melihat keadaan kaumnya..yg tidak beradab dan dipandang hina oleh sekelian bangsa khususnya bangsa Rom dan Parsi..dan tiada siapa pun teringin nak takluk kaumnya..malah khuatir keburukan akhlak kaumnya leh jangkiti kaum mereka. Kerisauannya membawa dirinya brmunajat kepada Allah swt..selama sekian masa.
Sehingga ia dilantik sebagai Rasul dan diperintahkan utk menyeru ummatnya dan sekelian manusia kepada satu jalan penyelesaian semua masalah manusia dunia dan akhirat..dari hina bawa kepda kemuliaan..kesempitan kepada kelapangan..kemiskinan kepada kekayaan. Hanya bermula kerisauan pada kaumnya!

Tiada melayu yg tidak ada kerisauan atau keprihatinan pada melayu sendiri..masalah kemiskinan, penindasan, dadah, gejala sosial, dan masa depan bangsanya.

Kerisauan tanpa bimbingan dan kawalan leh membawa kepada kehancuran..kerisauan yg tidak trdidik boleh menyebabkan hilang pertimbangan. Bila hilang pertimbangannya manusia leh lakukan sesuatu yg drastik yg leh rugikan dirinya, bangsanya dan negara!!

Melayu yg hina dan cemuh melayu tu sebenarnya concern dan cintakan bangsanya..tapi salahkan mana2 org dan kaum lain tidaklah akan menyelesaikan masalah malah leh putik2 kebencian dalam hati..

Atasilah kerisauan kita ngan cara nabi2 dan rasul2 atasi..risau yg dipupuk atas rasa kasih sayang..bukannya dibakar oleh api kebencian dan hasad!!

Melayu yg tiada risau pada kaumnya atau bangsanya..cuba cari apa masalahnya?

- Sekadar renungan

-aa

0 comments

Saranan Tun M berkenaan PERKASA pada BN/UMNO

Aku setuju pada saranan Tun M agar UMNO tidak meminggirkan PERKASA!!

BN,spt mana yg diwar2kan..kebebasan, dan rakyat sudah matang, PERKASA seharusnya diiktiraf..spt mana badan2 NGO yg lain juga dewan2 perniagaan Cina. UMNO iktiraf kewujudannya bukan bermakna harus brsetuju 100%, tapi menerima jika ada pandangzn yg membina for better Malaysia..UMNO tidak seharusnya melihat PERKASA sebagai ancaman pada UMNO maupun negara.

Sekurang2nya org2 Melayu ada salurannya sendiri yg bebas dari kekangan PAS, PKR, UMNO juga mana2 badan politik!! UMNO mungkin terikat dengan "janji2" setiakawannya..PAS juga sedemikian, jadi kebebasan UMNO dan PAS agak terhad.

Begitu juga parti2 komponen BN..tidak seharusnya melihat PERKASA sebagi ancaman tapi adalah hak asasi badan trsebut.

Pempin2 kena juga matang, bukan rakyat sahaja yg kena matang!! Jika parti2 komponen BN dan UMNO tidak rasis..maka tidak ada sebab mengatakan PERKASA yg hanya suarakan tentang hak org2 Melayu sebagai rasis, ianya adalah hak asasi mana2 kaum atau golongan yg ada kerisauan tentang kaum atau golongan mereka!!

Bar Council contoh, ianya adalah utk memelihara ahli2 mereka yakni para peguam, gitu juga badan2 NGO lain spt CUEPAC, UNION2 pekerja2 electronik, bank dsb..cuba pastikan tiada penindasan dan penyelewengan.

Mungkin BN perlu kaji kembali keputusan mereka..ngan istihar tiada kaitan sudah mencukupi, tapi kecaman tu sudah keterlaluan.

Satu pandangan..mungkin ianya betul dan mungkin juga sebaliknya.

---aa

0 comments

BAYANGKANLAH KALAU SOSILAWATI TU BUKAN MELAYU...

Bayangkanlah sekiranya Sosilawati Lawiya dan tiga orang lelaki malang yang bersama-samanya itu bukan berbangsa Melayu dan beragama Islam...

Bayangkan juga sekiranya suspek-suspek yang berada dalam tahanan polis sekarang adalah lelaki-lelaki dan wanita-wanita Melayu yang membunuh empat orang bukan Melayu dengan cara memukul mangsa sampai mati sebelum mayat dibakar dan abu mayat dibuang ke dalam sungai....

Bayangkanlah sekiranya pihak polis membuat kenyataan bahawa pembunuhan Sosilawati, Kamaruddin, Noorhisham dan Ahmad Kamil telah dibunuh oleh bukan Melayu walau atau alasan apa sekalipun...

Semuanya itu telah berlaku tetapi melibatkan watak yang berlainan. Watak-watak seperti A.Kugan, Teoh Beng Hock dan 6 'mangsa' tembakan polis menggantikan 'bayangan-bayangan' di atas....

Belum lagi kedengaran kesungguhan daripada DAP, atau tokoh-tokoh PAS untuk berkabung atau meratapi kematian tragis itu. Tiada juga upacara vigil atau membakar lilin atau tunduk terbongkok-bongkok di hadapan limau, apam merah, gambar besar dan long (keranda kayu) seperti yang Anwar Ibrahim dan gerombolan Melayu bangangnya buat masa Teoh Beng Hock mati hari tu.

Kenapa pulak ya keadaan sangat berbeza apabila mangsa adalah Melayu berbanding mangsa adalah bukan Melayu? Barangkali DAP atau angkatan Pakatan Rakyat sedang berkira-kira hendak menyelamatkan 'Datuk' dan adiknya, seorang peguam yang dituduh membunuh Sosilawati dan tiga orang kawan lelakinya itu kerana beranggapan seperti biasa, TERTUDUH adalah TIDAK BERSALAH dan perlukan pembelaan seperti Elizabeth Wong, Ronnie Liu, Teo Nie Ching dan Teresa Kok.

Atau mereka sebenarnya beranggapan, wajar sangatlah Melayu mati kerana orang Melayu low-class, seperti layanan yang diberikan oleh Guan Eng kepada Melayu-Melayu di Pulau Pinang yang bakal kehilangan kampung halaman mereka dalam tempoh terdekat ini berbanding kampung-kampung Cina yang langsung tidak disentuh malah digazetkan sebagai Warisan Dunia.

Maka bayangkanlah kenapa tiada sebarang ulasan daripada DAP dan PKR yang sentiasa cuba menjadi juara dalam kes-kes sebegini terutama yang melibatkan BUKAN MELAYU. DAP ada buat kenyataan tetapi kenyataan yang tersiar, sangat LIMITED dan langsung tidak menyaingi kenyataan-kenyataan mereka tentang Teoh Beng Hock. PKR langsung sunyi sepi!!!

KATA GAP, PEGUAM TU AHLI BAR COUNCIL DAN BERNAMA DATO' PATHMANATHAN... iyer ker?



32 comments

BONGOK SUNGGUH LA BILA UTUSAN DIPERSOALKAN DAPAT BERITA LEBIH CEPAT

Melayari beberapa buah blog pro pembangkang membuatkan penulis tersenyum simpul. Betapa ceteknya pemikiran dan tanggapan mereka, terutama dalam kerja-kerja melibatkan wartawan. Sekaligus membolehkan penulis membuat kesimpulan mudah bahawa blogger-blogger pro-Pakatan Rakyat sebenarnya tidak berilmu, bangang dan sangat gemar membuat spekulasi-spekulasi bangang yang mereka rasakan cukup baik.

Anda boleh BACA DI SINI dan nilaikanlah sendiri. Yang dipersoalkan ialah 2 minggu anggota polis dikatakan berkampung di tempat kejadian dan jenayah ngeri itu berlaku juga. Sekali baca ulasan pendek blogger berkenaan, kelihatan ada juga benarnya tentang hipotesis yang cuba dilakukannya. Bahkan cubaannya untuk menimbulkan syak wasangka kepada penglibatan anggota polis dalam jenayah berkenaan, kelihatan terlalu jelas. Bagaimanapun, apabila dinilai kepada petikan berita tersebut, ia hanya berdasarkan kepada cakap-dengar atau hearsay.

Siasatan polis awal-awal lagi telah mengesyaki perbuatan seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' pada peringkat awal kehilangan Sosilawati. 'Datuk' berkenaan sudah pun terlibat dalam beberapa kes jenayah sekalipun tidak disabitkan kerana tidak cukup bukti. Malah dikatakan, 'Datuk' berkenaan serta adiknya, seorang peguam, terbabit dalam sindiket menipu terutama membabitkan jualan hartanah yang bernilai ratusan juta ringgit. Malah polis sendiri belum MENETAPKAN tarikh kematian sebenar Sosilawati dan tiga orang lelaki berkenaan.

Sebuah blog pro-pakatan lagi mempertikaikan tentang kecekapan wartawan-wartawan UTUSAN MALAYSIA menghidu berita sekaligus menjadikan akhbar tersebut yang pertama menyiarkan tentang berita pembunuhan dan penemuan empat mayat rentung di Ladang Gadong. (BACA DI SINI)

Pertikaian itu seolah-olah cuba membuktikan keterkaitan Utusan Malaysia dengan jenayah yang telah dilakukan terhadap Sosilawati Lawiyah dan tiga orang lelaki malang itu. Secara jelas, penulis blog berkenaan seorang yang lemah ilmu dan tidak mengambil tahu. Barangkali dia tidak pernah diajar tentang kewartawanan dan 'bull-eyes' yang seringkali cuba diburu oleh setiap wartawan tidak kiralah dari mana akhbar mereka berasal. Kecuali akhbar-akhbar berorientasikan politik seperti Suara Keadilan, Harakah dan The Rocket, para wartawannya tidak memerlukan bull-eyes atau up-to-date news melainkan mengikut buntut para pemimpin mereka.

Para wartawan daripada akhbar-akhbar yang tidak berorientasikan berita politik biasanya mempunyai networking yang baik dengan pihak berkuasa, terutama di kalangan wartawan-wartawan meja jenayah. Apabila ada bloggers yang mempersoalkan tentang kepantasan wartawan menghidu berita dan cuba mengaitkan akhbar tersebut dengan jenayah yang berlaku, secara jelasnya memperlihatkan betapa TIDAK BEROTAKNYA mereka.

Maka memang benarlah kesimpulan yang dibuat oleh banyak pihak sebelum ini bahawa HARAKAH dan penerbitan-penerbitan daripada PAKATAN RAKYAT sebenarnya mengecilkan otak para pembacanya!!!

4 comments

SAH!!! MAYAT RENTUNG ADALAH SOSILAWATI

Polis mengesahkan bahawa empat mayat rentung yang ditemui di sebuah ladang ayam, adalah Sosilawati Lawiya, peguam peribadinya Ahmad Kamil Abdul Karim, pemandunya Kamaruddin Shamsuddin dan pegawai bank CIMB Kampung Bharu Noorhisham Mohamad.

Pengesahan tersebut dibuat oleh Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Bukit Aman, Bakri Zinin di Ibu Pejabat Polis Daerah Banting. (Berita Radio Klasik Nasional Pukul 3.00 Petang)

Polis turut mengesahkan 8 orang suspek telah ditahan termasuk dua orang wanita.

Ladang Gadong, Tanjong Sepat yang menjadi lokasi penemuan empat mayat rentung dikatakan milik seorang peguam bergelar 'Datuk' yang diburu polis bagi membantu siasatan. Adalah difahamkan, peguam berkenaan bersama-sama adiknya, seorang doktor telah ditahan oleh polis.

0 comments

PAS & UMNO!! Sedarlah!!

Wahai pempin2 PAS dan UMNO..sedarlah bahwa tuan2 diamanatkan oleh org2 Melayu di Tanah Melayu, kami org2 Melayu yg telah redha tuan2 kecapi kekayaan dan pangkat serta kedudukan selama ni sehingga ke anak cucu!! Secara tidak langsung, segala nikmat dan kekayaan yg tuan2 kecapi ialah milik tiap2 anak bangsa Melayu!!

PAS sejak kamu ditubuhkan..sapakah yg tetap menyokong agar tidak rebah mencium bumi..org2 cina kah, org2 India kah atau sapa?
Kami sedar aset politik kamu tidak lain ialah agama..cuma sejak menjak kamu perasan bahwa perkauman memainkan peranan yg penting utk terus berkuasa..maka kamu mainkan pula lagu perkauman..

Dulu kamu rasa jijik menyebut perkataan "melayu" kerana ianya leh jatuh assobiyyah..kamu telah murtadkan diri kamu dari bangsa Melayu dan bertukau menjadi "bangsa Islam".

Kini, ianya telah bertukar..jika dulu jika akui perlembagaan Lord Reid, maka jatuh kapir!! Kini ianya diakui dan diterima malah brjanji utk memeliharanya. PAS nampak kemorosotan pengundi2 Melayu pada UMNO, maka PAS mula ler memancing..agar menjadi juara bangsa Melayu. PAS tak perlu khuatir tentang pengundi Cina, kerana rakan sekutunya DAP mainkan peranan yg penting..PKR tak buat apa2, tengah sibuk pikir macam mana nak porak peranda negara dan kerajaan, untung2 leh lepas kes tuduhan liwatnya.

PAS ngan aset agamanya, cuba korner sana korner sini, guna apa2 alasan logik atau guna je apa2 kisah nabi2 dan para sahabat ra utk membenarkan saja rakan sekutu mereka yakni bekas komunis cina dan pewaris penjajah British.

Alhamdulillah, babi dan arak dah diterangkan ngan jelas dalam AQ, jika ianya sekadar hadis atau pendapat ulamak..pasti ianya dah dihalalkan!!

UMNO yg telah lama berkuasa..dan entah apa gula2 atau nasi tangas GERAKAN, MCA ..UMNO telah mula abaikan melayu..kerana mereka sangka org2 Melayu tiada pilihan dan masih perlukan UMNO. Masa pemilihan hati, pempin2 UMNO ni sibuk perkata betapa pentingnya akar umbi, dan perlukan sokongan padu dari akar umbi..tapi apakah mereka fikir tentang akar umbi UMNO atau akar umbi GERAKAN dan MCA.
Pempin2 UMNO yakin org2 Melayu perlukan UMNO..bukannya UMNO perlukan Melayu. Sebab tu UMNO sibuk mencari sokongan dan undi org2 cina, GERAKAN dan MCA tak berapa perkara pun usaha utk raih sokongan org2 cina pun..kejayaan DAP adalah kejayaan MCA dan GERAJAN juga, UMNO dan BN abaikan undi org2 Melayu..

Kata2 sombong pempin2 UMNO pasal PERKASA perlu diajar!! apa depa ingat melayu2 ni lapaq kuasa dan pangkat?? boleh depa cerca Tun M yg banyak jasa tu!! Boleh depa kata Tun M seorg rasis!! boleh depa kata org2 Melayu yg risau tentang kedudukan agama dan bangsa mereka adalah rasis dan leh sakiti hati2 rakan sekutu mereka!!

Wahai UMNO..org2 Melayu yg daulatkan kamu..org2 Melayu jugalah akan runtuhkan kamu menyembah bumi!!

Wahai org2 Melayu..harapkan Sultan, Sultan pun makan nasi!!
harapkan Menteri2 Melayu, pak menteri pun makan nasi!!
kita pun makan nasi..malah nasi mereka pun kita yg hidang!!
kalau tangan yg suapkan ini, boleh disepak terajang!! huh...

Aku cadang..boikot UMNO dan PAS..masa ngundi..usah mengundi..kalau ngundi 3 parti je..DAP atau MCA atau GERAKAN!! Dorang PAS dan UMNO perlukan undi2 org2 cina saja!! so biarkan, biar org2 cina tentukan mereka!

Aku percaya kerajaan tajaan DAP kelak dan pakatannya akan mengutuk sekeras2nya UMNO dan mengusulkan agar UMNO dibubarkan!! hah apa pempin2 UMNO tu leh buat!! tengok ler kalau tak percaya mereka semada tunduk melutut merayu minta jadi ahli DAP..atau merayu agar diberi elaun sikit atau tak disumbatkan dalam penjara..UMNO akan dilabelkan parti rasis dan leh ngancam keselamatan dan kestabilan negara!

Ustaz2 dan tuan guru PAS mula brfatwa wajibnya belajor bahsa Cina..ngan dalilya sahabat ra pernah gi ke cina.
Ustaz2 dan Tn Guru akan brfatwa bahwa ahli2 PAS kena salam dan cium tangan pempin2 Cina..En Kamal Sanusi, ok je..pasal yg tak baik baginya ialah salam dan cium tangan pempin2 Islam dan melayu.

Selamat jalan..PAS ..selamat jalan UMNO..

-Ada berani ka?
-aa

2 comments

BERBAHAS? KENAPA TAKUT BERBAHAS DALAM MAHKAMAH?

Tidak lepas satu helah, helah yang baru diperkenalkan. Yang penting, rakyat Malaysia akan melupakan tentang kes liwatnya yang sudah bertunda-tunda. Dan orang ini tidak langsung peduli apa yang akan berlaku, asalkan kes liwat yang memalukannya itu perlahan-lahan pudar daripada ingatan rakyat Malaysia.

Helah terbaru adalah MEMBAHASKAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN terutama yang membabitkan Artikel 153. Bagaimanapun, orang ini tidak menggunakan kefasihan lidah dan putar belit hujahnya, tetapi menggunakan ANAK PEREMPUANNYA yang turut menjadi Ahli Parlimen dan PEMBOHONG BESAR terutama tentang kapal selam Malaysia di INDONESIA. Alasannya ialah, hanya dengan PERDEBATAN @ PERBAHASAN Perlembagaan Persekutuan sahaja, hak-hak orang Melayu akan terjaga.

Menyedari pelbagai kesalahan terutama yang mampu mencetuskan huru-hara besar seandainya majoriti rakyat bertindak balas terhadap acuman dan hasutan yang diperhebatkan oleh tentera-tentera dajalnya, makhluk perosak yang sepatutnya dihalau keluar dari negara ini, memberi alasan dan hujah yang lain pula.... dan sekali dengar atau membaca alasan yang diberikannya, ia kedengaran seperti sesuatu yang IDEAL, LUNAK dan menggambarkan sebuah masyarakat yang sangat TERBUKA SERTA MATANG.

Bagaimanapun, apabila diperhalusi, ia sebenarnya adalah untuk MENGHAPUSKAN dominasi Melayu dan Islam di negara ini. Bahkan ia hampir menyerupai PERISTIWA PERAMPASAN TANAH PALESTIN OLEH ZIONIS PADA 1948. Bermula dengan 'perlembagaan kuno' Israel yang kononnya memiliki tanah Palestin dan kemudian mempersoalkan asal-usul Phillistine yang dianggap pendatang. Selepas itu, membeli tanah-tanah di sekitar BaitulMaqdis secara tipu helah dan apabila Israel dibentuk oleh negara Eropah yang berhadapan dengan masalah Yahudi di negara mereka, tanah-tanah umat Palestin dirampas dengan alasan orang Palestin yang berasal usul daripada Phillistine sudah terlalu lama mengecapi kemakmuran Baitul Maqdis. Dan apabila kaum pendatang yang berbilang bangsa tetapi beragama Yahudi menguasai Palestin, kaum bumiputera yang berasal usul Phillistine dihalau keluar dari negara sendiri.

Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa orang Cina sebenarnya adalah penduduk teramai di Semenanjung Tanah Melayu pada tahun 1941 apabila mereka membentuk 43% penduduk berbanding 41% Melayu. Majoriti ini dicapai apabila pada Mac 1872 British mewujudkan jawatan Pegawai Pelindung Buruh Dari China untuk menyelaras dan memastikan kepentingan British tidak terjejas dengan memastikan pendatang dari China sentiasa mengatasi dan mendahului Melayu dalam segala segi. Orang Melayu yang diambil bekerja sebagai mata-mata dan askar, perlu menjaga keselamatan kaum pendatang dari China ini berbanding menjaga keselamatan anak negeri kerana kepentingan kaum pendatang dari China kepada British.

Ia adalah kaedah yang sama digunakan oleh 'orang itu'. Membahaskan Perlembagaan dianggap sebagai satu kaedah paling mudah untuk menunjuk pandai dan betapa terbukanya pemikiran golongan seperti 'orang itu'. Malah apabila Tian Chua mempertikaikan Perkara 48 Perlembagaan yang dianggapnya sebagai penghalang 'Politik Mobilasi' atau lebih tepat lagi, menghalang Rapat Umum, Demonstrasi, Kekacauan di Jalanan, Tunjuk Perasaan dan sebagainya yang berkaitan dengan jalanan, ianya begitu jelas memperlihatkan motif dan halatuju sebenar 'orang itu'.

Tian Chua dalam kenyataannya berkata, pendirian Pakatan Rakyat adalah mencabar Perkara 48. (Merdeka Review)

Untuk apa sebenarnya cabaran tersebut dibuat kalau alasan yang diberikan hanyalah ingin menjadikan masyarakat politik sebagai masyarakat yang bebas menyuarakan pendapat? Negara manakah yang benar-benar membenarkan kebebasan menyuarakan pendapat di dunia ini? Para pengikut dan pendokong Pakatan Rakyat harus membuktikan negara manakah yang tidak ambil kisah tentang suara rakyat dan membenarkan rakyatnya menyuarakan apa-apa sahaja tanpa sebarang tindakan dan perlindungan terhadap keselamatan negara?

Kesan daripada tindakan golongan seperti Tian Chua dan ketuanya, tidak dapat dilihat dalam masa terdekat tetapi dalam tempoh 10 hingga 15 tahun nanti, ia pasti akan mendatangkan masalah yang sangat besar kepada negara ini. Maka sewajarnya, tindakan menyekat dan mengekang anasir subversif seperti ini diambil oleh kerajaan secara serta-merta. Malah tindakan yang lebih keras seperti perlucutan kerakyatan perlu dilakukan agar menjadi teladan kepada rakyat jelata.

Menariknya, perkembangan terkini dalam pemilihan calon-calon untuk jawatan utama Parti Keadilan Rakyat, tidak pula menampakkan demokrasi seperti yang dilaung-laungkan. Bahkan ia lebih bersifat kronisme dan nepotisme yang sangat menebal. Pemusatan kuasa berlegar-legar di sekitar keluarga 'orang itu' semata-mata. Malah sudah ada usul agar 'orang itu' menjadi Presiden parti dan isterinya pula menjadi Timbalan.

Seharusnya perdebatan dan perbahasan dilakukan di dalam Parti Cap Koboi Mabuk tentang teras dan perlembagaan mereka terlebih dahulu. Para pemimpinnya terdiri daripada pak-pak lawak yang beranggapan mereka sedang main dangau-dangau. Tidak ada gunanya mereka cuba melarikan masalah yang sedang melanda parti berkenaan dengan memberikan publisiti terhadap Raja Petra Kamaruddin yang dikatakan sedang berusaha mendedahkan kes-kes penyelewengan berprofil tinggi.

Sampai bila 'orang itu' dan juak-juaknya berusaha untuk melakukan taktik 'shadow' untuk menutup kemaluan dan isu sebenar iaitu LIWAT dengan pelbagai isu-isu pembohong dan fitnah? Sampai bila 'orang itu' dan para pendokongnya akan terpaksa bergantung kepada isu-isu fitnah untuk meneruskan survival politik mereka? Dan sampai bila mereka hendak MENGHALALKAN pembohongan di samping menutup KEBENARAN dengan taktik tunda-menunda?

Rasa-rasanya sudah ramai yang mulai ada akal dan mata....

2 comments

Nasib org2 MELAYU di TANAH MELAYU!!

Semasa zaman dharurat dimana komunis2 cina yakni pendatang2 yg didatangkan oleh British dalam usaha menakluk dan memerintah Tanah Melayu...Sultan2 kita, entah apa jadi pada daulat mereka, "diperintah" oleh British utk "kurniakan" tanah pada komunis2 yg bangun memberontak utk rampas tanah2 Sultan!! Sekelian Sultan2 akur!!

Jika dizaman kedaulatan Sultan dahulukala..sesapa yg bangkit menderhaka nescaya dia, keluarganya, pengikutnya akan diperangi abis2an dan jika ditangkap nescaya dihukum pancung!! tapi kerana "perintah" British...Sultan kurnia tanah pada penderhaka2 Sultan!! Nizar yg mungkin ada mengalir darah penderhaka ini..ngan selamba menangkat sembah "PATIK MOHON DERHAKA"..spt dulu, Sultan2 tak bermaya pada datuk neneknya yg menderhaka, gitu ler hari ni!!

Sapakah yg fikir org2 Melayu ketika itu? Sultan atau pembesar2 istana? Jawabnya tiada!! Rakyat jelata bangsa Melayu faham duduk mereka adalah duduk menumpang tanah Sultan atau tanah2 pembesar2 Istana.. sebab tu kini, banyak tanah2 yg telah diduduki ratusan tahun yakni sebelum merdeka..tanah tumpahnya darah beberapa generasi..akhirnya waris2nya dihalau spt pendatang2 asing.

Selama 53 tahun, berapa ramai Sultan dan pembesar2 istana/negara (yakni ahli2 politik)brusaha tukarkan status tanah yg telah diduduki sekian lama?

Lihatlah komunis Ir Nizar, sebaik sahaja penderhaka ni dilantik jadi MB Perak yakni sebagai pembesar Negeri..perkara pertama beliau lakukan ialah pastikan sekelian mereka yg mengalirnya darah penderhaka, bekas2 komunis ni, dapat geran 9,999 tahun..yakni mungkin anggarannya sampai kiamat!!

Alhamdulillah, Allah swt telah perjelaskan lagi..apa yg berlaku diPulau Pinang..kampung2 Melayu yg brusia ratusan tahun akan diusir begitu sahaja..tak tahu ler sapa pendatang!! sapa rakyat sebenar yg diPertuan Agong Tanah Melayu!!Tapi Agong pun leh buat apa!! Titah Sultan sapa peduli..sapa perkara!!

Tidakkah pempin2 Melayu PAS, UMNO yg sekarang yg menjadi MB..ambik teladan dari apa2 yg berlaku..dan bertindak ngan sewajarnya sementara masa masih ada..agar anak cucu Melayu Tanah Melayu tidak jadi spt anak cucu Palestine di Tanah Palestine!!

Mana pendudukan Melayu pada tanah2 lot disekitar negeri..lot baru atau pun lama..tanah2 TOL..segerakan pemberian gran 9,999 tahun!! Sebelum tanah dijajah kembali oleh pewaris2 British dan bekas2 komunis Cina!!

..kampung aku sendiri pun dah tak wujud di Pulau Pinang!!!

-aba

1 comments

UMNO vs PERKASA..Sejarah berulang!!

Ketika Malayan Union hampir trjadi..sultan2 yg telah banyak termakan "budi" atau apa2 ler sebabnya..yg menyebabkan hidung2 mereka telah dicucuk oleh penjajah2 British ini. Mereka angguk ngan mudah, apa saja kata dan permintaan British ni..setuju sokmo.

Kemudian bangkitlah brbagai2 pergerakan yg mana UMNO lebih menyerlah, menyatu padukan Melayu seluruh Tanah Melayu..dan berjaya menghalang Sultan2 dari menandangi persetujuan perlaksanaan "MALAYAN UNION". Adakah Sultan2 ni fikir tentang rakyat2nya..untung nasib mereka pada waktu itu dan dan pada masa2 akan datang? Adakah Sultan2 ni berfikir bagaimana duduknya agama Islam pada anak cucunya dan rakyat jelatanya sekelian pada masa2 akan datang?Adakah Sultan2 fikir tentang anak cucu mereka sendiri,apakah akan kekal takhtanya pada anak cucunya sehingga akhir zaman?

Mereka seolah2 tiada brtakhta, tiada berdaulat, tiada daerah jajahan, tiada rakyat jelata..tunduk trkedu dihadapan British..mereka seolah2 telah brsetuju dan akan menandangi "MALAYAN UNION"...!!!!

Apa terjadi tiada UMNO ketika itu..dan lain2 pergerakan bangsa Melayu!!

Apa jampi yg British guna..Apa jasa British pada negara dan Sultan..hanya Allah swt sahaja yg tahu!!
_________

Kini..kuasa Sultan terhad, langsung dah tak perkara rasanya..abis kuat brtitah je ler..sapa pun tak perkara titah Sultan pun!! Apa Sultan leh buat ma!! abis2 tarik balik anugerah Datuk!! Tengok Ir Nizar, siap sembah "PATIK MOHON DERHAKA" 1 Malaysia tahu!!..cina, india, melayu (turutan trkini cina, india dan melayu)..apa Sultan mampu buat!!

So sekarang pengganti pada Sultan, ialah pempin2 politik yg memegang jawatan penting, umumnya dari kalangan melayu ialah pempin2 UMNO!!

Sptmana Sultan2 dahulukala masa merdeka..begitulah pempin2 UMNO ni..entah apa jampi waris2 penjajah British dah buat..entah apa jasa sampai semuanya macam kena minyak dagu lagi!!! angguk2 sokmo..Pasti dan pasti mereka tidak peduli akan nasib rakyat Melayu umumnya, duduk agama Islam pada org2 Melayu..nasib akar umbi. Entah apa yg disuapkan oleh pewaris2 British dan bekas2 komunis Cina ini!!

Aku yakin..jika tiada kebangkitan Melayu sptmana kebangkitan melayu masa merdeka dahulu..pasti dan pasti satu perjanjian "MALAYAN UNION" versi abad 20 akan dimenterai!!

Aku sangka kita dah merdeka!! rupa2nya merdeka satu lapis je..British tinggalkan pewaris2nya dan bekas2 komunis Cina utk meneruskan jajahan British keatas Tanah Melayu!!

-awang bin ali

0 comments

BIJAK NIK AZIZ CARI PERHATIAN....

Mungkin ada sesetengah pemimpin UMNO akan melompat dan melenting apabila Nik Aziz meminta orang Cina berdakwah kepada orang Melayu. (Utusan Malaysia)

Dan kalaulah itu yang berlaku, bermakna umpan Nik Aziz untuk membuktikan bahawa para pemimpin UMNO sebenarnya dungu dan keterlaluan bongok mereka dalam agama, mengena. Mungkin sekali dengar atau baca secara sepintas lalu, saranan yang dibuat oleh Nik Aziz bagaikan memperolok-olokkan minda Melayu.

Dalam hal ini, Mursyidul Am PAS ini betul dan tepat tindakannya. Kerja-kerja dakwah bukan terhad kepada sesuatu bangsa semata-mata. Bahkan kerja-kerja dakwah juga bukanlah kerja-kerja yang mudah. Ambil sahaja contoh Jemaah Tabligh... dakwah utama mereka ialah mengajak umat Islam mengimarahkan masjid dan surau, tetapi tugas yang sepatutnya tidaklah sesukar mana itu, seolah-olah bertukar menjadi medan jihad tentera muslimin menentang gerombolan Zionis.

Seperkara yang menjadi kelemahan ketara di dalam konsep beragama dalam masyarakat Melayu ialah sikap suka bertaqlid. Sama ada ianya berlaku kerana kurang ilmu dan kurang berkeinginan untuk menambah pengetahuan serta memperkukuhkan amalan menerusi kefahaman berdasarkan ilmu, taqlid juga berlaku akibat ketaksuban melampau. Disebabkan itulah, Nik Aziz berjaya mendapat perhatian dan sokongan yang kukuh kerana sikap suka bertaqlid umat Melayu.

Ada pesanan daripada imam-imam muktabar tentang taqlid, terutama taqlid buta-tuli:

"Haram bagi seseorang berfatwa dengan pendapatku sedang dia tidak mengetahui dalilnya." (Imam Abu Hanifah r.a)

"Aku hanyalah seorang manusia, kadang-kadang benar dan salah. Maka telitilah pendapatku. Setiap pendapat yang sesuai dengan al Quran dan sunnah Nabi s.a.w, maka ambillah. Dan jika tidak sesuai dengan kedua-duanya, maka tinggalkanlah. (Imam Malik r.a, Jami' Bayan al-'Ilmi wa Fadhlih 2/32)

"Apabila kamu menemui pendapat di dalam kitabku yang bertentangan dengan sunnah Rasulullah s.a.w, maka tinggalkanlah pendapatku dan ambillah sunah itu." (Imam As-Syafie r.a, Al-Majmu' 1/63)

"Janganlah kamu bertaqlid kepadaku, jangan pula bertaqlid kepada Malik, Ats-Tsauri, Al-Auza'i tapi ikutlah dalil. (Imam Ahmad bin Hanbal r.a, I'lam al-Muwaqqi'in 2/201; Asy-Syamilah)

Sebenarnya terdapat banyak larangan bahkan tegahan dari al Quran tentang bertaqlid membuta tuli. Masalah ini berlaku dengan begitu pantas di dalam masyarakat Melayu terutama di kalangan generasi baru yang dahagakan pengetahuan Islam. Kerana itulah, terdapat segelintir daripada mereka yang begitu takut untuk menegur golongan yang dianggap sebagai ulama kerana berpandangan golongan ulama tidak boleh ditegur, terutama oleh kalangan yang dianggap kurang berilmu berbanding golongan ulama.

Apabila Nik Aziz menyarankan agar kaum Cina berdakwah kepada orang Melayu, ia SEBENARNYA bukanlah saranan baru. Nik Aziz bukanlah orang pertama. Bahkan sebahagian besar daripada sejarah pengembangan Islam di negara ini, dilakukan oleh jemaah mubaligh dan pendakwah dari China. Kesan-kesannya boleh dilihat di serata negara, terutama di Kelantan sendiri dan Melaka.

Bagaimanapun, sambutan daripada golongan pentaqlid buta Nik Aziz di kalangan pengikut-pengikut PAS pastinya meriah. Bagaimanapun, mereka mungkin tidak sedar, bahawa mereka sebenarnya sudah lama menolak dakwah daripada orang Cina yang lebih faqih dalam beberapa sudut ilmu Islam, bahkan daripada mana-mana golongan sekalipun, KECUALI golongan pendakwah tersebut berjenama PAS seperti Ann Wang Seng, Khalil Lim dan sebagainya. Dan kerana itulah, suatu ketika dahulu ramai yang bertegas dan bertekak mendakwa Jomo K.S Somasundram adalah Islam. Ridhuan Tee Abdullah adalah contoh paling ketara bagaimana para pengikut PAS menolak mentah-mentah dakwah yang dilakukannya.

Siapa Jomo K.S Somasundram? Bagi ahli-ahli PAS lama, pasti tokoh ini cukup dikenali terutama apabila tibanya hari pembentangan Bajet negara....

Secara jelas, biarpun Nik Aziz bercakap benar dalam hal dakwah, namun ada sesuatu 'yang terselindung' di sebalik kata-katanya itu... yang pastinya, Nik Aziz adalah seorang ahli politik yang akan bercakap apa-apa sahaja dari sudut kepentingan politik, bukan dari sudut kepentingan Islam dan ummat.

2 comments

KES KEHILANGAN SOSILAWATI: MACAM NI PUNYA ORANG PUN ADA...

'Bukti' baru telah ditemui oleh pihak polis dalam siasatan kes kehilangan misteri jutawan kosmetik, Sosilawati Lawiya selepas 7 orang suspek ditahan termasuk dua orang wanita. Salah seorang daripada suspek tersebut adalah bergelar 'Datuk.

Buat masa sekarang, polis masih tidak melepaskan sebarang kenyataan rasmi berkenaan penemuan 'bukti' baru di ladang ayam di Morib itu, namun ia bagaikan merungkaikan misteri siasatan dan kes kehilangan jutawan berkenaan.

Seorang sahabat menghubungi saya menerusi telefon awal pagi tadi. Sahabat berkenaan yang cukup HIJAU HATI PERUTNYA turut sama berkongsi cerita dan perkembangan terbaru tentang jutawan kosmetik yang pernah terlibat dalam satu kes pengambilan tanah di Mukim Batu milik seorang wanita berusia 70 tahun kerana gagal membayar jutawan tersebut RM1.5 juta bagi satu urusan perniagaan. (Baca DI SINI)

Menurut sahabat saya ini, kes Sosilawati ini sebenarnya adalah SANDIWARA semata-mata. Katanya, kes ini hampir menyerupai kes Al-Maunah di Bukit Jenalik, Sauk, Perak pada tahun 2000 dulu. Cuma kali ini, ia bukanlah konspirasi untuk membuktikan ahli-ahli PAS mudah terdorong kepada terrorism dan penderhakaan sebaliknya untuk mengangkat martabat dan harga diri Musa Hasan yang akan bersara sebagai Ketua Polis Negara pada hari ini sekaligus memudahkan dia dilantik sebagai Senator dan kemudian menjadi Menteri Dalam Negeri.

Pada 2 Julai 2000, satu gerombolan pengganas militan yang diketuai oleh bekas anggota semboyan yang dipecat daripada angkatan tentera kerana masalah dadah, Mohamed Amin bin Mohamad Razali, merompak peralatan senjata di dua kem tentera yang terletak tidak jauh antara sama lain.

Bagaimanapun, para pemimpin utama PAS pada waktu itu, termasuklah Hadi Awang, Presiden PAS menuduh kerajaan Mahathir sebagai mementaskan peristiwa berkenaan kerana 'takutkan' kuasa PAS yang mula diterima oleh rakyat Malaysia dalam pilihanraya umum sebelum itu. (Baca DI SINI, DI SINI dan DI SINI)

Cerita tentang Peristiwa di Bukit Jenalik, Sauk boleh anda BACA DI SINI.

Rupa-rupanya masih ada lagi orang yang berfikiran
sebegini. Salah seorang daripada mereka adalah sahabat saya yang menjadi ahli PAS seumur hidup itu.

Terlalu banyak konspirasi atau tipu helah yang difikirkan, menghodohkan pendapat yang diutarakan.

Apa yang terlalu hebat tentang PAS sehingga perlu kerajaan berkonspirasi atau mewujudkan drama tragis seperti kes kehilangan Sosilawati dan tiga orang lelaki yang bersama-samanya itu. Sepatutnya peristiwa Al-Maunah dahulu sudah cukup untuk memberikan pengajaran kepada PAS agar melihat keselamatan negara dari sudut di luar kotak politik syok sendiri mereka.

Hanya kerana terdapat atau wujudnya DESAKAN AGAR Musa Hassan dilantik sebagai Senator dan seterusnya menjawat jawatan MENTERI DALAM NEGERI menggantikan Hishamuddin Hussein yang tidak efektif, maka cerita tentang konspirasi ini kedengaran. Apatah lagi ianya berlaku pada penghujung kerjaya Musa Hasan selaku Ketua Polis Negara.

Seharusnya pihak berkenaan menutup mulut dan tidak membuat sebarang spekulasi sebagaimana yang diarahkan. Biarkan sahaja polis dan pihak berkuasa yang menyelesaikan kes ini. Jangan pula jadi seperti dalam satu ceramah pemimpin utama PAS, kononnya Ketua Al-Maunah itu sebenarnya adalah agen UMNO yang ditugaskan untuk membunuh Anwar Ibrahim di dalam sel penjaranya di Sungai Buloh. Jadi, perlulah diwujudkan sandiwara di Bukit Jenalik, bagi meyakinkan rakyat agar pembunuhan Anwar Ibrahim dapat dilakukan dengan sempurna.

Dan kesudahannya, terbukti jelas, PAS yang syok sendiri dan gemar membuat spekulasi yang bukan-bukan, terutama apabila mengetahui anggota-anggota MILITAN berkenaan majoritinya adalah AHLI-AHLI PAS, seperti mana juga dalam beberapa kes melibatkan beberapa kumpulan militan bertopengkan Islam di negara ini yang ditahan I.S.A.

2 comments

Saturday, September 11, 2010

LAMBAT SEDIKIT TAPI MASIH BERBALOI

Saturday, September 11, 2010
Seorang SAHABAT yang merupakan antara pengunjung tetap The Flying Kick telah menghantar e-mail dengan bahan yang sangat menarik tetapi tidak disentuh langsung oleh The Flying Kick. Berita tersebut sudah berusia 8 hari.

Maaf kepada Saudara Kamal Sanusi yang membangkitkan isu berkenaan dan keprihatinan saudara dalam masalah ini. Walaupun terlambat 8 hari (ni kes baru bukak e-mail ler), tapi saya siarkan bagi pengajaran dan teladan kepada kita agar menjauhi perkara haram dan syubhah daripada menjadi darah daging.

Terima kasih atas sumbangan Sdr. Kamal Sanusi...

(Disiarkan tanpa editing)

Salam Tuan

Terbaca berita di dalam The Star hari ini (3 Sept 2010) membuatkan
saya tertanya-tanya samada Sport TOTO dah mendapat sijil halal ker?
Dlm sibuk-sibuk JAKIM memeriksa hotel yang tiada sijil halal bagi
memastikan umat Islam dapat berbuka dengan makanan halal,
tertanya-tanya saya adakah halal menggunakan wang yg datang dari
sumber yg disahkan haram untuk memberi makan berbuka puasa kepada
anak-anak yatim Islam?

Kesihan saya kepada anak-anak yatim tersebut terpaksa menurut saja
arahan pentadbiran yang dungu salam cetek agama. Sepatutnya mereka
menolak dengan baik jemputan Sport TOTO tersebut sekalipun amat
memerlukan bantuan hari raya. Adakah pada mereka tu keadaan terdesak
hingga yg haram pun menjadi halal?

Sumbernya boleh didapati dari sini...

http://thestar.com.my/metro/story.asp?file=/2010/9/3/central/6943790&sec=central

Friday September 3, 2010
Sports Toto brings gifts to children at hospital and welfare homes

In conjunction with the coming Hari Raya celebrations, Sports Toto
reached out to about 300 people on separate occasions to spread the
festive cheer.

An entourage of Sports Toto staff made a goodwill visit to the
paediatric wards of Hospital Tengku Ampuan Rahimah in Klang and
Hospital Sungai Buloh recently.

They had a light-hearted moment mingling with about 150 children in
both hospitals and handed duit raya and gift packs to them. The
children were visibly brightened up by the surprises despite being
unwell.
Festive cheer: A group photo of all the invited guests with their goodies.

Thereafter, a breaking of fast was held in collaboration with Bukit
Kiara Equestrian & Country Resort for about 150 underprivileged
children and single mothers from Persatuan Anak-Anak Yatim Dan Ibu
Tunggal Kg. Medan, PJ and Pertubuhan Rumah Anak Yatim Miskin Daerah
Kuala Langat, Banting.

Chartered buses were specially arranged to transport the invited
guests to the Country Resort.

They were treated to a rare and exciting experience of horse-drawn
carriage rides and poney rides around the scenic equestrian park, a
sumptuous dinner, duit raya and gift packs plus entertainment by
talented teen singer, Putri as well as some fun andgames with fabulous
prizes.
Easing the pain: Sports Toto staff giving a gift pack to a child
patient in Hospital Sungai Buloh.

The Raya charity programme has been listed in Sports Toto’s calendar
of charitable causes for many years as it is part of the company’s
tradition towards inculcating a sense of caring and sharing in the
community.

0 comments

MELAYU-ISLAM TOKSAH DUK JELES NOO... 1MALAYSIA NIH!!!

Penduduk dan penghuni kampung-kampung baru Cina di seluruh Malaysia telah diumpan berita gembira. Sebabnya kerajaan telah memberikan peruntukan sebanyak RM100 juta dalam satu pengumuman oleh Perdana Menteri 1Malaysia, Najib Abdul Razak tidak lama dahulu. Peruntukan tersebut diberikan dengan ALASAN memudahkan penduduk kampung-kampung baru Cina membayar premium tanah dan pajakan.

Perlu diingat, kampung-kampung baru Cina di seluruh Malaysia yang berjumlah 440 buah diwujudkan oleh Henry Gurney, pada pertengahan 1950-an, manakala pengarah operasinya pula adalah Leftenan Harold Rowdoon Briggs. Operasi yang diberi nama Rancangan Briggs ini mengumpulkan orang-orang Cina yang berhadapan dengan ancaman Min Yuen (pengintip dan talibarut PKM) di atas tanah-tanah Raja Melayu dan orang Melayu yang dirampas oleh British.

Kewujudan kampung-kampung baru berkenaan berjaya mengekang operasi Komunis di Tanah Melayu kerana sebarang bantuan sama ada makanan mahupun maklumat daripada orang Cina, berjaya dikekang oleh British. Bagaimanapun, pengganas komunis MELEPASKAN GERAM terhadap orang Melayu dengan menjarah, mengganas, membunuh dan menyeksa orang Melayu yang tidak mendapat sebarang pembelaan daripada British berbanding orang Cina.

Rancangan Malaysia Ke-10 bakal memberikan peruntukan tersebut kepada penduduk kampung-kampung baru sebagaimana yang dijanjikan oleh Perdana Menteri. Bagaimanapun, ia dipercepatkan dan mereka boleh menikmati kemudahan tersebut pada hujung tahun.

Dikatakan, para peniaga kecil-kecilan kaum Cina yang terdiri daripada penduduk Kampung Baru Cina boleh menggunakan RM100 juta tersebut sebagai kemudahan pinjaman mikro. Penduduk 440 buah kampung berjaya menikmati RM100 juta bagi meningkatkan perniagaan mereka.

Agak-agak penduduk BEBERAPA RIBU BUAH KAMPUNG MELAYU, dapat guna berapa RATUS JUTA RINGGIT pula untuk kemudahan pinjaman mikro sebagaimana yang diberikan kepada penduduk 440 buah KAMPUNG BARU CINA?

Untung! Untung!... Untung sungguh jadi orang Cina... biarpun minoriti, namun mereka menikmati 80% kemudahan dan kekayaan negara!

JOM KITA PAKAT-PAKAT JADI CINA...

4 comments

INGATKAN NIK AZIZ NAK KATA, TAKPA BAKAR QURAN

Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat turut mengutuk dan mengecam Pastor Terry Jones dari Gereja The Dove World Outreach Centre di Florida, Amerika Syarikat yang membuat rancangan untuk membakar al Quran bagi memperingati tragedi 11 September 2001 yang menyaksikan lebih 5000 orang terkorban tanpa melibatkan seorang pun Zionis terbunuh di menara berkembar Pusat Perdagangan Dunia New York. (MStar Online)

Mujur jugalah...

Duk risau jugalah... orang tua Mursyidul Am PAS nih, bukan boleh dibuat kira. Mungkin tak ramai kut yang bagi ulasan, tu pasai dia pun ikut arus sama. Kalau ramai-ramai duk bagi ulasan dan semuanya mendapat perhatian, orang tua ni mesti akan bagi ulasan mengikut kesesuaian promosi dan daya tarikan untuknya iaitu dengan menongkah arus.

"Kalau dia bakar al Quran, tak apalah sebab dia tu kafir. Yang kita duk susah hati ni, orang Islam yang bakar Quran."

Mungkin segitu ler ulasan menongkah arusnya, seperti dalam beberapa ulasan yang melibatkan kaum kafir yang melanggar fiqh dan adab Islam. Apa pun, mujurlah sebab orang tua ni tidak berkata begitu. Mungkin juga ramai yang menjangkakan, Nik Abdul Aziz akan menghalalkan perbuatan membakar al Quran namun apabila dia turut mengutuk sama, bererti kuranglah sedikit dosa orang ramai terhadapnya...

3 comments

UMNO TETAP BERLAGAK DAN SOMBONG

Para pemimpin utama UMNO seperti Nazri Aziz, Tengku Adnan, mahupun Najib Abdul Razak mungkin tahu dan faham tentang perjalanan sejarah sebagai satu qias kesimbungan hidup. Namun agak aneh apabila golongan pemimpin UMNO yang dicontohkan di atas seolah-olah buta dan perasaan hebat sangat.

UMNO menolak PERKASA dan perjuangannya!

Bunyinya seperti anjing menolak tulang untuk dikunyah!

Sesebuah pertubuhan diwujudkan hasil daripada perangkuman pelbagai pihak dan individu. Sejarah UMNO juga tidak berubah. UMNO diwujudkan hasil gabungan lebih 200 orang pemimpin Melayu dari pelbagai sudut perjuangan serta ideologi mereka yang mewakili 41 buah pertubuhan. UMNO tidak ditubuhkan menerusi idea perseorangan.

Namun apabila para pemimpin UMNO zaman UMNO berada di 'hujung umur' berlagak bagaikan pokkei yang cuba mengembangkan tengkuk apabila melihat ular tedung, tindakan mereka sebenarnya lebih mempercepatkan kehancuran UMNO. Malahan menuduh mereka sebagai agen musuh UMNO serta musuh di dalam selimut juga bukanlah keterlaluan lagi. (Baca DI SINI)

Ketika PAS merangkumkan kekuatannya daripada pelbagai persatuan dan pertubuhan yang berjubah Islam, ketika DAP mendapat kekuatan daripada keaktifan dan promosi NGO-NGO yang dilihat memperjuangkan hak asasi manusia, UMNO memilih jalan berundur semata-mata untuk MEMPERTAHANKAN PENDAPAT bahawa mereka masih kuat.

Satu tindakan yang SAH-SAH tidak matang!!!

Tindakan UMNO mengenepikan pengaruh PERKASA mahupun mana-mana NGO lain seperti PPIM, sememangnya tidak sukar untuk diteka. Tindakan penolakan tersebut akan menjadi lebih ketara jikalau pemimpin NGO terbabit seorang yang terkenal dan idealistik. Yang paling kuat melompat dari dalam UMNO adalah pemimpin bahagian yang mula akan menjalankan pelbagai jarum fitnah dan hasutan bagi memastikan jawatannya tidak lepas dari tangan setelah mendapat tahu ada pemimpin dari NGO yang lebih terkenal daripadanya.

Mungkin ada baiknya juga para pemimpin UMNO seperti Nazri Aziz dan Tengku Adnan Tengku Mansor memberikan ULASAN TERKINI tentang GPMS (Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung) yang dikatakan akan memainkan peranan yang lebih aktif dalam politik negara, terutama setelah melihat kepincangan parti-parti politik yang mewakili Melayu marhein. GPMS dikatakan akan mula campurtangan dan meletakkan calon-calon mereka yang berjenama BEBAS di beberapa kerusi di utara Semenanjung, terutama sekali Kedah.

Jiwa UMNO semakin mengecut kerana keperluan mereka untuk menjaga undi Cina. Dan seperti yang dikatakan oleh Ibrahim 'The Katak' Ali, kalau UMNO perlu sangat menjaga undi Cina, biarlah NGO seperti pertubuhan pimpinannya, PERKASA menjaga undi Melayu. Ungkapan tersebut sememangnya sudah lama dilaungkan oleh majoriti Melayu yang sakit mata dan sakit hati melihat kelaku para pemimpin UMNO YANG TIDAK SEDAR DIRI.

Bayangkan sekolah agama rakyat, dibantu tidak sampai tiga ratus ribu ringgit. Tapi sekolah vernakular terutama sekali sekolah Cina diberikan bantuan lebih RM1.5 bilion ringgit bagi memastikan sokongan mereka kepada BN, walhal sokongan tersebut tidak diperolehi pun....

UMNO akan mendapat nasib seperti Pak Kaduk - menang sorak kampung tergadai... ayamnya menang bersabung, baju seluarnya koyak rabak - jikalau para pemimpin UMNO yang berfikiran jumud dan hanya memikirkan tentang kepentingan diri seperti yang disebutkan di atas, dibiarkan berleluasa dan berhayat panjang di dalam UMNO.

Perlu diingat, UMNO tidak dibangunkan untuk para pemimpin seperti NAZRI AZIZ, TENGKU ADNAN, NAJIB ABDUL RAZAK, HISHAMUDDIN HUSSEIN, KHAIRY JAMALUDDIN yang kehidupan mereka adalah kebangsawanan dan mereka tidak pernah hidup bermandikan kesusahan, sebaliknya matlamat asal penubuhan parti berkenaan adalah memartabatkan Melayu di samping menyuburkan agama di dalam hati para ahlinya. Pemimpin-pemimpin yang bergolongan dan berorientasikan kebangsawanan seperti yang terdapat di dalam UMNO sekarang, wajar diterajang keluar dari kerusi kepimpinan. Bahkan mereka tidak wajar dibiarkan bergelar pemimpin kerana apa yang mereka lakukan hanyalah dalam ruang lingkup kebangsawanan mereka semata-mata.

Kita tidak perlulah membicarakan tentang PAS dalam hal ini kerana masing-masing semua sudah maklum benar bahawa NAZIR DAN PENGAWAS PAS adalah para pemimpin DAP. Kalau para pemimpin PAS bercakap tentang Islam, Islam tersebut harus 'DILULUSKAN' oleh DAP... jadi secara automatiknya, PAS yang tidak sedar tentang kekuatan mereka sendiri, TERTOLAK!!!!


2 comments

Blog Archive

Labels