IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Monday, October 18, 2010

TERBAKAR!!! REMAJA INDIA MENGAMUK DI PETALING JAYA

Monday, October 18, 2010
Ekoran seorang anggota polis yang cuba memberkas seorang remaja India yang sedang cuba mencuri sebuah motosikal dan kemudian dibelasah oleh sekumpulan remaja India yang lain, kawasan apartment MENTARI menjadi ANCAMAN BESAR kepada orang Melayu. 20 kereta peronda polis dikatakan mengawasi tempat tersebut, ekoran kekacauan yang ditimbulkan oleh samseng-samseng berkenaan.

Dikatakan juga, hampir 100 orang remaja India cuba buat kacau di kawasan yang sama, dua malam lepas.

Nampaknya tragedi di Ladang Gadong, Banting semakin menaikkan semangat mereka untuk melakukan jenayah....

Semenjak PKR, DAP dan PAS menang banyak kerusi dalam Pilihanraya Umum, semakin teruk pula kadar jenayah melibatkan kaum berkenaan... Takkan para pemimpin Pakatan Rakyat takdak penyelesaian? Kalau tidak, berdasarkan cakap-cakap depa, pemimpin Pakatan Rakyat adalah orang yang paling bijaksana dalam negara ini!!!

Tapi apa pun, kena akuilah, puak-puak ni memang terer... polis pun depa belasah sampai cedera... depa memang nak hirup darah polis agaknya sebagai pembalasan dendam kematian pencuri kereta mewah, A.Kugan ketika disoalsiasat oleh polis....Nampaknya tak lama lagi muncullah BENTONG KALI Jr. di Malaysia ni... bezanya mereka cuma menjadikan polis dan Melayu sebagai sasaran....

14 comments

Kalau Cina Buat Apa Pun Tak Pa.... HARAM JADAH!!!!

The principal from SMK Tunku Abdul Rahman Putra, Siti Inshah Mansor, was suspended from her duties effective Aug 23.

We understand she made at least four public apologies- during a school assembly, during a meeting with her school’s non Malay teachers and at the school canteen. She also went from class to class to apologize, and had agreed to retract her statement”
-the malay mail. (among the statements from nazri responding to Lim.)
___________
Apakah Lim The Siang tak puas hati ngan tindakan penggantungan tugas tersebut dan apakah tindakan memohon maaf oleh pengetua tersebut tiada apa2 erti dan makna? Dan apakah tiada kemaafan bagi sipengetua ini? Apakah pelajar2 tersebut dan keluarga mereka dan guru2 bukan melayu di sekolah terbabit tak mahu memaafkan sipengetua ni dan apakah jenis hukuman yg boleh puaskan hati mereka?

Patutnya Lim mencadangkan apa jenis hukuman yg selayaknya untuk dihukum agar ianya leh dilakukan kepada mereka yg kita rasa “rasis”.

Pernahkah kita dengar sesapa dari kalangan mereka meminta maaf sedemikian sungguh2?

Aku sendiri bila baca tentang kesungguhan pengetua tersebut meminta maaf sudah cukup bagi aku menampakkan keikhlasan dan kesungguhannya..

Ko nak apa lagi, labu oiiiii...Beginilah hati mereka, walau banyak budi dihamburkan, sekali tersilap maka tiada maaf bagi mu!!..

Begitu banyak kebaikan yg mereka dapati dari bangsa Melayu..lagi banyak yg mereka mahu malah ada usaha2 utk melenyapkan terus!! Kalau dah kapir, memang le kapir..hanya Islam saja dapat mengembalikan mereka kepada sifat2 manusia kembali..


Allah swt dan RasulNya dah berpesan berkali2 tentang org2 kapir ni..tapi....

-aa

3 comments

Melayu Sekarang, Lahir-Lahir Saja Dah Jadi Barua Cina

Satu dokumentari yg aku tonton semasa diUSA..berkenaan Malaysia. Ianya pada awal 80'an. Aku agak ianya senario ketika tahun2 70'an berdasarkan dari mutu filem tersebut dan senario yg dipaparkan.

Ianya menggambarkan satu senario di bandar2 yg memaparkan org2 Cina yg bekerja siang dan malam, bertungkus lumus..kedai2, kerja2 pembinaan ( masa tu lum ada penglibatan mat2 Indon), perlombongan, pekebun2 sayur..nampak mereka macam tiada masa rehat..keja keja keja keja dan keja...gambaran dan disertakan ngan ulasan.

Kemudian gambaran dan ulasan beralih kepada penduduk tempatan "the locals" yakni org2 Melayu ( mmm diperingkat antarabangsa pun iktiraf melayu sebagai rakyat tempatan dan mereka tu sebagai pendatang- rasis ke?)

Cuma gambaran dan ulasan yg diberikan adalah menyakitkan hati kita..apa yg digambarkan ialah org2 Melayu sibuk ngan pesta pantai ( satu masa dulu ianya merupakan salah satu tradisi perayaan), main wayang kulit, mak yong, kuda kepang, main gasing yang sah-sah berlaku di KELANTAN dan Terengganu... tak da langsung gambar atau senario bekerja..dan ulasannya "lihatlah perbandingan ini, pendatang2 bekerja siang dan malam dan "locals" hanya sibukkan diri mereka ngan "entertainments", permainan dan abiskan masa ngan sia2 dan hiburan semata2..

Kemudian ditontonkan juga seorg melayu ni sedang memukul dan cuba membunuh sekor kura2 atau labi2 (tak pasti) dan komentar dokumentari mengulas "Does Allah please with this?"

Tiada ditonjolkan bagaimana org2 Melayu yg bekerja tungkus lumus dibendang2, menoreh, membuka tanah utk berkebun, berniaga, nelayan, menjahit dsb..yg meredah hutan dan sempadan menjaga keselamatan melawan komunis, yg keja siang dan malam mejaga keamanan negara..yg bekerja dipejabat2 kerajaan dalam memastikan kebaikan dapat disalurkan pada semua bangsa di Malaysia, mentadbir dan sebagainya..tapi yg ditonjolkan hanya imigran2 ni saja bekerja siang dan malam, dan kita spt "tuan" hanya pandai berseronok..

(mungkin brdasarkan filem ni kut Kamal Sanusi berfikir)..

Aku tak pasti berapa banyak dokumentari sedemikian yg ada diluar Malaysia..dari dulu hingga kini.

___

Itu era 70'an..

Tapi filem dokumentari yg sama boleh dibuat lagi..ambil gambar org2 cina yg keja dipasar2 borong "non" halal..pasar borong biasa ramai bangla dan melayu dah. Gitu juga pasar2 malam. dikawasan petempatan org2 Cina. Pasar2 malam biasa pulak leh dikira org2 Cina sekarang ni berbandingkan diera 70'an. Org2 Melayu dah ramai niaga pasar malam..

Gambar2 org2 cina bekerja kat kawasan2 "Cina Town".. cuma masalah sikit, bilangan cina keja sebagai kuli semakin kurang sekarang ni..

Kalau kat kilang2..ramai bebenor org Melayu jadi kuli keja siang dan malam..disamping Bangla, Nepal, Vietnam..kerja2 pembinaan pulak ramai bangla dan indon.. Boleh ditonjolkan tapi terhad pada bangla2, nepalist dll kecuali melayu...

Gambar2 tokeh2 cina dan org2 cina "makan besar" jgn ditonjolkan..nama2 "tuan2" tanah dan syarikat jgn ditonjolkan..

Hanya nama2 satu dua "tuan2 direktor melayu" ni dibesar2kan..dan syarikat2 kerajaan yg dimonopoli oleh org2 Melayu ditonjolkan..utk gambarkan betapa "ketuanan" melayu ni dan betapa melayu2 ni memperkudakan pendatang2 ni..

_

Gambar2 melayu pula ..tunjukkan rumah2 terbuka hari raya yg dibuat..penonton2 bola sepak, penonton2 yg hadiri konsert2, dan konsert AF..kenduri kendara..rumah2 besor dan kaya org2 Melayu..org ramai yg gi Jom HEBOH..dan org ramai yg hadiri ceramah2 politik..

Tunjukkan yg Melayu ni hanya "berpolitik" (sembang je lebih), berseronok (bilangan yg hadiri konsert2, karaoke, kelab2 malam) dan membazir membeli belah..dan juga bilangan2 melayu yg selalu membanjiri tempat2 perkelahan disungai2 dan tempat2 peranginan..nampak bebenor cara hidup sebagai "TUAN"

Tunjukkan yg bukan melayu dan sekelian pendatang diperlakukan spt hamba abdi..keja siang dan malam..

__

Propaganda ni memang berhasil..maklum ler sampai ada melayu yg berpendapat org2 melayu akan mati kebulur jika org2 cina tak buka kedai..dan org2 melayu ni hidup ngan ihsan dari pendatang2.


-aa


0 comments

Barua Dan Pengkagum Cina, Rupa-Rupanya Melayu Celaka!!!!

Ada kawan kita yg menulis satu kenyataan-"the fact remain that Malays are now living at the mercy of so-called immigrant"..

Mungkin kenyataan ini berlandaskan kepada pengalamannya dan pemerhatiannya sebagai org Melayu, keluarganya dari nenek moyangnya sehingga pada dirinya, anak2nya yg mana kehidupan mereka bergantung pada ihsan "so-called immigrant".

Satu kenyataan yg menyedihkan..Malaysia yg telah merdeka dari jajahan British, jajahan Komunis dan telah alami berbagai2 perubahan dan pembangunan tapi masih ada org2 Melayu yg berfikiran sedemikian.

Mengapa?

Setahu aku, ianya adalah sebaliknya..malah secara lebih adil, setiap orang dan rakyat diMalaysia -rakyat asal, yg diberi kerakyatan, dan pendatang asing- saling memerlukan antara satu sama lain.

Aku kabor, mereka lebih memerlukan ihsan rakyat asal yakni Melayu ianya jelas dari kesan2 sejarah dan filem2 dokumentari yg aku pernah lihat..malah pengakuan Prof Khoo dalam salah satu artikelnya yg pernah aku baca.

Peluang mereka hidup dan bekerja dengan aman apabila mereka dibawa masuk oleh Bristish..tidak ada kedengaran kisah2 mereka dipulaukan, dianiaya dan sebagainya ketika itu.

Diwaktu penjajahan Jepun, ramai mereka yg dilindungi oleh keluarga2 Melayu malah ada yg diambil sebagai anak angkat agar selamat dari dibunuh oleh tentera2 Jepun.

Ketika zaman darurat Komunis...ketika kerajaan British berusaha memerangi komunis2 yg ramai dari kalangan mereka..org2 Melayu menerima keputusan kerajaan utk memberikan mereka kerakyatan, memberikan perkampungan2 kepada mereka "kampung2 baru"..malah ketika tu ramai org2 Melayu telah brgading bahu dengan kerajaan British membentuk askar2 tempatan dan polis, yakni kuasa tentera ada pada askar2 Melayu..tapi tiada kedengaran penganiayaan askar2 Melayu keatas mereka walaupun musuh2 komunis ketika itu adalah majoriti dari kalangan mereka..dan tali barut komunis juga ramai dari kalangan mereka. Org2 cina masih hidup ngan aman dan selamat dan masih mampu mengaut kekayaan walaupun berada diperkampungan Melayu. Walaupun org2 Melayu tahu mengenai kejahatan komunis dan apa yg telah mereka lakukan yakni keganasan pada bangsa2 Melayu, tapi org2 Melayu tidak membalas pada org2 cina yg tinggal diperkampungan org2 Melayu.

Aku jumpa beberapa org Melayu yg asalnya ialah dari anak2 cina yg diambil sebagai anak angkat dizaman Jepun..dan semua diantara mereka digelar Melayu gak dan beragama Islam.

Salah satu artikel prof Khoo ada menyatakan..jika aku tak silap..kabornya Kuala Lumpur bukannya dimiliki oleh org2 Cina melalui perniagaan semata2 yakni urusan jual beli..tapi diberi ihsan oleh org2 Melayu. Maklum ler kebaikan dan kemurahan hati org2 Melayu melihatkan mereka yg biasanya berkeluarga besar, duduk menumpang, telah "menghadiahkan" tanah2 kepada mereka utk diusahakan..

Org2 Melayu ni ikhlas..sebab tu tak mahu mengungkit sangat. Tapi ingat2 ler..

Aku pernah melihat ngan mata kepala aku sendiri satu rumah org Cina di Pandamaran,Kelang.. rumahnya kecil, berlantaikan tanah dan ada satu kerusi malas dan satu set meja makan..beliau mengusahakan satu kebun sayur yg agak luas ( bukan tanah miliknya). Tiada satu melayu pun dalam perkampungan tersebut yg menganiaya dia dan keluarganya. Cuma ada le bebudak nakal yg curi masuk curi buah jambu ( setakat mana ma leh curi) tapi biasa lari berterabur bila dikejar oleh anjing2 peliharaannya.

Begitu juga ada dikalangan mereka memelihara babi walaupun bukan diatas tanah milik mereka.

__

Penulis kenyataan trsebut juga ada menulis..bahwa org2 Melayu akan mati kebulur kalau org2 cina tutup kedai mereka utk beberapa hari, mm aku tak faham sipenulis ni duduk kat mana?

__

Apakah org2 Melayu pada mata beliau sangat lemah dan tak berdaya? Dari mana ia dapat pemikiran sedemikian?

Kerajaan telah berusaha mengeluarkan org2 Melayu dari pemikiran sedemikian agak sekian lama..memberi sokongan pada org2 Melayu yg cuba mencipta sejarah dan berusaha menunjukkan bahwa bangsa Melayu boleh!!

walaupun ada beberapa kritikan, tapi kita kena terima juga hakikat mereka2 spt Datok Azhar, Dr Muzaffar (angkasawan) dll ..bukanlah kira sebarangan org dalam apa yg telah mereka usahakan dan capai.

Kita kena terima juga dalam masa yg singkat..kita telah melahirkan beberapa ramai tenaga2 pakar dan mahir dalam berbagai2 bidang..teknikal, perniagaan..dan keusahawanan. Apakah semua mereka ni capai apa yg mereka capai sebagai "ihsan dari so-called immigrant"?

memang benar..kita tak pun anggap mereka ni pendatang, tapi pada aku mereka yg berusaha mengekalkan status pendatang mereka..malah marah dan mengatakan rasis pada sesapa yg kisahkan sejarah kedatangan mereka sebagai pendatang kenegara ini.

Mujurlah, negara ni dinamakan Malaysia..kalau dinamakan Melayu..mm apalah yg nak mereka mahu diri mereka dikenali diluar negara dan di sini. Rakyat Melayu?? A Malay spt mana A Malaysian?

__

Sebagai org Islam, tak seharusnya beliau berfikiran sedemikian, kita semua hidup atas ihsan Allah swt. Rezeki kita ditentukan olehNya bukan mana2 kaum, kerana fahaman dan iman ini lah, tok nenek kita dan kita hari ni tak pernah menyekat mereka dari terus menerus mengaut dan membina kekayaan di negara ni, malah bukan mereka sahaja..pendatang2 semada ngan izin atau haram dari Burma, Aceh, Bangla, Pakistan, Afrika, Arab, Indon, Kampuchea, Pattani (siam)..

Pendatang2 dari Burma, Aceh, Bangla, Pakistan dll..terus menerus menguasai pasaran kita. Apakah org2 Melayu juga bergantung ihsan pada mereka juga? Atau mereka yg bergantung Ihsan pada org2 Melayu, maklum ler hampir semua dari mereka memerlukan pasaran org2 Melayu? apakah org2 Melayu leh dapat "kebebasan" sedemikian jika "berdagang" dan "bermusafir" dinegara2 mereka?

sapakah lebih banyak berbelanja di negara ni walaupun ada dikalangan mereka kurang mampu?

Lihat sahaja pada bulan ramadhan..rata2 kesemua kedai2 F & B, fast food dll mengalami penurunan sales yg amat ketara..

Kenapa anggap mereka ni adalah "benefactor" pada org2 Melayu!!

__

Aku simpati pada org2 Melayu yg anggap mereka akan mati kebulur kalau org2 cina buat keputusan utk migrate kenegara2 lain..kesiaaannnn...


-aa

1 comments

DEPA DAH ADA MANGSA

Akhirnya, ANJING-ANJING BURUK KEPALA penjilat dubur Anwar Ibrahim berjaya menemui 'mangsa' untuk mereka salahkan, berikutan 60 orang pemuda yang mengaku sebagai anggota AMK Pulau Pinang dan Perak menyerahkan MEMORANDUM TAUBAT kepada De Facto PKR itu.

Dan seperti biasa, skrip yang sama dialunkan. Dialognya tidak ubah sedikit pun. 60 orang pemuda itu sebenarnya bukanlah ahli PKR. Jumlah mereka pula bukanlah 60 orang tetapi 5 orang. Ketua mereka adalah Nor Ilmi Ismail yang merupakan anak kepada Ismail Ali, pembantu khas Zahrain Mohd Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru yang berjaya membuatkan Anwar Ibrahim lari TERKINCIT-KINCIT dari Dewan Rakyat apabila PEMBOHONGANNYA didedahkan.Setidak-tidaknya itulah yang disiarkan oleh BLOG DIN BINJAI apabila menyalahkan sepenuhnya bekas Ketua PKR Pulau Pinang, Zahrain Hashim. Kaitan antara GALAS dan BATU SAPI menjadi alasan yang paling kukuh untuk menidakkan KEWUJUDAN kumpulan 60 orang pemuda AMK yang malu dengan gelagat Anwar Ibrahim.

Sampai bila sebenarnya para pemimpin PKR untuk melindungi perangai sebenar Anwar Ibrahim. Meskipun sebenarnya PKR ditubuhkan sepenuhnya untuk membela KEMALUAN JAHAT ANWAR, namun kebanyakan daripada mereka begitu taksub mempercayai bahawa semua yang berlaku hanyalah fitnah semata-mata, meskipun sebenarnya kebenaran telah terserlah yang membuktikan kecenderungan pelik seksual Anwar Ibrahim.

Sememangnya 60 orang ahli AMK itu benar-benar menconteng arang di muka Anwar Ibrahim. Dan seperti biasa, setiap kali dia diserang dek kebenaran, dia akan mendiamkan diri atau melarikan diri ke luar negara. Hanya ketika Saiful membuat pendedahan pertama selepas Anwar keluar penjara, dia tidak sempat melarikan diri ke luar negara, sebaliknya sekadar lari ke Kedutaan Turki. Namun apabila Rahimi dan Rasid membuat laporan polis, Anwar segera lari ke Jakarta yang kebetulan pula pada ketika Rahimi membuat laporan, FESTIVAL GAY sedang berlangsung dan Anwar dilaporkan KONONNYA menjadi tetamu kehormat majlis berkenaan.

Sampai bila Anwar akan terus lari bersama-sama ANJING-ANJING BERKEPALA BUSUKnya? Sampai bila mereka sanggup menentang Allah Taala dan Sunnah-Nya? Mungkin sebahagian daripada rakyat, terutama golongan muda yang tidak digalakkan membaca kecuali bahan bacaan kengkawan sepuak, akan terpengaruh tetapi lama-kelamaan kebenaran tetap akan terserlah.

Dan kalaulah benar Anwar Ibrahim berpegang kepada kalimah Thoiyibbah seperti yang digambarkan oleh para penyokong dan sekutunya, seharusnya Anwar Ibrahim bertaubat. Dia tidak perlu melakukan sesuatu yang besar, termasuklah terjun dari bangunan tinggi, cukup sekadar membenarkan perbicaraan liwat II disambung tanpa helah tunda-menunda....



0 comments

Bila Perkauman Jer, Tetap Melayu Kena Ambil Tindakan... Cina Lepas... HaramJadah Punya Menteri!!!!

KUALA LUMPUR 18 Okt. - Kerajaan kini dalam proses akhir untuk mengambil tindakan terhadap dua guru, masing-masing di Johor dan Kedah yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman Ogos lepas.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, siasatan menyeluruh sedang dilakukan dengan menimbang semua keterangan daripada saksi terlibat agar keputusan yang diambil kelak merupakan satu keputusan yang adil kepada semua pihak.
"Semua pihak harus faham ini adalah kali pertama seorang pegawai kerajaan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman. Jadi makan masa sedikit (untuk siasat dan ambil tindakan)," katanya pada sesi soal jawab persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.
Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) yang ingin tahu mengapa kerajaan lambat mengambil tindakan terhadap guru-guru terlibat.
Nazri berkata, situasi ketika kejadian juga perlu diambil kira sebelum sesuatu hukuman dijatuhkan, sama ada guru berkenaan benar-benar mempunyai niat menghasut atau berada dalam keadaan marah.
Sementara itu, menjawab soalan Datuk Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan) tentang adakah kerajaan turut bercadang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Namewee yang mengulangi perbuatan bersifat perkauman, Nazri berkata:
"Kita tetap akan ambil tindakan terhadap Namewee tapi mesti berdasar kepada fakta-fakta yang menyabitkannya. Dia bukan pegawai kerajaan jadi kita tak boleh ambil tindakan terhadapnya sebagai seorang pegawai kerajaan.
"Laporan polis telah dibuat dan kita sedang timbang beberapa undang-undang untuk mengambil tindakan terhadapnya," katanya. - Bernama
_______
Aku rasa kerajaan kena keluarkan surat pekeliling utk nyatakan jelas apa perkataan yg berbaur perkauman supaya ianya jelas dan dijadikan garis panduan.

Naper Lim The Siang, hanya brtanyakan mengenai guru2 terbabit tidak pada kes mencurah cat disurau dan kes namewee? Apakah kedua2 kes tersebut dia tak tahu atau tidak berunsurkan perkauman? Kena si Bung pulak suarakan..yg sekadar nak balance je, bukannya kisah pun apa jawaban yg diberi..

Kes kepala lembu, dan kes bakar gereja..kadar segera gak. Kes babi diperkarangan masjid sampai hari ni diam je..

Kerajaan leh ambil tindakan pada pegawai2nya..tapi pada bukan pegawainya dan org awam kena ikut undang2 pulak..pelik gak bunyinya.

Keliru tul ler. Nak tegas tapi tak nak..

Aku rasa soalan2 yg berbaur perkauman elok juga jangan dilayan..Tuan Speaker kena bertegas dalam hal ini!! Soalan2 berbaur perkauman yg sedang dalam siasatan polis juga atau sedang dalam perbicaraan elok juga jgn dilayan di Parlimen. Parlimen tak sepatutnya campur tangan ngan siasatan dan penghakiman yg sedang dijalankan kerana khuatir penghujahan2 di Parlimen mungkin leh pengaruhi pegawai2 penyiasat dan hakim2 yg sedang menghakimi.

-aa

2 comments

DAGING BABI DI CELAH GIGI GUAN ENG

Kalau nak jadi pandai dan bijak memberi alasan, belajarlah dengan Lim Guan Eng, orang Melaka yang gagal di Melaka tetapi berjaya menjadi Ketua Menteri di Pulau Pinang, merangkap bekas banduan pembuat fitnah terhandal membabitkan orang Melayu.

Sudah berkali-kali pemimpin yang begitu dikagumi oleh sebilangan JUHALAAK dan JAHILUN di dalam PAS dan PKR yang suka menyamar dengan kopiah putih, ber 'ana ente', berjubah dan berlumba-lumba nak jadi tok imam dan tok khatib dengan bacaan surah yang lintang pukang tajwidnya, malah tersangat dangkal ilmu agama mereka, telah ditelanjangi. Pembohongan demi pembohongannya telah pun berjaya DIDEDAHKAN oleh barisan bloggers sahaja dan kemudian barulah oleh UMNO baik Pemuda mahupun UMNO Negeri....

Kes terbaru ialah pengambilan tanah membabitkan tanah seluas 200 ekar di Kampung Pondok Upeh dan Kampung Genting bagi membolehkan sebuah IPT yang berinduk di Singapura dibina. Guan Eng bagaimanapun, menafikan perkara tersebut sebaliknya menuduh UMNO sengaja menimbulkan persoalan tersebut dengan niat jahat dan fitnah semata-mata.

Bagaimanapun, penafian yang dibuat oleh Guan Eng itu sebenarnya semakin mengesahkan pembohongan dan kegemarannya untuk berdusta. Pemuda UMNO Pulau Pinang menyatakan mereka mempunyai bukti bahawa pentadbiran Lim Guan Eng sebenarnya berhasrat untuk menghapuskan perkampungan-perkampungan Melayu terutama di sebelah Balik Pulau. (UMNO-Online)

Yang pastinya, Lim Guan Eng selepas ini akan menggunakan barisan ANJING-ANJING BERKEPALA KURAP terutama sekali Exco Agama Islam yang jahil tentang hukum-hakam agama serta bersekongkol dalam kafir untuk memaksa syubhah ke atas umat Islam, serta sekutu dalam Pakatan Rakyatnya untuk menangkis pendedahan ini.

Yang pastinya juga, orang Melayu di Pulau Pinang kehilangan kawasan majoriti dan pembersihan etnik sedang dilakukan secara giat dalam usaha memastikan Pulau Pinang kekal berada di tangan Cina DAP yang bersifat penjajah!!!!



0 comments

DEPA BERGASAK DAH SESAMA SENDIRI

Bekas tahanan ISA kerana terlibat dalam sindiket pengedaran kad pengenalan palsu Malaysia pada awal 1990-an, Hasnar Ibrahim yang kini merupakan Ketua Cabang PKR Batu Sapi yang baru, berang apabila namanya dicicirkan daripada senarai calon pilihanraya kecil Batu Sapi yang bakal diadakan pada 4 November ini. (Free Malaysia Today)

Dia turut memberi amaran kepada kepimpinan PKR akan natijah yang bakal mereka hadapi kerana 'memilih' calon yang bukan 'kehendak penduduk Batu Sapi.'

Hasnar mendakwa namanya merupakan antara lima calon PKR dalam senarai asal selain turut diberikan mandat untuk memilih calon PKR untuk kerusi Parlimen Batu Sapi. Nama-nama lain dalam senarai tersebut adalah Ketua PKR Negeri, Ahmad Thamrin Jaini, Ketua Cabang Tuaran Ansari Abdullah, Ketua Cabang Kota Kinabalu Christina Liew dan Ketua Cabang Tawau Kong Hong Ming.

Bagaimanapun, namanya dan Ansari telah dikeluarkan dan digantikan dengan nama Jeffrey Kitingan dan Kalakau Untol. Menurutnya kehadiran Jeffrey Kitingan dan Kalakau Untol tidak dialu-alukan di Batu Sapi.

Itu baru cerita di dalam PKR. Pakatan Rakyat yang terdiri daripada gabungan PKR, DAP, PAS dan rakan sekutu mereka SAPP sedang berebut untuk bertanding di kerusi Parlimen Batu Sapi.

PAS beranggapan calon mereka lebih sesuai untuk bertanding di Batu Sapi memandangkan majoriti pengundi adalah Bumiputera Islam. Apatah lagi dengan tinjauan yang dibuat menunjukkan calon PAS lebih dikehendaki berbanding calon dari DAP, PKR dan SAPP. (MyKMU)

Biarpun PKR mungkin menyedari hal ini, namun dasar tamak haloba mereka menyebabkan Anwar Ibrahim selaku De Facto PKR telah membuat pengumuman rasmi bahawa kerusi berkenaan akan ditandingi oleh PKR tanpa bermesyuarat terlebih dahulu dengan DAP dan PAS yang merupakan sekutu kuatnya di Semenanjung. Sedangkan PKR di Batu Sapi berada pada tahap yang sangat memalukan.

Apabila SAPP yang sepatutnya memiliki dua kerusi Parlimen, kehilangan kedua-duanya apabila kedua-dua wakilnya keluar parti sebaik-baik sahaja Yong Teck Lee yang pada ketika itu sangat yakin Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri Malaysia melalui rampasan kuasa 16 September, membuat keputusan untuk membawa SAPP keluar dari BN, turut menyatakan keinginan mereka untuk bertanding di Batu Sapi, PKR sebenarnya lebih tersepit.

Begitu juga kecenderungan PAS untuk memperolehi kerusi Parlimen pertama di Sabah!

Penyelesaian terhadap kerusi Parlimen Batu Sapi masih jauh namun keretakan di dalam PKR Sabah kelihatan sudah terlalu nyata. Dua kem besar dalam PKR Sabah begitu bersungguh-sungguh untuk menunjukkan kuasa.

Jeffrey Kitingan dan Kalakau Untol dikatakan berada dalam kem Zaid Ibrahim. Manakala Ketua PKR Negeri pula merupakan budak suruhan Azmin Ali. Pertandingan jawatan Timbalan Presiden PKR pasti akan mempengaruhi perebutan kerusi Parlimen Batu Sapi di kalangan sesama sendiri. Azmin Ali pastinya akan cuba memastikan, mana-mana Ahli Parlimen akan berada dalam kemnya bagi memudahkan dia meraih kuasa sekaligus mengenepikan 'MADUNYA', Wan Azizah.

0 comments

PANDAI SANGAT LA TUH... EH, LUPA... MAHASISWA LA KATAKAN... BAHLOL!!!!

Gerakan Solidariti Mahasiswa Malaysia menuntut agar kerajaan memberi diskaun 50% ke atas pinjaman PTPTN dalam usaha memberikan pendidikan percuma kepada pelajar dan mahasiswa dalam jangka panjang. (Suara Keadilan Online)

Ini baru namanya Mahasiswa... harapan negara pada masa hadapan. Harapan bangsa kepada barisan kepimpinan pada masa hadapan...

Malangnya, kalau itulah barisan hadapannya, hancur leburlah negara ini dan pupus habislah segala bangsa di dalam negara. Sebabnya, barisan kepimpinan masa hadapan itu terdiri daripada si bodoh, si baghal dan si bahlol yang kerjanya tidak lain daripada meminta sedekah dan tidak faham-faham maksud sebenar perkataan PINJAMAN.

Seperkara yang pasti ialah, pelajar-pelajar yang meminjam PTPTN dan lulus cemerlang, dibebaskan daripada membayar keseluruhan pinjaman berkenaan. Mengapa SMM tidak berusaha agar ahli-ahli dan penyokong-penyokong mereka mendapatkan kecemerlangan dalam pelajaran? Mengapa wujud desakan agar potongan diberikan walhal pada masa yang sama, perjuangan SSM adalah untuk mendapatkan kesamarataan dan keadilan.

Adilkah jikalau duit rakyat di dalam PTPTN 'dihadiahkan' kepada pelajar-pelajar yang sebenarnya tidak layak pun bergelar mahasiswa? Sepatutnya SSM mengintai diri sendiri dan bertanya, adakah mereka benar-benar layak berada di institusi pengajian tinggi terutama IPTA? Dan yakinlah Setiausaha SMM, Mohd Rodzuan Othman yang lantang meminta sedekah ini sebenarnya PELAJAR MELAYU YANG CENDERUNG KEPADA KURSUS-KURSUS MUDAH LULUS seperti sains politik dan persuratan Melayu seperti Anwar Ibrahim.

Dasar budak-budak hingusan yang tidak sedar diuntung. Zaman ibu bapanya, peluang untuk belajar sangat terhad dan terpaksa bersaing dalam kecemerlangan untuk masuk ke pusat-pusat pengajian tinggi yang jumlahnya tidak melebihi 5 buah. Sudahlah tiada pinjaman PTPTN seperti sekarang, untuk mendapatkan biasiswa juga sebenarnya sangat payah. Tanpa pembayaran yuran, bererti pelajar-pelajar walau secemerlang mana pun akan diterajang keluar dari pusat pengajian tinggi tersebut.

Budak-budak tidak sedar diri seperti Mohd Rodzuan Othman, Setiausaha SMM itu seharusnya bersyukur kerana terdapat berpuluh-puluh buah IPTA dan IPTS di negara ini di samping pinjaman, dermasiswa dan biasiswa. Kalau sudah tidak mampu untuk membayar pinjaman PTPTN, usahakanlah agar menjadi pelajar cemerlang, bukannya sibuk nak berpolitik dan berlagak kononnya MAHASISWA LEBIH BIJAK DARIPADA ORANG LAIN...

Dasar budak-budak universiti tempatan yang tidak lekang daripada bulu ketiak mak bapak dan celah kangkang kerajaan!!!!!


8 comments

Sunday, October 17, 2010

BLOWJOB AJERLAH KERJA HANG, MANSOR!!!!

Sunday, October 17, 2010
Mansor Othman sudah berulang-ulang kali TERJEBAK dek penipuan dan cubaannya untuk MEMBENARKAN Anwar Ibrahim, termasuklah 'kejayaannya' merampas jawatan Timbalan Ketua Cabang Permatang Pauh daripada gemulah Pak Tam dalam apa yang disifatkan oleh orang PKR sendiri sebagai 'campurtangan tangan ghaib yang namanya Anwar Ibrahim'.

Kali terakhir Mansor Othman menyimpan telur dalam kerandotnya ialah apabila Pisau.Net berjaya membuktikan wujudnya bukti hitam putih tentang sumber judi yang digunakan untuk 'pembasmian kemiskinan tegar' oleh pentadbiran Lim Guan Eng. Biarpun selepas itu berputar-putar lidah Mansor Othman bersama-sama Malik Itik untuk MENGHALALKAN sumber berkenaan, secara jelas, Mansor Othman ADALAH ZINDIQ TEGAR yang sukar menerima kenyataan dan hukum agama yang lurus.

Kali ini, Mansor Othman melakukan cubaan untuk BLOWJOB Anwar Ibrahim sekali lagi. Menurutnya, tindakan sekumpulan 60 orang pemuda yang mendakwa mereka adalah AMK Pulau Pinang dan Perak menyerahkan MEMORANDUM TAUBAT sebagai kerja orang jahat yang sedang kecewa. (HarakahDaily)

Alasan yang diberikan oleh Mansor Othman iaitu, kumpulan tersebut dibiayai oleh dalang-dalang yang begitu takut dengan kekuatan PKR, selain alasan anggota kumpulan tersebut sebagai orang upahan yang diasuh untuk mencemarkan imej PKR dan Anwar Ibrahim sebenarnya adalah alasan lapuk dan PALING SENANG DIBACA.

Denial Syndrom yang melanda PKR sebenarnya sudah lama berlaku di dalam UMNO sehinggalah UMNO akhirnya menerima kenyataan tersebut meskipun ada saki-baki yang masih hidup dalam dunia penafian seperti Pemuda dan Puteri UMNO. Bagaimanapun, berbeza dengan UMNO, denial syndrom dalam PKR jauh lebih berat memandangkan ia melibatkan LOBANG JUBOR dan SEKS SONGSANG De Facto PKR.

Paling menarik apabila Mansor Othman berkata, anggota kumpulan tersebut SEBENARNYA BUKANLAH AHLI PKR... satu lagi alasan lazim yang diberikan oleh barisan kepimpinan PKR. Kata Mansor, Nor Ilmi Ismail yang mewakili 3 Cabang AMK menghantar memorandum adalah anak kepada seorang pegawai khas Zahrain Mohamed Hashim, bekas pegawai tinggi PKR yang kini menjadi Ahli Parlimen Bebas yang mesra BN.

Setakat itu sahajalah alasan yang mampu diberikan oleh Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang itu. Biarpun pernah menjadi seorang pensyarah, ternyata Mansor Othman sebenarnya tidak jauh bezanya berbanding Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS yang sangat terkenal dengan KEBODOHAN dan KEBAHLOLAN tetapi sering cuba menunjukkan pandai sekalipun selepas itu, semakin menyerlahkan KEBAGHALANnya.

Mansor Othman terlupa barangkali, Anwar Ibrahim adalah anak kepada salah seorang wakil rakyat UMNO dan Barisan Nasional/Perikatan... takkanlah Anwar Ibrahim trojan horse dan orang upahan UMNO juga kut?

BODOHNYAAA.... PATUTLAH KERJANYA BLOWJOB ANWAR jer...

2 comments

JOM SUNTUT SI TONY PUA NIH...


"Saya nak tanya siapakah yang mempersoalkan 153 Peruntukan dalam Perlembagaan? Hak keistimewaan orang Melayu, siapa yang persoalkan?

"Siapa yang wujudkan peristiwa tidak mendoakan Yang di-Pertuan Agong dalam khutbah? Siapa yang mahu buka UiTM (kepada bukan Melayu)? Bukan UMNO tapi orang sebelah sana," Najib dipetik sebagai berkata. (Malaysiakini)
Itu yang Tony Pua, Setiausaha Publisiti DAP kata, Najib Abdul Razak sebagai 'Perwira PERKASA' sekaligus menaikkan kemarahannya kerana beranggapan dua kenyataan tersebut bermaksud membangkitkan kemarahan kaum.

Tony Pua sudah pun menunjukkan belang IMIGRAN PENJAJAH yang sebenarnya. Mungkin terasa hati kerana dia pernah mempersoalkan keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera mendapat tempat dalam Perlembagaan Malaysia, Tony Pua secara membuta tuli menghentam Najib dengan menuduh kenyataan Najib itu membangkitkan kemarahan dan penuh perkauman.

Buta perut! Bahlol! Otak tahik lembu (ni pun rasis juga kut?)!

Tony Pua ini wajar disekolahkan semula dan diwajibkan lulus cemerlang dalam Bahasa Kebangsaan. Disebabkan dia adalah PURIST CHINESE menerusi tindakannya menyokong sekolah vernakular, maka AMATLAH SUSAH baginya memahami BAHASA KEBANGSAAN dan apabila wujud ayat-ayat yang pada telinganya ada perkataan BANGSA, maka segeralah dianggapnya sebagai RASIS.

Apakah kata-kata Najib itu tidak benar? Adakah ianya satu fitnah atau satu tohmahan? Tidakkah Tony Pua sendiri mempersoalkan kewujudan keistimewaan Melayu dan Bumiputera menerusi kenyataannya bahawa orang Melayu yang sudah kaya tidak perlu lagi keistimewaan mendapatkan diskaun hartanah mewah?

Tony Pua rupa-rupanya malu dengan gelagat dan tindakan mereka sebelum ini. Maka disebabkan bimbang Melayu tidak akan menyokong PKR dan PAS dalam Pakatan Rakyat, segeralah dia menggunakan SENJATA KERAMAT DAP iaitu RASIS biarpun kata-katanya itu sendiri SUDAH CUKUP MENUNJUKKAN DIA ADALAH PURIST CHINESE yang cuba menjadikan Cina sebagai tuan Tanah Melayu.

Maka sudah sewajarnya, PEPERIKSAAN KEWARGANEGARAAN dijalankan secara besar-besaran dan wajib bagi setiap orang Cina dan India di Malaysia ini bagi menentukan sama ada mereka MASIH LAYAK memegang kad kewarganegaraan atau dilucutkan sahaja kewarganegaraan mereka kerana kegagalan menguasai Bahasa Kebangsaan...

2 comments

DEPA MEMANG SAKIT HATI DENGAN ROSMAH!!!


Tidak ada dalam sejarah 'WANITA PERTAMA' Malaysia yang mendapat pendedahan, promosi mahupun dipersalahkan dalam semua perkara melainkan Rosmah Mansor. Rosmah Mansor akan sentiasa dikaitkan apabila berlaku perkara-perkara besar yang mempunyai hubung kait dengan Najib Abdul Razak. Kali pertama, namanya muncul dalam 'bentuknya' sekarang apabila wujud khabar-khabar angin yang mengatakan Najib Abdul Razak yang pada ketika itu Menteri Pertahanan telah ditangkap basah di sebuah chalet mewah di Port Dickson bersama seorang artis popular.

Berita tersebut bagaimanapun, diragui kebenarannya. Namun nama Rosmah Mansur mula menjadi sebutan dan terlebih-lebih popular apabila berlakunya penghapusan mayat Altantuya Shiiribu secara ngeri di Shah Alam, biarpun hujah-hujah yang mengaitkan Rosmah Mansur dalam tragedi berkenaan lebih bersifat fitnah dan kurang berasas.

Namun nama anak perempuan Mansor ini terus 'gah' apabila dikaitkan dengan pelbagai projek negara yang diserahkan kepadanya, sama ada secara langsung mahupun secara tidak langsung. Program PERMATA dan PLKN merupakan projek-projek besar yang Rosmah Mansor mempunyai kepentingan di dalamnya.

Bajet 2011, sekali lagi nama Rosmah Mansor disebut. Malah ada yang tidak segan silu menyatakan, tangan Najib Abdul Razak sebenarnya telah dipulas dan dikilas oleh Rosmah Mansor. Sebabnya, peruntukan yang diberikan kepada PERMATA yang berjumlah RM111 juta, sebenarnya terlalu besar terutama untuk tujuan pembinaan dan perlengkapan dua buah bangunan untuk PERMATA. Dan sekiranya dibandingkan dengan peruntukan yang diberikan kepada pra-sekolah dan tadika-tadika milik kerajaan yang perlu dikongsi dengan pelbagai entiti dalam Kementerian Pelajaran yang memperolehi RM6.4 bilion, ternyata PERMATA begitu mendapat keistimewaan di hati kabinet dan Perdana Menteri Malaysia.

Ahli Parlimen Indera Mahkota mendakwa isteri Perdana Menteri memainkan peranan penting dalam menentukan beberapa aspek penyediaan Belanjawan 2011 sehingga Najib terpaksa tunduk kepada kehendak Rosmah Mansor. (Suara Keadilan Online)

Cerita tentang Rosmah Mansor masuk campur dalam pentadbiran negara bukan cerita kosong atau khabar-khabar angin lagi. Rosmah Mansor semakin galak untuk mengenepikan kuasa Shahrizat Jalil, Menteri Wanita yang dilantik oleh Najib dan diperkenankan oleh DYMM Yang Dipertuan Agong. Terlalu banyak ruang yang dimainkan oleh Rosmah seolah-olah dia ingin merampas jawatan Shahrizat.

Apabila PERMATA menjadi projek kedua peribadi Rosmah Mansor selepas PLKN, sememangnya ramai yang membuka mata besar-besar. Berdasarkan pemerhatian, Najib adalah seorang Menteri dan Perdana Menteri yang baik serta kreatif. Namun kecemerlangan Najib banyak dihilangkan oleh Rosmah Mansor.

Terutama sekali apabila kes FIRST LADY yang dipelopori oleh Rosmah Mansor.....

Benarkah terlalu ramai orang yang cemburu dengan Rosmah atau sebenarnya, terlalu ramai sebenarnya yang SANGAT MEMBENCI ROSMAH kerana sikapnya yang mengada-ngada dan berlebih-lebih sehingga tak sedar diri, di mana kedudukannya?

Mungkin ada baiknya juga taukeh Penerbitan Fargoes bercerita sedikit, bagaimana dia berjaya memperolehi pelbagai tender pembekalan buku kepada sekolah, tadika, pra-sekolah, sekolah agama mahupun PERMATA dengan pelbagai nama syarikat yang sebenarnya semuanya berada di bawah satu jenama, Fargoes tanpa gagal walau satu tahun pun. Lebih aneh apabila taukehnya sebenarnya pemegang kad pengenalan berwarna merah sekalipun sejak awal tahun 1970-an membekalkan buku-buku bacaan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia!!!!

Dan dengar-dengar juga, FARGOES mendermakan buku-buku berjumlah RM50,000 kepada GPMS setelah adanya campurtangan Rosmah Mansor... betul ke?

Ada sesiapa yang nak bercerita?

First Lady Rosmah?




6 comments

JOM HASUT ORANG FELDA TUKAR KERAJAAN

Kesungguhan PAS untuk menguasai orang FELDA sebenarnya bukan baru ini. Malah kerana usaha menguasai orang FELDA jugalah menyebabkan PAS kena humban keluar dari Barisan Nasional apabila Kementerian Tanah dan Kemajuan Luar Bandar yang diperuntukkan kepada PAS, dipergunakan sebaik-baiknya, bukan untuk kemajuan rakyat, sebaliknya untuk memakmurkan PAS dengan keahlian yang bertambah di kalangan orang FELDA.

Cerita itu tidak mungkin akan dihebahkan oleh para pemimpin PAS yang masih lagi memburu untung di FELDA-FELDA di seluruh negara. Sebaliknya, para pemimpin PAS akan berusaha melindungi sebaik-baik mungkin di samping berusaha untuk tidak menyalahkan orang FELDA kerana PAS diterajang keluar dari Barisan Nasional pada 1974 lalu.

Dek kerana itulah, pelbagai usaha dan hujah yang dikeluarkan demi memastikan usaha dari awal tahun 70-an lalu membuahkan hasil. Sebabnya, sehingga kini FELDA kekal sebagai fixed deposit UMNO/BN dalam mana-mana pilihanraya.

Kejayaan terbaru barisan peguam mengaut keuntungan berjuta ringgit daripada saman mereka terhadap FELDA, seolah-olah telah menjadi kecanduan. Beberapa FELDA yang lain, turut dihasut. Peneroka-peneroka FELDA dikumpulkan dan barisan peguam tersebut menjanjikan pelbagai perkara yang menyeronokkan apabila saman mereka menang di mahkamah nanti.

Untuk itu, para pemimpin kanan PAS wajar membantu barisan peguam berkenaan. Idris Ahmad adalah salah seorang daripada jargun-jargun barisan peguam berkenaan yang dihantar untuk mempengaruhi para peneroka FELDA.

Ketika berucap di FELDA Jengka 20, Idris Ahmad berkata, tidak ada seorang pun rakyat Pulau Pinang yang mati kerana menukar kerajaan. Malah tidak ada seorang pun rakyat Selangor yang tidak cukup vitamin apabila memilih Pakatan Rakyat sebagai kerajaan mereka. (Harakah Online)

Idris Ahmad bercakap benar. Cuma agak dikesalkan kerana Idris Ahmad tidak pula memberitahu para peneroka yang sudah tentu ternganga-nganga mendengar ceramahnya yang biasanya diselindungkan di sebalik jenama agama Islam bahawa golongan peneroka tersebut merupakan golongan yang paling beruntung di dalam negara ini.

Ketika mak bapa dan tok nenek para peneroka tersebut tidak pun mewariskan 10 ekar tanah bersama 2 ekar tapak rumah serta kehidupan yang jelas sangat berubah berbanding sebelum menyertai tanah rancangan tersebut, golongan yang dikatakan peneroka itu berjaya memperolehinya secara percuma tanpa perlu membayar satu sen pun. Dan keistimewaan tersebut kekal di tangan mereka sampai mereka masuk ke lubang kubur. Tanah 10 ekar dan 2 ekar tapak rumah bakal diwariskan kepada anak-anak.

Kerajaan sedia ada sememangnya zalim. TERLALU ZALIM!!!!

Zalimnya Kerajaan BN kerana menyedekahkan ratusan ribu hektar tanah kepada 'so-called' peneroka-peneroka FELDA, sekalipun hampir separuh daripada mereka bukanlah peneroka yang menebang tebas, mahupun menanam getah dan kelapa sawit, sebaliknya masuk ke tanah rancangan yang sudah siap sepenuhnya termasuklah rumah dan pokok getah yang boleh ditoreh serta kelapa sawit yang sudah boleh diambil buahnya.

Seperti kata Idris Ahmad, kerajaan yang memberikan ratusan ribu hektar kepada INSAN-INSAN TERPILIH yang diberi nama PENEROKA FELDA itu, wajar ditukar kerana pemberian tersebut, dianggap berkekalan. Sedangkan sepatutnya Kerajaan Zalim BN membuat pusingan atau penggantian. Seharusnya para peneroka FELDA diberikan tempoh 25 tahun untuk berusaha memperkukuhkan ekonomi mereka sebelum dikeluarkan daripada tanah rancangan berkenaan untuk diberikan peluang kepada orang lain pula. Tanah 10 ekar dan 2 ekar untuk tapak rumah tidak boleh dijadikan pemilikan mereka.

Sebabnya, jutaan orang lain juga ingin menikmati seperti mana yang dinikmati oleh para penduduk FELDA. Apatah lagi sekarang, kebanyakan orang FELDA sekadar menggoyang kaki dan duit masuk tiap-tiap bulan kerana kebanyakan kerja dibuat oleh orang lain atau oleh FELDA sendiri.

Mungkin ada baiknya, kerajaan membuat kajian dan mendapatkan maklum balas daripada kebanyakan peneroka, terutama sekali yang sealiran dengan kumpulan yang mengatakan, HAK dan TITIK PELUH MEREKA telah dirampas oleh Pengurusan FELDA sama ada mereka berminat hendak tinggal di tanah rancangan itu atau sebaliknya. Sebabnya matlamat untuk menghapuskan kemiskinan di kalangan orang Melayu di kalangan peserta FELDA nampaknya sudah tercapai. Mereka sudah boleh berdiri di atas kaki sendiri. Peluang perlu diberikan kepada orang lain pula.

Kalau mereka berminat, mereka perlu menjalani proses yang sama seperti orang lain, iaitu MEMBAYAR KESELURUHAN HARGA TANAH yang DIHADIAHKAN kepada mereka oleh kerajaan dan rakyat Malaysia. Jadah apa ketika, sebahagian besar daripada mereka duk terjerit-jerit tentang ketidakadilan, sedangkan mereka sendiri tidak adil kepada rakyat Malaysia yang lain.

Kerajaan wajar mempertimbangkan untuk membuat penggiliran di kesemua tanah-tanah rancangan FELDA yang tidak membabitkan tanah-tanah rancangan yang diteroka sendiri oleh peneroka. Tiada gunanya berhelah untuk memastikan orang Melayu memiliki tanah dengan kewujudan FELDA jikalau selepas itu, tanah tersebut akhirnya akan dijual kepada pihak pemaju seperti yang banyak berlaku di Felda-Felda lama seperti Sendayan.

WAJAR SANGAT DAH ORANG MELAYU seperti perjuangan PKR, PAS dan DAP dalam Pakatan Rakyat tidak dibantu oleh kerajaan kerana hak keistimewaan mereka!!!




3 comments

NAK COVERLINE PENYONGLAPAN YANG MANA SATU TUH?

Kamaruddin Jaafar, bekas Setiausaha Agung PAS merangkap Ahli Parlimen Tumpat tetapi suatu ketika dahulu, merangkap lintah lapar di dalam UMNO sebelum menyeberang ke PAS, MEMEKAK bagai polong lapar selepas pembentangan Bajet 2011. Katanya, Bajet 2011 meminggirkan Kelantan, seolah-olah BN sudah kehilangan harapan untuk menawan Kelantan dan membalas dendam kerana 20 tahun Kelantan di tangan PAS.

Itu kata Kamaruddin Jaafar ler. Cakap lintah lapar yang menjadi kaya raya sewaktu berada di dalam UMNO. Cakap makhluk yang berasa terancam kerana pertambahan kekayaannya akan berkurangan.

Bagi sesiapa sahaja yang mengikuti perkembangan Kelantan, terutama pembangunan yang dijalankan oleh pentadbiran negeri itu, pastinya akan faham apa yang dimaksudkan oleh Kamaruddin Jaafar. Mungkin suatu masa dahulu, pentadbiran PAS Kelantan yang diketuai oleh Nik Abdul Aziz tidaklah begitu gusar untuk menerangkan tentang kegagalan mereka menjadikan negeri pantai timur Semenanjung itu sebagai salah sebuah negeri yang dapat memberikan saingan dari segala segi kepada negeri-negeri lain memandangkan hampir kesemua projek pembangunan di negeri dijalankan oleh Kerajaan Pusat. Dalam mana-mana ceramah sekalipun, pentadbiran PAS Kelantan biasanya merujuk kepada projek-projek pembangunan Kerajaan Pusat di Kelantan sebagai projek-projek mereka sendiri, seperti mana yang dilakukan oleh pentadbiran PAS di Kedah dalam kes Kulim Hi-Tech Park. Kebetulan pula Kerajaan Pusat bukanlah jenis yang suka mewar-warkan apa yang mereka lakukan. Apatah lagi jentera penerangan mereka sekadar untuk menaikkan nama ahli-ahli politik sahaja, bukannya menghebahkan kemajuan dan pembangunan yang dibuat.

Namun perkembangan dunia ICT membuatkan pentadbiran PAS dan PAS Pusat sendiri mula diancam ketakutan. Apakan tidak, suatu ketika sewaktu mereka menguasai dunia Internet, pelbagai pembohongan dan pendustaan dilakukan. Malah terlalu ramai sebenarnya yang berjaya diperdaya terutama sekali generasi muda menerusi kempen jangan baca suratkhabar, jangan tonton televisyen, jangan dengar radio, tetapi baca artikel mereka di Internet dan Harakah, tonton siaran televisyen Internet mereka dan dengar ceramah serta kempen politik mereka.

Dengan kata lain, propaganda mereka untuk MEMBODOHKAN dan MENJAHILKAN generasi muda Melayu-Islam hampir berjaya sebelum berlakunya hikmah kejatuhan UMNO/BN pada Mac 2008. Selepas Mac 2008, jentera-jentera Melayu-Islam yang sayangkan agama, bangsa dan negara mulai menyertai peperangan di alam siber. Mereka yang selama ini hanya menutup mulut dan tidak mengendahkan sebarang kenyataan ZINDIQ dan FASIQ kaum khawarij dalam PAS, kini mulai bersuara, menangkis sebarang kenyataan-kenyataan sesat lagi menyesatkan yang keluar dari mulut para pemimpin PAS.

Contoh terbaik ialah bagaimana mereka menentang Khalid Samad dalam isu kalimah Allah. Begitu juga dengan kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz yang dicerakinkan dengan mudah sekaligus menunjukkan betapa jahatnya Nik Abdul Aziz dalam usaha menjahilkan generasi muda Melayu-Islam demi undi kepada PAS.

Pada masa yang sama, pendedahan demi pendedahan dibuat bagaimana para pemimpin PAS di Kelantan tidak pernah berusaha untuk memajukan penduduk kerana menganggap, RAKYAT KELANTAN perlu sentiasa dibodohkan agar UNDI KEPADA PAS sentiasa terjamin. Dek kerana itulah, peruntukan RM7 bilion kepada Kelantan, hilang lenyap bagaikan kabus ditelan cahaya matahari. Begitu juga dengan bantuan RM600 juta untuk bekalan air bersih kepada seluruh penduduk Kelantan, LANGSUNG TIDAK DIJALANKAN sebaliknya yang berlaku selepas itu ialah, keserakahan pemimpin PAS mengeluarkan dinar emas dan dirham perak atas nama syarikat peribadi di mana Exco kanan Kelantan menjadi salah seorang pengarah dan pengerusinya.

Dek kerana itulah, suara Kamaruddin Jaafar dan ahli-ahli Parlimen PAS di Kelantan perlu kedengaran agar rakyat Kelantan dan penyokong PAS seterusnya dibodoh-bodohkan, kononnya negeri itu terpinggir dan atas sebab itulah, Kelantan kekal menjadi negeri termiskin di Malaysia tetapi kaya dengan ceramah dan kempen marilah undi PAS atas nama kemajuan rohaniah!

Sepatutnya Kamaruddin Jaafar dan ahli-ahli Parlimen PAS Kelantan kembali bertanya kepada Kerajaan Negeri Kelantan, ke manakah peruntukan yang sangat banyak itu dihabiskan. Apakah yang telah dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kelantan tanpa membabitkan projek-projek Kerajaan Pusat. Masakan membina patung Buddha terbesar di Bachok menelan belanja sampai RM7 bilion?

Bila Kamaruddin Jaafar digerakkan oleh Allah Taala untuk mengeluarkan kenyataan tersebut, seharusnya kita sebagai hamba-Nya menggerakkan hati untuk mencari kebenaran. Sebabnya, kenyataan Kamaruddin Jaafar itu terlalu bercanggah berbanding gaya hidup dan sejarah latar belakang kekayaannya....

0 comments

Saturday, October 16, 2010

ANGKATAN MUDA KEADILAN SURUH ANWAR BERTAUBAT ATAU LETAK JAWATAN? MUSYKIL NIH...

Saturday, October 16, 2010
Buletin Utama TV3 sebentar tadi menyiarkan sebuah berita yang agak menarik meskipun ia sebenarnya bukanlah sesuatu yang menghairankan. Sekumpulan ahli AMK Pulau Pinang dan Perak menghantar Memorandum Taubat kepada Anwar Ibrahim menuntutnya meletakkan jawatan atau bertaubat.

Semuanya kerana pendedahan demi pendedahan yang mengaibkan berlaku ke atas Anwar dan keluarganya.

Tertanya-tanya juga, siapalah UMNO yang menjadi dalang kepada ahli-ahli AMK tersebut, atau seperti biasa, mereka yang mengaku sebagai ahli-ahli AMK itu sebenarnya bukan ahli PKR pun atau mereka telah dipecat dari parti... atau alasan terbaru, jumlah AMK Pulau Pinang dan Perak tidaklah seramai jumlah yang disiarkan oleh TV3 itu, seperti alasan Fauzi Abdul Rahman yang malu besar apabila ahli PKR Ranting Lepar Utara keluar parti beramai-ramai disebabkan KETAMAKAN dan KESERAKAHANNYA mengejar jawatan di PKR Pusat.

MEMORANDUM TAUBAT... lakonan apa pula kali ini? Apakah ia sebagai sebahagian daripada konspirasi Anwar Ibrahim untuk menambahkan komplikated kes liwat II yang kelihatan sangat tidak berpihak kepadanya? Atau adakah sebenarnya ahli-ahli PKR terutama AMK yang merupakan kekuatan sebenar parti tersebut tidak mampu menahan malu akibat pekung dan kohong Ketua Umum mereka yang bernafsu songsang sehingga berasakan Anwar di dalam PKR hanyalah liabiliti?

Siapa sebenarnya di belakang mereka? Siapa sebenarnya yang menjadi tok dalang untuk memalukan Anwar Ibrahim atas jenama AMK Pulau Pinang dan Perak itu?

4 comments

YONG TECK LEE BUAT PERANGAI... SEKEH PALA BOTAK DIA, NUAR

Yong Teck Lee, bekas Ketua Menteri Sabah merangkap Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) telah menetapkan bahawa SAPP akan bertanding di Parlimen Batu Sapi selepas penyandangnya, Edmund Chong Ket Wah terbunuh dalam satu kemalangan jalan raya. Pilihanraya kecil akan diadakan pada 4 November ini.

Sebelum ini, PKR menerusi Anwar Ibrahim telah pun membuat keputusan bahawa kerusi berkenaan akan ditandingi oleh PKR Sabah meskipun tiada sebarang mesyuarat antara parti-parti Pakatan Rakyat dibuat. Walau bagaimanapun, PAS turut mengintai peluang di sana memandangkan majoriti penduduk dan pengundi Batu Sapi adalah Bumiputera/Melayu (Islam 60.1% dan bukan Islam 2.3%) berbanding Cina 37.2% dan kaum lain 0.4%.

Yong Teck Lee yang membakar jambatan dengan Barisan Nasional berkata, ketika berada dalam perikatan tersebut, kerusi Batu Sapi diperuntukkan kepada SAPP. (Malaysiakini)

Keinginan Yong Teck Lee untuk mendapatkan kuasa di Sabah, begitu ketara. Meskipun dia sebenarnya telah tersalah arah dengan mengambil keputusan keluar dari Barisan Nasional dan pada masa yang sama, kehilangan dua orang wakilnya dalam Kerajaan Sabah, Yong Teck Lee masih lagi berharapan Anwar Ibrahim akan menggantung harapan kepadanya selepas Jeffrey Kitingan seperti orang besar PKR yang tak boleh diharap.

Jeffrey Kitingan telah mengambil keputusan untuk tidak bertanding sebagai Naib Presiden PKR, jawatan yang disandangnya ketika ini. Sekaligus tindakannya itu menyebabkan satu-satunya wakil Sabah dalam pertandingan kepimpinan utama hanyalah Ansari Abdullah, Ketua PKR Tuaran yang kelihatan tidak berpeluang untuk menang pun!!!

Jeffrey Kitingan sebelum ini bersama Christina Liew telah mengancam untuk keluar dari PKR kerana BOSAN DENGAN CAMPURTANGAN AZMIN ALI dan TUNJUK PANDAI pemimpin-pemimpin PKR Semenanjung di Sabah. Bagaimanapun, campurtangan Zaid Ibrahim, membuatkan Jeffrey Kitingan dan Christina Liew membatalkan hasrat mereka, sekaligus meredakan pertembungan antara Azmin Ali dan Jeffrey Kitingan di negeri yang menjadi idaman Jeffrey untuk diterajui selepas abangnya, Pairin Kitingan menjadi Ketua Menteri menerusi PBS suatu masa dahulu.

Apakah sebenarnya 'PERMAINAN YONG TECK LEE' ini mempunyai gambaran dan alasan sebaliknya? Apakah Yong Teck Lee sebenarnya berperanan untuk memberitahu Anwar Ibrahim, kekasihnya, Azmin Ali dan pemimpin-pemimpin Semenanjung yang sentiasa beranggapan pemimpin dari Sabah sebagai golongan bodoh, korup, kuat main judi dan mudah diperkotak-katikkan, agar tidak mencampuri urusan Sabah?

Bagaimana dengan gabungan dan persekutuan mesra antara SAPP dan Pakatan Rakyat selepas keputusan Yong Teck Lee untuk bertanding di Kerusi Parlimen Batu Sapi? Apakah Yong Teck Lee masih lagi berada di dalam barisan pemimpin kabinet bayangan Anwar Ibrahim seperti yang digambarkannya pada tahun 2008 iaitu pada tahun dia MENGILHAMKAN MIMPI 16 SEPTEMBER yang sangat MENGGEMPAKKAN itu?

Atau Anwar Ibrahim akan memberanikan diri berhadapan dengan Yong Teck Lee dan menyekeh atau meluku kepala botak bekas Ketua Menteri Sabah itu? Atau barangkali hanya mampu menghantar Azmin Ali untuk menghentak-hentak kaki di hadapan Yong Teck Lee sambil menarik muka masam dengan harapan, tindakannya itu akan merencatkan keinginan Yong Teck Lee untuk bertanding di kerusi berkenaan?

Seelok-eloknya Mahfuz Omar dihantar oleh PAS sebagai pendamai di Batu Sapi... apatah lagi, sehari dua ni, dia cukup FEMES dan GLAMOUR menerusi komentar dan tunjuk pandainya dalam BAJET 2011.....

Apatah lagi OTAK MAHFUZ dengan OTAK SAPI, lebih kurang saja keupayaan dan saiznya.....



0 comments

IBRAHIM ALI MATI KETIKA PEMBEDAHAN, PILIHANRAYA KECIL AKAN BERLAKU DI PASIR MAS...

Presiden PERKASA merangkap Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali [DPMS (Selangor), DMSM (Melaka)] dimasukkan ke Hospital Puteri Ampang, untuk dirawat bagi masalah jantung. Dijangkakan, hari Isnin nanti, Ibrahim akan menjalani pembedahan jantung. (Malaysiakini)

Agak menarik apabila penulis artikel berkenaan, cuba menimbulkan persepsi tekanan ke atas Ibrahim semenjak akhir-akhir ini termasuklah penarikan darjah kebesaran Kelantan, DJMK oleh Paduka Sultan Kelantan sebagai punca kepada penyakit Presiden PERKASA itu. Satu rumusan yang memperlihatkan KEBODOHAN dan KURANG MEMBACA yang berakar umbi dalam diri penulis artikel berkenaan. Penulis artikel dalam Malaysiakini itu seharusnya belajar untuk mengikuti prosedur yang perlu dijalani oleh pesakit-pesakit jantung tanpa mengira taraf dan status mereka sebelum pembedahan boleh dijalankan. Pembedahan jantung bukanlah BERSTATUS picit jerawat kerana PEMBEDAHAN JANTUNG dikategorikan sebagai MAJOR OPERATION.

Ibrahim Ali merupakan salah seorang daripada sekian ramai pemimpin Malaysia yang beria-ia menjerit DAN CUKUP LANTANG memperkatakan tentang kemajuan Malaysia, hebatnya Malaysia, terernya Malaysia dan apa-apa sahaja yang ada di Malaysia, tetapi kemudian apabila musibah menimpa mereka, mereka akan berpaling meninggalkan apa-apa yang mereka katakan.

Setakat ini, tidak ramai pemimpin besar negara yang memberikan kepercayaan kepada doktor-doktor pakar terutama pakar jantung kerajaan. Antara nama besar yang menggunakan perkhidmatan tersebut adalah TUN DR. MAHATHIR MOHAMMAD yang memecah tradisi Perdana Menteri sebelumnya dengan mendapatkan rawatan dan pembedahan pintasan koronari di Hospital Besar Malaysia dan selepas itu menyambung rawatan di Institut Jantung Negara yang merupakan entiti yang diasingkan daripada unit Kardiologi Hospital Besar Kuala Lumpur.

Seorang lagi adalah Nik Abdul Nik Mat, Menteri Besar Kelantan yang menggunakan khidmat IJN untuk rawatan jantungnya.

Lain-lain pemimpin biasanya di hospital-hospital swasta terkenal seperti SJMC, Gleneagle Intan, Ampang Puteri dan sebagainya. Malah Menteri Kesihatan, Timbalan Menteri Kesihatan dan ahli-ahli keluarga mereka juga tidak menggunakan hospital kerajaan seandainya mereka sakit.

Kisah orang politik enggan menggunakan perkhidmatan perubatan dan hospitaliti milik kerajaan di Malaysia, sebenarnya bukanlah perkara asing dan aneh. Rata-rata, kebanyakan daripada mereka BERLAGAK dengan ke hospital swasta atau paling cikai pun mendapatkan rawatan di hospital di China seperti gemulah ADUN Galas, Che Hashim Selema. Timbalan Mursyidul Am PAS, Harun Din Al-Hafiz juga mendapatkan rawatan jantung di negara orang putih. Anwar Ibrahim hanya menggunakan khidmat hospital kerajaan kerana dia adalah banduan dan berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan rawatan di luar negara dengan sokongan isterinya, "Takkanlah sepanjang dia menjadi Timbalan Perdana Menteri, langsung tidak ada jasanya kepada negara."

Sikap memandang rendah terhadap perkhidmatan yang kerajaan sendiri sediakan, sebenarnya mencerminkan sikap dan pendirian sebenar ahli-ahli politik di negara ini. Alasan mereka hospital kerajaan tidak mempunyai peralatan yang cukup dan terkini merupakan alasan basi yang sengaja diwujudkan untuk menutup SIKAP HIPOKRIT DAN MUNAFIK yang berakar kukuh dalam otak dan dada mereka.

Hakikatnya, pakar-pakar perubatan di Malaysia, WAJIB dan BERADA di hospital-hospital kerajaan, bukannya di hospital-hospital swasta kecuali SJMC yang 'MENYIMPAN' Pakar Hati.

Sesuatu yang perlu diketahui oleh sekalian rakyat Malaysia ialah, BAYARAN PERUBATAN untuk GOLONGAN UNTOUCHEABLE ini dibuat oleh SELURUH RAKYAT MALAYSIA. Mereka boleh berlagak dengan segala rawatan di tempat-tempat mahal kerana mereka tidak perlu mengeluarkan duit walau sekupang tembaga pun berbanding rakyat Malaysia marhein yang akan ditanya, 'ADA DUIT KE TIDAK' oleh kerani IJN ketika menerangkan tentang prosedur pembayaran sebelum pembedahan.

Sewajarnya Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN HANYA BOLEH mendapatkan rawatan di hospital-hospital kerajaan, bukannya hospital-hospital swasta. RAKYAT MALAYSIA tidak akan RUGI WALAU SEDUIT PUN kalau puak-puak ni mati terkangkang di hospital kerajaan kerana Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN yang baru boleh dipilih, tetapi RAKYAT MALAYSIA kerugian banyak apabila PUAK-PUAK ini dimasukkan ke hospital swasta!!!!

1 comments

YANG SOHEHNYA, KITA BAYAR UNTUK SERVIS KELAS PARIAH!!!

Cukai 6 peratus dikenakan kepada para pelanggan ASTRO atau lebih tepat lagi, satu-satunya pembekal perkhidmatan televisyen satelit di negara ini. Sekaligus menjadikan negara ini merupakan antara negara paling mahal untuk mendapatkan khidmat televisyen, sama ada bagi tujuan maklumat, hiburan mahupun pendidikan.

Cukai yang dikenakan kepada rakyat bagi televisyen berbayar sesungguhnya dilihat sangat MEMALUKAN. Apatah lagi dengan perkhidmatan syarikat berkenaan yang sangat mendukacitakan, terutama sekali tentang pemotongan serta bayaran untuk bil bagi perkhidmatan yang tidak diberikan. Contoh terbaik bagaimana bil 16 Ogos sehingga 15 September, namun perkhidmatan dipotong pada 5 Oktober dan apabila bayaran dijelaskan pada hari yang sama, biarpun sambungan mengambil masa 2-3 hari, bil berikutnya pasti dari 16 September sehingga 15 Oktober tanpa pemotongan jumlah bayaran bagi perkhidmatan yang tidak diberikan iaitu dari 5 Oktober sehingga 8 Oktober. Begitu juga dengan perkhidmatan yang terganggu bukan kerana kesalahan pengguna, juga tidak diberikan potongan atau diambil kira.

Biarpun syarikat berkenaan menjanjikan ENHANCEMENT bagi perkhidmatan mereka, ia sekadar tidak lebih daripada retorik untuk menaikkan kadar bayaran bagi pakej-pakej yang disediakan. Kadar bayaran yang tidak boleh diragui atau dipersoalkan kewajarannya, meskipun perkhidmatan yang diberikan lebih bersifat hampas dan tidak memenuhi kehendak.

Anehnya, syarikat berkenaan tidak tertakluk kepada KPDNKK yang menterinya adalah pencinta tarian dan hiburan pada sebagai sebahagian daripada sambutan Hari Raya Aidul Fitri. Dengan kata lain, syarikat televisyen kabel tersebut JAUH LEBIH BERKUASA daripada kerajaan dan kini kerajaan Najib Abdul Razak MEMBEBANKAN RAKYAT dengan cukai 6% sebagai HUKUMAN!!!!

Cukai untuk telefon bimbit dimansuhkan. Namun sesuatu yang pasti dan tidak langsung disentuh oleh Najib Abdul Razak sewaktu pembentangan Bajetnya ialah kegagalan mengenalpasti masalah sebenar ICT iaitu kadar bayaran Internet TERMAHAL DI DUNIA dibandingkan dengan kapasiti dan servis bertaraf PARIA.

Malaysia digambarkan mempunyai apa-apa sahaja yang dimiliki oleh negara-negara maju. Namun barangan dan perkhidmatan yang terdapat di dalam negara ini, sebenarnya bertaraf PARIA yang sangat memalukan dengan kadar bayaran yang dianggap tidak munasabah.

Kelajuan 4 Mbps hanya wujud untuk kawasan yang berhampiran KABINET atau sawat. Mungkin ramai yang tidak menyedari hal ini memandangkan kenyataan yang terdapat pada ikon internet di komputer masing-masing adalah 100 Mbps yang sebenarnya memaparkan kelajuan Network Card komputer itu sendiri, bukannya provided service. Manakala penggunaan wi-fi pula sekadar berkelajuan 56 Kbps sahaja.

Kebanyakan pengguna Internet dan Jalur Lebar menantikan tindakan kerajaan dalam usaha untuk memajukan dan menambahpantaskan Internet di negara ini. Namun ternyata, harapan tinggal harapan. Perdana Menteri Malaysia, sekalipun mempunyai blognya iaitu 1Malaysia, ternyata masih lagi mewakili spesies manusia yang hidup sebelum kewujudan Internet di negara ini.

Sepatutnya kerajaan sudah menetapkan kadar siling bayaran bulan untuk bil broadband yang disifatkan oleh kebanyakan pengguna sebagai terlalu tinggi dengan perkhidmatan yang SANGAT PARIA. Bukti yang paling ketara, Hulu Selangor merupakan kawasan zaman JURASSIC yang tidak mempunyai liputan broadband menyeluruh. Galas di Hulu Kelantan pula akan mewakili zaman Triassic dengan gambaran kemunduran yang jauh lebih teruk berbanding Hulu Selangor.

Sampai bila sebenarnya dalam kebanyakan kes seperti ini, rakyat yang perlu membuat bayaran lebih tinggi berbanding perkhidmatan yang dibekalkan oleh syarikat-syarikat pemonopoli seperti ASTRO? Kerajaan tidak berkuasa kerana alasan pasaran terbuka atau sebenarnya kerajaan tidak berkuasa kerana 'ada perjanjian sulit'?

Nota:

Sebagai perbandingan, Singapura membekalkan paling minima 30 Mbps dengan harga yang perlu dibayar oleh rakyat mereka S$50. Itu yang paling rendah berbanding Malaysia yang cuma menyediakan 4 Mbps untuk kadar bayaran yang hampir sama....

2 comments

TAKKAN TIME NAK DEMO SAJA, BERIA-IA... TIME AYAQ TAKDAK, TAKKAN HILANG PULAK


Punca utama adalah bil tertunggak. Natijahnya, SYABAS atau Syarikat Bekalan Air Selangor memotong bekalan air di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kondo Rakyat Desa Pantai, Pantai Dalam mengakibatkan hampir 5000 orang penduduk menghadapi kesulitan mendapatkan bekalan air bersih. (MyMetro)

Itulah kemelutnya. Bekalan air dipotong kerana segelintir penduduk gagal menjelaskan bayaran bil.

PPR Kondo Rakyat Desa Pantai, terletak di konstituensi Lembah Pantai. Suatu ketika dahulu, tatkala kawasan Lembah Pantai terdiri daripada perkampungan-perkampungan setinggan - dari Kampung Kerinchi sehinggalah ke Kampung Pasir Kiri dan Kampung Pasir yang termasuk juga kawasan setinggan kawasan Jalan Kelang Lama atau lebih tepat lagi Petaling iaitu Kampung Sentosa, ia merupakan lubuk undi untuk Barisan Nasional, khususnya UMNO.

Pantai Dalam merupakan kawasan UMNO yang paling utuh. Pantai Dalam yang dimaksudkan adalah perkampungan setinggan yang terletak di hujung loji, bermula dari Masjid Khadijah sehingga ke kawasan bersempadan dengan Kampung Pasir dan Kampung Pasir Kiri, tempat bas Seri Jaya (sebuah syarikat pengangkutan Melayu yang dimusnahkan oleh Menteri Kewangan pada waktu itu untuk memberi laluan kepada kewujudan Intrakota) merupakan kawasan setinggan BERMAJORITIKAN pendatang-pendatang DARI KELANTAN. Malah Pantai Dalam sendiri CUKUP SINONIM dengan nama Kampung Kelantan.

Bagaimanapun, sokongan terhadap UMNO/BN berakhir apabila penduduk di kawasan tersebut dipindahkan, diberikan pampasan dan sebuah rumah pangsa untuk memberi laluan kepada pembangunan iaitu kawasan perumahan dan lebuh raya.

Lembah Pantai merupakan pertembungan ahli-ahli politik Melayu Kuala Lumpur. Kemenangan di Lembah Pantai mencerminkan penguasaan UMNO atau barisan pembangkang di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Antara yang pernah bertanding di kerusi tersebut adalah bekas Hakim Negara yang dipecat, Salleh Abbas. Pada ketika itulah juga, nama Shahrizat Jalil muncul dan naik.

Begitu juga apabila Shahrizat terkena tsunami politik 2008 dan nama Nurul Izzah yang sebelum itu hanya terkenal sebagai Puteri Reformasi, muncul sebagai antara ahli Parlimen yang sangat lantang dan tidak dilingkungi undang-undang serta peraturan sehingga boleh memecahkan apa-apa sahaja rahsia keselamatan atas kapasitinya selaku salah seorang penggubal undang-undang kepada negara jiran, khususnya Indonesia, dalam usaha menyelamatkan kemaluan bapanya yang SANGAT JAHAT.


Biarpun dalam TWITTER, Facebook dan BLOG, Nurul Izzah dan barisan 'publicist'nya cuba memberikan gambaran betapa Nurul Izzah Anwar sangat rapat dengan penduduk Lembah Pantai, sehinggakan untuk membuat apa-apa bantahan pun, Kampung Kerinchi jugalah yang menjadi pusatnya. Buat rumah terbuka pun di Kampung Kerinchi jugalah...

Pendek kata, kalau berdasarkan kepada promosi berlebih-lebihan terhadap Nurul Izzah dan ibu bapanya, sememangnya Lembah Pantai merupakan KONSTITUENSI CONTOH atau setidak-tidaknya menjadi MAKMAL kepada PKR untuk membuktikan keupayaan mereka mentadbir dan seterusnya memerintah Malaysia.

Hakikatnya, Lembah Pantai berhadapan dengan pelbagai masalah yang tidak berkurang, malah semakin bertambah berbanding sewaktu konstituensi tersebut berada di bawah UMNO atau ketika hampir 70% kawasan berkenaan merupakan perkampungan setinggan besar.

Dan kini, masalah bekalan air pula menjadi contoh jelas betapa anak Anwar Ibrahim itu saling tidak ubah seperti bapanya, yang hanya pandai bercakap dan bersyarah tetapi SANGAT TIDAK TAHU BEKERJA. Sama seperti apa yang berlaku di Pokok Sena di mana penduduk yang ditimpa petaka tidak dilawati oleh Ahli Parlimen, di Pantai Dalam pula, penduduk langsung tidak dibela oleh Nurul Izzah.

Masalah pengabaian yang dilakukan oleh Nurul Izzah, diperkatakan oleh SEBUAH BLOG yang dahulunya dan masih lagi merupakan penyokong tegar PKR di Lembah Pantai.

Perlu diingat, Nurul Izzah Anwar adalah spesies generasi muda Melayu yang dilahirkan dengan sudu perak dan emas terselit dalam mulut mereka. Mereka dilahirkan, dibesarkan dan disekolahkan tanpa perlu melalui kehidupan biasa manusia Melayu yang mengharungi kepayahan di kotaraya, terutama golongan setinggan yang kini menjadi penghuni rumah-rumah pangsa di kawasan yang pernah menempatkan perkampungan mereka dahulu.

Dengan kata lain, jangan harap, Nurul Izzah Anwar akan faham masalah yang berlaku seperti mana dia tidak faham apa yang cuba didebatkannya tentang Perlembagaan Negara terutama Artikel 153 dan 152 kerana dia adalah ANAK ORANG KAYA. Biarpun mulut dan tindakannya seperti cuba menyelami kehidupan rakyat marhein, hakikatnya bahasa tubuhnya sudah cukup untuk menggambarkan BETAPA HINANYA rakyat bekas setinggan di mata dan pemikirannya.



5 comments

Friday, October 15, 2010

BAJET 2011: MAKIN SUSAHLA NAK COVER KEJAHATAN KEMALUAN ANWAR

Friday, October 15, 2010
Dari awal lagi, Anwar Ibrahim selaku Ketua Pembangkang sudah membayangkan Pilihanraya Umum Ke-13 semakin dekat. Dan apabila Bajet 2011 dibentangkan, Anwar Ibrahim dengan disertai oleh kawan-kawannya dari blok Pakatan Rakyat semakin yakin bahawa Pilihanraya Umum akan diadakan dalam masa terdekat.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, walaupun pembentangan bajet kali ini bersifat mesra rakyat namun keprihatinan tersebut menjurus kepada keperluan pilihan raya.

"Nampaknya dalam prihatin kepada rakyat itu hanya menjelang pilihan raya, bajet ini nampak menjurus ke arah itu, ada beberapa kemudahan tambahan kepada rakyat diberikan menjelang pilihan raya.

"Masalah rasuah, penyelewengan dan pembaziran tidak disebut... yang disebut projek-projek besar, projek mega...saya akan jawab lebih terperinci pada hari Isnin ini," katanya kepada pemberita selepas menghadiri pembentangan Bajet 2011 di Lobi Parlimen, pada Jumaat. (MStar Online)


Rasukan agar Pilihanraya Umum diadakan secepat mungkin nampaknya begitu menjadi-jadi. Selain daripada kerana TIDAK TAHU APA NAK DIBUAT, 'penarafan' tersebut dibuat bagi MENGALIHKAN PANDANGAN DAN TUMPUAN kepada kes liwat II yang semakin jelas tidak memihak kepada Anwar Ibrahim.

Apa pun, yang jelas, Pakatan Rakyat secara pukal DAN SEPAKAT berpendapat bahawa BAJET 2011 merupakan bajet untuk rakyat. Dan kerana itulah, Anwar dan kawan-kawannya berpendapat bajet berkenaan dibentangkan untuk pilihanraya umum terbaru.

Kesian Anwar... September 16 tak jadi, Liwat II dah jadi makin komplikated dengan kemunculan dua saksi penting, Rahimi dan Rasid, akar umbi yang semakin ramai meninggalkan Cabang dan Ranting PKR sehingga Fauzi Abdul Rahman terpaksa berlakon, selain daripada 'amaran' Gobalakrishnan yang lebih bersifat sebagai menarik simpati untuk Azmin Ali tetapi kurang mendapat sambutan daripada rakyat.... pendek kata, segala-gala yang diperlukan oleh Anwar Ibrahim untuk menutup skandal dan KEJAHATAN KEMALUANNYA gagal sama sekali...

7 comments

PI BERAMBUS KALAU ANDA ANTI RASIS, ARTIKEL INI BERSIFAT RASIS DAN ASSOBIYYAH PEKAT!!!!

Bayangkan jika nama negara ni adalah MELAYU spt mana NEGARA CINA, INDIA, JEPUN, KOREA dan lain2 negara yg dinamakan sempena bangsa negara tersebut.

Walaupun memang pada asalnya dikenali sebagai SEMENANJUNG TANAH MELAYU ( MALAY PENINSULAR), MALAYA..yg kemudiannya ditukar kepada MALAYSIA.

Agak2 apa kata para pendatang ni? Apakah boleh pertikaikan apa yg mereka pertikaikan sekarang?

Aku baca salah satu komen dari "hati malaysia" dalam blog Che Det..memang benar, ramai dari mereka bangga dikenali sebagai rakyat Malaysia..

Tapi bila diMalaysia..mereka bangga dikenali apa bangsa mereka..malah katanya "hilang bahasa, hilanglah bangsa"..jika dia nak dikenali dan diterima sebagai bangsa Malaysia bukankah bahasa Malaysia jadi bahasanya!!

Mereka dikenali sebagai rakyat Malaysia dinegara luar kerana bendera MALAYSIA, atau passport MALAYSIA..tapi jika mereka berada dijalanan tanpa sebarang pengenalan yg mengenalkan mereka sebagai rakyat MALAYSIA pasti dan pasti mereka dikenali sebagai bangsa mereka dan rakyat negara bangsa mereka.

Masa aku diluar negara..mereka ni aku tak kenal sebagai rakyat MALAYSIA kecuali mereka kenalkan diri mereka dan ngaku sebagai rakyat MALAYSIA. Mereka lebih senang bersama bangsa mereka dari negara bangsa mereka..

Malaysia first..then bangsa mereka. Sepatutnya..MALAYSIAN first, second, third and the final..in short, I am MALAYSIAN!! that's it.

Usah dibandingkan ngan MELAYU..sebab MELAYU tu sendirinya ialah MALAYSIAN dan MELAYU bukan ditawarkan sebagai rakyat MALAYSIA. Tidak adil jika mereka samakan MELAYU dan mereka, mendesak MELAYU menjadi mereka. Mereka kena faham bukan MELAYU yg diberikan kerakyatan tapi mereka.

Adakah jika mereka ni diterima menjadi kerakyatan New Zealand, Kanada, USA atau sebagainya yg mana syarat mereka menerima kerakyatan, rakyat2 asal negara tersebut mesti sama ngan mereka, jadi mereka!! Setahu aku, faham pula mereka iaitu berusaha menjadi rakyat negara tersebut sptmana rakyat asal.

Bagaimana seseorg memeluk agama ISLAM tapi masih nak mengekalkan amalan2 agamanya yg dahulu..BAGAIMANA seseorg memilih utk jadi rakyat MALAYSIA tapi masih nak kekalkan menjadi "rakyat" negara lain?

Ikhlas ke nak jadi rakyat MALAYSIA? Mereka lum masih sanggup korbankan "bangsa" mereka dalam memeluk "bangsa" MALAYSIA.

Mereka takut jadi spt mana bangsa mereka yg dah benar2 menjadi rakyat negara tertentu (contoh diberi ialah BALI) yg mana bangsa mereka tu langsung tak tahu lagi berbahasa mereka dan berbudaya mereka.

So. apakah mereka ni benar2 nak jadi bangsa MALAYSIA atau pendatang yg diberikan kerakyatan!!

Dan satu perkara AJAIB..rakyat asal yakni MELAYU pula disalahkan dan syarat bahasa kebangsaan BAHASA MELAYU sebagai bahasa pengantar juga disalahkan!! dikatakan leh menjadi penghalang mewujudkan 1 MALAYSIA.

Dan mujur bebenor negara ni adalah dinamakan MALAYSIA bukannya MELAYU.

________________________________

Mohon diizinkan..sedutan dari blog Che Det.
Dear Tun,
your quote;Answer: For as long as the Chinese and Indians prefer to be identified with their countries of origins. For as long as they want to keep their home languages and their schools.
The question here is WHAT SHOULD BE DONE TO ENSURE INDIAN AND CHINESE CULTURE DOES NOT FADE AWAY....
If you had time in Bali, please go to the local Hindu temple, the local Hindu's will tell the priest in Bahasa Indonesia the detail for praying... you can not even talk to them in Tamils... the language and culture is dead.....
Here in Malaysia the Hindus also worry about that.. while we agree for for Bangsa Malaysia, we can not let go the core....
Also I always wonder why the Hindu's is refereed to Indians... when I am in India.. they call me Malaysian.... when I am in Malaysia local call me Indian...
For god sake I am a Hindu and a Tamilan, like you a Muslim and a Malay...
I am a Malaysian 1st, then a Hindu and a Tamilan, I will go war with India if Malaysia wanted me too.. When a Malaysian-Hindu won a gold medal in any games, he/she is refereed to as Malaysian won a gold medal, not Indian won a gold medal.
The question is how to protect the core value, ingat... hilang bahasa, hilang-lah bangsa...
We need to address this core problem and stop saying that our schools are the main cause for Bangsa Malaysia implementation problem.

________________________________________________________

Awang bin Ali

3 comments

BELANJAWAN 2011: SEKALI LAGI KAKITANGAN AWAM DAPAT ISI...

Biarpun Ketua Pembangkang Malaysia dan juak-juaknya seperti SI BODOH MAHFUZ & Co menganggap belanjawan 2011 yang baru sahaja dibentangkan sebagai BAJET ROSMAH MANSUR, namun hakikatnya Najib Abdul Razak cuba meletakkan Malaysia kembali ke landasan yang sebelum ini telah dirosakkan oleh Perdana Menteri sebelumnya.

Belanjawan 2011 memperlihatkan Malaysia kembali menjadi PEMAIN dan PENIAGA BESAR. A Big Malaysia is Back! Itu tajuk berita yang disiarkan oleh Malaysian Insider dan beberapa portal berita yang lain.

Dan seperti biasa, bagi para pemimpin yang berotak kecil seperti Anwar Ibrahim, akan cepat-cepat membuat rumusan orang tak pernah belajar Ekonomi iaitu Malaysia sedang menuju kehancuran kerana tidak menangani masalah DEFISIT sebaliknya berbelanja besar untuk PROJEK-PROJEK KRONI.

Itu kata Anwar Ibrahim dan Mahfuz Omar... dua wakil ahli pembangkang Melayu yang sengaja ditampilkan oleh para pemimpin pembangkang bukan Melayu untuk membuktikan Melayu adalah bodoh, jahil, bahlol dan naif. Barisan kepimpinan pembangkang bukan Melayu yang diketuai oleh Lim Kit Siang begitu berhati-hati untuk mengeluarkan pendapat mahupun untuk memangkah belanjawan tersebut secara direct seperti yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan Mahfuz, sekaligus memperlihatkan kepribadian mereka yang sangat berhati-hati apabila ingin membicarakan tentang kewangan dan ekonomi...

Berbelanja besar, projek-projek besar, perniagaan-perniagaan besar... akan mewujudkan kerja-kerja bergaji besar yang dapat menampung standard of living yang semakin besar, sekaligus mewujudkan permintaan domestik untuk barang-barang dan perkhidmatan yang lebih besar dan menjanakan aliran tunai yang lebih besar....

Itu adalah rencah yang dicipta oleh Mahathir dalam tempoh 22 tahun dia menjadi Perdana Menteri Malaysia yang keempat. Rencah yang menjadi salah satu resipi mujarab melonjakkan Malaysia dalam tempoh yang sangat singkat berbanding negara-negara lain. Malah rencah itu jugalah yang mewujudkan KEKAYAAN LUAR BIASA ANWAR IBRAHIM dan rakan-rakannya, termasuklah Kamaruddin Jaafar dan Azmin Ali, sang kekasihnya!!!!

Sesuatu yang pasti ialah BETAPA BERAT SEBELAHNYA pentadbiran Najib Abdul Razak apabila memperuntukkan belanjawan sebanyak RM163 bilion atau 75% daripada peruntukan keseluruhan untuk pengurusan yang sudah-sudah tentu bakal melibatkan kakitangan awam, manakala hanya 25% belanjawan tersebut digunakan untuk pembangunan.

Tentunya RM500 yang DIRASUAH oleh pentadbiran Najib Abdul Razak kepada kakitangan awam, bakal mencetuskan desakan dan tuntutan daripada CUEPACS dan MTUC serta NUTP untuk ganjaran yang lebih besar sepanjang tahun 2011 nanti. Alasannya, kerajaan sudah lama tidak memberikan bonus yang mereka harap-harapkan sebaliknya sekadar saguhati.

Bagaimanapun, secara dasarnya, tindakan Najib untuk menstimulasikan ekonomi dan rejim kewangan negara berada pada landasan yang betul. Ketika dunia sedang berhadapan dengan kemelut inflasi, Malaysia nampaknya sekali lagi memilih jalan menyongsang daripada hukum biasa Ekonomi yang sebelum ini telah pun dibuktikan oleh Mahathir bahawa ia sangat berkesan untuk memajukan negara.

Pada masa yang sama, kebanyakan rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan Belanjawan akan TERUJA untuk melihat BERAPA JAM PULA ANWAR IBRAHIM akan berucap dan membentangkan Belanjawan Alternatifnya.... Najib mengambil masa 1 jam setengah... tahun lepas Anwar mengambil masa selama 5 jam, dan Anwar merupakan Menteri Kewangan pertama yang memberikan pembentangan belanjawan yang berjam-jam lamanya, lengkap dengan ISTILAH-ISTILAH yang memakmurkan kosa kata... maklumlah Anwar orang Persuratan Melayu, bukan orang Ekonomi...

1 comments

Anwar? Uihhh.... Takut! Ngeri!... Khakkkktuihhh!!!!

Semakin ramai telah hilang "kegerunan"nya pada Anwar..satu demi satu telah meninggalkannya dan telah "berani" tampil kehadapan mendedahkan "sapakah Anwar" dan kenapa "digeruni"..

Chandra Muzaffar, Ezam, dll..terkini Rashid, Rahimi..masing2 telah "kenal" sapakah Anwar!! Kenapa ia wajar "digeruni"...

Walaupun masih ramai "kawan2" yg masih "gerun" ngan Anwar cuba bersungguh2 menjaga imej "gerun" yg ada pada Anwar..masih cuba mengekalkan aura "gerun" Anwar. Mereka ni kemungkinan jika abang dah tak de, maka gelaplah masa depan..maklumlah nama naik "harum" atas "kegerunan" Anwar. Gelap masa depan inilah menjadi igauan "gerun" mereka. Nak ke kem PAS, banyak dugaan dan hendak kekal dipucuk kepempinan jadi angan2 je ler..ramai2 ustaz2 ustazah yg nak kena langkau...gitu juga kalau ke kem UMNO.

Buangan2 dari UMNO jika melompat kedalam PKR, ada gak harapan menjawat jawatan yg tinggi..maklum ler Tuan Penasihat Besarnya pun bekas UMNO, Presidennya pun bekas UMNO..

Jika mereka2 ni dan ada mereka ni dari golongan kapir sanggup melangkah keluar dan mendedahkan "kebenaran fitnah"..bagaimana Tuan2 Guru dan ulamak2 besar dalam PAS?

Hj Hadi, Harun Din, dll...masih sanggup bersekongkol ngan kemungkaran dan kebatilan "kawan"..masih sanggup melihat ahli2 yg melihat mereka sebagai ulamak terbilang sungguh2 cuba meyakinkan hati masing2 walaupun dah tersedik akan kejelasan akan apa yang dikatakan "fitnah" dan "konspirasi politik UMNO". Mungkin kerana "fitnah" tu ada kebenarannya maka mereka lebih suka membisukan diri kerana ianya ada kebaikan pada parti...tapi bagaimana dengan agama dan ummat? PAS, jika benar pejuangkan agama perlu apa pada 'kegerunan" Anwar kerana niat yg betul dan cara yg betul, Pertolongan Allah swt akan bersama2 ..

DAP dll..kita kena faham, walaupun mereka "tahu", tapi mereka percaya ngan terus menerus memberi sokongan pada Anwar ada kemungkinan satu PERLEMBAGAAN baru akan dibentuk..good deal!!

Kita jangan lupa, jolokan Anwar AlJuburi datang dari lidah pempin PAS ketika Anwar masih lagi TPM bukannya dari kem UMNO..

Kerana Allah swt..kerana ummat..berlaku benarlah!! Ianya tidak akan merugikan PAS..


Awang bin Ali


0 comments

Blog Archive

Labels