1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, February 15, 2011

SEEKOR SIAMANG BETINA BANGANG TERLEPAS....

Tuesday, February 15, 2011
Dalam bidang pemasaran, ada pelbagai teknik dan taktik yang boleh digunakan untuk melakukan produk. Salah satu adalah dengan memberikan promosi kepada produk berkenaan. Promosi pula tidak semestinya iklan secara terus, sebaliknya boleh juga menggunakan reversed psychology atau dengan kata lain, menimbulkan keburukan atau polemik, sekaligus akan mendorong permintaan kepada produk yang dihasilkan.

Begitulah yang berlaku kepada SelangorKini. Kerajaan Pakatan DAP-PKR di Selangor telah menerbitkan SelangorKini untuk mempromosikan kerajaan mereka kepada rakyat Selangor. Bagaimanapun, akhbar berkenaan dikatakan berlambak-lambak, dan tidak sudi dibaca oleh rakyat Selangor. Sebabnya, kebanyakan berita mengampu dan membodek di dalam akhbar berkenaan tidak lebih daripada cerita penglipur lara yang penuh dengan dongeng, mitos mahupun legenda.

Dek kerana itulah, konco-konco Pakatan DAP-PKR perlu melakukan sesuatu agar akhbar tersebut sampai dan sudi dibaca oleh penduduk Selangor. Cara termudah adalah dengan menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Wanita PKR Selangor, Haniza Mohamed Talha tentang sebuah akhbar yang kepala tajuknya adalah SELANGOR TERKINI menyerupai SelangorKini, sememangnya amat melucukan. Katanya, akhbar tersebut merupakan akhbar palsu sekalipun kepala tajuknya bukan Selangor Kini, sebaliknya Selangor Terkini. (BACA DI SINI)

Namun yang lebih melucukan ialah apabila Haniza berkata, memandangkan rakyat sukakan SelangorKini, maka pihak UMNO keluarkan pula Selangor Terkini... dia ni monyet atau siamang yang tak faham bahasa dan hanya tahu tentang pucuk, ranting dan dahan pokok?

Pergilah ke mana-mana dan tengoklah Selangorkini duduk di mana. Suka sangat ke rakyat Selangor tentang SelangorKini sampai perlu keluarkan Selangor Terkini? Hebat sangatkah UMNO sehingga Parti Keadilan Rakyat perlu ditubuhkan untuk bersaingan dalam pilihanraya? Apa perlu dipalsukan UMNO dan segala perjuangan UMNO untuk penubuhan PKR?

Tak payahlah tubuh PKR sebab bila ada parti lain yang ditubuhkan selepas UMNO, maka jadilah palsu... kalau itulah yang dimaksudkan oleh Ketua Wanita PKR?

Sememangnya kebangangan wajar dilabelkan sepenuhnya kepada PKR... hampir keseluruhan pemimpin parti tersebut BANGANG NAK MAMPOS dan terlalu bodoh untuk mempromosikan diri....

2 comments

MARI KITA BERLAKON GAYA AZIZAH!!!!

Semenjak bergelar Presiden Parti Keadilan Rakyat, terutama selepas keluarnya lakinya, si Anwar Ibrahim, Wan Azizah sememangnya sangat pandai berlakon. Mungkin latihan sewaktu Anwar kali pertama dibicarakan untuk kes liwat bekas pemandunya dahulu, cuba dipraktikkan kembali.

Tentu ramai yang masih ingat apabila Wan Azizah mengumumkan lakinya telah diracuni arsenik sewaktu di dalam penjara. Banyak sungguhlah data dan fakta pada waktu itu yang Wan Azizah keluarkan dari dalam penjara. Rambut Anwar sudah putihlah. Muka Anwar birat la... kuku Anwar hitam la... bahkan sampai ke peringkat, Anwar dah nak mampus sangat-sangat dah sebab diracuni arsenik...

Tak cukup dengan itu, Wan Azizah pula kata, lakinya mungkin telah dijangkiti kuman HIV, atau sekaligus menjadikan lakinya telah menjadi pesakit atau pembawa AIDS.... sebabnya kuman tersebut telah dimasukkan ke dalam tubuh Anwar Ibrahim bagi mengukuhkan dakwaan bahawa Anwar Ibrahim adalah pengamal seks songsang.

Aleh-aleh hidup pula Anwar Ibrahim sampai ke hari ini. Sihat pula Anwar Ibrahim sampai boleh ke Amerika setiap bulan. Leher yang kononnya terkulai dan dah nak tercabut dulu pun, elok saja kelihatannya. Tu belum lagi sakit belakang yang setiap kali nak naik tangga, Anwar perlu dibantu dan dipapah...

Ni bininya pula... konon-kononnya sekarang ini kehidupan depa sekeluarga telah miskin dan papalah. Kononnya, pakaian pun dah tak semewah dulu. Kononnya hidup depa pun macam orang biasa sahaja. Rumah yang berharga 7 juta tu, tak pula dia terangkan datang dari mana.

Tapi tak heran sebab Anwar tu Anugerah Tuhan. Jadi, besar kemungkinan rumah mewah Anwar Ibrahim itu adalah serpihan Syurga Naim yang terlempar di Bukit Segambut.

Punyalah nak berlakon nyonya korea nih... dari laki, dah berjangkit kat bini... berjangkit pula kat anak sulung...

Bedebahlah seisi keluarga yang kuat berbohong ini dan berlakon padahal semua orang tahu, kekayaan mereka sangat melimpah ruah dan punca kekayaan tersebut pula sangat diragui!!!!

3 comments

4000 ORANG INDIA TIDAK ADA MYCARD... INDIA MALAYSIA KE INDIA INDIA?

Laporan yang mengatakan seramai 4000 orang masyarakat India masih belum memiliki kad pengenalan dan dokumen kelahiran, merupakan satu KEAJAIBAN yang sangat besar dan KETAKJUBAN yang sangat hebat!!!

Apakan tidak, dalam kebanyakan para pemimpin mereka begitu bersungguh-sungguh nak tonjolkan diri dan enggan dikenali sebagai golongan 'tidak boleh disentuh', masih ramai yang tidak mempunyai kad pengenalan.

Maka timbullah persoalan, takkanlah golongan yang tidak memiliki kad pengenalan itu merupakan saki-baki anggota masyarakat tersebut yang tidak mahu pulang ke India ketika diberi pilihan sama ada hendak menjadi warga negara Tanah Melayu atau sememangnya mereka tidak pernah didaftarkan oleh ibu bapa serta sanak saudara yang lain mahupun orang awam.

Namun, persoalan yang paling menonjol dan diperkirakan ialah, benarkah mereka India Malaysia atau India India yang masuk ke sini pada mulanya untuk mencari rezeki tetapi kemudian memutuskan untuk tinggal terus di sini? Apatah lagi, terdapat begitu ramai Cina Cina dan India India yang berada di negara ini tanpa sebarang dokumen perjalanan mahupun dokumen diri.

Kalau Cina Cina, mungkin tidaklah menjadi masalah besar sangat, sebab mereka ini biasanya ada pelindung, seperti sejarah mula kedatangan masyarakat Cina ke negara ini dahulu. Kedatangan beramai-ramai orang Cina dari China ke Tanah Melayu dibawa dan dilindungi oleh kongsi-kongsi gelap yang bertindak sebagai agen untuk pekerjaan di lombong bijih, mahupun dalam beberapa sektor perniagaan.

Yang menjadi masalahnya adalah India India... kalau mereka muncul dengan tubuh badan, mudahlah dikenali. Apatah lagi mereka kalau jantan pun, bila berjalan berpegangan tangan dan berpeluk-pelukan. Kalau berpakaian, nampak sangat yang mereka itu India India. Tetapi apabila mereka menyelinap dan hidup di kawasan luar bandar, mungkin akan ada banyak masalah. Terutama apabila mereka berkahwin pula dengan orang tempatan.

Itu baru India India, belum lagi Indon Indonesia yang bersepah-sepah, yang bermaharajalela menjadikan negara ini bagaikan tanah jajahan negara mereka....

Kementerian Dalam Negeri... menteri hangpa pi mana?

4 comments

TAKUT TEMBELANG BESAR BOCOR, GUAN ENG SAMAN UTUSAN DAN FARID!!!!

Untuk menimbulkan ketakutan dan menjadi ancaman kepada sesiapa sahaja yang berjaya mendedahkan petualang dan kebangsatan melampau Lim Guan Eng, maka Ketua Menteri Pulau Pinang itu bersama barisan Exconya akan menyaman Muhammad Farid Saad, ADUN Pulau Betong dan Utusan Malaysia.

Lim Guan Eng bertegas mengatakan Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak bertanggungjawab dalam menyebarkan risalah 'My Balik Pulau' bahkan dia meletakkan seluruh kesalahan kepada Kerajaan GERAKAN Pulau Pinang yang berjaya dikalahkannya dalam PRU12 lepas. Dengan kata lain, risalah tersebut telah lama wujud, cuma baru dicetak dan diedarkan pada tahun 2010.

Utusan Malaysia disaman. Muhammad Farid pun disaman. Bagaimanapun, Lim Guan Eng tidak menyaman entiti yang menerbitkan risalah tersebut kerana menggunakan logo kerajaan negeri. Lim Guan Eng juga tidak menyaman entiti tersebut kerana dengan 'sengaja' telah memasukkan nama kepimpinan utama DAP Pulau Pinang sebagai penasihat dan penaung. Lim Guan Eng juga tidak menyaman SERI kerana membenarkan entiti yang menerbit dan mengedarkan risalah itu sedangkan SERI hanya diwujudkan pada zaman DAP dan Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

Nampaknya, di situ sahaja tindakan Lim Guan Eng sudah berpilih-pilih. Kalau ada nama Melayu, disentuh sedikit pun, Lim Guan Eng akan cepat-cepat saman. Tetapi kalau ada nama Cina, kalau diketuk kepalanya sekalipun, Lim Guan Eng akan tetap menyalahkan Melayu dan UMNO!!!!

Apa yang hendak dilakukan oleh Lim Guan Eng sudah boleh dijangka. Matlamat Lim Guan Eng juga sudah boleh dijangka.

Lim Guan Eng hanya ingin memberitahu dan memberikan isyarat kepada SELURUH MELAYU di TANAH MELAYU supaya jangan sesekali DAP Pulau Pinang dipersoalkan. Kalau persoalkan juga, bermakna mereka akan disaman. Kalau ada Cina yang mempersoalkan Lim Guan Eng pun, Lim Guan Eng akan tetap salahkan Melayu dan memandangkan UMNO mewakili Melayu sekalipun PAS juga sebenarnya Melayu, maka seluruh kesalahan itu akan diletakkan kepada UMNO.

Sekarang, siapa yang rasis? Mengapa Guan Eng tak saman EDU-ART dan SERI? Mengapa Lim Guan Eng tak saman keempat-empat penyelidik yang telah menimbulkan kekecohan itu dan meletakkan taik ke mukanya? Mengapa pula orang yang mendedahkan cubaan mencetuskan ketegangan kaum oleh NGO terbabit pula disaman, sedangkan orang yang mencetuskan dibiarkan?

Apa rasional Lim Guan Eng membebaskan Edu-Art dan SERI selain keempat-empat penyelidik serta ilustrator berkenaan kalau bukan kerana DIA ADALAH PENGAMAL RASIS YANG SANGAT TEGAR!!!!

Kalaupun JADI MELAYU, JANGAN JADI BODOH dengan melihat tindakan Guan Eng dari sudut keadilan. Apa-apa sahaja yang dilakukan oleh Guan Eng, sama ada dasar, kata-kata, mahupun tindak-tanduk dan polisi kerajaan negeri di bawah kepemimpinannya, perlu dipandang dari sudut RASIS kerana segala-galanya tentang Guan Eng adalah RASIS dan cubaan mencetuskan pergaduhan kaum!!!

3 comments

WAYTHAMOORTHY.... KEPALA TUK NEK HANG!!!!

P.Waythamoorthy merupakan Pengerusi HINDRAF yang berlakon konon-kononnya sakit dan kemudian dihantar ke luar negara. Selepas berada di luar negara, dia terus sihat dan enggan pulang ke Malaysia lagi kerana kononnya Malaysia tidak bebas. Pada masa yang sama, duit yang didermakan oleh masyarakat marhein kepada HINDRAF turut dibawa bersama ke London dan Waythamoorthy hidup di London dengan mewah hasil daripada wang derma para pengikutnya.

Dan untuk memastikan dia dapat terus hidup dengan wang derma daripada masyarakatnya yang sentiasa tersepit dan terkepit, dia perlu menimbulkan pelbagai isu yang menampakkan kononnya dia sedang berjuang bagi pihak mereka.

Matlamat asal yang kononnya menyebabkan HINDRAF ditubuhkan iaitu menyaman dan menuntut kerajaan British memberikan gantirugi kepada masyarakat India di Malaysia kerana membawa mereka ke negara ini dari India dari awal tahun 1900-an dahulu, nampaknya hanya tinggal cerita-cerita kosong. Sebabnya Waythamoorthy tahu, itu semua cerita tipu. Itu semua cerita temberang yang digunakan untuk menyedapkan hati masyarakatnya yang sebahagian besar daripada mereka, sangat kuat berkhayal dengan filem-filem Tamil.

HINDRAF gagal membuat perhimpunan besar dan menghuru-harakan negara ini kerana tindakan pantas polis. Mungkin kerana itulah, Waythamoorthy si bacul ini, melalak dari luar negara meminta polis agar membiarkan kaum kerabatnya dalam HINDRAF membuat kacau dan polis pula menjaga mereka agar tidak diserang oleh pihak yang tidak senang hati dengan kekacauan yang dibuat oleh HINDRAF.

Dia ingat, Polis Diraja Malaysia adalah KULI BATAK DAN PENJILAT PUNGGUNG DIA!!!

Bijak tak kepala otak Waythamoorthy?


1 comments

ANWAR DAN PARA NABI... MUNAFIK BENAR BUNYINYA!!!!

Konon-kononnya, Anwar ingin menggambarkan betapa dia begitu tabah dan redha dengan apa yang sedang berlaku kepada keluarganya. Konon-kononnya dia hendak menyalahkan orang lain atas apa yang berlaku. Konon-kononnya pihak yang mendedahkan tembelangnya sekarang adalah pihak yang memusuhi Allah Taala. Dan konon-kononnya juga Anwar mempunyai keazaman yang sangat utuh, kukuh dan teguh.

Hanya kerana dia 'Anugerah Tuhan'... istilah yang diciptanya dan kemudian dilafazkan oleh isterinya sendiri, Wan Azizah Wan Ismail.

Membaca apa yang disiarkan oleh HARAKAH DAILY membuatkan imej Anwar sebagai syaitan yang pandai bermuka-muka dan berupa-rupa, tergambar dengan sangat jelas.

Dalam sirah dan dalam penjelasan yang diberikan oleh Allah Taala, Iblis tidak pernah mengakui kelemahannya dan tidak pernah mahu mengaku mengapa dia dilaknati oleh Allah Taala hanya semata-mata kerana tidak mahu tunduk sujud kepada Adam. Malah ada beberapa pihak dalam kumpulan tarikah yang beranggapan, Iblis telah menjalankan tugasnya sebagai hamba dengan betul kerana dia tidak tunduk sujud di hadapan sebarang makhluk kerana tunduk sujud hanya layak bagi Allah Taala sahaja. Yang mereka terlupa ialah, tunduk sujud hormat oleh malaikat termasuklah Iblis kepada Allah Taala adalah perintah langsung Allah Taala!

Dan tidaklah layak bagi mana-mana hamba-Nya mempertikaikan perintah-Nya yang mutlak!

Begitulah juga dengan Anwar Ibrahim. Apabila dia cuba mengaitkan dirinya dengan para anbiya' dan Peristiwa Al-Ifk, maka sememangnya Anwar Ibrahim bukanlah jenis manusia yang tahu bersyukur kepada Allah Taala. Cakapnya tidak serupa bikin.

Para anbiya' tidak pernah menunda-nunda kebenaran. Dan kalaulah sistem perundangan sekarang wujud pada zaman para anbiya', pastinya mereka tidak akan menangguhkan perbicaraan walaupun sesaat. Tidak juga mereka mencari kebenaran dan kemenangan berdasarkan kaedah teknikal, bukannya fakta.

Sedangkan daripada 51 kali penangguhan kes liwatnya, Anwar Ibrahim dan barisan peguamnya sekadar mencari sela-sela teknikal untuk menggugurkan kes. Anwar Ibrahim tidak berminat langsung untuk meneruskan perbicaraan tersebut. Bahkan untuk mendapatkan simpati, Anwar Ibrahim awal-awal lagi telah menyatakan bahawa perbicaraan tersebut sekadar satu 'mockery' yang menghalalkan penghantarannya ke penjara.

Atau dengan kata lain, Anwar ingin mengatakan, kalau tidak dibicarakan pun, dia akan tetap dihantar ke penjara.

Sememangnya Anwar sudah pun terpenjara. Anwar terpenjara kerana pembohongan dan pendustaan yang dilakukannya saban masa. Anwar terpenjara dek kerana perangainya yang melampaui. Anwar terpenjara kerana berbohong apabila mahkamah memutuskan dia tidak meliwat padahal mahkamah persekutuan membebaskannya hanya kerana faktor teknikal, bukannya kerana dia tidak melihat. Bahkan ketiga-tiga orang Hakim Mahkamah Persekutuan sebulat suara DAN DENGAN JELAS MENGATAKAN, Anwar memang mengamalkan hubungan seks sesama jenis atau GAY!!!

Nak samakan diri dengan anbiya?

Umpama membandingkan mulut Wan Azizah dan mulut Saiful ketika mengulum budak botak Anwar!!!! Jauh sangat bezanya!!!

2 comments

Mari Belajar Mengistiqomahkan Solawat

Salah satu kerisauan baginda saw ..ialah ummatnya akhir zaman yg sedang dan bakal menghadapi berbagai2 fitnah dari setiap penjuru.


Dan keinginan baginda saw ialah setiap ummatnya tidak berkecuali seorang pun, semuanya berjaya diakhirat kelak dan selamat dari azab neraka yg amat pedih..


Dan ngan keinginan utk meredakan kerisauan baginda saw..marilah kita tingkat usaha penyatuan kita sesama ummat Islam. Hanya ngan penyatuan sesama kita akan mengukuhkan agama Islam.


Tanpa perpaduan sesama kita..kemakmuran dan kemuliaan agama Islam akan terbantut. Bila ni berlaku, maka ramailah yg akan tersekat dari hidayat2Nya..yg Islam pun akan menjauhi dari Islam, apa lagi org2 kapir..


Tanpa penyatuan, musuh2 Islam yakni orang2 kapir akan melaga2kan antara kita dan kita akan menjadi bertambah lemah..dan semakin lemah.


Bila kita menjadi lemah...iman dan amal kita akan merosot dan menjadi pudar. Maka ngan mudah kita berada dipinggir2 kekufuran dan kesyirikan..


Bersatulah..semata2 demi baginda saw!! Gembirakanlah baginda saw..letakkanlah prbezaan kita dan perselisihan kita ketepi atau jika mampu lupakanlah, dan maafkanlah.


-aa

0 comments

Wahai Paria... Bersyukurlah!!!!

Adalah satu perkara yg penting dari kalangan bangsa India yg berkasta PARIA mengetahui latar belakang mereka..


Kerana jika tidak tahu sejarah latar belakang mereka..mereka akan lupa harga diri, lupa utk brsyukur dan berterima kaseh..


Bayangkan jika mereka masih di India..semua anak cucu mereka dan keturunan mereka akan dikenali sebagai PARIA buat selama2nya selagi di India masih ada pengamalan dan kepercayaan tersebut.


Bayangkan jika mereka tidak diambil oleh British ke Tanah Melayu..


Bayangkan jika mereka dihantar pulang ke India selepas merdeka...


..maka kekallah mereka selama2nya dan dikenali sebagai PARIA..apakah mereka akan mengecap nikmat spt mereka kecapi di Tanah Melayu..

apakah mereka akan dapat peluang pelajaran..peluang memiliki pangkat2 yg tinggi dipejabat2, kilang2, dan dikalangan masyarakat..

Apakah mereka berpeluang utk jadi doktor, engineer, akauntan dsb..memiliki harta dan kemewahan?


Di Tanah Melayu, org2 Melayu telah beri peluang semua ini..malah ada dikalangan mereka org2 Melayu panggil Tuan..Encik..dan mungkin ada dah YB..dan org2 Melayu tak tahu menahu akan kasta2 ini..apa pengenalannya..semua India diberi layanan yg sama..


Hanya org2 India saja yg mengenal sesama sendiri ..sapa kasta mana. Malah org2 Cina juga tidak mengenali..dan org2 cina juga melayan semua org2 India tanpa mengenali tentang kasta..


Tidak beruntungkah!! Tidak berterima kaseh kah?


Generasi2 bangsa India yg asalnya kasta ini..sewajibnya tahu tentang asal usul mereka..dan kebaikan rakyat Tanah Melayu dan penerimaan mereka tanpa sekatan sebarang kasta..


DI TANAH MELAYU ..mereka diberi HAK yg mana mereka mungkin sama sekali dinafikan jika masih atau dihantar pulang ke India!!

Di TANAH MELAYU...mereka dilayan dan diterima sebagai MANUSIA sama ngan yg lain, tanpa ada perbezaan KASTA.


Satu kerugian yg besar..jika mana2 bangsa tidak mengetahui tentang asal usul mereka..dan penderitaan nenek moyang mereka..


Tanpa pengetahuan sejarah ini..mereka tak dapat ukur dan brsyukur akan nikmat2 yg mereka perolehi hari ni.


Tanpa sifat kesyukuran dan berterima kaseh ini..mereka akan sewenang2nya akan menghancurkan TANAH MELAYU yg banyak menaburkan jasa dan nikmat keatas mereka, keluarga mereka dan keturunan mereka..


So jgnlah terasa terhina..atau malu..kerana asal usul tu adalah PARIA. Usah lah ikut perasaan yg dibuat2, dikhuatiri mendatangkan murka Sultan lantas menarik hak kerakyatan di Tanah Melayu..dan tak pasti jika India ingin menerima kembali..atau ingin kembali ke India dan meneruskan hidup dan keturunan masing2 sebagai seorang PARIA.


-aa

4 comments

AZMIN TUNJUK TAIKO DI SARAWAK!!!!

Sah dan serba mengesahkan.... Azmin Ali memang jenis tak sedar diri, tak tahu malu dan tak tahu diuntung!!!

Dalam Pilihanraya Negeri Sarawak yang bakal berlangsung dalam tempoh terdekat ini, Azmin Ali sudah cakap siang-siang yang partinya, PKR akan bertanding di 40 buah kerusi. Ini adalah susulan daripada 'kajiselidik' yang dijalankan oleh PKR baru-baru ini dan dihebahkan oleh Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin.

PKR mempunyai satu lagi parti sekutu di Sarawak selain PAS dan DAP. Parti berkenaan adalah SNAP, parti tempatan yang wujud lebih lama berbanding PKR. Dalam pilihanraya sebelum ini, SNAP telah meletakkan 29 orang calon untuk bertanding berbanding PKR, 25. Bagaimanapun, SNAP dan PKR hanya memenangi satu kerusi setiap satu.

Mungkin perasan yang PKR sangat kuat, Azmin memberi kata dua kepada SNAP. SNAP tidak boleh bertanding lebih dari tiga kerusi!!!

Dengan kata lain, 40 kerusi yang hendak ditandingi oleh PKR nanti, termasuklah kerusi-kerusi yang ditandingi oleh SNAP juga!!!

Hebat Azmin... dia terlupa kut yang Sarawak dengan Semenanjung sangat berbeza. Politik di Sarawak tidak seperti politik di Semenanjung. Penerimaan penduduk Sarawak terhadap parti-parti dari Semenanjung juga sangat berbeza. Apatah lagi sekiranya parti tersebut mempunyai kaitan dengan Anwar Ibrahim dan Azmin Ali!!!

Siapa Azmin Ali yang hendak mengajar dan memaksa SNAP untuk tunduk kepada tekanannya? Azmin fikir dia adalah wakil Residen yang diutuskan khas ke Sarawak untuk membodoh-bodohkan orang Sarawak dan seterusnya menjajah mereka secara langsung dari Bukit Segambut?

Bodoh sangatkah SNAP sehingga terpaksa tunduk kepada kata dua Azmin Ali yang baru tahu bahawa Sarawak itu luas dan etniknya pelbagai? Kurang sangatkah pengalaman SNAP yang telah 'berjaya' melahirnya tiga buah parti iaitu SPDP, PDRS dan PRS selain SNAP sendiri sehingga perlu tunduk dan patuh kepada arahan budak komeng dari Semenanjung yang sehingga sekarang tidak menerangkan dari mana dia memperolehi kekayaan yang melampau?

Keadilan kepala lututlah kalau macam tu PKR nih.... cakap tentang keadilan, ketelusan, kekemutan tapi kesudahannya, tunjuk pandai dan tunjuk hebat. Menang belum tentu, Azmin Ali cakap banyak dan nak bagitahu orang Sarawak, dia lebih pandai dan lebih berotak daripada seluruh rakyat Sarawak!!!!


0 comments

Leftenan Adnan Saidi Sebenarnya Berbangsa Cina!!!!

Tadi tengok berita..14 Feb dikaitkan ngan WIRA Melayu yg trkorban di Bukit Candu, Singapura.


Dikatakan WIRA ni adalah pemangkin semangat ATM hingga hari ni..aku pun tabik gak ngan beliau!!


Lim KiT Siang dan para2 HINDRAF tak nak ke..kisahkan hero2 India dan hero2 Cina..maklum ler dorang marah bebenor kerana tak de kisah2 WIRA2 India dan Cina keatas tanah air ini, TANAH MELAYU!


Suka atau tak suka...hakikatnya kisah2 cina dan india sangat2 le sedikit sebelum kedatangan British..


Tapi aku akui..sejak merdeka ramai hero2 India dan Cina yg jadi pojaan rakyat Malaysia bangsa Melayu..soh chin aun, santokh singh, arumugam, p gunalan..


Karpal Singh pun saloah satu hero singh yg popular di Malaysia..gitu juga Lim Kit S.


Suka tak suka..ianya bermula selepas kedatangan British dan selepas kemerdekaan..sebelum tu rasanya..hanya Cheng Ho, Hang Li Po, dan keling2 pedagang2..


Walaupun Prof Khoo cuba kaitkan Hang Too Ah, Hang Jee Fat, Hang Lee Kiew, Hang Lee Kir kecuali Hang Kasturi..semuanya adalah pahlawan2 cina. (pasal Hang Li Po)

Nanti ada le kabor...Mee Gat Teer Wis,cina gak..Lim Kit Siang kabor datok Maharaja Lela tu cina gak, ikut kajian ahli sejarahnya le..haiii berusaha benor2 ler mereka nak Cinakan Tanah Melayu ni..


masalahnya tanah ni dinamakan Tanah Melayu...silap2 esok lusa adalah pulak yg tulis Mee Lee yew..Tanah Mee Lee Yew..


Aku ..ok je ma.


-aa



11 comments

ANTARA SAIFUL DAN AZIZAN ABU BAKAR, SEKS ORAL SIAPA PALING BEST?

Taib Azamuddin, bekas Imam Besar Masjid Negara tentu telah mendengar cerita ini daripada beberapa orang yang lain termasuklah daripada adik angkat Anwar Ibrahim yang berasal dari Indonesia itu. Tu belum lagi cerita daripada wanita-wanita yang pernah bersama-sama dan dipaksa bersama Anwar Ibrahim serta beberapa orang lelaki jambu... berahi jugalah dengar kisah Anwar Ibrahim dengan oral sex, vagina sex, mahupun anus sex.

Kisah oral seks antara Saiful Bahri dengan Anwar Ibrahim kedengaran di kamar bicara di Mahkamah Tinggi. Aneh juga kali ini nampaknya Anwar Ibrahim tak mahu pula dibuat bicara tertutup. Mungkin tidak sempat, atau barangkali juga tidak menjangka cerita tentang oral seks itu akan kedengaran.

Atau dengan kata lain, urat, bentuk, lekuk, panjang dan pendek serta pelbagai fakta lain tentang budak botak jahat Anwar Ibrahim itu, bila-bila masa sahaja akan terdedah. Dan apabila didedahkan secara umum, pastinya mahkamah akan meminta bukti. Tidak ada bukti melainkan benda yang berjuntai itu di badan Anwar Ibrahim sendiri.

Dan ini akan membuka satu lagi cerita baru...

Meh kita tengok, sehebat manakah budak botak Anwar Ibrahim itu....

2 comments

WANITA MUDA BAKAL JADI UMPAN PAS!!!

Sekalipun kerap mengejek bahkan menghina Puteri UMNO dan Kelab Sayang Wanita UMNO, PAS akhirnya menggerakkan Solidariti Wanita Muda Malaysia untuk menggulingkan kerajaan dengan tunjuk perasaan dan berarak di jalan raya. (HARAKAH DAILY)

Eloklah tuh... selama ini orang-orang PAS menyorokkan bini dan anak dara masing-masing. Kalau yang jenis diberi keluar pun, sekadar untuk tunjuk muka dan buat peremang bulu roma lelaki-lelaki PAS yang sentiasa berangan-angan nak berbini muda dan menambah koleksi bini dengan harga yang sangat murah.

Sangat menarik apabila Solidariti Wanita Muda Malaysia ini lebih berterus-terang untuk melakukan kekacauan dan menggulingkan kerajaan berbanding lelaki-lelaki PAS yang masih cuba berselindung dan teragak-agak.

Nampaknya kita akan semakin kerap untuk melihat ninja-ninja berbaju kurung berserakan di atas jalan raya sambil membawa sepanduk, botol, kayu, batu mahupun senjata api dalam semangat mereka yang berkobar-kobar untuk menggulingkan kerajaan. Tiada lagi semangat berpilihanraya kerana qawaid mereka kini adalah berarak, tunjuk perasaan mahupun mencetuskan kekacauan.

Dan tidak mustahil juga mereka akan bersama-sama Hindraf untuk cuba menggulingkan kerajaan di jalan raya... Bayangkanlah... ninja hitam bersama si baju oren... yang terhasil nanti adalah warna hitam keoren-orenan!!!!

2 comments

Monday, February 14, 2011

Bila Pedukang Tua Buat-Buat Bangang!!!

Monday, February 14, 2011
Guna perkataan Jakun: Nik Aziz mohon maaf kepada Orang Asli
14/02/2011 4:54pm

Oleh AZRAN FITRI RAHIM

KOTA BHARU 14 Feb. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini memohon maaf secara terbuka kepada masyarakat Orang Asli kerana menggunakan perkataan 'Jakun' bagi menggambarkan tindakan buruk yang dilakukan oleh pihak tertentu.

Beliau berkata, perkataan itu dikeluarkan kerana menganggap ia perkara biasa dan tidak mengetahui bahawa wujud Orang Asli suku Jakun di negara ini.

"Saya memang mengaku sekali sekala saya mengeluarkan perkataan Jakun kerana saya tidak tahu Jakun nama keturunan Orang Asli.

"Hari ini, saya minta maaf secara terbuka dan saya minta daripada wakil-wakil yang datang hari ini, balik kampung beritahu bahawa saya minta maaf, saya tidak tahu langsung apa benda Jakun.

"Insya-Allah selepas ini, saya akan jaga mulut daripada mengeluarkan perkataan melukakan hati manusia kerana Islam melarang kita buat perkara yang melukakan hati orang lain," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan wakil-wakil Orang Asli di Kediaman Rasmi Menteri Besar JKR 10 di sini, hari ini. - Utusan

__________________


dah 20 tahun jadi MB..gitu risau tentang Islam di Malaysia, tapi sayang tak tahu sangat ehwal dan penduduk Malaysia.

..mmm


Tak baik lukakan hati sesama manusia--setuju tu..Tapi kalau ada org tanya org UMNO, kemungkinan besar dia akan kabor- tu lain. Atau silap2 dia kabor org2 UMNO tu bukan manusia!! JAKUN tu..oppss dia kabor tahu mende apa JAKUN tu-tapi leh nistakan org akan ngan perkataan JAKUN.


Kemudian tak baik lukakan hati manusia..abis camne manusia yg dia labelkan JAKUN tu...


Nak buat camno..kawan ngan setan, pempinnya pulak bekas banduan dituduh peliwat, khalifahnya pulak Lim G E..


Elok2 jadi Tok Guru, Mursyidul Am pulak..tapi tunduk ngan org2 kapir dan peliwat. Sendiri le fikir!!


Wahai ahli2 PAS sejauh mana kamu nak rosakkan TG NA ni, sampai bila kamu terus menerus kutip hasil ngan politikkan TGNA..sampai bila kamu nak liwatkan TG NA utk dijadikan mascot politik kamu..udah2le tu..kesian dia..bagi lah dia rehat, dan abiskan baki masanya ngan sebaik2nya.


-aa



2 comments

Pakatan Rakyat!!! Sila Hasut Pelajar-Pelajar Malaysia di Mesir Sekarang Juga!!!!

Dengar kabor2 ...pelajar2 yg nak balik ke Mesir sambung belajar kena tanggung sendiri!!


Jenuh le pelajar2 yg hari tu gantung banner ucapkan "TERIMA KASEH PM dan Kerajaan"..akan berubah le pulak...."KERAJAAN ZALIM kerana tak mahu hantar kami belajar balik"..heh..


haaa.. apa lagi puak2 dan pempin2 PAKATAN..jalankan jarum2 hasutan kamu..untung2 leh guna pelajar2 ni brhimpun buat rusuhan le pulak!!


Ataupun..apa kata puaka2 PAKATAN ni pulak tanggung belanja balik!! Sebagai tanda keperihatinan PAKATAN pada pelajar2 Mesir..ok ler tu sama2 tanggung ma!!


TAPI...buat rusuhan lagi mudah kut!! Maklum ler pelajar2 akan rasa lebih pandai, alim, jika lawan kerajaan..pandai kerana mereka gagal ditipu dan dibeli oleh kerajaan..(cuma tetap gak le ambil apa saja kemudahan dari kerajaan, maklum ler hak mereka!!)


-aa

1 comments

BANGANG PUNYA AZMIN ALI... JENIS TAK SEDAR DIRI SUNGGUH DIA NIH!!!!

Kalau orang Kedah kata BANGSAT, ia bermaksud orang itu telah membuangkan diri dan bermastautin di tempat asing. Tetapi kalau orang di luar Kedah kata BANGSAT, ia bermaksud cacian dan kejian terhadap seseorang yang berperangai macam HARAMJADAH!!!!

Mungkin pengertian kedua itu lebih tepat diberikan kepada Azmin Ali yang tidak sedar diri dan terlupa diri. Dia perasan sangat yang PKR sudah sangat kuat sekarang. Sudah tidak sayang mulut dan sudah lupa budi orang yang membantunya sehingga dia mampu menjadi Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa.

Azmin menyindir PAS yang kononnya, PAS sudah tidak lagi berpegang kepada perjanjian dan persefahaman Pakatan Rakyat di mana PAS akan bertanding di kawasan majoriti Melayu manakala PKR pula bertanding di kerusi campuran dan DAP pula bertanding di kawasan bermajoritikan orang Cina. Kata Azmin Ali, PAS sudah mengintai kerusi campuran yang 'diberikan' hak kepada PKR.

Punyalah tak sedar diri si Azmin Ali ini. Dia bimbang sangat kerusi Parlimen Gombak yang sedang disandangnya akan dirampas oleh PAS sebab sudah 'turun-temurun' PAS yang bertanding di kerusi tersebut. Malah banyak kerusi Parlimen yang biasanya ditandingi oleh PAS telah diserahkan kepada PKR.

PKR sudah hampir nak mampus! PKR sudah hampir nak terkambus!

Tak payahlah berlagak wahai Azmin Ali. Tak payahlah membangsatkan diri dengan berlagak tak tentu arah. Kalau PAS menarik diri daripada menyokong PKR, Azmin Ali terpaksa tergagap-gagap menjawab asakan daripada kekayaan diperolehinya. Dan kekayaan itu bukan sahaja melibatkan dirinya, tetapi juga Shamsidar Taharin, isteri kesayangannya!!!

Dan dalam keadaan sekarang, PAS jauh lebih berkuasa dan berpengaruh berbanding PKR. Budak-budak PKR yang dahulunya sangat berbangga dengan logo biji mata, kini tidak segan silu mengaku yang mereka adalah budak-budak PAS.... malu amat kalau diketahui yang mereka adalah ahli PKR!!!!

Takkan Azmin Ali tak faham-faham lagi isyarat awal itu?

5 comments

CAKAP MACAM BAGUS, TAPI MEMBAWA KESYIRIKAN!!!!

Ni apa punya cakap si Mursyidul Am ni? Dia ni dah nyanyuk benar ker? Dah teruk sangat ke kena rasuk dengan syaitan sampaikan boleh cakap SEBANGANG itu.

Konon-kononnya kagum sangatlah dengan apa yang berlaku di Mesir, sehinggakan Nik Abdul Aziz mengatakan, apa yang berlaku BENAR-BENAR CAMPURTANGAN ALLAH TAALA! (MALAYSIAKINI)

Apakah setelah berlaku sesuatu yang digemarinya, maka barulah dia menganggap Allah Taala campurtangan? Tidakkah si Mursyidul Am yang sangat berpengaruh dan sangat dihormati kerana keilmuwannya tidak tahu bahawa dalam apa-apa juga kehidupan manusia, dari tarikan nafas, dari kerlipan mata, dari degupan jantung sehinggalah mampu berfikir untuk mendapatkan undi daripada pengundi, bukankah ianya melibatkan campurtangan Allah Taala?

Adakah si Nik Abdul Aziz ini adalah datangnya daripada golongan Qadariyyah yang beriktikad bahawa segala perbuatan manusia, baik atau buruk adalah lahir daripada ikhtiar manusia itu sendiri tanpa hubung kait dengan kuasa Allah Taala?

Na'uzubillah kerana pada penghujung cakapnya, Nik Abdul Aziz mengatakan Allah Taala menguasai segala sesuatu.

Atau adakah Nik Abdul Aziz merupakan golongan Jabariyyah yang meletakkan segala yang dilakukan oleh manusia, baik atau buruk merupakan kuasa Allah Taala semata-mata tanpa manusia boleh menafi, menidakkan dan menolaknya?

Na'uzubillah... Nik Abdul Aziz dalam kata-katanya tetap beriqtikad seperti iqtikad kaum Sunnah Wal Jamaah yang berada di antara Qadariyyah dan Jabariyyah....

Dalam apa juga perkara yang berlaku, semuanya adalah kehendak dan kerana Allah Taala.

Begitu juga dengan apa yang berlaku di Kelantan sekarang. Pendedahan besar-besaran yang dilakukan oleh blogger PAS yang kemudian diturunkan kepada blogger UMNO juga adalah kehendak dan campurtangan (kehendak) Allah Taala. Nik Abdul Aziz cakap melalut pun kerana campurtangan (kehendak) Allah Taala.

Seperti kata-katanya, adalah tidak mustahil Allah Taala dengan Kudrat dan Iradat-Nya akan menjatuhkan mana-mana kerajaan, termasuklah kerajaan yang diterajui oleh pak lebai berkepiah putih dan berjubah bertongkat yang telah 20 tahun menerajui kepimpinan negeri tetapi tidak ada apa satu pun yang dilakukannya melainkan berceramah sekalipun para penyokongnya mengatakan, Kelantan sedang maju sekarang dan Kelantan jadi 'berhibernasi' selama lebih 15 tahun sebab membayar hutang kerajaan terdahulu kepada Kerajaan Pusat, walhal Kerajaan Kelantan di bawah PAS menerima terlalu banyak pinjaman yang kemudiannya ditukarkan menjadi geran seperti geran untuk penaiktarafan bekalan air bersih yang tidak pun dilakukan oleh Nik Abdul Aziz. Anehnya, jumlah RM600 juta, boleh hilang begitu sahaja di tangan Nik Abdul Aziz dan Exconya... apa yang mereka buat dengan duit tersebut, barangkali mempunyai kaitan dengan 'fatwa' mereka selama bahawa duit daripada kerajaan pusat adalah haram!!!!

Kepada golongan yang kurang berilmu, jangan terlalu mengambil berat dengan apa yang dikatakan oleh Nik Abdul Aziz. Mempercayai kata-katanya yang kelihatan sangat indah itu, sebenarnya akan menyungkurkan anda ke pintu kesyirikan. Ada baiknya jikalau anda mula belajar tentang Usuluddin dan mengetahui batasan cakap tentang kuasa Allah Taala, tentang apa yang harus, tentang apa yang boleh dan tentang apa yang haram... bahkan tentang tajsim dan tasybih yang WAJIB dielakkan kerana laisa kamislihi syaiun!

4 comments

ALHAMDULILLAH... TERIMA KASIH RAIS WALAUPUN LEMBAB MACAM SIPUT BABI!!!!

'Bob Dylan' Kepala Tok Chey New York Times, Mohsen Namjoo tidak dibenarkan oleh Kementerian Penerangan untuk membuat persembahan di negara ini. Mohsen Namjoo dijangka membuat persembahan di KLCC Convention Center pada 18 Februari ini.

Penyanyi dari Iran itu yang telah dijatuhi hukuman penjara selama 5 tahun oleh negara asalnya, kini dikhabarkan menetap di Austria. Dia dijatuhi hukuman penjara kerana menghina al Quran dengan menjadikan al Quran sebagai lirik lagunya yang diiringi dengan petikan gitar dan di'woodstock'kan... konon-kononnya seni ler tuh... SENI OPAH TIRI DIA!!!

Terima kasihlah Rais Yatim sungguhpun dah sangat hampir nak masuk neraka, baru keputusan dibuat. Apapun lebih baik daripada langsung tidak ada keputusan langsung dan membenarkan si penghina al Quran itu membuat persembahan di negara ini.

Nak dengar ayat-ayat al Quran yang dilagukannya dengan irama 'hippies'? Tonton klip video di bawah dan wajar sangatlah Malaysia melarang makhluk ini daripada masuk ke sini untuk mempersembahkan SENI KEPALA TWIKI dia!!!!



2 comments

Jangan Haraplah Gejala Mesir Datang Ke Malaysia!!!!

Tsunami kebangkitan rakyat keatas kerajaan diTunisia telah merebak ngan agak pantas kenegara2 lain..spt Mesir, Sudan, dan baru2 ni diAlgeria, Yaman...


Malah Taliban berharap perkara yg sama berlaku keatas Afghanistan...


Kebanyakan kebangkitan dinegara2 tersebut dipelopori oleh puak2 pembangkang yg merasakan takkan mampu meraih peluang utk memerintah melalui sistem yg sedia ada..ngan masalah kenaikan harga2 barang dan makanan, pengangguran dsb rakyat diapi2kan dan kononnya menjanjikan negara yg lebih baik..


Dan sejarah pula mengkaborkan..kerajaan baru biasanya akan mengulang perbuatan kerajaan yg lalu..dan kerajaan yg baru yg kononnya dianggap akan membuat pembahuruan dan menjanjikan bulan dan bintang biasanya gagal.


Tu ler citernya sejak berzaman...........

_____________

Kita org2 Islam telah lupa pesanan Allah swt dalam hadis Qudsinya..mahfumya apa2 yg berlaku adalah brpunca dari amalan2 kita sendiri..Raja yg adil bagi rakyat yg sibuk baiki dan berlumba2 ngan amal soleh..sebaliknya Raja yg zalim pada rakyat2 yg sibuk ngan dosa dan maksiat..


Gitu juga segala macam huru hara, kemarau, peyakit yg menular lagi susah utk diubati, kenaikan harga barang..banyak hadis yg kaitkan peristiwa trsebut pada amalan2 org ramai seharian..


sedikit coretan..dari AQ dan hadis.

____________


Kejayaan di Mesir telah membuka mata para pembangkang di Malaysia ..pehh menjejer air liur tu!!


Tapi bolehkah cara ni diguna pakai di Malaysia?


PAda tahun 1998..kerajaan suharto ditumbangkan melalui reformasi, tapi di Malaysia gagal!!


Kenapa gagal?


antaranya..


1.. Kerana rakyat Malaysia berbilang kaum, berbilang agama..masing2 lebih mementingkan kumpulan memasing lebih dari Malaysia..

2. Masa reformasi..puak2 Melayu je, kalau ada org2 cina dan india..leh dibilang ngan jari.

3. Masa tunjuk perasaan ..Nizar dilucutkan jawatan MB dan Zamry ditabalkan, org2 cina dan india..rasanya tak de yg ambik bahagian..yg guling2 atas jalanraya halang Sultan hari tu orang Melayu semata..

4. Tunjuk perasaan pasal bahasa Inggeris dlm Matematik dan Sains, bubarkan ISA..dll..


Ngan lain kata..melayu tu melayu punya hal..cina, cina punya hal..india, india punya hal.


Tak tahu ler kali ..pembangkang2 yg telah meleleh air liur ni, berjaya kumpulkan melayu, cina dan india..dan mampu bertahan berhari2 lamanya, untuk brdemo.


rasanya ler..


-aa



5 comments

KALAU NAK BERKERAJAAN, TIRULAH MACAM KELANTAN... MUDAH DAN AMBIL MUDAH!!!

Walaupun yang bercakap, takdak kena-mengena dengan Kelantan, waimma sebagai petugas jamban awam sekalipun, namun mungkin berasakan dia sebagai orang PAS dan sebagai orang PAS maka berhaklah dia bercakap tentang apa-apa sahaja yang berkenaan dengan Kelantan, maka anggap sahajalah dia sebagai mewakili Kelantan.

Menjadi kerajaan tidaklah sesukar mana pun. Begitu juga dengan menjadi Menteri Besar dan Exco. Cukup dengan bersembang, berslogan, pakai serban dan pakai jubah, pandai pula bercakap Melayu slang Arab, kira pass lah untuk jadi mana-mana jawatan penting dalam Kelantan. Satu lagi perkara yang WAJIB dan menjadi rukun adalah BIJAK KELENTONG, BERMUKA-MUKA, TEMBERANG dan BERLAKON.

Kalau ada sebarang masalah yang timbul, terus letak ke bahu orang lain. Jangan sesekali mengaku dan menyelesaikan masalah itu. Jadikan masalah itu sebagai masalah orang yang mendedahkannya.

Itulah yang dilakukan oleh Idris Ahmad yang cuba bercakap bagi pihak Kerajaan Negeri Kelantan. Pada ketika Exco dan sekalian pembesar termasuklah Menteri Besarnya terkedu ekoran pendedahan tentang pusat pelacuran, industri pelacuran dan pondan pelacur selain loteri Big Sweeps yang mudah diperolehi di Kota Bharu, Idris Ahmad muncul dengan ideanya yang tersendiri.

UMNO dan Mustapha Mohammad diminta membuat laporan polis untuk menghapuskan gejala berkenaan. Selama 20 tahun, PAS tidak nampak kemungkaran tersebut dan sentiasa berusaha melindungi dengan bercakap bohong dan apabila didedahkan, serta merta PAS meletakkan kesalahan kerana pendedahan itu kepada UMNO.

Satu usaha yang murni yang perlu dicontohi oleh UMNO dan Barisan Nasional... sesiapa sahaja yang mendedahkan keburukan dalam UMNO terutama jikalau ianya datang daripada PAS dan Pakatan Rakyat, letakkan kesalahan itu kepada mereka. Minta mereka yang selesaikan... setidak-tidaknya, bolehlah tumpang nama baik jikalau masalah tersebut berjaya diselesaikan.

Dan itulah sebenarnya yang diharapkan oleh PAS. Jikalau Polis selepas menerima aduan daripada UMNO berjaya menyelesaikan dan menghapuskan gejala berkenaan, kelam-kabutlah para pembesar PAS akan cuba ambil nama. Walhal, tanggungjawab mereka yang sebenarnya, tidak sesekali mereka laksanakan.... sama seperti setelah 20 tahun PAS mentadbir Kelantan!!!

6 comments

Dah Bangang, Cuba Nak Membangangkan... Itulah Pakatan Haram Selangor!!!!

Selangor tuntut PDRM tambah 2,000 anggota
SHAH ALAM 13 Feb. - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tetap berdegil meneruskan permohonan menubuhkan pasukan polis bantuan sendiri walaupun tidak dipersetujui oleh banyak pihak termasuk Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).
Bagaimanapun, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, permohonan itu mungkin dibatalkan jika PDRM mampu menambah 2,000 lagi anggota dan pegawai pasukan itu di negeri itu.
"Polis Selangor tidak cukup tenaga dan mereka kekurangan anggota untuk melakukan rondaan bit terutama di kawasan taman perumahan sedangkan kehadiran polis yang kerap
dapat membantu orang ramai terutama wanita rasa selamat.
"Jadi saya akan tetap teruskan permohonan untuk tubuhkan polis bantuan di negeri ini.
"Tetapi kalau PDRM dapat tambah 2,000 anggota di Selangor, saya tak payahlah (tubuh pasukan polis bantuan)," katanya.-seterusnya di Utusan.


__________


macam2 le si Khalid ni..tak tahu le arahan sapa sebenarnya. Apakah ngan cara ini dapat menghalang PDRM menjalankan tugas2 siasatan didalam negeri Selangor yg mungkin ada kena mengena ngan PAKATAN?




Demi utk ketenteraman wanita...




Tapi jika pemerintahan yg cekap, bersih, amanah, dan tegas..jenayah didalam negeri sepatutnya akan berkurangan.




Meletakkan semua faktor keselamatan..yg begitu menyeluruh pada polis adalah satu perbuatan yg kurang baik. Sepatutnya meningkatkan kesedaran dikalangan rakyat agat lebih prihatin ngan persekitaran..sanggup sama2 menjalankan tugas amar ma'aruf nahi mungkar..PAS dalam PAKATAN seharusnya menunjukkan cara amar ma'aruf nahi mungkar pada rakan2 sejawatnya maklum ler pengalaman PAS dalam amar ma'aruf nahi munkar ni lebih dari 50 tahun..




Lagi pun mengapa perlu abiskan wang rakyat yg gitu banyak sekali setiap bulan semata2 hanya pertambahan sedikit jenayah ragut..




Dan wujudnya rukun tetangga, rakan cop, pasukan RELA...sepatutnya ni semua di gerakkan ngan aktif.




Setakat jenayah2 kecil spt ragut..pasukan2 keselamatan yg kini telah diambil upah oleh penduduk2 taman leh diperluaskan dan diberi lebih tanggungjawab.




Pihak2 berkuasa PBT selain check meter parking..leh diusahakan agar lebih prihatin pada jenayah2 ragut ni..




Sebagai KERAJAAN BERKEBAJIKAN, tentu mampu menjanakan RAKYAT yg PRIHATIN..dari segi kebersihan, keselamatan dan kesejahteraan. KESELAMATAN adalah tanggungjawab brsama!!




Jadikan POLIS sebagai pembantu rakyat menjaga keselamatan..bukan tonggak keselamatan.




Usah dicipta rakyat yg pentingkan diri sendiri dan langsung tidak peduli ngan persekitaran.




Kerajaan negeri Selangor sepatutnya menzahirkan kekuatan mereka dan bukannya menonjolkan kelemahan mereka dalam mentadbir negeri Selangor ngan cuba memindahkan permasalahan jenayah hanya pada polis/PDRM..




Ataupun..apakah kegeraman Khalid pada kerajaan PUSAT tak abis2 reda lagi kut!!




-aa

4 comments

Skrip Anwar Dipinjamkan Dalam Kes TBH Pulak!!! Anak Bapakkkkkk!!!

Kes Beng Hock: Suruhanjaya tolak singkir pegawai pengendali
14/02/2011 1:00pm
KUALA LUMPUR 14 Feb. - Suruhanjaya Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock menolak permohonan keluarga setiausaha politik exco Selangor itu untuk menyingkirkan pegawai-pegawai pengendali yang terdiri daripada timbalan-timbalan pendakwa raya.
Suruhanjaya yang dipengerusikan oleh Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri James Foong Cheng Yuen turut memutuskan untuk meneruskan prosiding tanpa menunggu keputusan semakan inkues yang difailkan oleh Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail di Mahkamah Tinggi Shah Alam.
Prosiding ditangguhkan Selasa ini untuk membolehkan peguam yang mewakili keluarga Beng Hock memfailkan semakan kehakiman terhadap kedua-dua keputusan itu. - Utusan

____________________


Nampak gaya permainan tai chi cuba diguna pakai dalam kes TBH ini..mulanya minta ditangguhkan kerana Gobinda ada kes yg lebih penting dari kes TBH utk dihadiri..

Kemudian minta digugurkan barisan peguam yg brkaitan ngan pendakwa raya ( sama je senario macam kes liwat Anwar)...


Nampaknya cobaan utk menangguhkan kes TBH spt mana kes Anwar agar mempunyai lebih ruang utk dipolitikkan..


Keadilan yg kononnya dituntut utk TBH sudah tidak relevan lagi..kes TBH hanya diguna pakai utk kepentingan politik saja.


Jika kesemua kes2 dimahkamah ikut cara prosiding kes Anwar..masak ler rakyat, kenyang ler lawyer.


Ni lah masalahnya jika lawyer2 yg pentingkan karier politiknya dan keuntungan wang ringgit dari keadilan pada rakyat dan kedaulatan undang2.


-aa

1 comments

IDRIS AHMAD MACAM KERA JANTAN ROGOL GAJAH BETINA!!!!


Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad sekali lagi memaparkan kebodohan dan ketololannya yang selama ini mungkin berjaya disembunyikan melalui gelaran ustaz dan ceramah-ceramah agama yang sering diberikan kepada orang ramai.

Dalam usaha Idris Ahmad untuk menutup malu betapa pembohongan selama 20 tahun Nik Abdul Aziz terdedah menerusi pembongkaran pelacuran dan loteri haram di Kota Bharu dan berada tidak jauh pun daripada pejabat Menteri Besar Kelantan, dia cuba menempelak Mustapha Mohamad dengan katanya, Mustapha Mohamad baru sedar tentang haramnya pelacuran dan judi.

Rupa-rupanya Idris Ahmad tidak tahu bahawa undang-undang yang ada di Malaysia tidak membenarkan orang Islam berjudi, meminum arak, membeli arak, mahupun memasarkan arak, apatah lagi terlibat dalam sindiket pelacuran. Dalam keseronokannya mencerca UMNO-BN kononnya negara ini menghalalkan judi, Idris Ahmad baru tersedar, perkara-perkara itu juga jijik pada pandangan UMNO.

Kononnya lesen judi di bawah kawalan kerajaan pusat. Yang Idris Ahmad bengong sangat pasai apa. Yang bagi lesen untuk premis, pihak yang mana pula? Adakah pihak yang memberikan lesen premis untuk menjalankan urusniaga lesen judi itu, menyokong judi? Begitu juga dengan arak?

Bagi orang yang beriman, datanglah segala macam lesen arak atau judi sekalipun, mereka tidak akan kisah dan mereka tidak akan gundah kerana mereka tahu, mereka tidak akan menjamah benda-benda tersebut. Bahkan kalau ada pelacur buat demonstrasi menari gelek dalam keadaan telanjang bogel dan bercukur licin sekalipun, mereka tidak akan pandang.

Biasanya yang duk riuh sangat itulah yang paling tak berguna sangat-sangat. Selalunya orang yang bising sangat, dialah yang lambat lepa nak menerkam. Dan untuk tidak menyalahkan diri, dia salahkan lesen, dia salahkan orang yang bagi lesen. Padahal lesen-lesen tersebut bukan untuk golongan sepertinya.

Tetapi satu perkara yang boleh dipuji tentang Idris Ahmad sang ustaz ketuat ini ialah, dia berkulit muka tebal yang sangat tebal. Apa-apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan, semuanya akan dikaitkan dengan PAS dan Pakatan Rakyat, seolah-olah PAS dan Pakatan Rakyat mewakili keseluruhan rakyat Malaysia.

Patutlah beria-ia benar Idris Ahmad mempertahankan kerajaan negeri Kelantan. Rupa-rupanya dia tidak tahu di Malaysia, orang Islam dilarang meminum arak, membeli arak dan menjual arak selain tidak dibenarkan terlibat dengan sebarang perjudian. Ada akta, ada undang-undang dan ada hukuman. Malah ada juga undang-undang untuk orang Islam yang terlibat dalam zina, berkhalwat dan melanggan pelacur....

Kesian... Ketua Penerangan apa macam ni yang tak tahu serba-serbi. Pulak tu ditimpa perasaan yang bukan-bukan... ni sudah jadi macam jadi macam cerita kera rogol gajah betina... gajah betina menjerit kerana kepalanya ditimpa kelapa, beruk yang duk terhinggut di belakang gajah betina, perasan yang dia punya 'anu' besar benar!!!!

5 comments

30,000 PEMUDA PAS, TAK MAMPU LAWAN HUJAH GUAN ENG SEORANG!!!!

Pemuda PAS akan menganjurkan himpunan 30,000 orang pemuda PAS di Kedah. Hebat dengarnya tu... pendek kata, kalau seorang pemuda PAS kencing dua kali di kawasan KOMTAR, harus banjir sekitar KOMTAR itu.

Secara halus, Lim Guan Eng berbasa-basi kononnya Pakatan Rakyat menjalankan polisi sederhana dan tidak ekstrim. Tuduhan melampau dijatuhkan kepada UMNO dan UMNO dituduhnya bermuka-muka serta cuba menggunakan isu Hari Valentine sebagai cubaan untuk mencetuskan ketegangan kaum serta agama.

Respons Lim Guan Eng itu sebenarnya adalah KATA DUA kepada Nasruddin Tantawi, Ketua Pemuda PAS Pusat yang sebelum ini begitu KERAS untuk melaksanakan kempen anti zina dan anti khalwat sempena 14 Mei.

30,000 orang Pemuda PAS yang dikumpulkan, ternyata hanya mampu melongo, terlopong dan tersenyum kelat dengan suara Lim Guan Eng seorang. DAP tidak memerlukan lebih ramai pemimpinnya untuk bersuara, cukup dengan Guan Eng yang bijak berdiplomasi dan berbahasa lembut, para Pemuda PAS akan kehilangan telur dan keberanian.

30,000 orang Pemuda PAS hanya untuk menunjuk kekuatan kepada UMNO. Mungkin sebab kurangnya orang bertelur dalam Pemuda UMNO yang berani menyanggah berbanding DAP yang mempunyai telur besar bernama Lim Guan Eng, Pemuda PAS berkokok sakan untuk memberitahu UMNO, mereka kuat dan mereka ramai.

Hakikatnya, 30,000 orang Pemuda PAS yang akan berkumpul di Kedah itu, sebenarnya tidak lebih daripada pondan-pondan yang bergaun carik kerana langsung tidak berani menyanggah tipu daya si kafir bernama Lim Guan Eng. Mereka hanya mampu berkata, Lim Guan Eng adalah 'geng kita' kerana mereka sebenarnya tiada langsung keberanian untuk memberitahu Guan Eng, Islam tidak ada liberal, tidak ada tolak ansur dan tidak ada pakatan dalam hukum hakamnya!!!

5 comments

GAGALNYA CUBAAN MENIMBULKAN KEKACAUAN OLEH HINDRAF!!!!

HINDRAF yang 'bertuhankan' Anwar Ibrahim gagal dalam cubaan mereka untuk menimbulkan huru hara di seluruh Semenanjung Malaysia. 59 orang ahli Hindraf berjaya ditahan oleh polis di Selangor, Kedah, Perak dan Negeri Sembilan. Seorang lelaki India yang beralamat di Puchong telah ditahan oleh polis kerana disyaki sebagai penyelaras 'perhimpunan' tersebut.

Beralasankan Novel INTERLOK, kumpulan yang pernah menimbulkan kekacauan di Batu Caves itu, cuba menimbulkan kekacauan sekali lagi. Ia seakan-akan mengulangi aktiviti Parti Komunis Malaya yang memulakan kempen untuk mendapatkan sokongan penduduk Tanah Melayu dengan menjadikan Tentera Jepun sebagai alasan, tetapi kemudian menjadi puaka yang menghantui rakyat Malaysia sehingga tahun 1989 apabila komunis yang sudah uzur dan 'kehabisan' peluru, memilih untuk menandatangani perjanjian damai dengan Kerajaan Malaysia dan Kerajaan Thailand.

Syabas kepada Polis Diraja Malaysia kerana berjaya menyekat kegiatan HINDRAF yang cuba benrsifat anarki di negara ini. Operasi yang dijalankan oleh polis ternyata tidak diheboh-hebohkan sekaligus memudahkan polis untuk bertindak.

Tidak menghairankan apabila peguam-peguam HINDRAF akan mengamuk dan mengatakan kerajaan Malaysia tidak membenarkan kebebasan bersuara di negara ini. Kebebasan bersuara bagi mereka ialah dibebaskan untuk bermusuh dengan sebahagian besar orang Melayu.

Bagaimanapun, ancaman daripada HINDRAF tidak akan berhenti setakat ini sahaja. Pastinya mereka akan mengulangi cubaan untuk menimbulkan kekacauan. Malah tidak mustahil juga untuk mereka 'mengimport' kepakaran anarki dari luar bagi memudahcara dan mencapai matlamat mereka.

Khabar-khabar tentang kekacauan yang cuba dicetuskan oleh pihak tertentu yang disiarkan oleh beberapa buah blog, ternyata benar-benar berlaku. Cuma, kekacauan tersebut tidak tercetus kerana polis terlebih dahulu bertindak pantas.

1 comments

NAK BERKASIH SAYANG SANGAT,KAN? NAHHHH.... AMBIK SATU!!!



Anda masih mempunyai ibu? Anda tahu siapa ibu anda? Anda tahu nilai kasih sayang seorang ibu kepada anaknya, sekalipun anaknya hodoh, sekalipun anaknya berperangai macam syaitan, sekalipun anaknya bongok nak mampus, sekalipun anaknya MACAM ANWAR IBRAHIM!!!

Daripada anda lebih sibukkan sayang bini, sayangkan kekasih, sayangkan kawan-kawan, sayangkan Anwar Ibrahim atau Nik Abdul Aziz, apa kata anda periksa kasih sayang anda kepada ibu anda... lagipun sempena 'Hari Kasih Sayang' yang dibela sangat oleh para penyokong Lim Guan Eng, eloklah anda pergi menyembah salam dan mencium dahi ibu anda. Mintalah belas kasihan ibu anda untuk mendoakan kesejahteraan anda kerana doa seorang ibu amat mujarab... ALLAH TAALA BAYAR CASH untuk doa ibu!!!

Jangan sampai ibu anda sudah meninggal dunia, barulah sibuk nak baca Yassin, baru sibuk nak hantar al Fatihah, baru sibuk nak bertahlil, nak berkenduri doa selamat... masa tu, kalau anda balut kuburnya dengan emas sekalipun, tiada sebarang faedah lagi, baik untuk ibu anda, apatah lagi untuk anda sendiri... kasih sayang bukan ditunjuk dan diberikan sesudah mati, sebaliknya ketika ibu anda masih hidup.

Jangan jadi anak durhaka kerana Nabi s.a.w sendiri telah menyebut tiga kali keutamaan kepada ibu berbanding sekali kepada bapa... Tak salah meminta maaf daripada ibu anda sekalipun anda rasa, anda sangat ANWAR IBRAHIM atau terlalu menyayangi Nik Abdul Aziz, apatah lagi kagum dengan Najib dan taksub dengan Rosmah Mansor... sebab ibu anda berada di tingkat ketiga sesudah Allah Taala dan Nabi Muhammad s.a.w.

1 comments

LHDN PULA DIGESA SIASAT PENDAPATAN ANWAR

Ibrahim Ali menggesa agar Anwar Ibrahim disiasat oleh LHDN jumlah pendapatan sebenar Anwar Ibrahim yang sekian lama menjalani kehidupan mewah termasuk ke luar negara jauh lebih kerap hampir setiap bulan.

Barangkali Presiden PERKASA ini JAKI dengan Anwar Ibrahim. Yalah, sekalipun bergelar PRESIDEN, Ibrahim Ali belum tentu dapat keluar negara sekerap Anwar Ibrahim. Mungkin kalau ke Singapura dan Indonesia berulang hari, Ibrahim Ali sangat mampu tetapi kalau ke Amerika Syarikat hampir setiap bulan, barangkali Ibrahim Ali pun terpaksa jual segala harta bendanya.

Namun ada juga kebenarannya mengikut dakwaan Ibrahim Ali yang Anwar mungkin memperolehi kekayaan luar biasanya sewaktu dia mengetuai Kementerian Kewangan. Umum mengetahui, sekalipun Anwar Ibrahim tidak mempunyai sebarang 'projek' sewaktu menjadi Menteri Kewangan, namun adik beradik, ahli keluarga, bapa dan kawan-kawan rapatnya termasuklah sebilangan yang berada di dalam PAS sekarang, memperolehi projek berbilion ringgit daripada Kementerian Kewangan. Itu belum lagi nilai daripada pink-form yang dihadiahkan kepada kawan-kawan.

Cerita banyak pun tak guna... Anwar bijak kerana berjaya memanipulasikan undang-undang dan tidak tersangkut namun kebanyakan 'kawan-kawan' sangat tahu tentang projek-projek besar yang dianugerahkan ketika dia mengetuai Kementerian Kewangan. Kalau tidak, takkanlah Shamsidar Taharin dan Azmin Ali yang bukan berasal dari keluarga jutawan, menjadi super-duper jutawan apabila 'rapat' dengan Anwar Ibrahim.

Itu belum lagi cerita tentang IPP yang dia kata, kononnya IPP telah menelan berbilion subsidi kerajaan. Belum lagi 9 lesen judi yang diluluskan sewaktu dia menjadi Menteri Kewangan. Semuanya muncul pada zaman dia menjadi Menteri Kewangan. Pendek kata, apa-apa sahaja yang dia tentang sekarang, sebenarnya muncul dan wujud pada zamannya.

Kecuali Empangan Hidro Bakun yang telah dibincangkan dan dirangka pada penghujung tahun 60-an dan tiadanya kaum kroninya dalam projek berkenaan, Anwar Ibrahim berada dalam setiap projek besar kerajaan termasuklah kediaman Timbalan Perdana Menteri di Putrajaya dan jet eksekutif untuk Perdana Menteri.

Apatah lagi, pengakuan daripada Tun Dr. Mahathir yang mengesahkan semua menteri kabinet yang berada dalam pentadbirannya mengisytiharkan tentang harta mereka, KECUALI ANWAR IBRAHIM. Pastinya ada sesuatu yang sangat besar cuba disembunyikan oleh Anwar Ibrahim pada waktu itu. Dan sudah tentu, perkara yang ingin disembunyikan itulah yang mendorong dia untuk beria-ia menjadi Perdana Menteri....

Ada kebenaran juga dengan apa yang dikatakan oleh Ibrahim Ali... (BACA DI SINI)

0 comments

BERSETUJULAH UNTUK DIHINA....



Islam terus dihina dengan pelbagai cara. Malaysia juga tidak terkecuali. Musuh-musuh Islam menyerang dari segenap sudut. Dari sudut demokrasi sehinggalah sudut undang-undang. Suara musuh-musuh Islam saling berkumandang dan penghinaan ke atas umat Islam berlangsung secara halus dan kasar.

Di luar sana, di negara yang Islam menjadi minoriti, penindasan dan kekejian dilemparkan terhadap Islam secara terang-terangan. Di negara-negara yang umat Islam menjadi majoriti, tekanan diberikan dari luar menerusi serangan ke atas ekonomi dan sosial. Desakan agar negara berkenaan melaksanakan demokrasi sepenuhnya menghalalkan penghinaan mereka terhadap Islam dan apa-apa sahaja elemen Islam. Lebih menarik apabila yang menjadi tali barut musuh-musuh Islam adalah orang Islam sendiri.

Contoh terbaik adalah di negara kita. Kaum minoriti yang amat membenci Islam, berusaha melonggarkan pegangan akidah umat Islam di negara ini dengan pelbagai cara. Terkini adalah sambutan Hari Valentine yang diperindahkan agar ia kelihatan terbuka, jujur, lunak dan suci.

Dan pada masa yang sama, apa-apa sahaja yang diperuntukkan keistimewaan umat Islam di negara ini, perlu dibuka kepada semua orang atas alasan ketelusan, keadilan, integriti dan ketamadunan. Undang-undang dan akta terutama yang berkaitan dengan dakyah seperti Akta Hasutan, Akta Keselamatan Dalam Negeri, hendak dihapuskan bagi memudahkan mereka menusukkan jarum fitnah mereka terhadap Islam dan umatnya di negara ini.

Umpan mereka yang paling mujarab adalah MENENTANG RASUAH sedangkan mereka sendiri mengamalkan apa yang mereka tentang.

Justeru, terpulanglah kepada umat Islam sendiri sama ada untuk bersetuju bagi dihina atau menggunakan akal yang Allah Taala anugerahkan untuk berfikir dan berpandangan jauh kerana Islam sebenarnya sentiasa mengajar umatnya agar berfikiran panjang dan membuat kajian dalam pelbagai sudut, bukannya menerima semata-mata apa yang kelihatan indah di mata.

1 comments

Sunday, February 13, 2011

UMNO CUBA ROSAKKAN KREDIBILITI NIK AZIZ!!! CELAKA BETUL!!!!

Sunday, February 13, 2011
Tup-tup, cerita tentang pelacuran diperkatakan di Kota Bharu... atau lebih tepat lagi di negeri di mana Nik Abdul Aziz menjadi Menteri Besarnya. Diperkatakan pula tentang kewujudan loteri haram di Negeri Tadahan Wahyu itu. Ni apa cerita UMNO Kelantan nih? Takkan sampai terdesak begitu sekali, sampaikan cerita aib macam tu pun nak disembangkan.

Tidakkah UMNO Kelantan tahu, negeri Kelantan di bawah kepemimpinan Ulama... takkanlah ulama di Kelantan sanggup pejam mata dan membiarkan kemungkaran seperti itu berlaku. Lagipun sudah 20 tahun kerajaan negeri Kelantan yang dipimpin oleh Nik Abdul Aziz, takkanlah benda-benda sebegitu berlaku lagi?

BACA DI SINI


Mustahil Nik Abdul Aziz membiarkan kemungkaran seperti itu berlaku di Negeri Tadahan Wahyu. Dan tidak mustahil, ini hanyalah fitnah UMNO semata-mata. Apatah lagi, dari dulu lagi PAS Kelantan telah mewar-warkan bahawa PAS Kelantan mengharamkan loteri, sebarang perkara melibatkan judi, arak apatah lagi pelacuran...

Cuma tidak pula dapat dipastikan sama ada loteri haram dan pelacuran tersebut untuk GOLONGAN BUKAN ISLAM sebab biasanya, alasan yang diberikan tentang arak di Kelantan adalah untuk golongan tersebut.

3 comments

LIM GUAN ENG TAK PUAS HATI, GOLONGAN MUDA ISLAM TAK DIBENARKAN BERVALENTINE!!!

Seperti yang dijangka, DAP menerusi mulut Lim Guan Eng akan menyalahkan sebarang tentangan terhadap Hari Valentine kepada UMNO. Menurutnya, kontroversi sambutan Hari Valentine adalah bikinan UMNO-BN. Dan menurutnya, pihak di dalam UMNO-BN cuba mencari populariti dengan menimbulkan kontroversi Hari Valentine.

Sememangnya Ketua Menteri Pulau Pinang yang dilabelkan sebagai BAPA PEMBOHONG oleh Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Reezal Naina Marican, selagi boleh cuba menarik UMNO ke dalam kemelut tersebut. Sedangkan sehingga ke hari ini, satu-satunya orang UMNO yang keluar di televisyen dan media lain dengan ulasan yang sangat 'mulus' adalah Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin.

Kemelut tersebut bermula apabila Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Hassan Tantawi menggesa pihak berkuasa agama di empat buah negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat untuk menguatkuasakan dan mengadakan operasi cegah khalwat dan zina sempena Hari Valentine.

Kesilapan Dr. Siti Nor Bahyah dalam mengacarakan sebuah rancangan televisyen pula, diambil kesempatan oleh Lim Guan Eng untuk membidas UMNO walhal Dr. Siti Nor Bahyah belum tentu seorang ahli UMNO apatah lagi pemimpin UMNO.

Apakah sebenarnya Lim Guan Eng cuba menidakkan bahawa Hari Valentine itu adalah hari maksiat? Hari di mana, segala-galanya dibebaskan kerana KASIH SAYANG? Pembohong jenis apa Ketua Menteri Pulau Pinang ini yang Hari Valentine adalah sambutan popular di seluruh dunia yang TIDAK MENGGALAKKAN ZINA seperti yang dilaporkan oleh Malaysian Insider?

Takut sangat Lim Guan Eng akan kehilangan undi daripada orang PAS membuatkan dia cuba memutarkan cerita dan menjadikan UMNO sebagai kambing hitam?

Hari Valentine bukan masalah UMNO atau PAS. Hari Valentine adalah masalah seluruh golongan muda-mudi yang mengaku beragama Islam. Apa yang ditakuti sangat Lim Guan Eng jikalau golongan muda-mudi Islam tak mahu berzina, tak mahu berkhalwat dan tak mahu merayakan Hari Valentine?

Konon-kononnya Pakatan Rakyat mengambil pendekatan sederhana... Kalau nak sederhana, sederhana sajalah golongan bukan Islam dengan Valentine Day. Golongan Islam ketepikanlah kerana di dalam ajaran Islam, memang wujud ketara larangan tentang sambutan hari sebegitu. Bahkan di dalam Islam sendiri dilarang bertasyabbuh terutama dalam hal sama-sama meraikan sambutan kebesaran kaum kafir!

Dalam ucapan yang disiarkan oleh Malaysian Insider itu sendiri sudah cukup, siapa sebenarnya talam dua muka dan siapa sebenarnya yang cuba melaga-lagakan kaum serta penganut beragama di negara ini.

Apa yang jelas ialah, Lim Guan Eng adalah musuh yang Allah Taala sebutkan sebagai golongan kafir yang tidak akan redha dengan umat Islam selagi umat Islam tidak mengikuti mereka!!!

2 comments

AYOOOO... BANYAK TAKUT, KARPAL SUDAH MENGAMUK!!!!

Tun Dr. Mahathir hanya diberi masa selama 7 hari untuk menamakan orang yang ditemui selain masa dan tempat dalam kes Operasi Lalang 1987 dahulu. Itu amaran 'Tun' Karpal Singh!!!

Seperti yang dijangka, peguam terhebat dan terkenal ini menggunakan kapasitinya selaku peguam untuk memaksa Tun Mahathir menelan kata-katanya sendiri apabila mendakwa berlaku pertemuan antaranya dengan para pemimpin pembangkang pada 1987 sebelum Operasi Lalang dijalankan oleh Polis Diraja Malaysia.

Karpal yang khabarnya bakal disapina sebagai saksi pihak pendakwa menentang anak guamnya sendiri iaitu Anwar Ibrahim dalam kes liwat, agak lama mendiamkan diri sebelum ini. Mungkin melihat peluang untuk membuktikan bahawa Tun Dr. Mahathir adalah seorang pembohong, maka Karpal Singh mengeluarkan kenyataan yang dipetik oleh MALAYSIAKINI itu.

Amat perlu bagi Karpal Singh untuk memindahkan cop PENIPU yang tertampal di dahinya kepada seseorang yang lebih ternama. Hanya dengan membuktikan bahawa Tun Mahathir menipu, penipuan yang dilakukan oleh Karpal Singh tidak akan diperkatakan lagi. Malah mungkin pada masa yang sama, ucapannya di Hotel Federal tentang bukti yang dia ada tentang kes liwat Anwar Ibrahim pada waktu itu akan dilupakan.

Kita nantikan sama-sama, apakah kesudahan drama Karpal Singh dan Lim Kit Siang dalam kes Operasi Lalang 1987. Ramai bebudak yang tidak tahu apa itu Operasi Lalang sudah mula membuka buku sejarah dan menyelak-nyelak Internet untuk mengetahui apa sebenarnya yang telah berlaku... dan satu perkara yang sangat menarik... nama Lee Kim Sai dan pertubuhan-pertubuhan pendidikan Cina turut naik sama!!!

Antara Dr. Mahathir dan Lee Kim Sai serta persatuan pendidikan Cina yang mempunyai pengaruh besar dalam pola pengundi Cina itu, siapakah yang akan Karpal Singh dan Lim Kit Siang pilih untuk dimalukan.

1 comments

BERSEDIAKAH TUAN IBRAHIM TUAN MAN JADI CALON PAS DI KERDAU?

Tuan Ibrahim Tuan Man adalah Pengarah Pilihanraya Kecil PAS Merlimau. Dia juga adalah Naib Presiden PAS. Dia juga adalah Pesuruhjaya PAS Pahang. Dan di dalam PAS Pahang, selain menjadi Pesuruhjaya, dia adalah Yang Dipertua PAS Kawasan Kuala Krau. Pernah menjadi ADUN Jengka dari tahun 1999-2004. Cubaannya untuk mengekalkan jawatan ADUN gagal pada tahun 2004 dan 2008 dengan majoriti yang relatifnya kecil.

DUN Kerdau akan berhadapan dengan pilihanraya kecil ekoran kematian penyandangnya, Allahyarham Zaharuddin Abu Kassim. Untuk seketika ini, PAS tidak berbunyi langsung tentang Kerdau kerana memberikan lebih tumpuan kepada Merlimau yang berjaya direbutnya daripada PKR.

Tuan Ibrahim Tuan Man merupakan calon yang paling sesuai untuk PAS ketengahkan dalam pilihanraya kecil di Kerdau. Ketokohannya jauh mengatasi Fauzi Abdul Rahman, sungguhpun Fauzi Abdul Rahman merupakan bekas Timbalan Menteri dan bekas Ketua UMNO Bahagian.

Sedikit sebanyak, mungkin ada kecacatan kepada Tuan Ibrahim Tuan Man. Namun pada masa yang sama, kesempurnaannya berbanding calon-calon lain, baik di dalam PAS mahupun PKR, dia mengatasi dalam segala segi. Ditambah pula dengan pengalamannya yang luas. Apatah lagi, Tuan Ibrahim Tuan Man mempunyai hubungan yang sangat baik dengan KDYMM Sultan Pahang.

Namun bersediakan Tuan Ibrahim Tuan Man untuk menggalas tugas yang lebih besar berbanding menjadi Pengarah Pilihanraya Kecil PAS di Merlimau? Atau kesungguhan untuk membuktikan bahawa PAS telah diterima rakyat di Melaka mengatasi segala-galanya?

Adakalanya, kemenangan bukan kerana sokongan atau kuatnya sesebuah parti tetapi kerana bijak mengatur strategi dan mengintai peluang. Peluang di Merlimau sangat tipis apatah lagi dengan peranan yang bakal dimainkan oleh AMK Melaka yang sakit hati kerana calon pilihan mereka, Shamsul Iskandar Mohd Akin tidak terpilih dan diperketot-ketotkan. Tambahan pula Anwar Ibrahim pula sedang nazak dalam serba-serbi....

0 comments

PAS SIBUK DI MERLIMAU, DI KERDAU PKR MAIN JOLOK BUNTUT!!!!

Berita sudah sampai... Pengerusi Perhubungan PKR Pahang sudah menyatakan keinginan untuk bertanding di kerusi yang status quonya adalah hak PAS. Fauzi Abdul Rahman adalah bekas Timbalan Menteri Penerangan. Juga anak kepada bekas Menteri Pelajaran pertama, Abdul Rahman Talib yang dasar pelajarannya masih dipakai sehingga sekarang.

DUN Kerdau akan mengadakan pilihanraya kecil dalam tempoh sebulan ini seandainya tiada sebarang perubahan. Besar kemungkinan juga pilihanraya kecil DUN Kerdau akan digandingkan dengan satu lagi pilihanraya kecil di Selangor.

DUN Kerdau telah dimenangi oleh Zaharuddin Abu Kassim dalam pilihanraya umum 2008 dengan majoriti 1615 mengalahkan calon PAS, Hasanuddin Salim yang mendapat undi sebanyak 2520 undi. Zaharuddin Abu Kassim memperolehi undi sebanyak 4135 undi. Majoriti kemenangan tersebut bagaimanapun berkurangan berbanding kemenangan calon UMNO-BN pada Pilihanraya Umum 2004, Redzwan Haron yang menang dengan majoriti 2565 undi.

DUN Kerdau merupakan salah satu daripada tiga DUN yang berada dalam Parlimen Kuala Krau. DUN-DUN lain adalah Jenderak dan Jengka. Peratusan pengundi mengikut kaum di Kerdau adalah Melayu 89.04%, Cina 5.62%, India 3.59% dan lain-lain kaum 1.75%. Jumlah pengundi adalah 8,741 orang.

Secara tradisi, kerusi DUN Kerdau ditandingi oleh UMNO mewakili Barisan Nasional dan PAS. Namun dengan situasi terkini, tambahan pula Fauzi Abdul Rahman tidak mempunyai sebarang jawatan penting, membuatkan kerusi DUN Kerdau diintai oleh Fauzi Abdul Rahman yang suatu ketika dahulu sangat terkenal kerana permusuhannya dengan Khalil Yaacob yang kini menjadi Yang Dipertua Negeri Melaka.

Fauzi yang kalah dalam perebutan jawatan selaku Ketua UMNO Bahagian Kuantan, kemudiannya memilih untuk bersama-sama rakan baiknya, Anwar Ibrahim di dalam PKR. Fauzi dan Anwar merupakan pelajar MCKK pada tahun 1964. Ramai yang melihat jawatan yang disandang oleh Fauzi sekarang dalam PKR Pahang adalah disebabkan oleh Anwar Ibrahim bukan kerana kredebilitinya sendiri.

PAS di Merlimau sudah pening kepala. Di Kerdau pula, PAS pasti dicucuk terutama sekali apabila PAS kalah di Merlimau. Ulangan tuntutan PKR seperti di Merlimau selepas kekalahan PAS di Tenang, pasti akan berlaku di Kerdau. Malah kali ini jauh lebih hebat memandangkan yang terlibat nanti adalah orang kuat dan rapat Anwar Ibrahim. Bahkan, tidak mustahil juga campurtangan Anwar Ibrahim akan memperlihatkan bagaimana PKR merampas status quo PAS di Kerdau...

Fauzi Abdul Rahman yang sangat terdesak untuk memegang kerusi DUN atau Parlimen, pastinya akan berbuat apa-apa sahaja bagi mengisi KEGERSANGANNYA itu.

0 comments

PAS.... TOLONG LA MENANG DI PERLIS!!!!

Perlis adalah negeri yang paling kecil di Malaysia. Perlis juga mempunyai jumlah kawasan Parlimen yang terendah di Malaysia iaitu 3 iaitu Padang Besar, Kangar dan Arau. Jumlah DUN pula hanya 15 dengan UMNO-BN menguasai 14 kerusi dan PAS menguasai 1 kerusi.

Namun negeri yang sekelemboi itu mempunyai cerita yang sangat menarik tentang perebutan kuasa dan jawatan. Paling ketara adalah membabitkan UMNO iaitu antara bekas Menteri Besar dengan Menteri Besar sedia ada sekarang.

Kisah terbaru ialah amukan Shahidan Kassim dengan 'perangai' Menteri Besar Perlis yang dikatakan telah meminggirkannya.


PAS Perlis sebenarnya mempunyai kekuatan yang tersendiri. Pada 2008, PAS begitu optimis akan dapat menawan Perlis. Bagaimanapun, kemenangan satu daripada 15 kerusi meranapkan impian PAS. Pesuruhjaya PAS, Hashim Jasin nampaknya tidak berupaya menggalas tugas yang diberikan kepadanya.

PAS Perlis mempunyai seorang lagi tokoh yang sangat berwibawa iaitu Harun Din Al-Hafiz. Harun Din mempunyai pengalaman yang sangat luas dan pengikut yang sangat ramai di seluruh Malaysia. Bagaimanapun, PAS bertindak menyorok Timbalan Mursyidul Am PAS itu dan lebih berminat untuk menyimpannya berbanding meletakkan Harun Din sebagai Pesuruhjaya PAS yang baru dengan alasan, Harun Din sendiri enggan menjawat jawatan tersebut.

UMNO Perlis sudah diibaratkan sebagai orang kaya yang berebut gundik cantik. Asyik bergaduh, bertekak, bergumpal dan berlawan sesama sendiri. Negeri yang sebesar kelemboi itu sebenarnya tidaklah sehebat mana pun berbanding Kelantan, bahkan pada satu peringkat salah sebuah bangunan kerajaan negeri telah disita kerana cukai tidak berbayar.

Memandangkan UMNO Perlis asyik bergasak dan bergaduh sesama sendiri, ada baiknya bagi mereka rehat dulu. Biarkan mereka bergasak betul-betul sampai ada salah seorang daripada mereka mati. Lagipun bila dah bergaduh dan bergasak, mereka lebih bimbangkan tentang kedudukan mereka yang mungkin akan ditumbangkan oleh pihak musuh. Bila dah bimbangkan pihak musuh dalam parti sendiri, kerja dan tanggungjawab untuk keseluruhan rakyat Perlis akan terabai.

Jadi, memang elok sangatlah PAS ambilalih Perlis 'buat sementara waktu'. Ceramah-ceramah dan kempen-kempen PAS yang banyak berpusat di bahagian tengah dan pantai timur, eloklah dipindahkan ke Perlis. Kalau apa yang dilakukan oleh PAS Selangor, PAS Kelantan dan PAS Terengganu dapat dipindahkan ke Perlis, pastinya PAS mempunyai peluang cerah untuk mengambilalih Perlis dari UMNO.

Dan kalaupun tidak berjaya, setidak-tidaknya menguasai satu pertiga daripada Dewan Undangan Negeri Perlis. Bila dah nampak macam nak kalah, barulah Shahidan Kassim dan Md Isa Sabu berhenti bercokoh. Sekarang ini, depa duk perasan, depa hebat sangat. Depa duk perasan, kalau depa bergaduh, ramai yang akan menyebelahi depa. Yang depa tak tahu, ORANG DAH MELUAT SANGAT-SANGAT... BUKAN SETAKAT ORANG PAS, ORANG UMNO PUN MELUAT DENGAN PERANGAI INI DUA 'EKOR' SANG KELEMBAI!!!!

Kalau macam tu, biarkan depa bergaduh. Jom kita pakat sokong Hashim Jasin pula. Kalau boleh mintalah PAS Pusat hantar balik Harun Din ke Perlis. Pergiatkan usrah, pergiatkan ceramah, pergiatkan kempen. Himpunan 30,000 Pemuda PAS yang akan diadakan di Kedah, sepatutnya dipindahkan ke Perlis. Biar orang Perlis tengok, PAS lebih bersatu padu daripada UMNO Perlis yang asyik berebut nak jawatan Menteri Besar!!!!

1 comments

TARIK INTERLOK, HENTIKAN JUGA PERAYAAN THAIPUSAM!!!!

Novel INTERLOK karya Pak Lah Hussein tetap menimbulkan polemik. Terbaru, NIAT atau Pasukan Bertindak Interlok Nasional mendesak kerajaan agar menarik balik novel itu daripada sukatan pelajaran kerana beranggapan ianya tidak sesuai untuk pelajar yang berusia 17 tahun. (MALAYSIAKINI)

NIAT beranggapan novel tersebut tidak memenuhi lima daripada enam kriteria yang telah ditetapkan oleh Jabatan Sastera. Sangat menarik apabila novel berkenaan dikatakan, memberi kesan jangka panjang ke atas masyarakat Malaysia.

Apa yang dibimbangkan sebenarnya oleh golongan seperti NIAT tentang novel INTERLOK? Adakah tentang peristiwa dan latar belakang masyarakat awal India yang didatangkan oleh Inggeris ke Tanah Melayu? Bimbang jikalau perkara itu diungkit-ungkit dan dijejeh-jejehkan? Atau sebenarnya malu kerana kebanyakan masyarakat India di Malaysia berasal dari golongan yang diperkatakan?

Dalam hiruk-pikuk meminta kerajaan agar mencatatkan sejarah yang sebenar tentang negara ini, ternyata mereka sendiri yang tidak mahu sejarah sebenar diperingatkan kepada generasi muda. Sesuatu yang sangat melucukan...

Bagi mereka yang sudah khatam membaca INTERLOK, pastinya tahu bahawa isi novel tersebut tidak langsung menghina mana-mana anggota masyarakat di Malaysia, sebaliknya ia mencerita tentang sejarah awal kewujudan masyarakat berbilang kaum di negara ini. Apakah sejarah masyarakat berbilang kaum di negara ini tidak wajar diperingatkan dan dikaji? Adakah itu yang dimaksudkan akan memberi kesan jangka panjang kepada masyarakat Malaysia?

Kalau dah malu sangat sebab INTERLOK menceritakan tentang suku kaum dari India yang datang beramai-ramai ke negara ini, apa kata seandainya perayaan Thaipusam yang disambut besar-besaran di Malaysia, turut didesak agar dihilangkan dari kalendar Malaysia? Haramkan juga sambutan perayaan tersebut kerana perayaan tersebut sememangnya bukan untuk golongan berkasta tinggi dalam adat masyarakat India....

Atau nama yang diletakkan pada setiap orang anak 'Anak Tuhan' yang ada di Malaysia, wajar juga diubah agar kesan jangka panjang INTERLOK tidak menjadi ketara?

Wajar masyarakat Malaysia terutama sekali masyarakat bukan India mempelajari dan mengetahui apa sebenarnya yang dinamakan kasta dan bagaimana layanan yang diberikan terhadap kasta yang menjijikkan masyarakat itu sendiri terutama sekali yang membabitkan perayaan dan nama yang diberikan kepada anak-anak mereka.

2 comments

PATUTLAH NAK BUBAR DUN SANGAT!!!

Fauzi Muda, orang yang pernah menggemparkan Malaysia dengan SD kononnya Najib Abdul Razak mengeluarkan bayaran kepada ADUN-ADUN Perak sewaktu Nizar Jamaluddin masih menjadi Menteri Besar Perak, bikin hal lagi. Fauzi yang kini sudah menjadi ahli UMNO dikatakan telah membuat laporan kepada SPRM berhubung 7 orang ADUN Pakatan Rakyat yang telah menjadi kaya-raya dalam tempoh dua tahun sahaja. (PERAK TODAY)

Perkembangan di Perak sememangnya menarik. Sekalipun tidak lagi glamour seperti ketika Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak, namun Zambry Abdul Kadir yang menjadi Menteri Besarnya tetap mempunyai daya tarikan yang tersendiri.

Umum mengetahui bagaimana Pakatan Rakyat bersungguh-sungguh benar ingin menguasai Perak yang sangat kaya dengan hasil bumi itu. Tempoh selama 11 bulan mentadbir Perak, tidak sempat mendatangkan kekayaan luar biasa kepada Pakatan Rakyat, meskipun mereka telah berusaha membuat pelbagai program termasuklah memanjangkan pajakan menjadi 999 tahun kepada bekas anggota Min Yuen yang menghuni kampung-kampung baru di Perak.

Bagi mereka yang mengetahui sejarah darurat dan Parti Komunis Malaysia, pastinya tahu apa tugas Min Yuen yang telah dipisahkan dan diletakkan oleh penjajah British di tanah milik Sultan Perak pada zaman penjajah dahulu.

Justeru kerana tarikan-tarikan apatah lagi kemampuan Nizar Jamaluddin untuk menjadi pepatung yang segala-galanya dikawal oleh DAP, Lim Guan Eng selaku Setiausaha Agung DAP telah mengisytiharkan Nizar Jamaluddin tetap akan menjadi Menteri Besar sekiranya Pakatan Rakyat berjaya merampas Perak daripada Zambry Abdul Kadir.

Pastinya, ada banyak perkara yang tersembunyi dan menarik sehingga Nizar Jamaluddin yang semua orang dapat melihat kelemahannya tetap menjadi pilihan utama DAP di Perak.

Cuma satu sahaja masalahnya... FAUZI MUDA....

0 comments

DERMA JIHAD LEPAS CERAMAH TAK CUKUP, PAS LANCAR TABUNG BULUH

Dalam usaha memainkan emosi dan persepsi bahawa PAS adalah parti orang miskin, parti tersebut akan melancarkan Tabung Buluh di Bandar Tasik Puteri, Rawang malam ini untuk mengumpulkan dana bagi menghadapi PRU13. Majlis tersebut akan disempurnakan oleh Naib Presiden PAS merangkap Pengarah Pilihanraya Kecil PAS Merlimau, Tuan Ibrahim Tuan Man. (HARAKAH DAILY)

100 tabung akan diagih-agihkan dan apabila cukup haul dan hisabnya, tabung buluh tersebut akan diserahkan kepada calon yang akan bertanding selain amanat yang dituliskan di tabung tersebut agar dapat memperingatkan calon tersebut tentang tanggungjawabnya dan tidak mengkhianati orang ramai yang telah memberikan sumbangan.

Nampak cantik, nampak molek....

Kalau parti-parti lain sibuk mengadakan majlis makan malam dengan menjual meja-meja makan dengan harga puluhan kalau tidak ratusan ribu, PAS pula memperkenalkan derma kecil-kecilan di dalam tabung buluh agar ia lebih dekat dengan rakyat dan lebih berpijak di bumi nyata. Ketika parti-parti lain sibuk mendapatkan dana dan bantuan daripada syarikat-syarikat korporat, PAS pula mendekatkan diri dengan akar umbi dengan melibatkan mereka secara langsung.

Sebabnya PAS sedar, yang mengundi nanti bukanlah orang korporat. Bukan juga orang kaya yang tidak betah berdiri dan beratur lama. Sebaliknya yang mengundi dan memberikan undi adalah golongan bawahan yang menggantung harap kepada orang politik untuk mengubah nasib mereka.

Mungkin sesetengah orang mencemik dan mencebek dengan gerakan PAS yang dilihat kolot. PAS bukannya baru membuat 'bidaah'. UMNO terlebih dahulu telah melakukannya, terutama sekali sewaktu peringkat akhir tuntutan kemerdekaan. Di mana-mana sahaja UMNO dan para pemimpin UMNO pergi untuk berceramah, kutipan derma dilakukan. Dan akar umbi pada waktu itu yang jauh lebih susah berbanding sekarang, bukan sahaja mendermakan wang ringgit, bahkan ada yang menderma emas pusaka dan menjual tanah.

Walhal Presiden UMNO pada ketika itu adalah seorang anak raja dan sewaktu di London, banyak wang yang dihabiskannya untuk berhibur, bukannya belajar. Bahkan dia sangat bergaya dengan kereta sportnya yang tidak mungkin dapat dimiliki oleh rakyat yang menderma untuk sama-sama menuntut kemerdekaan.

PAS tidak berkurang pemimpin berduit yang bijak membuat duit dan mencari duit. Kamaruddin Jaafar, bekas Setiausaha Agung PAS misalannya, mempunyai syarikat-syarikat korporat yang antara lain termasuklah memiliki KLSentral, RAPID dan sebagainya. Laba daripada perniagaan korporat yang disertai oleh para pemimpin PAS sebenarnya sangat mencukupi untuk parti tersebut menyertai pilihanraya.

Namun seperti yang dinyatakan di atas, memandangkan yang mengundi dan bakal mengundi nanti adalah orang awam, maka derma orang awam ditagih agar orang awam juga berasa mereka sebahagian daripada parti. Memainkan emosi dan menimbulkan persepsi agar simpati orang awam kepada parti merupakan perkara penting yang perlu UMNO pelajari daripada PAS.

Syabas PAS! Syabas dengan tabung buluh anda!!!

12 comments

LAWAK PECAH PERUT!!!!! AZMIN ALI MEROYAN 'BARANG DIA' HILANG!!!!

Oleh kerana Buku Jingga Janji 100 Hari Pakatan Rakyat telah digelak-gelakkan oleh rakyat Malaysia kerana kebodohan, kebangangan dan ketololan mereka yang menggubal dan cuba menyebarkan kebangangan, kebodohan dan ketololan itu, mahu tidak mahu, orang yang paling rapat dengan Anwar Ibrahim, Azmin Ali terpaksa tampil untuk memberitahu, Buku Jingga itu tetap relevan, tetap hebat!!!

Caranya ialah... menuduh Najib Abdul Razak meniru Buku Jingga!!!!

Alasannya, pengumuman kerajaan Najib Abdul Razak untuk memperuntukkan RM2.492 bilion kepada sekolah dan jabatan pelajaran di seluruh negara memperlihatkan UMNO bersetuju dengan rancangan Pakatan Rakyat.

Memang lawak sungguh la si 'buah hati' Anwar Ibrahim ini. Selama ini, Najib Abdul Razak tidak pedulikan kebajikan guru dan jabatan pelajaran ke? Bukankah peruntukan untuk Kementerian Pendidikan merupakan antara peruntukan terbesar dan tertinggi dalam pembentangan bajet yang lalu? Bukankah peruntukan untuk Kementerian Pendidikan itu dibuat jauh lebih lama sebelum wujudnya Buku Jingga merapu Pakatan Rakyat itu?

Bukankah sudah ada skim untuk guru besar dan pengetua yang berjaya mencapai target tertentu bagi sekolah mereka disediakan sebagai insentif oleh Kementerian Pendidikan? Tidakkah guru-guru mengalami kenaikan gaji dan pelbagai kemudahan lain di bawah pentadbiran Najib Abdul Razak?

Hanya kerana janji RM500 sebulan untuk guru jikalau Pakatan Rakyat memerintah, Azmin cepat-cepat mengatakan Najib Abdul Razak meniru Buku Jingga? Mengapa tidak dikatakan, Buku Jingga Pakatan Rakyat yang meniru program perbelanjaan Najib Abdul Razak?

Begitu juga dengan tol. Konon-kononnya apabila Najib Abdul Razak mengumumkan pembekuan kenaikan harga tol, Najib Abdul Razak telah meniru Buku Jingga. Walhal, pembekuan harga tol itu telah dilakukan dari semasa ke semasa, jauh lebih lama sebelum Pakatan Rakyat mengumumkannya di dalam Buku Jingga haprak mereka. Hanya apabila kerajaan tidak mampu lagi membendung pembayaran gantirugi kepada syarikat konsesi tol, barulah kenaikan tersebut dilepaskan. Acara tarik tali antara syarikat konsesi tol yang diberikan hak menyemak kadar tol selepas lima tahun dengan kerajaan sudah berlaku semenjak dahulu lagi. Bukan hanya selepas Buku Jingga dilancarkan.

Azmin Ali cuba menampilkan Buku Jingga sebagai kitab wajib yang hebat, malangnya, Kitab Wajib itu mempunyai kecacatan yang hampir menyeluruh, terutama dari segi perolehan dan sumber pendapatan. Bangang perancang ekonomi dalam Pakatan Rakyat, cuba dieksport dan cuba diserapkan ke pemikiran rakyat....

Kesian Azmin Ali... kesian... kesian....

3 comments

Saturday, February 12, 2011

KALAU BAB ISLAM, SEMUA NAK TENTANG!!!!

Saturday, February 12, 2011
Secara tiba-tiba Hari Valentine yang disambut oleh golongan penafsu-penafsu dengan alasan kasih sayang, menjadi penting dan diperkatakan di Malaysia. Salah seorang pendakwah selebriti yang cukup terkenal dengan TEKNIK CAKAR HARIMAUnya turut terkena tempias apabila tersalah sebut dan mengaitkannya dengan Kristian.

JAKIM menguatkuasakan undang-undang dan memperketatkan pemeriksaan serta operasi. Pemuda PAS Pusat sebelum itu telah lebih awal mencetuskan kontroversi apabila pandangan Ketua Pemudanya ditentang keras oleh rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat, bahkan di kalangan pemimpin PAS sendiri pun, segera menyatakan bahawa kata-katanya itu hanyalah bersifat peribadi bukan pandangan keseluruhan PAS.

Lebih melawakkan apabila Menteri Pelancongan, Ng Yen Yen turut melahirkan kebimbangan dengan operasi yang bakal dilakukan kerana bimbang dengan penurunan kadar pelancong asing ke Malaysia akibat sekatan terhadap sambutan Hari Valentine.

Penjelasan demi penjelasan telah dibuat. Sekatan dan operasi hanya melibatkan orang Melayu, bukan orang Islam, bukan orang asing beragama Islam dan jauh sekali golongan bukan Islam. Operasi Hari Valentine hanya melibatkan golongan muda-mudi Melayu yang akan menggunakan kesempatan pada hari tersebut untuk mengkayakan taukeh-taukeh hotel bajet dan memeriahkan rumah bujang mahupun tempat berpeleseran yang lain.

Namun penjelasan seperti itu tetap tidak dapat diterima. Apa yang hendak dilakukan oleh JAKIM dan kelompok orang Islam yang berasa bertanggungjawab untuk melakukan pencegahan, mendapat tentangan sepenuh dan sebulat suara daripada para pemimpin bukan Islam di negara ini.

Nampaknya, keterbukaan yang diberikan oleh Melayu dari zaman sebelum merdeka sehingga kini telah pun menunjukkan hasil yang sangat 'baik'. Seperti yang diperkatakan oleh Tun Dr. Mahathir, orang Melayu seharusnya tidak takut mempertahankan bangsa dan agama mereka. Malah orang Melayu juga sepatutnya tidak takut dengan orang Cina.

Bagaimanapun, keadaan itu tidak berlaku. Kuasa undi dan pengaruh kemenangan dalam pilihanraya mengatasi segala-galanya. Daripada menjadi pemain, akhirnya Melayu juga yang dipermain-mainkan sehingga hendak bercakap dan menegakkan agama yang majoriti orang Melayu Malaysia anuti juga nampaknya ditentang oleh golongan yang pada asalnya diprihatinkan oleh Melayu sehingga memberikan mereka kerakyatan 1 juta orang dalam tempoh satu hari sahaja.

Barangkali para pemimpin bukan Melayu akan berasa lebih senang dan lebih selamat sekiranya orang Melayu meninggalkan agama Islam atau hidup seperti golongan bukan Islam? Sebabnya, kebanyakan daripada mereka langsung tidak gusar tentang keruntuhan moral di kalangan generasi muda, tetapi mereka sangat bimbang sekiranya orang Islam cuba mengurangkan kadar keruntuhan moral itu dengan melakukan penguatkuasaan.

Tak kiralah sama ada pemimpin itu datangnya dari MCA apatah lagi DAP... mereka berkongsi satu misi dan visi untuk melihat Melayu dan umat Islam di negara ini sekadar beragama Islam di dalam kad pengenalan, bukannya menjadikan agama itu sebagai cara hidup.

5 comments

Blog Archive

Labels