iklan

iklan

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, July 2, 2011

VIDEO 7000 ANAK MUDA AMUK BERSIH 2.0 DI IPOH!!!

Saturday, July 2, 2011
Terdesak atau sebaliknya, anak-anak muda yang sebahagiannya adalah bekas PKR dan sebahagian besar yang lain, tidak berparti politik, keluar ke jalan raya di Bandaraya Ipoh untuk menunjukkan bahawa mereka membenci BERSIH 2.0!!!

Anak-anak muda yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat, bersatu dalam apa yang mereka panggil sebagai 'SELAMATKAN MALAYSIA'.

Kemarahan terhadap BERSIH 2.0 semakin memuncak. Semakin dekat 9 Julai, semakin banyak dan kerap pula demonstrasi yang dibuat untuk menentang Pakatan Rakyat.

Indikasi yang sebenarnya tidak begitu mengujakan Pakatan Rakyat, terutama apabila Pulau Pinang dan kubu kuat DAP di Perak iaitu IPOH, mulai diserang oleh anak-anak muda yang berang dan lebih banyak menggunakan emosi berbanding pertimbangan akal.

7000 orang anak muda keluar di jalan raya di Bandaraya Ipoh dengan motosikal mereka dalam satu respons tidak dirancang seperti BERSIH 2.0. Berapa agaknya yang akan sanggup keluar ke jalan-jalan raya sekiranya ia dirancang seperti BERSIH 2.0 dan mengambil masa berbulan-bulan?

Saksikan video yang diperolehi dari PORTAL PERAK TODAY ini.


1 comments

BABI PUNYA AMBIGA!!! BABI PUNYA MAT SABU!!! BABI PUNYA BERSIH 2.0!!!

Babi-babi yang mendukung watak membenci orang Melayu atau penguasaan Melayu dalam bidang ekonomi, sentiasa berusaha menarik orang Melayu agar sibuk dengan tujuan politik mereka. Segala ruang untuk orang Melayu akan ditutup serapat-rapatnya. Orang Melayu tidak dibenarkan sama sekali berniaga. Kalau dibenarkan pun, jumlah mereka terlalu kecil. Dan yang pastinya, kawasan perniagaan orang Melayu akan digunakan sebagai tempat berdemonstrasi dan mencetuskan kekacauan bagi memastikan orang Melayu takut untuk berniaga dan kekal sebagai pembeli serta pembekal barangan asas kepada orang lain!

Itu sebenarnya tujuan BERSIH 2.0 dan apa-apa sahaja kekacauan yang cuba dicetuskan oleh Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat yang didalangi oleh DAP tidak pernah mahu melihat orang Melayu menguasai ekonomi dan berkongsi dunia perniagaan dengan bukan Melayu. Kalau ada Melayu yang berjaya, segera dicop mereka sebagai kroni UMNO dan sebagainya bagi mengelakkan Melayu-Melayu yang lain menjadikan kejayaan tersebut sebagai motivasi.

Hanya 16% premis perniagaan di seluruh Lembah Kelang dipunyai oleh Bumiputera, menunjukkan permusuhan dan agenda jangka panjang Pakatan Rakyat terutama sekali DAP yang sangat bimbang dengan peningkatan lebih ketara orang Melayu berniaga.

Ketirisan, rasuah, kroni dan sebagainya adalah isu-isu yang sering dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat bagi memastikan tiada langsung orang Melayu yang boleh bergelar peniaga. Tidak cukup dengan itu, mereka akan berusaha dengan cara menakut-nakutkan para peniaga Melayu, terutama sekali para penjaja agar tidak berniaga dengan mengadakan demonstrasi di tempat-tempat mereka berniaga.

Dek kerana itulah, tidak pernah sekalipun Pakatan Rakyat mengacau atau mengganggu kawasan perniagaan bukan Melayu seperti di Bukit Bintang, Brickfield, Bangsar apatah lagi Petaling Street.

Ada pernah terfikir tentang hanya 16% premis perniagaan yang dimiliki oleh Bumiputera dan jumlah tersebut perlu dikurangkan?

Rasa-rasanya, isu tersebut akan segera dipadamkan dengan KETELUSAN, KEBERSIHAN Suruhanjaya Pilihanraya... TUTUP ISU SEBENAR dan TIMBULKAN ISU BARU yang sebenarnya tidak ada sebarang kepentingan pun untuk rakyat Malaysia!!!

0 comments

7000 X-PKR MENGAMUK DI IPOH!!!

Ketika NGO menyerang Pulau Pinang dengan kekuatan 1500 orang, di Ipoh, 7000 orang anak-anak muda bekas PKR 'menyerang' bandaraya tersebut untuk memberitahu Lim Kit Siang dan DAP Perak serta Pakatan Rakyat bahawa anak-anak muda sanggup bergabung dan turun ke jalan raya berhadapan dengan BERSIH 2.0 dengan sebarang kemungkinan.

Mat Sabu dan para pemimpin Pakatan Rakyat begitu yakin, anak-anak muda menyebelahi mereka. Dan sebagai tindak balas, 7000 orang anak muda membanjiri Bandaraya Ipoh untuk menunjukkan apa yang dikatakan oleh Mat Sabu sebenarnya hanyalah angan-angannya sendiri!!!

7000 orang anak muda yang bermotosikal itu hanya merupakan sebahagian yang 'terlepas' masuk ke Bandaraya Ipoh kerana polis telah membuat sekatan di lima tempat. Kalau semuanya dilepaskan, besar kemungkinan IPOH akan bermandikan baju hitam dan baju merah.

Tiada sebarang perancangan yang dibuat untuk mengumpulkan 7000 orang anak muda tersebut seperti BERSIH 2.0 yang telah dirancang berbulan-bulan, bahkan bertahun-tahun... 7000 orang tersebut hanyalah anak-anak muda yang sedang berang dengan BERSIH 2.0!!!

Antara yang turut hadir dalam perarakan tersebut adalah RAHIMI OSMAN, pegawai khas Anwar Ibrahim!!!

AYUHHHHH ANAK MUDA!!! TUNJUKKAN KEPADA MAT SABU DAN PAKATAN RAKYAT, KITA SEMUA SANGGUP BERMANDI DARAH UNTUK NEGARA!!!

0 comments

MAT SABU KONFIDEN PENGUNDI MUDA PILIH PAKATAN RAKYAT!!!

Mat Sabu sangat berkeyakinan pengundi-pengundi muda akan memenangkan Pakatan Rakyat dan membolehkan Pakatan Rakyat menawan sekurang-kurangnya tujuh negeri pada PRU13 nanti. Dan mungkin kerana itulah, Mat Sabu bersungguh-sungguh mahu agar demonstrasi KOTOR dan kekacauan dilakukan di tengah-tengah Kuala Lumpur kerana Mat Sabu serta kepimpinannya sangat tahu, golongan muda sangat memilih anti-establishment.

Tetapi benarkah seperti yang diyakini oleh Mat Sabu?

Mungkin terfana dengan pembabitan aktif golongan muda di dalam Pakatan Rakyat, terutama menerusi media baru, membuatkan Mat Sabu berfikir yang golongan dan pengundi muda berada di sebelah pihak Pakatan Rakyat.

Namun berdasarkan perkembangan terkini, Pakatan Rakyat dilihat sedang kehilangan lebih ramai penyokong dari kalangan pengundi dan golongan muda. Dek kerana itulah, Pakatan Rakyat bersungguh-sungguh mahukan demonstrasi KOTOR 2.0 diadakan di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Daya tarikan utama bagi golongan muda adalah sesuatu yang bersifat subversif kerana golongan muda terdiri daripada golongan yang sentiasa marah. Lebih banyak tindakan tidak menggunakan akal, lebih banyaklah sokongan yang akan diterima. Dan ini bukanlah sesuatu yang menghairankan, sebaliknya ia adalah lumrah di seluruh dunia.

Gerakan Anti-BERSIH adalah tindakbalas tidak dirancang. 99% daripada keahlian Anti-BERSIH adalah dari golongan muda. Bahkan puak-puak yang sedang mengasah parang dan memerhatikan setiap orang yang berbaju kuning bertulisan BERSIH 2.0 juga adalah dari golongan muda yang sangat agresif dan dipenuhi perasaan marah.

Benarkah golongan muda memilih Pakatan Rakyat atau Mat Sabu sebenarnya sangat bimbang dengan perubahan sokongan golongan muda yang pada mulanya kelihatan menyokong Pakatan Rakyat, tetapi sekarang menjadi puak yang sangat membenci Pakatan Rakyat, khususnya PAS yang sentiasa menipu dengan menggunakan agama?

Mat Sabu sendiri sebenarnya sangat gentar sekiranya akidah dan pegangannya didedahkan kepada umum!!!

0 comments

POLIS DAN KERAJAAN PERANGI RAKYAT!!!!

Para pencacai Pakatan Rakyat mula menggambarkan polis dan kerajaan sedang memerangi rakyat, ekoran ketegasan polis bertindak. Para pencacai Pakatan Rakyat cuba menafikan bahawa majoriti rakyat Malaysia sebenarnya sedang membenci dan meluat dengan BERSIH 2.0.

Beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat telah ditangkap oleh polis kerana berkempen agar orang ramai menyertai BERSIH 2.0. Hasilnya, aduan pantas daripada rakyat, menyebabkan mereka yang ditangkap dan mereka menjerit-jerit bertanya atas dakwaan apa yang menyebabkan mereka ditangkap.

Bahlol punya Pakatan Rakyat!!!

Mereka berkempen, mereka menghasut, mereka berkempen tetapi mereka boleh lagi bertanya apa kesalahan yang telah mereka lakukan. Mereka mahukan pertembungan antara dua kumpulan besar Melayu dan akhirnya mencetuskan pergaduhan besar.

Itu yang mereka kata tidak salah?

Mereka mahu laluan untuk mereka diberikan. Bagaimana pula dengan majoriti rakyat yang jauh lebih besar kumpulannya? Bagaimana pula dengan rakyat yang tidak mahu melihat sebarang kekacauan dan ketidakstabilan?

Rakyat yang tidak menyertai dan membenci BERSIH 2.0 tidak ada hak di negara ini? Rakyat yang meluat serta anti BERSIH 2.0, bukan rakyat Malaysia?

Bila lagi nak berdiri dengan kaki sendiri? Mengapa perlu menggunakan nama rakyat, walhal yang terlibat hanyalah Pakatan Rakyat?

Tangkap!!! Tangkap!!! Tangkap!!!

0 comments

RONNIE LIU DAH KENA TANGKAP!!! PADAN MUKA!!!

Ronnie Liu telah ditahan oleh polis setelah menghasut rakyat Selangor menyertai BERSIH 2.0. Dia kini ditahan di Balai Polis Serendah!

Padan muka!

Cuma hairan jugak, kenapa polis tak angkut sekali Elizabeth Wong dengan Khalid Gagap yang ada sekali dengan Ronnie Liu setelah mereka menghasut orang Melayu untuk menyertai BERSIH 2.0...

Beria-ia kempen, semuanya ditujukan kepada orang Melayu untuk berdemonstrasi... kawasan bukan Melayu, takdak pun kempen supaya turun berdemonstrasi?

Apa agenda BERSIH 2.0 sebenarnya selain ingin melihat Melayu sama Melayu bergasak?

Padan muka Ronnie Liu!!! Tahan sahaja di bawah ISA.... sekolahkan dia kat Kamunting...

0 comments

MAT SABU MABUK TERLEBIH DOS!!!

Kata Mat Sabu, kalau pilihanraya bersih dan telus, Pakatan Rakyat sudah pun menguasai Putrajaya. Disebabkan pilihanraya tak bersih dan tak telus, UMNO-BN menang dengan 25 kerusi undi pos dan 40 kerusi FELDA.

Maksudnya, pilihanraya yang telus dan bersih ialah MENJADIKAN PAKATAN RAKYAT SEBAGAI KERAJAAN NEGARA MALAYSIA... kalau Pakatan Rakyat tak jadi kerajaan Malaysia maknanya pilihanraya tak bersih!!!

Kepala hotak dialah!!!

Berbelit-belitlah Mat Sabu cuba menerangkan dan mewajarkan teorinya terutama sekali dia cuba menolak faktor bahawa Pakatan Rakyat berjaya menguasai Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Selangor dan Perak. Perak bagaimanapun terlepas dari tangan Pakatan Rakyat apabila tiga orang ADUNnya melompat keluar.

Mungkin bagi pencacai dan penyokong Pakatan Rakyat, kenyataan Mat Sabu akan diterima dengan senang hati dan diimani dengan sepenuh-penuhnya. Menyatakan bahawa UMNO-BN diselamatkan oleh 25 kerusi undi pos dan 40 kerusi FELDA, sebenarnya menunjukkan KEBANGANGAN calon PAS yang kalah di Kuala Terengganu dan tidak dicalonkan semula pada pilihanraya kecil Kuala Terengganu yang berikutnya.

Mat Sabu kemudiannya cuba memberitahu bahawa BERSIH 2.0 adalah bertujuan untuk membuat tuntutan bagi pilihanraya yang bersih dan telus. Tetapi tidak satu pun daripada perkataannya yang menerangkan mengapakah demonstrasi ganas BERSIH 2.0 hendak diadakan di kawasan-kawasan yang menjadi pusat aktiviti ekonomi orang Melayu di Kuala Lumpur. Mat Sabu tidak pernah menerangkan mengapa BERSIH 2.0 tidak diadakan di Bukit Bintang, Brickfield atau di Bangsar atau paling tidak pun di Petaling Street.

Atau paling tidak pun, mengapa himpunan BERSIH 2.0 tidak diadakan di dalam stadium seperti upacara solat hajat yang Mat Sabu hadiri tetapi Mat Sabu sendiri tidak dalam saf solat.

Mat Sabu ingat, rakyat Malaysia ni jenis bangang yang akan terima segala cakap-cakapnya. Habis tu, kalau Pakatan Rakyat berkuasa, apakah kerusi-kerusi FELDA akan dimansuhkan? Apakah undi pos akan dimansuhkan? Atau seperti yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor, demografi diubah dan ETHNIC CLEANSING akan dilakukan bagi memastikan DAP tetap menang besar?

Cikai sungguh PAS yang mempunyai Timbalan Presiden yang berfikiran sejumud ini... menang pada PRU12 lalu kerana 'nasib', masih berlagak dan bercakap besar. Kalau bukan kerana faktor ABDULLAH BADAWI dan KHAIRY JAMALUDDIN, Mat Sabu boleh telan air liur sajalah dengan akidah syiahnya itu!!!


0 comments

Friday, July 1, 2011

BILA POLIS SUDAH TUTUP RUNDINGAN....

Friday, July 1, 2011
Pemuda PAS sudah minta agar BERSIH 2.0 tidak diberikan gambaran buruk. Manakala penganjur BERSIH 2.0 begitu yakin mereka akan kebal daripada sebarang tindakan undang-undang, baik secara fizikal mahupun persepsi. Dan di sebalik ikrar Polis, BERSIH 2.0 tidak akan jadi, para pencacai Pakatan Rakyat pula menggambarkan BERSIH 2.0 sebagai medan perjuangan jihad yang entah apa tujuannya!

Antara Polis dan BERSIH 2.0, kedua-duanya mempunyai ikrar. Polis telah menutup sebarang pintu rundingan dengan pihak BERSIH 2.0 dan mana-mana pihak yang ingin mengadakan demonstrasi pada 9 Julai. Pihak polis telah memberi amaran akan penggunaan ISA ke atas para pemimpin BERSIH 2.0. Dan amaran tersebut bukan sekali dua, sebaliknya berkali-kali.

Dengan kata lain, ISA sudah semakin dekat dan para pemimpin BERSIH 2.0 yang juga pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat semakin hampir untuk 'disekolahkan' di Kamunting. Para pencacai serta pengikut yang serba bengap dan memikirkan kekacauan sebagai satu pesta, nampaknya masih tidak nampak atau tidak tahu natijah yang sedang menunggu.

Besar kemungkinan Pulau Pinang akan diletakkan di bawah perintah Darurat. Berada di bawah perintah Darurat bererti Pulau Pinang tidak lagi ditadbir oleh DAP. Lim Guan Eng dan DAP akan kehilangan kuasa di Pulau Pinang sekiranya undang-undang darurat diisytiharkan. Apatah lagi dengan pengumuman terbuka Guan Eng yang menyokong komunis, telah menarik ribuan manusia ke Pulau Pinang, dan jumlah tersebut pasti akan meningkat apabila rancangan untuk menutup semua pintu masuk ke Pulau Pinang sedang diatur sekiranya perhimpunan BERSIH 2.0 tetap diadakan di Kuala Lumpur.

Kerana faktor itulah, PAS Kedah dan PAS Kelantan dilihat tidak begitu bersungguh-sungguh menyokong BERSIH 2.0. Bahkan Menteri Besar Kedah memberi amaran kepada para peserta BERSIH 2.0, kerajaan negeri tidak akan bertanggungjawab atas sebarang natijah yang menimpa para peserta BERSIH 2.0.

Di Selangor, Menteri Besarnya pula bertindak seperti Zionis dengan memberikan sokongan dalam bentuk kewangan tetapi tidak mahu demonstrasi BERSIH 2.0 dibuat di Shah Alam sebaliknya menyokong agar demonstrasi tersebut dibuat di tengah-tengah Kuala Lumpur. Maksudnya, Khalid Ibrahim tidak mahu Selangor berada di bawah perintah darurat sekiranya Polis benar-benar bertindak tegas. Khalid Ibrahim tidak mahu kehilangan kuasa di Selangor kerana BERSIH 2.0!!!

Api yang dicari, api jugalah yang datang. Bala yang diundang, bala jugalah yang datang. Para peserta BERSIH 2.0 boleh berseronok berkumpul di tengah-tengah Kuala Lumpur untuk membuat kacau, tetapi natijah yang lebih besar ialah DAP yang menjadi tok dalang, bakal kehilangan kuasa di Pulau Pinang, dan besar kemungkinan juga bakal diharamkan!

Lepas ni, Lim Guan Eng bolehlah menjadi Mursyidul Am PAS sebab para pencacai Pakatan Rakyat sangat percaya dengan cerita kononnya, Lim Guan Eng akan masuk Islam selepas ahli keluarganya mati....

0 comments

Sokong BERSIH 2.0 Bermakna Sokong MURTAD!!!

Amiga dan pengikut2nya yg memperjuangkan kemurtadan akan sungguh2 mahu buat juga perhimpunan dan perarakan spt yg dicadangkan..




Hasrat utk "Bersih"kan org2 Islam dan Islam kini didokong oleh pejuang2 yg telah bubarkan Islamnya kepada kebajikan..kebajikan utk org2 kapir..kebajikan utk kemurtadan.




Yg peliknya, puak2 yg kononnya kapir kerana sekular kerana menentang partinya (bukan menentang Islam) pulak bangun menentang hasrat "Bersih" ni..


_______


Ah Chong2 dah buka meja..mari betting ma!! Mana melayu menang ma!!


Tringat rakan kaki lawak dulu ni..yg suka bebenor ketawa wakakaka, dimanakah dia setelah Negara Islam tidak lagi diperlukan..




-aa

0 comments

Undang2 Malaysia..kisahnya.

aku pernah dengor org kabor..Mereka nak buat demo, tapi polis tak bagi permit..so yg tak bagi permit tu yg jahat, demo tetap kena buat kerana tu hak mereka. Bila kena tangkap, mereka kata mereka tak salah..yg bersalah ialah yg tak bagi permit.




Ada gak yg sembang2..ada mamat ni nak kan satu motor ni, tuan punya motor tak nak bagi..so mamat ni tetap gak ambik, pasal dia suka ma so hak dia ler..bila kena tangkap, dia kabor dia tak salah kerana dia hanya menunaikan haknya..tuan punya motor yg salah kerana tak bagi dia.




Ada gak dikisahkan..seorang mamat ni nak projek ngan minah ni, minah ni tak bagi..maka simamat ni tetap ler enjut gak, kabornya hak dia..minah ni gi report polis, simamat kena tangkap. simamat ni kabor dia tak salah,..yg salah ialah siminah kerana tak bagi apa yg dia tuntut.




tu ler pengamal undang2 hari ni.. pasal tu ler aku tak leh jadi loyar!! Hanya mereka yg cakap putau2 je yg mampu!!




-aa

0 comments

Macam Biasa... Buat Seperti Yang Disuruh, Risiko Tanggung Sendiri!!!

Mat Sabu kabor..Elders PAS dah bagi blessing untuk ahli2nya turut serta dalam perhimpunan..Hj Hadi, Nik Aziz, Haron Din..




Demi mentaati "blessing" ni..semua ahli dikehendakki menyahut seruan Bersih 2.0 yg dipimpin oleh sikapir Amiga..




mm kepempinan ulamak............suruh pengikut2nya meletakkan tengkuk dan serban utk dipijak2 oleh sikapir Amiga.


___________


Tapi dia kabor ler pulak..sapa kena tangkap oleh polis kerana "mengganas" tak akan dibela oleh parti..




..mm kepempinan ulamak...suruh dan "blessing" tapi tak mahu peduli pengikut2nya.


___________




Tapi ni memang biasa..ni lah sikap pempin2 PAS, ceramah berdegar2, bakar semangat ahli2 dan pendengar, racuni fikiran..kemudian kabor tak tahu..


Bila kabor ada ahli2nya boikot semayang mayat, kenduri org2 Islam yg berparti UMNO..semayang 2 imam..korban lembu diasingkan..Pempin2 PAS ni kabor tu semua adalah fitnah org2 UMNO..




Bila org2 Islam UMNO dituduh kapir dsb..dia kabor tu pun fitnah org2 UMNO, mereka taknah kata sedemikian..




Ni kah contoh kepempinan ulamak...waris ambiya'




Kemuncak ceramah pempin2 PAS..berlakunya peristiwa berdarah Memali..pempin2 PAS menuding jari pada UMNO.


Punca berlakunya peristiwa trsebut, tak nak pula mengaku brtanggungjawab..




AlMaunah..sering berkumandang ketika tu bahwa jika gagal tubuhkan Negara Islam ( para pempin2 ulamak PAS dan Dewan Ulamak PAS baru2 ni kabor tiada perintah tubuh negara ISlam dalam AQ)..




Jika gagal melalui demokrasi..maka tiada jalan lain melainkan ngan kekerasan!!! Jihad!!




Kata2 ni telah bakor semangat AlMaunah..yg mana telah mengejutkan negara ngan satu tindakan yg sangat berani!!




Dan spt biasa..kepempinan ulamak ni kabor, mereka tidak ada kena mengena ngan Al Maunah dan menafikan yg terbabit adalah ahli2 PAS.




Kepempinan ulamak..mmmm




-aa







0 comments

PAS umpama lalang!!

PAS sejak dulu spt tiada arah dan pedoman, sentiasa berubah2 dan selalu berada bawah bayangan perjuangan org lain..


Walaupun kerap kali kabor perjuangannya berdasarkan AQ dan sunnah..tapi ianya cuma dijadikan dasar semata2 tapi bukan panduan dan maksud perjuangan.




Bila kerajaan sibuk pasal pembangunan..PAS pula sibuk kabor Membangunkan ngan Islam, bunyinya molek tapi tiada apa2 yg dapat dipamirkan..




Bila kerajaan lancarkan ASN..PAS sibuk kabor tu adalah AMANAH SAHAM NERAKA..




Gitu ler sehingga kini..




Bila Semangat 46 ditubuhkan..PAS jadikan S46 sebagai payong dan ambil kesempatan yg mana berjaya perolehi Kelantan..




Bila Anwar dipecat..PAS jadikan isu ni sebagai maksud perjuangan brselindung dan gunakan kesempatan atas PKR, Terengganu pula tumbang kepada PAS...




Bila Che Det dan ramai ahli2 UMNO tak brpuas hati ngan Pak Lah, PAS gunakan lagi kesempatan ni..Kedah pula tumbang pada PAS..




Ni bermakna jika ahli2 UMNO masih tak faham2..tiap kali pergolakan dalam UMNO, ada je negeri yg akan tumbang pada parti lain.




Tapi, pergolakan-pergolakan ni berjaya digunakan sepenuhnya oleh PAS..yg mana bermakna kemenangannya adalah brpunca kerana perasaan tidak puas hati, geram, hasad, dan kebencian dan bukannya kerana Perjuangan dasar PAS.




Kini, dibawah bayangan Amiga, apakah PAS akan berjaya spt yg lalu..kes Liwat2 Anwar dan video lucah juga apakah akan beri keuntungan pada PAS?




Apakah PAS tidak ada modal perjuangan mereka sendiri..tiada identiti sendiri..hanya menunggu kekeruhan utk diteguk kesempatan..


tiada istiqamah..berubah2 ikut keadaan ngan satu je matlamat, iaitu kalahkan UMNO..no matter what the price is..bayangkan jika hasrat Negara Islam leh dimansuhkan demi survival parti, apa kah lagi yg mereka sanggup lakukan..




Kerana terlalu lama membangkitkan kebencian..kini hati2 mereka telah dibakar ngan kebencian dan penuh ngannya..sehingga perjuangan yg diasaskan selama ni sanggup dikorbankan.




Tidakkah perjuangan berdasarkan AQ dan sunnah tu sepatutnya merapatkan siratulrahim dan kukuhkan perpaduan sesama Islam?




Alangkah baik PAS tetap istiqamah ngan AQ dan sunnah sebagai asas perjuangan dan tidak mudah terikut2 rentak org lain..tidak berteduh ngan mana2 parti khususnya parti2 yg diketuai oleh org2 kapir..alangkah baik jika PAS tetap istiqamah dalam usaha amar ma'aruf nahi mungkar brdasarkan AQ dan sunnah dan bukannya terikut2 ngan cara yahudi dan nasrani..bak spt mana dikabor, Islam tu sempurna..jadi tak perlu ikut acuan sesapa..Islam ada acuannya yg tersendiri yg mana mengangkat darjat pengamalnya didunia dan diakhirat. sebagaimana para sahabat ra digeruni dan disegani oleh org2 kapir dizaman mereka gitu juga mereka yg benar2 mengikuti langkah2 mereka..tidaklah ditunding2kan muka mereka oleh org2 kapir, tidaklah diinjak2 oleh org kapir, tidak lah dijadikan boneka yg ikut saja tarian yg ditari oleh orang2 kapir..




Kembalilah pada Islam..




-aa

0 comments

UNIT AMAL BELASAH POLIS DI STADIUM MELAWATI!!!!

1. Pada 29 JUN 2011, Konst ISMAIL JUSOH dari Jabatan Siasatan Jenayah IPD SHAH ALAM bersama rakan yang lain mendapat maklumat ada pihak tertentu sedang mengedarkan BAJU BERSIH di Lorong Masuk Stadium Malawati Sek.13 SHAH ALAM.

2. Sampai di tempat kejadian didapati ada meja 4 segi dan kelihatan orang ramai berkumpul dan mengedar baju T warna kuning. Bila orang ramai sedari kehadiran Polis maka mereka lari meninggalkan kawasan berkenaan, manakal pihak yang terlibat mengedarkan BAJU T BERSIH telah menyorokkan baju berkenaan.

3. Kejadian mula kecoh apabila orang ramai mengejek Pegawai dan anggota yang membuat rampasan, manakala beberapa orang anggota berbaju merah (dipercayai unit amal) telah menolak Polis supaya keluar dari pintu masuk stadium berkenaan. Pada masa yang sama pengadu telah di tolak dan di kepong oleh 30/40 orang. Setelah di kepong, mangsa Konst ISMAIL JUSOH telah di tumbuk serta di terajang. Kumpulan samseng ini kemudian menjerit "Kau Ingat Polis Ni Besar Ke".

4. Kes pertama dimana Polis di serang semasa bertugas merampas Baju T BERSIH
Sent via BlackBerry from Maxis

1 comments

BERSIH 2.0 TELAH ISYTHAR PERANG KE ATAS POLIS!!!

Ada dua tempat 'PANAS' di Malaysia sekarang ini iaitu di Pulau Pinang dan di Kuala Lumpur!

Di Pulau Pinang, ribuan manusia mengepung KOMTAR yang turut menempatkan pejabat Ketua Menteri. Kemarahan orang ramai terhadap Lim Guan Eng yang terang-terang menyokong Komunis menarik penyertaan ribuan orang untuk berarak dan menyatakan kebencian mereka terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang itu serta kerajaan negerinya.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng disifatkan sebagai kerajaan negeri yang zalim. Dan kezaliman itu lebih terserlah apabila Guan Eng secara terbuka menyokong Komunis ketika memberi ulasan tentang 30 orang aktivis PSM yang ditahan serta ditangkap oleh pihak polis di Kepala Batas.

Nampaknya, kebangkitan orang Melayu di seluruh negara telah pun bermula. Melayu yang selama ini sekadar menjadi pemerhati dan enggan terbabit secara langsung dalam menunjuk perasaan kecuali segelintir yang perasan mereka mendapat sokongan majoriti walaupun menang kerusi tidaklah sebanyak mana pun, mulai muncul.

Mungkin hari ini adalah permulaan kepada tunjuk perasaan yang lebih besar. Tunjuk perasaan yang cuba dicetuskan oleh Pakatan Rakyat menerusi bantuan Amerika Syarikat dan komunis, nampaknya telah jadi terbalik. Sebelum BERSIH 2.0, lebih ramai orang Melayu yang keluar untuk menentang mereka, sekaligus menjadikan golongan penyokong BERSIH 2.0 sebagai golongan terpinggir seolah-olah kutu di atas permukaan tepung!

Di Kuala Lumpur pula, nampaknya BERSIH 2.0 semakin mengesahkan bahawa mereka adalah gerombolan SUBVERSIF yang memang diwujudkan bertujuan untuk mewujudkan kekacauan dan ketakutan di kalangan rakyat Malaysia.

Seorang anggota polis dikhabarkan telah diserang, dipukul dan dibelasah oleh sekumpulan penyokong BERSIH 2.0 ketika anggota polis tersebut bersama-sama pasukannya menjalankan serbuan dan merampas material BERSIH 2.0.

Tindakan tersebut sebenarnya mengundang masalah yang lebih parah kepada BERSIH 2.0. Ternyata tindakan polis yang sangat tegas sekarang ini, memang tepat dan kena pada masanya. BERSIH 2.0 sememangnya bukanlah himpunan aman, sebaliknya menghimpunkan ribuan orang yang ingin melihat negara ini hancur lebur dek kekacauan seperti yang berlaku di negara-negara Timur Tengah!

0 comments

RADIX WAJAR DIBOIKOT?

Benarkah HPA Industries Sdn Bhd yang mengeluarkan Kopi Radix, air tenaga HPA dan francise ayam Radix, telah menjadi salah satu penyumbang kewangan kepada penganjur Himpunan BERSIH 2.0?

Apakah benar, pemilik HPA Industries adalah seorang penganut PAS tegar?

Itu adalah antara persoalan-persoalan yang diketengahkan apabila khabar-khabar angin bertiup kencang tentang pembabitan dan sokongan syarikat berkenaan kepada BERSIH 2.0.

Pegangan politik sesiapa pun, tidak sewajarnya dipersoalkan. Namun sokongan kepada sesuatu yang bersifat SUBVERSIF seperti BERSIH 2.0 sememangnya mengundang persoalan, sama ada wajar atau sebaliknya sokongan turut diberikan kepada syarikat bumiputera itu?

Sebagai sebuah syarikat milik bumiputera yang dilihat berjaya, syarikat tersebut memerlukan sokongan daripada pelbagai lapisan masyarakat dan para pelanggan pula tidak pernah menghulurkan atau menunjukkan kad keahlian parti untuk membeli produk syarikat berkenaan.

Justeru seandainya benar HPA Industries menyokong BERSIH 2.0, maka syarikat berkenaan perlu menerima risiko besar iaitu dipulaukan dan diboikot oleh majoriti pencinta keamanan di negara ini. Menyokong HPA Industries yang menghulurkan bantuan dalam bentuk kewangan kepada BERSIH 2.0 bererti turut sama menyokong PERGERAKAN SUBVERSIF tersebut.

Sesuatu yang perlu diperingatkan ialah, pegangan politik atau cenderung kepada mana-mana pihak dalam politik, tidak mewajarkan mana-mana pihak, termasuklah syarikat seperti HPA Industries turut menyokong kegiatan yang boleh mengancam keselamatan serta kestabilan negara seperti BERSIH 2.0 walau apa pun alasan yang diberikan.

Negara yang huru-hara bukan sahaja akan menyusahkan rakyat, sebaliknya syarikat-syarikat seperti HPA Industries juga tidak mungkin akan dapat sebarang keuntungan walaupun beranggapan, perjuangan mereka adalah untuk keuntungan yang lebih besar.

Sebabnya mudah, tidak ada satu teladan pun yang membuktikan, sebarang kekacauan akan mewujudkan kemakmuran. Sebaliknya sebarang tindakan yang menggunakan akal, jauh lebih berkesan berbanding menggunakan keganasan!!!

2 comments

NAJIB DAH SERAH KEPADA POLIS, HISHAMUDDIN BILA NAK TUTUP MULUT?

Kerajaan telah menyerahkan kepada pihak polis untuk menangani BERSIH 2.0 termasuklah mengisytiharkan darurat untuk memastikan keselamatan awam tidak tergugat. Suatu langkah yang sudah lama didesak oleh majoriti rakyat Malaysia dan cuba dihalang oleh para penyokong BERSIH 2.0 serta Pakatan Rakyat.

Sebenarnya Najib tidak perlu membuat pengumuman itu memandangkan ada menteri yang bertanggungjawab iaitu Hishamuddin Hussein Onn. Namun memandangkan Hishamuddin Hussein Onn bukanlah seorang menteri yang capable dan reliable, maka Najib sendiri terpaksa membuat pengumuman berkenaan.

Kalau sudah polis diberikan tanggungjawab sepenuhnya, diharapkan Menteri KDN itu tutup mulut dan tidak perlu bersuara lagi!

Para pemimpin Pakatan Rakyat sudah mula galak bersuara sekarang. Ada yang terang-terang mencabar pihak polis agar menangkap mereka seperti yang dilakukan oleh Nga Kor Meng yang mengulangi semula perangai angkuh Komunis Sungai Siput yang meminta kerajaan menghantar Askar Melayu untuk mereka bunuh.

Sayangnya, stesen Keretapi Bukit Berapit sudah tidak digunakan lagi dan hanya tinggal tapak untuk membuktikan bagaimana ancaman komunis menyebabkan sebuah stesen keretapi dibina di tengah-tengah hutan dan bukit hanya untuk anggota tentera!

Ambiga Sreevanasan pula cuba memujuk polis agar bersikap lunak terhadapnya, meskipun secara jelas BERSIH 2.0 adalah boneka yang digerakkan oleh NDI dan OSI, dua buah pertubuhan Amerika Syarikat yang dimiliki oleh Madeleine Albright dan George Soros.

AMK dan PKR pula cuba mengajar rakyat bagaimana hendak bertempur dan berhadapan dengan pihak polis. Pihak polis digambarkan sebagai musuh yang sangat kejam, sedangkan mereka pula digambarkan sebagai pihak 'baik' yang teraniaya, walaupun hakikatnya merekalah sebenarnya yang mencetuskan kekacauan dan ketidaktenteraman.

Maka pengumuman yang dibuat oleh Najib sebenarnya disambut baik. Biar polis yang menjalankan peranan mereka. Kalau perlu darurat, majoriti rakyat pasti akan mengikut sungguhpun perintah darurat akan merencatkan sektor ekonomi.

Lebih ramai yang lebih bersedia untuk menerima negara yang aman damai dan tidak menyukarkan kehidupan berbanding sekadar satu perjuangan untuk konon-kononnya mendapatkan sebuah pilihanraya yang bersih dengan disusuli kekacauan di sana sini!

Tidak guna menjadi Mesir atau Libya kerana keamanan tetap tidak juga muncul. Sekalipun kerajaan sudah berubah, rakyat semakin sukar mencari rezeki....



0 comments

TOLONG BELA 30 AKTIVIS PSM!!! MEREKA TERANIAYA!!!

Hakim tolak permohonan 30 orang aktivis Parti Sosialis Malaya yang cuba membawa elemen dan pengaruh Parti Komunis Malaya dengan kata-kata yang sangat menyengat. Pastinya para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya DAP akan mempolitikkan kata-kata Hakim Datuk Zamani A.Rahim.

Mahkamah Sesyen Butterworth sebelum ini telah mengeluarkan arahan reman selama tujuh hari bersesuaiand engan peruntukan di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan.

"Kesalahan di bawah seksyen ini adalah sesuatu yang serius kerana ia melibatkan keselamatan negara, keselamatan anda semua, keselamatan anak-anak saya, keselamatan cucu-cucu saya dan juga keselamatan kita semua," tegas Hakim Datuk Zamani A.Rahim. (SINI)

Mungkin memikirkan yang polis dan pihak berkuasa tidak kisah lagi dengan cerita komunis serta pemujaan terhadap kejalangan Chin Peng, golongan yang sememangnya memuja sabit dan tukul itu berharap rakyat Malaysia akan terlupa tentang kekejaman yang telah dilakukan oleh pengganas komunis.

Anehnya, pada masa yang sama, ada pihak yang memperjuangkan Islam, turut sama bersimpati dengan golongan komunis dengan menyamakan pengganas komunis di Malaysia dengan negara komunis yang menjalin ikatan diplomatik dengan Malaysia. Malah ada yang cuba membandingkan pengganas komunis Malaya dengan rakyat di negara komunis.

Walaupun kebanyakan daripada mereka yang hidup pada zaman kekejaman komunis sudah tiada lagi, tetapi penderitaan akibat perbuatan komunis yang cuba menjajah negara ini, sebenarnya akan terus kekal. Sejarah keganasan komunis di Malaysia masih terlalu baru dan cubaan untuk menipu serta memutar belitkan fakta sejarah tentang komunis dan perjuangan mereka, tidak akan berjaya!

Seharusnya kerajaan mengekalkan pendirian keras terhadap penyokong-penyokong komunis yang semakin lama semakin ramai di Malaysia ini. Bukan sedikit yang mengkagumi kejalangan komunis walaupun mereka juga tahu bahawa komunis adalah penjajah, bukannya pejuang kebebasan seperti yang didakwa!!!

0 comments

Thursday, June 30, 2011

PAS NI MEMANG JENIS BODOH SEJAK AZALI KER?

Thursday, June 30, 2011
PAS bercadang nak ambil tindakan undang-undang ke atas projek nadir bumi Lynas. Sesuatu yang menakjubkan ialah betapa prihatinnya PAS terhadap Lynas dan alam sekitar, tetapi PAS nampaknya tidak tahu apa-apa pun tentang nadir bumi mahupun Lynas itu sendiri.

Cerita tentang Lynas sebenarnya telah dipolitikkan dengan begitu teruk. Penjelasan dan taklimat tentang Lynas dan nadir bumi telah dibuat semenjak 2008 dan tiada sebarang bantahan pada waktu itu. Hanya setelah Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan yang bermusuhan dengan Azmin Ali buat kecoh, barulah semua buka mata. Itu pun selepas berlakunya kebocoran radiasi di Jepun akibat tsunami dan gempa bumi.

Menariknya nadir bumi dan Lynas digambarkan sebagai loji nuklear, walhal ia tidak ada kena-mengena langsung. Nadir bumi adalah bahan semulajadi dan radiasinya sama seperti radiasi daripada bahan-bahan semulajadi di sekeliling kita termasuklah makanan.

Bahkan sebenarnya Malaysia telah lama mengekstrak nadir bumi atau rare earth menerusi proses amang bijih timah. Sinaran radiasi daripada amang bijih timah sebenarnya jauh lebih tinggi berbanding nadir bumi yang diekstrak oleh Lynas.

Para pemimpin Pakatan Rakyat sedang cuba menimbulkan persepsi kepada masyarakat bahawa Lynas dan Rare Earth adalah sebuah loji nuklear SEDANGKAN hakikatnya Lynas dan projek nadir bumi hanyalah sebuah kilang kimia.

China adalah pengeluar rare earth terbesar dunia yang menguasai 30%. China bagaimanapun mengenakan sekatan eksport dan import terhadap produk berkenaan yang digunakan secara meluas dalam banyak perkakasan elektronik, termasuklah teknologi diesel yang lebih bersih.

Dengan kata lain, produk akhir rare earth akan menyebabkan lebih banyak kilang-kilang elektronik yang terdapat di Pulau Pinang dan Selangor akan berpindah ke sekitar Gebeng, Kuantan tanpa perlu bergantung kepada lanthanides (antara produk akhir rare earth) yang terpaksa diimport dari luar dengan harga mahal.

Cerita tentang masalah kesihatan yang diakibatkan oleh projek nadir bumi adalah cerita dongeng daripada para pemimpin Pakatan Rakyat. Sebabnya, radiasi yang terhasil daripada rare earth jauh lebih rendah untuk mengakibatkan leukimia dan barah seperti yang didakwa berdasarkan laporan MOSTI dan AELB.

PAS nampaknya melihat LYNAS dan RARE EARTH sebagai modal berpolitik dengan mewujudkan persepsi dan ketakutan di kalangan orang awam. Sangat ketara apabila projek Rare Earth cuba digambarkan sebagai loji nuklear yang mudah bocor sana-sini!

Justeru, tindakan saman yang bakal dibuat akan menyerlahkan betapa BAGHAL dan BONGOKNYA para pemimpin PAS yang sebenarnya tidak tahu apa-apa, tetapi berlagak macam terlebih-lebih pandai....

Apa pun, elok jugalah PAS dan Pakatan Rakyat mengambil tindakan ke atas LYNAS dan Rare Earth... kita nak tengok sejauh mana pandainya para pemimpin PAS bercakap tentang sesuatu yang tidak mereka mahiri tetapi mereka cuba menjadi juaranya sekaligus membuktikan PAS dan kewujudannya tidak mendatangkan sebarang kesan baik kepada rakyat Malaysia...

Agak malang kerana Malaysia mempunyai pembangkang yang tidak berilmu tetapi memandang semua perkara sebagai isu politik yang menguntungkan!!!

2 comments

AZWANDIN HAMZAH YANG PERWIRA.... TAIK KUCING!!!

Hebat sungguh anak muda berbadan melengkong bekas pekerja kedai buku bernama Azwandin Hamzah ini yang juga merangkap Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia. Punyalah bersemangat, sampaikan nak berarak di Pulau Pinang, bersemuka dengan Lim Guan Eng untuk menentang si Ketua Menteri yang condong kepada Komunis.

Kononnya, Azwandin Hamzah akan membawa ahli-ahli JMM ke Pulau Pinang dalam perarakan tersebut. Hebat sungguh dengar ceritanya!!!

Tapi yang jadi masalah dan menjadi bahan gelak tawa orang ramai, khususnya di Bukit Antarabangsa, JMM ini sebenarnya ada ahli ke tidak? Belum pernah dalam mana-mana program, JMM 'mengeluarkan' dan 'menunjukkan' ahli-ahlinya kepada pihak awam. Ada tidak pun, balik-balik muka kongkang Azwandin dan tiga orang tukang ampunya. Yang tak boleh ampu, dah lama dicantas dari JMM.

Banyak pula duit JMM sampai nak berarak di Pulau Pinang walaupun di Ampang, Azwandin dan JMM langsung tidak terlibat sungguhpun UMNO khususnya Pemuda UMNO Ampang, sedang aktif MEMBURU dan MENONGKOL sesiapa sahaja yang berbaju T kuning!!!

Takkan peruntukan daripada Ezam Mohd Nor turun lagi kepada Azwandin Hamzah sampai boleh dapat program glamour tu? Azwandin Hamzah ni bukan sembarangan orang kalau melibatkan program.

Setakat program Isra' Mikraj di Bangunan UMNO Ampang, jangankan batang tubuh melengkong dan muka kongkangnya, suaranya yang kuat menipu itu pun tidak kedengaran. Jangankan Azwandin Hamzah, 'ahli-ahli' JMM pun tak nampak muka.

Alih-alih dengar pula cerita, nak berarak sampai ke Pulau Pinang....

Hebat! Hebat!!!

Kena akuilah, Ezam Mohd Nor memang hebatlah menggunakan si penipu 4 Flat yang boleh buat ijazah dan sarjana dari kedai buku saja. Atau barangkali bukan duit Ezam yang digunakan, tapi duit Kementerian Pembangunan Wanita yang keluar menerusi program dan projek bunian menerusi adiknya?

Hebat! Hebat!!!

Inilah orangnya yang mencalonkan dirinya sebagai calon terbaik wakil rakyat Bukit Antarabangsa mewakili UMNO! Sudahlah segala program kemasyarakatan UMNO langsung nama dan batang tubuhnya tidak timbul, alih-alih sampai ke Pulau Pinang nak berarak menentang Lim Guan Eng....

Barangkali dapat wahyu ler tuh... berat tugas JMM nih, kena tazkirahkan Lim Guan Eng.... Apa punya NGO Melayulah di Pulau Pinang, langsung tak tahu buat kerja sampai JMM dari Bukit Antarabangsa kena turun ke sana!!!

Tak gitu, Azwandin Hamzah, x-PKR si trojan horse?

1 comments

GUAN ENG MEMANG BERHATI DAN PENYOKONG KOMUNIS!!!

Setuju atau tidak, Lim Guan Eng sebenarnya adalah simpatisan komunis yang bertopengkan sosialis. Secara sahnya apabila Lim Guan Eng memberikan sokongan kepada aktivis-aktivis PSM yang ditahan oleh polis di Kepala Batas, Ketua Menteri Melaka itu memang tidak dapat menyembunyikan belangnya lagi.

Sememangnya dari awal kewujudan parti itu lagi, DAP amat bersimpati dan bekerjasama dengan komunis. Dalam tragedi 13 Mei 1969, hasutan banyak dilakukan oleh PAP dengan bantuan PKM dan Parti Buruh sebelum tugas PAP diambilalih oleh DAP. GERAKAN yang turut terbabit sama, kemudiannya mengundurkan diri dengan Presidennya meminta maaf secara terbuka. GERAKAN menang kerusi Bukit Bintang pada Pilihanraya Umum 1969.

Walaupun DAP berselubung dengan topeng demokrasi tetapi hierarki dan sosial parti tersebut lebih mirip dengan sosialis marxisme. Malah sayap Pemudanya juga dikenali sebagai Pemuda Sosialis.

Mungkin ramai yang tidak tahu dan tidak pernah mahu ambil tahu apa itu Sosialis. Secara teorinya, Sosialisme adalah bermaksud harta kekayaan dinikmati oleh rakyat secara sama rata. Secara praktikalnya, Sosialisme ialah meletakkan jurang yang sangat besar antara rakyat dengan birokrat dan teknokrat.

Sosialis dan Komunisme adalah berkait rapat. Antara sosialis terkenal adalah Karl Marx yang menulis buku The Communist Manifesto dan Vladimir Lenin. Kedua-duanya adalah dari Parti Bolshevik Russia. Dan kedua-duanya adalah Yahudi Zionis!

Untuk memisahkan Sosialis daripada Komunis, wujud pula Sosialis Demokrat yang menggunakan sistem pilihanraya dan berparlimen. Namun Sosialis Demokrat biasanya tidak bertahan lama kerana prinsip perjuangan mereka tetap satu iaitu, merompak harta kekayaan negara untuk diri sendiri dengan rakyat diminta berkorban berkongsi harta negara yang seciput yang kemudian dikenali sebagai NEGARA BERKEBAJIKAN.

Kerana itulah tidak menghairankan apabila Lim Guan Eng memberikan simpati kepada kaum Sosialis dari Parti Sosialis Malaysia. Kalau perlu, mereka akan bekerjasama untuk segala hal. Jadi, apabila aktivisi Parti Sosialis Malaysia memperagakan kepala pejuang-pejuang komunis, kononnya atas alasan perjuangan, ia juga sebenarnya bukanlah sesuatu yang boleh dinafikan bahawa Parti Sosialis Malaysia sebenarnya sangat bersimpati dengan Parti Komunis Malaya.

BACA SETERUSNYA DI PERAK TODAY


0 comments

NAIB PRESIDEN PKR MACAM HARAMJADAH!!! CUBA PUTAR BELITKAN AKTA!!!

N.Surendran, peguam dan juga Naib Presiden PKR menyatakan bahawa polis telah melakukan kesalahan dan tidak berpegang kepada undang-undang apabila menangkap para pemimpin Pakatan Rakyat, orang ramai dan penganjur BERSIH 2.0.

Katanya tidak ada sebarang akta yang membolehkan polis menangkap mereka yang mengedarkan risalah BERSIH 2.0.

Itulah tugas seorang peguam iaitu memutarbelitkan fakta, mengadakan yang tiada dan mengada-adakan cerita!

Akta Hasutan 1948 pindaan 1975 begitu jelas menyatakan tentang kesalahan mengedarkan sebarang material termasuklah penerbitan yang mengandungi elemen-elemen hasutan bagi tujuan menimbulkan ketidakstabilan dan mengganggugugat ketenteraman negara.

Secara jelas, BERSIH 2.0 sememangnya bertujuan untuk menimbulkan kegemparan bagi membolehkan Pakatan Rakyat menang besar pada PRU13 nanti. Bahkan propaganda telah pun dibuat dengan menyatakan, sebarang tindakan pihak berkuasa terhadap BERSIH 2.0 hanya akan menyebabkan UMNO-BN kehilangan lebih banyak kerusi!!!

Satu kenyataan bongkak yang tidak sedar diri!

BERSIH 2007 mungkin dianggap berjaya memandangkan kemarahan orang ramai terhadap Abdullah Badawi. Kesinambungan daripada BERSIH 2007 ialah hilangnya pegangan dua pertiga majoriti UMNO-BN di Parlimen.

Namun BERSIH 2.0 yang cuba mengulangi kejayaan BERSIH 2007 dilihat tidak lebih daripada usaha menimbulkan keresahan yang dibantu oleh kenaikan harga barang oleh pengedar, pemborong dan orang tengah selain syarikat-syarikat pengangkutan yang kebanyakan mereka adalah nadi utama DAP!

N.Surendran mungkin seorang peguam yang paling bangang dan paling bodoh dalam sejarah yang cuba menunjuk pandai dalam melakukan provokasi.

Pihak polis yang menjalankan tugas dikatakan telah mencabuli undang-undang. Walhal sebagai seorang peguam yang sudah tentu undang-undang adalah sebahagian daripada kehidupannya, N.Surendran sudah tentu amat arif tentang undang-undang pencegahan yang diberikan kepada polis.

BERSIH 2.0 sememangnya sudah dicemari oleh elemen komunis menerusi kehadiran dua orang pendokong komunis dari Filipina dan Korea Selatan. BERSIH 2.0 sendiri mendapat pembiayaan daripada NDI dan OSI seperti yang diakui oleh Ambiga Sreevanasan.

Pembohongan dan pendustaan apa lagi yang hendak dimainkan oleh N.Surendran?

Sewajarnya pihak polis menangkap N. Surendran dan mengambil keterangan daripadanya kerana sangat jelas daripada kenyataan yang disiarkan oleh Keadilan Daily, Naib Presiden PKR ini sebenarnya adalah seorang penghasut yang mahu melihat negara ini berada dalam kekacauan dan cubaan mencetuskan perang saudara!


1 comments

PATRIOT UMNO DAN AMK BERPERANG DENGAN AMK BERSENJATA!!!

Cabaran AMK agar kumpulan Patriot datang semula ke Ibu Pejabat Tropicana, Petaling Jaya telah disahut. Hasilnya sekumpulan Patriot muncul dan menyahut cabaran tersebut. Ternyata, AMK yang berani mencabar, akhirnya kecut perut dan terpaksa menggunakan senjata untuk menyambut kedatangan Patriot Pemuda UMNO.

Daripada SMS yang diterima, kumpulan Patriot Pemuda UMNO telah bertempur dengan AMK. Setakat ini belum lagi ada kecederaan mahupun kematian dari kedua-dua belah pihak!

Di lokasi kedua pula iaitu di Pejabat SPR Selangor di Kompleks PKNS Shah Alam, suasana tegang tercetus apabila pemimpin UMNO DUN Meru sedang bertikam lidah dengan PAS Selat Kelang dan Meru berhubung dengan isu daftar pemilih DUN Meru.

Nampaknya UMNO sudah pun mengeluarkan telur mereka. Selama berbelas tahun mereka hidup ketakutan dan menyorokkan kepala ke dalam cengkerang, kini masing-masing sudah nampak bahawa tolak ansur dan harmoni yang diberikan, tidak pernah dibalas dengan baik oleh Pakatan Rakyat.

Eloklah sekiranya seluruh UMNO Malaysia, mula mengamalkan sikap provokasi berlebihan Pakatan Rakyat sendiri. Ulangi kembali apa yang telah mereka lakukan. Biar mereka pula rasakan betapa seronoknya dicaci, dinista, dicerca dan dihina!

Apatah lagi kebanyakan daripada mereka memang spesies yang sangat menghinakan!!!

Serangggg!!! Tongkol mereka!!! Buru Shamsul Iskandar Mohd Akin!!!

Lokasi kedua di Pejabat SPR Selangor di Kompleks PKNS, Shah Alam, suasana tegang menyelubungi ruang pejabat itu apabila pemimpin UMNO DUN Meru sedang bertikam lidah dengan PAS Selat Klang dan Meru berhubung dengan isu daftar pemilih DUN Meru.

0 comments

FOMCA SOKONG BERSIH 2.0!!!


FOMCA atau singkatan Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia secara rasminya mengisytiharkan sokongan mereka kepada BERSIH 2.0. Walaupun kononnya FOMCA tidak berpihak kepada mana-mana parti politik dan tidak terlibat dalam sebarang kegiatan politik, dengan pengisytiharan FOMCA sebagai badan bukan kerajaan yang menyokong BERSIH 2.0, bermakna FOMCA telah pun menyertai Majlis Peguam yang terang-terang memang terlibat dalam banyak kegiatan subversif yang cuba mengganggu gugat keselamatan negara.

MALAYSIAKINI melaporkan, Pengarah Komunikasi FOMCA Mohd Yusof Abdul Rahman berang dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh penasihat FOMCA, Chua Kim Tee yang mengeluarkan kenyataan FOMCA tidak menyokong BERSIH 2.0.

FOMCA yang kononnya adalah sebuah badan yang berpegang teguh kepada prinsip Perlembagaan Negara, bagaimanapun menyokong BERSIH 2.0 kerana menurut Mohd Yusof Abdul Rahman, ia adalah sebuah himpunan aman yang dijamin oleh Perlembagaan.

Sama ada Pengarah Komunikasi FOMCA ini seorang yang BEBAL, BAHLOL atau TOLOL sejak azali, atau sememangnya dia adalah seorang yang condong kepada Pakatan Rakyat, BERSIH 2.0 adalah sebuah himpunan yang akan mencetuskan keganasan jikalau tidak dibendung dari awal oleh pihak berkuasa dan pihak awam dengan apa cara sekalipun.

BERSIH 2.0 tidak diadakan di kawasan tertutup yang menjamin sifat amannya, tetapi BERSIH 2.0 akan diadakan di kawasan-kawasan aktiviti ekonomi orang Melayu seperti di hadapan Masjid Jamek Kampung Bharu yang sememangnya sudah sedia sesak dengan pelbagai aktiviti. BERSIH 2.0 juga akan diadakan di hadapan SOGO yang merupakan tempat perniagaan yang sangat sibuk membabitkan premis perniagaan besar, penjaja mahupun pekedai biasa. BERSIH 2.0 juga akan mengadakan demonstrasi di Jalan Raja yang merupakan jalan utama di tengah-tengah Kuala Lumpur. Penutupan jalan tersebut akan menyebabkan seluruh Kuala Lumpur mengalami kesesakan yang sangat teruk!

Pengarah Komunikasi FOMCA itu tidak seharusnya berselindung di sebalik Perlembagaan. Tidak ada satu klausa dalam Perlembagaan yang membenarkan demonstrasi haram dibuat di tempat awam dan menyusahkan lebih ramai orang berbanding para peserta demonstrasi.

Seharusnya FOMCA itu sendiri dipersoalkan kewujudannya. Difahamkan FOMCA menerima geran yang jumlahnya puluhan juta ringgit setiap tahun bertujuan untuk mendidik pengguna tentang kepenggunaan dan hak-hak pengguna. Bagaimanapun produk serta program yang dibuat oleh FOMCA hanyalah melepaskan batok di tangga. FOMCA yang sepatutnya membantu KPDNKK, ternyata berlagak sebagai tuan, dengan kerja-kerja penerangan dibuat oleh KPDNKK sendiri!

Dalam hal kenaikan harga barang, FOMCA tidak pernah bertindak sewajarnya. Semua orang tahu, harga barang di negara ini ditentukan oleh pemborong, orang tengah dan pengedar. Walaupun kerajaan telah meletakkan harga siling, tetapi pemborong, orang tengah dan pengedar seringkali memperolok-olokkan usaha kerajaan. Bahkan mereka jugalah yang menyekat barangan dengan kempen sorok bagi menaikkan harga barangan.

Apa yang dilakukan oleh FOMCA dalam hal ini? Pernahkah FOMCA turun bertemu dan berunding dengan para pemborong, orang tengah dan pengedar yang rata-ratanya adalah penyokong serta pembiaya parti-parti politik seperti DAP?

Jawapannya ialah TIDAK PERNAH!!!

Sebaliknya apa yang dilakukan oleh FOMCA ialah menyalahkan kerajaan sepenuhnya.

Dan sekarang, FOMCA ingin bercakap tentang Perlembagaan dan SUHAKAM?

Piiiiiiraaaaaaahhhhh… hidup pun jadi biawak hidup untuk rakyat Malaysia, ada hati nak bercakap tentang kebebasan daripada politik? Dah memang-memang sah, FOMCA adalah entiti Pakatan Rakyat apabila menyokong BERSIH 2.0, nak cerita apa lagi?


0 comments

KHALID IBRAHIM CABAR POLIS!!!

Kerajaan Negeri Selangor terang-terang mencabar pihak polis dan mengisytiharkan perang secara terbuka. Arahan polis agar elemen-elemen BERSIH 2.0 tidak dimasyhurkan, dibalas dengan melakukan provokasi.

Ahli-Ahli Majlis Perbandaran Petaling Jaya dan Shah Alam dilihat memakai tali leher BERSIH berwarna kuning. Ahli-Ahli Majlis Subang dan Ampang Jaya pula memakai baju T kuning berserta logo BERSIH. Manakala Ahli Majlis Sepang memakai tali leher kuning.

Dalam satu mesyuarat, Ahli Majlis Perbandaran Ampang Jaya telah meluluskan usul untuk mengenepikan Arahan Berpakaian supaya dibenarkan ahli memakai baju T BERSIH.

Kerajaan Negeri Selangor turut mengeluarkan peruntukan sebanyak RM15 ribu kepada penganjur BERSIH 2.0 sebagai dana bantuan untuk aktiviti BERSIH 2.0. Khalid Ibrahim juga MEMBERI AMARAN kepada polis agar tidak mencampuri sebarang program Kerajaan Negeri.

Ternyata Kerajaan Negeri Selangor sedang membahayakan kedudukan mereka sendiri seandainya masih berkeras untuk menempatkan gerakan yang mempunyai agenda komunis di dalamnya.

Apakah ini sebenarnya yang mendorong Kerajaan Negeri Selangor mendesak agar Selangor mempunyai pasukan polisnya sendiri? Apakah Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya telah lama merangka dan mengharapkan agar polis dan mana-mana agensi penguatkuasaan persekutuan tidak menjalankan tugas mereka di negeri tersebut?

Dan yang paling penting, BERSIH apa lagi yang hendak dibuat di Selangor kalau Selangor sendiri ditadbir oleh Menteri Besar yang terang-terang menyokong komunis dan membenarkan komunis berleluasa di sebalik topeng BERSIH 2.0?

Seharusnya BERSIH 2.0 diadakan di Shah Alam terutama sekali di hadapan pejabat SUK yang menempatkan pejabat Menteri Besar. Kalau sudah sanggup mengeluarkan perbelanjaan dan peruntukan, mengapa perlu dibuat di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Sudah sampai masanya untuk memperkenalkan Shah Alam sebagai ibu kota demonstrasi pula!!!

Dan tidak hairanlah mengapa Ahli-Ahli Majlis di Selangor, mempunyai hati dan pendekatan komunis terutama dalam merampas hak-hak serta cubaan menghapuskan kuota Bumiputera secara berleluasa dan penuh biadap!!!

1 comments

MEMANG SAH, PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT MAKIN BANGANG, SEBANGANG MAHFUZ OMAR!!!

Apa ke bengapnya Mahfuz Omar dan Tian Chua apabila mencabar agar KDN membuktikan BERSIH 2.0 adalah haram. Kononnya BERSIH 2.0 adalah dianggotai oleh NGO-NGO dan parti-parti politik yang berdaftar maka apa-apa sahaja yang dilakukan tidak boleh dianggap haram sama sekali.

Patutnya Mahfuz Omar kena menjawab juga, jawatannya selaku Ahli Parlimen, tetapi kerja yang dibuatnya bukanlah sebagai wakil rakyat tetapi sebagai wakil Pakatan yang sedang mencari-cari publisiti serta pengaruh, agak-agaknya pendapatannya sebagai Ahli Parlimen haram ke tidak?

Apa punya banganglah para pengikut PAS memilih seorang bodoh dan bahlol seperti Mahfuz Omar sebagai pemimpin mereka?

Takkanlah bapa Mahfuz Omar tidak ajar, benda yang halal boleh bertukar menjadi haram dan benda yang haram tidak boleh sama sekali menjadi halal, kecuali arak yang bertukar menjadi cuka.

Sebarang perhimpunan walau sekecil mana pun memerlukan permit dan kebenaran pihak polis. Dalam hal ini, pihak polis adalah pihak berkuasa yang akan menentukan boleh atau tidak perhimpunan berkenaan. Kalau polis tidak memberikan permit dan kebenaran, perhimpunan itu tetap juga diadakan, bermakna ia adalah perhimpunan haram, lebih-lebih lagi kalau perhimpunan tersebut diadakan di jalanan dan bukannya di tempat-tempat tertutup.

Yang dipersoalkan oleh Mahfuz adalah Pemuda UMNO dan PERKASA...

Apa ke bahlolnya makhluk sekor nih... yang memulakan dan beria-ia benar hendak mengadakan perhimpunan serta demonstrasi adalah Pakatan Rakyat.... takkanlah orang dan pemimpin sepandai Pakatan Rakyat tiba-tiba sahaja menjadi tolol dengan menjadikan UMNO serta PERKASA yang sering ditolol-tololkan sebagai ikutan?

Nak bukti konon... dah memang BERSIH 2.0 tu memang haram, yang merancangnya pula HARAMJADAH dan yang beria-ia nak mengikut pula adalah HARAMI, tanya apa lagi....

Kalau nak buat juga, pergilah buat kat dalam Stadium Melawati atau Stadium Shah Alam, yang sibuk nak mengacau dan mengganggu urusan orang lain di tengah-tengah Kuala Lumpur kenapa?

Bodoh! Memang Bodoh!!!

0 comments

YUSMADI YUSOFF TERNYATA TELUR BESAR SEBELAH!!!

Mendengar pembelaan Yusmadi dan usaha untuk mengenakan PAPAGOMO, membuatkan ramai yang ketawa terbahak-bahak. Manusia yang suatu ketika pernah menyatakan pelbagai akta dan peraturan di dalam negara ini menyekat kebebasan bersuara dan menyuarakan pendapat, adalah orang yang sama, inginkan pihak berkuasa menggunakan akta tersebut untuk menahan PAPAGOMO.

Sudahlah Yusmadi!!!

Hanya kerana sudah tidak ada idea lain untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim yang telah disahkan sendiri oleh Johari Abdul dalam klip rakaman video yang tidak disedarinya, Yusmadi cuba menonong memotong dan memangkas perdu.

Kononnya PAPAGOMO menyebarkan berita lucah dan menyebarkan video lucah. Walhal apa yang berlaku sebenarnya ialah yang dikatakan lucah itu adalah Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR yang sebelum ini digambarkan sebagai makhluk suci yang tidak melakukan sebarang dosa. Apabila sudah terbukti bahawa Anwar Ibrahim memang kaki balun dan tidak mempunyai sebarang pantang larang, lain pulalah cakap-cakap Yusmadi Yusoff.

Sebenarnya kita sangat faham perasaan Yusmadi Yusoff. Ia bukanlah tentang dosa atau perlanggaran undang-undang, sebaliknya kerana segala apa yang berlaku telah mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim hanyalah makhluk yang tidak layak dijadikan pemimpin.

Walaupun cuba diputar belitkan kononnya tidak boleh menuduh Anwar Ibrahim berzina kerana ianya bukanlah perbuatan bermoral, tetapi dalam hal zina, itu adalah perkara Anwar Ibrahim sendiri. Kalau dia tidak mahu mengaku, tiada juga pengakuan daripada pasangannya, tiada tangkapan pihak berkuasa yang disaksikan oleh empat orang saksi bagaimana KOTE BENGKOKnya tertusuk dan dikeluarkan daripada NONOK China Doll, Anwar Ibrahim terselamat daripada undang-undang dunia.

Bagaimanapun, Anwar tidak akan selamat daripada hukuman Allah Taala. Dan hukuman Allah Taala di dunia ini tidak sahaja wujud dalam keadaan Anwar Ibrahim mati rentung akibat terbakar, bahkan, aibnya yang dibuka seluas-luasnya juga merupakan azab Allah Taala.

Kepada para pemimpin PKR, khususya para pemimpin PKR yang beragama Islam dan berbangsa Melayu, lebih baik tutup mulut dan tidak perlu lagi membela Anwar Ibrahim. Semakin dibela, semakin disokong, semakin banyak pula pendedahan aib yang dibuat.

Dan bagi mereka yang BERIMAN KEPADA ALLAH TAALA, pastinya akan beriman juga kepada AF'AL-Nya!!!

0 comments

Wednesday, June 29, 2011

MAT SABU KECUT TELUR! MAT SABU CAKAP SAJA BESAR!!!

Wednesday, June 29, 2011
Maklumat sudah sampai!

Mat Sabu dipanggil oleh Bukit Aman untuk memberi keterangan!

Malangnya Mat Sabu yang cuba membawa semangat revolusi Syiah ke negara ini, tidak hadir untuk memberi keterangan, sebaliknya 'melarikan diri'. Ternyata Mat Sabu tidaklah seberani mana, bahkan amat berbeza sama sekali dengan gambaran-gambaran hero yang diberikan ke batang tubuhnya.

Bagaimanapun, ada cerita yang mengatakan Mat Sabu sedang merancang untuk melakukan sesuatu bagi mengelakkan dia diberkas kerana BERSIH 2.0. Sumber bagaimanapun, tidak memperincikan apakah tindakan yang dimaksudkan!

Sesuatu yang pasti ialah, tindakan tegas yang ditunjukkan oleh pihak polis telah MENGEJUTKAN dan MENGGUSARKAN kebanyakan pemimpin Pakatan Rakyat. Kalau selama ini mereka beranggapan PDRM akan bertolak ansur dengan sebarang elemen subversif atas sebab ketelusan dan keterbukaan, ternyata mereka telah tersilap langkah.

Polis bagaimanapun, masih belum menggunakan Akta Hasutan 1948. Dijangkakan, penggunaan akta tersebut akan menyebabkan ramai pemimpin politik yang terpaksa memberi keterangan atau ditahan oleh pihak berkuasa.

Salah seorang Naib Presiden PKR iaitu N.Surendran pernah memperolok-olokkan Akta Hasutan 1948 yang disifatkannya sebagai undang-undang zaman batu. N.Surendran pernah menyatakan bahawa undang-undang tersebut adalah warisan penjajah walaupun sebenarnya, akta tersebut telah menyelamatkan Malaysia daripada menjadi sebuah negara yang dipenuhi huru-hara akibat perbuatan komunis dan anasir subversif yang lain termasuklah pelampau agama dan pelampau kaum seperti seorang lelaki India yang kini telah dilucutkan kewarganegaraan dan dihalau keluar dari Malaysia apabila INGIN MEMBELI PERLIS!!!

0 comments

BARU DEPA RASA GERUN!!! BERSIH HARAMJADAH DEPA!!!

PDRM akan menggunakan segala peruntukan undang-undang yang ada untuk menghalang kekacauan dan ketidakstabilan negara yang diakibatkan oleh pengacau BERSIH 2.0. Dan sudah pastilah, pengumuman yang dibuat oleh Ketua Polis Negara itu, amat tidak disenangi oleh para pemimpin Pakatan Rakyat.

Para pemimpin Pakatan Rakyat yang melihat peluang BERSIH 2.0 untuk menggulingkan kerajaan sedia ada, tentu sekali amat terkejut dengan perubahan sikap yang ditunjukkan, bukan sahaja oleh pihak berkuasa, tetapi juga orang awam.

Di sana sini, orang awam yang sebelum ini tidak begitu kisahkan perangai haramjadah Pakatan Rakyat, mulai muncul dan berani menyanggah mereka. Kepala Batas dan di hadapan Ibu Pejabat PKR di Tropicana Petaling Jaya adalah buktinya.

Manakala 50,000 orang pesilat dari seluruh negara sudah pun berikrar untuk mempertahankan negara daripada onar dan ulah yang dibuat oleh BERSIH 2.0. Beberapa entiti lain yang kurang menonjol termasuklah Tentera Sabil dari Sungai Manik dan Selempang Merah dari Batu Pahat, khabarnya sebahagiannya sudah pun berada di Kuala Lumpur bagi mengelakkan perjalanan mereka tersekat oleh sekatan pihak berkuasa.

Orang ramai yang sebelum ini mungkin menjadi penonton pasif, mulai bercakap dan menzahirkan kebencian mereka terhadap BERSIH 2.0 dan Pakatan Rakyat, terutama sekali apabila memang terbukti Pakatan Rakyat dan BERSIH 2.0 mempunyai kaitan rapat dengan komunis serta campurtangan Amerika Syarikat yang mahu melihat negara ini berada dalam kekacauan.

Di Ampang petang tadi, sekumpulan remaja berpakaian baju T kuning bertulisan BERSIH 2.0 dihambat oleh sekumpulan baju hitam Alif Ba Ta dan terpaksa memohon ampun dan maaf sebelum menanggalkan baju kuning kebanggaan mereka serta diberikan amaran keras!

Apabila PDRM mengumumkan bahawa pasukan itu akan menggunakan semua peruntukan undang-undang yang ada, ia sebenarnya jauh lebih baik berbanding kemarahan akibat tindakan orang ramai yang bencikan BERSIH 2.0 memandangkan majoriti rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian, mulai bertindak dan tidak lagi berpeluk tubuh.

Seharusnya para peserta dan pencinta BERSIH 2.0 patut berasa gembira dan bersyukur kerana POLIS masih prihatin dengan nasib mereka. Mungkin sekiranya polis gagal menjalankan peranan mereka dengan lebih baik dan melakukan langkah-langkah pencegahan, pastinya mayat-mayat manusia berbaju kuning BERSIH 2.0 akan bergelimpangan di mana-mana seperti yang berlaku pada 13 Mei 1969!

Jangan perkecilkan kemarahan kelompok majoriti! Jangan tiup bara yang sedang menyala kemarahan!!!

Tiada yang ruginya jikalau BERSIH 2.0 dibatalkan, bahkan ia mungkin akan menyelamatkan puluhan ribu nyawa dan tidak menganak yatimpiatukan serta menjandakan ahli keluarga masing-masing!!!

0 comments

TANDA-TANDA BERDARAH SEMAKIN HAMPIR!!!

Apa yang berlaku di Kepala Batas tidak disiarkan oleh portal-portal berita Pro-Pakatan mahupun blog-blog Pro-Pakatan. Lebih 300 orang penduduk setempat telah muncul di hadapan IPD Kepala Batas untuk menzahirkan kebencian mereka terhadap 40 orang penyokong Parti Sosialis Malaysia yang berkhemah di hadapan IPD Kepala Batas.

Jangan kejutkan orang yang sedang tidur!

Itu peringatan yang diberikan oleh RONTOGDAILY.COM.

Dan sememangnya ia adalah satu peringatan yang benar. Peringatan yang selama ini dipandang ringan oleh golongan aktivis yang terlebih agresif yang seringkali percaya mereka adalah golongan yang mendapat kepercayaan serta sokongan majoriti.

Selama ini, kebanyakan rakyat Malaysia kurang peduli dengan perkembangan politik negara. Meskipun sebahagian besar daripada mereka bersembang dan bergebang politik di kedai kopi mahupun di tempat-tempat awam yang lain tentang hal ehwal politik negara. Namun mereka juga tidak terlibat dan tidak mahu terlibat secara langsung.

Namun keadaan sekarang sudah berubah. Perkembangan terkini menunjukkan lebih ramai yang sebelum ini senyap sunyi, mula muncul dengan kemarahan. Apa yang berlaku di Kepala Batas adalah petunjuk kepada sesuatu yang lebih besar sekiranya BERSIH 2.0 tidak mampu dikekang oleh pihak berkuasa.

Dan biarpun pada masa yang sama, Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin menawarkan pasukannya untuk membantu pihak polis mengawal keadaan di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur pada 9 Julai nanti, ianya lebih jelas menunjukkan kepada ancaman ke atas ketenteraman dan kedamaian sehingga memerlukan campurtangan pihak tentera.

Justeru, ingatan agar jangan dikejutkan rakyat Malaysia yang selama ini hanya jadi pemerhati pasif, sewajarnya diambil ingat. Terlalu seronok untuk melihat 'perubahan' pada negara sehingga tidak memikirkan kacau bilau yang akan timbul, sebenarnya hanyalah satu perjudian yang sangat merugikan.

Kalau diberi pilihan antara memperjuangkan pilihanraya yang kononnya tidak telus walaupun Pakatan Rakyat menguasai 4 buah negeri dan sekarang berikar untuk menawan 11 buah negeri lagi dengan suasana aman damai yang membolehkan semua rakyat Malaysia bekerja serta hidup dengan tenang, rasa-rasanya lebih ramai yang memilih untuk tidak menghiraukan tuntutan BERSIH 2.0 dan lebih bersedia serta seronok untuk menjalani kehidupan sekarang!





0 comments

WARDINA MEMANG MENEMPAH MALANG DAN SIAL!!!

Wardina Safiyyah sebenarnya bukanlah nama yang asing. Walaupun lakonannya tidaklah secemerlang mana, tetapi sebagai pengacara TV3, apatah lagi wajahnya kerap muncul dalam iklan televisyen, menjadikan dia adalah antara selebriti yang mempunyai tempat tersendiri dalam industri hiburan.

Sudah beberapa kali sebenarnya Wardina Safiyyah muncul dengan isu kontroversi. Dan sebelum ini, walaupun Wardina Safiyyah dilihat bersama-sama Nik Abdul Aziz mahupun kepimpinan PAS, kebanyakan blogger tidak memberikan perhatian sangat kerana seperti yang diperkatakan, para pemimpin PAS termasuklah Nik Abdul Aziz bukanlah musuh yang wajar dibenci, sebaliknya mereka hanya ‘ditegur’ dan adakalanya lebih banyak bersifat ‘disakat’.

Namun apabila Wardina Safiyyah memilih untuk muncul bersama Nik Nazmi dan kepimpinan PKR, dia sebenarnya telah melakukan satu kesilapan paling besar. Kebanyakan blogger pro-UMNO sebenarnya tidak boleh menerima langsung mana-mana pemimpin PKR walaupun mereka cuba menunjuk baik atau cuba jadi malaikat.

Di situlah kelemahan Wardina Safiyyah. Satu perkara yang mungkin Wardina Safiyyah kurang mencermati ialah, majikannya adalah Media Prima Berhad. ‘Majikan’ Media Prima Berhad pula adalah UMNO yang memiliki saham terbanyak dalam konglomerat media itu. Secara tidak langsung, Wardina sebenarnya adalah kakitangan UMNO.

Walaupun diberikan kebebasan dan tidak terlalu menonjol sokongan kepada pihak yang diminati, Wardina Safiyyah seharusnya lebih berhati-hati dalam hal ini. Mengatakan bahawa dia bukanlah orang biadap yang akan menolak bertemu dengan Azmin Ali sebenarnya tidak cukup untuk mempertahankan dirinya daripada sebarang tuduhan dan syak wasangka. Dan mengatakan Nik Nazmi telah MEMPERDAYAKANNYA dengan membawa dia bertemu dengan Azmin Ali juga, tidak cukup untuk menunjukkan dia tidak ‘bersalah’ dalam hal ini.

CERITA SELANJUTNYA DI RONTOGDAILY.COM


0 comments

BURU SHAMSUL KETOT! TONGKOL DIA!

Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, AMK tidak boleh dicabar. Kalau BERSIH 2.0 tidak boleh menggulingkan kerajaan, AMK akan gunakan demonstrasi jalanan sebagai jalan lain untuk rampas kuasa.

Berdegar-degar bunyi suaranya. Siap cabar ahli-ahli AMK agar duduk di barisan hadapan, walhal dia akan menjadi orang yang pertama lari apabila loceng FRU berbunyi.

Kepada barisan 'Anak Muda' yang akan berhadapan dengan AMK dan Pakatan Rakyat pada 9 Julai nanti, mark siap-siap Shamsul Iskandar Mohd Akin. Letakkan 'mata-mata' untuk mengawasi setiap gerak-gerinya. Kalau di Melaka, dia terkencing di dalam seluar bila disergah, kalau di Hulu Selangor, dia menangis apabila disergah Ketua Pemuda Ampang, pastikan 9 Julai nanti Shamsul Iskandar Mohd Akin jadi kurus sebab hilang semangat dan terkejut apabila disergah dan ditongkol beramai-ramai!

Kesilapan dan perasan terbesar si gemuk pendek ini ialah, dia perasan anak muda berada serta menyokong AMK. Sedangkan berdasarkan senario semasa, anak-anak muda yang selama ini kurang memberikan perhatian kepada kerenah politik, mula mengasah parang, mengasap penumbuk dan mengkemenyankan penendang.

Yang pastinya, ada yang berbaju hitam, ramai yang berbaju hitam dan tidak kurang juga yang berbaju berwarna warni akan turun.

Kalau 1998 dahulu, Lokman Nor Adam jadi tukang bawa duit untuk dibahagi-bahagikan kepada para peserta Reformasi dan penyokong Barisan Alternatif (BA) bagi kawasan Bandar Baru Bangi dan Kajang, sekarang Lokman Nor Adam mungkin telah bertaubat dan akan menunaikan sumpahnya untuk membuktikan bahawa dia benar-benar telah bertaubat dengan mengorbankan nyawanya menentang Pakatan Rakyat.

Jaga kau Shamsul Iskandar Mohd Akin... mana kau mahu lari!!! Kau nak nafikan yang kau nak timbulkan kekacauan dalam negara dengan demonstrasi jalanan?

Kau siaplah!!! Ada tongkol yang nak menyentuh kulit kepala botak kau!!! Mana lagi kau mau lari?


0 comments

KESIAN... DIA TERMASUK DALAM GOLONGAN PERASAN ALIM TAPI BANGANG!!!

AJK Pemuda PAS Pusat, Mohd Nor Hamzah dalam usaha menempelak UMNO dan para pemimpinnya menggariskan empat tanda bagi golongan yang takutkan Allah Taala dan 5 tanda bagi golongan yang tidak takutkan Allah Taala.

Salah satu daripada tanda golongan yang tidak takutkan Allah Taala adalah golongan yang hanya takut kepada manusia dan tidak melaksanakan amar makruf nahi mungkar. (BACA DI SINI)

Siapakah yang paling kerap mencari kesalahan dan kesilapan orang lain agar mereka mendapat sokongan dan undi serta menang pilihanraya? Siapakah yang mendustakan al Quran dengan menafikan dan menolak saranan Allah Taala serta Rasul-Nya dalam hal ukhwah dan perpaduan? Siapakah yang paling takut dengan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sehinggakan Mursyidul Amnya terpaksa memujuk hati sendiri dengan menyatakan 'Ada Bulan Di Dada Karpal Singh', bahkan golongan mana pula yang terpaksa menyedapkan hati sendiri bahawa 'Lim Guan Eng akan masuk Islam selepas matinya Lim Kit Siang'?

Namun yang paling jelas, siapakah yang gagal melaksanakan jihad akal dan jihad nafsu tanpa mempedulikan amar makruf nahi mungkar?

Anwar Ibrahim sudah terbukti adalah seorang peliwat dan penyeleweng kuasa berdasarkan keputusan mahkamah. Dia telah didapati bersalah dan telah dihukum. Fitnah apa lagi yang dimaksudkan oleh AJK Pemuda PAS Pusat yang bernama Mohd Nor Hamzah ini melainkan keinginannya untuk terus melakukan fitnah terhadap pihak yang tidak disenanginya iaitu UMNO dan para pemimpinnya.

Cerita-cerita buruk tentang Najib Abdul Razak dan para pemimpin UMNO tidak ada satu pun yang ditanggapi sebagaimana para pemimpin PAS menanggapi cerita Anwar Ibrahim sekalipun tidak ada bukti, tidak ada fakta dan hanya cakap dengar. Mohd Nor Hamzah mengatakan video seks Anwar Ibrahim adalah palsu walhal video itu sendiri sudah cukup untuk membuktikan Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin kalau pun tidak membolehkannya didakwa di mahkamah sama ada untuk ditakzir apatah lagi dihudud.

Persoalan moral dan etika terutama sekali yang membabitkan kriteria pemilihan pemimpin, sebelum ini begitu hebat diperkatakan oleh PAS. Tetapi memandangkan ia terkena ke batang hidung mereka sendiri, ia tiba-tiba sahaja bertukar dan hukum yang digunapakai juga jadi terbalik!

Justeru, siapa sebenarnya yang tidak takutkan Allah Taala?

Kalau benar Mohd Nor Hamzah takutkan Allah Taala, pastinya dia tidak akan bersungguh-sungguh membela kemungkaran dengan alasan 4 saksi, sebaliknya akur, Anwar Ibrahim memang tidak layak dilantik sebagai pemimpin, baik pemimpin Pakatan Rakyat, apatah lagi pemimpin rakyat Malaysia!!!

Agak malang kalau Mohd Nor Hamzah cuba menyamakan Anwar Ibrahim dengan Chua Soi Lek, kerana secara tidak langsung Mohd Nor Hamzah sebenarnya lebih sayangkan politik dan partinya berbanding takutkan Allah Taala dan peringatan-peringatan-Nya tentang membela kemungkaran dan kemaksiatan!!!

0 comments

BIJAKNYA TUAN IBRAHIM TUAN MAN!!!

Tak sangka, bijak-bijak sungguh pemimpin PAS. Maka tidak hairanlah kalau mereka sentiasa digelarkan sebagai AL-FADHIL!!!

Malangnya bijak mereka hanyalah bijak bercakap tapi bodoh dan bahlol dalam isi percakapan mereka.

Tuan Ibrahim Tuan Man adalah salah seorang daripada contoh Al-Fadhil yang label sahaja 'bijak' tetapi apabila bersuara, bangangnya mengalahkan si terencat akal belajar kalkulus.

Ketua Penerangan PAS yang baru itu telah mencadangkan agar polis mengadakan Zon Penampan yang memisahkan kumpulan-kumpulan yang akan berdemonstrasi pada 9 Julai lagi dalam usaha menjaga keamanan dan bersikap adil terhadap rakyat yang dikatakannya mempunyai hak berhimpun!

Akta mana yang dikatakan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man yang membenarkan rakyat berhimpun berpuluh-puluh ribu di tengah bandaraya tanpa sebarang kelulusan daripada pihak berkuasa dan penguatkuasa undang-undang? Undang-undang rimba bodoh mana pula yang Tuan Ibrahim Tuan Man baca yang membolehkan rakyat berhimpun dan seterusnya membuat kacau di tengah-tengah bandaraya tanpa pihak berkuasa dan penguatkuasa undang-undang tidak menahannya?

Negara Islam mana pula yang dijadikan model oleh Al-Fadhil Tuan Ibrahim Tuan Man? Dan hukum Islam dari kitab ulama muktabar mana pula yang mengatakan pihak berkuasa dan penguatkuasa undang-undang perlu memberikan kebenaran agar rakyat berhimpun serta melakukan kekacauan tanpa sebarang sekatan dan langkah-langkah pencegahan?

Bodoh jenis apakah Tuan Ibrahim Tuan Man ini yang kesal kerana polis menahan serta mengekang BERSIH 2.0? Sudah secara jelas, BERSIH 2.0 adalah usaha untuk membuat kacau dan merosakkan kestabilan negara, mengapa pula polis tidak boleh bertindak?

Tak payahlah buat cerita, kononnya peserta BERSIH 2.0 akan bersopan santun. Kalau mereka mereka bersopan-santun dan tidak berniat melanggar undang-undang atau melakukan kekacauan, mereka tidak akan berdemonstrasi di jalanan, sebaliknya memilih Stadium atau kawasan tertutup lain. Sebarang demonstrasi di jalanan, tidak lain dan tidak bukan hanya berniat untuk melakukan kekacauan dan kerosakan!!!

Tuan Ibrahim sepatutnya dikurung bersama-sama anjing liar agar dia lebih faham maksud sebenar keamanan dan kesejahteraan berbanding dibiarkan berlagak seperti alim ulama, padahal sebenarnya dia adalah si jahil yang sedang menyesatkan umat dengan lagak agamanya!!!

0 comments

Blog Archive

Labels