IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, October 15, 2011

APA KE BANGANGNYA GAMIS NIH!!! BETUL-BETUL HAMIS PUNYA OTAK!!!

Saturday, October 15, 2011
Apa punya tolol la GAMIS nih...

Presidennya, Ahmad Shazwan Muhammad Hasan berkata, Jabatan Agama perlu fokus kepada akidah bukannya tauliah.

Ni ajaran sesat manalah yang sudah tersesak masuk dalam kepala budak bengong nih? Yang dia pi mengaji sampai ke universiti tu jadah apalah agaknya yer? Adakah dia masuk universiti semata-mata untuk jadi Presiden GAMIS semata-mata?

Barangkali budak bangang ni tak pernah diberitahu bahawa imam-imam muktabar itu mendapat 'tauliah' setelah mereka berguru dan pengajian mereka diiktiraf. Imam-Imam Muktabar tidak menjadi Presiden mana-mana Gabungan Mahasiswa Islam atau masuk parti PAS atau mana-mana parti yang berjenama Islam.

Allah Taala juga telah mengingatkan agar golongan jahil tidak sibuk nak mengajar. Malah diingatkan juga kepada umat Islam agar tidak mengangkat golongan jahil sebagai pemimpin mahupun sebagai guru.

Siapa sebenarnya budak GAMIS ni untuk buat penyelewengan berhubung tauliah mengajar? Kalau Allah Taala sendiri telah memberikan 'tauliah' kepada Muhammad bin Abdullah s.a.w untuk menyebarkan Islam, kalau Rasulullah s.a.w memberikan 'tauliah' kepada para Sahabat r.a, kalau para Sahabat r.a memberi 'tauliah' kepada tabiin dan seterusnya kepada tabiit tabiin, jadah apa pula si GAMIS ni kata tak perlu tauliah?

Memang bahlol lah makhluk yang sudah kemasukan syaitan di dalam kepala otaknya!!!

1 comments

HADI AWANG LUPA DIA DI TERENGGANU, BUKAN KELANTAN!!!

Kata Abdul Hadi Awang, PAS Kelantan akan melaksanakan hudud. Abdul Hadi Awang bercakap atas kapasiti selaku Presiden PAS, bukannya sebagai Menteri Besar Kelantan. Perlu difahamkan tu bagi mereka yang cuba mempertikaikan kenyataan Abdul Hadi Awang.

Abdul Hadi Awang sudah pun menjangkakan tentangan yang bakal diterima oleh sekutu-sekutu PAS iaitu PKR dan DAP. Dan garangnya Presiden PAS ialah, sekutu-sekutu PAS boleh bercakap apa sahaja tapi PAS akan tetap melaksanakan hukuman hudud di Kelantan.

Kita tengok sama-samalah apakah kesudahan kata-kata Abdul Hadi Awang itu. Tetapi sebagaimana yang dijangkakan, kalau Lim Guan Eng jegil mata, atau Karpal Singh sudah bersuara, besar kemungkinan Abdul Hadi Awang akan menarik balik kata-katanya.

Benda dah boleh jangka!

1 comments

ISU RAMAS TETEK, GUAN ENG KENAPA TAK BERSUARA?

Isu anak VVIP meramas tetek seorang pelajar perempuan dan kemudian cuba didiamkan oleh bapanya dengan menyuap RM200,000 kepada keluarga pelajar perempuan tersebut, semakin heboh diperkatakan di blog-blog sama blog pro UMNO mahupun pro Pakatan.

Agak aneh juga mengapa dalam hal ini Guan Eng tak bersuara langsung. Malah perpindahan sekolah anaknya selepas isu ramas tetek itu juga nampaknya sangat mencuakkan.

Guan Eng sangat terkenal dengan sesi pembelaannya terhadap seorang remaja perempuan Melayu yang Anwar Ibrahim gunakan untuk membunuh kerjaya politik Rahim Thamby Chik.

Kenapa pula dalam kes remaja perempuan diramas tetek dan suapan RM200,000 untuk tutup kes, Guan Eng amalkan perangai standardnya.... BUAT-BUAT BODOH?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

DAP MARAH KENAIKAN GAJI KAKITANGAN AWAM

PKR atau PAS langsung tak berani memperkatakan tentang perangai DAP yang terus bercakap dan berceramah di hadapan audiens Cina mereka, menyatakan kemarahan yang tidak terhingga apabila Najib Abdul Razak mengumumkan kenaikan gaji serta insentif lain kepada kakitangan awam dan pesara ketika membentangkan bajet 2012 baru-baru ini.

Walaupun secara jelas PKR dan PAS sangat maklum tentang perangai DAP yang akan pantas bingkas dan menentang apabila membabitkan Melayu.

Lebih 70% kakitangan awam adalah Bumiputera. Begitu juga dengan pesara.

Tindakan DAP berkempen dengan memberitahu audiens Cina mereka yang kerajaan Najib meminggirkan kaum Cina, sememangnya sudah dijangkakan walaupun DAP sering mendabik dada kononnya mereka sangat liberal dan tidak mengamalkan perkauman.

Pada ketika Najib mengumumkan peruntukan untuk Cina, tidak pula DAP bagitahu audiens Cina mereka tentang 'kebaikan' Najib, sebaliknya Melayu PKR dan PAS pula menghasut Melayu kononnya Najib rampas hak Melayu untuk diberikan kepada Cina.

DAP HASUT CINA, PKR DAN PAS PULA HASUT MELAYU.....

Belang DAP mudah terdedah. Sebut sahaja tentang Melayu dan kepentingan bumiputera, DAP akan melenting. Cuma kali ini DAP kelegaan kerana PAS menyokong dan menjilat DAP.

Itulah faedahnya PAS dijadikan anjing DAP kerana bila DAP bising tentang faedah yang diperolehi oleh kakitangan awam, PAS berfungsi sebagai penutup mulut dan pengalih isu!!!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

KHALID SAMAD TERUS DIAM MEMBISU SELEPAS 'MENCURI' HAK ORANG MISKIN!!!


Akhirnya disahkan bahawa anak Khalid Samad sememangnya menerima duit zakat untuk menyambung pelajarannya ke luar negara. Sama ada permohonan mendapatkan duit zakat atas asnaf fisabillah atau memang ditawarkan oleh pegawai-pegawai dari Pusat Zakat Selangor untuk anaknya, yang sah-sah, Khalid Samad dan anaknya adalah PEROMPAK HAK ORANG MISKIN DAN FAKIR!!!

Terdapat sejumlah besar kes di mana Pusat Zakat Selangor menolak permohonan daripada golongan miskin yang mengharapkan bantuan daripada PZS atas alasan yang remeh-temeh. Penolakan tersebut bukan sahaja melibatkan permohonan bantuan kewangan kerana miskin tetapi juga golongan yang tidak mampu membayar yuran guaman atau bil rawatan.

Bagaimanapun, untuk MANUSIA HAPRAK seperti Khalid Samad yang sudah tentu berkeupayaan untuk menghantar anaknya belajar walau ke hujung dunia sekalipun, ada pula peruntukan daripada PZS atas alasan asnaf fisabillah.

Persoalannya, adakah pembelajaran anak Khalid Samad itu benar-benar menepati asnaf fisabillah? Apakah ada jaminan bahawa selepas tamat pelajarannya nanti, anak Khalid Samad akan berkhidmat kepada masyarakat memandangkan fisabillah tidak hanya untuk kepentingan individu sebaliknya memberi kebaikan kepada masyarakat Islam?

Atau anak Khalid Samad nanti akan pulang dan mula bekerja hanya untuk dirinya, atau parti politik yang disertai oleh bapanya tanpa memberi 'pulangan' kembali kepada umat Islam secara keseluruhannya?

Namun yang paling penting, apakah sudah tidak ada golongan fakir dan miskin yang boleh menerima duit zakat berbanding anak Khalid Samad?

Bagi golongan yang jahil dan menganggap duit zakat adalah bonus, mereka akan beranggapan, anak Khalid Samad mempunyai hak ke atas duit zakat yang diterimanya. Bagaimanapun, mereka langsung tidak memikirkan tentang golongan yang mungkin lebih baik berbanding anak Khalid Samad, tetapi permohonan mereka ditolak oleh PZS, walaupun mereka sangat layak dan ibu bapa mereka pula, tidak mempunyai gaji Ahli Parlimen dan sumber-sumber pendapatan sampingan yang mencecah ribuan ringgit setiap bulan.

Ramai yang masih menunggu jawapan dan respons daripada Khalid Samad selepas PSZ mengesahkan mereka telah menyerahkan duit zakat kepada anak Khalid Samad kononnya atas asnaf fisabillah!

Zakat diberi kepada ahli keluarga kaya dengan alasan asnaf?

Dunia memang sudah akhir zaman dan ingatan yang diberikan oleh Rasulullah s.a.w berhubung perkara ini, memang suatu kenyataan... buktinya adalah ANAK KHALID SAMAD DAN KHALID SAMAD SENDIRI yang langsung tidak berasa malu kerana MENYEBAT hak orang miskin dan fakir!!!!

0 comments

TAKTIK MENAIKKAN HARGA BARANGAN SUDAH DIMULAKAN DENGAN GIAT!!!



Setiap kali kenaikan harga barangan, rakyat akan berteriak kepada kerajaan sungguhpun perbuatan menaikkan harga barangan bukanlah membabitkan kerajaan, sebaliknya dikawal dan dikuasai oleh pemborong, orang tengah, pembekal dan pengedar.

Seperti yang sudah diperkatakan, golongan tersebut adalah 'enjin utama' Pakatan Rakyat, terutama sekali untuk DAP.

Pakatan Rakyat menerusi DAP sudah berulang-ulang kali menceritakan bagaimana mereka dapat menurunkan harga barangan sekiranya mereka dibenarkan berkuasa di Malaysia. Secara ambil mudah, ianya amat menarik perhatian rakyat Malaysia apabila mendengar janji-janji yang ditaburkan.

Kenaikan harga barangan di pasaran sekarang, berlaku secara menegak semenjak Pakatan Rakyat berselera besar untuk menawan Putrajaya. Bantuan daripada golongan yang mengawal dan menguasai pasaran pengguna terutama barangan keperluan, menjadikan rakyat semakin marah terhadap kerajaan.

Itulah kerana, walaupun kerajaan berusaha mengekang kenaikan harga barangan, namun kejayaan itu seolah-olah sangat sukar digapai. Setiap kali kerajaan mengumumkan tentang usaha-usaha mengekang kenaikan harga, golongan tersebut akan menaikkan harga barangan keperluan, sekaligus mewujudkan persepsi kepada rakyat bahawa kerajaan tidak mampu untuk melakukan apa yang seharusnya dilakukan

Justeru, POKAI atau Persatuan Orang Kedah Anti Inflasi yang membuat demonstrasi aman membantah kenaikan harga barangan, dan mendesak kerajaan agar bertindak dan berusaha mengekang kenaikan harga barangan, sebenarnya tidak tepat langsung. (BACA DI SINI)

Penguatkuasaan yang dilakukan masih tidak mampu untuk mengekang sebarang kenaikan harga barangan. Yang mampu melakukan desakan adalah pengguna. Malangnya di Malaysia, pengguna amat selesa dan sentiasa memberi alasan, mereka tidak mempunyai sebarang pilihan kecuali terpaksa membeli barangan yang telah dinaikkan harga itu.

Dan yang lebih aneh lagi apabila orang kampung mengeluh tentang kenaikan harga cili, sayur, telur ayam dan ayam yang sebenarnya mereka boleh 'perolehi' dari sekeliling rumah mereka!

Lebih aneh lagi jikalau sebuah rumah mempunyai pelbagai pasu bunga dengan bunga-bungaan yang indah dan berwarna-warni tetapi tidak pernah menanam walau seketul kobis mahupun sejambak sawi!!!

0 comments

PAS HARUS GEMBIRA BILA UMNO DAH MULA IKUT CAKAP MEREKA!!!

Para pemimpin PAS terutama sekali Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, seharusnya memberikan respons yang pantas dan menyatakan persetujuan dengan 100% sokongan kepada Akta Murtad yang dicadangkan oleh Mufti Perak, Harussani Zakaria.

Pada November 1999, Abdul Hadi Awang mencadangkan kepada Parlimen agar diwujudkan undang-undang anti murtad. Bagaimanapun, cadangan atau usul tersebut ditolak kerana tidak mendapat persetujuan serta sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen yang lain.

Menariknya, PAS menyalahkan UMNO kononnya UMNO tidak menyokong kewujudan undang-undang tersebut sekalipun jumlah Ahli-Ahli Parlimen Melayu-Islam pada waktu itu tidak mengatasi jumlah majoriti Ahli-Ahli Parlimen bukan Islam yang menentang undang-undang berkenaan.

Setakat ini, walaupun Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan fasal khusus yang melarang pendakwah-pendakwah bukan Islam daripada berusaha menarik atau mendakwahkan umat Islam untuk memeluk agama mereka, namun undang-undang khusus yang menghukum golongan yang memperdayakan umat Islam dan mereka yang murtad, masih belum wujud lagi.

Memandangkan PAS kerapkali menyatakan DAP akan menghormati keputusan mereka, sudah sampai masanya PAS untuk kembali 'mencuba' mengusulkan undang-undang itu semula seandainya tiada Ahli-Ahli Parlimen UMNO yang melakukannya.

Namun seperti yang dapat dijangka, pemimpin PAS akan bertaici lagi kali ini seperti yang dilakukan oleh Mahfuz Omar apabila Fuad Zarkashi mencadangkan agar diwujudkan Undang-Undang Jenayah Syariah. Mahfuz Omar yang takut dengan para pemimpin DAP, bukan sahaja tidak bersetuju, bahkan menganggap cadangan tersebut sebagai ketinggalan zaman sambil mengungkit tentang kegagalan usul Abdul Hadi Awang pada tahun 1988 dan 1999 dahulu.

Dan tidak juga menghairankan sekiranya PAS bukan sahaja tidak akan menyokong pembentangan Undang-Undang Anti Murtad kerana menjaga hati Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang, sebaliknya PAS akan memperlekeh-lekehkan sesiapa sahaja yang mencadangkan pembentangan undang-undang berkenaan.

0 comments

Friday, October 14, 2011

KESIAN KAT RONNIE LIU! KORANG TAK KESIAN KE?

Friday, October 14, 2011
Berbanding pemimpin-pemimpin Pakatan Selangor yang lain, Ronnie Liu merupakan pemimpin Pakatan yang paling terpinggir sungguhpun dia juga merupakan pemimpin DAP Selangor yang paling jahat dan yang paling kejam.

Namun sesuatu yang perlu diketahui, berbanding pemimpin-pemimpin DAP Selangor yang lain, Ronnie Liu merupakan pemimpin DAP yang paling berterus terang dan paling tidak pandai berlakon.

Justeru, Ronnie Liu dipinggirkan oleh pemimpin DAP yang lain kerana DAP sangat memerlukan pemimpin DAP yang pandai berlakon dan tidak menghilangkan keyakinan PAS dan Melayu PKR.

Semuanya apabila Ronnie Liu bersengketa dengan Hassan Ali berhubung arak di Selangor.

DAP kemudiannya meminggirkan Ronnie Liu menerusi penggantian jawatannya selaku Pengerusi DAP Selangor oleh Teresa Kok dan kumpulannya.

Meskipun Ronnie Liu masih kekal dengan jawatan Exconya, namun dalam banyak acara dia dipinggirkan.

Memandangkan PRU makin dekat, Ronnie Liu mula mendekati dan mesra media. Dan oleh kerana media milik Pakatan tidak memberikan coverage kepada Ronnie Liu, kepala gangster itu akan memilih untuk rapat dengan media yang pro kerajaan.

Ronnie Liu tentunya akan menggunakan taktik gangster biasa untuk mendapat tempat dalam media pro kerajaan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

TERESA KOK GATAL PUNGGUNG EKORAN PENDEDAHAN HANGAT!!!

Laporan Audit tentang Selangor membuatkan sebahagian besar pemimpin Pakatan resah gelisah. Antara mereka yang terjejas teruk adalah Teresa Kok yang dikesan terbabit dalam sejumlah penyalahgunaan wang kerajaan negeri bagi tujuan peribadi dan partinya, DAP.

Selain daripada penyalahgunaan wang negeri untuk kempen 'Kembalikan hak air Kepada Rakyat Selangor', Teresa Kok juga terbabit dengan penyediaan papan-papan tanda kempen dan retorik Pakatan Rakyat di Selangor.

Manusia yang dipuja dan disanjung oleh PAS itu ternyata tidak lebih daripada seekor musang yang berusaha untuk mencuri dan merompak.

Pun begitu musang licik seperti Teresa Kok tidak akan mencuri dalam jumlah yang banyak seperti yang dilakukan oleh para pemimpin PKR sebaliknya Teresa Kok bersikap seperti kucing menjilat mentega.

Namun secekap mana pun pencuri, mereka pasti akan terjubog juga. Kecuali mereka yang enggan menerima kenyataan bahawa Teresa Kok adalah pencuri, laporan audit tersebut akan dianggap sebagai fitnah dan rekayasa - helah biasa Pakatan Rakyat!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments

HRP HARAP CUTI DEEPAVALI SEBULAN MACAM KAT INDIA!!!

Human Right Party (HRP) yang merupakan platform politik HINDRAF memberi amaran kepada Najib Abdul Razak agar mengotakan janjinya untuk memberikan cuti yang lebih panjang kepada pelajar-pelajar universiti dari kaum India untuk menyambut Deepavali.

Surat Pekeliling daripada Kementerian Pengajian Tinggi telah dihantar kepada universiti-universiti di seluruh Malaysia agar memberikan cuti yang lebih panjang kepada pelajar-pelajar Hindu mereka bagi membolehkan mereka beraya lebih lama.

Namun HRP tidak berpuas hati kerana arahan tersebut dicabuli oleh beberapa universiti yang hanya mengizinkan pelajar-pelajar Hindu tidak hadir ke kelas berbanding bercuti selama tiga hari untuk menghormati perayaan tersebut.

Antara universiti yang menyakitkan hati HRP adalah Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Malaysia Sarawak dan Universiti Malaysia Sabah. Antara alasan yang diberikan, menurut kata P.Uthayakumar, pemangku Setiausaha Agung parti tersebut, cuti di Malaysia sudah terlalu banyak.

Itu yang membuatkan P.Uthayakumar tidak berpuas hati!

Barangkali pendiri Hindraf itu terlupa bahawa Malaysia bukanlah India. Di India, sambutan Deepavali atau Diwali mengambil masa sehingga sebulan. Cuti di India juga jauh lebih banyak berbanding cuti di Malaysia.

Dan seperkara yang membodohkan pendiri Hindraf tersebut adalah... universiti-universiti di seluruh dunia, termasuklah di Malaysia mempunyai kebebasannya yang tersendiri dan tidak tertakluk kepada arahan kementerian.

Itulah sebabnya, pensyarah seperti Aziz Bari yang ditakrifkan dan diangkat sebagai Pakar Perlembagaan masih lagi berkhidmat di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, walaupun dia sebenarnya sangat tidak layak berdasarkan pandangannya yang berpihak-pihak.

Kalau surat pekeliling sudah dihantar, kerajaan sudah pun menunaikan tanggungjawabnya. Tetapi kalau pihak universiti sendiri enggan akur sebaliknya hanya memberikan kelepasan, kerajaan tidak boleh berbuat apa-apa.

Kenapa Uthayakumar tak bising sebab universiti-universiti di England tidak memberikan cuti langsung untuk perayaan Deepavali sekalipun jumlah orang India dan Hindu di England dan seluruh United Kingdom jauh lebih ramai berbanding di Malaysia?

Pergilah memekak di sana, lagipun bukankah Hindraf tuntut agar kerajaan Britain membayar ganti rugi sebab datuk nenek Uthayakumar dibawa masuk ke Tanah Melayu dan British kemudiannya lepas tangan?

0 comments

FAEKAH YANG CIKAI... RM160 PUN CLAIM JUGAK!!!

Faekah Hussin yang sangat hebat membela Khalid Ibrahim sebenarnya adalah seorang yang sangat cikai. Sudahlah dia banyak membuta-tuli, perempuan muka berminyak itu juga seringkali terperangkap dengan kebodohannya sendiri.

Pun begitu, dia menjadi pujaan sesetengah orang PKR dan Pakatan Rakyat. Kata mereka, Faekah Hussin adalah seorang wanita yang sangat tangkas menjawab apa-apa sahaja persoalan dan kemudian membidas semula pihak musuh, terutama sekali Khir Toyo, bekas Menteri Besar Selangor.

Namun tahukah anda, dalam senarai BAYARAN BERKAITAN KEMPEN KEMBALIKAN HAK AIR SELANGOR yang menelan perbelanjaan sebanyak RM336,130.59, Faekah Hussin turut tersenarai antara nama yang membuat tuntutan pembayaran?

Dan tuntutannya tidaklah sebesar mana pun... sekadar RM160 (RINGGIT MALAYSIA SERATUS ENAM PULUH SAHAJA).

Kempen tersebut telah dijalankan pada 8 November 2010 dan diketuai oleh TERESSA KOK SUH HIM bersama-sama RONNIE LIEW. Sepanjang kempen tersebut, beberapa aktiviti telah dijalankan seperti aktiviti penerangan, penyiaran, ceramah dan gerakan kerja bersama beberapa NGO yang menelan perbelanjaan sebenyak RM336,130.69.

Jumlah tersebut melebih peruntukan yang diluluskan oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri sebanyak RM120,000.

Kos tersebut turut melibatkan tuntutan peribadi TERESA KOK sebanyak RM67,342.20 dan RM2,005.50 oleh Ronnie Liew serta beberapa kontraktor bukan Bumiputera seperti Thingumagic yang membuat tuntutan sebanyak RM164,800 dan D'macriz Communication Sdn Bhd sebanyak RM57,303.36.

Kedua-dua syarikat tersebut mempunyai kaitan yang sangat RAPAT dengan Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor!!!

0 comments

YAAKOB SAPARI DENGKI SEBAB DIA TAK BOLEH NAK KONA LAGI!!!


Yaakob Sapari sebenarnya mempunyai banyak rahsia yang belum didedahkan. Suatu ketika dahulu, PKR sekor ni ketar telur bila namanya dikaitkan dengan kecurian pasir dan dia dipanggil menghadap SPRM berhubung sindiket mencuri pasir yang berleluasa di Selangor.

Hari ini dia 'bergurau' lagi. Katanya, bajet 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini meminggirkan 29,000 kontraktor Kelas F.

Sejak bila pula Yaakob Sapari begitu hebat membela kontraktor-kontraktor Kelas F? Sejak bila pula PKR begitu ambil berat tentang Kontraktor Kelas F yang 'bermaksud' Kontraktor Bumiputera?

Di Selangor sendiri, di mana Pakatan Rakyat menjadi kerajaan, Kontraktor Kelas F merupakan golongan yang paling teruk dihina dan diperlekehkan. Perhatikan sahaja kemelut kontraktor pembersihan dan sisa pepejal yang melibatkan PBT dan Alam Flora Sdn. Bhd.

Apa yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor, sebenarnya sangat kejam kepada kontraktor-kontraktor tersebut. Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Khalid Ibrahim berusaha menghapuskan terus kontraktor-kontraktor Bumiputera dengan melakukan 'rezoning' dan mengambilalih tugas-tugas AFSB.

Mr.Mok dan Syarikat Muhibbah bukanlah syarikat Bumiputera. Tetapi syarikat dan individu itulah yang dibela oleh Pakatan Rakyat. Syarikat dan individu itulah yang sedang mendapat hasil daripada sektor yang dikhususkan untuk Kontraktor Bumiputera.

Rezoning yang dibuat pula hanyalah untuk mengelabui mata orang ramai. Mutu perkhidmatan pembersihan dan pembuangan sampah, tidak semakin bertambah baik, bahkan semakin memburuk berikutan tindakan Kerajaan Negeri Selangor. Belum lagi ditambah dengan tindakan undang-undang yang bakal diambil oleh AFSB terhadap Kerajaan Negeri Selangor, selain terhadap PBT.

Dan yang lebih menariknya, kebanyakan kontraktor Bumiputera, tidak memperolehi lebih dari RM15,000 setahun kerana kawasan kerja mereka semakin diperkecilkan. Lebih aneh, secara tiba-tiba sahaja, terdapat banyak kontraktor Bumiputera dalam bidang pembersihan dan sisa pepejal di Selangor yang apabila diselidiki, semuanya mengarah kepada pemimpin-pemimpin PKR dan DAP!

Dengan cukai pintu yang meningkat, sedangkan Pakatan Rakyat sebelum berkuasa dahulu berjanji akan menurunkan cukai pintu dan cukai tanah, seharusnya rakyat Selangor menikmati suasana yang lebih baik.

Malangnya itu tidak berlaku. Dan sekarang, Yaakob Sapari mahu menyatakan tentang bajet yang dibentangkan tidak membantu kontraktor Bumiputera?

Cerminkan diri dulu dan tengok sahaja apa yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Selangor terhadap Kontraktor Bumiputera yang mereka sifatkan sebagai sampah-sarap yang boleh ditendang terajang sesuka hati!!!

BACA DI SINI PENGGEMBLONGAN YAAKOB SAPARI

0 comments

'PELACUR MCA', WEE TAKKAN MINTA MAAF!!!!

Ketua Pemuda MCA, Wee Ka Siong tidak akan meminta maaf kepada PKR susulan tuduhannya terhadap parti tersebut melakukan fitnah terhadap Beliawanis MCA. PKR menerusi AMK menuntut Wee Ka Siong memohon maaf kerana 'menfitnah' mereka.

Sedangkan menurut Wee Ka Siong, dia menyatakan bahawa Suara Keadilan Malaysia di Wordpress telah menfitnah gadis-gadis jelita yang tampil dalam AGM MCA baru-baru ini.

Wee turut mempelawa AMK, sekiranya benar mereka tidak bersalah dan melakukan pelabelan murahan tersebut, untuk menyertainya mengutuk pihak yang tidak bertanggungjawab itu.

Pelabelan tersebut bermula apabila Ketua Penerangan AMK, Lee Khai Loon membuat komen tentang insiden berkenaan.

Wee tetap bertegas menyatakan semuanya bermula daripada Lee Khai Loon dan AMK selepas mereka menuduh MCA menggunakan gadis-gadis jelita dengan cara murahan.

Sebenarnya PKR tidak akan mengakui apa-apa sahaja perbuatan mereka. Mereka sebaliknya akan mengalihkan tanggungjawab itu kepada pihak musuh. Sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim sendiri... dia yang sedap-sedap menutuh jubor dan tundun, Rosmah dan Najib pula yang hendak dipertanggungjawabkan!

Jadi, gelagat AMK dan Ketua Penerangan AMK itu sebenarnya bukanlah sesuatu yang menghairankan. Mereka boleh tidak mengaku apa-apa sahaja, tetapi secara jelas, Suara Keadilan Malaysia versi Wordpress itu sememangnya adalah 'milik' mereka sendiri kalau tidak pun sebagai back-up kepada Suara Keadilan Online!!!

0 comments

CABAR SULTAN, AL-KITAB DISEBAR SECARA MELUAS DI SELANGOR!!!

Selepas kalah secara moral walaupun tiada tindakan diambil, pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengan siasatan JAIS dan titah Sultan Selangor, telah membuat satu lagi provokasi iaitu menyebarkan Al-Kitab yang di dalamnya terdapat kalimah ALLAH secara meluas di Selangor.

Sehubungan dengan itu, Majlis Gabungan Pertubuhan Sukarela Selangor (GPSS) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Shah Alam, Seksyen 9 semalam. Laporan tersebut dibuat ekoran insiden penemuan Al-Kitab yang dimiliki seorang pelajar Islam di Kelang.

Gelagat ekstrimis yang tidak berpuas hati kerana bagi mereka kebebasan beragama sepertimana yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan terutama sekali menerusi Artikel 11 ekoran titah Sultan Selangor, sebenarnya mengundang petaka yang sangat besar kepada negara ini.

Dari awal lagi, puak-puak ini yang banyak berada di dalam DAP berusaha mencetuskan permusuhan antara agama dan kaum, terutama sekali di Sabah dan Sarawak di mana majoriti penduduknya beragama Katholik. Selepas 1969, kegagalan mencetuskan permusuhan Melayu-Cina telah ditukar menjadi permusuhan Islam-Katholik.

Sebelum ini, kerajaan berjaya mengekang permusuhan dan perbalahan menerusi pelbagai dasar yang kelihatan lembut dan adakalanya memperlihatkan seperti kerajaan terlalu tunduk kepada desakan ekstremis. Kebanyakan hukuman lebih terarah kepada umat Islam, memandangkan umat Islam adalah kuasa majoriti di negara ini dan atas pendapat yang mengatakan umat Islam harus menjadi contoh kepada umat lain di Malaysia.

Namun, selepas kemenangan Pakatan Rakyat yang menguasai beberapa negeri, DAP menunjukkan belang mereka. Gereja Methodist Damansara Utama dan Dream Centre adalah antara contohnya, begitu juga dengan kempen pilihanraya di Sarawak yang menyaksikan DAP cuba mencetuskan pergaduhan agama.

Semakin kuat Pakatan Rakyat, semakin terancam nampaknya agama Islam dan umatnya. Tumpuan mereka sekarang, sudah tentulah Selangor dan Pulau Pinang, dua buah negeri yang sarat dengan pembangunan serta harta karun yang ditinggalkan oleh kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.

Umat Islam di Pulau Pinang dan Selangor sedang diancam kepupusan. Malah, ramai yang beranggapan, ancaman ini sebenarnya adalah cara terbaik untuk mengeluarkan umat Islam dari kedua-dua negeri tersebut. Contoh terbaik boleh kita lihat di Pulau Pinang, apabila bahagian pulau telah mula ditinggalkan oleh umat Islam, berikutan tekanan dan kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan DAP.

0 comments

IDRIS AHMAD BERKHAYAL NAK SELAMATKAN MELAYU, DIRI SENDIRI PUN JADI PENCACAI!!!

Anjing menyalak bukit, bukit tidak akan runtuh. Itu pepatah yang paling sesuai diberikan kepada Idris Ahmad, bekas Ketua Penerangan PAS Pusat yang mengatakan, PAS mampu selamatkan Melayu Islam daripada hilang kuasa.

UMNO tidak dinafikan berada dalam keadaan yang agak getir memandangkan di dalam UMNO memang terdapat golongan yang lapar kemewahan dan berperangai jalang. Namun kalau dibandingkan dengan PAS, rata-rata pemimpin PAS merupakan jenis yang tunduk sujud kepada orang lain dengan sekali jerkahan.

Perhatikan sahaja apa yang berlaku di Perak dan Selangor. PAS di Perak dan Selangor merupakan kuasa penentu, tetapi para pemimpin PAS yang dikatakan mampu menyelamatkan Melayu itu, memilih untuk tunduk sujud kepada PAS. Biarpun mempunyai kuasa untuk melonjakkan Islam dan Melayu di Perak dan Selangor, PAS memilih untuk jadi pencacai. Sebabnya, para pemimpin PAS sentiasa memberitahu para pengikut mereka, PAS hanyalah majoriti di dalam Pakatan Rakyat di Perak dan Selangor, manakala PKR dan DAP adalah majoriti. Jadi, PAS kena ikut cakap DAP dan PKR.

Sedangkan, dengan kerusi yang dimiliki oleh PAS di kedua-dua negeri tersebut, PAS berada pada kedudukan yang paling selesa untuk membuat desakan dan tuntutan. Baik PKR mahupun DAP, terpaksa akur dengan tuntutan dan desakan PAS kerana tanpa PAS, Pakatan Rakyat tidak akan dapat menjadi kerajaan negeri di Perak dan Selangor.

Namun PAS memilih untuk mengorbankan prinsip tersebut dan hanya mahu menjadi anjing pencacai dengan alasan mereka setia dengan perjanjian. Akhirnya, PAS bukan sahaja gagal memperjuangkan Melayu-Islam, bahkan PAS sendiri tenggelam dalam kolah taik DAP dan PKR.

Itu yang Idris Ahmad katakan sebagai mampu menyelamatkan Melayu-Islam daripada hilang kuasa di Malaysia? Belum lagi berkuasa, PAS bukan sahaja menggadaikan kuasa politik Melayu-Islam, bahkan memperlihatkan betapa marheinnya akal fikiran para pemimpin parti tersebut apabila terpaksa mencari-cari dalil dan nas bagi menyelamatkan pemimpin-pemimpin kafir yang menggunakan ayat-ayat al Quran sebagai bahan berkempen untuk memburukkan sebahagian umat Islam sendiri!

Doa Fadhil Nor sebenarnya sedang terbalik dan terkuap di muka para pemimpin PAS sendiri. Ketika Fadhil Nor melafazkan doa, Allah Taala telah tunjukkan bagaimana aman dan sentosanya Malaysia tanpa Anwar Ibrahim yang disokongnya. Betapa rahmat-Nya melimpah ruah apabila Anwar Ibrahim disumbat ke dalam penjara. Fadhil Nor meninggal dunia dalam keadaan melihat doanya adalah satu kesalahan.

Dan Allah Taala membuktikan lagi kesalahan pemikiran Fadhil Nor apabila Anwar dibebaskan, negara kembali kacau bilau. Bahkan PAS yang sebelum 2004 merupakan pemain utama, bertukar menjadi hamba sahaya kepada PKR dan DAP.

Masihkah Idris Ahmad tidak sedar-sedar dan tidak nampak-nampak? Buta hidayah atau pintu hati sudah tertutup gamaknya?

BACA KEKARUTAN IDRIS AHMAD DI SINI

0 comments

Thursday, October 13, 2011

AHHH SUDAH!!! MANA SATU YANG TULEN NIH?

Thursday, October 13, 2011

Tengah-tengah duk melayari Internet, tetiba pula mata tertangkap pada gambar di atas. Yang popular dan dikatakan tulen adalah gambar di bawah. Habis puak-puak Pakatan duk canang sana sini, kononnya Najib sembah salib.

Alih-alih terkeluar pula gambar Nik Aziz yang turut menyembah salib!

Apa sudah jadi?

Yang mana satu yang betul nih?

SUMBER: MPP

1 comments

DHPP KELANTAN JELAJAH MALAYSIA UNTUK TERANGKAN TENTANG HUDUD!!!

Kadang-kadang apabila kita melihat dan meneliti perkembangan di dalam PAS, memang banyak kelakar dan kebodohan yang terserlah di sebalik dabik dada mereka mengatakan mereka adalah pejuang Islam. Ketakutan para pemimpin tertinggi PAS terhadap kekalahan pada pilihanraya akan datang mengatasi segala-galanya, walaupun sepanjang sejarah penubuhan PAS dari tahun 1951 sehingga sekarang, PAS tidak pernah menang pun di peringkat Persekutuan.

Janji-janji serta bayangan-bayangan indah yang diberikan oleh Anwar Ibrahim, ternyata telah mengaburi pandangan dan akal fikiran kebanyakan pemimpin PAS. Hari ini, kata-kata Abdul Hadi Awang bahawa PAS tidak kisah kalah seandainya kekalahan tersebut disebabkan mereka memperjuangkan hak Allah Taala, sudah tidak kedengaran dan tidak popular lagi.

Sebaliknya yang menjadi pegangan para pemimpin PAS sekarang adalah PAS perlu menguasai Putrajaya, sekalipun semua orang tahu seandainya Pakatan Rakyat menang, siapa sebenarnya yang akan menguasai Putrajaya dan di mana PAS akan tercampak.

Perhatikan sahaja apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang. Begitu juga di Perak sebelum Perak dirampas kembali oleh Barisan Nasional menerusi upacara melompat parti yang dilakukan oleh tiga orang wakil rakyat Pakatan Rakyat.

Di Selangor dan Perak, PAS sebenarnya adalah kuasa penentu. Dalam keadaan itu, PAS seharusnya mempunyai suara yang lebih besar dan lebih kuat. Malangnya, apa yang berlaku ialah, PAS hanya menjadi pencacai yang apabila disuruh menyalak, mereka pun menyalak dengan setia, kemudian terjelir-jelir lidah mengharapkan ada saki-baki tulang dicampakkan kepada mereka.

Sekarang, PAS sebenarnya tersepit dengan HUDUD yang sudah lama menjadi modal mereka berkempen untuk mendapatkan undi Melayu-Islam. Berkali-kali PAS menerapkan fahaman, sesiapa yang menolak hudud yang dijaja oleh PAS bermakna menolak hukum Allah Taala. Hukum Allah Taala pula telah PAS sempitkan kepada apa yang mereka sendiri gubal, bukannya benar-benar mengikut al Quran dan al Hadis. Cerita bagaimana PAS dan Nik Abdul Aziz serta Abdul Hadi Awang sehingga kini tidak mampu membezakan dan menjawab perihal perbezaan antara zina dengan rogol, sentiasa cuba diselindungkan dengan dalih-dalih remeh dan memalukan.

Dan sekarang, PAS mengharapkan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Kelantan untuk memberi penerangan di seluruh Malaysia tentang hudud. DHPP seperti yang diketahui merupakan sayap di dalam PAS yang dianggotai oleh bukan Islam.

Sudah tentulah ceramah yang akan dibuat ialah menerangkan bahawa hudud bukan untuk bukan Islam. Hudud hanya untuk orang Islam. Itu adalah ajaran yang diterapkan oleh Nik Abdul Aziz dalam ceramah-ceramahnya. Katanya, orang bukan Islam tidak perlu takut kerana hudud hanya untuk orang Islam.

Sedangkan perkara sebenarnya ialah HUDUD UNTUK SEMUA ORANG tanpa mengira mereka Islam atau bukan, selagimana mereka adalah rakyat dan penduduk Malaysia.

Mengapa para pemimpin PAS yang berbangsa Melayu dan beragama Islam tidak membuat penjelasan di seluruh Malaysia? Mengapa bebanan tersebut diserahkan kepada golongan bukan Islam yang menyokong parti tersebut?

Yang pastinya, PAS memang sudah terdesak dengan isu yang mereka sendiri ciptakan!

1 comments

BUDAK-BUDAK PAKATAN MAIN GAMBAR SUPERIMPOSE LAGI!!!

Inilah gambar yang sedang hangat dimainkan oleh blog-blog pro-Pakatan Rakyat. Kononnya Najib Abdul Razak sedang menyembah salib yang dipegang oleh Pope.

Gambar ini akan mengingatkan kita kembali kepada gambar Najib sedang menjalani upacara keagamaan Hindu. Gambar ini juga mengingatkan kita kepada gambar Najib Abdul Razak dilihat sedang makan ayam goreng bersama-sama Altantuya Shiiribu dan Najib Abdul Razak bersama-sama Razak Baginda dan Altantuya Shiiribu yang akhirnya diakui oleh Tian Chua bahawa gambar-gambar itu adalah kerjanya dengan menggunakan Photoshop.

Gambar Najib menyembah salib ini dikeluarkan dan diuar-uarkan apabila klip video yang berdurasi beberapa minit membabitkan pemimpin tertinggi PKR iaitu Anwar Ibrahim sedang hangat di Internet.

Anehnya, klip-klip video itu pula dikatakan sebagai superimpose manakala gambar statik Najib dikatakan sebagai tulen.

Yang pastinya, orang yang membuat gambar Najib menyembah salib itu sebenarnya sangat jahil tentang protokol lawatan ketua-ketua negara. Sama ada Najib mahupun Pope akan mengenakan pakaian yang sesuai untuk acara yang berlainan.

Pakaian yang digunakan oleh Pope ketika memegang salib adalah pakaian rasmi upacara agamanya bukannya pakaian upacara menyambut tetamu negara.

Ketika Najib bertemu Pope, dia memakai tali leher berwarna ungu, sedangkan di dalam gambar yang dikatakan tulen itu pula, Najib mengenakan tali leher berwarna jingga. Dan yang paling aneh, dalam gambar yang dikatakan tulen itu, Najib siap pakai tanda nama ketika bertemu Ketua Agama Roman Katholik itu!

Dan kalau dilihat pada potongan pada bahagian kepala Najib dalam gambar di atas pun, anda akan dapat melihat gerigis bukan semulajadi walaupun si pembuatnya cuba melakukan potongan dengan lebih berhati-hati dan menggunakan 'feather' bagi melembutkan gerigisnya.

Ini gambar sebenar Najib bertemu Pope pada 19 Julai lalu

Malang sungguhlah budak-budak Pakatan nih. Dah tak boleh nak counter video Anwar Ibrahim, terpaksa pulalah mereka mencipta gambar yang kemudiannya dikatakan tulen. Kecualilah kalau ada klip video yang menunjukkan Najib Abdul Razak menyembah salib seperti dalam gambar statik, mungkin ianya bolehlah diterima.

Setakat cut-and-paste dan kemudian menggunakan kaedah feather untuk mewujudkan natural feature walaupun pencahayaan pada gambar Najib dan Pope tidak sekata, atau lebih tepat lagi dalam dua keadaan yang berbeza, para pembuat gambar superimpose tersebut seharusnya lebih banyak belajar tentang Photoshop serta ciri-ciri yang terdapat di dalamnya!

0 comments

LAKONAN MURAHAN MALAYSIAKINI DAN MALAYSIAN INSIDER!!!

Malaysian Insider hentam Malaysiakini. Malaysiakini pertahankan diri... yang jadi mangsa, adalah UMNO juga. Helah dan taktik yang sama digunakan oleh setiap orang pemimpin Pakatan Rakyat apabila mereka sudah terdesak dan terkantoi.

Permainan yang ditunjukkan oleh Malaysiakini dan Malaysian Insider sebenarnya cukup mudah. Kedua-dua portal yang mendapat pembiayaan Zionis itu sebenarnya sedang cuba mengalihkan perhatian setelah kedua-duanya telah terkantoi beberapa kali kerana menipu.

Rekod Malaysiakini tercalar teruk apabila terkantoi isu MISMAH. Malaysian Insider pula terpaksa melutut di kaki Tajuddin Ramli untuk menyelesaikan tuntutan saman RM200 juta di luar mahkamah.

Itu hanya satu contoh kecil. Berbanding Malaysiakini yang sangat jelas rasis serta penanaman elemen kebencian kaum serta agama, Malaysian Insider pula bersifat lebih halus dan terancang.

Namun apabila Malaysian Insider menuduh UMNO cuba membeli Malaysiakini, secara jelas niat sebenar kedua-dua portal tersebut adalah untuk menjayakan rancangan Pakatan Rakyat yang mahu rakyat melihat UMNO sebagai terdesak dan memerlukan bantuan portal-portal berita seperti Malaysiakini.

Kebelakangan ini, Malaysiakini banyak menghentam Pakatan Rakyat, khususnya PKR terutama setelah pendedahan tentang penggulingan Khalid Ibrahim daripada jawatan Menteri Besar Selangor dilakukan. Kesempatan itu digunakan untuk menuduh UMNO yang melakukannya dan cerita kononnya UMNO akan membeli kepentingan Malaysiakini pun dilakukan oleh Malaysian Insider berdasarkan SKRIP BESAR yang diserahkan kepada pengurusan kedua-dua portal tersebut.

Tidak perlu digusarkan tentang lakonan kedua-dua portal tersebut. Sama seperti Anwar Ibrahim yang sangat sukar untuk bercakap benar walaupun sepatah perkataan, portal-portal seperti Malaysiakini dan Malaysian Insider juga terikat dengan taktik pembohongan mereka.

Lakonan kedua-duanya tidak begitu meyakinkan!

0 comments

PAS SERONOK LIM GUAN BERJAYA BERUCAP DI JOHOR!!!

'Kejayaan' Lim Guan Eng masuk ke bangunan Restoran Siang Kee Kampung Abdullah, begitu membanggakan PAS. Ini boleh dilihat daripada penyiaran berita-berita tersebut di blog-blog serta Facebook mereka. Biarpun terdapat laporan awal berlaku kejadian baling membaling batu, dan kehadiran anggota polis untuk mengawal keadaan, kemarahan pembenci-pembenci Guan Eng sekadar di luar premis tersebut.

Walaupun mereka yang membantah kehadiran Guan Eng disifatkan sebagai ahli-ahli UMNO totok, ternyata mereka tidak menyerbu masuk ke premis berkenaan dan menghalang Guan Eng daripada berucap. Malah mereka juga tidak berusaha mencetuskan kekacauan dengan ahli-ahli DAP yang berwajah garang di hadapan premis berkenaan.

Kemarahan rakyat Johor terhadap Guan Eng yang memburuk-burukkan negeri mereka masih belum reda biarpun Guan Eng telah meminta maaf dan berkata akan menyaman BERNAMA kerana menyiarkan ucapannya yang memburukkan Johor. Walaupun pada mulanya, Guan Eng yakin ucapannya tidak dirakamkan oleh sesiapa pun dan tiada sesiapa yang mengetahui tentang niat jahatnya terhadap Johor, namun setelah rahsianya bocor, Guan Eng sekadar buat-buat bodoh.

Pun begitu, seperti biasa, salah satu perangai Guan Eng adalah terus dan tetap menonjolkan dirinya biarpun dia telah melakukan salah. Guan Eng tidak akan pernah ada perasaan malu atau mengalah.

Itu yang berlaku di Johor. Di sebalik menyedari tentangan yang bakal dihadapinya, Guan Eng tahu dia mendapat sokongan yang sangat besar daripada kelompok ahli-ahli DAP sepertimana yang ditunjukkan di Restoran Siang Kee. Walau apa pun yang berlaku, Guan Eng tahu, dia akan diselamatkan oleh para penyokongnya.

Bagaimanapun, ramai yang berkata, sekiranya polis tidak ada dan mengawal keadaan, besar kemungkinan Restoran Siang Kee bukan lagi menjadi tempat Guan Eng berucap, sebaliknya sebagai sebuah tempat yang bermandi darah.

Apa yang berlaku di Restoran Siang Kee sebenarnya adalah CABARAN KAUM DAP terhadap orang Melayu Johor. DAP yang sememangnya dahagakan pertumpahan darah selepas 'dimalukan' menerusi perpaduan Melayu pada tahun 1969 selepas PAS bersama-sama UMNO, MCA dan MIC membentuk Barisan Nasional menggantikan Perikatan, ingin membuktikan bahawa mereka mampu membalas dendam, apatah lagi dengan PAS yang berada di sisi mereka dan siap sedia untuk mengerahkan ahli-ahli mereka membantu DAP dalam sebarang cara dan keadaan.


0 comments

IPOH BAKAL JADI BANDAR PONDAN... DAN PONDAN BANGKOK PULAK TU!

Suatu ketika dahulu, Ipoh sangat terkenal dengan IPOH MALI, KENCING TALAK MUNYI... Bila Tun Dr. Mahathir mengambilalih pentadbiran negara dan memperkenalkan dasar PENERAPAN NILAI-NILAI ISLAM pada tahun 1981, Ipoh berjaya dibasmikan sebagai PATPONG MALAYSIA. Bahkan penguatkuasa jabatan agama juga sangat aktif bertindak bagi mengekang aktiviti tidak bermoral di Bandaraya Ipoh.

Namun apabila Ipoh dikuasai oleh DAP dan penguasaan itu diteruskan apabila Ipoh dibahagikan kepada Ipoh Timur dan Ipoh Barat, maka keadaan kembali seperti asal. Rumah-rumah pelacuran dan urut mudah ditemui di Ipoh. Apabila Pakatan Rakyat mentadbir Perak pada 2008, Ipoh kembali sebagai pusat pelacuran 'terkemuka'. Manakala Kerajaan Negeri sekarang, kelihatan banyak terikat dan tersekat dek 'pembebasan' yang telah dibuat oleh Kerajaan Nizar Jamaluddin sebelum ini.

Berita tentang kedatangan PONDAN BANGKOK ke Ipoh tidak mengejutkan langsung. Bahkan peningkatan kadar pelacuran dan pemerdagangan manusia juga bukan lagi berita yang aneh, terutama selepas Pakatan Rakyat mempunyai hub-maksiat yang terletak di Pulau Pinang dan Selangor.

Peninggalan Pakatan Rakyat di Perak, nampaknya terpaksa ditanggung dan digalas oleh kerajaan Zambry Abdul Kadir. Sama ada suka atau tidak, takut atau sebaliknya, Kerajaan Zambry Abdul Kadir perlu bekerja keras membersihkan Ipoh daripada gejala yang amat kotor itu. Dan suka atau tidak, Zambry Abdul Kadir serta Exco-Exconya terpaksa bertindak tegas tanpa perlu takut kepada kehilangan undi, memandangkan Ipoh Barat dan Ipoh Timur, kalau diletakkan tahi kambing bercop roket pun, Barisan Nasional tidak akan menang!!!

0 comments

RONNIE LIU GEMBIRA, JENAYAH SEMAKIN BANYAK DI SELANGOR!!!


Berita seorang wanita berusia 52 tahun mati setelah cuba mempertahankan keretanya daripada dilarikan dua orang penjenayah di Kapar, tentu sekali dianggap sebagai berita jenayah biasa. Di sebalik kenyataan tentang indeks jenayah yang semakin menurun, jenayah 'petty' seperti menyamun, meragut, mencuri kenderaan dan sebagainya, bagaikan tidak menyusut.

Apakah benar, jenayah 'petty' ini sebenarnya tidak dimasukkan dan diperkirakan dalam Indeks Jenayah yang mencatatkan penurunan itu kerana kalau disertakan sekali, maka Indeks akan melonjak tinggi?

Dalam kejadian di Kapar, Teoh Lay Moi, mati apabila diseret sejauh 55 meter apabila dua orang penjenayah merampas dan melarikan keretanya yang diletakkan di hadapan rumah. Manakala seorang jiran pula menyangkakan, jeritan Teoh Lay Moi yang didengarnya adalah pertengkaran biasa suami isteri sehinggalah melihat kereta si mati dipecut laju di hadapan rumahnya.

Sejauh manakah kebenaran tentang retorik Pakatan Rakyat bahawa pentadbiran mereka adalah untuk kesejahteraan rakyat di negeri-negeri yang berjaya mereka tawan. Permusuhan Pakatan Rakyat dengan PDRM, sehingga menimbulkan usul kononnya Pakatan Rakyat Selangor ingin mewujudkan pasukan polis sendiri, sebenarnya mempunyai banyak kaitan dengan kadar jenayah di Selangor dan negeri-negeri Pakatan yang lain, termasuklah di Pulau Pinang.

Kejadian di Kapar sudah cukup membuktikan, Pakatan Rakyat sememangnya hanya gah pada retorik tetapi tidak pernah mampu untuk bekerjasama dengan PDRM bagi menangani kejadian jenayah kejam yang meningkat saban hari.

0 comments

TAHU KAU TAKUT YER, BOB LOKMAN? KATA KAU, HEBAT SANGAT!!!

Di sebalik cakap besar dan perasan dia ada koramah, Bob Lokman rupa-rupanya mempunyai hati yang sangat kecil dan kecut. Dia gagal hadir untuk memberi keterangan kepada JAIS setelah dia ditangkap ketika sedang memberikan ceramah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat pada Isnin lalu.

Bob Lokman ditahan mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu berceramah tanpa tauliah.

Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyebut, 'Mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara mengenai agama Islam tanpa tauliah diberikan mengikut Seksyen 118 adalah melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.'

Oleh kerana Bob Lokman enggan hadir memberi keterangan dengan sengaja, dia melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor.

Jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor, Bob Lokman boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Bab tauliah inilah yang menyebabkan Nik Abdul Aziz tidak berpuas hati sehingga mengatakan kerajaan telah menangkap ramai guru-guru agama menyebabkan dia menentang UMNO. Disebabkan itulah, Nik Abdul Aziz terpaksa meuar-uarkan cerita yang dia adalah lepasan Al-Azhar, sekalipun bila balik ke Malaysia, dia hanya mampu menjawat jawatan sebagai PENYELIA KEMAS berbanding Dr. Harun Din Al-Hafiz yang menjadi PENSYARAH UKM!

Keegoan orang PAS seperti Bob Lokman dan Nik Abdul Aziz seringkali menutupi PERINTAH ALLAH TAALA yang tidak membenarkan mereka yang kurang pengetahuan atau jahil mengajar orang lain.

Anehnya, bila dipanggil untuk memberi keterangan, tahu pula Bob Lokman takut. Cakap berdegar-degar tapi rupa-rupanya kecut perut....

Kesian Bob Lokman... kesian... patutlah anak-anaknya tak jadi 'orang'....

0 comments

PAKATAN DAH START TAKUT

Pakatan Rakyat mengulangi pendirian mereka bahawa DUN di negeri-negeri yang mereka kuasai tidak akan dibubarkan serentak dengan Parlimen bagi PRU13.

Ia sebenarnya bukanlah perkara yang mengejutkan memandangkan Lim Guan Eng awal-awal lagi berkata Pakatan akan menghabiskan term kali ini sehingga santak.

Begitu juga dengan Khalid Ibrahim yang mengatakan Selangor tidak akan membubarkan DUN serentak kerana kononnya Pakatan Rakyat lebih mementingkan rakyat berbanding pilihanraya.

Secara jelas Pakatan Rakyat sebenarnya sangat gusar dengan perkembangan terkini. Sesuatu yang tidak mereka jangkakan ialah kekuatan mereka dahulu kini telah dikuasai oleh kumpulan pro UMNO manakala taktik biasa yang mereka gunakan pula, telah digunakan secara meluas dan berkesan oleh pihak lawan.

Pendedahan demi pendedahan termasuklah penyelewengan Ronnie Liu, Guan Eng, Teresa Kok, Khalid Ibrahim dan Nik Aziz membuatkan Pakatan memang tak senang duduk.

Justeru apabila Pakatan tidak akan sama-sama membubarkan DUN mereka, ia adalah sesuatu yang tidak mengejutkan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments

SUHAKAM- Hak Asasi Hanya Untuk Pendemo! Yang Lain, Tak Payah Memekak!

Suhakam begins inquiry into Bersih rally
2011/10/11
KUALA LUMPUR: The Malaysian Human Rights Commission (Suhakam) began its public inquiry yesterday into claims of human rights violation before and during the Bersih rally here on July 9.
The inquiry, headed by Suhakam vice-chairperson Prof Datuk Dr Khaw Lake Tee and assisted by commissioners Prof Datuk Dr Mahmood Zuhdi A. Majid and Detta Samen, had called in three witnesses including a news portal reporter. The inquiry at Suhakam's office here was attended by six observers, four from Bar Council and two representing the police.
Presenting officer Ammer Izyanif Hamzah said the public inquiry was being held following complaints and memorandums submitted by the public in the form of statements, documents and video recordings.
Ameer said findings from the inquiry would be compiled in a report that would also include recommendations on how to handle such situation so that there would be no more allegations of human rights abuse. He said Suhakam had not determined the number of witnesses to be called in or the time taken to complete the inquiry.
The three witnesses who testified yesterday were Kenneth Steven Chan Wen Chin, 39; MSN.com.my Reta Lee Choi Wei, 30, who covered the rally; and Bar Council representative Noor Syazwani Muharam, 25.Inquiry resumes on Nov 15. -- BernamaRead more
: Suhakam begins inquiry into Bersih rally .


_________________


Suhakam tak berminat ke nak siasat terhadap BERSEH 2.0 kerana melanggar hak asasi orang ramai kerana tetap buat perhimpunan?


Rasanya ada ribu2 aduan polis telah dibuat..




Takkan orang ramai tak der hak asasi? SUHAKAM kena adil ler...satu pihak hak asasi je nak dipelihara, satu pihak lagi buat pejam mata je!! Walaupun polis buat siasatan, tapi pihak polis hanya terhad pada undang2..




Hak asasi peniaga2 dan orang ramai yg yg telah diganggu dan diliwat oleh BERSEH 2.0 sapa nak ambil perhatian?




Yg jelas pendemo2 ni telah langgar undang2 dan telah engkar akan "nasihat" Yg Dipertuan Agong-mereka adalah penjenayah dan penderhaka. Orang ramai yg akur ngan undang2, bagaimana akan hak asasi mereka? Betapa banyak kerugian dan masalah yg terpaksa ditanggung semata2 kerana kedegilan segelintir manusia yg gilakan kuasa...dan enggan gunakan saluran yg betul ikut undang2 dalam mendapatkan keadilan..




Mereka yakni pendemo2 harus "bayar" dulu hak asasi org2 awam yg mereka liwat sebelum menuntut hak asasi mereka..


-aa

0 comments

Wednesday, October 12, 2011

KEDAH BERSIAP-SEDIA DENGAN ALASAN DAN DALIH UNTUK KEDATANGAN BANJIR BESAR!!!

Wednesday, October 12, 2011
Kerajaan Negeri Kedah pimpinan PAS dilaporkan sudah bersiap sedia untuk berhadapan dengan banjir besar yang dijangka akan melanda negeri itu dalam tempoh beberapa minggu dari sekarang. Diramalkan satu lagi ribut tropika yang membawa hujan lebat dan banjir besar akan melanda Thailand.

Gelombang pertama banjir besar di Thailand yang telah memusnahkan ratusan ribu hektar sawah dan menenggelamkan Bangkok, masih belum surut. Lebih 200 orang terbunuh akibat banjir.

Dua tahun sudah, Kerajaan Negeri Kedah sibuk bertaici dan menuding jari kepada kerajaan sebelumnya apabila berlaku banjir besar yang melanda Alor Star. Turut dipersalahkan adalah landasan berkembar yang dikatakan menjadi punca selain dikatakan kawasan pembalakan melampau yang juga dipersalahkan kepada kerajaan UMNO terdahulu.

Adalah difahamkan, kerajaan negeri Kedah sudah pun mempersiapkan pelbagai alasan dan dalih sekiranya banjir besar melanda Kedah dan Alor Star sekali lagi.

Dalam satu kenyataan, ADUN Alor Mengkudu menyalahkan projek jalan terbengkalai yang menyebabkan berlakunya banjir di Tanjung Bendahara. Yang tidak dipersalahkan ialah, bajet jalanraya yang diterima oleh Kerajaan Negeri Kedah setiap bulan, tidak digunakan untuk mempercepatkan projek berkenaan.

0 comments

Lagi Drama Hudud PAS!!!!

IPOH, 10 Okt: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Negeri Perak yang mempunyai ahli paling ramai di Malaysia berdiri teguh di belakang pimpinan PAS Pusat dalam isu hudud.Ketuanya, Beh Heng Khim berkata DHPP Perak menyokong penuh jika Hudud dilaksanakan khususnya di Negeri Kelantan."Tidak ada sebab kami menolak Hukum hudud," katanya ketika membuat sidang media di Pejabat PAS Perak.Beliau berkata, masyarakat bukan Islam tidak perlu takut kepada hukum ini kerana ia lebih baik daripada hukuman yang sedia ada."Kami DHPP sudah memahami sedalam-dalamnya dan memahami kebaikan sebenar hukuman ini. Kami sudah diracuni oleh Umno tentang hukum Hudud sebelum ini. Setelah kami berada dalam PAS, baru kami tahu tentang hudud yang sebenarnya," tegasnya lagi.Beh Heng juga mendesak Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chaw menyaman akhbar dan pemberita yang mengatakan beliau membuat ancaman untuk tinggalkan PAS dalam isu hudud.


_________


Apa lagi PAS yg dipimpin oleh ulamak ni nak beri alasan..




Tiada halangan lagi untuk laksanakan cita2 dan perjuangan selama ni..Kedah, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor...TUNGGU apa lagi!!!!!! Hentikanlah lakonan demi lakonan...


Buktikan ulamak2 yg pimpin PAS adalah benar2 pewaris ambiya'..bukan pejuang politik yahudi dan nasrani semata2!! yg hanya berjuang demi kuasa dan harta....




-aa

0 comments

DEBAT JADAHNYA BILA PENERANGAN TENTANG HUDUD MEMANG TIDAK PERNAH TEPAT!!!

Bila Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Kelantan (DHPPK) Lim Guan Seng mencabar MCA untuk berdebat tentang hudud dengan mereka, ia sememangnya adalah sesuatu yang serba melawakkan. Malah kenyataan Lim Guan Seng yang menyelar UMNO, kononnya UMNO terdiri daripada orang Islam tetapi takut dengan hudud, sememangnya sudah cukup untuk menggambarkan betapa penjelasan dan penerangan tentang hudud daripada PAS sendiri tidak cukup untuk kumpulan bukan Islam yang menyokong mereka.

Ianya terbukti jelas apabila Lim Guan Seng menyatakan bahawa hudud hanya untuk orang Islam dan orang bukan Islam tidak perlu gusar dengan perlaksanaan hukuman berkenaan.

Hudud dan Qisas merangkumi semua orang di dalam sesebuah wilayah yang melaksanakannya, TIDAK KIRA SAMA ADA MEREKA ISLAM ATAU BUKAN ISLAM. PAS telah menyelewengkan fakta tersebut dan dari mulut Mursyidul Am PAS, keluar ayat PENIPUAN yang mengatakan hudud hanya untuk dilaksanakan ke atas orang Islam sahaja.

Apabila pihak bukan Islam ingin berdebat sesama sendiri tentang salah satu daripada elemen Islam, seharusnya perdebatan tersebut dipantau dan diperingatkan tentang batas-batas yang diperlu tanpa sebarang penyelewengan, baik maksud mahupun rangkumannya.

Tetapi kalau dah dari awal lagi sudah diselewengkan, apa lagi yang nak dibetulkan?

Hudud untuk Islam sahaja yer?

0 comments

HUDUD KENA IKUT PERLEMBAGAAN, TANG KACAU UMAT ISLAM, IKUT KEBEBASAN BERAGAMA?


Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Hindu, Kristian, Tao dan Sikh menggesa agar debat tentang Hudud yang perlaksanaannya perlu difokus kepada kerasionalan dan tidak seharusnya bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Majlis itu juga berharap, semua pihak akan menghormati dan mendukung Perlembagaan Persekutuan.

Ek eleh... sedap pulak bunyinya bila kena tang Hudud dan umat Islam!!!

Masa sibuk-sibuk dalam perjuangan menyamaratakan agama di Malaysia tu hari, majlis ni tak bunyi apa pun. Masa sibuk-sibuk tentang murtad dan usaha-usaha pihak tertentu memurtadkan umat Islam, majlis ni tak bagi apa-apa ulasan pun supaya menghormati Perlembagaan Persekutuan. Malah dalam kes Lina Joy dan Aishah Bukhari, Majlis ini tidak pun menghormati Perlembagaan Persekutuan.

Perlembagaan Persekutuan khususnya Artikel 11 Fasal 4 menyatakan, tiada sebarang cara yang membolehkan mana-mana pendakwah agama lain, mendakwahkan agama mereka kepada umat Islam. Bahkan umat Islam tidak boleh memeluk agama lain.

Bab tu, ada pernah Majlis ini ambil berat dan hormati? Ada Majlis ini bersama-sama Majlis Peguam sibuk-sibuk nak pertahankan? Masa kekecohan DUMC menentang JAIS, pihak mana yang mereka sokong?

Bila nak buat hudud, baru suruh hormati Perlembagaan Persekutuan? Tang umat Islam murtad, selain perjuangan IFC, dikatakan KEBEBASAN BERAGAMA?

Macam sial!!!!

0 comments

Kelab Penyokong PAS..apa sebenarnya yg disokong??

Kelab Penyokong PAS..apa lakonan yg berlaku sejak menjak ni..jelas menampakkan sokongan yg diberi bukannya kerana simpati atau bersetuju ngan perjuangan PAS.


Sokongan yg diberi ialah kerana utk pastikan sokongan padu pada PAKATAN yg mana leh jadi laluan atau batu loncatan untk DAP memerintah Malaysia..




Sokongan Kelab Penyokong PAS ialah satu strategi DAP dan PKR utk memujuk dan menyakinkan beberapa org2 Cina yg tak bersetuju gabungan DAP dan PAS..juga utk memujuk dan meyakinkan beberapa kerat ahli PAS agar bersetuju ngan gabungan PAS dan DAP. Pempin2 PAS atau para ulamaknya ngan bangganya kabor pada ummat Malaysia bahwa dakwah mereka telah berjaya- telah berjaya memahamkan org2 kapir berkenaan Islam dan hukum hudud..yg mana UMNO telah dikatakan gagal!!!


Ahli2 PAS sekeliannya pun bertakbir!! tanda kejayaan yg para ulamak mereka telah berjaya memahamkan org2 bukan Islam khususnya bangsa cina.




Oiiiii..bangun ler dari tidur..sejak bila org2 kapir senang ngan Islam? Jika benar mereka telah memahami Islam dan menyokong Islam telah lama ler mereka memeluk Islam..Kerana lum dapat hidayat dari Allah swt adalah alasan semata2..kesombongan dan kekufuran serta kejahilan yg menyelubungi hati nurani telah menghijab dari hidayat Allah swt. Tak mungkin Allah swt nafikan hidayatNya pada mereka yg berkehendakkan hidayatNya..bukankah Allah swt tu Maha Pengasih dan Penyayang!!


_______


Azan tu merupakan seruan dari Allah swt..dakwah yg sempurna!! Yg mendengar azan, yg ada keinginan pada keredhaan/kurniaan dan keampunanNya akan bersegera menunaikan semayang..yg enggan/yg jahil/yg kufur akan nikmatnya/yg degil akan buat tak perkara!!


Kelak, usahlah salahkan Allah swt tak bagi hidayat..hidayat yakni petunjuk dah disampaikan melalui h/phone, radio, dan lauangan2 muazzin dimasjid2 dan disurau2..belajar2 ler akui salah sendiri..


Mudah2an diakhirat kelak bila dipersoalkan maka mudahlah buat pengakuan salah sendiri..kelak lidah akan dikunci, tapi bahagian lain akan jadi saksi dan menjawab. Ngan rajin melihat dan mengakui kesalahan dan kelemahan sendiri-mungkin diakhirat kelak mampu mendapat keampunanNya.




-aa





0 comments

ADUN DAP BENTAYAN MEMANG BEDEBAH!!!

ADUN Bentayan, Gwee Tong Hiang yang mencipta cerita sedih kononnya dia hendak dibeli oleh orang BN dengan harga RM150,000 sememangnya sehebat Setiausaha Agung partinya yang kuat berlakon. Siap nangis-nangis dan berikrar, taat setianya hanya pada DAP ketika dia muncul dalam satu sidang media.

Apa sebenarnya yang berlaku ialah, mangkuk ini telah digantung keahliannya kerana menyonglap duit partinya sendiri!

Dalam satu pendedahan yang dibuat oleh STOP THE LIES, ADUN Bentayan itu telah menggunakan dana partinya sendiri untuk membeli sebuah lori berharga RM45,000 dan mendaftarkan lori tersebut atas nama syarikatnya.

Persoalannya, gelagat yang ditunjukkan oleh Gwee Tong Hiang sebenarnya adalah satu jenayah yang sangat serius. Mengapa agaknya DAP langsung tidak menghantar orang ini kepada polis dan membiarkan undang-undang yang menentukan hukuman buatnya?

Apa yang sangat ditakuti oleh DAP memandangkan DAP kelihatan tutup mulut dengan jenayah yang dilakukan oleh ADUN Bentayan walhal penyonglapan yang dibuat adalah duit parti itu sendiri?

Nampaknya apa yang diikrarkan oleh Lim Guan Eng tentang telus, mulus, tulus, semuanya jerlus!

Apapun yang berlaku, DAP tidak akan sama sekali mengambil sebarang tindakan terhadap Gwee Tong Hiang kerana itu akan menjejaskan DAP sebagai sebuah parti yang 'bersih' dan 'suci'!!!

Tuihhhhhh!!!!

1 comments

Pejuang2 hak asasi Malaysia gi mana?

Tahanan diseksa polis Singapura
Ong Chip Siong
SINGAPURA 11 Okt. – Polis Singapura berjanji akan menyiasat dakwaan seorang ahli perniagaan dia diseksa semasa ditahan pada bulan lepas atas tuduhan menerima barangan curi berupa produk Apple bernilai berjuta-juta dolar.
Ong Su Ping, 32, mendakwa, anggota polis memaksanya minum air kencing mereka, memasukkan berus tandas ke dalam mulutnya, menutup kepalanya dengan seluar dalam terpakai, menarik rambutnya dan memukul kemaluannya, lapor akhbar Straits Times.
Dalam sesi di mahkamah semalam, Su Ping yang menghadapi tuduhan menerima sejumlah 3,400 buah iPad dan iPhone curi bernilai S$1.4 juta (RM3.3 juta) pada bulan lepas, mendakwa penyeksaan itu berlarutan selama empat jam dan menyebabkan dia mengalami mimpi buruk kemudian.
Kata bapanya kepada Straits Times, ahli keluarga tidak dibenarkan melawatnya atau bercakap dengannya sejak sembilan hari lalu.
Hakim mengarahkan polis supaya melantik seorang pegawai yang tidak terlibat dalam penangkapan Su Ping supaya menyiasat dakwaannya itu.
Polis memberitahu AFP, kes Su Ping sedang disiasat oleh Pejabat Hal Ehwal Dalaman, sebuah jabatan baru yang menjalankan siasatan bebas mengenai aduan dan kesalahan membabitkan anggota polis.
“Polis memandang serius segala aduan yang dibuat oleh tertuduh terhadap anggota kami dan semua aduan sedemikian akan disiasat secara terperinci.
“Jika kesalahan jenayah didapati dilakukan, polis tidak akan teragak-agak mengemukakan tuduhan jenayah terhadap anggota terlibat,” kata seorang jurucakap polis.
Namun, katanya, polis juga memberi amaran, jika dakwaan itu didapati palsu, tindakan sewajarnya akan diambil terhadap sesiapa yang membuat aduan palsu terhadap polis.
Sementara itu, polis juga mencari seorang lelaki, Ong Chip Siong, 30, bagi membantu siasatan kes rompakan tersebut. - AFP


______________


Gobinda, Karpal, SUHAKAM, Ambiga..tak nak bertindak ke? Takkan sonyap je!! atau takut ngan AMARAN tu..


Puak2 ni tahu..AMARAN tersebut bukan sekadar AMARAN semata2..bukan spt di Malaysia, AMARAN ialah AMARAN, dan jangan risau ianya tetap hanya sebagai AMARAN!!!


Pejuang2 hak asasi Malaysia hanya berani ngan BN je..hanya berani kat Malaysia je, pasal polis2 di Malaysia akan layan sebaik2nya para pendemo dan mereka yg mengkritik dan menghina mereka dan negara!!



nanti leh tanya pada pejuang2 kebebasan dan hak asasi ni..Berminat ke nak buat filem??




-aa

0 comments

ANWAR DAH SEDAR, TELURNYA CUKUP LANJUT DAN MENCECAH LUTUT!!!

Anwar Ibrahim terus terlupa bahawa dia terlalu kerap menipu. Setiap tutur bicaranya, tidak ada satu pun perkataan yang benar, melainkan penipuan semata-mata. Malangnya, disebabkan itulah, dia tidak pernah peduli sama ada dia pernah menipu atau tidak kerana dia langsung tidak ingat yang mana satu yang benar dan yang mana satu yang salah.

Bersama-sama Iblis di dada dan di otaknya, Anwar Ibrahim datang ke Kampung Bharu untuk menghasut warganya agar menentang kerajaan. Diberikan janji yang indah-indah dan muluk-muluk. Kononnya, Pakatan Rakyat kalau diberikan mandat, bahkan sekarang pun, akan membela penduduk serta warga Kampung Bharu dengan sehebat-hebatnya.

Tentu ramai yang masih ingat apa yang berlaku di Pulau Pinang. Lebih tepat lagi di Kampung Buah Pala yang sekarang ini menjadi tapak kroni DAP dan Pakatan Rakyat memperolehi keuntungan jutaan ringgit.

Penduduk Kampung Bharu akan menerima nasib yang sama seperti penduduk Kampung Buah Pala sekiranya Pakatan Rakyat berkuasa. Itu adalah satu rukun. Satu kepastian dan satu kemestian. Apatah lagi, tanah di Kampung Bharu adalah Tanah Anugerah Almarhum Sultan Abdul Samad kepada para penyokong baginda dalam perang saudara di Kuala Lumpur penghujung abad ke-19 dahulu.

Bila Anwar Ibrahim berjanji membela penduduk dan pewaris tanah di Kampung Bharu bermakna, dia dan DAP sudah pun mempunyai rancangan untuk memusnahkan Kampung Bharu sepertimana dia dan Lim Guan Eng lakukan terhadap Kampung Buah Pala.

Inilah nasib yang akan menimpa pemilik dan pewaris Kampung Bharu seandainya cakap Anwar Ibrahim didengar!



0 comments

PAS Dan Alasan-Alasan Basinya...

PAS dan Hudud...kalau tengok cara brcakap seolah2 tu lah asas perjuangan mereka..nampak seolah2 bersungguh2 benar!! Sehingga ramai yg simpati..ramai yg terkesan.

Yg tak bersetuju..dianggap musuh. Dan sesapa dianggap musuh pada PAS bermakna musuh pada Islam. Kemudian macam2 label diberikan. Ni lah cara penerangan atau dakwah yg dilaksanakan..

Beberapa hari yg lalu..aku terbaca dalam suratkhabar..kabornya Ayah chik yakni Hj Hadi..nak bermuzakarah ngan UMNO. Apa hal lak yeob oiii...muzakarah ler ngan rakan2 sekutu PAKATAN, bukankah PAKATAN bakal menakluk PUTRAJAYA kelak. Muzakarah ngan UMNO dah tak perlu lagi..

Dan elok gak muzakarah cara2 perlaksanaannya di Kedah, Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang sekarang ni..salah satu cara ialah menaikkan taraf dan menambah baikkan perlaksanaannya dimahkamah syariah yg ada..

Tuan Guru pulak..beri alasan bukan tanggungjawab dia le pulak. Sebagai Tuan Guru dan Mursyidul Am sepatutnya dia menjadi tunggak dan ambil tanggungjawab. Alasan dia buat masa ni kaedah yg terbaik ilah buat penerangan/dakwah..aikk lebih 50 tahun berdakwah takkan tak pulangkan hasil. sebenor2nya dakwah perlaksanaan hudud/kepentingan hudud atau dakwah nak dapatkan kuasa. Dia juga beri alasan dari segi persediaan2 teknikal..haiii lebih 50 tahun perjuangkan hudud, takkan tak buat apa2 perancangan dan kajian???

Buku Jingga dah dibuat..Bajet 2012 PAKATAN juga dah dibuat..bila buku panduan perlaksanaan hudud nak dibuat atau diterbitkan..hukuman yg menyeluruh bukan sekadar hukum nikah cerai je ( ni yg dilabelkan mahkamah syariah yg ditubuhkan oleh kerajaan).Terbitkan, dan lihatlah, dengarlah dan kajilah komen2 org lain..melalui kritikan, komen org lain leh dijadikan asas utk penambah baikkan..dan juga leh nampak ngan jelas kat mana kekeliruan org ramai terhadap hukum2 Islam.

Spt mana sistem ekonomi Islam sebagai penyelesaian masalah ekonomi seluruh ummat manusia..hukum2 syariah/hudud juga merupakan penyelesaian. So tanggungjawab PAS yg kononnya pejuang agama dan bukannya pejuang politik perlu bergerak cergas..

Tapi jika memang pejuang politik..cakap ler terang2 dan jelas. Kabor je, "kami saja je kempen bukan ada hati nak buat pun" supaya org ramai faham..



-aa

0 comments

VIDEO PENUH PEMERIKSAAN GEREJA METHODIST DAMANSARA UTAMA, BUKTI PEMBOHONGAN PAKATAN RAKYAT!!!

Satu lagi video dikeluarkan selepas titah Tuanku Sultan Selangor disanggah oleh Aziz Bari dan Bishop Tan oleh SEL13.COM. Beberapa blogger Pakatan yang mendapat pembiayaan penuh bulanan dari PKR dan DAP, cuba menjadikan titah Sultan Selangor itu sebagai bahan bergurau dan sindiran hangat.


Perhatikanlah apa yang berlaku dalam video tersebut secara teliti. Versinya jauh lebih panjang berbanding versi pendek yang dikeluarkan sebelum ini sehingga membuatkan Teresa Kok, Khalid Samad, Elizabeth Wong, Ronnie Liu, Khalid Samad dan Latheefa Koya melompat sakan. Bahkan sehingga membuatkan Khalid Ibrahim mengambil keputusan menutup mulut Hasan Ali, Exco Selangor yang berkaitan Agama Islam!

0 comments

CUBA KAU TRY GIGIT TELINGA SENDIRI, TIAN CHUA!!!

Tian Chua cuba pertahankan dirinya selepas dibabi-babikan dan dipukimakkan oleh para penyokong sendiri ekoran kegagalan hadir pada Sidang Parlimen ketika pembentangan rang undang-undang Kampung Bharu yang menyaksikan usul tersebut disokong oleh 72 dan hanya ditentang oleh 28.

Kata Tian Chua, kalau semua Ahli Parlimen hadir beramai-ramai pun, rang undang-undang itu akan dapat diluluskan juga memandangkan Barisan Nasional adalah majoriti!

Tu dia, mentaliti SEEKOR AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG!

Amat memalukan!

Habis tu, jadah apanya yang dia nak jadi Ahli Parlimen lagi, kalau dia dah punya pemikiran macam tuh? Letak sajalah jawatan, sebab kalau usul apa pun, tidak akan menang dan pembangkang sudah tak berfungsi! Yang duduk lagi di kerusi sebagai Ahli Parlimen tu, buat apa?

Bukan soal menang atau tidak... yang penting, ada check-and-balance....

0 comments

VIDEO: JUAL MINUMAN BERMODALKAN BUAH DADA!!!


Adakah taktik terbaru ini akan lebih mendatangkan keuntungan , menark perhatian, bahkan memberikan pulangan yang sangat besar, baik kepada si pemilik buah dada atau pun mereka yang menikmati 'tarian' buah dadanya?

Anda fikir bagaimana?

Atau ada yang akan segera berlari ke bilik air untuk mendapatkan sabun? Sabun di bilik mandi... SABUNNNNN!!!

0 comments

Fw: BANGKOK DAN JAKARTA BAKAL TENGGELAM, MALAYSIA PULA MATI TAK MAKAN

Sama ada diakui atau sebaliknya, rakyat Malaysia sangat bergantung harap dengan Thailand dan Indonesia dalam pembekalan makanan.

Sungguhpun ramai yang merungut dengan harga makanan asasi mereka yang semakin mahal, namun kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak berjaya dibodohkan oleh Pakatan Rakyat sedar sebarang perubahan kepada kedua-dua negara tersebut akan memberi kesan yang besar kepada Malaysia dan makanan dalam negara.

Thailand baru sahaja dilanda musibah banjir yang bukan sahaja mengorbankan nyawa bahkan memusnahkan ratusan ribu hektar kawasan penanaman padi.

Laporan kajicuaca menunjukkan satu lagi ribut tropika akan melanda Thailand dan Indonesia. Malaysia walaupun tidak terjejas dan terselamat daripada pukulan ribut tersebut bagaimanapun akan berhadapan dengan krisis makanan yang teruk.

Setakat ini para pemimpin politik Malaysia masih berjaya mengelakkan panik di kalangan rakyat Malaysia dengan cerita dan kisah politik mereka.

Persoalannya berapa lamakah lagi para pemimpin politik dari kedua-dua belah pihak akan mula mengambil berat tentang kebajikan rakyat ini?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments

BELIAWANIS MCA RATU PORNO?

Ketua Pemuda MCA Datuk Wee Ka Siong hari menyelar tindakan blog propembangkang yang memaparkan gambar lucah wanita dan mengaitkannya dengan Beliawanis MCA.

"Sebagai Ketua Pemuda saya sangat sedih dengan gelagat dan tindakan yang jelas tidak berertika itu," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.

mca youth agm 011011 wee ka siongWee berkata beliau menerima laporan daripada Beliawanis MCA mengenai perkara itu dan ada di antara anggotanya yang menangis kerana dimalukan sedemikian rupa.

"Adakah menjadi satu kesalahan untuk mereka menyertai politik dan menghadiri mesyuarat agung tahunan (AGM) sebagai pendedahan hingga menjadi sasaran pembangkang?" kata Wee.

Beliawanis adalah cabang Wanita MCA khusus untuk wanita yang berumur 18 hingga 35 tahun.

Kehadiran beberapa wanita muda yang dilaporkan anggota Beliawanis MCA sebagai pemerhati pada AGM Pemuda MCA baru-baru ini menjadi tajuk utama akhbar berbahasa Cina.

Isu itu juga dibangkitkan beberapa blog yang tidak percaya wanita muda berkenaan anggota Beliawanis MCA dan mendakwa mereka sekadar penghias majlis.

Mengulas lanjut, Wee berkata peguam Pemuda MCA sedang mengkaji kemungkinan mengambil tindakan kepada pihak yang bertanggungjawab membuat fitnah tersebut.

- Bernama

ULASAN THE FLYING KICK:

Kalau sudah terdesak, macam-macam yang boleh dibuat. Puak-puak berkenaan gagal percaya bahawa gelombang sekarang tidak lagi berpihak kepada mereka. Apatah lagi dengan pendedahan demi pendedahan yang menunjukkan pemimpin-pemimpin mereka hampir kesemuanya korup, malah jauh lebih korup berbanding para pemimpin UMNO-BN yang mereka tuduh.

Jadi, bila nampak ada perkembangan terbaru, terutama yang dapat menyaingi DAP, maka terhasillah cerita seperti di atas!

0 comments

Tuesday, October 11, 2011

200 CYBERTROOPER UMNO, AWAT YANG DUK KALUT?

Tuesday, October 11, 2011

Sememangnya sangat menarik melihat perkembangan terkini apabila pencacai-pencacai dan penjilat Pakatan Rakyat membesar-besarkan cerita tentang berita yang disampaikan oleh Malaysian Insider kononnya UMNO mengupah 200 orang cybertrooper untuk memesongkan pemikiran dan tanggapan orang ramai.

Lawaknya, Internet yang diperkenalkan dan digunakan secara meluas di Malaysia semenjak penghujung 1990-an, dunia perang sibernya telah dikuasai oleh puak yang pro-Anwar Ibrahim dan PAS pada ketika itu, tiada bunyi langsung tentang cubaan mempengaruhi orang ramai agar menyokong Pakatan Rakyat.

UMNO-BN ketinggalan jauh dalam perlumbaan siber. Tidak dinafikan ada unit tertentu yang ditubuhkan di dalam UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional untuk menangani masalah media baru, namun seperti yang diketahui dan dapat dilihat, ianya tidak berfungsi, sebaliknya ia dijadikan sebagai tapak untuk tujuan yang lain.

Hanya selepas wujudnya gelombang yang bebas daripada penguasaan elit-elit UMNO, dan kejayaan 8 pilihanraya kecil membabitkan kehadiran cybertrooper dan cyberwarrior yang bukan daripada entiti yang diwujudkan, barulah pemimpin-pemimpin atasan UMNO buka mata.

Pun begitu, penguasaan masih terlalu jauh. Biarpun blog tumbuh bagaikan cendawan yang menyokong UMNO-BN, tetapi dari segi Facebooker dan Twitter serta Youtube, pihak yang pro-UMNO-BN masih terkapai-kapai. Lebih tepat lagi, biarpun jumlah mereka ramai, tetapi mereka lebih selesa berada di dalam ZON SENDIRI. Lebih tepat lagi, hanya bertekak dan hebat di kalangan yang menyokong UMNO-BN sahaja.

Berbeza pula dengan cybertrooper Pakatan, sama ada yang berbayar, bergaji bulan, mempunyai elaun tebal, mahupun yang perasan, mereka adalah pejuang, keberanian mereka melanggar sempadan dan berada di zon selesa golongan yang pro-kerajaan, sudah lama dibuat. Mereka jugalah yang menguasai komen-komen di portal berita seperti Malaysiakini dan Malaysian Insider bagi mewujudkan persepsi bahawa golongan yang hidup mati mereka dengan dunia siber, adalah penentang kerajaan.

Justeru, apabila wujud berita kononnya UMNO telah mengupah 200 orang cybertrooper, mengapa pula para sahabat dari pro-Pakatan kelihatan susah hati dan sangat ambil berat? Sama ada berita tersebut benar, separuh benar atau pun tidak benar sama sekali, agak aneh mengapa para sahabat pro-Pakatan gusar dengan perkembangan tersebut?

Kalau sebelum ini, di mana pada ketika cybertrooper pro-Pakatan menguasai dunia siber, tidak pula merisaukan mereka, apa perlu merisaukan kehadiran 200 orang cybertrooper yang akan 'bekerja' bagi pihak UMNO?

Apakah kebimbangan tersebut dilihat ekoran ledakan besar-besaran gelombang pro-UMNO-BN seperti yang berlaku dalam dunia blog? Apakah pertandingan yang tidak adil, seperti yang berlaku sebelum ini, lebih menenangkan jiwa blogger-blogger pro-Pakatan Rakyat berbanding bertanding secara adil untuk meraih sokongan rakyat dengan menggunakan media baru?

Dan kalaulah benar 200 orang cybertrooper tersebut merupakan golongan upahan, apa perlu sakit hati kerana Pakatan Rakyat, khususnya golongan yang berjuang bagi pihak Anwar Ibrahim sudah lama makan upah, iaitu semenjak dari tahun 1998 lagi. Bahkan, beberapa orang daripada mereka yang dahulunya bergerak dari universiti, kini kekal sebagai otai blogger dan hidup dengan duit upahan tersebut. Takkan makan sorang-sorang saja kut?

Takkan dah takut kut? Setakat 200 orang cybertrooper UMNO yang akan lebih selesa berada dalam group mereka sendiri berbanding melakukan penetration dalam grup Pakatan yang sangat tertutup, apalah yang nak ditakutkan!

0 comments

ORANG KUAT ADUN PAS BUKIT PAYUNG DITANGKAP KHALWAT DENGAN WANITA INDON!!!

Ni bala bencana apa pulalah yang melanda?

Pegawai wakil rakyat PAS Bukit Payung yang berusia 52 tahun ditangkap khalwat malam Jumaat lepas dengan seorang pembantu rumah berbangsa Indonesia di dalam kereta. Laporan tersebut telah pun disahkan oleh Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Islam Terengganu, Datuk Shaikh Harun Shaikh Ismail.

Adakah ini merupakan satu konspirasi atau satu lagi fitnah UMNO? Adakah pemimpin-pemimpin PAS akan mengadakan road-tour untuk membela perbuatan pegawai kepada ADUN PAS tersebut?

Makin lama, makin haru. Adakah kerana tidak cukup tarbiyyah atau sememangnya perbuatan terkutuk seperti ini sudah menjadi darah daging di kalangan pemimpin dalam PAS memandangkan ketayap, jubah, janggut dan cakap-cakap berdegar tentang agama, seringkali boleh dijadikan sebagai topeng untuk menutup kemaluan yang tidak pandai dijaga?


0 comments

NAH, AMIK KAU!!! SEGELAS TEH O BERHARGA RM4!!

Seorang pelanggan di sebuah restoran di Bukit Tunku di sini terkejut apabila dia mendakwa dikenakan bayaran sebanyak RM17.50 untuk segelas teh o ais dan sepinggan nasi berlaukkan ayam goreng, kerabu pucuk paku dan tempe masak sambal.

Menurut pelanggan itu yang cuma ingin dikenali sebagai Ashraf, dia singgah ke restoran tersebut untuk makan tengah hari semalam.

“Saya pertama kali pergi ke kedai makanan itu dan pada saya ia hanya kedai biasa sahaja cuma bahagian dalam mempunyai ruang khusus untuk pendingin hawa.

“Selepas ambil makanan, saya makan di bahagian luar restoran ini. Kemudian semasa saya ingin membayar makanan, saya diberitahu kena bayar RM4 untuk segelas teh o ais dan RM13.50 untuk makanan,” katanya ketika ditemui Kosmo! semalam.

Ashraf yang merupakan seorang eksekutif di sebuah syarikat pengurusan bangunan memberitahu, restoran itu tidak kelihatan seperti sebuah restoran bertaraf lima bintang atau terdapat di hotel.

“Walaupun saya pernah makan di tempat-tempat yang eksklusif dan membayar pada harga yang tinggi untuk perkhidmatan yang disediakan tetapi saya tidak rasa restoran ini bertaraf eksklusif dan pada pandangan saya biasa sahaja dan tiada yang istimewa,” ujarnya.

Harga segelas teh o ais di kebanyakan restoran ialah RM1 hingga RM1.70 manakala sepinggan nasi ayam goreng, kerabu pucuk paku dan tempe masak sambal pula RM5 hingga RM8.

SUMBER: KOSMO ONLINE


0 comments

ITU PASALLAH ALLAH TAALA CIPTAKAN KAU GEMUK KATIK, SAM KETOT!!!

Si pendek katik yang terkencing di dalam seluar selepas kena sergah dua tahun dahulu, kini bersuara lagi setelah sekian lama dipinggirkan dan suaranya tidak dihiraukan. Bagaimanapun, seperti biasa, si pengecut itu hanya sekadar berkokok untuk menyenangkan hati tuannya yang tidak pernah senang melihat rupa bentuk dan lenggok tubuh serta suaranya yang separuh tiang!

Katanya, Najib dan Rosmah kebal dari segi undang-undang kerana hakim dan mahkamah menyebelahi UMNO-BN. Bagaimanapun, itu bukanlah pendapat peribadinya, sebaliknya pendapat daripada peguambela Anwar Ibrahim yang sudah mati akal dan kebuntuan fikiran, Sivarasa Rasaiah.

Sivarasa mempertikaikan sepina yang ditolak oleh Najib Abdul Razak dan Rosmah, walaupun sebenarnya penolakan tersebut adalah atas hak mereka. Anwar Ibrahim yang cuba melarikan diri daripada tuduhan liwat setelah bukti begitu kukuh yang dibentangkan oleh pihak pendakwaraya, cuba menjadikan kesnya sebagai kes politik dengan mengaitkan apa yang berlaku sebagai KONSPIRASI.

Bagaimanapun, sehingga kini, Anwar Ibrahim dan barisan peguambela serta saksi-saksi upahannya masih tidak dapat menerangkan bagaimana air mani Anwar boleh berada di dalam dubur Saiful Bukhari tanpa Anwar meliwatnya.

Kononnya Rosmah dan Najib adalah saksi penting memandangkan Najib mengaku bertemu dengan Saiful dua hari (yang dikatakan beberapa hari oleh Sivarasa Rasaiah). Oleh kerana mahkamah membenarkan Rosmah dan Najib menolak sepina tersebut, maka mahkamah dianggap melindungi Rosmah dan Najib.

Bagaimana pula dengan 70 kali penundaan yang diminta oleh pihak Anwar dan mahkamah membenarkannya. Adakah itu bermaksud mahkamah tunduk kepada telunjuk Anwar dan pasukan peguambelanya, sekaligus menandakan mahkamah dari awal lagi sudah berat sebelah kepada Anwar Ibrahim?

Penghinaan yang dilakukan oleh Sivarasa Rasaiah dan si pendek katek tak cukup inci itu sebenarnya tidak lebih daripada stigma mereka akan kehilangan Anwar Ibrahim akibat meliwat!

Patutlah Allah Taala menjadikan Shamsul Iskandar Mohd Akin macam tuh....

0 comments

Blog Archive

Labels