IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Tuesday, February 21, 2012

MAHFUZ SALAHKAN UMNO BERHUBUNG ISU ISRAEL, WAJAR UMNO MELUTUT MINTA MAAF!!!

Tuesday, February 21, 2012

Maka sesungguhnya, lengkaplah dan sempurnalah PAS dengan pemilihan Naib Presiden mereka yang serba bangang lagi membodohkan iaitu Mahfuz Omar. Berkatalah Mahfuz si bebal yang dilantik menjadi pemimpin, UMNO yang harus meminta maaf kepada rakyat Malaysia kerana Anwar Ibrahim yang mengiktiraf Israel.

Alasannya, Malaysia pernah menjemput pasukan kriket Israel datang ke negara ini suatu ketika dahulu iaitu ketika di bawah pentadbiran Mahathir. Kata Mahfuz yang tidak cukup akal dan tidak berilmu pengetahuan, itu sudah cukup sebagai bukti pengiktirafan UMNO-BN ke atas Israel. Dan untuk menyokong pendapatnya itu pula, Mahfuz yang diketahui bukanlah seorang yang suka membaca melainkan mengepit Harakah di celah ketiak dan hanya membaca pada berita yang ada dirinya, berlabuhnya dua buah kapal dagang yang katanya kapal dagang Israel juga adalah bukti berlangsungnya hubungan dagang Malaysia-Israel.

Kita tidak perlulah memberikan sebarang penjelasan berhubung kenyataan bebal Mahfuz Omar memandangkan dia sendiri telah memberikan jawapan dalam kata-katanya. Cuma disebabkan dia seorang yang bebal, maka dia menjawab bagi pertanyaannya sendiri.

Bagaimanapun, untuk perkara yang lebih mudah, setiap kapal dagang, ada nama negara di buritan kapalnya. Manakala kedatangan pasukan kriket Israel pula merupakan salah satu cara mengajar pasukan sukan negara itu yang sangat angkuh pada waktu itu untuk menunjukkan bagaimana kehidupan di Malaysia yang penuh dengan kepelbagaian dapat dilangsungkan secara aman dan harmoni.

Adapun pasukan kriket tersebut tidak pernah datang lagi ke negara ini dan ia memberikan imej yang sangat baik kepada Malaysia pada ketika pasukan tersebut datang ke negara ini. Walaupun Malaysia tidak mengiktiraf kewujudan Israel dan menyatakan ikrar mempertahankan keselamatan Israel sepertimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Ia seperti diri Mahfuz Omar sendiri... adakah dia sejenis syaitan, penyengutu Allah Taala, penyembah taghut, pemahat berhala atau jenis pemakan bangkai kerana dia bersungguh-sungguh berkawan dan membela Anwar Ibrahim?

Na'uzubillah dan kita bersangka baik, Mahfuz tidak seperti itu... justeru, kaedah minta maaf seperti yang dituntut oleh Mahfuz Omar sebenarnya tidak lebih daripada sebuah penuntutan yang dia sendiri tidak faham melainkan dia terpaksa bercakap agar beritanya boleh keluar dari Harakah dan dia boleh berbangga-bangga kerana beritanya muncul lagi.

Tidak lebih daripada itu!!!!

1 comments

Monday, February 20, 2012

NIK AZIZ BAKAL IKTIRAF ZIONIS ISRAEL BAGI PIHAK ANWAR IBRAHIM ESOK PAGI!!!

Monday, February 20, 2012

Daripada maklumat yang baru diterima, Anwar Ibrahim dikatakan akan bertemu dengan Nik Abdul Aziz, Mursyidul Am PAS pagi esok untuk menerangkan tentang maksud kata-katanya mempertahankan Zionis Israel dalam temuramahnya dengan sebuah majalah antarabangsa, Wall Street Journal.

Anwar Ibrahim telah pusing satu Malaysia untuk menerangkan yang dia telah disalahsebut oleh Wall Street Journal tetapi cubaannya itu kurang berjaya kerana maklumat tentang hal tersebut telah awal lagi diketahui.

Kegagalan Anwar untuk memutarbelitkan kenyataannya sendiri, akhirnya memaksa Anwar mendapatkan bantuan daripada Nik Aziz bagi memulihkan kembali sokongan yang semakin menurun dan merudum terhadapnya.

Yang pasti, Nik Aziz akan ditemberang hidup-hidup oleh Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim hanya mahu Nik Aziz bercakap bagi pihaknya kerana Anwar Ibrahim percaya, cakap-cakap Nik Aziz lebih berkredibel.

Dan seperti biasa, Nik Aziz yang sebenarnya TIDAKLAH BERAPA CERDIK akan mudah terangguk dan kemudian jadi tukang cuci jubur serta tahi orang lain.

Esok, itulah yang akan dilakukan oleh Nik Aziz. Nik Aziz akan membuat pengiktirafan terhadap Zionis Israel setelah ditemberang oleh Anwar Ibrahim!!!

0 comments

DEBAT LGE DAN CSL, BUKTI PAKATAN SEMBANG MEMANG KOSONG!!!


Dari perdebatan tu secara kasarnya..DAP , PAS dan PKR sama saja!! citer kosong je lebih!!

Mungkin kat Penang, mantap kut...tapi "fitnah2" ( pada PAKATAN apa saja citer kelemahan mereka adalah fitnah) yg tersebar Penang dlm keadaan kurang baik berbanding sebelum ini. Kedah pun banyak gak tersebar "fitnah" berkenaan kelemahan pentadbiran.

Tariff air naik, cukai pintu naik dsb...berita2 ni dianggap fitnah dan tak perlu dilayan so tiada lah apa2 tindakan!

Sepatutnya..jika dengar kempen2 mereka, kata2 mereka..pehhh sudah tentulah Kelantan, Penang, Selangor dan Kedah akan jadi makmur dan hebat!! tak de ler "fitnah2" ini.

Infrastruktur dari segi pentadbiran dan kelengkapan telah dibina oleh BN..mereka tak perlu fikir apa dah..mereka hanya perlu laksanakan apa yg mereka kata ADIL, KEBAJIKAN, BERSEH RASUAH, TIADA KETERESAN dsb..mentadbir spt Umar Abd Aziz (kononnya ler)

Kalaulah macam ni..apakah pentadbiran dulu yg dikatakan tak cekap, rasuah, tak adil, banyak keteresan dapat mentadbir ngan lebih baik dan negeri berterusan makmur??

Ishhh pelik ni!!

Ngan selamba pempin2 tiap2 negeri akan berkata..mereka tak leh buat apa2, kena dapatkan kuasa KERAJAAN PUSAT!! Yg sioknya bila CSL titik LGE, tak yah ler kecoh pasal alasan tak dapat kuasa pusat tak leh nak laksanakan apa yg dijanjikan..pasal tol jalanraya yg didalam kuasa kerajaan negeri pun tak dapat nak diselesaikan lagi!!

Nik Aziz, Mursyidul Am PAS..sikit pun rasa tak bersalah kerana gagal memberikan kehidupan yg lebih baik pada pengundinya!! Tanpa bantuan kerajaan Pusat setiap tahun mungkin pegawai2 kerajaan negeri dan exco2 negeri serta MB asyik tak bergaji ler jawabnya. Tak de ke ada statistik gaji dan elaun DUN2 dan exco2 serta MB Kelantan dari sejak menang pertama kali dulu sehingga lah kehari ni..nak tahu gak. Tetap sama macam dulu atau banyak sekali kenaikan!!
Takkan hasil dalam negeri tak meningkat tapi gaji dan elaun meningkat!!..kesian rakyat!!

Tapi spt biasa DAP, PAS, dan PKR sedikit takkan berasa bersalah kerana kesalahan tersebut telah dipindahkan pada BN khususnya UMNO!!

Tak caya!!

Kemelesetan ekonomi seluruh dunia, mala petaka dan peperangan yg menyebabkan barang2 keperluan naik, minyak naik..cuba tanya mereka agak2 salah sapa?

CSL bertanya pada LGE..minta diberi sedikit pencerahan apa langkah2 yg perlu dibuat agar apa yg dijanjikan menjadi kenyataan!!

Spt biasa..bukan LGE malah mana2 pempin2 PAKATAN, sudah pasti tiada apa2 jawaban!! abis2 mereka kata berilah peluang pada mereka!! ORANG MEMANG NAK BAGI PELUANG TAPI CITER LER!!APAKAH JIKA DIBERI PELUANG PEROLEHI KERAJAAN PUSAT MAKA rakyat akan dapat apa yg rakyat Selangor, Kelantan, Penang, dan Kedah dapat!! Takkan nak kena sengsara selama 5 tahun pulak!!( tu pun kalau ada lagi pilihanraya)

Dan kalau dalam tempoh 5 tahun tu jadi gagal atau terbantut semua perancangan kerajaan sebelum ini...nak memulihkannya kembali perlu kos dan usaha yg lebih!!!

Tengok je ler regim Pak Lah...tangguh dan batalkan projek2 regim Tun M, akibatnya ekonomi jadi terbantut, kerugian brjuta2 walaupun kononnya nak elakkan projek2 mega yg membazir...haa tengok ler apa hasilnya.
Yg keja makan gaji ngan kerajaan memang tak perasan...pasal bulan2 tetap masuk!!

KALAU guna fakta2 dalam perdebatan...pempin2 PAKATAN pasti akan koyak!! Kalau dikira apa JASA DAP pada kaum Cina, apa jasa pada kaum India, apa Jasa pada kaum Melayu??? jika dibandingkan ngan MCA!!

Gitu juga PAS..apa jasa mereka pada Melayu, cina dan india??? berbandingkan ngan UMNO??

Cuba citer sikit??

Apa jasa PAS pada Islam??? Diseru penyokong2nya menyokong perhimpunan Berseh 2.0 oleh AMBIGA tapi menghalang penyokong2nya menyokong perhimpunan Selamatkan AQIDAH oleh Hasan Ali..

Apa jasa PAS pada Islam diMalaysia..cuba citer sikit!!

Perut pempin2 DAP, PAS, PKR dan penyokong2nya BN ler yg rajin tolong isikan..bulat2 semua..tak der pempin2 PAS, DAP, PKR kurus kering macam pempin pembangkang Mymar.
Makan cukup, tidur lena, rumah luas, keta steady..jasa sapa ma?

Apakah pempin2 PAS, DAP, PKR mampu bagi sesuatu yg lebih baik dari BN pada rakyat Malaysia secara keseluruhannya??? Cukuplah Penang, Kedah, Kelantan, Selangor jadi contoh teladan..Mungkin PAKATAN selama2nya hanya layak jadi PEMBANGKANG sahaja..maklumlah kehebatan memang nyata, iaitu pandai bercakap, pandai cover, pandai bagi impian yg bukan2 pada orang2 yg kecewa.

-aa

0 comments

ANWAR 'THE CRYING-WOLF' CUBA NAFI, DIA MAKIN DIBENCI ORANG MALAYSIA!!!


Juak-juak Anwar Ibrahim cuba mencetuskan kemarahan massa untuk menenangkan perasaan Ketua Umum PKR itu yang sekarang ini cukup gelisah melihat reaksi orang ramai yang ditunjukkan terhadap kehadirannya. Air muka Anwar Ibrahim ketika membonceng motosikal salah seorang yang bersimpati kepadanya setelah dihalau oleh orang ramai di Endau dua hari lepas sudah cukup mencerminkan betapa Anwar sebenarnya sedang keliru dengan perubahan yang tidak disangka-sangkanya.

Mereka cuba menggunakan faktor UMNO untuk memenangi emosi orang ramai namun nampaknya reaksi tidak seperti yang diharapkan. Dengan semakin dekatnya PRU13, reaksi negatif yang ditunjukkan benar-benar tidak memberikan indikasi yang bersifat positif atau setidak-tidaknya mampu menyekat penguasaan kembali dua pertiga oleh UMNO-BN.

Anwar cuba berceramah di Sembrong, kubu salah seorang Naib Presiden UMNO merangkap Menteri Dalam Negeri. Namun sambutan yang diberikan kepada Anwar menunjukkan dia adalah orang yang paling dibenci.

Maka melalaklah bebudak Anwar, UMNO telah menghantar samseng untuk menyekat Anwar daripada berceramah. Samseng-samseng itu pula telah merosakkan, memecahkan cermin kereta dan menendang pintu kereta Anwar sampai kemek.

Ini bukan kejadian pertama yang menimpa Anwar Ibrahim. Pada Pilihanraya Kecil Kerdau, dalam satu kejadian di Jengka 2, Anwar yang perasan anak muda di tepi jalan ingin menyambutnya, telah mengarahkan pemandunya memperlahankan kereta yang dinaikinya. Dia menurunkan cermin tingkap dan pada ketika keretanya berada di hadapan anak muda itu, TIGA KILO BUNTUT AYAM DICAMPAKKAN ke muka Anwar Ibrahim yang tersengih sebelumitu mengalahkan kambing jantan tengah berahi.

Justeru juak Anwar Ibrahim tak sepatutnya buat dan mereka cerita tentang samsengnya UMNO kepada ANWAR. Mereka perlu menerima kenyataan bahawa Anwar Ibrahim, kini adalah musuh rakyat Malaysia yang paling dibenci.

1 comments

BUDAK-BUDAK UNIVERSITI KECICIRAN MEMANG TAK BEROTAK... JANGAN SALAHKAN MEREKA!!!


Demonstrasi yang dibuat oleh rombongan Adam Adly dan budak-budak universiti keciciran yang jadi pengikutnya kerana menentang KUIN dan kerajaan Azizan Abdul Razak Kedah, bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Golongan yang menentang segala sistem pendidikan dengan pelbagai alasan sistem itu, sebenarnya hanya menggunakan AUKU untuk menutup ketidakupayaan mereka meneruskan tumpuan kepada pendidikan.

Sebabnya sangat mudah.... TIDAK SEORANG PUN termasuklah Adam Adly yang merupakan pelajar cemerlang. Bahkan kesemua mereka adalah pelajar yang lulus pun cuma cukup-cukup makan tapi ingin memberitahu dunia, kononnya mereka tidak bileh jadi lebih cerdik berbanding pelajar universiti lain kerana kekangan AUKU.

Ia mengingatkan kita kepada pelajar-pelajar aliran agama yang dihantar belajar ke universiti di Asia Barat terutama sekali Mesir yang ada sesetengahnya mengambil masa berbelas tahun untuk lulus ijazah pertama!

Inilah padahnya apabila orang politik mencari pengaruh di kalangan pelajar universiti dan mengganggu pembelajaran mereka dengan doktrin kebebasan dan kepimpinan yang bukan-bukan.

Agak mujur kerana UMNO tidak ikut serta dalam peperangan mencari pengaruh sepertimana yang dilakukan oleh PAS dan PKR. Sebaliknya UMNO menyediakan dan membuka ruang untuk pelajar-pelajar tersebut melengkapkan diri dengan bekalan masa hadapan. Kalaulah UMNO pun turut serakah dan begitu menginginkan kuasa sepertimana PAS dan PKR, pastinya dunia pendidikan negara akan bertujar menjadi malapetaka.

Sayangnya PAS dan PKR tidak seperti UMNO. Sebaliknya mereka terlalu mementingkan diri dan tidak menghiraukan apa akan berlaku pada masa hadapan biarpun mereka sendiri sudah dapat melihat kesannya sekarang. PAS dan PKR tidak peduli dengan kecemerlangan genenerasi masa hadapan sebaliknya lebih suka melihat kalau lebih ramai pelajar Bumiputera yang keciciran.

Adam Adly hnayalah manifestasi daripada keserakahan yang ditunjukkan oleh PKR dan PAS. Tidak sahaja Adam Adly, tetapi juga kawan-kawannya yang lain.

Agak menarik, memandangkan PAS sendiri sedang memusuhi AZIZAN ABDUL RAZAK dan KERAJAAN PAS KEDAH, tindakan Adam Adly menentang KUIN, dibuat-buat tidak nampak. Namun ramai menjangkakan, Adam Adly hanyalah buah pertama yang sedang dipungut sebelum lebih ramai buah busuk seperti itu yang akan muncul, yang bukannya berjuang untuk pembelajaran yang lebih hebat tetapi berjuang untuk menjadi pelajar universiti yang tidak perlu belajar dan boleh dipandang megah dengan CGPA 2.25!

0 comments

Sunday, February 19, 2012

UMNO MAKAN DAGING! CINA MAKAN SISA TAPI YANG TERKAYA TETAP CINA!!!

Sunday, February 19, 2012

Guan Eng kabor yg Ong Tee Keat, bekas Presiden MCA kabor bahwa kaum cina hanya dapat lebih2 atau serpih2 je dari sekeping roti..lebih kurang le. Kemudian disambut oleh So Lek, olehkerana itu ler juga MCA membenarkan Ong Kee Teat selama 1 tahun setengah je sebagai MCA.

Aku tak pasti apakah OKT ditumbangkan kerana "kata2nya" tu adalah salah..atau ianya berbaur perkauman atau apa..

Pertama ..AKu terkejut kerana ianya kata2 Ong Kee Teat..

Keduanya..apa yg dimaksudkannya, apakah kekayaan negara ini hanya diberikan kepada kaum cina adalah sisa2 saja..dan seolah2 berkata bahwa daging2nya telah diberikan kepada kaum Melayu?
Kalau ni dimaksudkannya..aku tak tahu ler sejauh mana kebenarannya kerana 10 orang jutawan dalam Malaysia ianya sendiri telah menjelaskannya sapa yg dapat sisa2 kekayaan negara ini.
Lum lagi satu kajian dibuat secara menyeluruh berkenaan kekayaan yg dimiliki oleh kaum2 di Malaysia.

Tu kata2 Ong Kee Teat...pempin2 PAS dan PKR pula akan berkata..bahwa hanya orang2 Melayu UMNO je yg makan daging2 atau segala kekayaan di Malaysia ni, sisa2nya saja yg dapat pada orang2 Melayu PAS, PKR, cina dan india..

Sudah tentu kata2 ni membarakan hati golongan tertentu!!! tapi sejauh mana kebenarannya..tanpa survey pun, mata kita dapat melihat ngan jelas.
Tapi golongan2 tertentu mendengar kata2 orang lebih2 lagi pempin2, para ustaz dll..dan tak mahu mendengar apa mata dia beritahu!!Ataupun golongan ni tak pernah keluar dari kawasannya sejak kecil sehingga hari ni..walaupun hari ini macam2 cara maklumat leh diperolehi, tapi mereka ni seolah2 trputus ngan dunia luar. Mata mereka, hati mereka, telinga mereka hanya untuk pempin2 mereka!! Akal langsung tak mahu guna!!

Jika maksud kata2nya..mengenai pendidikan, kaum cina tidak dinafikan gitu juga kaum India, cuma mereka tak mahu bersekolah ngan sekolah kebangsaan.. mereka tetap nak sekolah anak2 mereka kesekolah cina dan India walaupun tiada peruntukan dari segi perlembagaan persekutuan utk beri bantuan. Kerajaan tidak wajib bantu sekolah2 ni, lagi pun kerajaan mesti menumpukan perhatian pada sekolah kebangsaan, sekolah nasional yg mana utk semua rakyat!!
Jika bantuan diberi adalah semata2 kerana ihsan kerajaan. Jadi mungkin nampak seolah2nya mereka perolehi "sisa2 sahaja".

Tapi salah siapa? salah UMNO? salah Melayu? atau salah kaum Cina sendiri dan India sendiri?
Mereka sendiri buat pilihan, mereka pula salahkan orang lain...

Jika ianya bermaksud ..hartanah..mata kita ngan jelas golongan mana yg lebih ramai memiliki hartanah yg bernilai tinggi..mata kita sendiri nampak golongan dan kaum mana yg lebih ramai memiliki keta2 mewah!!

Aku tertanya2...apa sisa2 yg dimaksudkan!!

-aa

0 comments

BAGILAH ALASAN APA PUN, YANG SOHEHNYA AHLI DAP AMAT PENTINGKAN DIRI!!!


Ahli DAP Jalan Sultan yang berselindung atas nama Pemilik Tanah Jalan Sultan, menolak pembinaan dan laluan MRT di Jalan Sultan sebaliknya meminta agar projek tesebut dipindahkan ke Jalan Cheng Lock. Jalan Sultan adalah Jalan Hang Jebat ke Jalan Bandar atau Jalan Tun H.S Lee. Bebearapa kedai di situ sudah lama musnah dan di runtuhkan. Lebih tepat lagi ia terletak di hujung Petaling Street.

Dari awal lagi DAP menerusi Tony Pua sudah berkempen untuk membatalkan projek berkenaan. Macam-macam alasan yang diberikan danalasan utama sudah tentulah kononnya itu kawasan warisan padahal kawasan tesebut paling sunyi danpaling tidak ekonomikal sehinggakan kedai keranda di hadapan pasar karat pun sudah lama ditutup dan diruntuhkan!!!

Begitulah DAP.

Asal kepentingan mereka terjejas, maka mereka akan berkokok, marah dan sebagainya. Kalau ada Melayu yang cuba masuk berniaga di kawasan itu termasuklah membina bangunan di tanah sendiri seperti Menara Warisan, mereka jugalah yang memekak dan terus menyalak kerana itu akan mengurangkan pegangan mereka.

Selama ini, dari mula negara ini belum menjadi sebuah negara bernama Malaysia sehinggalah sekarang, tanpa pengorbanan, baik hati, sikap pemurah dan tolak ansur kaum BUMIPUTERA dan PRIBUMI, Malaysia tidak akan jadi Malaysia. Malah pemilik-pemilik tanah Jalan Sultan, tidak ada hak langsung.

Mengapa kaum ini perlu disokong sekiranya mereka terus mendesak agar pengorbanan oleh pihak lain untuk kesenangan mereka?

Tidakkah Bumiputera dan Pribumi yang menyokong DAP masih tidak dapat melihat yang mereka sebenarnya hanya dijadikan hamba dan pecacai semata-mata tidak lebih daripada si bangang yang bukan sahaja sanggup menyediakan anak isteri sendiri untuk disuntut oleh tuan besar mereka, malah merayu-rayu untuk diri mereka disetubuhi dari semua arah... Dan mereka rela serta redha dengan perbuatan itu.

Berapa banyak perkampungan Bumiputera dan Pribumi yang telah diruntuhkan kemudian dibahagi-bahagikan untuk diduduki dan dimiliki oleh kaum seperti kaum DAP?

SILA RUJUK DI SINI

0 comments

TAK DOUBLE STANDARD LAGI KE KITA NI?!!


Dari komen yg dibuat....ada yg kisahkan sikap orang2 Melayu.
Kabornya melayu2 ni..jika tuannya/bosnya cina, semacam je sikapnya..taat ler pulak, rajin ler pulak, macam bagus je!!
Tapi jika tuannya/bosnya melayu, lain le pulak..banyak pulak cekadaknya!!

Aku pernah alami hal ini..dan aku pun lama gak memikirkannya.

Apa yg aku tidak terfikir selama ni dan baru je terfikir..ialah, sikap bos Melayu pada pekerja bawahannya bukan melayu dan pada melayu..
Sikap melayu yg cukup berlapang dada dan bertolak ansur pada bukan Melayu..tapi sangat berkira2 sesama Melayu!!

Gitu juga sikap2 gadis2 Melayu..semada bertudung labuh, bertudung, dan tak bertudung (tempat kerja swasta yg berbilang kaum)..mereka manja dan mesra ngan bukan Melayu, dan berkira2 ngan sesama Melayu..

So apa halnya?

Apa yg aku leh fikirkan..orang2 Melayu asalnya memang jenis TAAT. Sebab tu mudah je Islam tersebar..Sultan masuk Islam, berduyun masuk Islam.
Orang putih mudah je merintah Tanah Melayu..Sultan terima, semua terima.
Jepun masuk..mudah je.
UMUMNYA ler..ni lah Melayu!!
Kerajaan nak tanah..atas nama pembangunan dan projek..rela dan lapang dada ..bagi je ler, berapa nak bayor, bayor je ler. Syukur dan gembira dapat bagi sesuatu pada kerajaan!! Berjasa bebenor rasanya..

Tapi ada juga ler 1,2 yg jenis2 rebel..tapi tetap gak yg rebel ni rebel pasal telinga mereka dipiat, atau hidung mereka dijentik. Ni lah melayu..buat apa pun, jgn sampai terkena batang hidung mereka..mereka tetap senyum, selagi hidung mereka tak kena.
Jepun masuk..orang2 Melayu suka..tapi bila kena penampor Jepun, ni yg tak tahan ni!! Kalau tidak aman damai Jepun merintah Tanah Melayu, dan kalau Jepun tak kena bom tu hari.

Bos2 Melayu jika layan pekerja Melayu macam bos2 melayu layan bukan Melayu maka melayu2 ni akan bekerja ngan baik..pandai ambik hati, selalu ambik berat, selalu senyum..Jgn jatuhkan maruah mereka..jgn bagi mereka rasa macam kuli.

Bos2 bukan Melayu jika suka jatuhkan maruah, buat macam kuli..akan terima nasib yg sama.

Lee Kuan Yew pakai songkok..melayu dah suka sangat. DAP leh baca sikit ayat2 AQ, walaupun tak kena, dah suka sangat melayu ni..LGE berarak sama Maulud Nabi, melayu dah seronok sangat. LGE cakap dia suka Umar Abd Aziz, melayu dah suka bebenor..
Tu ler melayu..

Kalau rajin belanja makan..melayu suka bebenor!! Belanja berapa je..tapi projek bagi berjuta!! Bagi happy sikit je..

Ada kawan ni meniaga kedai makan..dia merungut sambutan kurang baik. Temannya syorkan agar beli ler gula2 dan bagi pada budak2 yg datang ngan keluarga mereka..free. Berapa sen sangat katanya..kesannya, kedainya dapat sambutan..dia sengeh gembira.
Ni..ada yg minta kuah lebih sikit, dah buat muka..pehhh.

seronok citer pasal Melayu ni..bangsa aku..dan banyak lagi yg aku tak tahu pasal melayu atau pun selama ni tak berapa peduli..
Aku adalah melayu dan hakikatnya aku sendiri lum mengenali diri aku sendiri secukupnya..jika aku mengenali diri aku sendiri ngan lebih baik, maka aku akan lebih kenali bangsa aku, bangsa Melayu.

Ada dengor2..nabi saw kabor..lakukan pada orang lain spt mana kamu ingin orang lain lakukan terhadap diri kamu sendiri.

Kita expect Melayu buat sesuatu yg kita inginkan dari seorang Melayu tapi kita sendiri tak lakukan sepertinya pada Melayu lain..

ANDA DAPAT APA YANG ANDA BUAT..bukan salah UMNO, bukan salah PAS, bukan salah DAP, bukan salah bulan dan bintang..bukan salah Iblis dan syaitan..bukan salah nafsu.
Bukan salah ibu mengandung..
PAS..kesianlah pada ahli2 PAS sendiri, usahlah bebankan kehidupan mereka ngan terus menerus salahkan itu dan ini, sistem ler, UMNO ler, itu dan ini..ajarlah supaya muhasabah diri, dan baiki diri sendiri..ni tidak, semayang tu semayang, zikir tu zikir, takbir tu takbir tapi hati penuh kebencian, marah, dan dendam. Akibatnya, amalan2 yg baik jadi cuka dan melukakan.

Sebagai orang Islam..dia leh hidup dimana sahaja, spt dalam syurga kerana segala di bawah langit dan dibumi adalah milik Allah swt belaka..jika tu tak cukup, Allah swt leh sediakan luar dari itu dan lebih dari itu.

Nabi saw tak wariskan negara, tak wariskan harta..tapi wariskan AQ dan sunnahnya yg mana didalamnya terkandung kekayaan dan kekuasaan meliputi langit dan bumi-impian setiap manusia!!
-aa

0 comments

KALAU HARI-HARI, GUAN ENG MEMANG BERAK CIRIT!!!

Secara kasar masing2 banyak membangkitkan masalah kaum China...yg dilihatkan seolah2 ditindas dan tidak mendapat hak sama rata atau keadilan.

Masalah kaum China..dan tidak fokus masalah rakyat Malaysia!!

Mungkin aku bukan dari kaum China jadi aku tak faham kat mana mereka ditindas atau dinafikan hak sama rata serta keadilan dinegara ini!!
Tuntutan hak milik tanah, peruntukan sekolah cina , tol2 yg kononnya membebankan dsb.

-Tuntutan hak milik tanah..atau property!
Aku tak der statistik tapi mata aku nampak org2 China memiliki hartanah yg lebih bernilai dari orang2 Melayu, kemungkinan besar jika dipaparkan nilai hartanah org2 China dan orang2 Melayu..silap haribulan hartanah org2 China yg lebih tinggi.
Tak caya tanya org2 PAS dan PKR, mereka kata org2 UMNO jual tanah org2 Melayu..jual kat sapa?

-tuntutan sekolah cina.
Jika skop perbincangan kearah nasional, isu rakyat Malaysia..bukan isu perkauman, maka sekolah2 aliran cina dan india sepatutnya adalah usaha swasta atau persendirian bukannya usaha nasional.
Sekolah kebangsaan bukanlah sekolah Melayu tapi sekolah nasional dan berbahasa nasional..
sepatutnya jika DAP bukan parti perkauman gitu juga MCA dan kedua2 parti berjuang untuk rakyat Malaysia, keadilan utk rakyat Malaysia dan hak sama rata rakyat Malaysia maka kedua2 parti sungguh2 galakkan orang2 cina gi kesekolah kebangsaan..
Lebih2 lagi slogan..Malaysian first, Chinese second..
Disekolah kebangsaan, semua dapat peruntukan kerajaan dan tiada berkecuali..
Malangnya..kedua2 parti lebih suka tampakkan mereka lah champion bangsa Cina, dan bukan champion bangsa dan rakyat Malaysia.
Dan dari senario hari ni, pasti kedua2 parti tak berani nak jadi champion rakyat Malaysia..kerana kedua2nya bergantung pada undi kaum China. Tapi oleh kerana itu..selama2nya kaum china akan terus dihantui semangat perkauman.
Kedua2 pempin gagal memalaysiakan rakyat china dan gagal menjadikan rakyat Malaysia yg memahami dan mematuhi perlembagaan persekutuan!! sedangkan mematuhi dan menerima Perlembagaan Persekutuan adalah syarat utk menjadi rakyat dan warganegara Tanah Melayu.
Mana2 kaum ketika ini..semada Pakistan, Nepal, Bangla, Jepun, Mat salleh dll yg ingin menjadi rakyat dan warganegara Tanah Melayu adalah menjadi syarat menerima dan mematuhi Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu..

LGE kononnya berbangga di PP semua bahasa digunakan utk nama2 jalan..cina, melayu, Inggeris, dan India..
Ini adalah sangat2 bertentangan ngan Perlembagaan Persekutuan..Bahsa Nasional, bahasa rasmi adalah bahasa Melayu!! Setuju atau tidak, suka atau tidak..tu lah hakikatnya. Orang2 cina kena terima hakikat..INi adalah Tanah Melayu, bukannya Tanah Besar China, bukan Hong Kong, bukan Taiwan..gitu juga orang2 India kena terima hakikat bahwa ini adalah Tanah Melayu..bukannya Benua Besar Hindu!!

Selagi tak dapat terima hakikat ni..selagi tu ler mereka rasa mereka adalah pendatang, dan 2nd class citizen! Bukan salah Melayum, bukan salah PAS, bukan salah UMNO..tapi salah mereka masih tak dapat terima hakikat bahwa tanah ini namanya TANAH MELAYU!!
Ianya bukanlah perkauman..tapi adalah hakikat. Kerana tidak mungkin seseorang tu leh dikatakan rasis..jika dia duduk diChina dan berkata pada orang2 Asing bahwa tanah ni adalah Benua Besar China.

Tol!!!..

Chua So Lek sinis bila berkata LGE hanya sembang kosong je..nak hapuskan TOL!! bila ditanya apa perancangannya, minta share/kongsi sedikit!!
Kalau kurangkan..mungkin masuk akal. Jika TOL dihapuskan sama sekali..sapa nak tanggung kos pengurusan dan maintenance? Kerajaan sendiri pun jenis nak sediakan belanjawan setiap tahun pada jalan2 negeri dan jalan2 persekutuan!!
Malah masih banyak kawasan dalam negeri2 di Malaysia yg memerlukan belanja yg besar utk sediakan keperluan asas ni..atau menambah baikkan jalan2 yg sedia ada.
Hiway PLUS contohnya..tak ramai gunakan tiap2 hari. Jalan2 kampong, jalan2 taman, jalan2 negeri pun bersepah tunggu utk dibaiki!! dan kos pengurusan dan maintenance semakin hari semakin naik.
Tol2 ..kurangkan bebanan kerajaan, perbelanjaan utk pengurusan dan maintenance ditanggung oleh pengguna..kerajaan leh tumpukan pada mereka yg lebih memerlukan jalan2 negeri, kampong dan taman2.
Kos potong rumput tepi jalan, buang sampah2 ditepi2 jalan ( masih ramai rakyat Malaysia anggap jalanraya tempat buang sampah- ni bukan masalah cina, melayu dan india-ni masalah perangai), kos lampu2 jalan, kos repair kerosakan2..seluruh jalan2 negeri, persekutuan, kampong2 dan taman2..agak2 berapa?

Jika PAKATAN menang malam ini..esok juga dihapuskan tol!! PAKATAN tak nak beritahu pulak kat ruang mana PAKATAN akan perah duit rakyat??

Yg sioknya..TOL ni satu debat yg berpanjang sejak mula adanya TOL!! tapi jika dibuat kajian agak2nya berapa % agaknya pengguna jalanraya ber TOL ini..dan ada sesapa paksa mereka? Tak nak bayar TOL, mudah je..jgn gunakan jalanraya bertol..atau naik kenderaan yg dikecualikan dari bayar TOL!! mmm mungkin ini perancangan PAKATAN..sesapa guna kenderaan yg dikenakan TOL, bukan saja kena bayar TOL tapi kena kompaun lagi..he he..BERNAS gak ini!!

DAP dan MCA perlu bawa rakyat Malaysia berbangsa China benar2 menjadi rakyat Malaysia..Malaysian First, Chinese 2nd!! ( Kalau tidak tetaplah merasa diri sendiri sebagai 2nd class citizen pasal kata Kit Siang..Malaysian First, Chinese 2nd)..
Bukan rebut ngan Melayu..tapi hidup bersama!!

-aa

0 comments

BIDAAH KELANTAN NEGERI TERMISKIN!!!


Perdana Menteri menyatakan bahawa Sabah bukanlah negeri termiskin di Malaysia sebaliknya negeri yang paling termiskin adalah KELANTAN.

Dan biasanya apabila Kelantan disebut sebagi negeri termiskin, maka segala macam juak dan puak dalam PAS akan menggila untuk menafikan kenyataan tersebut. Mereka tidak akan menerima sama sekali sebarang berita yang mengatakan Kelantan negeri termiskin.

Sudah berapa lama PAS tanpa segan silu menyatakan bukan Kelantan negeri termiskin sebaliknya yang miskin adalah negeri lain seperti Sabah dan Sarawak. Apabila Perdana Menteri sekali lagi menyatakan bahawa Kelantan adalah negeri termiskin di Malaysia, sudah dijangkakan akan ada mulut-mulut bodoh yang akan cuba membela Kelantan kerana Kelantan bagi mereka dipimpin oleh ulama dan sebagai dipimpin oleh ulama, tentulah Kelantan dilimpahi rahmat Allah Taala yang melimpah-limpah berbanding negeri-negeri lain.

Pensyarah Jabatan Pengajian Media UM, Abu Hasan Hasbullah yang cuba menempatkan dirinya di kalangan cendekiawan yang rapat dengan PAS, menyatakan, kalau Kelantan masih miskin dan menjadi negeri termiskin, maka yang bersalah adalah Perdana Menteri dan Kerajaan Pusat. Alasannya ialah, setiap negeri mempunyai hak untuk dimajukan oleh kerajaan pusat.

Bagaimanalah agaknya Universiti Malaya masih lagi menyimpan seorang pensyarah yang sebegitu jumud, bodoh danketinggalan. Harap cermin mata sahaja yang tebal dan besar macam goggle tapi dia masih tidak nampak apa sebenarnya yang berlaku.

Kelantan merupakan satu-satunya negeri di Malaysia yang setiap tahun menerima bantuan daripada Kerajaan Pusat sebanyak RM400 juta untuk belanjawan pengoperasian negeri. 36% daripada belanjawan pengoperasian Kelantan datangnya daripada Kerajaan Pusat.

Tidak ada negeri lain yang mendapat 'keistimewaan' sebegitu rupa kecuali Kelantan. Kalaulah tidak dibantu oleh Kerajaan Pusat, sudah lama Kelantan tidak ubah seperti padang jarak padang tekukur. Dan kalaulah nak dikut-ikutkan, Kelantan tidak perlu dibantu kerana Kelantan sendiri tidak pernah berusaha membantu diri mereka sendiri.

Para pemimpin PAS Kelantan terlalu bersenang lenang dan hanya gemar berceramah di sana sini selama lebih dua puluh tahn. Kalau ada yang berusaha pun, hanyalah beberapa kerat seperti Husam Musa. Tapi Husam Musa tidak pernah berusaha untuk negeri dan rakyat Kelantan tetapi hanya untuk kepentingan dirinya semata-mata.

Disebabkan itu TIDAK ADA SATU PUN PROJEK HUSAM MUSA yang berjaya tetapi duit rakyat Kelantan yang diambil sebagai modal oleh Husam Musa tidak pernah dipulangkan.

Begitu juga dengan pelbagai bantuan yang diberikan oleh kerajaan pusat kepada Kelantan. Tidak satu pun yang disempurnakan oleh Kelantan tetapi duitnya hilang begitu sahaja!

Hanya si bongok sahaja yang akan terkinja-kinja apabila mendengar alasan Dr.Goggle dari UM itu!!!

3 comments

Adat Berniaga


Aku baca satu komen..tentang kisah dia meniaga h/phone dan saingan dari orang2 cina..dan kurangnya sambutan org2 melayu membantu melayu berniaga..(lebih kurang ler citernya-sila rujuk pada komennya)
  1. Untuk berniaga ..kita kena fasih dan well-verse berkenaan produk kita, customer need, customer budget, customer happiness. Tidak menipu jika kita tahu budget customer hendak h/set berharga RM500 pada harga RM400, selagi kita leh ubah suai dan beritahu customer. Bila aku nak beli h/set..cina nak tanya berapa budget bos!! Dia tunjukkan semua jenis harga..dan dia beritahu tiap satunya keadaan2nya..dan akhir kita buat keputusan.
  2. Kita tak leh fokus pada kaum kita je..Berniaga bukan politik. Bagi orang meniaga, semua kaum dan apa jenis agamanya, atau orang tu kapir ke, munafik ke, atau apa jenis..semuanya adalah potential customer. Adalah penting utk kita tahu ehwal customer2 kita yg berbagai budaya, kesukaan, agama, dan sebagainya..boleh berbahasa bahasa mereka, ini adalah lebih baik. Di Beijing, Cina..ada penjual2 sana boleh berbahasa Melayu..walaupun sepatah dua je.."MURAH!! MURAH!!" ini pun leh menarik perhatian kita dan kita rasa berbangga dan seronok!!
  3. Orang2 Bangla, Pakistan, Nepal..yg sibuk berniaga ..mereka leh cakap Melayu memang menarik perhatian orang2 Melayu. Dan memang customer mereka ramai orang2 Melayu. Kita kena belajor2 ler bahsa Cina serba sedikit dan bahasa India serba sedikit..khususnya dalam bab duit dan tawar menawar..dan kata2 pujian.
  4. Bila harap Melayu je..bila tiada sokongan kita jadi marah!! kecik hati , kecewa dan patah semangat!!
  5. Kita kena sediakan servis apa yg melayu nak..kita melayu, sudah tentunya kita tahu apa yg kita nak bila kita sendiri menjadi pembeli!! lazimya "ada brand, tapi murah"
  6. Jika kita dapat sediakan servis yg berkualiti..pasti bukan je orang2 Melayu jadi customer kita malah bangsa lain jugak. Pasar2 kaum Yahudi dizaman nabi saw di Madinah merosot ngan teruk bukan kerana orang2 Islam boikot pasar2 yahudi tapi kerana servis para sahabat berniaga yg utamakan kepuasan dan kegembiraan pelanggan menyebabkan ramai orang berurusan ngan orang2 Islam.
  7. Jgn jadikan perniagaan tu sebab kekayaan..ni niat yg salah!! Pelanggan dapat merasakan apa niat kita..pelanggan seolah2 mampu baca pemikiran kita. Sebagai orang Islam, kita harapkan kekayaan dari Allah swt dan hanya Allah swt saja yg leh kayakan kita..kita berniaga adalah maksud sediakan keperluan dari segi alat dan servis yg memudahkan manusia.
  8. 9/10 rezeki dari perniagaan..ramai yg faham bahwa berniaga leh kaya!! pasal ada 9.. Ini salah, ianya 9/10 rezeki kerana dalam perniagaan ada banyak amal yg leh datangkan kekayaan dan melimpah ruahkan rezeki..antaranya, kita sentiasa sedekahkan senyuman, leh beri sedekah kerana barang perniagaan adalah milik kita sendiri, servis dan produk kita itu dapat meringankan kesusahan dan kesedihan manusia, zakat perniagaan, gembirakan manusia - nabi saw suka jika beratkan timbangan, sebarkan salam, menghalalkan hutang tertunggak!! He he, payah nak buat yeob oiii....kalau iman ciput, maap je ler!! Untung orang Islam berniaga tak leh ikut akaun orang putih..kena ikut akaun Islam gak ler. Hutang RM1, tuntut RM1 je ..dapat pun RM1. Tapi jika niat halalkan RM1 tu ngan niat sedekah, Allah swt bayor RM10 ..TAK Percaya!!
  9. Sebab tu Bill Gate ..gila2 bagi charity. Janji Allah swt pada semua manusia, baik Islam atau tidak..sedekah 1, balas 10 sekurang2nya..cuma orang Islam, ada lagi hadiah Allah swt diakhirat kelak.
  10. Orang meniaga tak dilalaikan oleh perniagaannya dlm ingati Allah swt, dalam taati Allah swt..leh masuk syurga tanpa hisab, saing2 mereka yg hidupkan malam ngan tahajud!! ni ler 9/10 rezki dalam meniaga.
  11. Lagi pun banyak hadis2 nabi saw..kabor..rezki banyak dikaitkan ngan zikir, sedekah, istighfar dsb..tak der ler pulak suruh keja mati2an, part-time, over time, double time..
  12. Makan gaji, jalan2 ke neraka ..mudah bebenor. Masa kita milik majikan, barang2 kerja kita milik majikan -talipon, pen, kertas, PC, internet line, lampu, kipas, air-cond..jenuh menjawab oiiii....dah ler tu, rajin ngutuk dan ngumpat majikan. Datang lambat, monteng, berborak, talipon sana dan sini, ngulat, ..pehh jawab je ler.Kalau majikan halalkan semua, lega ler!! Gaji riban2 pun..hidup tetap susah!! Hidup kat dunia pun sengsara walaupun gaji riban2, apa lagi disana.. tu gaji riban2, yg gaji ciput tapi perangai serupa gak...pehh nasib ko ler!! Anda BUAT anda DAPAT!!
  13. Nabi saw kabor..terhalang atau sempitnya rezki pasal dosa..kalau banyak dosanya, kutuk dan ngumpat majikan, datang lambat, kencing MC, monteng, ngulat dsb..sempit ler dada, sempit ler pintu rezki.. Serupa gak meniaga menipu, ambik kesempatan..asyik kena kutuk ngan customer, cukup 40 orang punya kutuk..sepanjang hidup jadi sial!! Bukan org2 Melayu je..hukum ni universal utk semua kaum..semua manusia..pasal Allah swt adalah rabb pada sekelian manusia!!
  14. Masing2 kaum ada bidang penguasaan masing2..kita orang2 Melayu ada bidangnya trsendiri spt nasi lemak, burger tepi jalan..goreng pisang dll..1 malaysia, orang Melayu ler kuasai bidang ni. Jika nak masuk bidang yg memang dah dikuasai oleh kaum lain, kita kena ada ler strategi yg mana kaum tersebut tidak rasa kita ni rival dia tapi adalah sebahagian dari mereka...he he..dalam meniaga ada politik ma!!
-sambung lagi.
-hanya pandangan atas pemerhatian dan penglibatan ngan usahawan2 Melayu tapi tak pernah meniaga pun.
-Jgn marah na..kalu ada yg ok, amalkan lah. Jika tak setuju, maapkan je ler.

-aa

0 comments

Saturday, February 18, 2012

BILA ORANG MELAYU SUNGAI KOB MENGAMUK PASAL JIRAT CINA DI KAMPUNG MEREKA!!!!

Saturday, February 18, 2012

Selepas solat Jumaat semalam, satu demonstrasi telah diadakan untuk membantah Memorial Park Sungai Kob, Karangan yang bakal menjadi Memorial Park di Asia Tenggara apabila ia siap kelak.

Penduduk mulai berkumpul di luar Masjid Al-Ittihad, Sungai Kob. Demonstrasi tersebut dianjurkan oleh Jawatankuasa Bertindak Mewakili Penduduk Mukim Karangan. Jumlah kehadiran adalah lebih kurang seramai 750 orang.

Antara yang hadir termasuklah Wahi bin Sidin, Pengerusi Bertindak dan Ahmad Asi Ariffin, Ketua Penerangan UMNO Bahagian Padang Serai.Rata-rata, mereka yang hadir sangat kecewa dengan pentadbiran kerajaan negeri yang langsung tidak menghiraukan masalah tersebut. Malah mereka juga mendesak agar rojek tersebut tidak diteruskan.

Melihat kepada banner yang dibawa, perkara ini sebenarnya boleh menjadi barah yang lebih merbahaya pada masa hadapan memandangkan provokatif pada banner-banner berkenaan menunjukkan isi hati penduduk yang bukan sahaja kecewa kerana nasib mereka tidabaikan, tetapi juga kerana penjajahan berbentuk baru yang langsung tidak mampu ditolak lagi..... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

ANWAR KENA HALAU? DAH MACAM ANJING BURUK KEPALA PULAK DAH!!!


Anwar mungkin boleh berbangga kerana dia bebas dari penjara walaupun dia tahu, dia sepatutnya reput di lantai penjara setelah meliwat bekas pembantunya. Ia ibarat pembunuh yang terlepas dari hukuman bunuh tetapi kesengsaraan jauh lebih teruk berbanding dii penjara atau di tali gantung, apabila tidak sahaja dipulau tetapi juga disekat sumber kehidupannya yang lain, sekaligus menjadikan dia orang yang paling terasing dan terpinggir.

Itu yang berlaku kepada Anwar Ibrahim.

Siapa sangka orang yang pernah mengumpulkan puluhan ribu manusia semata-mata untuk mendengar temberangnya di kaki lima masjid, yang pernah menggerakkan puluhan ribu orang di tengah-tengah Kuala Lumpur, kini tidak ubah seperti anjing kurap yang bukan sahaja dihina, malah dihalau, dikatuk dan tidak dibenarkan mendekati.

Anwar dihalau dari Endau. 200 orang tunjuk perasaan membantah kehadiran Anwar yang disifatkan sebagai syaitan dan dajal yang boleh memecahbelahkan dan mendatangkan kemudaratan kepada umat.

Tidak siapa menyangka... Di sebalik gelaran ANUGERAH TUHAN, akhirnya ZIONIS juga yang menjadi sembahan dan pujaan Anwar Ibrahim!!!

0 comments

Friday, February 17, 2012

KALAU MENGUNTUNGKAN, MENGAPA HANYA TANAH MELAYU!!!

Friday, February 17, 2012

Ini bukan cerita dongeng. Bukan juga cerita Harry Porter dengan tongkat sakti yang berlawan dengan Voldemort. Ini cerita tentang manusia yang bijak mengambil kesempatan untuk menghidupkan aliran kapitalis yang serakah dan tidak peduli dengan sebarang elemen melainkan keuntungan besar.

Orang kita bukannya tidak bijak. Tersangat bijak sebenarnya terutama apabila dibantu oleh hawa nafsu dan serakah haloba.

Dikatakan penyenaraian tanah agensi tertentu akan menguntungkan banyak pihak. Cakaplah dan terangkanlah bagaimana keuntungan boleh dicapai. Tetapi sampai kiamat pun, tidak ada seekor pun cerdik pandai yang memberi cadangan penyenaraian tanah FELDA itu yang dapat menjawab, MENGAPA HANYA TANAH MELAYU?

Dari dahulu sampai bila-bila gamaknya, yang bakal menjadi mangsa dan dimangsakan adalah TANAH MELAYU. Tubuhlah segala macam NGO Melayu, Badan Perekonomian Melayu dansebagainya tapi kesudahannya, yang akan digadaikan adalah tanah Melayu, dengan alasan paling remeh, nak bagi Melayu untung.

Tidak ada untungnya tanah diperniagakan. Tanah seharusnya dimajukan dan dijaga, bukannya diniagakan, diapungkan atau disahamkan yang kemudian dengan saham-saham virtual atau saham tidak berfizikal, membuatkan tanah-tanah tersebut bertukar tangan tanpa sebarang akad, tanpa sebarang saksi kecuali transaksi yang dilakukan dalam keadaan paksa dan separuh rela.

Atau lebih tepat lagi, umpama orang kalah judi yang mencagarkan tanahnya di meja judi... Redha dan mengambil risiko yang tidak sepatutnya hanya kerana keuntungan yang tidak seberapa.

Mengapa hanya tanah Melayu.... Itu sahaja yang perlu dijawab!!!

Kalau dah betul sangat nak majukan orang Melayu dan para peserta FELDA, mengapa tanah FELDA? Mengapa tidak tanah kampung baru? Mengapa tidak tanah-tanah memorial park? Mengapa tidak perniagaan lain yang bukannya membabitkan tanah?

Dan mengapa pula perlu ada ORANG TENGAH yang menjadi tukang perancang kepada penggadaian tanah-tanah FELDA ini yang memberi alasan lunak sepertimana iblis menunjukkan kesedapan berzina sekalipun Allah Taala telah mengingatkan bahawa ia adalalah maksiat terkeji?

Jangan kerana kerajaan sekarang kerajaan anak tempatan, perangai penjajah yang gemar mendahulukan keuntungan berbanding masa hadapan generasi baru, dibuat dan digula-gulakan kononnya untuk kepentingan kaum peneroka, sedangkan isi dan segala kuah sebenarnya bakal menjadi milik pihak yang membuat proposal pengapungan tanah FELDA.

Buktikan yang pihak yang membuat proposal itu tidak untung lebih besar daripada peneroka FELDA, maka blog ini akan memberi sokongan dengan sepenuh hati dan tenaga.

Jangan hanya keuntungan dua ipar duai berproksikan seekor anak musang, puluhan kerusi pilihanraya melayang!

0 comments

BR1M... TAK PUAS HATI APA LAGI? PERGI AJERLAH ENJOY!!!


Sejak menjak ni memang riuh sikit pasal BR1M..dalam kegembiraan mereka yg menerima, macam2 bunyi pulak keluar..

Terpaksa buat penerangan..bukan itu dan ini, buat penafian dan menenangkan fikiran mereka yg bercelaru akibat kata2 yg macam tak puas hati.
Dari menteri, PM, TPM sampai ler ke pengarah SPR..

Mujur Tok Bomoh..lum keluar kenyataan, tengok2 ler dalam geluk tu..agak2 duit sapa yer?

Pempin2 DAP sah tak puas hati..
Pempin2 PKR sah tak puas hati..
Pempin2 PAS sah ler tak puas hati..

Yg sioknya..golongan2 yg berduit, berpelajaran tinggi ..ada gak yg tak berpuas hati..
RM 500 je..bagi ler orang happy sikit!! awak dah riban2 tiap2 bulan, ok ler tu!!

Ishhh bukan apa yeob!! nanti spoil rakyat nanti, nanti rakyat jadi manja..kabornya.

OK ler..setahun RM 500 je,..

kalau ler setiap mereka yg berpendapatan besar..sumbangkan RM 500 pada DANA BR1M, rasanya BR1M ni boleh diteruskan tiap2 tahun. Maklumlah rakyat Malaysia kan penyayang dan pemurah!! ( kabor kutipan derma utk rakyat negara lain leh dikutip dalam tempoh yg singkat puluhan juta tu..takkan tak leh utk orang kampung kita)

Yg dapat RM500 tu..syukur ler. Bijak2 ler gunakannya..mungkin berkatnya, leh jadi RM500,000..
atau abis2 pening..gi enjoy yob!! He he bukan selalu..kabornya kapalterbang ada offer, meh ler naik kapalterbang kalau ada yg lum merasa...

atau saja2 je naik bas..pusing 1 Malaysia...Tidur pun kat stesen dah ler!!atau kat masjid je..

Life is short..be happy!! supaya mati pun ngan senyuman..

-aa

1 comments

BILA NOH OMAR AJAK BERDEBAT, TAK PAYAHLAH MINTA FAEKAH NGANGKANG PULAK YER!!!

Noh Omar mencabar Khalid Ibrahim untuk berdebat isu pasir. Tapi percayalah, yang terlebih sibuk dan melenjit-lenjit bukannya Khalid Ibrahim tapi perempuan pengeluar minyak muka, Faekah Hussin.

Khalid Ibrahim awal-awal lagi sudah mengatakan penubuhan Suruhanjaya Siasatan tidak perlu kerana ia isu lama. Kononnya, Kumpulan Semesta Sendirian Berhad, bersih dan telus. Kononnya juga Kerajaan Negeri Selangor sangat bersih.

Menurut Noh, terdapat banyak bukti yang menunjukkan berlakunya penyelewengan. Dan seandainya kalau benar kerajaan Pakatan Selangor benar-benar ingin membuktikan yang mereka telus dan bersih, Pakatan perlu mendedahkan tentang penyelewengan serta skandal pasir di Selangor.

Khalid suatu ketika dahulu, menyatakan di bawah KSSB, Selangor akan mendapat perolehan sebanyak RM150 juta duit pasir tetapi berlaku pentadbiran yang pengecoh, kutipan hasil tidak sampai 10% daripada RM150 juta sebagaimana yang diuar-uarkan.

Di situ sahaja sudah nampak ada penyelewengan dan pengecohan yang berlaku. Mengapa pula Khalid Ibrahim berani menyatakan bahawa isu pasir adalah isu lama.

Apa yang lamanya skandal pasir dari tahun 2008-2012 berbanding NFC dari tahun 2005 sehingga 2009? Mengapa segala jentera Pakatan termasuklah JINGGA 13 bersungguh-sungguh ingin membuktikan ada penyelewengan pada NFC tetapi skandal pasir di Selangor cuba didiamkan dan dibuat sambil lewa?

Kalau Faekah Hussin teringin hendak berdebat dengan Noh Omar, eloklah difikirkan status dirinya dahulu. Faekah kena tanya dirinya sendiri, dia siapa berbanding Noh Omar. Yang perlu menjawab dalam hal ini adalah Khalid Ibrahim. Atau paling cikai pun, Azmin Ali, tukang dalang terbesar dalam hal-hal mencuri dan merompak hasil khazanah negeri Selangor.

Elok disahut cabaran Noh Omar. Selama ini, Pakatan cukup kuat berkokok tentang perdebatan. Sekarang, peluang untuk berdebat sudah sampai. Berdebatlah tentang isu pasir, isu yang sentiasa cuba disorokkan oleh Pakatan.

Terutama apabila ia melibatkan kematian PATRICK WONG, ugutan bunuh ke atas seorang pekerja KSSB dan ugutan jenayah terhadap orang lain!!!


0 comments

ANWAR BETUL DALAM SOKONGAN KEPADA ZIONIS... INI DALILNYA!!!


Meh kita sama2 fikir..apa fatwa Muryidul Am selepas diziarahi oleh Anugerah Tuhan Hj Anwar, dan setelah Hj Anwar menerangkan sahsiahnya dan hikmah iaitu apa yg trsurat dan trsirat...satu ada umpamakan bagaikan nabi, dan satu lagi diumpamakan bagai imam mahdi

  • Yg tersurat apa yg tertera dalam WSJ tapi yg tersirat ialah ianya putar belit UMNO
  • Orang2 yahudi tak leh kita marah, mereka pun hamba2 Allah swt, ciptaan Allah swt..1 tok ngan kita sesama Islam..semua kata2 yg tertera WSJ adalah kata2 sahsiah Islam. Semua tu cuma strategi utk kuasai PUTRAJAYA..kelak bila kuasai PUTRAJAYA, kita akan kecam Israel, kita akan kutuk Israel..( angguk je ler, dah biasa benar kena kencing ..rasa sedap dan lemak ler pulak)
  • Nabi saw..berdiri memberi hormat dan menangis apabila melihat jenazah orang yahudi diusung ke perkuburan..oleh itu, kita kena hormat negara Israel ( tak kisah ler relevan atau tidak..penganut PAS tetap akan angguk)
  • Hidayat ni tidak terhad pada sesapa..Anugerah Tuhan telah berkata sedemikian adalah sebagai satu strategi dakwah, mudah2an israel akan memahami Islam dan tidak memusuhi Islam lagi..( macam kat Malaysia ler, kesan usaha dakwah PAS ngan bersekongkol ngan DAP..kini DAP lebih mesra pada ISlam dan faham Islam malah umumnya orang2 cina kini lebih memahami Islam..PAS telah berjaya yg mana UMNO telah gagal)
  • UMNO tidak memahami dan ramai tak memahami..inilah politik Islam ( cam Hj Hadi jawab satu masa dulu)
  • Ini ada lah strategi yg mana ngan menyatakan sokongan..pelaburan akan meningkat di Malaysia dan Malaysia akan jadi maju dan ada kuasa ekonomi. Bila kita ada kuasa ekonomi leh ler kita buat apa yg kita kehendakki ( cam kat Malaysia, bila ada kuasa pasti leh laksanakan hudud
Setakat ni je leh fikir..kalau kena salah satu ni, maka aku dah hampir atau layak ke maqam yg tinggi ler.

-aa

0 comments

ORANG MELAYU UMNO TAK BOLEH SYURGA!!! FULLSTOP!!!



Bolehkah Melayu kaya??? kata orang2 cina, TAK BOLEH!!
Kalau orang2 Melayu kaya bermakna mesti sebab dia telah rampas dan merompak kekayaan negara yakni kekayaan orang2 cina..antara ajaran2 dalam mazhab orang2 cina tertentu.
Kekayaan negara ini adalah hasil titik peluh orang2 cina..hasil kerja kuat orang2 cina

Bolehkah Melayu kaya?? kata orang2 Melayu penganut PAS dan PKR..BOLEH!!! tapi ngan syarat mereka adalah penganut PAS atau ahli PKR.

Kalau orang2 Melayu berparti UMNO..TAK BOLEH!! Sebabnya, jika ada orang2 Melayu dari kalangan parti UMNO bermakna mereka ni rasuah!! salah guna kuasa!! merompak harta negara!! mereka ni guna kabel!!!

Tapi hakikatnya..orang2 Melayu dari ahli2 UMNO gak sebenar2nya kaya..he he..
Anandan, Robert Kuok, dan semua orang2 cina yg kaya di Malaysia adalah proksi..he he..

Tak percaya??? tanya lah mursyidul Am dan Anugerah Tuhan!!

Sapa leh masuk syurga..he he..sapa lagi?? tak percaya..tahu lah sapa nak ditanya!!

Orang2 UMNO..sori la. U all secular ma.. kalau u all secular tapi sokong kita orang baru ler kita maapkan dan anggap korang secular Islamik macam DAP, dan PKR.Kita orang ada mursyidul am..

-aa

0 comments

VIDEO: PADA KETIKA ORANG LAIN BERTAKBIR AIDIL ADHA, ANWAR BANTAI MENYANYI DAN MENARI DEEPAVALI!!!

Apabila blogger-blogger pro-UMNO menyiarkan gambar-gambar Anwar Ibrahim yang turun menyambut Hari Ponggal di sebuah kuil dan kemudian tanpa segan silu atau berasa cuak mengenakan pottu, kapur barus, limau, sirih, gambir dan mengambil restu dari api dalam dulang, juak-juak Anwar Ibrahim pula segera membalas dengan sekeping gambar yang menunjukkan Najib Abdul Razak juga dalam situasi yang sama.

Malangnya gambar yang digunakan adalah gambar super-imposed. Juak-juak Anwar Ibrahim tidak ada cara lagi untuk membela ketua mereka, melainkan terpaksa menipu dan memperdaya selain menfitnah semata-mata.

Namun tidak lama sebelum itu, iaitu pada maghrib 5 November 2011, iaitu 9 Dzulhijjah, pada ketika umat Islam di seluruh dunia bertakbir memuji kebesaran Allah Taala sempena menyambut Aidul Adha, Anwar Ibrahim pula menari sakan dengan penuh kegembiraan menyambut Deepavali.

Demi undi, Anwar Ibrahim sanggup melakukan apa-apa sahaja. Sedar bahawa sokongan masyarakat India kepadanya semakin menurun dan terus merudum, Anwar terpaksa menggunakan taktik lamanya dengan menjadikan ANAK INDIA, ANAK SAYA. Bila sudah kuat nanti, apa yang berlaku kepada masyarakat India Kampung Buah Pala dan Kampung Bunga Raya, itulah juga yang akan berlaku kepada masyarakat India penyokong Pakatan Rakyat.

Apa lagi yang akan dibuat oleh Anwar Ibrahim selepas ini. Barangkali kalau PRU lambat lagi dan Thaipussam datang dulu, jangan terkejut sekiranya Anwar Ibrahim akan menanggung kavadi, berjalan atas bara api, merangkak di atas anak tangga Batu Caves, mahupun mencari Ayah Pin untuk minum susu yang digunakan untuk membasuh kaki Ayah Pin!!!

Tengok Video di bawah!!!


0 comments

MEMANG CELAKA!!! MELAYU MEMANG KUAT MENINDAS!!!

Inilah bukti Melayu rasis dan menindas!!
Inilah bukti Melayu menafikan hak bukan Melayu..!!
Inilah bukti bahwa DEB menafikan hak bukan Melayu..
Inilah juga bukti orang2 India ditindas!!

Tapi sapa bagi mereka AP? Sapa bagi mereka business? apakah asal mereka datang ke Tanah Melayu memang dah memiliki kekayaan sedemikian yakni kerana mereka telah ditindas bermakna harta mereka dari asalnya begini lah jumlahnya dan tidak meningkat..maklum ler ditindas!!

Jahat betul UMNO..jahat betul Melayu..

___________________________________
Aset RM45.7b: Robert Kuok kekal orang terkaya di Malaysia
16/02/2012 5:43pm

KUALA LUMPUR 16 Feb. - Robert Kuok mengekalkan kedudukannya sebagai orang Malaysia paling kaya, dengan aset bernilai RM45.7 bilion, walaupun kekayaannya susut 8.0 peratus, diikuti T Ananda Krishnan dan Tan Sri Teh Hong Piow dari Public Bank.-utusan
__________________________________________

senarai harta semua tu yg berdaftar yg tak berdaftar, tak tahu ler..

Tapi jika ikut sentimen pada tahun 1999- 2000, semua aset tu Mahathir yg punya!! Robert Kuok, Ananda, Hong piow cuma proksi je..

Dan ramai orang2 Melayu dari kalangan ulamak, professional, bijak pandai, orang kampong, OKU pun leh percaya dan ramai2 menganuti PAS atau PKR!! tak caya tanya dorang, malah ada diantaranya masih percaya banyak syarikat2 yg disenaraikan adalah milik Mader dan kroninya ..nama2 direktor dalam syarikat hanya lah kroni belaka!!

Tapi bila Mader letak jawatan..semua harta2 dan syer2 tersebut milik Pak Lah le pulak!!

Sekarang..ni of course ler..milik Najib dan Rosmah!!

Ni lah tahap pemikiran dari kalangan ulamak, professional, akademik, orang2 awam, OKU yang berbangsa Melayu yg menyokong PAS dan PKR!!

Orang2 Cina DAP..siang malam berkata melayu rasis dan menindas, sebabnya satu je, pasal Melayu je leh jadi Agong, dan Sultan..dan melayu je leh jadi PM..mana ada adil ma!!

Orang2 India ..mmm baru keluar estet ma..baru sedor yg Melayu tindas mereka bukan tokeh2 ladang estet mereka.

-aa

0 comments

Thursday, February 16, 2012

JAWAPAN KEPADA ZM-JACOB... SALAH UMNO!!!

Thursday, February 16, 2012

setiap kali pulang dari luar negara aku sering brkata shukur kpd Allah aku di takdirkan sbg rakyat Msia.tetapi jika tdk di jaga msia juga kan hancur.rasuah brleluasa,salah guna kuasa mjdi prkara biasa,tanah negara di teroka scara berleluasa,bila tndkan nak di ambil rupanya ada tangan politik di blkang mereka. maka pjbat tanah tdk blh berbuat apa-apa.Hari ini kita sering bertanya kenapa cina menjadi kaya org melayu di takuk lama.Di pjbt tanah dan daerah seluruh negara tiada muka cina atau india yg bekerja di sana semua org melayu yg ada, tetapi knp bangsa lain blh dapat tanah ratusan ekar ..ini semua angkara siapa......?ini bukan kes terprncil aku sayang agama ,bangsa dan tanah air blh TFK tolong jawab -keh org Jerantut
_______________________________________

Benar!! ...sebarang kebaikan jika tiada dijaga, ianya akan musnah!..ni disebabkan dunia adalah sementara.
Oleh itu..tiada kebaikan yg akan kekal ngan sendirinya. Nak kekalkan kebaikan kenalah usaha jaga kebaikan tersebut.

Kemakmuran Islam sendiri pun punah dan tidak kekal..apa yg telah diusahakan oleh Nabi saw, khalifah Arrasyidiin dan sterusnya musnah berkecai setelah lebih 1000 tahun menguasai dunia, dari segi politik, ekonomi, dan mempunyai tamaddun yg terbaik didunia...

Kemungkaran yg berleluasa..ini yg meruntuhkan empayar Islam satu masa dulu..

tetapi jika ada yg menyebarkan fahaman bahwa anuti PAS maka kemungkaran akan hilang, ngan anuti PAS maka semua masalah akan selesai..ngan anuti PAS maka dia lebih Islamik dan lebih baik dari orang Islam lain yg tidak anuti PAS..maka ni sebenar2nya adalah ajaran yg sesat yg jelas lagi terang!!
Ni adalah kemungkaran yg lebih dahsyat dari kemungkaran2 yg lain..zina, mencuri, merogol, rasuah!!
_______________________________
Cina kaya, melayu ditakuk lama..

Cina kaya..benarlah!!
Melayu ditakuk lama..ni tidak benar!! sebenar2nya tidak benar..
Tak caya ..cuba buat penilaian nilai harta yg dimiliki dan taraf hidup Mursyidul Am PAS masa tahun 1957 ngan tahun 2011..
Atau..nilai harta dan taraf hidup sendiri je ler..masa 1988 berbanding ngan 2011
Atau pun..tanya org2 cina, apakah Melayu ditakuk lama? jika masih ditakuk lama kenapa desak dibubarkan DEB?
______________________
Pemikiran Melayu mungkin ditakuk lama..yakni orang2 Melayu masih kata Melayu pemalas, melayu ada PHD, melayu tak boleh dan tak pandai berniaga, dan peleceh apa saja yg diperjuangkan oleh pempin Melayu..dan melayu2 kat kedai kopi berkata dia lebih pandai dan bijak dari Mader, so apa Mader nak tipu dorang walaupun pada hakikatnya yg duduk kat kedai kopi kutuk Mader tu dan ini ramai gak beratur ambik BR1M dan masih rasa cerdik kerana kerajaan tak leh nipu mereka.
Melayu2 yg kini dah ramai jadi jurutera, professor, doktor dan doktor pakar, dah jadi loyar, dah jadi akauntan, dah jadi CEO, dah ada gaji puluh2 ribu sebulan..ngan selambanya mereka berkata DEB telah gagal, semua kekayaan dah dibolot oleh UMNO..
Kalau tak pernah amik 1 sen biasiswa dan sekolah pun kat luar negara atau swasta..dan tak ambil apa2 peruntukan keistimewaan dari apa jenis bentuk bantuan kerajaan BN..dan mak pak duduk luar negara, dan tak pernah makan gaji ngan kerajaan BN dan tak pernah ambik mana2 projek kerajaan BN..ok ler!!
Tapi kalau dari golongan mak pak tak mampu nak hantar belajar sampai abis SPM ngan hasil titik peluh sendiri-tak tahu ler nak kata apa!!

Apa2 dikabor dibelakangi oleh orang2 politik..didalangi oleh orang2 politik..pehhhh..puiiiihhhh
Sapa yg buat kertas kerja, sapa yg buat rekomen, sapa yg buat penilaian? tangan2 pegawai2 eksekutif dan pengurus, atau orang2 politik? Tak sapa berani malah orang2 politik sekali pun berani luluskan projek jika semua laporan, dan penilaian adalah negatif...tiada orang2 politik berani ubah suai mana2 laporan yg telah dbuat oleh pegawai2 eksekutif ni..
pegawai2 pejabat tanah, pegawai2 kerajaan kabor mereka tak leh buat apa2..tuuuiiihhh.
Takbir je kuat!! .............

Tapi yg sioknya pegawai2 ni gebang ler..mereka terpaksa, kalau tidak nanti kena pecat, nanti kena transfer, nanti tak naik pangkat, tak naik gaji, tak dapat bonus..macam2 ler..tuuuuiiihhh!!
Takbir Allahu akbar..tapi berbohong!!..tuuuiihhhh...sanggup berbohong atas nama Islam!!! tuuuiihhh
Comfirm ler bila siasat, pegawai atau pengurus ler yg bersalah..tak yah ler jerit, ni salah orang2 politik!! Tangan sapa yg mencincang, bahu tu ler yg pikul!!!

Cam pelajar2 universiti..tak cemerlang dalam pelajaran, cukup2 makan..salahkan kerajaan, salahkan AUKU, salahkan apa saja..kononnya semua tu menyebabkan kecerdasan dan kecemerlangan mereka terhalang terbantut!!! tuuuuiiiihhhhhh
Tak leh nak berpolitik menyebabkan mereka tidak cemerlang dalam pembelajaran..tuuuiiiihhhh
Cuba citer camner pembelajaran yg dilakukan...

Ada parti yg ngajar penganut2nya ..bahwa semua malang mereka, kesusahan mereka adalah disebabkan UMNO!!!

IBlis..enggan sujud kemudian dilaknat, dia sampai hari ini kata ni adalah salah Adam as.
Ada parti pempinan ulamak dan Mursyidul Am,ngajar ummat Islam agar jadi iblis..orang Melayu takuk lama, salah sapa?? salah UMNO!!
Anak2 Melayu tak cemerlang dalam pelajaran ..salah sapa??? salah UMNO
Tanah2 diteroka sesuka hati??? salah sapa, salah UMNO!!!
Rasuah berleluasa....salagh sapa ..salah UMNO..!!

Tul ler!!! aku hidup dah 47 tahun..memang benar pemikiran orang2 Melayu masih ditakuk lama!!
Salah sapa gak..spt biasa, salah UMNO!!!

Pehhh..patut ler penganut2 parti ni gitu yakin masuk syurga, pasal tak de apa2 kesalahan mereka pun..

Jika sayangkan agama, bangsa dan negara..tentu ler jelas apa nak dibuat..kalau masih teraba2, pada pandangan aku, sayang tersebut lum cukup kuat!! sayang setakat ambik bau je..sayang gak.

Sekadar pandangan...mungkin aku salah, jgn marah na!!
-aa



0 comments

APA KOMEN DAP! ROBERT KUOK KEKAL ORANG TERKAYA DI MALAYSIA? KRONI UMNO JUGA KE?


Kalau mengikut kata-kata DAP dan rakan-rakan sekutu mereka, terutama sekali PAS dan PKR, orang Cina di Malaysia merupakan kelompok minoriti yang paling teraniaya. Mereka bukan sahaja teraniaya dari segi hak, bahkan mereka juga teraniaya dari segi pendidikan, sosial, kebudayaan, ekonomi dan sebagainya.

Cuma yang tidak pernah diperkatakan ialah, bagaimana pembahagian kekayaan di negara ini tidak pernah adil. Sebarang usaha yang dilakukan oleh Kerajaan untuk menyeimbangkan pembahagian kek ekonomi, pastinya bukan sahaja mendapat tentangan paling keras, tetapi juga ditohmah dan difitnah.

Tohmahan dan fitnah paling berkesan ialah, mana-mana Melayu-Bumiputera yang kaya-raya, semuanya adalah KRONI UMNO.Ianya hanya terpakai untuk Melayu-Bumiputera sahaja. Kalau bukan Melayu-Bumiputera, itu adalah disebabkan usaha mereka sendiri, sekalipun secara dasarnya, mereka sebenarnya kaya setelah sekian lama menghirup darah rakyat negara ini.

Robert Kuok mengekalkan kedudukannya sebagai orang Malaysia paling kaya, dengan aset bernilai RM45.7 bilion, walaupun kekayaannya susut 8.0 peratus, diikuti T Ananda Krishnan dan Tan Sri Teh Hong Piow dari Public Bank.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN 69ERS.COM

0 comments

SI BUTA PERUT SAHAJA YANG AKAN KATA KHALID IBRAHIM BIJAK MENIPU!!!


Media semalam melaporkan tanah dibawah anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB) seluas 234 hektar dan bernilai RM250 juta akan ditarikbalik oleh kerajaan negeri Selangor.Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata sebarang tanah yang tidak diguna mengikut status penggunaan yang ditetapkan akan ditarikbalik, tidak kira ianya kepunyaan syarikat kerajan negeri, swasta atau individu.

Tanah tersebut didaftarkan di bawah anak syarikat KHSB, Shah Alam Properties Berhad (SAP).KHSB merupakan syarikat hartanah yang ditubuhkan pada tahun 2001 dan disenaraikan di Bursa Malaysia. Ia merupakan syarikat pegangan pelaburan hartanah untuk Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB).

KHSB dulu dipanggil sebagi Kumpulan Perangsang Berhad.

Sekali pandang, tindakan ini melihatkan Khalid seolah-olah pemimpinyang tegas dan ketat melaksanakan peraturan. Pilihanraya sudah dekatlah, maklum.

Namun begitu, tindakan yang dilakukan dengan menunjuk-nunjuk kepada media hanya menimbulkan kecurigaan saja. Mengapa setelah lebih tiga tahun mentadbir negeri baru sekarang tindakan diambil?

Penulis difahami di tanah tersebut ada kegiatan kuari haram tetapi tidak tahu berapa lama ianya sudah berleluasa.Sebagaimana yang diketahui pula SAP adalah pemaju perumahan di kawasan Selayang yang mana topo mukabumi agak berbukit. Tidak ketahui samada tanah yang belum dimajukan selama 20 tahun ini tidak lagi sesuai untuk dimajukan dengan peraturan pembangunan dibukit dan tanah curam agak ketat dan susah diperolehi.

Adakah ada permasaalahan yang lain yang menyebabkan kekangan kepada pembangunan disitu? Jika ada masaalah, orang awam tidak lihat sebagai masaalah untuk kerajaan negeri menyelesaikan masaalah yang sering dihadapi oleh pihak swasta dan selalunya kerajaan negeri sedia bertolak ansur demi pembangunan. Inikan pula untuk anak syarikat sendiri..... SAMBUNG BACAAN DI SEL13.COM

0 comments

ANWAR BERPUTAR BELIT LAGI GARA-GARA ZIONIS ISRAEL!!!


Tiba-tiba pula sekarang ini ada sambungan ayat yang mengatakan Anwar hanya menyokong Israel dan mempertahankan Zionis Israel sekiranya negara haram itu mengikut syarat dan aspirasi rakyat Palestin.

Dan macam biasa, Anwar Ibrahim tanpa berfikir panjang terus menuduh UMNO yang menutup cerita sebenar.

Patutnya Anwar ceritakan bagaimana kelam-kabutnya dia ke Doha bertemu dengan pimpinan HAMAS termasuklah Khalid Misy'al. Malah Perdana Menteri Palestin, Ismail Hanniyeh juga tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Anwar dan disiarkan oleh Wall Street Journal. Perasaan tidak puas hati itu disuarakan kepada Nasaruddin Mat Isa yang bertemu dengannya baru-baru ini. (RUJUK DI SINI)

Apakah semua nama-nama itu, telah ditohmah oleh UMNO? Adakah mereka semua hanya membaca Utusan Malaysia dan tidak faham Bahasa Inggeis ynag menjadi bahasa pengantar Wall Street Journal?

Anwar sendiri perlu menjawab, berapa banyak duit rakyat Selangor yang telah digunakannya untuk dia terbang ke Dubai dan Turki untuk dia begambar tetapi kemudian dia sensiri yang mengeluarkan kenyatan untuk tokoh-tokoh yang ditemuinya. Menapa tokoh-tokoh itu tidak menjawab sendiri atau memberikan penjelasan berhubung pertemuan dengan Anwar Ibrahim.

Kenapa Anwar yang menjadi jurucakap?

Dan kenapa Anwar masih menyalahkan Umno dan media tempatan kalau yang marahkan dia adalah tokoh pejuang Palestin dan umat Palestin luar negara?

Siapa sebenanrnya yang Anwar nak berbohong?

0 comments

NAK MAMPUSLAH KALAU MURSYIDUL AM BERANI GELENG KEPADA ANUGERAH TUHAN!!!

nik az
Akur saja ler..
Angguk saja ler..
Setuju je ler..
Sokong je ler..

Wahai Mursyidul Am, wahai dewan ulamak PAS, wahai pemuda PAS, wahai sekelian ahli2 PAS!!

Anugerah Tuhan Tuan Hj Anwar telah mengeluarkan kenyataan di WSJ yg mana tiada antara kamu yg faham!

Tuan Hj Anwar Ibrahim..Anugerah Tuhan, mana ler rakyat2 biasa yg berfikiran cetek, sempit dada, dan tidak jauh pandangan boleh faham..

Kata2 Tuan Hj Anwar, Anugerah Tuhan, penuh ngan hikmah yg trsurat, trsirat lagi terbelit dan berbelit2..mana ler kamu semua nak faham.

Sedangkan Khalifah GUan Eng tu pun sukar difahami..apa lagi Kata2 Anugerah Tuhan!!

Angguk2 je ler..Sokong je ler..Setuju je ler..

Orang2 UMNO jeles je tu..pasal dorang pun tak faham segala hikmah, segala tersurat lagi tersirat kata2 Hj Anwar, kalau mereka faham tentulah Hj Anwar tak dipecat dari UMNO!!

HJ Anwar pemimpin tertinggi bagi parti yg dipimpin oleh ulamak...eh eh eh.

-aa

0 comments

MAK NYAH KENA BALUN!!! PADAN MUKA!!!!


KUANTAN - “Saya hanya mampu menjerit apabila hayunan rantai besi yang berikat mangga itu terkena tepat di kepala,” kata juru mekap yang menjadi mangsa serangan enam lelaki di depan Wisma Delima, Jalan Haji Abdul Aziz, semalam.

Menceritakan kejadian itu, mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Rozita berkata, dia bersama rakannya, Shasha sedang berjalan di kawasan berkenaan kira-kira jam 3.30 pagi, sebelum didatangi enam lelaki menaiki motosikal.

“Tanpa sebarang amaran, tiga daripada mereka terus memukul saya menggunakan besi, topi keledar dan rantai besi berikat mangga, manakala yang lain berada di atas motosikal,” katanya.

Rozita berkata, begnya disentap hingga putus sebelum pukulan bertubi-tubi hinggap di bahagian belakangnya.

Katanya, dia tidak mampu melawan dan ketika itu, rakannya Shasha datang membantu, tetapi turut menjadi sasaran tiga lelaki yang memakai baju dan jaket serba hitam.

Rozita, yang ketika itu berlumuran darah, lari menyelamatkan diri, tetapi apabila menyedari rakannya juga dipukul, dia kembali ke arah rakannya sebelum rebah di situ.

“Selepas lebih lima minit, enam lelaki itu menghilangkan diri dengan motosikal. Ketika itu saya hanya separa sedar di pangkuan Shasha,” katanya.

Sementara itu, Shasha yang masih lagi trauma dengan serangan itu, tidak menyangka kumpulan lelaki itu tergamak memukul mereka dengan besi dan topi keledar.

Katanya, dalam keadaan kelam kabut dan darah yang mengalir di kepala, ada individu yang kebetulan lalu di jalan itu dan menghantar mereka ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA).

“Ketika itu saya memang tidak berdaya sementelah melihat rakan yang hampir pengsan di pangkuan. Nasib baik ada orang lalu di kawasan itu dan membawa kami ke hospital,” katanya.

Akibat serangan itu, Rozita menerima enam jahitan di kepala, luka di dahi, lebam di bahagian bahu, belakang dan lengan, manakala Shasha pula luka di bahagian kepala dan lengan.

Rakan mereka yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd Bakri, 50-an berkata, kumpulan mak nyah itu menggelar lelaki yang menyerang mereka Geng Anti Maknyah kerana sebelum ini kira-kira 12 kali kejadian sama berlaku membabitkan 10 mangsa.

Katanya, kumpulan lelaki itu akan bertindak di antara jam 1 pagi hingga 5 pagi, tetapi tidak mengambil barang penting atau beg duit dan hanya menyerang serta memukul mangsa.

“Kes ini sebenarnya sudah berlaku enam bulan lalu, tetapi kini lebih kerap terutama di Jalan Bukit Ubi, Jalan Wong Ah Jang dan Lorong Pasar.

“Mereka selalu diserang dan menggunakan senjata sama. Mereka tidak mengambil wang, tetapi akan mencederakan mangsa,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Khas Ahli Parlimen, Sim Chon Siang berharap, kum­pulan mak nyah itu mendapat pembelaan sewajarnya kerana menjadi mangsa kejam lelaki tidak berperikemanusiaan itu.

“Walau siapa pun mereka, kita berharap mak nyah ini dapat hidup selesa tanpa gang­guan lelaki yang bersikap ganas seperti ini,” katanya ketika melawat Rozita dan Shasha di sini.

Dalam pada itu Ketua Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, Deputi

Superintendan Kamaruz­zaman Jaafar ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kes itu dan akan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan.


Ulasan TFK:

Tahu pulak golongan PONDAN SIAL ini minta tolong mengikut undang-undang. Yang mereka merayau di lorong belakang jam 3.30 pagi tu buat apa? Nak main guli atau berqiamullail?

Padan muka... TAHNIAH kepada golongan pembanteras Mak Nyah yang dinamakan sebagai Geng Anti Mak Nyah... kalau undang-undang Allah Taala tidak cukup menakutkan mereka, mungkin rantai besi, topi keledar dan batang kayu akan membuatkan mereka sedikit gusar untuk menjual lubang punggung secara bebas!!!

2 comments

HUSAM TAKUT SKANDAL DENGAN CHINA DOLL TERBARAI, AKHIRNYA MAIN SAMAN-SAMAN!!!


Maka memang betullah seperti yang dikatakan oleh kebanyakan orang, Husam Musa memang berperangai sebijik macam Anwar Ibrahim. Setiap langkahnya adalah langkah Anwar Ibrahim. Cuma tidak pula dapat dipastikan sama ada Husam Musa juga jenis TORON JUBUR JANTAN seperti yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Terbaru, Husam Musa menyaman seorang lagi blogger pro-UMNO yang lebih dikenali sebagai PAPAGOMO dengan kadar RM10 juta.

Menariknya, selain PAPAGOMO, portal rasmi PAS, HarakahDaily juga telah menamakan seseorang, lengkap dengan alamat rumah dan sebagainya sebagai usaha melakukan tekanan dan ugutan. Tindakan yang sebenarnya hanya akan menyusahkan Harakah, PAS serta Husam Musa sendiri!!!

Bukan kerja mudah untuk membuktikan seseorang itu adalah blogger itu ini kecuali sekiranya blogger itu jenis ego yang akan mengaku, dialah blogger yang dimaksudkan!

Semuanya kerana gambar yang telah disiarkan oleh KICKDEFELLA. Husam Musa tidak berani sentuh Kickdefella tetapi Husam Musa akan sentuh dan ugut sesiapa sahaja yang guna gambar itu.

Mungkinkah ada gambar lain yang sangat dibimbangi oleh Husam Musa dan dia tidak mahu gambar-gambar berkenaan tersebar dalam tempoh terdekat ini?

Husam Musa boleh menyaman sesiapa sahaja tetapi dia tidak boleh menyaman kebenaran!!!

Yang sahnya, China Doll yang ada di sebelahnya dalam gambar itu, memang China Doll dan bukannya photoshop edited!!!

0 comments

ANWAR TERPAKSA JEK NIK AZIZ SEBAB SOKONGANNYA KEPADA ZIONIS!!!


Sayu sungguh bila Anwar kata, hanya Nik Aziz yang faham dia. Nik Aziz sahaja yang pandai bagi nasihat kepadanya. Nasihat Nik Aziz tidak keras dan bersopan. Lainlah UMNO...

Kata Anwar Ibrahim, UMNO sentiasa menfitnahnya. UMNO buang sekerat kata-katanya dan hanya memilih ungkapan yang menunjukkan dia sanggup mati untuk mempertahankan keselamatan dan kewujudan Israel.

Kesian Anwar Ibrahim...

Hilang segala pandikuttinya... hilang segala heronya....

Semuanya kerana Zionis!

Nak kata UMNO yang buat konspirasi semuanya terutama dengan WSJ, lagilah mustahil. Yang bercakap adalah Anwar. Lainlah kalau yang bercakap tu, klon Anwar macam klon Anwar bedal China Doll dalam video seks itu. Anwar pun kalau disua mikrofon wartawan barat, KOTE BENGKOK dia punya perincian pun, dia akan sanggup terangkan secara habis-habisan.

Apa lagi yang dia nak pusing? Dah tak boleh pusing... jadi, satu-satunya cara adalah dengan menyandarkan kepada Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Hari itu, Nik Aziz kata kalau WSJ tak betul, saman sajalah... sebab Anwar memang kaki saman. Tapi berani ke Anwar saman? Kalau Utusan Malaysia tu, mungkin Anwar berani ler... kalau media barat, Anwar takkan berani usik. Silap-silap, Anwar sendiri yang akan pergi melutut meminta ampun dan maaf.

Tetapi yang menariknya, Anwar macam biasa, akan mula mengaitkan orang lain dalam kes dia. Dia kaitkan Tun Mahathir dengan Perdana Menteri Israel, sekaligus menunjukkan dia memang jenis manusia tidak sedar diri dan tidak tahu diuntung.

Lawaknya si Anwar Ibrahim... dia ingat dia Perdana Menteri dan Presiden Malaysia!!!

Satu-satunya cara, jek sajalah Nik Aziz... sebab Nik Aziz suka kena jek, ampu dan bodek... silap-silap nanti, Nik Aziz pun akan menyertai Anwar Ibrahim sekali menyokong kewujudan dan mempertahankan Israel!!!

0 comments

PATUT SAMAD SAID YANG KENA JAWAB!!!

Perhimpunan kumpulan ibu bapa sokong dasar PPSMI
15/02/2012 6:49pm

PETALING JAYA 15 Feb. - Satu kumpulan penyokong PPSMI (Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris) akan menganjurkan satu perhimpunan di Dataran PJ di sini pada 10 Mac ini bagi menunjukkan pendirian serius mereka mahukan kerajaan mengembalikan dasar itu.

Penyelaras kumpulan Ibu bapa Prihatin Selangor (CPS), Shamsudin Hamid berkata, antara 5,000 dan 10,000 ibu bapa akan menghadiri perhimpunan “Parents for PPSMI" (P4P) pukul 10 pagi, dan ia akan diadakan serentak di Pulau Pinang, Ipoh dan Sabah.

"Tujuan perhimpunan ini adalah bagi menyatakan sokongan kami kepada PPSMI. Kami mahu kerajaan mengembalikan dasar itu.

"Ini tidak bermaksud kita tidak hormat pada bahasa kebangsaan. Tapi, sila lihat dalam gambaran yang lebih luas, iaitu masa depan anak-anak kita,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

PPSMI dimansuhkan bermula tahun ini dan digantikan dengan dasar Memartabatkan Bahasa Malaysia dan Memperkukuhkan Bahasa Inggeris (MBMMBI). — BERNAMA


Elok Samad Said and the gang, dipanggil dan menjawab dan memberi ceramahnya pada perhimpunan ini..

Puak2 ni satu hal..masa riuh menentang sistem ni, senyap sepi!! Mana pi semua, awat tak buat perhimpunan gak..awat tak buat apa2!! saja nak tengok camner UMNO kena titik ka, saja nak peleceh UMNO ka, saja nak gelak ka????

Bila Kerajaan tunduk pada tuntutan ketika itu..dah nak buat perhimpunan pulak!!

Pehhh..................Piiiraaaahhhh, baik buat tuntutan minta semua dibuat dalam bahasa Mandarin!! tentu perhimpunan akan jadi lebih besar!!!! kalau boleh suruh simpan je BAHSA MELAYU dalam muzium je!!
UMNO, ok je ler...maklum ler kehendak rakyat!!!

Inilah akibatnya..polisi2 dan dasar dibuat dijalanan..bila wakil2 di Parlimen sibuk terjerit2 dan tak mahu berbahas!! Abih2 jalan keluar dari parlimen, protes konon...
Udah tu beritahu rakyat bahawa mereka tak dapat kebebasan utk brsuara..dijalanan bukan main kuat brceramah dan ajak berdebat..dalam parlimen tak nak berdebat!!!

Mangsanya..ialah bebudak!! Kanak2..anak2...
_____________________________________________________________
Puak2 yg riuh mertabatkan bahasa Melayu, leh sokong pempin yg tak reti cakap Melayu..piiiraaahhh!

Puak2 yg riuh nak mertabatkan bahasa Melayu, kemudian leh kata apa ada pada melayu..assobiyah tu!!!

Tiada langsung keikhlasan...bukan pasal Melayu, bukan pasal bangsa Melayu, bukan pasal bahasa Melayu, bukan pasal bahasa Inggeris..tapi saja nak mencari political mileage, lebih2 lagi jika ianya berpeluang nak menitik UMNO!!!

Begitu juga pasal agama, murtad, maksiat dsb..riuh jika ianya leh tingkatkan political mileage dan dapat menitik UMNO!!!

tidak ada kerana Allah swt dan RasulNya..tapi hanya kerana dendam kesumat dan hasad dengki ngan UMNO!!

Dulu PUTRAJAYA semasa pembinaannya, dikatakan projek membazir, projek air mata rakyat..kini jadi pojaan dan rebutan dan termimpi2 setiap hari..agama digadai, maruah digadai, bangsa digadai, negara digadai..

Benar kata Arwah Fadhil Noor..jika BA (BARISAN ALTERNATIF-PKR, DAP, PAS) menang, kita akan lelong PUTRAJAYA.
Rupa2nya...bukan lelong PUTRAJAYA, tapi lelong maruah bangsa dan agama!! diatas pempinan ulamak pulak tu!!!
La ni dah jadi PAKATAN..PAKAT2 bungkus Melayu, PAKAT2 bungkus Islam..jgn risau ianya dibawah petunjuk Mursyidul Am, dan naungan Anugerah Tuhan
-aa

0 comments

Wednesday, February 15, 2012

TUBUHKAN SURUHANJAYA SIASATAN TENTANG GAMBAR LUCAH ELIZABETH WONG!!!

Wednesday, February 15, 2012

Sehingga ke hari ini, tiada sebarang suara yang kedengaran daripada Elizabeth Wong berhubung penyiaran gambar-gambar barunya yang bukan sahaja memaparkan kelucahan melampau, tetapi juga memaparkan satu lagi budaya politik kotor dalam PKR yang mungkin kurang diperhatikan atau dipedulikan oleh ahli-ahli PKR atau penyokong Pakatan Rakyat sendiri.

Siapa sebenarnya yang merakamkan gambar Elizabeth Wong?

Jawapannya adalah Helmi Malik.

Mengapa Helmi Malik merakamkan gambar lucah Elizabeth Wong, padahal dia adalah ahli PKR dan kekasih Elizabeth Wong?

Jawapanya ialah, Helmi Malik sebenarnya telah diarahkan seseorang untuk berbuat begitu.

Begitu juga dengan kamera gedabak yang ditemui dalam bilik Menteri Besar Selangot. Mengapa sehingga kini keputusan siasatan tentang kamera pengintip gedabak itu tida, diumumkan?

Justeru, satu suruhanjaya siasatan perlu dibentuk untuk menangani masalah ini. Elizabeth Wong jelas menjadi mangsa kepada permainan politik dalaman PKR. Menjadikan kemaluannya sebagai umpan dan modal politik, merupakan kaedah terpantas untuk menyingkirkan Elizabeth Wong sekaligus menghapuskan halangan kepada orang tertentu dalam PKR yang sedang mengatur orang-orangnya!!!!

0 comments

PAS MAKIN HURU HARA DIBUAT DEK MURSYIDUL AM!!!


Semada terlalu percaya kepada Anwar Ibrahim atau ada agenda politiknya yg tersendiri, Nik Aziz sentiasa pertahankan "kesucian" Anwar Ibrahim.
Walaupun Hj Anwar sering dituduh berbagai2 satu demi satu..dan semua tuduhan2 tersebut berturut2 dan perkara yg sama, Tuan Guru Mursyidul Am menafikan sekeras2nya dan anggap semuanya ada angkara fitnah dan usaha menganiaya Hj Anwar. Keteguhan dan kesungguhan Tuan Guru Mursyidul Am menyebabkan sekelian ahli2 PAS dan para ulamak dalam PAS "terpaksa" berdiri teguh dibelakang Tuan Guru Mursyidul Am walau besar mana kesalahan dan dosa Hj Anwar Ibrahim..walaupun hati2 mereka mengakui ada kebenaran segala pertuduhan keatas Hj Anwar.

Mereka terpaksa menggigit gigi2 geraham mereka, mereka menelan bulat2 segala dosa maksiat Hj Anwar dan konco2nya, menelan segala kehinaan yg satu demi satu dilemparkan oleh DAP keatas mereka, membiarkan kepala2 mereka diketuk2 dan dipijak2 oleh Majlis Peguam dan Datuk Ambiga (negara masih mengiktiraf seseorang yg terang2 menentang titah yg dipertuan Agong dan meludah undang2- 2 rukun negara diludah dan dipijak oleh Datuk Ambiga), mereka merelakan sedara2 seIslam mereka diusahakan untuk dimurtadkan secara beramai2 dan menyingkir seseorang yg cuba pertahankan keislaman mereka.

Mereka kerahkan juak2 mereka bertempur ngan pihak polis dan sanggup "syahid" demi perjuangkan agenda perjuangan Datuk Ambiga dan Hj Anwar..mereka pejam mata atas usaha kemurtadanan yg diusahakan, pejamkan mata atas keinginan mereka "menghalalkan" perkara yg Allah swt haramkan.

Tuan Guru Mursyidul Am, demi Hj Anwar dan Datuk Ambiga..telah bimbing ahli2 PAS menentang Allah swt dan undang2 Allah swt...sebab tu Hudud di"diam"kan..dan semua tu dilakukan atas nama "SAHSIAH ISLAM"!!!!!

Tiada siapa mahu sedarkan Tuan Guru Mursyidul Am, malah terus menerus membiarkan buat kenyataan demi kenyataan..dan kabor pada orng tua tersebut bhawa penyataan dan penuduhan adalah taktik kotor politik UMNO.

Sehingga Allah swt "membuka" sendiri ngan penyataan Hj Anwar..nak kata dan nak tuduh WSJ sebagai alat UMNO.

Kerana terbakar hasad dan dendam kesumat menafikan Tuan Guru Mursyidul Am melihat yg mana lebih utama..sehingga bukan UMNO diperanginya tetapi Allah swt dan RasulNya. Sehingga Allah swt membuat Hj Anwar buat penyataan atas Israel..tetapi Tuan Guru Mursyidul Am masih berharap yg WSJ telah memutar belitkan kenyataan Hj Anwar...bagi Tuan Guru Mursiydul Am, Barat pula cuba menganiaya Hj Anwar!!

Begitu sekali....

Tuan Guru Mursyidul Am, telah bungkuskan dan hancurkan kepempinan Ulamak yg menjadi teras perjuangan PAS selama 50 tahun lebih..ranapkan perjuangan menegakkan negara Islam yg mana tiba2 ianya bukan lagi perintah Allah swt..perintah2 Allah swt Hudud dikapankan!!

Keadilan Islam dibelakangkan..keadilan sejagat pula diperjuangkan.
Akhlak2 mulia Islam digantikan ngan perjuangan kebebasan melakukan seks tanpa ikatan walaupun sesama jenis.

Orang2 kampung dikabornya bahwa PAS yg menguasai PAKATAN.
Orang2 kampung dikaborkan..bahwa semua ni hanya lakonan politik saja dan bersabor ler.
Orang2 kampong dikabor..bahwa bila PAKATAN dapat kuasai Pusat dan Putrajaya, HUDUD akan ditegakkan, Negara Islam akan ditegakkan..
Orang2 kampong telan bulat2...parti mereka yg dipimpin oleh ulamak dan dijaga oleh TUAN GURU MURSYIDUL AM takkan sekali2 bohongi mereka dan aniaya mereka!!

Wahai ahli2 PAS yg masih ada mata, yg masih ada telinga, yg masih ada akal, yg masih boleh berfikir dan mengenali mana yg haq dan mana yg batil..apa perlu kamu lakukan????

Sekarang bukan lagi perjuangan melawan UMNO, menawan PUTRAJAYA, tapi perjuangan maruah2 agama yg semakin menipis dalam PAS sendiri..PAS, tahap kebebasan dan hak asasi serta liberalism dah melebehi mana2 parti sekular dalam dunia. BANGUNLAH!! apakah tidak lagi ada mujahid dalam PAS???

0 comments

HABIS KAMPUNG MELAYU NAK DIJADIKAN TANAH PERKUBURAN BUKAN ISLAM DI SUNGAI KOB!!!

Untuk apa sebenarnya Memorial Park atau Perkuburan Swasta terbesar di Asia Tenggara di bina di Sungai Kob, Karangan, Kedah? Berapa keratkah manusia yang bukan beragama Islam dan bukan berbangsa Melayu yang tinggal serta bermukim di Sungai Kob sehingga perlu diwujudkan sebuah tanah perkuburan swasta terbesar di situ?

Siapa sebenarnya yang telah meluluskan tanah yang berstatus pertanian untuk dijadikan Tanah Berstatus Perkuburan di Sungai Kob?

Perniagaan Memorial Park mungkin amat menguntungkan tetapi dengan membinanya di tengah-tengah kawasan bermajoriti Melayu-Islam, ia sebenarnya telah menghina orang Melayu dan agama Islam di kawasan tersebut. Sungai Kob terletak di Mukim Karangan. Mukim Karangan adalah salah satu daripada mukim yang terdapat dalam DUN Kulim. DUN Kulim pula disandang oleh PKR menerusi.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

Blog Archive

Labels