IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Saturday, January 28, 2012

MEH KITA DENGAR APA KELENTONG ANWAR TENTANG ISRAEL!!!

Saturday, January 28, 2012

Anwar Ibrahim memberikan ikrarnya bahawa jikalau Pakatan berjaya menguasai Putrajaya, Pakatan akan membantu mempertahankan kewujudan Israel. Sekaligus dalam bahasa yang lebih mudah, Anwar akan memimpin Malaysia menjadi sebahagian daripada pecacai Israel dan Zionis dunia boleh berbuat sekehendak hati mereka di negara ini.

Itu yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim. Dan ikrarnya itu pula dipetik oleh Wall Street Journal, medium yang paling disukai dan dipercayai oleh Anwar Ibrahim semenjak dari zaman dahulu lagi.

Sehari dua ini Anwar pasti akan diserang kerana janjinya itu. Anwar pula pasti akan tesenyum kerana sekali lagi dia berjaya mencuri tumpuan dan membuatkan orang ramai di Malaysia terus memperkatakan tentang dirinya. Peduli apa sama kebencian sebahagian orang Islam di Malaysia terhadap kenyataan tersebut. Yang paling penting, Anwar bukan sahaja berjaya mencuri tumpuan, sebaliknya kerana berjaya sekali lagi mencetuskan buah baru untuk Pakatan Rakyat menghentam UMNO dan Barisan Nasional.

Negara Zionis Israel adalah negara haram yang diwujudkan oleh Britain dan negara-negara Eropah yang enggan menerima Yahudi Zionis sebagai sebahagian daripada struktur masyarakat mereka. Negara haram Zionis Israel yang sepatutnya diwujudkan di Argentina kemudiannya dipindahkan ke Palestin kerana hanya kaum Arab sahaja yang boleh melayani Yahudi Zionis.

Tidak ada negara yang sanggup bersahabat dengan Israel dari kalangan negara Islam kecuali pemimpin negara Islam itu telah dipegang telurnya oleh Amerika Syarikat. Dan walaupun pemimpin UMNO-BN dikatakan telur mereka dipegang oleh Amerika Syarikat tetapi setakat hari ini, tidak ada seorang pyn dari kalangan mereka yang berani menyatakan kesanggupan untuk menjaga kewujudan dan keselamatan negara Zionis Israel.

Yang berani berbuat begitu hanyalah mereka yang sangat yakin bahawa Israel dan bapa angkat musuh Allah Taala sudah memberikan keyakinan kepada mereka akan bantuan dalam segala segi. Tanpa sokongan sebegitu amat mustahil makhluk yang mengakui mereka adalah beragama Islam akan bermulut lancang sebegitu rupa.

0 comments

NGAKU AJERLAH, PAS MEMANG TAKUT DENGAN HASAN ALI!!!!


SEHINGGA hari ini Pas dan Pakatan masih gagal melekatkan imej buruk pada insan yang bernama YB Datuk Dr Hasan Ali.Pelbagai usaha dan label buruk telah dan sedang cuba dilekatkan pada batang tubuh Hasan Ali, tapi hingga kini Pas dan rakan pakatannya masih belum menemui racun perosak terbaik yang boleh membunuh keyakinan penyokong Pas dan pakatan terhadap insan ini.

Nak label Hasan Ali mengkhianati perjuangan Pas, tak boleh kerana Pas sendiri yang pecat hasan.Alasan pemecatan juga sangat rapuh. Hanya atas alasan tidak mentaati persefahaman yang telah dipersetujui antara komponen pakatan.

Nak label Hasan sebagai pengkhianat kepada perjuangan Islam Pas langsung tak boleh sebab Hasan Ali lagi keras prinsip perjuangan Islamnya dari pemimpin Pas yang lain.

Hasanlah satu-satunya pemimpin Pas yang begitu konsisten memerangi isu-isu yang menggugat Islam dan kesuciannya. Malahan Hasan menerima hukum pecat adalah disebabkan isu yang berkaitan murtad dan pembenterasan gejala maksiat di Selangor.

Usaha melabel Hasan sebagai agen UMNO juga kelihatan gagal sama sekali. Jika Pas berjaya menanam imej ini pada dahi Hasan Ali sudah pasti Pas dan pakatan akan berasa lega yang teramat. Mudahlah kerja-kerja untuk mempertahankan sokongan ahli Pas terhadap parti.

Amat malang bagi Pas kerana pendekatan mencemar nama Hasan Ali melalui label sebagai agen UMNO tidak dapat meyakinkan penyokong Pas yang jujur kepada perjuangan Islam.

BACA SETERUSNYA DI PERAKTODAY

0 comments

TELUR AZIZ BARI BENGKAK DIJENTIK AZIZAN RAZAK!!!


Aziz Bari fikir, dia sudah hebat sangat. Mentang-mentanglah puak-puak Pakatan yang tak cukup akal menggelarkan dia sebagai Pakar Perlembagaan dan Pakar Undang-Undang, dia fikir orang lain tidak lebih pakar berbandingnya. Tetapi dia tersilap besar apabila dia fikir, dia adalah Azmin Ali yang boleh MENGARAHKAN PAS SELANGOR memecat Hasan Ali dengan mengulangi taktik yang sama terhadap Menteri Besar Kedah, Azizan Abdul Razak atau OSTAT KITA.

Balasan jawapan daripada OSTAT KITA biasanya AMAT MENYAKITKAN HATI. Dan ternyata, dia memang MENYAKITKAN HATI puak Pakatan apabila menyatakan bahawa BUKU JINGGA bukanlah AL QURAN sebagai mandatori. Bahkan BUKU JINGGA juga bukan boleh diikut semuanya.

Walhal semenjak BUKU JINGGA mula diperkatakan oleh Pakatan, subjek tersebut digambarkan sebagai KITAB YANG TIDAK ADA CACAT CELA. Jangan ada sesiapa pun yang berani mempertikaikan tentang BUKU JINGGA mahupun isi kandungannya, pasti dianggap pihak yang mempertikaikannya bukan sahaja dibelasah sebaliknya dicop sebagai BONGOK, BAHLOL dan BODOH.

Kini OSTAT KITA menyerang BUKU JINGGA lagi. Label UMNO yang dilekatkan ke batang tubuhnya, kini semakin melekat kuat apabila BUKU JINGGA dikatakan sebagai buku yang ada cacat cela. Aziz Bari yang merupakan salah seorang daripada pemikir untuk BUKU JINGGA.

Aziz Bari mendesak agar OSTAT KITA menggunakan kuasanya untuk mengangkat penggantungan ke atas lima orang pelajar KUIN kerana penggantungan tersebut bertentangan dengan BUKU JINGGA. Desakan itu dijawab oleh OSTAT KITA sebagai, buta perut dan butanya hati Aziz Bari kerana Menteri Besar Kedah tidak boleh mempengaruhi keputusan universiti berkenaan apatah lagi kes berkenaan telah pun dibawa ke mahkamah.

Tidak ada perkara lain yang paling menarik selain daripada CABARAN OSTAT KITA agar PAKATAN memecatnya. Persoalannya, mampukah di kalangan sesiapa pun dari Pakatan yang berani mencuba untuk memecat OSTAT KITA? Bertelurkah untuk Aziz Bari mengeraskan dan mengulangi kenyataannya agar OSTAT KITA dipecat dari PAS atau telur AZIZ BARI AKAN BENGKAK bila dijentik Azizan Razak?

Mahfuz!!!! Mana hang pi?

0 comments

HADI BAYANGKAN TAK BERTANDING LAGI, NIK AZIZ BILA PULA?!!!


Presiden PAS telah membayangkan yang dia mungkin tidak akan bertanding dalam PRU akan datang tetapi berbahasa dengan alasan kalau parti menetapkan dia perlu bertanding, maka dia akan menurut.

Dan sudah tentulah alasan yang diberikan adalah, dia sudah terlalu lama berada dalam arus politik, malah telah berada dalam saf kepimpinan PAS semenjak dia berusia awal 30-an.

Yang paling kuat melompat kalau Hadi Awang tidak bertanding sudah tentulah puak Anwarinas dalam PAS yang mahu menukarkan parti itu menjadi sayap agama DAP yang bukan sahaja menyembah DAP dan Kit Siang tetapi yang paling penting sentiasa menjadi tulang belakang Anwar Ibrahim.

Walaupun usia dan peluang kepada pemimpin muda dijadikan sebagai alasan, namun perkembangan mutakhir menyaksikan Hadi Awang kehilangan teras dan tulang belakang peribadinya dalam parti selepas Anwarinas melancarkan gerakan menghapuskan PARASIT dalam parti tersebut.

Dengan kepincangan Majlis Syura dan Dewan Ulama, Hadi Awang sebenarnya semakin bersendirian dalam parti berkenaan. Penguasaan puak Anwarinas pula semakin ketara terutama selepas kemenangan Mat Sabu selaku Timbalan Presiden PAS.

Seandainya benar Hadi Awang menetapkan yang dia tidak akan bertanding lagi dalam PRU akan datang, pihak yang paling terjejas sudah tentulah Anwar dan DAP. Kekuatan PAS sekarang ini masih lagi begantung kepada Hadi Awang dengan jenama ULAMA dan tanpa Hadi, label ULAMA hanya akan tinggal sebagai berhala usang semata-mata.

Anda fikir Hadi akan 'besara'? Kalau itulah yang anda fikirkan, dan bergembira, anda tersilap kerana kenyataan tersebut tidak lebih daripada menagih simpati semata-mata!!!

1 comments

JANGAN FITNAH ANWAR DENGAN VIDEO BARU!!! ITU BUKAN ANWAR!!!

Blog-blog pecacai Pakatan sudah mula memainkan dan mendendangkan lagu menafikan lelaki yang wujud dalam video 'terbaru' adalah Anwar Ibrahim. Malahan dikatakan pula bahawa pada tarikh rakaman. Dengan kata lain, lelaki yang terlalu mirip seperti Anwar Ibrahim di dalam video tersebut, 'bukanlah' Anwar Ibrahim sebaliknya 'seseorang yang' menyamar sebagai Anwar Ibrahim.

Benarkah Anwar tidak berada di Bangkok sebaliknya berada di Jakarta pada tarikh berkenaan sebagaimana yang dipertahankan?

Disebabkan itu, Muhammad Nur Manuty, Ketua Penerangan KEADILAN cuba bercerita tentang FITNAH dan Islam... semenjak kebelakangan ini, Muhammad Nur Manuty cuba menjernihkan imej PKR yang terpalit dengan skandal seks terlarang Anwar Ibrahim dengan Islam!

Konon-kononnya masyarakat TIDAK AKAN PERCAYA dengan video tersebut. Malah konon-kononnya videot tersebut TIDAK BERKESAN untuk menjatuhkan kredibiliti Anwar.

Kalau dah tahu masyarakat tak percaya, mengapa takut sangat kalau video terbaru dari Bangkok itu disiarkan? Kenapa jadi pandai pula nak bercerita tentang Islam padahal selama ini, fitnah dan tohmahan adalah asas kewujudan PKR dan Muhammad Nur Manuty sendiri?

Anwar tidak berada di Thailand? Orang ramai tak percaya dan video itu tidak berkesan?

Tengok dan siar dululah!!!


0 comments

ORANG MELAYU MEMANG DICIPTAKAN UNTUK DIPECAHKAN!!!


Secara kasar dan heboh diperkatakan ialah perpecahan dikalangan bangsa Melayu..ada bangsa lain berpendapat ini adalah satu keuntungan dan kebaikan pada mereka.

Bangsa2 lain bertepok sorak bila pempin2 Melayu melihatkan kebimbangan atas perpecahan yg berlaku...pempin2 Melayu juga bercakaran saling tuduh menuduh sapa yg telah pecah belahkan orang2 Melayu..hanya satu je pempin melayu yg tak pernah suarakan kebimbangannya kerana terlalu bimbang dan sentiasa dikejar masalah kotenya sendiri..pempin2 lain sentiasa dikejar ngan permasalahan negara, rakyat, kuasa, dan wang..tapi dia pula sering dihurung permasalahan kote nya, lepas satu, satu..tak tahu nak renti..

pehhh...

Kembali pada perpecahan dan perpaduan...

Perpecahan bangsa Melayu sepatutnya dibimbangi oleh sekelian pempin2 negara dan masyarakat tak kira apa bangsanya..kerana mereka juga duduk satu bumbung ngan bangsa2 Melayu. Bangsa2 di malaysia bukannya duduk lain2 negara..satu kampung, satu taman, satu apartment, satu condo, satu pejabat, satu kilang, dan satu negara!

Perpecahan Melayu adalah perpecahan rakyat Malaysia..perpaduan Melayu adalah perpaduan rakyat Malaysia. Melayu adalah sebahagian rakyat Malaysia, Cina adalah sebagai rakyat Malaysia, India adalah rakyat Malaysia gitu juga yg lain2..perpecahan org2 Cina adalah menyusahkan rakyat Malaysia, perpecahan orang2 India bakal menyusahkan rakyat malaysia, apa lagi perpecahan orang2 Melayu..orang2 Melayu pecahkan sampan Malaysia, yg tenggelam ialah orang2 Melayu, Cina dan India..pasal semua duduk dalam satu sampan..

Bila Melayu bersatu..Malayan Union bungkus
Bila rakyat Malaysia bersatu..Malaya merdeka
Bila rakyat Malaysia bersatu..Malaysia ditubuhkan..
Bila rakyat Malaysia berpecah..pertumpahan darah 13 Mei berlaku..
Bila rakyat Malaysia bersatu kembali..macam2 dapat dihasilkan, KLIA, LRT, PLus, Komuter, Universiti2 dan kolej2, KLCC, F1 Sepang, Putrajaya, CyberJaya, ramai jurutera dan tenaga pakar tempatan, Petronas, Proton, MAS, FireFly, condo2 dan banglo2 berselerak, Air Asia, macam2 lagi...

Kini, cubaan pecah belahkan rakyat Malaysia telah kembali..jika berjaya maka satu demi satu kejayaan yg telah dibina akan runtuh satu persatu..

Libya hancur..bila rakyatnya dipecah belah
mesir huru hara..bila rakyat dipecah belah
Iraq hancur dan huru hara hingga kini..kerana rakyat dipecah belahkan

Begitulah halnya semua kerajaan2 didunia ni sejak dulu hingga lah kiamat..

Bak kata pepatah..Bersatu teguh, Bercerai roboh

Contoh pempin yg berusaha pecah belahkan rakyat Malaysia..bila jumpa Melayu, dia kabor Melayu ler tuan..bila jumpa Cina, dia kabor Cina ler tuan...bila jumpa India, dia kabor India ler tuan.

Hakikatnya..tiada siapa tuan di Tanah melayu. Kerana setakat ni mana2 dari bangsa di Tanah melayu ni mati tanpa bawa seketul dari harta di Tanah Melayu..walaupun 10 sen.

Tuan Tanah ini ialah rakyat Malaysia yg masih hidup diatasnya..yg nak hancurkan atau nak suburkan, rakyat Malaysia lah penentu!!

aa-

0 comments

KOTE BENGKOK UNTUK RAKYAT!!!


Kabornya Anwar nak berdebat ngan Najib, bukannya kehendak dia tapi kehendak rakyat..kabornya debat terbuka ni penting bagi rakyat dan menyuburkan perbahasan dan perdebatan yg terbuka.

Kabornya nak brdebat pasal kepentingan rakyat!! kebajikan rakyat!! dan golongan professional masyarakat ingin bebenor melihat perdebatan ni dilakukan..

spt biasa Anwar dan penyokong2nya rasa pandai..rasa bijak..rasa telus.

mmm professional kita..professional bebenor ler. Parlimen tu tempat apa? Bukankah tempat prdebatan dan perbahasan wakil2 yg dipilih oleh rakyat demi kepentingan rakyat!! Bakor je Parlimen..berdebat je kat pasor2..semua orang leh tengok!!

Pasal apa nak buat terbuka? pasal leh bawa penyokong ramai2..penyokong yg leh bersorak, yg pasti bersorak walaupun tak tahu benda butir yg diperdebatkan.

Apa yg nak didebatkan? Lihat je ler sekeliling..BN gagal atau PAKATAN yg gagal mentadbir dan menguruskan negara?
BN atau PAKATAN yg keluarkan negara dari kemelesetan ekonomi akibat diserang oleh penyangak mata wang? Sedangkan sekelian negara asean..Filipina, Thailand, Indonesi tersungkur jatuh melukut pada kaki IMF..BN atau PAKATAN yang menerajui negara membelah serangan Tsunami matawang? Ketika pempin tertinggi sedang berbulan madu dipenjara..pempin2 BN atau pempin2 PAKATAN yg berhempas pulas?

Sekarang ketika dunia menghadapi tekanan kenaikan harga makanan dan minyak..sapa yg bertungkus lumus menstabilkan harga makanan dan minyak, BN atau PAKATAN? PAKATAN yg kabornya lebih arif tentang ekonomi, lebih berkebajikan dan tahu formula utk menurunkan harga makanan dan harga minyak tapi apa yg dah mereka berjaya lakukan dinegeri2 dan rakyat yg dinaungi oleh mereka? Cuba citer wahai pempin2 PAKATAN dan penyokong2 PAKATAN?
Ketika pempin2 BN dan rakyat berhempas pulas mengharungi tekanan demi tekanan..PAKATAN pula sibuk ngan kes TBH , sibuk ngan kes Anwar Liwat 2, sibuk ngan kabor Mat Indera hero negara, sibuk ngan demo demi demo dari Berseh 2.0 kepada Himpun bebas anwar 9 Januari baru2 ni. sibuk kapal selam tak leh selam, sibuk ngan kerajaan 16 Sept, sibuk ngan cincin Rosmah, sibuk ngan lembu2 Shahrizat, sibuk ngan umah Khir Toyo 20 juta RM..semua perkara yg mereka sibuk tidak ada satu pun mendatangkan keuntungan pada rakyat, tak satu pun berjaya turunkan harga makanan, tak satu pun berjaya turun harga minyak.

Najib sibuk keluar negara tarik pelabur agar rakyat termasuk rakyat dan pempin2 PAKATAN terus menerus menikmati kesenangan hidup...Anwar pula sibuk keluar negara utk mencari sokongan dan kenakan tekanan pada mahkamah bagi kes kote nakalnya..

Ketika Najib sibuk fikirkan dan usahakan Dana utk bantu rakyat2 Malaysia termasuk ler penyokong2 kote nakal agar terus hidup dan mampu harungi tekanan hidup..rm100 utk pelajar2 sekolah utk semua rakyat, BR1M utk semua rakyat, KR1M utk semua rakyat..dll
Anwar pula sibukkan semua rakyat ngan kes kote nya!

Wahai penyokong2 PAKATAN..tolonglah kabor apa kebajikan yg telah dilakukan utk rakyat..setakat ni cuma satu je yg aku nampak, 20 cm3 air percuma...tu pun utk rakyat Selangor..tu pun PUSAT yakni BN terpaksa fikir cam mana keperluan air rakyat Selangor utk 2,3 tahun akan datang!!

Demi KOTE nakalnya..negara, rakyat, keluarga, agama sanggup digadaikan!! patut ler orang yg dah berkawin jika sahih kesalahannya kena hukum mati!! Kerana ia sanggup gadaikan dunia dan akhiratnya kerana KOTEnya..

Nak debat konon demi kepentingan rakyat..piiirahhhh!! Mana penting? Kote atau rakyat!!
Kalau ditanya pada PAKATAN ..melayu dulu atau Malaysia..atau cina dulu atau Malaysia..atau India dulu atau Malaysia..atau Melayu dulu ke atau Islam..??

JAWABANNYA ....pastilah KOTE!!! (spt biasa jawaban tak relevan ngan soalan) lepas tu diringi sorakan takbir!! maklumlah selalu dengar lain bak kata Tok Guru.

Kote..kepala dia lebih kecil dari kepala otak dan kepala lutut..namun bila ia mengembang..kepala otak dan kepala lutut leh jatuh tergolek!!

Pengajaran..Berhati2lah ngan kepala Kote..

-aa

0 comments

DIA LAGI BESAR KEILMUWANNYA TETAPI DIA TIDAK PERNAH MENGAKU SEBAGAI TUAN GURU!!!



Mari kita MENANAM UNDI TERBESAR DAN TERPENTING untuk diri sendiri. Ini pemimpin teragung yang tidak rugi jikalau kita melabur kepada baginda... Dialah WAKIL GURU yang teragung dan tidak ada alam ini jikalau tidak kerana baginda s.a.w. Rahmat Allah Taala menyirami alam ini kerana baginda s.a.w...

Tidak ada WAKIL GURU yang lebih hebat darinya. Baginda tidak mewakili mana-mana parti politik. Baginda tidak muncul dengan mazhab mahupun fikrah. Baginda tidak menunjuk diri dan mengampu dirinya sebagaimana mereka yang bergelar TUAN GURU sekarang.

Justeru, marilah kita menanam saham kepada baginda, semoga saham kita itu akan dinilai dan akhirnya bertukar menjadi sukuk yang diberikan rahmat-Nya.


0 comments

20 MUKJIZAT YANG TERSIRAT DALAM AL QURAN


عشرون معجزة من معجزات القرآن الكريم
1- قال تعالى : ( ثٌمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاْءِ وَهِيَ دُخَاْنٌ ) فصلت 11 :
11. Kemudian dia menuju kepada penciptaan langit dan langit itu masih merupakan asap, lalu dia Berkata kepadanya dan kepada bumi: “Datanglah kamu keduanya menurut perintah-Ku dengan suka hati atau terpaksa”. keduanya menjawab: “Kami datang dengan suka hati”.

Nota :

Saintis mengesahkan bintang dan bumi dicipta oleh Allah SWT terdiri daripada bebrapa unsur termasuk unsur asap.


- أُلقِيَت هذه الآيات في المؤتمر العلمي للإعجاز القرآني الذي عقد في القاهرة و لما سمع البروفيسور الياباني ( يوشيدي كوزاي) تلك الآية نهض مندهشاً و قال لم يصل العلم و العلماء إلى هذه الحقيقة المذهلة إلا منذ عهد قريب بعد أن التَقَطِت كاميرات الأقمار الاصطناعية القوية صوراً و أفلاماً حية تظهر نجماً و هو يتكون من كتلة كبيرة من الدخان الكثيف القاتم ثم أردف قائلاً ( إن معلوماتنا السابقة قبل هذه الأفلام و الصور الحية كانت مبنية على نظريات خاطئة مفادها أن السماء كانت ضباباً ) و قال ( بهذا نكون قد أضفنا إلى معجزات القرآن معجزة جديدة مذهلة أكدت أن الذي أخبر عنها هو الله الذي خلق الكون قبل مليارات السنين ).
2- قال تعالى : ( أَوَلَمْ يَرَ الَّذِيْنَ كَفَرُواْ أَنَّ السَّمَوَاْتِ وَ الأَرْضَ كَاْنَتَاْ رَتْقَاً فَفَتَقْنَاْهُمَاْ ) الأنبياء 30 :
Dan tidaklah oarang-orang kafir itu mengetahui bahwa langit (ruang alam) dan bumi (materi alam) itu dahulu sesuatu yang padu, kemudian Kami pisahkan keduanya itu. (Q.S. Al-Anbiya’ : 30).

Ayat di atas membuktikan kejadian alam yang tersebut dalam Al-Quran adalah khabar daripada Allah SWT bukanlah daripada kata-kata Rasulullah SAW.


- لقد بلغ ذهول العلماء في مؤتمر الشباب الإسلامي الذي عقد في الرياض 1979م ذروته عندما سمعوا الآية الكريمة و قالوا: حقاً لقد كان الكون في بدايته عبارة عن سحابة سديمية دخانية غازية هائلة متلاصقة ثم تحولت بالتدريج إلى ملايين الملايين من النجوم التي تملأ السماء . عندها صرح البروفيسور الأمريكي (بالمر) قائلاً إن ما قيل لا يمكن بحال من الأحوال أن ينسب إلى شخص مات قبل 1400 سنة لأنه لم يكن لديه تليسكوبات و لا سفن فضائية تساعد على اكتشاف هذه الحقائق فلا بد أن الذي أخبر محمداً هو الله و قد أعلن البروفيسور(بالمر) إسلامه في نهاية المؤتمر.
3 – قال تعالى : ( وَ جَعَلْنَاْ مِنَ المَاْءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلاْ يُؤْمِنُوْنَ ) الأنبياء30 :
30. Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, Kemudian kami pisahkan antara keduanya. dan dari air kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?

Nota : Saintis mengesahkan semua kejadian tidak akan sempurna jika tidak mengandungi air.


- و قد أثبت العلم الحديث أن أي كائن حي يتكون من نسبة عالية من ا لماء و إذا فقد 25 بالمائة من مائه فإنه سيقضي نحبه لا محالة لأن جميع التفاعلات الكيماوية داخل خلايا أي كائن حي لا تتم إلا في وسط مائي. فمن أين لمحمد صلى الله عليه و سلم بهذه المعلومات الطبية؟؟
4- قال تعالى : ( وَ السَّمَاْءَ بَنَيْنَاْهَاْ بِأَيْدٍ وَ إِنَّا لَمُوْسِعُوْنَ ) الذاريات 47 :
47. Dan langit itu kami bangun dengan kekuasaan (kami) dan Sesungguhnya kami benar-benar berkuasa

Nota : Saintis telah mengesahkan langit sentiasa berkembang.


- و قد أثبت العلم الحديث أن السماء تزداد سعة باستمرار فمن أخبر محمداً صلى الله عليه و سلم بهذه الحقيقة في تلك العصور المتخلفة؟ هل كان يملك تليسكوبات و أقماراً اصطناعية؟!! أم أنه وحي من عند الله خالق هذا الكون العظيم؟؟؟ أليس هذا دليلاً قاطعاً على أن هذا القرآن حق من الله ؟؟؟
5- قال تعالى : ( وَ الشَّمْسُ تَجْرِيْ لِمُسْتَقَرٍّ لَهَاْ ذَلِكَ تَقْدِيْرٌ الْعَزِيْزِ الْعَلِيْمِ ) يس 38 :
38. Dan matahari berjalan ditempat peredarannya. Demikianlah ketetapan yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui.

Nota : Hadis telah mngesahkan Matahari bergerak selaju 43200 batu dalam masa satu jam. Pergerakkan Matahari selaju demikian tidak pernah tergelincir daripada laluan yang telah Allah SWT tetapkan.


- و قد أثبت العلم الحديث أن الشمس تسير بسرعة 43200 ميل في الساعة و بما أن المسافة بيننا و بين الشمس 92مليون ميل فإننا نراها ثابتة لا تتحرك و قد دهش بروفيسور أمريكي لدى سماعه تلك الآية القرآنية و قال إني لأجد صعوبة بالغة في تصور ذلك العلم القرآني الذي توصل إلى مثل هذه الحقائق العلمية التي لم نتمكن منها إلا منذ عهد قريب .
6- قال تعالى : ( وَ مَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقَاً حَرَجَاً كَأَنَّمَاْ يَصَّعَّدُ فِيْ السَّمَاْءِ ) الأنعام 125 :
125. Barangsiapa yang Allah menghendaki akan memberikan kepadanya petunjuk, niscaya dia melapangkan dadanya untuk (memeluk agama) Islam. dan barangsiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya[503], niscaya Allah menjadikan dadanya sesak lagi sempit, seolah-olah ia sedang mendaki langit. begitulah Allah menimpakan siksa kepada orang-orang yang tidak beriman.

[503] disesatkan Allah berarti: bahwa orang itu sesat berhubung keingkarannya dan tidak mau memahami petunjuk-petunjuk Allah. dalam ayat ini, Karena mereka itu ingkar dan tidak mau memahami apa sebabnya Allah menjadikan nyamuk sebagai perumpamaan, Maka mereka itu menjadi sesat.

Nota :

Kenyataan Allah SWT tentang manusia akan sesak nafas apabila berada lebih tinggi seperti anda menaiki kapal terbang. Kini anda boleh menilai sendiri kebenaran kenyataan maklumat yang Allah SWT salurkan melalui Rasulullah SAW.


- و الآن عندما تركب طائرة و تطير بك و تصعد في السماء بماذا تشعر؟ ألا تشعر بضيق في الصدر؟ فبرأيك من الذي أخبر محمداً صلى الله عليه و سلم بذلك قبل 1400 سنة؟ هل كان يملك مركبة فضائية خاصة به استطاع من خلالها أن يعرف هذه الظاهرة الفيزيائية؟ أم أنه وحي من الله تعالى؟؟؟
7- قال تعالى وَ آيَةٌ لَهُمُ اللَّيْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَاْرَ فَإِذَاْ هُمْ مُظْلِمُوْنَ ) يس 37
37. Dan suatu tanda (kekuasaan Allah yang besar) bagi mereka adalah malam; kami tanggalkan siang dari malam itu, Maka dengan serta merta mereka berada dalam kegelapan.

,
و قال تعالى : ( وَ لَقَدْ زَيَّنَّاْ السَّمَاْءَ الدُّنْيَاْ بِمَصَاْبِيْحَ ) الملك 5 :
5. Sesungguhnya kami Telah menghiasi langit yang dekat dengan bintang-bintang, dan kami jadikan bintang-bintang itu alat-alat pelempar syaitan, dan kami sediakan bagi mereka siksa neraka yang menyala-nyala.



- حسبما تشير إليه الآيتان الكريمتان فإن الكون غارق في الظلام الداكن و إن كنا في وضح النهار على سطح الأرض ، و لقد شاهد العلماء الأرض و باقي الكواكب التابعة للمجموعة الشمسية مضاءة في وضح النهار بينما السموات من حولها غارقة في الظلام فمن كان يدري أيام محمد صلى الله عليه و سلم أن الظلام هو الحالة المهيمنة على الكون ؟ و أن هذه المجرات و النجوم ليست إلا مصابيح صغيرة واهنة لا تكاد تبدد ظلام الكون الدامس المحيط بها فبدت كالزينة و المصابيح لا أكثر؟ و عندما قُرِأَت هذه الآيات على مسمع احد العلماء الامريكيين بهت و ازداد إعجابه إعجاباً و دهشته دهشة بجلال و عظمة هذا القرآن و قال فيه لا يمكن أن يكون هذا القرآن إلا كلام مص مم هذا الكون ، العليم بأسراره و دقائقه.
Nota : Allah SWT menceritakan tentang kejadian bintang dan fungsi Matahari dalam menghiasi alam ini secara santifik, semuanya ini membuktikan Allah SWT sendiri yang mengatur perjalanan Matahari dan bintang secara tepat sebagaimana sains berjaya mencapai maklumat tersebut pada hari ini.
8- قال تعالى : ( وَ جَعَلْنَاْ السَّمَاْءَ سَقْفَاً مَحْفُوْظَا ً) الأنبياء 32 :

32. Dan kami menjadikan langit itu sebagai atap yang terpelihara[959], sedang mereka berpaling dari segala tanda-tanda (kekuasaan Allah) yang terdapat padanya.

[959] Maksudnya: yang ada di langit itu sebagai atap dan yang dimaksud dengan terpelihara ialah segala yang berada di langit itu dijaga oleh Allah dengan peraturan dan hukum-hukum yang menyebabkan dapat berjalannya dengan teratur dan tertib.

- و قد أثبت العلم الحديث وجود الغلاف الجوي المحيط بالأرض و الذي يحميها من الأشعة الشمسية الضارة و النيازك المدمرة فعندما تلامس هذه النيازك الغلاف الجوي للأرض فإنها تستعر بفعل احتكاكها به فتبدو لنا ليلاً على شكل كتل صغيرة مضيئة تهبط من السماء بسرعة كبيرة قدرت بحوالي 150 ميل في الثانية ثم تنطفئ بسرعة و تختفي و هذا ما نسميه بالشهب، فمن أخبر محمداً صلى الله عليه و سلم بأن السماء كالسقف تحفظ الأرض من النيازك و الأشعة الشمسية الضارة؟ أليس هذا من الأدلة القطعية على أن هذا القرآن من عند خالق هذا الكون العظيم؟؟؟

Nota : Perjalanan Matahari yang laju dan kecepatan cahaya Matahari serta lapisan bumi yang sentiasa terpelihara membuktikan Allah SWT Yang Maha Berkuasa telah memelihara keselamatan ciptaanNya dengan begitu rapi dan teratur. SubhanAllah.

9- قال تعالى : ( وَ الْجِبَاْلَ أَوْتَاْدَاً ) النبأ 7

7. Dan gunung-gunung sebagai pasak?,
,و قال تعالى : ( وَ أَلْق َى فِيْ الأَرْضِ رَوَاْسِيَ أَنْ تَمِيْدَ بِكُمْ ) لقمان10 :

10. Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan dia meletakkan gunung-gunung (di permukaan) bumi supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu; dan memperkembang biakkan padanya segala macam jenis binatang. dan kami turunkan air hujan dari langit, lalu kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik.

- بما أن قشرة الأرض و ما عليها من جبال و هضاب و صحاري تقوم فوق الأعماق السائلة و الرخوة المتحركة المعروفة باسم (طبقة السيما) فإن القشرة الأرضية و ما عليها ستميد و تتحرك باستمرار و سينجم عن حركتها تشققات و زلازل هائلة تدمر كل شيء .. و لكن شيئاً من هذا لم يحدث.. فما السبب ؟
- لقد تبين منذ عهد قريب أن ثلثي أي جبل مغروس في أعماق الأرض و في (طبقة السيما) و ثلثه فقط بارز فوق سطح الأرض لذا فقد شبه الله تعالى الجبال بالأوتاد التي تمسك الخيمة بالأرض كما في الآية السابقة ، و قد أُلقِيَت هذه الآيات في مؤتمر الشباب الإسلامي الذي عقد في الرياض عام 1979 و قد ذهل البروفيسور الأمريكي (بالمر) و العالم الجيولوجي الياباني (سياردو) و قالا ليس من المعقول بشكل من الأشكال أن يكون هذا كلام بشر و خاصة أنه قيل قبل 1400 سنة لأننا لم نتوصل إلى هذه الحقائق العلمية إلا بعد دراسات مستفيضة مستعينين بتكنولوجيا القرن العشرين التي لم تكن موجودة في عصر ساد فيه الجهل و التخلف كافة أنحاء الأرض) كما حضر النقاش العالم (فرانك بريس) مستشار الرئيس الأمريكي (كارتر) و المتخصص في علوم الجيولوجيا و البحار و قال مندهشاً لا يمكن لمحمد أن يلم بهذه المعلومات و لا بد أن الذي لقنه إياها هو خالق هذا الكون ، العليم بأسراره و قوانينه و تصميماته) .

Nota : Fungsi gunung dan segala kejadian lain seperti padang pasir, lautan dan bumi yang berlapisan membuktikan Allah SWT telah mengimbangi kejadian ini agar ianya stabil dan selamat di diami oleh manusia dan lain-lain hidupan ciptaan Allah SWT.

10- قال تعالى : ( وَ تَرَى الْجِبَاْلَ تَحْسَبُهَاْ جَاْمِدَةً وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَاْبِ صُنْعَ اللهِ الَّذِيْ أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ ) النمل 88 :

88. Dan kamu lihat gunung-gunung itu, kamu sangka dia tetap di tempatnya, padahal ia berjalan sebagai jalannya awan. (Begitulah) perbuatan Allah yang membuat dengan kokoh tiap-tiap sesuatu; Sesungguhnya Allah Maha mengetahui apa yang kamu kerjakan.

- كلنا يعلم أن الجبال ثابتات في مكانها ، و لكننا لو ارتفعنا عن الأرض بعيداً عن جاذبيتها و غلافها الجوي فإننا سنرى الأرض تدور بسرعة هائلة (100ميل في الساعة) و عندها سنرى الجبال و كأنها تسير سير السحاب أي أن حركتها ليست ذاتية بل مرتبطة بحركة الأرض تماماً كالسحاب الذي لا يتحرك بنفسه بل تدفعه الرياح ، و هذا دليل على حركة الأرض

،فمن أخبر محمداً صلى الله عليه و سلم بهذا ؟ أليس الله ؟؟

Nota : Allah SWT menggerakkan atau memutarkan pusingan bumi sebanyak 100 kali dalam masa satu jam, sehingga anda boleh bayangkan bukit bukau berputar seperti pergerakkan awan-awan di langit. SubhanAllah, kekuasaan Allah SWT yang amay-amat perkasa.

0 comments

Friday, January 27, 2012

TAK ADA PULAK KIT SIANG SURUH TUBUHKAN SIASATAN DIRAJA UNTUK PENGUATKUASA MELAYU INI!!!

Friday, January 27, 2012

Lima orang penguatkuasa Majlis Bandaraya Bersejarah Melaka telah dibelasah oleh 40 orang TONTO ketika melakukan tugasan mereka memerangi judi haram di Taman Seri Duyong, Duyong, Melaka semalam. Salah seorang daripada mereka, Azizan Abas, 28, parah ditikam oleh TONTO tersebut dan sedang menerima rawatan di hospital, manakala empat penguatkuasa yang lain, telah diserang dengan rotan, kayu dan besi. (BERITA SELANJUTNYA DI SINI)

Kita nak tengok, adakah para pemimpin Pakatan akan cepat-cepat melalak agar satu siasatan intensif dan disegerakan digerakkan oleh pihak berkuasa sebagaimana yang mereka lakukan dalam kes Amirulrasyid, Teoh Beng Hock dan Sarbaini?

Namun kita sudah boleh menjangkakan bahawa para pemimpin Pakatan akan buat-buat pekak badak, apatah lagi apabila ianya melibatkan penguatkuasa dan penjawat awam Melayu yang cuba membasmi kegiatan judi haram yang biasanya dibiayai oleh sindiket yang berpihak kepada DAP.

Sehingga setakat ini, belum ada sepatah pun perkataan atau ulasan daripada pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, termasuklah dari kalangan PAS memandangkan TUAN BESAR mereka iaitu DAP belum lagi kedengaran, jadi mereka tidaklah berani mendahului.

Cuma yang pasti, apabila ianya membabitkan penjawat awam dan yang menyerang itu pula adalah kaum TONTO dan sindiket, jadi faham-fahamlah apa kesudahan cerita ini.... Lainlah kalau yang menyerang itu adalah penguatkuasa dan yang diserang itu pula adalah anggota penjenayah. Yang tu, mereka akan cepat-cepat melalak dan mendesak agar diwujudkan Suruhanjaya Diraja!!!

0 comments

KHALID SAMAD ADALAH IBN SABA' MODEN DI TANAH MELAYU!!!!


Abdullah bin Saba' merupakan figur yang paling menjengkelkan. Malah kaum dan Imam-Imam Syiah sentiasa cuba mencari jalan bagaimana hendak menolak atau menafikan kewujudan Abdullah bin Saba' kerana figur yang hidup pada zaman Khalifah Uthman bin Affan r.a ini merupakan pendiri agama Syiah yang 'mencuri' idea dan konsep tajalli Dzat Allah seperti yang diterima pakai oleh Kristian Saul.

Paling terkenal dan paling dilekatkan pada identiti Abdullah bin Saba' adalah MUNAFIQ yang kerjanya adalah mengucar-ngacirkan umat dalam segala segi termasuklah akidah dan siyasah. Dalam beberapa riwayat, dikatakan Abdullah bin Saba' telah dihukum bunuh dengan cara dibakar hidup-hidup. Manakala dalam riwayat yang lain, dia dikatakan telah dihalau ke Madain dan diperangi oleh khalifah-khalifah seterusnya.

Di Malaysia, kalau nak tengok identiti Abdullah Saba' yang paling dekat, bolehlah diperhatikan kepada Khalid Samad. Khalid Samad jelas cuba mendewa-dewakan CheguBard dan HINDRAF. Permusuhannya terhadap UMNO menjadikan lidah Khalid Samad amat mudah memutarbelitkan cerita sebenar.

Khalid Samad menasihati orang ramai agar menolak taktik politik samseng 'seperti yang diamalkan oleh UMNO'. Walhal yang samseng dalam kes di Kampung Jalan Kebun adalah CheguBard dan HINDRAF. Mengganggu orang kampung yang sedang ke masjid untuk berjamaah solat maghrib dan kemudian membuat bising mengacau tumpuan ibadat penduduk kampung, memang jelas merupakan perkara BUGHAH yang boleh dijatuhi hukuman pancung sampai mati.

Tetapi yang pastinya, Khalid Samad membela perbuatan CheguBard dan HINDRAF. Sebaliknya dia menyalahkan UMNO pula walaupun UMNO tidak terlibat langsung. Alasannya adalah, beberapa orang penduduk kampung yang datang mengepung dewan berkenaan memakai baju UMNO. Anehnya, tidak pula Khalid Samad menyalahkan syarikat-syarikat yang jenama mereka ada pada setiap pakaian yang tersarung ke badan pengepung-pengepung dewan tersebut. Barangkali kerana mereka bukan UMNO, maka syarikat-syarikat berkenaan AMAT MUSTAHIL terlibat sekali.

Pandai pulak Khalid Samad cuba menyalahkan UMNO kerana penglibatan golongan remaja yang menentang PKR dan Pakatan Rakyat. Kalau menyokong PKR, PAS dan terutama sekali DAP, lain pula cara cakapnya.

Macam tu ler perangai Ibn Saba'. Dia menjadikan Ali r.a sebagai Nabi, kemudian mengangkat Ali r.a sebagai Allah Taala dan akhir sekali menjadikan seluruh keluarga Ali r.a sebagai tajalli Allah Taala. Dan sebelum sampai ke peringkat itu, Ibn Saba' bermula dengan politik... Langkah yang dituruti dan dijejaki seratus peratus oleh Khalid Samad!!!!

0 comments

PERGADUHAN GANAS BAKAL TERCETUS DI JALAN KEBUN!!!


Maklumat yang baru diterima...

Penduduk Kampung Jalan Kebun diberitakan sudah bersedia untuk menanti kedatangan puak-puak PKR dan PAS yang cuba mrlakukakn provokasi dalam usaha Pakatan untuk menunjuk kuasa dan menunjuk hebat.

Ceramah UMNO dan PKR yang dibantu oleh PAS akan diadakan sebelah-menyebelah dan secara serentak dijangka akan menjadi panas ekoran kemarahan penduduk kampung yang masih marah ekoran kurang ajarnya CheguBard dan HINDRAF di kampung itu bebearapa lepas dengan menghina ritual agama penduduk.

Dijangkakan Anwar Ibrahim akan pergi ke ceramah tersebut dalam misi memujuk.

Walaupun berdasarkan berita mutakhir, PKR terpaksa mengalah dan memindahkan tapak ceramah ke dewan di mana HINDRAF kena belasah kerana tidak mahu bertembung dengan Ruslan Kassim dan Zaharin, panasnya tetap juga terasa.

Sudah ada ura-ura yang mengatakan PKR dan PAS yang dibiayai oleh DAP sedang mempersiapkan askar untuk bertempur dengan orang kampung setelah CheguBard dan gerombolan HINDRAFnya dihalau seperti anjing kerana tidak menghormati umat Islam dan agama Islam beberapa hari lepas.

PKR nampaknya sudah terdesak untuk mencabar bukan sahaja undang-undang tetapi juga penduduk kampung bagi mendapatkan sokongan daripada masyarakat India.

PKR cuba nak repeat dan balas dendam.

Berapa ramai pula samseng dan anggota kongsi gelap yang akan dibekalkan oleh DAP untuk PKR dan Anwar Ibrahim di Kampung Jalan Kebun malam ini?

0 comments

MALIK ITIK DIARAH AGAR HALANG HIMPUN UMAT ISLAM!!!!


Laporan polis yang dibuat oleh Malik Kassim, Exco Agama Islam Pulau Pinang terhadap HIMPUN sememangnya sudah dijangkakan. Malik Itik yang sememangnya adalah barua Guan Eng tidak mampu menahan hati daripada menyatakan kebencian kepada umat Islam.  

Sebarang berita atau usaha untuk menyatukan umat Islam akan menjadi kebencian yang amat keterlaluan kepada DAP. Bagaimanapun, DAP tidak akan sama sekali menyatakan kebencian dan permusuhan secara berterus terang sebaliknya menggunakan munafiq Melayu-Islam seperti Malik Itik untuk menyatakan kebencian mereka.  

Menggunakan munafiq seperti Malik Itik merupakan kaedah paling efektif dan kaedah ini tidak hanya berlaku pada zaman sekarang sebaliknya dari zaman Nabi s.a.w lagi kaum kafir tidak sahaja menggunakan umat Islam bahkan juga menggunakan keluarga Nabi s.a.w untuk melemahkan akidah dan ukhwah umat Islam.

Walau apa pun alasan yang diberikan oleh Malik Itik, sesiapa sahaja yang pernah memangkah, menyokong apatah lagi bersimpati kepadanya merupakan golongan yang memusuhi Islam dan umatnya secara langsung. Sebabnya mudah, selain daripada mempunyai kuasa dan jawatan untuk menyatukan umat Islam, Malik Itik sebaliknya memilih untuk bekerjasama dengan kaum kafir untuk memusnahkan ukhwah Islamiyyah.

Kalau di Pulau Pinang, DAP buat laporan polis terhadap HIMPUN, di Selangor pula DAP menggerakkan tenaga yang terdiri daripada Melayu-Islam untuk menurunkan pemidang dan banner roadshow Hassan Ali. Laporan yang diterima Ahli Majlis Kajang sehingga kini telah menurunkan lebih dari sepuluh pemidang.

Roadshow yang seharusnya bermula di Bandar Baru Bangi Seksyen 2 pada malam ini, nampaknya telah menakutkan DAP. Bandar Baru Bangi yang merupakan kawasan bermajoriti Melayu dan dibina pada zaman UMNO-BN kini telah menjadi kawasan campuran terutama di Seksyen-Seksyen baru apabila Pakatan menjadi Kerajaan Negeri.

Kebimbangan DAP dan Pakatan terhadap kebangkitan dan kesatuan ummat begitu ketara. Penyatuan ummat Islam menjadi racun yang sangat berbisa kepada DAP. DAP amat sedar untuk kekal berkuasa dan memburu kuasa, satu-satunya cara ialah memastikan umat Islam dsn kaum Bumiputera perlu berada dalam keadaan berpecah belah.

Anehnya dalam keadaan sekarang tedapat talibarut mereka yang berpakaian dan berlagak seperti orang Islam bagi memastikan pemecahan umat Islam perlu sentiasa dikekalkan.

0 comments

FAKTA PANJANG LEBAR BAGAIMANA NFC MENYELEWENG DAN PECAH AMANAH!!!



Baru-baru ini saya menerima sebuah artikel mengenai NFC melalui emel dari seorang sahabat. Isu NFC ini memang panas dan kontroversial. Satu dunia tahu ia dihangatkan oleh pembangkang berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara (KAN) 2010 yang telah dibentangkan di Parlimen tahun lepas.

Untuk rujukan semua, disertakan petikan Laporan terbut berkenaan Projek Pusat Fidlot Nasional di sini —> NFC.1.

Selepas kira-kira 4 bulan isu ini berlarutan dan ramai sudah menjadi mangsa, barulah KAN tampil membuat penjelasan pada 25 Januari 2011. Agak BELATED; ada kaitan dengan nasihat/teguran Presiden PERKASA?

Public patut dimaklumkan di peringkat awal lagi dengan sejelas-jelasnya apabila pihak pembangkang, khususnya dua Pemimpin PKR iaitu Ahli Parlimen Ampang YB. Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR, En. Rafizi Ramli, mengeksploitasi isu NFC ini.

Penjelasan pertama ialah wujudnya dua entiti yang berbeza tetapi menggunkan akronim / initial yang sama oleh media iaitu NFC: National Feedlot Centre (NFC) milik kerajaan dan National Feedlot Corporation (NFC) milik swasta.

Kedua, mengegaskan bahawa Laporan KAN 2010 itu merujuk kepada NFC milik KERAJAAN; BUKAN NFC milik swasta.

Penjelasan yang lain bolehlah diperolehi dari artikel ini yang saya terima melalui emel dari sahabat saya. Penulisnya tidak diketahui. Disiarkan semula tanpa disunting. Buatlah penilaian yang adil bersama-sama dengan Laporan KAN 2010.

_____________________________________________________________

BONGKAR !!! ADA KAH UNSUR-UNSUR PENYELEWENGAN DAN PECAH AMANAH BERLAKU DI NFC ???

Sebelum saya ulas kenyataan Rafizi kononnya kata Penyelewengan Dan Pecah amanah telah berlaku di NFC kita lihat dulu kenyataan Rafizi di bawah.lepas itu saya akan bongkar ada atau tidak Penyelewengan Dan Pecah amanah telah berlaku di NFC

“Rafizi mempersoalkan sama ada Najib hanya membuat kenyataan kosong tanpa memberikan arahan khusus,atau NFC mengingkari arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan.

Katanya, tindakan “membekukan aset NFC” sepatutnya bermakna :

Sebarang perbelanjaan selain dari membayar gaji pekerja-pekerja yang bertugas dalam operasi penternakan lembu (seperti yang dimandatkan di dalam perjanjian pembiayaan oleh kerajaan) perlu dibekukan.Pengurusan sedia ada yang terdiri dari kaum keluarga Shahrizat tidak dibenarkan membuat sebarang keputusan bersabit operasi, kewangan, sumber manusia dan keputusan-keputusan penting lain.Sebarang pemindahan wang keluar dari NFC, termasuk pembayaran gaji dan perbelanjaan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh keluarga Shahrizat perlu dihentikan serta-merta danSebarang keputusan mengenai aset atau struktur syarikat dan pelaburan tidak dibenarkan dibuat bagi mengelakkan pemindahan aset.

Menurut Rafizi, secara lazimnya dalam amalan korporat yang berdasarkan tata kelola yang baik, apabila seseorang disiasat akibat tuduhan pecah amanah, beliau tidak dibenarkan masuk ke pejabat dan digantung serta-merta bagi mengelakkan cubaan menghapuskan bukti.

“PKR mengulangi desakan supaya Najib bertindak lebih berani dengan menggantung penglibatan kaum keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil di dalam operasi NFC dan melantik pentadbir korporat (corporate administrator) untuk mengambil alih pengurusan dengan mandat membongkar semua penyelewengan yang telah berlaku,” katnya lagi.

Sumber meloyakini

INI JAWAPAN SAYA !!!

anda ni tak faham bahasa ker ??? apa yang pecah amanah tu ??? cuba bagitau saya Rafizi ??? sikit-sikit gantung !!! anda faham tak maksud pinjaman ??? apa kena mengena dengan pecah amanah ??? saya akan beri anda 12 sebab kenapa puak pakatan haram ni nak jatuh kan NFC kononnya NFC Bersalah dalam hal lembu ini.

1 – Pinjaman

Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik dan bukannya duit ‘percuma’ walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteriPinjaman itu adalah duit negara,tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yang berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut.Syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kepada kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang,wajib membayar balik kepada penghutang.

2 – Pengambilalihan

Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut daripada Group Lambert yang telah gagal.Syarikat NFC tu diambilalih oleh suami menteri tersebut daripada syarikat asal iaitu Lambert Group dan pinjman tahun 2009 itu bukanlah pinjaman tetapi adalah suntikan dana daripada pemegamg saham pihak kerajaan dan pada tahun 2010 selepas pengambilalihan syarikat itu, perjanjian untuk pinjaman baru dibuat.

3 – Status syarikat peminjam

Pinjaman yang diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya atau pun pemilik tersebut merupakan suami seorang menteri, ia diberikan atas fakta dan faktor komersial dan kekuatan akaun dan proposal. Segala dokumen juga perlulah lengkap. Kerana Kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimana kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik.Bukan semua syarikat layak untuk mendapatkan pinjaman daripada kerajaan, syarikat yang benar-benar kukuh sahaja yang akan terima pinjaman tersebut.Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow), aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut. Ia bukan boleh di buat sesuka hati dan bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorang menteri.

4 – Kegunaan pinjaman

RM 250 Juta itu bukan sahaja untuk lembu,ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yang telah rosak semasa banjir,rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa, benih lembu, kos operasi dan kos-kos lain termasuk ‘marketing’nya. Adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat untuk dipasarkan.Namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi beberapa pasaran untuk daging lembu NFC.NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dan mempunyai piawaian standard dunia, dan lembu yang diternak bukan baka lembu tempatan. Ia adalah baka lembu komersial dan lembu yang dibeli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor.RM 250 juta itu termasuk segala kos untuk syarikat termasuk penyediaan premis untuk pelanggan mereka dan pinjaman tersebut tidak terhad kepada aktiviti membela lembu sahaja ia termasuk pelbagai keperluan sebuah syarikat korporat termasuk hartanah.

5 – Pelaburan syarikat

Didalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah,pinjaman tersebut juga sah dan tiada unsur penipuan dalam mendapatkan pinjaman, dan semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dan tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM.Berkenaan dengan kondo semasa pembelian,kondo itu berharga 10 juta sahaja,ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat.Ia bukan milik individu.Dan kini nilainya sudah meningkat.syarikat punya,saya ulang bukan individu !!!!

6 – Status pinjaman

Pinjaman daripada dana kerajaan tidak sama dgn loan daripada sektor komersial seperti bank komersial ataupun bank pembangunan.Nilai bayaran balik dengan bunga terendah,ia adalah utk memacukan projek tersebut, dan dalam setiap pinjaman akan ditulis interest 2% + cost of fund, dan dalam kes NFC ialah 8%.Pihak kerajaan dan kementerian tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dengan sesiapa pun dan jika itu berlaku,pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420 dan section 421, dan kes itu boleh di bawa ke mahkamah.

7 – Fitnah seleweng

Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan,Rafizi dan sekutunya yang konon telah ‘dedah siasat’ isu tersebut sepatutnya melaporkannya kepada pihak polis,sekiranya mereka BENAR.Mustahil mereka tidak mendapat sebarang khidmat nasihat guaman utk ‘mengenakan’ pemilik syarikat ini sedangkan bar council begitu rapat dengan mereka dan dalam Pakatan Haram sndiri begitu banyak peguam termasuk sivarasa peguam yang ‘tersohor’ memperjuangkan hak juga berada dalam PKR.Selepas pihak polis mengesahkan tiada penyelewengan,mereka cuba dengan gigih untuh menjahanamkan NFC.Kini NFC dibawah siasatan SPRM.sikit-sikit gantung !!! dah polis kata tiada penyelewengan apa lagi Rafizi nak ni ??? sebab tak dapat RM250 juta ker ???

8 – Suntikan dana pemegang saham

Dalam projek ini,suntikan dana adalah daripada kerajaan yang membuat pinjaman adalah syarikat NFC dan pemegang saham NFC termasuk kerajaan.Untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bagi pelaburan mereka.Manakala pemegang saham bukan kerajaan dalam syarikat tersebut adalah syarikat keluarga menteri terbabit dan mereka yang membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dan beberapa aset mereka bagi tujuan tersebut.Setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan dan suntikan modal kerajaan selalunya dalam bentuk aset,kawasan tanah dan tunai tertentu.Dana itu untuk projek ternakan lembu dan semua infra dan kemudahannya.

9 – Pelan kontingensi menghadapi krisis makanan negara

Penglibatan kerajaan diperlukan untuk projek seperti ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh diswastakan sepenuhnya untuk menjaga kepentingan rakyat dan negara.Projek seperti ini bukan saja bernilai dari segi komersial,tetapi ia sangat bernilai dari segi pembekalan daging/makanan negara dengan adanya NFC pergantungan negara kepada daging import dapat di turunkan.

10 – Kepentingan pelaburan hartanah

Kondo itu adalah untuk kepentingan pelanggan syarikat dan mereka yang berurusan dengan syarikat,daripada syarikat menyewa untuk pelanggan mereka ataupun pihak yang berurusan dengan mereka dimana dalam hal ini kita tahu bahawa ia melibatkan pihak daripada antarabangsa.Ia merupakan amalan biasa syarikat korporat untuk memiliki aset seperti ini,bagi penjimatan kos hotel dan kos penginapan untuk mereka yang berurusan dengan mereka.Aset seperti ini juga mendatangkan nilai keuntungan serta dapat menguatkan lagi nilai aset syarikat bagi syarikat tersebut untuk menjalankan projek-projek lain di masa akan datang terutamanya dengan syarikat lain yang bertaraf antarabngsa.

Jika pembelian kondo itu tidak sah oleh syarikat dan ia satu penyelewengan,dakwalah mereka dengan undang-undang,tapi dalam hal ini,undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itu adalah pelaburan syarikat dan pelaburan condo itu menguntungkan.Didalam sesuatu perniagaan, pelaburan adalah digalakkan dalam bentuk aset bagi persediaan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka didalam perniagaan.ada faham Rafizi ???

11 – Operasi NFC

NFC ialah syarikat membabitkan pembekalan negara dan bukan sembarangan syarikat.Operasi syarikat pengeluaran lembu juga berurusan korporat,bukan setakat membela lembu.Ini adalah projek piawaian antarabangsa dan sistem ternakannya bukan seperti membela lembu di kampung.

12 – Terma dan syarat pinjaman

Jika benar laporan Rafizi diharap ia akan disiasat dan dilaporkan.Mengikut kelaziman,tak semudah itu wang yang didebitkan masuk ke dalam akaun syarikat sebelum pengkajian pinjaman dibuat.Suntikan dana daripada kerajaan pula perlu ada kelulusan daripada lembaga pengarah dan jawatan kuasa pelaburan daripada kementerian terbabit.

itu 12 jawapan yang saya beri untuk anda !!!

sebenarnya Puak Pakatan Haram ni saja nak jatuh kan kredibiliti Datuk Seri Shahrizat Jalil dan melumpuh kan Wanita Pada PRU 13 Akan datang.itu saja tujuan nya.ingin saya jelas kan bahawa Datuk Seri Shahrizat Jalil tiada kena mengena dalam NFC.beliau hanya seorang isteri kepada pengarahnya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh.itu jer.kenapa nak kait kan beliau dengan NFC ???

kepada Rakyat Malaysia anda harus melihat skop yang lebih jelas dalam isu NFC yang seboleh bolehnya dikaitkan dengan Datuk Seri Shahrizat Jalil.Wang Pinjam dan ianya bukan Geran sebagaimana yang dikatakan oleh PKR.Wang tersebut perlu dibayar balik dan jika tidak dapat dibayar tindakan Mahkamah akan diambil keatas NFC dan individu yang terlibat.

BONGKAR !!! 38 PERKARA TENTANG NFC RAKYAT MALAYSIA TIDAK TAHU !!!

1. Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik,dan bukannya duit ‘percuma’…walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteri

2.pinjaman itu adalah duit negara,..tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yg berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut…

3. Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut drp Gruo Lambert yang telah gagal.

4. Duit tersebut adalah pinjaman dn bukan diberikan secara percuma…

5. syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kpd kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang…perlu membayar balik kpd penghutang…

6.Berkenaan dgn kondo, semasa pembelian kondo itu berharga 10 juta shj, ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat. Ia bukan milik individu. dn kini nilai nya dah meningkat

7. Pinjaman yg diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya, atau pun pemilik tersebut merupakan suami bagi menteri, ia di berikan atas fakta dn faktor komersial dan kekuatan akaun dn proposal, Segala dokumen juga perlulah lengkap.. krn kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimna kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik…

8. Bukan semua syarikat layak utk mndapat pinjaman drp kerajaan, syarikat yg benar-benar kukuh shj yg akan terima pinjaman tersebut

9. Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow),aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut…ia bukan boleh di buat sesuka hati…dn bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorg menteri…

10. RM 250 Juta itu bukan shj utk lembu,ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yg telah rosak semasa banjir,rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa,benih lembu, kos operasi dn kos-kos lain termasuk ‘marketing’nya…adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat utk di pasarkan…namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi bbrapa pasaran utk daging lembu NFC…

11. NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dn mempunyai piawaian standard dunia, dn lembu yg di ternak bukan baka lembu tempatan…ia adalah baka lembu komersial… dn lembu yg di beli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor…

12. Di dalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah, pnjaman tersebut juga sah dn tiada unsur penipuan dlm mndapatkan pinjaman, dn semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dn tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM…

13. pinjaman drpd dana kerajaan tidak sama dgn loan drpd sektor komersial spt bank komersial ataupun bank pmbangunan….nilai byran balik dgn bunga terendah, ia adalah utk memacukan projek tersebut, dn dlm setiap pinjaman akan di tulis interest 2% + cost of fund…dn dlm kes NFC ialah 8%.

14. Syarkat NFC tu…diambil alh oleh suami menteri tersebut drpd syarikat asal iaitu lambert grup….dn pinjman tahun 2009 itu bukan lah pinjaman…tetapi..ia adlah suntikan dana drpd pemegamg saham pihak kerajaan….dn pada tahun 2010..selepas pengambilalihab syarikat itu…perjanjian utk pinjaman baru dibuat..

15. Pihak kerajaan dn kementerian..tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dgn sesiapa pun, dn jika itu berlaku, pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420dn section 421, dn kes itu boleh di bawa ke mahkamah..

16.Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan, Rafizi dn sekutunya yang konon telah ‘dedah siasat’ isu tersebut sepatutnya melaporkannya kpd pihak polis, sekiranya mereka benar…mustahil mereka tidak mndapat sebarang khidmat nasihat guaman utk ‘mengenakan’ pemilik syarikat ini ..sedangkan bar council begitu rapat dgn mereka dn dlm PR sndiri begitu banyak peguam…termasuk sivarasa ..peguam yg ‘tersohor’ memperjuangkan hak juga berada dlm PKR…

17. Dlm projek ini, suntikan dana adalah drp kerajaan, yg membuat pinjaman adalah syarikat NFC dn pemegang saham NFC termasuk kerajaan…untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bg pelaburan mereka.

18. Manakala pemegang saham bukan kerajaab dlm syarikat tersebut adalah syarikat kluarga menteri terbabit, dn mereka yg membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dn bbrapa aset mereka bagi tujuan tersebut…

19. setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan, dn suntikan modal kerajaan selalunya dlm bentuk aset, kawasan tanah dn tunai tertentu…

20.penglibtaan kerjaan diperlukan utk projek spt ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh didiswastakan sepnuhnya utk menjaga pentingan rakyat dn negara…

HOT NEWS !!! RAFIZI LEMBU DAN MAK LAMPIR KENA SAMAN RM 100 JUTA BERKENAAN NFC !!!

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menfailkan saman ke atas dua Pemimpin PKR iaitu Ahli Parlimen Ampang YB. Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR,Rafizi Ramli.Saman tersebut dikeluarkan berikutan tindakan kedua-dua individu tersebut yang didakwa telah mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah ke atas dirinya mengenai Syarikat milik suami Shahrizat iaitu Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC).

KlPos Melaporkan Datuk Seri Shahrizat yang diwakili Peguam beliau Safie Abdullah mendakwa, saman tersebut merupakan saman yang dikeluarkan Ketua Wanita UMNO Malaysia itu sendiri berdasarkan serangan bertubi-tubi sehingga mengaibkan beliau.Sebelum ini,kedua-kedua Pemimpin kanan Parti pimpinan Datuk Seri Dr. Wan Azizah itu telah menyerang Datuk Seri Shahrizat berkenaan isu NFC yang turut melibatkan pembelian 2 kondominium sebagai salah satu aset syarikat terbabit.

AMIK KAU RM 100 JUTA !!!
Antara Projek Lembu Fidlot Dengan Projek Kambing Janapari , Mana Yang Gagal ?

Isu NFC ini sebenarnya senang sahaja.

Jika ianya milik suami kepada Jenab Binti Abu atau milik Chin Min Hiu , maka isu tersebut tidak akan menjadi masalah besar.

Akan tetapi oleh kerana ianya milik suami dan anak-anak kepada Shahrizat Jalil, seorang pemimpin besar Umno , maka perkara tersebut perlu ditumis, digoreng dan digulai sampai lunyai.

Pembangkang harus mencari jalan dalam keadaan apa sekali pun untuk memastikan Shahrizat berundur. Jika Shahrizat berundur , maka lemahlah Wanita Umno. Apabila lemah Wanita Umno maka lemahlah Umno untuk menghadapi PRU akan datang. Ini kerana kekuatan jentera pilihanraya Umno dikuasai oleh Wanita Umno.

Jika anda betul-betul memahami isu ini , ianya tidak timbul isu kegagalan atau salah guna kuasa atau kronisme seperti yang dicanangkan oleh pembangkang.

Ada dua NFC yang mempunyai entiti yang berbeza.

NFC – National Feedlot Centre (Pusat Fidlot National) – Di bawah Kerajaan Pusat.

NFC – National Feedlot Corporation ( Perbadanan Fidlot Kebangsaan) – Sebuah syarikat perniagaan swasta milik Datuk Seri Mohd Salleh dan anak-anaknya. Boleh dilihat di sini

Sudah berpuluh tahun Malaysia menghadapi masalah kekurangan bekalan daging. Untuk mengatasinya maka diimport daging dari India , New Zealand dan Australia.

Dalam setahun lebih dari RM 1 Bilion wang kita bertukar menjadi Rupee India serta Dollar Australia dan New Zealand hasil dari pengimportan daging dari negara-negara mereka.

Satu masalah besar dengan daging import yang tidak selesai-selesai sehingga ke hari ini adalah berkenaan dengan status halal. Cara penyembelihan mereka yang diragui. Waktu wakil negara kita pergi melawat mereka sembelih dengan baik. Bila wakil kita balik , apa yang mereka buat kita pun tak tahu.

Beberapa tahun lepas timbul satu isu di India, dimana sebuah NGO antarabangsa membantah tindakan penyembelih lembu disana yang menyembur bahagian mata lembu dengan sejenis spray sebelum disembelih. Tujuan dilakukan begitu adalah untuk memudahkan kerja mereka menyembelih.

Satu lagi masalah adalah, daging-daging yang diimport dari India bukannya daging lembu , sebaliknya itu daging kerbau. Di sana mereka tak sembelih lembu kerana lembu tuhan mereka.

Untuk mengatasi masalah status halal diragui, masalah pengaliran keluar wang negara serta masalah kekurangan daging lembu tempatan, maka pada tahun 2006 kerajaan telah mengambil insiatif untuk mewujudkan Pusat Fidlot Nasional di Gemas.

Dengan kerjasama Kerajaan Negeri Sembilan tanah seluas 5000 ekar telah diperuntukkan untuk menjayakan projek berkenaan.

Kerajaan telah membuka peluang kepada mana-mana syarikat yang berminat untuk mengemukakan cadangan dan membentangkan kertas kerja projek mereka. Sebanyak 6 buah syarikat menghantar proposal mereka.

Akhirnya kerajaan memutuskan untuk melantik dua syarikat bagi menjayakan projek berkenaan berdasarkan tawaran terbaik yang dikemukakan mereka.

Dua syarikat berkenaan adalah Agroscience Industries yang kemudiannya menubuhkan NFCorp Sdn Bhd. Manakala sebuah syarikat lagi adalah Lambert Agriculture (M) Sdn Bhd, tetapi menarik diri kemudian.

Pada tahun 2007 MOF telah meluluskan pinjaman sebanyak RM 250 juta kepada NFCorp bagi memulakan projek. Disini anda perlu faham , apabila disebut lulus bukannya mereka dapat seketul wang itu RM 250 juta. Mereka dapat berperingkat-peringkat berdasarkan kemajuan projek. Sehingga ke hari ini NFCorp menerima wang sebanyak RM 181 juta. Masih ada berbaki RM 69 juta di tangan kerajaan.

Pembangkang dok gebang,

Keluarga Shahrizat dapat 250 juta duit rakyat…..

Keluarga Sharizat dapat tanah 5000 ekar…..

Lembu hanya ada seekor….

Tak betul….

Itu semua tak betul…..

RM 250 juta itu adalah pinjaman yang perlu dibayar balik dalam masa 17 tahun dengan kadar interest sebanyak 2 % setahun.

Tanah 5000 ekar itu adalah tanah milik Perbadanan Menteri Besar Negeri Sembilan (MBI) yang diperuntukkan untuk disewa oleh pengusaha-pengusaha fidlot. NFCorp memajak tanah tersebut dengan keluasan 1500 ekar dari MBI. Yang baki 3500 ekar itu masih lagi milik MBI.

Tentang dakwaan Rafizi dan Zuraidah kononnya projek tersebut gagal dan lembu hanya seekor sahaja telah lama dijawab oleh rakan-rakan blogger saya. Anda boleh lihat gambar di sini.

Yang gagal adalah projek kambing janapari yang diusahakan Kerajaan Kelantan. Jangan kata seekor kambing, difahamkan tahi kambing pun tak nampak. Bab ini mungkin blogger kickdefella boleh terangkan dengan lanjut.

Selain projek kambing janapari , apa telah jadi kepada projek Kelantan Koridor Depu ? Berapa banyak duit rakyat Kelantan yang terbarai hasil kegagalan projek itu ? Kalau boleh kita minta blogger kickdefella tolong jawab.

Bab pelaburan dalam bidang hartanah oleh ahli perniagaan perkara biasa. Kerajaan beri pinjaman kepada NFCorp sebanyak RM 250 juta untuk projek yang memakan masa 30 tahun. Sudah tentu angka itu tak cukup. Itu terpulang kepada mereka bagaimana cara untuk mereka membiakkan duit tersebut bagi menjayakan projek mereka.

Lainlah sekiranya mereka ambil duit pinjaman dari kerajaan dan pergi beli kondo serta tanah, tapi projek tidak laksanakan. Kalau begitu caranya sebelum dapat kepada PKR dan Pas, awal-awal lagi aku dulu yang ‘sembelihkan’ mereka.

Jika mereka tidak serius untuk menjayakan projek, tidak mungkin mereka sudah habiskan berpuluh-puluh juta untuk membangun segala kemudahan dan membawa lembu-lembu dari luar negara masuk. Melakukan kacukan baka-baka lembu dan pelbagai kerja-kerja lain lagi. Jika mereka tidak serius tidak mungkin anak lelaki Datuk Saleh yang juga anak seorang menteri yang hidup selesa di bandaraya KL sanggup pergi tinggal di rumah kakitangan dalam ladang lembu di Gemas untuk memastikan segala urusan perniagaan berjalan lancar.

Berbalik kepada kisah hartanah yang mereka beli. Dimanakah lokasi yang mereka beli ? Kondo di Bangsar dan di Singapura , serta tanah di Putrajaya. Tempat-tempat yang hartanah bernilai tinggi dan mudah untuk dijual. Tidakkah itu satu pelaburan yang bijak ? Tindakan mereka perlu dipuji kerana berusaha cari jalan untuk menambah wang bagi menjayakan perniagaan, dan bukannya dengan cara meminta kerajaan menambah pinjaman kepada mereka.

Apakah ahli perniagaan Ah Seng dan Ah Hock tidak melakukan perniagaan sedemikian cara? Sudah tentu ya. Jika Ah Seng dan Ah Hock boleh melakukan begitu, kenapa pula Saleh tak boleh?


1 comments

MODUS OPERANDI INTIP SELUAR DALAM WANITA!!!

AWAS, satu modus baru, mulai berlegar di tengah masyarakat. Lelaki yang dicurigai polis mula diintip. Sangka polis dia adalah pencuri, bakal penyamun atau perogol atau penyeluk saku disebuah stesyen bas..

Membuat pihak polis mengikuti modus baru ini terus..







Akhirnya baru diketahui, bahawa lelaki itu bukan pencuri atau penyeluk saku. Rupanya trend baru anak muda, tiada kerja lain, mengintip seluar dalam wanita dengan kamera!




Hal ini berlaku di negara jiran, berkemungkinankah hal ini berlaku di negara ini? Hati-hati?

Bagaimana mengelaknya? Mudah sahaja..

Wanita, pakailah pakaian menutup aurat. Lelaki.. jaga anak-isteri kamu, pandulah mereka ke arah kebahagiaaan dan kebaikan, jangan sampai mengheret kamu ke neraka. Na'auzubillah!

SUMBER

0 comments

WANITA DUA VAGINA TOLAK TAWARAN BERLAKON BERNILAI US$1 JUTA!!!!

Seorang wanita yang menggemparkan dunia dengan pengakuannya bahawa dia memiliki dua alat kelamin, menolak tawaran lumayan daripada sebuah syarikat penerbit filem porno terkemuka bernilai US$1 juta.

Hazel Jones yang muncul dalam satu program televisyen awal minggu ini di mana dia mendedahkan yang dia telah didiagnos dengan 'uterus didelphys' - keadaan yang bermaksud dia mempunyai dua rahim dan dua saluran peranakan, telah ditawarkan berlakon dalam filem lucah terbitan Vivid Entertainment.

Bagaimanapun, tawaran lumayan berkenaan ditolak dan berkata, dia tidak akan menimbangkan sama sekali tawaran-tawaran sebegitu rupa, malahan dia tidak akan menerimanya walaupun sampai bila-bila.

Dalam suratnya kepada Hazel, Steven Hirsch, pengasas Vivid telah menawarkan kontrak bernilai US$1 juta untuk berlakon dalam filem keluaran syarikatnya. Selain tawaran wang tunai, Jones juga akan dibiayai dari segi perjalanan dan penginapan memandangkan penggambaran filem tersebut akan dilakukan di Los Angeles.

Vivid merupakan studio pertama yang memperkenalkan video seks selebriti termasuklah Pamela Anderson dan bekas suaminya, Tommy Lee serta Kim Kardashian.

Dalam satu perkembangan lain, Jones menceritakan bagaimana dia kehilangan dara sebanyak dua kali. Malah menurutnya, dia tidak segan silu untuk membuktikan kepada mana-mana wanita yang ingin melihat 'keanehan' alat kelaminnya itu.

Bayangkanlah kalau ada di kalangan artis wanita di negara kita menerima tawaran sebegitu lumayan... anda fikir mereka akan terima atau menolaknya bulat-bulat?



0 comments

PELAJAR MELAYU DAN ALIRAN SAINS? UMPAMA MENYUMBAT BUNTUT DENGAN TELUR!!!


Kemerosotan minat pelajar terhadap aliran sains di sekolah, dikatakan semakin teruk. Malah semakin kritikal. Alasannya, pelajaran sains membosankan dan sukar. Dan semenjak 2007, peratus pelajar yang mengambil jurusan sains terus menurun sehingga 29 peratus.

Sebenarnya tiada apa yang nak dihairankan dengan fenomena tersebut.

Adam Adli dan Safwan Anang misalnya, merupakan pelajar universiti yang paling popular di Malaysia. Populariti mereka bukan kerana kecemerlangan mereka dalam bidang pelajaran atau pengkhususan mereka yang sangat hebat, tetapi kerana mereka terlibat dalam politik kepartian dan cuba mengelak daripada belajar dengan melakukan demonstrasi dan tidak berpuas hati dalam segala hal.

Dari dahulu sampailah sekarang, minat pelajar-pelajar Malaysia terhadap aliran sains amat mengecewakan. Salah satu sebabnya adalah aliran sains akan menyebabkan sukar untuk lulus cemerlang. Manakala aliran sastera pula menjanjikan ruang untuk menyambung pelajaran yang lebih luas. Apatah lagi kebanyakan pelajar-pelajar IPT yang berada dalam aliran sastera mempunyai masa yang cukup banyak dan rehat yang cukup panjang berbanding pelajar-pelajar aliran sains sehingga membolehkan mereka menguasai setiap ruang, malah berdamping dengan pemimpin-pemimpin politik dari parti pembangkang.

Memilih jurusan selain sains bererti masa hadapan yang lebih cemerlang, terutama dalam bidang politik. Meskipun tidak berjaya menamatkan pelajaran, dengan sedikit publisiti seperti yang diperolehi oleh Adam Adli akan menjamin masa hadapan yang lebih cerah kerana pelajar-pelajar yang kurang berminat dengan pelajaran tetapi lebih berminat dengan 'perjuangan' mendapat tempat yang lebih besar dalam semua sistem di negara ini.

Dan yang paling utama, aliran sains tidak menjamin kehidupan serta kerjaya yang lebih baik. Meskipun Malaysia sedang menuju ke arah negara maju menjelang 2020, ruang untuk mereka yang berada dalam aliran sains amat terhad. Kerajaan juga kurang memberikan perangsang dan tekanan kepada aliran sains, sebaliknya lebih banyak menyediakan peluang kepada golongan dari aliran sastera terutama sekali yang membabitkan pengurusan dan pentadbiran.

Seumpama sukan, pegawai-pegawai utama persatuan-persatuan sukan, tidak berorientasikan sukan. Malah tidak tahu apa-apa pun tentang sukan kecuali berpolitik untuk mendapatkan jawatan berkenaan. Itulah yang berlaku kepada pelajar-pelajar dan bekas pelajar dari aliran sains.

Sesetengah daripada mereka terpaksa mencari kerja di luar negara kerana peluang yang sangat terbatas dalam negara sendiri. Konsekuens seperti itulah yang kurang memberangsangkan minat pelajar-pelajar dalam aliran sains.

Itu belum lagi masalah-masalah yang dianggap remeh seperti buku-buku, bahan bacaan, alat bantuan pendidikan dan sebagainya yang sangat mahal. Berada dalam aliran sains memerlukan kos yang cukup tinggi, sedangkan berada dalam aliran sastera membolehkan para pelajar menjadi seperti Adam Adli yang berjaya.

Jadi, kalaulah anda seorang pelajar, pilihan yang manakah akan anda buat?

Selagi negara tidak memberikan nisbah yang lebih tinggi kepada aliran sains, jadi kementerian dan pihak terbabit tidak perlulah risaukan tentang penurunan kadar pelajar yang mengambil jurusan sains sebagai asasi pendidikan mereka.

Teruskan sahaja dengan aliran sastera, apatah lagi di sebuah negara seperti Malaysia di mana bekas-bekas pelajar keciciran seperti Anwar Ibrahim dan Mat Sabu serta yang tidak berpendidikan seperti Mahfuz Omar juga boleh diberikan tempat yang cukup besar dalam sistem negara!!!

0 comments

CABAR ROSMAH KONON, ANWAR SENDIRI KENAPA KECUT PERUT?


Para pecacai PKR sudah pun terperangkap dengan permainan mereka sendiri. RM375,000 yang dituduh kepada Rosmah kononnya angka tersebut dihabiskan dek nafsu Rosmah yang meluap-luap untuk membeli pakaian mewah, kini seperti cerita dongeng. Bukan semakin bertambah menarik, tetapi semakin bertambah buruk kepada Pakatan Rakyat, khususnya PKR dan Anwar Ibrahim.

Gabungan dengan DAP untuk mewuar-uarkan berita tentang pemborosan yang dilakukan oleh Rosmah Mansor menerusi blog, forum, twitter dan sebagainya, juga tidak menjadi.

Semuanya berpunca apabila identiti wartawan yang mereka cerita tentang pemborosan Rosmah sebenarnya adalah seseorang yang langsung tidak boleh dipercayai. Laporan fitnah yang dibuat terhadap Rosmah, bukan laporan fitnahnya yang pertama, sebaliknya semakin menjelaskan motif sebenar lelaki gay dan pengamal homoseksual tersebut dalam usaha membantu Anwar Ibrahim dan gerombolannya mencipta kekecohan di negara ini.

Dan di sebalik segala pendedahan yang memalukan itu, para pecacai cuba mencabar Rosmah agar menyaman akhbar dan wartawan berkenaan sebagai bukti cerita tersebut adalah fitnah. Kata mereka, selagi tidak disaman, nilai berita yang dihasilkan oleh wartawan gay tersebut adalah benar dan tidak boleh dinafikan sama sekali.

Namun mereka terlupa satu perkara. Anwar Ibrahim tidak pernah berani menyaman Dato' Eskay yang telah mendedahkan video seksnya bersama China Doll. Anwar juga tidak berani menyaman Ezam Mohd Nor, Ummi Hafilda dan banyak nama lain. Sebaliknya saman Anwar hanyalah terhadap Utusan Malaysia, Tun Mahathir dan Khairy Jamaluddin.

Cabaran demi cabaran dibuat terhadap Anwar untuk melakukan saman tetapi Anwar Ibrahim terus berpura-pura pekak badak.

Adakah itu menandakan yang Anwar Ibrahim sebenarnya seorang yang pengecut, takut dan berita-berita yang disebarkan oleh orang-orang yang amat ditakutinya untuk disaman itu adalah benar belaka?

Kalau mengikut kesimpulan para pecacai Anwar dalam kes Rosmah Mansor, sememangnya Anwar adalah seorang peliwat, suka menggoda dan menyetubuhi isteri orang, menyonglap duit negara, seorang yang keji, najis dan mughallazah... sebabnya, semua orang yang melakukan tuduhan tersebut, tidak pernah dikenakan sebarang tindakan saman oleh Anwar.

Justeru, kalau Anwar sendiri gagal membersihkan imejnya dengan melakukan saman walaupun ke sana ke mari berceramah tentang dirinya yang maksum, mengapa pula para pecacainya cuba mengalihkan masalah tersebut kepada Rosmah Mansor?

1 comments

AZIZ BARI SEMAKIN TUNJUK KUASA!!!


Bukan main lagi Aziz Bari, the self-proclaimed Pakar Undang-Undang, menghentam OSTAT KITA, Azizan Abdul Razak. Keinginannya untuk menonjolkan diri setelah 'diisytiharkan' sebagai calon PKR di Sabak Bernam menggantikan Badrul Amin yang telah merosakkan imej Anwar Ibrahim dengan pengangkatan Ketua Umum itu sebagai 'Imam Mahdi', membuatkan Aziz Bari melihat Azizan Abdul Razak sebagai mangsa.

Aziz Bari mengejek Azizan Abdul Razak agar masuk UMNO kerana enggan menghapuskan AUKU di mana akta tersebut telah menyebabkan lima orang pelajar KUIN digantung.

OSTAT KITA menjadi sasaran terbaru kaum Anwarinas di dalam PAS untuk dihapuskan. Walaupun Mahfuz Omar kelihatan cuba menjuarai kempen menghapuskan OSTAT KITA sekaligus menghalau Azizan dari kerusi Menteri Besar Kedah, nampaknya Mahfuz tidak cukup berani memandangkan hubungan baik antara Azizan Abdul Razak dengan kepimpinan tertinggi PAS Pusat.

Apatah lagi Mahfuz sendiri berada dalam keadaan yang tidak cukup selamat memandangkan Pokok Sena sudah bertukar menjadi lubang neraka untuk Mahfuz yang tidak pernah turun melawat kawasan, walaupun dia lebih sibuk berceramah di sana sini di seluruh negara.

Jadi, yang tinggal adalah BERHALA baru yang bersifat BIDAAH dan TAGHUT iaitu Aziz Bari, bekas pensyarah yang perasan dia adalah pakar undang-undang!!!

Ejekannya terhadap Azizan Abdul Razak yang dikatakannya sebagai LEBIH UMNO DARI UMNO sebenarnya mencerminkan hati budi Aziz Bari sendiri yang tidak pernah sedar diri, dia hanyalah seorang bekas pensyarah yang sekarang ini bersuara untuk memenuhi arahan tuan besarnya, ANWAR IBRAHIM dan LIM KIT SIANG!!!

0 comments

GAMBAR-GAMBAR KEBESARAN ALLAH TAALA!!!

Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa
sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?"
[QS. Al- Fushshilat]

Tidak semua peristiwa alam dapat dijelaskan dengan akal. Dalam koleksi ini disajikan keajaiban alam. Koleksi ini dikumpulkan sedikit demi sedikit dari internet. Jika anda merasa dapat memberikan tambahan keterangan pada koleksi di bawah ini, silahkan beri komentar anda !. Mohon bersabar apabila agak lambat, karena fotonya ditampilkan semuanya.. :)

Gambar lainnya bisa dilihat di http://www.islamcan.com/miracles/index.shtml


LEBAH YANG MENULIS "ALLAHU"
(Those who are familiar with Arabic will easily be able to identify what this beehive spells - "Allahu")


Akan terlihat dengan jelas lafal "Allah" pada batu permata tersebut bila disinari dengan cahaya


Mawar Merah di Angkasa
"Selain itu (sungguh ngeri) ketika langit pecah belah lalu menjadilah ia mawar merah, berkilat seperti minyak"
(Ar-Rahman: 37)

Gambar di atas adalah gambar ledakan bintang di angkasa yang diperoleh NASA dengan Teleskop yang sangat canggih.
Kejadian tersebut membuktikan kebenaran Al-Quran yang diturunkan 14 abad yang lalu pada surah Ar-Rahman di atas



POHON YANG SEDANG RUKU

This is a recently discovered phenomenon in a forest near Sidney. As you can see, the bottom half of the tree trunk is bowed in such a way that it resembles a person in a posture of Islamic prayer - the 'ruku'. Looking closer you can see the 'hands' resting on the knees. the most amazing thing is that the 'man' is directly facing the Kaaba, Mecca which is the direction Muslims all over the world face when in prayer.


Sesungguhnya ALLAH Maha berkuasa dan dapat menjadikan apa saja yang pernah ataupun tidak pernah terfikir oleh manusia.Ini merupakan keajaiban alam ciptaan ALLAH.


THE FISH TESTIFIES THE PROPHET (S.A.W)
The story of the fish began when Mr. Goerge Wehbi, a Christian Lebanese, was practicing his fishing hobby, in Dakar Senegal (the Capital of West Africa). He caught many fish. When the went home his wife saw among them a strange fish about 50cm length, with some arabic writing on it. He took it to Sheikh al-Zein, who read clearly what was writen in a natural way. That could not be done by a human being, but rather a Godly Creation which the fish was born with. He read "God's Servant" on its belly and "Muhammad" near its head, and "His Messenger" on its tail


LAA ILAA HA ILLALLAH WRITEN IN BRANCHES
One brother on Germany wrote and sent this photo. "The branches clearly say in Arabic that- There is no god but Allah. This is said to be a scene on a piece of cultivated farmland in Germany. Many Germans have been said to have embraced Islam upon seeing this miraculous sight and that the German government put steel fences around the part of the farm to prevent people from visiting and witnessing this miraculous site"

Lapadz "Alloh" yang terbentuk di telingan seorang bayi

Awan yang membentuk Lapadz "Allah", kejadian ini diabadikan oleh seseorang di Mekkah

MEKKAH BERKILAU --Ini adalah hasil pencitraan dari IKONOS Satelite milik Space Imaging Inc, AS. Masjidil Haram yang 'diintai' oleh AS pada 31 Oktober 1999 itu menampilkan fenomena menakjubkan. Terlihat di gambar hanya bagian Masjidil Haram saja yang berkilau sementara bangunan di sekitarnya tampak lebih gelap. Subhanallah. (NASA Astronomy Picture of The Day) (sumber :http://www.spaceimaging.com/gallery/ioweek/archive/01-12-09/index.htm)


MOSQUE STILL STANDS AFTER EARTQUAKE IN TURKEY
A mosque still stands amidst the rubble of collapsed buildings in this aerial view of a neigborhood in the western Turkish town of Golcuk, 60 miles east of Istanbul, August 19, 1999. The death toll from western Turkey's worst recorded eartquake surpassed 6,000, as hope waned of finding any of the thousands still missing under the mountains of rubble.




Menurut pemiliknya kalau dilihat dari dekat Gambar di atas
menunjukkan kalimah "Lailahaillah" terbentuk pada seekor ikan

sumber asli bisa dilihat di sini

SUMBER


3 comments

Blog Archive

Labels