1M4U

IKLAN BERBAYAR

ISTIMEWA DAN BERMAKLUMAT

Monday, July 9, 2012

KLIP VIDEO LAGI? ANWAR DAN PAKATAN AKAN NAFIKAN!!!

Monday, July 9, 2012
Semenjak kebelakangan ini, individu-individu yang suatu ketika dahulu mengeji UMNO dan Barisan Nasional tetapi kemudian pada penghujung penggal pilihanraya, kembali memperlihatkan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional, menimbulkan pelbagai isu.

Terbaru ialah bekas Ketua KITA Kedah, Zamil Ibrahim yang cuba mencuri tumpuan masyarakat dengan 'LAMBAIAN CD KOSONG BERWARNA EMAS' apabila mendakwa dia mempunyai klip video yang menunjukkan Anwar mengutuk PAS pada 9 Januari 2008.

Mungkin beranggapan bahawa dengan video berkenaan, maka kepercayaan PAS kepada Anwar Ibrahim dan DAP akan berkurangan, membuatkan Zamil Ibrahim begitu yakin untuk mengadakan sidang media dan memperkenalkan kepingan video berwarna emas itu.

Barangkali Zamil Ibrahim tidak sedar bahawa dalam keadaan sekarang, PAS tidak akan percaya dengan sesiapa pun walaupun mereka tahu itu adalah hakikat sebenarnya. PAS bukan tidak tahu, suatu masa dahulu Anwar Ibrahim membuat pelbagai cacian terhadap PAS dan para pemimpin besarnya, termasuklah kepada Dr. Burhanuddin Helmi dan Yusof Rawa.

Malah gelaran WALI TEROMPAH yang dikenakan kepada Nik Abdul Aziz dan Abdul Hadi Awang kekal sampai sekarang.

Perihal Anwar mengata PAS dan para pemimpinnya sebagai BODOH BAHLOL dan MUDAH DIPERGUNAKAN, pun orang-orang PAS tahu.

Jadi, isu yang cuba dibangkitkan oleh Zamil Ibrahim sebenarnya tidaklah besar mana pun. Apatah lagi berdasarkan tarikh yang dinyatakannya, pada ketika itu Pakatan Rakyat belum terbentuk lagi. Anwar Ibrahim baru sahaja melekatkan DAP dengan PAS, walaupun selama ini pun, memang PAS dan DAP telah bekerjasama secara tidak rasmi.

Setakat nak tunjuk kepingan cakera padat berwarna emas dalam sidang media, rasa-rasanya ramai orang boleh melakukannya. Zamil sepatutnya menayangkan sahaja klip video tersebut, bukannya cuba bermain tarik tali sepertimana yang dilakukan oleh sesetengah pihak dalam banyak isu. Apatah lagi itu bukannya isu baru dan bukannya isu yang amat mengejutkan!

Kalau setakat Anwar Ibrahim sahaja yang menjadi bahan serangan, rasa-rasanya ia tidak cukup untuk memastikan kemenangan.

Tetapi apa pun, muka Zamil Ibrahim sudah terlalu kerap di kaca televisyen bersama-sama seorang lagi bekas penyokong Anwar Ibrahim iaitu Azwandin Hamzah!!!

0 comments

PASANGAN GILA JIHAD, MENYERANG KOMPLEKS JPM DENGAN PARANG, AKHIRNYA KENA TEMBAK!!!

alt
KUALA LUMPUR 9 Julai - Berhasrat untuk menggulingkan kerajaan, seorang lelaki cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri apabila anggota polis terpaksa melepaskan tembakan.
Kejadian itu berlaku apabila mereka dikatakan cuba membuat kecoh di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri Putrajaya apabila menceroboh bangunan tersebut sambil membawa pedang samurai.
Seorang lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju bersama pasangannya berhijab hitam masuk di pondok pengawal keselamatan pada pukul 2.30 petang
Bagi mengelak kejadian tidak diingini pasangan tersebut diminta masuk ke perkarangan bangunan.
Namun, kedua-duanya bertindak ganas memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan B1 yang menempatkan Biro Pengaduan Awam.
Anggota polis yang tiba di tempat kejadian cuba memujuk pasangan tersebut bagaimanapun gagal memaksa tembakan dilepaskan.
Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.
Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. (SUMBER)

ULASAN TFK:

Itu yang disiarkan oleh KLPOS, manakala perincian berikut pula dihantar oleh 'kawan-kawan':

Tengah hari tadi, selepas waktu makan tengah hari, Kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM) kecoh apabila dua individu yang tidak dikenali bersenjatakan pedang samurai dan parang telah menceroboh masuk ke Kompleks JPM di Putrajaya Parcel B kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Kejadian bermula apabila kedua-dua penjenayah lelakid an perempuan itu berjaya merempuh sekatan pengawal keselamatan yang tidak bersenjata dan mara sehingga ke kawasan taman di tengah-tengah kompleks berkenaan.

Pihak polis yang cuba menenangkan keadaan, tidak berjaya dalam cubaan mereka dan polis telah melepaskan tiga das tembakan amaran ke udara. Namun amaran berkenaan tidak diendahkan oleh pasangan berkenaan.

Tindakan susulan terpaksa diambil apabila penjenayah cuba menyerang anggota polis dengan senjata. Polis terpaksa melepaskan tembakan dan mengenai kedua-dua penjenayah.

Penjenayah lelaki telah ditembak di lengan dan kaki manakala penjenayah wanita pula telah ditembak di kaki.

Khabarnya, penjenayah lelaki itu telah meninggal dunia ketika dikejarkan ke hospital.

Semua salah UMNO... harap-harap semua pos keselamatan di jabatan kerajaan dibekalkan dengan M16... tembak jer kalau ada babi mengamuk.... jenis kencing manis.. kena kat tangan pun meninggal dunia... AL-FATIHAH!

Arwah Ninja sempat mengaku dia Imam Mahdi.. ehhh Bahalol Amin pula kata Anwar Imam Mahdi... adehhh sapa sebetulnya ni... AL-FATIHAH!

SEBARKAN... tangkap sesiapa sahaja dalangnya... tak kira siapa... tangkap walaupun dia ulama politik yang memimpin parti atau ketua parti atau sesiapa sahaja... jangan lepaskan.

Ninja pesen mana serang masa siang... hahaha... tak sempat lepas bom asap untuk hilangkan diri... biasa ninja boleh ghaib... rupa-rupanya 'ghaib' terus... AL-FATIHAH!!!

DARI BBM AZMYKLANAJAYA (AAKJ)

0 comments

AWAS! PERAGUT SEKARANG LEBIH CENDERUNG MEMBUNUH HANYA UNTUK ROMPAK RM10!!!

Motosikal ditunggangi Mui Choo (gambar kecil) semasa kejadian dia diragut kelmarin.


MELAKA – Seorang kerani akaun sebuah syarikat menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital Melaka semalam selepas 23 jam bertarung maut akibat cedera parah diragut ketika dalam perjalanan ke tempat kerjanya kelmarin.

Mangsa, Tang Mui Choo, 35, dari Taman Pokok Mangga di sini yang masih bujang, meninggal dunia pada pukul 7 pagi di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Melaka.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan R. Gunarajan berkata, sehari sebelum itu, Mui Choo yang menunggang motosikal Yamaha SS110 dalam perjalanan ke tempat kerjanya diragut ketika melalui Jalan Benteng, Balai Panjang di sini.

“Semasa kejadian pada pukul 8.05 pagi, mangsa dihampiri dari belakang oleh sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z yang dinaiki dua lelaki berpakaian serba hitam.

“Salah seorang lelaki itu meragut beg tangan mangsa yang diletakkan di dalam bakul motosikal menyebabkan berlaku sedikit pergelutan sebelum mangsa terjatuh dari motosikal,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

SUMBER


0 comments

HUDUD? KEKARUTAN YANG SEMAKIN BERPANJANGAN!!!

Apabila ADUN Kemelah, Datuk Ayub Rahmat dari UMNO Johor mencadangkan agar Johor menjadi negeri pertama di Malaysia yang melaksanakan hukuman hudud, pelbagailah reaksi yang ditunjukkan oleh para pemimpin dan penyokong PAS khususnya. Sedangkan pada masa yang sama, DAP yang merupakan rakan komponen PAS dalam Pakatan Rakyat, begitu kelam-kabut untuk memastikan PAS Johor tidak lepas lari daripada genggaman mereka.

Cadangan Wakil Rakyat UMNO Johor itu merupakan cadangan yang sangat baik. Bukan kerana baiknya adalah hudud semata-mata, sebaliknya baiknya adalah kerana kalau Johor benar-benar hendak melaksanakan undang-undang berkenaan, maka penggubalan undang-undang syariah negeri diperlukan. Apabila penggubalan hendak dibuat, perlulah majoriti dua pertiga yang sebenarnya dimiliki oleh UMNO Johor sekarang, selain persetujuan sepenuhnya rakyat Johor untuk perlaksanaannya. Tidak itu sahaja, Sultan Johor yang menjadi Ketua Agama Negeri juga perlu menurunkan persetujuan baginda dalam piagam baru nanti.

Ianya kelihatan amat mudah tetapi sebenarnya sangat payah!

Sama ada penyokong PAS sedar atau tidak, isyarat yang diberikan oleh Datuk Ayub Rahmat itu sebenarnya adalah PENYATUAN PAS dan UMNO kerana dengan hanya penyatuan atau 'satu kepala' antara UMNO dan PAS sahaja, barulah undang-undang syariah dapat dijalankan sepenuhnya di negara ini. Pada masa yang sama, sebelum perlaksanaan hukuman hudud tersebut, PAS dan UMNO perlu bergabung tenaga serta kepandaian untuk memastikan penguasaan umat Islam dalam bidang sosial dan terlebih-lebih penting ekonomi....
SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

AL-FATIHAH... PERGINYA SEORANG LAGI SAHABAT BLOGGER!!!

AL-FATIHAH...

Blogger Tinta Hijau atau nama sebenar beliau, Nik Hazman Nik Hashim diberitakan sedang mengerjakan Umrah dan meninggal dunia di Makkah Hari ini 9/7/2012, pada pukul 6.30 ptg waktu Arab Saudi. (MPP 0NLINE)

Biarpun mungkin akidah politik berbeza, namun sebagai 'bekas' sahabat seperjuangan, TFK tumpang bersedih. Dunia siber dan blog tanahair kehilangan seorang pejuang maya yang kental.

Semoga rohnya Nik Hazman Nik Hashim atau TINTA HIJAU seperti yang dikenali pembaca serta pelayar blog, ditempatkan di kalangan mereka yang dicucuri rahmat-Nya... AMIN...

AL-FATIHAH...

0 comments

JAHAT!!! GAMBAR NIK AZIZ PEGANG PAHA PEREMPUAN MUDA!!!

Siapalah yang empunya angkara ni?

Takkanlah Nik Aziz sanggup buat perangai hodoh sebegitu rupa. Yalah, walaupun dibuat dengan menggunakan perkakasan Photoshop atau seangkatan dengannya, buruk benarlah gambar Nik Aziz tu.

Tak fasal-fasal pula orang PAS marah sebab Nik Aziz bagi mereka adalah ulama dan pada masa yang sama, Tok Guru. Dah memang betul pun, kemarahan yang macam tu...

Tapi masa Tian Chua siarkan gambar 'doctored' Najib Abdul Razak dengan Altantuya Shiiribu dan kaitan Rosmah Mansor dengan pembunuhan wanita Mongolia itu, tak ada sesiapa pun yang sekarang ini marah dengan gambar Nik Aziz pegang paha perempuan, marah sama. Malah, mereka pula yang berlebih-lebih membuat fitnah dengan menjaja-jaja dan mempromosikan fitnah itu ke seluruh negara.

Malah sampai sekarang pun, walaupun terbukti terlalu banyak fakta tentang Altantuya Shiiribu dan kapal selam Scorpene yang terlalu banyak percanggahan seperti yang dibebelkan oleh puak-puak Pakatan, mereka masih giat mempromosikannya.

Takkan kena kat batang hidung sendiri, marah mengaum tetapi bila kena kat pihak musuh, kita pula yang menumpang sekaki?

0 comments

KHALID IBRAHIM ENGGAN JELASKAN TENTANG PEMBELIAN HUTANG TRINITY CORPORATION!!!


Seperti yang dijangka, memang ada udang di sebalik batu apabila Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim enggan memberikan penjelasan berhubung hutang Talam Corporation atau nama barunya, Trinity Corporation yang telah dibeli oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Sebaliknya Khalid Ibrahim menyatakan, dia hanya akan memberi penjelasan selepas MCA memberikan pelbagai butiran tentang transaksi membabitkan RM1 bilion dalam penstrukturan hutang Talam Corporation dengan Kerajaan Negeri Selangor.

Nampak sangatlah, Khalid sebenarnya cuba bermain politik dalam hal ini. Khalid Ibrahim cuba menyembunyikan perkara sebenar. Disebabkan itulah, Khalid menyatakan, dia hanya beri penjelasan setelah MCA bagi penjelasan dan butiran lebih lanjut dahulu.

Kalau kita perhatikan modus-operandi Pakatan Rakyat, semuanya sama sahaja. Mereka akan membuat tuduhan dan apabila dijawab, jawapan yang diberikan tidak mereka peduli sebaliknya mereka terus menekankan tuduhan awal secara bertalu-talu dan berkali-kali.

Apabila terkena ke batang hidung mereka pula, mereka akan mendesak agar penjelasan lanjut diberikan. Mereka tidak berminat hendak menjawab dakwaan ke atas mereka, sebaliknya mereka cuba mengalihkan tumpuan daripada perkara pokok dengan perkara-perkara lain yang sebenarnya tidak ada kaitan langsung, terutama sekali dengan penstrukturan hutang Talam Corporation kepada Kerajaan Negeri Selangor.

Agak menarik untuk menilai, apakah sebenarnya Kerajaan Negeri Selangor ini sebenarnya hanyalah sebuah kerajaan main-main? Perkara sebesar dan seserius itu, mereka anggap sebagai satu mainan semata-mata?

Anehnya kalau ianya melibatkan Kerajaan Persekutuan, cepat sangat para pemimpin PKR, DAP dan PAS meminta penjelasan, malahan desakan penjelasan itu akan dituruti dengan desakan agar pilihanraya dipercepatkan!!!

0 comments

SUAMI PEMALAS MATI PUCUK, BELASAH ISTERI DENGAN KERUSI LEPAS GERAM!!!

Salmah (kanan) menceritakan masalahnya kepada Ketua Biro Keselamatan Apartmen Idaman, Azmi Ardi.
Salmah (kanan) menceritakan masalahnya kepada Ketua Biro Keselamatan Apartmen Idaman, Azmi Ardi.

PETALING JAYA – Akibat menjaja cerita suami sendiri mati pucuk, seorang wanita dicekik dan dibelasah dengan kerusi apabila suaminya itu mengamuk selepas mendapat tahu berita yang mengaibkan itu tersebar di kawasan perumahannya.

Kejadian pada 1.45 pagi di Apartmen Idaman, Damansara Damai itu berlaku selepas mangsa dituduh menyebarkan cerita kononnya suaminya itu mati pucuk.

Wanita warga Indonesia itu bagaimanapun bernasib baik selepas sempat menghubungi polis bagi mengelak dibelasah dengan lebih teruk.

Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Sal, 50, mengaku sering dipukul dengan kerusi oleh suaminya meskipun melakukan kesalahan kecil.

“Sejak mula berkahwin tiga tahun lalu, suami tidak pernah bekerja, saya sahaja yang cari duit, bila saya nasihat macam-macam dia maki saya,” katanya.

Dalam pada itu anggota polis yang hadir cuba menenangkan suaminya meskipun suasana ketika itu agak tegang dengan pelbagai ugutan diberikan termasuk mahu menceraikan isterinya.

Suami wanita itu ketika ditemui berkata, dia kecewa dengan sikap isterinya yang gemar menceritakan keburukan keluarga kepada orang luar dan jiran tetangga.

“Saya terpaksa menanggung malu dengan orang sekeliling kerana dia buat cerita saya mati pucuk sebab itu saya maki dan pukul dia,” katanya. (SUMBER)


0 comments

Sunday, July 8, 2012

PAS PUNYA KAEDAH, FITNAH DULU, KEMUDIAN FITNAH LAGI UNTUK TUTUP FITNAH TERDAHULU!!!

Sunday, July 8, 2012

ISU pemimpin PAS meminta ahlinya menangguhkan ibadat haji bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) 13, masih menarik untuk kita bincangkan. Berita itu disiarkan selangorku.com pada 5 Jun lalu dan dipetik http://www.rbfonline.net, melaporkan PAS meminta semua ahlinya yang terbabit secara langsung dalam pilihan raya supaya menangguhkan ibadat haji.

Laporan itu memetik Ketua Penerangan parti itu, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, sebagai berkata PAS menjangka PRU-13 bakal berlangsung ketika musim haji, iaitu selepas Ramadan antara September hingga Oktober.

Menyusul laporan itu, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyalahkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dengan menganggap perkara itu tidak akan menjadi isu sekiranya kerajaan tidak mengadakan pilihan raya pada musim haji.

Malah, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam HarakahDaily 27 Jun lalu, mengkritik UMNO bersabit isu ini. Anehnya, yang memulakan isu ini adalah pemimpin PAS, tetapi UMNO pula ditohmah dan dicemuh.

Perbuatan pemimpin PAS ini samalah seperti menuduh seseorang itu melakukan dosa atas perkara yang belum pun dilakukan. Tidakkah perbuatan ini berdosa?
Memanglah pilihan raya umum pernah diadakan dalam musim haji iaitu pada 1986, tetapi apakah PAS pasti Datuk Seri Najib Razak akan melakukannya pada PRU-13?

Setahu kita, Perdana Menteri tidak pernah mengatakan atau membayangkan pilihan raya akan diadakan pada musim haji. Bak kata orang, tiada angin, tiada ribut, tiba-tiba pemimpin PAS mendahului Perdana Menteri dengan meminta ahlinya menangguhkan ibadat haji kerana kononnya pilihan raya akan diadakan pada musim haji.

Dari sini, timbul persoalan kenapa PAS mempolitikkan isu ini? Agaknya, PAS sudah ketandusan isu atau mungkin terdesak akibat masalah dalaman dihadapi parti itu.

Apatah lagi, rakan sekutunya dalam pakatan pembangkang turut menghadapi masalah dalaman.

Sebab itu PAS tidak mahu menghadapi pilihan raya pada musim haji kerana takut parti itu kehilangan lebih banyak undi.

Justeru, PAS menggunakan taktik ‘pre-emptive’ atau menyerang dulu untuk memberi tekanan terhadap kerajaan BN dan UMNO supaya tidak mengadakan pilihan raya pada musim haji.

Serangan bertalu-talu PAS, termasuk melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah bertujuan memberi gambaran kepada rakyat kononnya kerajaan BN yang ditunjangi UMNO tidak sensitif terhadap tuntutan agama dan umat Islam.

Inilah yang dilakukan Hadi. Presiden PAS itu dalam HarakahDaily menyuarakan harapan PAS kepada umat Islam di negara ini supaya bersedia menghadapi PRU-13 walaupun kerajaan melaksanakannya tanpa mengira musim haji.

Sudah tentu juga apabila PAS kalah dalam PRU-13 nanti, bolehlah parti itu menggunakan isu ini sebagai modal untuk menyalahkan kerajaan BN dan UMNO.

Malah, Hadi sudah pun menuduh UMNO mengamalkan taktik kotor bagi menafikan hak mengundi kepada kalangan umat Islam yang berada di Makkah atau Madinah, seolah-olah Presiden PAS itu sudah pasti pilihan raya akan diadakan pada musim haji.

Kalaupun pilihan raya diadakan pada musim haji, apakah Hadi yakin kebanyakan daripada 28,000 jemaah haji menyokong PAS? Mungkin juga lebih ramai jemaah haji itu yang menyokong UMNO. Selain itu, ramai juga kakitangan kerajaan dihantar ke Tanah Suci untuk menguruskan jemaah haji.

Namun, kita percaya sekiranya kebetulan pilihan raya diadakan juga pada musim haji, pemimpin UMNO tidak mungkin tergamak hendak meminta ahlinya menangguhkan pelaksanaan rukun Islam kelima itu kerana mereka adalah tetamu Allah.

SUMBER

1 comments

BAHASA MANDARIN SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN, TAHNIAH PAKATAN!!!

Dong Zong kembali menonjolkan diri pada penghujung penggal pilihanraya. Sememangnya itulah yang dilakukan oleh Dong Zong. Berasakan mereka adalah kuasa sebenar masyarakat pengundi Cina, Dong Zong, apatah lagi dengan pemimpin-pemimpin Melayu yang menjadi tulang belakang negara ini asyik bertelagah dalam mengekalkan kuasa pemerintahan, Dong Zong melihat ruang yang sangat besar untuk menjadi batu api.

Tuntutan terbaru Dong Zong adalah menyamaratakan Bahasa Mandarin dengan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan Malaysia!
Sekaligus, Dong Zong secara terang-terangan memberikan isyarat bahawa mereka dan DAP adalah satu. Perjuangan mereka adalah sama. Kehendak mereka juga adalah sama. Ketuanan Cina di Malaysia perlu diperkukuhkan dan Malaysia akhirnya perlu ditukar segala-galanya.
Itu perjuangan Dong Zong yang berselindung di sebalik institusi pendidikan vernakular.
DAP pada awal-awal kewujudannya sehinggalah tercetusnya tragedi 13 Mei 1969, memaksa kerajaan Malaysia menerimapakai Cina sebagai kuasa penjajahan menggantikan British. Secara terselindung, mereka telah berjaya melakukannya. Sekolah-sekolah vernakular telah terbina dengan banyaknya dan walaupun bukan atas nama sekolah baru, sebaliknya atas nama 'CAWANGAN' atau 'SEKOLAH FRANCISE' namun matlamat sebenar perpaduan dan kesatuan rakyat Malaysia sepertimana yang dipersetujui ketika JUS SOLI diberikan kepada pendatang dari India dan China, tidak lagi dipedulikan!
Kuasa itulah yang membuatkan sekolah-sekolah vernakular, akhirnya bertukar menjadi Sekolah Jenis Kebangsaan. Kuasa itu jugalah yang membuatkan sekolah-sekolah vernakular, menerima bantuan daripada kerajaan. Dan kuasa-kuasa itu jugalah yang meletakkan sekolah-sekolah vernakular menjadi sangat penting, sepenting sekolah-sekolah kebangsaan.
Puncanya…. UNDI MASYARAKAT CINA dan sikap pemimpin-pemimpin Melayu-Bumiputera yang terlalu berlembut dan takut menyakiti hati masyarakat tetamu di Malaysia.
Anehnya, masyarakat Bumiputera, tidak pula menuntut kewujudan sekolah-sekolah vernakular aliran mereka. Masyarakat Iban tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Iban. Masyarakat Kadazan, tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Kadazan. Masyarakat Jawa tidak menuntut sekolah-sekolah vernakular Jawa… dan sebagainya….
Dari tahun 1955, iaitu ketika JUS SOLI membolehkan masyarakat tetamu dan pendatang menjadi warganegara Malaysia dengan hak-hak yang terjamin dan lebih penting lagi ialah hak mengundi yang sama taraf dengan masyarakat Bumiputera, biarpun terdapat segelintir kecil yang mampu berbahasa Melayu, kebanyakan daripada mereka, mempunyai penguasaan Bahasa Melayu yang sangat lemah.
Secara tidak langsung, sebenarnya masyarakat pendatang dan tetamu ini sebenarnya tidak berminat langsung untuk menjadi warganegara Malaysia, kecuali mereka hanya berminat dengan harta benda yang berjaya mereka kumpulkan di negara ini, dan kemudian tersangat bimbang sekiranya Melayu-Bumiputera akan merampas harta benda berkenaan seperti yang dilakukan di negara-negara lain seperti Indonesia, Fiji dan sebagainya.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

0 comments

ANAK SYAITAN... TENDANG DAN TIKAM IBU DEPAN GIRLFRIENDNYA!!!

  • Foto

    B Ledchumy, cedera parah selepas ditikam dan ditoreh dengan pisau di Sentul, kelmarin.

  • Foto

    Tangan mangsa yang ditoreh suspek.

Suspek ada rekod jenayah turut serang kakak

Kuala Lumpur: Seorang ibu cedera parah akibat ditikam di leher, manakala tangan kanan ditoreh dengan pisau oleh anak lelakinya, malam kelmarin.Dalam kejadian jam 11 malam di perkarangan Blok A Flet Sri Kelantan, Sentul di sini, suspek turut menarik rambut dan menendang mangsa berusia 62 tahun, selain membelasah kakaknya sebelum melarikan diri.
Kakak suspek berkata, kejadian itu kali keempat adiknya menyerang beliau dan ibu, namun kali ini paling serius hingga mendatangkan kecederaan parah.
“Tiga kali dia serang kami, namun ibu tak mahu buat laporan polis kerana terlalu sayangkannya.

“Rupa-rupanya dia belum sedar, malah kali ini lebih teruk,” katanya ketika ditemui di Hospital Kuala Lumpur (HKL) semalam.

Katanya, sebelum kejadian beliau dan ibu ke HKL untuk melawat adiknya itu yang dikatakan mengalami kecederaan di kepala tanpa diketahui puncanya.
“Apabila di tiba di hospital, kami lihat teman wanitanya ada bersamanya sebelum mengambil keputusan untuk pulang.

“Namun, setiba di rumah, dia bersama teman wanita sudah menunggu kami di kaki lima flet.

“Adik kemudian menikam leher serta menoreh lengan kanan ibu sambil menarik rambut dan menendangnya hingga jatuh.

“Seakan-akan belum berpuas hati, dia menyerang dan menendang saya pula sebelum melarikan diri,” katanya.

Beliau berkata, ibunya yang berlumuran darah dikejarkan ke HKL oleh orang ramai manakala beliau tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sumber polis berkata, suspek berusia 29 tahun yang mempunyai rekod jenayah sudah ditahan bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan. (SUMBER)

0 comments

'PROJEK' JANDA MUDA DENGAN PAKISTAN JUAL KARPET DI HOTEL, TERBANTUT KERANA DISERBU!!!

 Mat Karpet warga Pakistan  dan pasangannya yang ditahan  di sebuah motel di Jitra, semalam.Mat Karpet warga Pakistan dan pasangannya yang ditahan di sebuah motel di Jitra, semalam.
Pasangan beri alasan berbogel kerana panas selepas hujan

Jitra: Baru dua bulan berkenalan, seorang janda anak satu sudah berani mengikut teman lelakinya, penjual permaidani warga Pakistan ke bilik motel. Perbuatan wanita itu yang masih dalam tempoh edah selepas bercerai dengan suami sebulan lalu, bagaimanapun berjaya dihidu pihak berkuasa yang menyerbu motel di sebuah kawasan perumahan itu, jam 5.10 petang kelmarin.
Janda berusia 23 tahun terbabit yang dalam keadaan bogel ketika serbuan, kemudian dibawa bersama pasangannya itu ke Balai Polis Jitra sebelum ke Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP) untuk siasatan lanjut.

Penjual permaidani itu tinggal di negara ini bersama bapanya yang berkahwin dengan wanita tempatan sejak empat tahun lalu.

Jurucakap PADKP berkata, ketika serbuan, bilik motel berkunci dari dalam sebelum dibuka lelaki Pakistan berseluar panjang tanpa baju dan pemeriksaan kemudian menemui seorang wanita menyorok di belakang pintu dengan hanya berselimut tanpa seurat benang.

“Hasil soal siasat mendapati pasangan itu bukan mahram atau suami isteri. Mereka memberi alasan terpaksa membuka pakaian dan berbogel dalam bilik itu kononnya panas, sedangkan sebenarnya ketika itu hujan baru berhenti,” katanya, di sini semalam.... SUMBER

0 comments

Saturday, July 7, 2012

GEMPAR!!! IMAM PAS DITUDUH PEGANG KEMALUAN, CIUM BIBIR DAN KUCUP LEHER RAKAN SEJENIS DI BANDAR BAHARU!!!

Saturday, July 7, 2012
Kejadian berlaku pada awal 2010 melibatkan seorang imam masjid bernama Ustaz Izab Hambali. Izab Hambali pada waktu itu merupakan Imam Masjid Sungai Kecil Ilir, Bandar Baharu dan merupakan seorang penyokong PAS tegar di kawasan berkenaan. Dikatakan juga, Izab Hambali merupakan sekutu kuat Yang Dipertua PAS Kulim-Bandar Baharu, Hasan Abdul Razak.

Seorang pengadu yang juga merupakan bekas rakan baik Ustaz Izab Hambali dalam laporan polis yang dibuatnya telah menyatakan bahawa Ustaz Izab telah 'memperkosanya' di rumah milik Ustaz Izab sendiri. Bahkan, kejadian yang serupa turut berlaku di rumah si pengadu dan di dalam kereta. Kejadian sebegitu, berlaku berulang beberapa kali.

Menurut pengadu, Ustaz Izab telah memegang kemaluan, mencium mulut, pipi dan lehernya sepanjang mereka berdua-duaan. Tidak pula diketahui sama ada perbuatan liwat berlaku atau sebaliknya kerana penyumber sekadar bercerita tentang muqaddimah zina atau liwat sahaja.

Penduduk tempatan mempersoalkan mengapa tiada sebarang tindakan dari pihak polis dalam hal ini. Malahan, mereka mendesak agar polis segera mengambil tindakan terhadap Ustaz Izab kerana gelagatnya boleh mencemar imej dan institusi imam.

Setakat ini ENAM LAPORAN POLIS telah dibuat untuk kes ini. Keenam-enam laporan polis dibuat di Balai Polis Bandar Baharu.

Pengadu bagaimanapun telah menarik kembali laporannya kerana mendakwa diugut... BACA SETERUSNYA DI SINI

1 comments

MALANG NASIB USTAZAH PAS, DAH KAHWIN PUN, KAIN MASIH DISELAK!!!

Sudah semakin sah, ADUN Merbau Pulas akan diraikan dalam satu majlis kenduri kahwin pada 14 Julai nanti bersamaan dengan 24 Syaaban. ADUN Merbau Pulas yang juga merupakan Ketua Muslimat PAS Kedah, Siti Aisyah Ghazali sebelum ini telah ditegur oleh Datuk Seri Azizan Abdul Razak berhubung kelakuan tidak semenggahnya bersama-sama seorang lagi Exco Kedah, Hamdan Che Khalib dan dinasihatkan agar bernikah segera bagi mengurangkan kata-kata dan fitnah orang, sekaligus tidak mencemarkan imej PAS di mata masyarakat pengundi.

Aisyah akhirnya memilih kekasih lamanya merangkap pembantu peribadinya, Sazali Sudin yang telah pun beristeri untuk dijadikan sebagai suami. Perkahwinan kedua-duanya juga dicemari dengan skandal dan kontroversi apabila dikatakan Sazali dan Aisyah disahkan telah bernikah di Siam tetapi dinikahkan kembali dalam satu majlis ringkas di Masjid Jeneri, Sik pada 5 Jun lalu.

Aisyah yang mengetuai anjuran MAHLIGAI SEJAHTERA kembali diperkatakan apabila memilih atau terpaksa memilih Sazali Sudin sebagai suaminya, selepas bertahun-tahun menjadi buah mulut orang ramai, khususnya di kawasan Padang Serai yang mana DUN Merbau Pulas ada di dalamnya.

Menurut beberapa sumber, Aisyah telah mempengaruhi pihak kepimpinan utama negeri agar kekasihnya itu dilantik ke jawatan dalam GLC dan Ahli Majlis PBT. Sazali yang lebih dikenali sebagai Cikgu Zali walaupun sebenarnya bukanlah seorang guru atau pernah memasuki perkhidmatan perguruan, mendapat banyak keistimewaan hasil hubungan rapatnya dengan Aisyah Ghazali.

Perkahwinan kedua-duanya tidak menutup mulut orang ramai terutama sekali yang kenal dengan isteri pertama Sazali yang khabarnya telah diperdayakan oleh Sazali bagi membolehkan Sazali berkahwin dengan Aisyah. Biarpun di sebalik usaha para penyokong Aisyah yang cuba menjernihkan imej ADUN Merbau Pulas itu, namun cerita-cerita lama bagaimana Aisyah seringkali berdua-duaan dengan Sazali atau helah Aisyah bagi membolehkan Sazali menemaninya di dalam kereta, kembali segar diperkatakan.... BACA KEDAHAN69ERS.COM


0 comments

BISA SUNGGUH MULUT MAHATHIR, SEHINGGAKAN ANWAR BERAK TAK LAWAS!!!

Mahathir Mohammad, orang yang sangat tahu tentang Anwar Ibrahim, sengaja mencetuskan kemarahan Ketua Umum PKR itu apabila memintanya bersara segera dan tidak perlu berlakon meraih simpati.

Lebih menghiris hati lagi ialah apabila Dr. Mahathir memberikan saranan agar Anwar dijadikan Perdana Menteri Kehormat selama 5 hari selepas PRU13 sebagai upaya menenangkan otaknya yang selama ini sentiasa berfikir untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia walau dengan apa cara sekalipun.

Ketika berceramah di Selayang (BACA DI SINI - JAHAT DINTURTLE NIH) Anwar seperti biasa, tidak pandai menjawab sebarang tuduhan ke atasnya tetapi mengaitkan itu ini begitu begini untuk menunjukkan dia tidak bersalah. Dan seperti biasa, Anwar segera menuduh Tun Dr. Mahathir membela anaknya yang mempunyai syarikat bernilai berbilion ringgit.

Sebenarnya kalau nak dikaitkan, Anwar lebih layak bercerita, dari mana dia dapat duit yang berjumlah berbilion ringgit. Nak dikatakan Anwar berniaga, haram tak reti barang seduit pun dia berniaga. Satu-satunya perniagaan yang dia buat adalah Yayasan Anda. Kalau dia tak masuk UMNO tahun 1981 dahulu, mungkin Yayasan Anda pun tak ada sesiapa yang pernah dengar.

Sekarang, Yayasan Anda telah pupus!

Begitu juga kekayaan yang dimiliki oleh ahli keluarganya. Anwar patut bercerita bagaimana bapa mertua dan bapanya boleh menjadi kaya raya. Bagaimana adik-beradiknya yang tidaklah berpendidikan tinggi, menjadi kaya raya. Malahan Anwar juga perlu menjawab, bagaimana kawan-kawannya seperti KAMARUDDIN MOHD NOR, KAMARUDDIN JAAFAR, HUSAM MUSA, RAHIM GHOUSE dan sebagainya tiba-tiba sahaja daripada tidak ada apa-apa, menjadi kaya melania.

Setiap kali Anwar menyabitkan orang lain yang berjaya kerana perniagaan, seharusnya Anwar juga menerangkan bagaimana kaum kroninya boleh kaya raya, padahal mereka tidak berjaya dalam perniagaan.

Justeru, tidak menghairankan sebenarnya apabila Anwar Ibrahim berang dengan gurauan sinis Tun Mahathir. Sebabnya, Anwar juga tahu, Tun Mahathir bercakap benar. Anwar memang meroyan sangat nak jadi Perdana Menteri dan kalaulah salah satu syarat untuk menjadi Perdana Menteri perlu makan tahi tiga ketul, tujuh puluh ketul pun, Anwar Ibrahim sanggup kunyah dan telan, asalkan dia jadi Perdana Menteri Malaysia!!!

0 comments

POLIS AMPANG, TOLONG JAWAB KENAPA JENAYAH KEJAM BANYAK SANGAT DI AMPANG?!!

STABIL...keadaan mangsa stabil selepas menjalani rawatan.
STABIL...keadaan mangsa stabil selepas menjalani rawatan.

AMPANG: Seorang wanita kini bertarung nyawa namun stabil selepas menjalani pembedahan pada paru-para kanan lebih tujuh jam ekoran tragedi hitam yang menimpanya apabila hampir disamun dan diculik seorang lelaki di sebuah pasar raya besar di Ampang, di sini.Difahamkan, dalam kejadian jam 2 petang Selasa lalu itu, mangsa berusia 30-an bersendirian membeli beberapa barangan di pasar raya berkenaan sebelum dihampiri seorang lelaki ketika mahu masuk dalam kereta yang diletakkan di tempat letak kenderaan pasar raya itu.

Lelaki itu meletakkan pisau di leher mangsa. Ketika mangsa meronta mahu melepaskan diri, lelaki terbabit merodok lehernya hingga mencederakan paru-paru kanannya.Kejadian itu tersebar melalui laman sosial facebook mangsa yang dikenali sebagai Nooralida M Noor.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, pihaknya menerima laporan daripada mangsa yang berjaya menyelamatkan diri sebelum dibawa menerima rawatan lanjut di Hospital Gleneagles, di sini.

Beliau berkata, pihaknya menjalankan siasatan lanjut bagi mengesan suspek.Sementara itu, jurucakap hospital berkenaan memberitahu mangsa dilaporkan mengalami kecederaan kritikal pada leher dan paru-paru kanan akibat dirodok dengan pisau dan menjalani pembedahan jam 8 malam kelmarin sebelum dimasukkan ke wad Unit Rawatan Rapi (ICU) dan kini dilaporkan stabil namun masih di bawah pemantauan pihak hospital.

Dalam laman facebook, Nooralida berkata, dia diserang seorang lelaki bersenjatakan pisau ketika mahu masuk dalam keretanya.Katanya, lelaki itu meletakkan pisau pada lehernya dan memegang tangannya dipercayai bagi mengelakkannya melawan.

Menurutnya, dia melawan tindakan lelaki itu menyebabkan lelaki terbabit merodok lehernya hingga berlaku pendarahan serius.

“Saya membunyikan hon menyebabkan seorang wanita bersama anak lelakinya berusia 20-an hairan dan mengesyaki sesuatu berlaku.

“Lelaki itu yang menyedari kehadiran mereka melarikan diri sebelum saya menahan kesakitan dan memandu kereta ke balai polis berhampiran membuat laporan,” katanya.

Katanya, polis menghantar mangsa ke hospital dan hasil pemeriksaan lanjut mendapati paru-paru kanannya mengalami kecederaan serius akibat terkena tikaman.

Bagaimanapun, mangsa sudah menjalani pembedahan dan kini dimasukkan ke ICU selain dilaporkan stabil.

Usaha Harian Metro semalam untuk menemui keluarganya gagal apabila enggan ditemu bual kerana masih terkejut dan bersedih dengan kejadian menimpa mangsa.


ULASAN TFK:

Ampang terkenal sebagai kawasan sesak. Tetapi yang paling Ampang merupakan daerah yang paling banyak MENYIMPAN, MELINDUNGI, MENJADI SARANG dan TEMPAT BERMAHARAJALELAnya PENDATANG-PENDATANG ASING serta kaum penjahat, sama ada penjahat itu terlibat dalam jenayah mahupun dalam politik.

Malangnya, tidak banyak pihak berkuasa yang memberikan perhatian kepada masalah pendatang-pendatang asing dan penjenayah yang banyak bersembunyi di Ampang. Walaupun sekatan-sekatan jalanraya dibuat saban hari oleh polis, namun kaum penjenayah jarang sangat melakukan kesalahan jalanraya, sebaliknya yang mereka lakukan adalah jenayah kekejaman.

Selagi tidak wujudnya operasi-operasi yang lebih aktif, bersepadu dan lebih berkesan menangani masalah PENDATANG ASING dan jenayah, maka selama itulah juga, Ampang akan terus terkenal dengan jenayah kekerasan.

Paling ketara... blok-blok rumah pangsa di Pandan Mewah telah didedahkan sebagai RUMAH PANGSA PENDATANG ASING, namun sehingga kini TIDAK ADA SATU PUN OPERASI MENANGKAP ATAU MEMBANTERAS pendatang asing di kawasan Pandan Mewah.

Dan kalaulah ada pihak yang mengatakan, kebanyakan pendatang asing di Pandan Mewah mempunyai permit dan kelulusan dokumentasi untuk tinggal serta bekerja di negara ini, pihak berkenaan adalah PEMBOHONG BESAR.

HAMPIR 99% PENDATANG ASING DI PANDAN MEWAH, KOSONG dan BERSTATUS PENDATANG HARAM!!!

Tapi anehnya, di Pandan Mewah, anda boleh melihat sendiri bagaimana PENDATANG ASING menjadi maharaja dan PEGAWAI-PEGAWAI MPAJ mengutip duit dan 'cukai' daripada kaum pendatang asing yang menetap di Pandan Mewah, mahupun di rumah-rumah kedai di Pandan Industrial Park yang terletak di seberang longkang besar Pandan Mewah dengan selamba dan terang-terangan!!!

0 comments

KALAU BLOGGER PRO-UMNO-BN DAPAT TEMPAT DI HARAKAH, BAYANGKANLAH TRAUMA APA SEBENARNYA DIHIDAPI OLEH PAS!!!


Dari tahun 1997, kewujudan tentera-tentera siber yang berpihak kepada PAS dan Anwar Ibrahim serta DAP tidak dicabar. Apa-apa sahaja yang disuapkan oleh mereka, terpaksa ditelan bulat-bulat. Malah fitnah dan tohmahan tidak berasas yang dilemparkan juga, tidak banyak disanggah dan ditentang.

Tahun 2008, Pakatan DAP-PKR-PAS telah mengoptimumkan penggunaan tentera siber mereka. UMNO dan Barisan Nasional pula, lambat melihat bidang media ini dan akhirnya menyebabkan pemikiran bahawa dengan membuat program besar-besaran, maka menanglah UMNO dan Barisan Nasional, hampir menyebabkan UMNO-BN kehilangan kuasa sebenar di Parlimen Malaysia.

Tentera-tentera kecil siber yang berpihak kepada UMNO dan Barisan Nasional mulai muncul walaupun masing-masing tidak mampu menjawab komen-komen serangan penyokong Pakatan di blog masing-masing, sedangkan pada masa yang sama, blogger-blogger pro-Pakatan menutup sebarang ruang untuk pengkomen-pengkomen yang berpihak kepada UMNO-BN.

Beberapa PRK, tentera-tentera siber yang menyokong UMNO-BN masih kurang diberikan perhatian. Kalau ada pun, hanyalah mereka yang berpandangan jauh bahawa tentera-tentera siber kecil ini boleh dipergunakan untuk menebalkan kantung sambil menepuk dada, 'Saya ada bala tentera!'. Sedangkan pada masa yang sama, kawan-kawan yang pro-Pakatan pula dihamburkan pelbagai peruntukan, terutama pada ketika Nizar Jamaluddin masih lagi menjadi Menteri Besar Perak selain Selangor yang menyediakan peruntukan belasan juta ringgit di bawah banner media baru.

Pada ketika kawan-kawan blogger pro-Pakatan bercokak dan bergasak tentang peruntukan yang tidak sampai ke tangan masing-masing selepas mereka bertungkus-lumus memenangkan Pakatan Rakyat dari sebelum 2008 sehingga beberapa pilihanraya kecil, blogger-blogger pro-UMNO-BN pula sekadar mampu menelan air liur.

Mungkin di kalangan pro-UMNO mahupun pro-Pakatan berpandangan, blogger-blogger dari kedua-dua kem tidak boleh bertentang mata dan bertukar-tukar pandangan, namun pandangan sebegitu sebenarnya satu kesilapan besar. Biarpun memang ada di kalangan blogger-blogger tegar yang membuta-tuli akur dengan arahan kepimpinan, ada juga di kalangan blogger dari kedua-dua kem yang berpandangan sebaliknya, terutama yang mempunyai latar belakang kewartawanan.

Biarpun tidak bertukar-tukar maklumat sulit, namun kerenah dari kem masing-masing seringkali menjadi bualan. Walaupun akidah politik masing-masing berbeza, tetapi satu persamaan ketara antara kedua-dua kem blogger ialah, masing-masing membuat kerja promosi, propaganda malahan lebih tepat lagi DIPERGUNAKAN OLEH PEMIMPIN MASING-MASING.

Dengan kata-kata lain, biarpun tidak semua, blogger-blogger dari kem Pakatan dan kem UMNO-BN masih boleh duduk semeja, mengeteh dan bergelak tawa sambil usik-mengusik walaupun dalam blog masing-masing, mereka seperti ikan sempilai beringsang merah.

Dewasa ini, kemunculan blog-blog baru, selain pertambahan FACEBOOKER yang berpihak kepada UMNO-BN, mula membuka mata kem Pakatan Rakyat. Kalau dahulu, penguasaan Pakatan dalam media baru amat menggerunkan, sekarang kem Pakatan pula yang sangat gerun melihat keaktifan pro-UMNO-BN.

Justeru, pengalihan daripada serangan terhadap pemimpin UMNO-BN kepada golongan penggiat media baru pro-UMNO-BN perlu dibuat. Dan yang menariknya, beberapa nama 'besar' kalangan penggiat media baru pro-UMNO-BN seringkali mewarnai serangan serta propaganda media-media pro-Pakatan.

Maka, timbul pula tanda tanya, apakah sebenarnya fungsi propaganda dan cyberwar machine Pakatan sudah melebar kepada jentera cyberwar pro-UMNO-BN pula sehinggakan golongan yang sebenarnya tidak mempunyai kepentingan dalam dunia politik, sebaliknya hanya mempergunakan medium penyebaran maklumat pula menjadi bahan?

Apakah sekarang, pro-Pakatan sudah mahu mengakui dan memperakui bahawa kewujudan mereka terancam dengan kehadiran tentera-tentera kecil pro-UMNO-BN yang berselerak, kelihatan tidak bersatu, seringkali dilihat bercokak dan bertelagah, selain melangkaui pro-Pakatan yang sentiasa dihadkan oleh kepimpinan sendiri dalam penyebaran maklumat?

Lebih menarik lagi ialah apabila Harakah Daily, jentera propaganda rasmi PAS, turut memberikan ruang yang sangat besar kepada tentera-tentera kecil pro-UMNO-BN untuk diperkenalkan, sekaligus mempromosikan apa yang mereka hasilkan dalam medium masing-masing secara percuma.

Dengan menjadikan WANG dan PERUNTUKAN sebagai senjata utama untuk membelasah, barangkali Harakah Daily sendiri terlupa bagaimana Harakah dan PAS selain Mustafa Ali pernah digoncang sakan berhubung SKANDAL PENGIKLANAN HARAKAH yang diserahkan kepada sebuah agensi yang diwujudkan oleh 'pemikir-pemikir hebat' yang melihat kantung sebagai objektif utamanya.

Atau barangkali mereka terlupa atau sengaja buat-buat lupa tentang skandal penyelewengan duit peruntukan untuk blogger masing-masing yang digelapkan oleh pimpinan peringkat rendah Pakatan sehinggakan grup besar blogger serta FACEBOOKER Pakatan, akhirnya terpaksa bergerak sendiri sambil menahan hati untuk menunggu sehingga lepas pilihanraya umum sebelum menghamburkan kemarahan mereka?

Satu persoalan yang sebenarnya perlu mencelikkan mata kaum blogger Pakatan yang masih beranggapan, mereka berjuang secara ikhlas berdasarkan pengakuan masing-masing, KERAJAAN NEGERI SELANGOR telah memperuntukkan RM25 juta untuk media sosial, manakala Nizar Jamaluddin dalam satu pertemuan dengan blogger-blogger Pakatan Perak pada penghujung hayatnya selaku Menteri Besar Perak, telah memperuntukkan RM12.5 juta untuk mereka.

Baca pula apa yang disiarkan oleh Harakah Daily tanpa sedar, ianya sekadar memalitkan arang ke muka mereka sendiri!!!

___________________________________________________________________

KUALA LUMPUR: Kepada banyak pihak, ia semakin jelas saban hari bahawa Umno adalah sebuah parti yang disertai individu-individu yang tamak dan tidak pernah ada rasa cinta kepada parti mereka.

Terdapat banyak peristiwa kebelakangan ini yang menguatkan persepsi tesebut, yang terbaru ialah pertelingkahan antara media, antara bos-bos media mereka dan pakar strategi yang memutar belitkan berita.

Ini termasuk bagaimana cara untuk menonjolkan agenda Umno dan bagaimana untuk menjual kepada orang awam mengenai kebolehan Umno dalam pembangunan, namun semuanya tidak berpadu dari atas ke bawah.

Jadi, anda boleh berimaginasi betapa teruknya parti yang sudah tua ini, dan mengapa kini ada yang berpendapat bahawa parti tersebut berada di perjalanan terakhirnya sebelum diketepikan dalam arus perdana politik Malaysia.

Setiap ahli Umno hanya memikirkan mengenai diri mereka sendiri. Semua yang berada dalam parti yang mempunyai 3 juta ahli ini berpecah, dan apa yang mengikat mereka hanya 'WANG'.

Umno BN turut beroperasi atas prinsip di atas dan ia adalah sebab mengapa susah untuk melihat kesemua logo 14 parti komponen dicetak di bahan kempen BN.

Mereka jarang di platform yang sama, dan semua komponen parti BN mempunyai DNA yang sama dengan Umno – bersifat individualistik, pentingkan diri sendiri dan tidak kreatif.

DNA UMNO

Maka, ia tidak mengejutkan cybertrooper (askar maya) Umno juga bersifat tamak dan individualistik. Mereka juga mempunyai DNA Umno yang sama di dalam darah mereka.

Tamak di sini bukan sahaja merujuk kepada wang, tapi juga habuan untuk menjadi popular, dihormati, berpengaruh dan berkuasa. Cybertropper Umno berpecah kepada beberapa kumpulan, dan semua mempunyai fikiran masing-masing.

Antara askar maya Umno, individu yang sentiasa disalahkan dalam menimbulkan permasalahan ialah Wan Azri daripada blog Papa Gomo. Walaupun beliau tidak terlibat dalam kemelut terbaru mendakwa Ketua Pengarang Kumpulan News Straits Times Jalil Hamid sebagai penderhaka kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Begitu panas perang antara mereka yang saling menyerang di dalam dunia blog Umno sehingga ia menjadi berita, dan blogger menjadi tumpuan media dan bukannya orang yang disokong mereka. Ya, ini amatlah melucukan.

Boleh ke Umno melakukan sesuatu dengan betul? Apa yang mereka gaduhkan ialah perkara kedua – iaitu mengenai sebuah artikel mengenai pemecatan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Tan Sri Abu Bakar Abdullah.

Samada Najib mengaku atau tidak, ia adalah jelas Abu Bakar adalah kambing hitam dalam kegagalan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang mengutamakan peringkat atasan kakitangan kerajaan, menyebabkan kakitangan bawahan melenting dan mengugut untuk mengundi pembangkang, Pakatan Rakyat.

Namun begitu, sebahagian blogger Umno tetap berpendapat artikel yang disiarkan Berita Harian, yang berada di bawah kumpulan NSTP telah memberikan satu imej buruk kepada Najib kerana kenyataan Abu Bakar yang menyatakan bahawa beliau telah dipecat secara tidak adil telah disiarkan. Kerana itu, blogger Umno saling berperang, dan ini menyebabkan satu petengkaran yang hebat bagaikan najis terkena kipas.

Peruntukan daripada wang rakyat bukan wang parti

Kini, Papa Gomo sedang mempertahankan Umno dan mencipta masalah untuk pembangkang. Wan Azri ialah blogger yang memaparkan video seks Datuk T untuk Utusan dan semua akhbar Umno jadikan bahan laporan. Sekarang, beliau ingin dikenang, dinilai tinggi dan dikayakan untuk segala usaha beliau, yang dikatakan membiayai diri sendiri.

Namun begitu, ada yang mengatakan bahawa beliau dibiayai Ahmad Shabery Cheek, Menteri Belia dan Sukan. Sudah tentu Wan Azri mendapat bayaran di sini dan di sana oleh individu Umno yang menggunakan laman web beliau sebagai platform untuk menyerang. Tapi tidak, beliau masih tidak mendapat pengaliran duit yang tetap ke akaun beliau. Dan beliau cukup terkilan apabila Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin telah menubuhkan Unit Media Baru (UMB) untuk mempertahankan parti mereka dan menyerang pembangkang, dan beliau diketepikan.

Ia adalah menarik untuk diberi perhatian bahawa unit Khairy terdiri daripada blogger baru yang dibayar menggunakan dana yang diperuntukkan di bawah Kementerian Penerangan. Bayangkan dana awam untuk kerja-kerja kotor Umno. Tapi, siapalah yang di dalam Umno yang akan menggunakan duit mereka sendiri untuk parti. Ia selalunya adalah duit rakyat yang membayar bil mereka. Namun, ini adalah cerita berlainan.

Kisah tumbukan

Seorang lagi blogger Umno yang terlibat dengan kemelut ini ialah Akupeduliapa (APA) daripada UMB Khairy. Papa Gomo tidak mempunyai hubungan yang baik dengan APA kerana beliau telah didakwanya memperoleh kekayaan dan tidaklah semiskin yang dikatakan Papa Gomo. Khairy telah campurtangan dalam hal ini – membuat kenyataan di Twitter bahawa perkara itu adalah biasa untuk Papa Gogo. Satu lagi air mata buaya!

Pergelutan Papa Gomo-APA dilaporkan menjadi genting apabila Papa Gomo yang lebih muda usianya telah menumbuk APA yang lebih senior di dalam satu mesyuarat Kementerian Belia dan Sukan. Sekarang, adakah anda faham mengapa Perkasa tidak berfikir apa-apa selain menyerang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng atau mengugut untuk mewujudkan kembali peristiwa 13 Mei, 1969 iaitu pertumpahan darah antara kaum? Keganasan dan pertumpahan darah tiada dalam mentaliti Umno, tapi ia adalah sebahagian daripada darah daging mereka!

Pergaduhan itu telah menyebabkan mereka berdua kini mendatangkan masalah kepada sponsor mereka – Ahmad Shabery dan sesiapa sahaja pemimpin Umno yang APA berkhidmat dengannya. Dengan APA di bawah UMB, beliau sepatutnya berkhidmat dengan Khairy, tapi orang yang mengendalikan unit tersebut bukannya Khairy tetapi exco pemuda Umno Tun Faisal Ismail Aziz.


Pemimpin Umno belakang bloggers

Tun Faisal bukan sahaja ketua UMB tapi beliau juga orang Datuk Seri Hishamuddin Hussein. Apa-apa pergaduhan atas isu apa-apa, ia jelas bahawa Khairy, Faisal, Hishamuddin dan Ahmad Shabery sedang cuba berebut pengaruh di kalangan para blogger ini. Ini telah menimbulkan sengketa kepada semua yang terlibat.

Khabar angin terbaru di dalam Umno ialah Hishamuddin telah cuba menghubungi Wan Azri untuk mendapatkan bantuan bagi mengalahkan pesaing beliau di dalam Umno menjelang pemilihan parti akan datang, yang bakal diadakan dalam masa terdekat. Sudah tentu, Papa Gomo yang sensitif terhadap kewangan telah dijanjikan duit bulanan yang lumayan. Dan ini sangat menarik.

Satu lagi watak dalam blogger Umno ialah Anuar Mohd Nor daripada Umno Reform2. Beliau berpendapat bahawa Najib perlu diberitahu perkara sebenar dan tidak diberi maklumat salah. Anuar tidak menjaga kritikannya sehingga para blogger Umno merasakan beliau bekerja untuk pembangkang. Tapi Anuar merasakan beliaulah orang yang perlu memberitahu 'rajanya bahawa rajanya bogel kerana baginda sememangnya bogel dan bukan sebaliknya'. Kepada Anuar, blogger lain adalah jahat kerana sedang menasihatkan maharaja untuk berjalan bogel di tempat awam.

Terasa keseorangan, Papa Gomo juga dikatakan sedang cuba mencari kawan dalam kalangan blogger Umno. Beliau telah cuba memujuk Anuar untuk menyertai kem beliau. Perkembangan ini masih diperhatikan secara dekat.


Pecat Jalil

Antara orang yang menyarankan agar Jalil dipecat ialah Salahuddin Hisham daripada blog The Unspinners. Salahuddin juga tengah bertelagah dengan Anuar dan mereka sudah menjadi musuh ketat sejak sekian lama. Sahaluddin tidak bersetuju dengan cara Anuar untuk memperbaiki Umno.

Yang pelik ialah Salahuddin adalah orang yang dilayan seperti orang luar oleh Umno kerana tingkah lakunya yang buruk dan beliau juga ada sengketa dengan pemimpin Umno. Sekarang anda boleh lihat, masalah yang bergelumang pada seorang blogger Umno adalah daripada semua sudut – seperti juga kemahiran mereka untuk bertempur dan berlawan sesama sendiri. Selain itu, Salahuddin juga di belakang blog 'Another Brick in the Wall' yang dianggap sebagai satu liabiliti untuk Umno.

Menariknya, The Unspinners juga didakwa pada Julai 2011 oleh Raja Petra Kamaruddin dalam kontroversi cincin RM24 juta yang didakwa dibeli oleh isteri perdana menteri Rosmah Mansor. Salahuddin telah mendakwa RPK membuat dakwaan palsu terhadap Rosmah.

Dalam pada itu, ‘Granddaddy’ kepada semua blogger Umno, Akhiruddin Atan aka Rocky Bru telah cuba meredakan isu tersebut kerana beliau telah dilantik oleh Umno untuk mengawal dan menjaga askar maya Umno yang dibayar.

Sehingga kini, beliau masih tidak nampak membuat sebarang perubahan untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat terhadap Umno walaupun dengan bajet RM300,000 sebulan yang dispekulasikan itu. Ini tidak mengejutkan. Usaha beliau untuk meredakan suhu masih gagal untuk menutup mulut The Unspinners yang menyuruh supaya Jalil dipecat dari NST.

Seperti Rais, siapa makan cili akan terasa pedas

Seorang lagi blogger Umno Zakhir the Big Dog juga dikenal sebagai 'The Thirteen Million Plus Ringgit' sedang ditekan kuat kerana serangannya pada Menteri Penerangan Rais Yatim. Seorang lagi yang menembak ke arah Big Dog ialah Melayu Atas Pagar daripada blog 'Gelombang Wangsa Maju', daripada UMB cawangan Wangsa Maju.

APA juga tidak gembira terhadap serangan Big Dog pada Rais. Tapi Big Dog tidak akan menghiraukan perkara itu. Terkilan dengan Rais yang mengetepikan beliau dan pasukan blogger elit beliau, Big Dog telah bertanya satu soalan yang menghinakan bagi Rais, “Mengapakah menteri suka orang besar mereka berada di sisi mereka sentiasa dan tidak dengan para pengundi?”

Kebetulan atau tidak, Rocky Brulah yang menulis sebuah artikel menghentam Rais dalam isu dakwaan merogol amah dan Big Doglah pula yang menyuruh pihak berkuasa untuk menyiasat.

Blogger yang berkhidmat untuk pemimpin Umno-BN nampaknya hidup dalam satu keadaan yang celaru dan melumpuhkan diri sendiri seperti parti mereka. Misi dan visi rasmi mereka tiada dalam radar, yang ada hanyalah kepentingan peribadi. Macam pernah didengar – burung gagak terbang bersama dan siapa makan cili akan terasa pedas.

Lebih teruk bila dekat pilihanraya

Lebih dari itu, tahap ketegangan dan kebencian antara blogger Umno adalah gambaran kepada apa yang sedang melanda parti mereka sendiri.

Daripada cawangan ke kawasan kepada peringkat tertinggi, pergaduhan semasa sendiri yang sentiasa dibenamkan kini nampak serius. Dengan PRU13 ditangguhkan ke tahun depan, perebutan kuasa Umno ialah perkara paling menarik selepas Olympik 2012.

Dalam nota yang lebih serius, ia adalah menarik untuk direnungkan, dengan krisis dalam yang paling tegang, adakah Umno boleh bertahan dalam perang sivil terbarunya?


0 comments

Blog Archive

Labels