Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 31, 2014

ALHAMDULILLAH, BERKAT MUNAJAT AKHIRNYA AHLI PARLIMEN KUALA KRAI DITEMUI DAN MUNCUL DI KHALAYAK RAMAI!!!


Allah Taala tunaikan secara cash!

Kalau tak nampak lagi kebesaran-Nya, tak tahulah nak kata apa.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Kuala Krai Hatta Ramli dicari-cari kerana hari mula banjir di Kuala Krai sehinggalah Kuala Krai tenggelam beberapa hari kemudian, kelibatnya terus menghilang. Pada ketika semua pihak bising dan mencari-cari jalan untuk sampai ke Kuala Krai yang terputus hubungan kerana kepungan air berarus deras, Hatta Ramli tetap juga tiada khabar berita.

Bukan sahaja dari Hatta Ramli sendiri, daripada para petugasnya, pembantunya juga tidak dapat sebarang penjelasan berhubung kehilangan Hatta Ramli.

Akhirnya semalam, semua pihak yang prihatin menyeru-nyeru nama Hatta Ramli.

Hari ini difahamkan, Hatta Ramli telah muncul di Kuala Krai dan tanpa banyak cakap, terus menjalankan sebahagian daripada tugasnya selaku Ahli Parlimen kawasan berkenaan. Dia dilihat membantu petugas-petugas dan sukarelawan mewakili Barisan Nasional mengagih-agihkan bantuan makanan kepada mangsa-mangsa banjir di Manek Urai.

Parlimen Kuala Krai mengandungi DUN Mengkebang, Guchil, Manek Urai dan Dabong.

ADUN Mengkebang adalah Abdul Latif Abdul Rahman dari PAS.

ADUN Guchil adalah Mohd Ruslan Puteh dari PKR.

ADUN Manek Urai adalah Mohd Fauzi Abdullah dari PAS.

Manakala ADUN Dabong pula adalah Datuk Ramzi Abdul Rahman dari UMNO-BN.

Walaupun tiga ADUN adalah Pakatan Rakyat dengan Ahli Parlimen sendiri dari PAS-Pakatan, bantuan ke Kuala Krai selepas agensi kerajaan adalah dari UMNO-BN. PAS hanya datang memberikan bantuan menerusi PASMA hanya setelah hari ketujuh banjir. Itu pun sekadar untuk publisti dengan gambar dan logo besar PAS serta PASMA.

Alasan kehilangannya ialah UMRAH... alasan SUCI bagi orang beragama Islam untuk mengelakkan diri daripada dipersalahkan. Alasan ibadah yang diharapkan tidak akan dipertikaikan atau disanggah oleh mana-mana orang yang mengaku beragama Islam.

Apa pun, dia sudah kembali dan diharapkan tidak lepas tangan begitu sahaja dengan alasan PERDANA MENTERI PEGANG DUIT NEGARA. JADI semua tanggungjawab dari peruntukan sehinggalah pengagihan, Perdana Menteri kena bertanggungjawab!!!


40 comments:

Anonymous said...

Yang sepatutnya kerja dan bantu adalah Ular Sawa yang kenyang makan duit royalti sekian lama. UMNO sepatutnya berterima kasih kpd Kelantan kerana dapat baham duit Kelantan sekian lama . Misal nya Sapura Kencana dapat RM3 Billion manakala rakyat Kelantan dapat 0, Inilah yang dikatakan UMNO tak mengamalkan Islam secara Addin. Bunuh, rogol dan rasuah tak ada kes. Barua betul. UMNO adalah musuh seluruh dunia dan harus dihapuskan.

Anonymous said...

Saya juga berada di Mekah utk Umrah. Ketika hari pertama di laporkan banjir besar di Kelantan, saya bersolat bersebelahan Dato Mustapha Mohamad (Menteri dari Kelantan). Jika beliau boleh bergegas pulang ke Kelantan dari Mekah, mengapa Sdr Hatta tidak melakukan perkara yang sama untuk membantu SELURUH WARGA MSIA TERMASUK POLIS, ASKAR DAN SUKARELAWAN menolong warga Kelantan?

Anonymous said...

banyak betul pembelit nak alih isu ke royalti. Sapura Kencana dikaitkan. semata mata Sapura Kencana tu ada saham Mokhzani.

lepas tu konon baik. jangan fitnah puak puak mata satu/komunis/tin biskut. yang puak mata satu/komunis/tin biskut fitnah dacing. bukan setakat dacing orang awam yang tak terkait pun. semata mata dia sedara orang orang tertentu. yang tu kira apa? halal? sunat muakkad? wajib? mazhab mana kau pakai? azizi?

nak cerita pasal royalti ke dude?
baik kau baca/kaji dulu cerita royalti minyak Kelantan ni dude.

aku nak tanya kau. sapa mula kan dongeng royalti minyak ni. dan agak agak kau lah. pimpinan NGOR tahu jelas tak cerita royalti ni? presiden dengan setiausaha NGOR tak tahu pun apa proses nak dapatkan minyak. cuba kau sekolahkan diorang dulu dude.

cerita pasal banjir je lah dulu. dan apa apa yang terkait dengan banjir. boleh dude?

ada otak. jangan pakai. guna kepala lutut.

Anonymous said...

Ni komen dr orang ke dr beruk utan...?

Skali baca mcm komen dr mahkluk bernama manusia...

Dua Kali baca kompom rupanye komen dr beruk utan yang tengah gersang dh lama x dpt puki..

Bodooohh..!!

Anonymous said...

Yang naik heli siHusam Musang, PASMA dan ketua NGOR(K).

yang dok berkayuh sampan tu TMB.

PASMA musuh yg nyata!

Anonymous said...

PAS atau PKR tak payah nak cakap fasal rasuah dan rogol. Kes liwat saudara akrab mu sah-sah golongan kaum Luth tu apa pulak.

Kedah, Perlis dan keseluruhan negeri Pantai Barat tak ada minyak pun. Memang dasar PAS parti yang meminta-minta. Ahli 2 malas berusaha. Yang tahu balak habis ditebang. Eloklah semua rakyat Kelantan kena BALA dari Allah swt.

Jalan mudah dapatkan pitih. Subsidi, bantuan, royalti, khazanah Allah swt habis dimusnah. Derma tin Milo setiap ceramah. Inilah kerja pemimpin kamu.

Mana pergi Khalifah Omar Abd Aziz.Mana pergi wakil rakyat yang perut buncit sapu gaji dan elaun tiap-tiap bulan. Jika kena batang hidung sendiri tahu pulak sorok kepala dalam cengkerang macam kura-kura.

Bolehkah Dyana Sofea surutkan air hanya dengan selak kain. Buat Mat Sabu stim adalah.

Kenapa Tok Guru Ulamak PAS tak buat solat hajat dalam stadium seperti yang pernah dibuat untuk KO kan UMNO. Kenapa? stadium telah tenggelam, tak ada tempat lagi, jalan ke masjid pun terputus.

Sumbangan UMNO iklas atau tidak sekurang-kurangnya dapat menyambung nyawa rakyat Kelantan kesemuanya. Apa sumbangan PAS, PKR maupun anjing2 DAP.

Hari2 melalak sampai terberak2 namun umpama Tin Milo kosong.

Apa sekali pun Allah swt tetap bersama UMNO. Makin riak menjulang Ulamak hanya kerana berserban putih di kepala semakin itulah Allah swt menunjukkan Kehebatannya.

Jangan mempersendakan takbir kerana zatnya boleh memusnah dan mencipta.Kun fayakun. Ulamakkah ahli PAS kah semua sekali jalan.

Anonymous said...

Hahaha dia berok bin monyet. Nak tanya tin milo yg nikki anak beranak songlap dari org2 kampong mana pegi? Beli krera,baru. Tambah tine ko dgn duit kutipan...buat fitnah mmg pandai org kelantan tak boleh d pisahkan lagi.
Tu yg,merogol budak perempuan sampai 33 org dari cucu ke atok mengajar buat kerja maksiat. Tiada,agama bangsa kelantan ni.
Ularmak kau tu pelacur agama mengaku negeri serambi mekah. Malu la pada Allah. Paling tinggi hiv dari kelantan gila seks. Yg jantan gila p;k! Yg betina gila b_t@#g...hehehe ...elok cepat bertaubat jgn tahu buat sj. Lepas ni negeri kau d tengelami oleh tsunami sbb melacurkan agama Allah. You suck.

Anonymous said...

Doa yg mamat semua aminkan allah balikkan pada negeri Meka..Tak ada bangsa laun kutuk Hina bangsa meka sendiri kecuali meka ini..Jgn lupa polis, Tentera, Jpam, Rela, Kesihatan dan yg lain. Lain Aset Persekutuan..Kalau meka x bantu apa kau org nak cakap..Apa ada hasil hingga ramai cari makan kat negeri lain..Jgn fanatik.. D bantu pun d Hina..apa punya Islam kau org ni..Patut lah negara Islam berbunuh sesama.meka, puak yajudi ambil kesempatan jajah negara meka..

Anonymous said...

Kalau tonton TV dan baca media cetak yang dikawal umno, boleh dikatakan hanya umno sahaja yang memberi bantuan kepada mangsa banjir........

Anonymous said...

Harap oramg2 Kelantan membanjiri seluruh Semananjung kalau Royalti tidak diberi UMNO.

Anonymous said...

Memang pun.. ITU la yg sbenar2nye...
Moga Allah melindungi mereka2 yang bertukus lumus membantu tanpa mgira kepartian seseorang mangsa banjir...

Anonymous said...

Tak abis2 dgn royalti.. Tu hak bapak ko ke. ? Bangang...!!

Org sibuk mbantu mangsa ko sibuk dgn royalti...

Ko ni babi tunggal ke hape.. ??

Haaaakkttuuiihh...

Bodoohhh..

Ted Manoff said...

Allah benchi orang Islam yang mendoakan kecelakaan kepada orang Islam lain....

Kalau orang Pas buat benda sama lagi sekali Allah akan cabut semua nyawa orang Kelantan termasok dengan Sultannya, Ulama, Rakyatnya baik Pas atau Umno ...Allah akan datangkan Qiamat Wusto Kat negeri Kelantan..jangan main2 dengan Allah.....

Anonymous said...

Sekarang nyawa seorang je yang berada di hujung tanduk, iaitu Madey Kuti , harap dia bertaubat sebelum di bacakan Talqin. Kita juga bacakan Talqin buat UMNO Palsu ini supaya mereka hidup dlm kematian.

Ted Manoff said...

Surah Al-Ahzab ayat 21 tentang contoh peribadi Rasulullah saw ( sentiasa mendoakan kebaikan sesama muslim) di TOLAK mentah2 oleh Nik Aziz dan Adeknya dan berpuloh2 ribu pengaminnya dengan mendoakan kechelakaan kepada sesama Muslim....ini lah musibat nya dari Allah sebagai pengajaran bagi qaum yang mahu berfikir....

Anonymous said...

Org yg kerja asyik membangkang mana biasa buat kerja.

Ted Manoff said...

Sultan yang biarkan Ulamanya SESAT dalam kaedah munajat dan doa seperti dianjur Rasul pun akan dapat peranggunya. ..no doubt brother !

Kalau Mahathir bersalah Allah juga akan balas setimpal dengan kesalahannya...Najib pun sama...Tok PA pun sama...dan AKU pon sama !

So bro. ...buangkan dendam kesumat dan lihat dengan hati yang Jernih...inshaallah. .

Anonymous said...

Ingatkan monyet beruk sahaja yg tak tahu tentang royalti minyak kelantan ni. Rupanya ada makhluk Allah yang berupa manusia juga tidak tahu. Makhluk begini hanya bergantung hidup dengan persepsi negatif dan menolak kebenaran. Jika mahkamah dah putuskan bahawa kelantan tidak layak dapat royalti, mampos makhluk ini akan terima. Mahkamah disabitkan tidak adil dan dibeli bn. Makhluk2 spt ini hanya menerima baik keputusan jika ianya menguntungkan dan tidak jika sebaliknya. Oleh itu, lebih baik kita biarkan persepsi buruk sentiasa dimakan oleh makhluk2 spt ini, makan sampai kenyang dan akhirnya termuntah tersembur busuk dan hanyirnya. Itu makanan ruji mereka, biarkanlah.

hangkedee said...

Semoga Tuhan memberi hidayah dan pertunjuk kpd Pengikut Pas kejalan yg benar.. Amin. Kenapa umat Islam sanggup berkerat rotan.? Kenapa negeri lain tak seteruk kalangan...?

Anonymous said...

Saje nak tanya mantan MB Kelantan sebelum ini, Dah Pulangkan Tanah yang dinamakan dirinya dan isterinya kee... Kalau belum baik cepat sebelum ajal menjelang... Jangan sampai jadi berita Ularmak disambar petirr...

Anonymous said...

Kahkahkah... Mabuk ketum ke...
Slang ni sale yg d hujung tanduk..??
Tun.M masih gagah segak bergaya...wajah berseri...
UMNO palsu...? Kahkahkah...

Baru kuar utan ke bro...?

Lain macam je ko punya bodoh...

Anonymous said...

Sebaik ada harakah ngan malaysian insider sebagai lidah rasmi pakatan. Boleh nampakkan cm pakatan je yang bagi bantuan.... Oh wait.....

Anonymous said...

Alhamdulillah... sama2 kita membantu dgn ikhlas tanpa mengira fahaman politik..Allah yg menilai keikhlasan kita. Bukan ini masanya memperķecilkan mana2 pihak... semoga keikhlasan akan menyatukan kita dan berharap Allah melembutkan hati kita untuk bersatu demi bangsa dan agama.

Anonymous said...

Harap Kuli kan keluar UMNO sekiranya jumlah royalty tertunggak tidak di bayar untuk buat projek 2 tambatan banjir.

Anonymous said...

Qadarullah wa ma sya'a fa'ala.

Ted Manoff said...

Anon 1.31: mu gi Mano? Dok check Ayat 21 al-ahzab ? Ambo tolong mu: Laqad ka nalakum fi rosulillahi uswatun hasanah ...(sesunguhnya pada Rosulallah itu ada contoh yang baik : bab adab2 bermunajat) . Pada ambo yg hina ini Nik Aziz tu ada juga bagusnya dalam bab berserban, berjubah, beri kuliah fardu ain namun beliau SESAT memanjat doa menchelakakan sesama Muslim (umno)...semuga beliau dapat bertaubat kembali dan dapat pengampunan Allah jua...

Anonymous said...

Tahu ke sejarah newfield dan sapura kencana? http://m.offshoreenergytoday.com/#newsitem-124787

Setahu saya mokhzani skarang ade small share...knp busuk hati local company mampu ambil alih..
Org2 pd level mereka yg layak *ade kemampuan* melakukannya... ini sama di mana2 negara maju... mereka yg dari keluarga yg ade kemampuan utk menglopori bisnes... klu tak mereka...sapa lagi...awak?

Anonymous said...

Kalau harga minyak jatuh jadi RM20 setong, harap Sapura Kencana tak minta BR1M.
Amaran awal telahpun diberikan Tun Mahathir supaya membatalkan BR1M sebab wang BR1M diperlukan untuk menyelamatkan Sapura Kencana, seperti dulu juga dimana Syarikat Perkapalan Mokhzani lengkup.

Anonymous said...

Kalo dh biol mmg payah nk ubah...ini masaalah mental ni...

Anonymous said...

Looorrhh..tak abih lagi bodoh ko ni.. Lagi mau tayang kebodohan ko kt sini... Syarikat perkapalan tak lingkup..yang lingkup skang ni cuma Kelantan jer.. Kepandaian puak kahak hijau ialah melingkupkn ekonomi negeri sndri pastu tunding jari kat kerajaan.. Tahap bodoh gaban dah ni.. Yang macai kurap sekor ni tak abis2 dgn royalti.. Tahap macai kurap mcm ko ni sape yg nk dgr keluhan banggang ko tu.. Kebulur Sgt dgn royalti.. Tak tau ke mahkamah dh buat keputusan..? Asik baca harakah je tu yang otak penuh air puki... Banggang...!!

Anonymous said...

Penyamun UMNO curi Wang Royalti, dengar ini tak. Maknanya UMNO itu kapir laknat, harap kapir ini dihapuslan dari mula bumi. Keputusan mahkamah UMNO boleh dibuang ke kolam taik.

Anonymous said...

Kahkahkahkah... Umno kapir...??

Baca kitab mana..?
Kitab syiah...?
Kitab kt tokong cina...?
Kitab kt gereja...?

Oww..lupa pulak yang puak kahak hijau basi ni memang beriman dgn geng2 tu...

Pandai sungguh...
Ape lagi...takeeebeeerrr..

Kahkahkahkahkah...

Kesian gila talak dgn royalti... Sampai kesudah tak dapat...

Kahkahkahkahkah...

Haaakkttuuiihh...amik ko kahak hijau...

Anonymous said...

Islam UMNO di ajar oleh Keluarga Al Saud Saudi , talibarut Isreal. Sokong Isreal lawan Palestin. Itulah UMNO sebenarnya. Islam luaran ajaran Saudi Arabia. Undang2 utk pemerintah lain , utk rakyat lain. Boleh buang ajaran seperti ini kedalam longkang.

Anonymous said...

Kahkahkahkah....

Beruk mane ni...?

xxx said...

Berok remaja yg baru nk blaja ckp psl politik...

Anonymous said...

Orang2 UMNO kiblatkan Al Saud kat Mekah , bukannya Allah.

Anonymous said...

Org2 pas kiblatkn tokong...
Tu sebab beriman dgn kapir harbi..
Kiblat pas kt penang...
Tadi dh sembah tokong
ke belum...?
Baik ko g cepat2 sembah tokong..kang mat sabutoh bau burit mah potong elaun myalak ko nanti...

Anonymous said...

Sembah Tokong itu lebih baik dari sembah Penjenayah seperti Keluarga Al Saud Kapik Laknat.

Anonymous said...

depa xda jiwa nak buat kerja utk rakyat,depa ada nafsu nak jimak ramaikan zuriat,itu lah Pas..hrap lpas bnjir kurangkan tgok vdeo lucah rkyt klate oi.,.

Anonymous said...

Patut la makin banggang.. Akhirnye mgaku jugak ko sbah tokong ek...

Kahkahkahkahkah...
Sembah tokong tu Islam ea..? Islam ape...?

Jenis bangsat mcm ko ni kalau ikutkn dah halal utk di pancung...

Pasni boleh la beli limau plastik letak kt tokong..
Pastu pakat ramai2 jerit...taaakleeebbeerrr..!

Kahkahkahkah... Tolol..!!

 
Blogger Templates