Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 12, 2015

NGA KOR MING DAN NGEH KOO HAM KRONI UMNO KE SAMPAI MEREKA BOLEH DAPAT PINJAMAN MUDAH KERAJAAN RM30 JUTA?


Banyaknya duit Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham.

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, terdapat bukti yang menunjukkan Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham mempunyai pemilikan majoriti dalam Upayapadu Plantations Sdn. Bhd, syarikat yang mendapat konsesi selama 50 tahun ke atas 10,526 ekar tanah balak dan perladangan di Relai, Mukim Chiku, Gua Musang yang juga merupakan salah satu tempat yang teruk dilanda banjir baru-baru ini.

Di sini juga, disertakan bukti yang menunjukkan Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham telah menawarkan diri sebagai PERSONAL GUARANTORS untuk RM16.2 juta pinjaman mudah dari Kerajaan Pusat. Sekaligus menunjukkan kedua-duanya mempunyai wang yang sangat banyak dalam membolehkan mereka memberi jaminan bagi pinjaman sebesar itu.

Sekiranya mereka tidak mempunyai penguasaan besar atau mempunyai pemilikan majoriti di dalam syarikat, mengapa pula mereka harus mengambil risiko dengan meletakkan diri sebagai penjamin peribadi untuk pinjaman sebesar itu?

Mereka turut mendesak agar pinjaman itu diluluskan seberapa segera. Tidak cukup dengan itu, mereka juga telah meminta agar pinjaman mudah itu ditingkatkan kepada RM30 juta. Bagaimanapun, sehingga setakat ini, belum lagi ditemukan sebarang bukti yang pinjaman berkenaan telah ditingkatkan sepertimana yang mereka minta.


LIM SIAN SEE

NOTA:

Menarik sungguh kerana memandangkan Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham seringkali menyatakan Kerajaan Barisan Nasional yang menguasai Kerajaan Pusat, adalah sebuah kerajaan yang terlalu menindas, tidak membantu syarikat-syarikat orang Cina, tidak memberikan sebarang kemudahan dan terlalu zalim. Sedangkan selain Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham, khabarnya pemimpin otak DAP yang berasal dari negara China tetapi berhijrah ke negara ini mengikut ibu bapanya pada usia kecil, Chen Man Hin juga mendapat manfaat dengan nilai lebih RM1 bilion!!!

Begitu juga dengan pemilik syarikat SUNRISE, yang walaupun syarikatnya dibeli oleh UEM, sebuah GLC tetapi SUNRISE yang menguasai UEM!!!


2 comments:

Anonymous said...

Konsesi 50 tahun?wow....hebat Dan bijak orang Kelantan....janji masuk syurga!!!

Kesan badan budu yang sering di banggakan orang Kelantan last2 balak sampai RUMAH!!!!!


Takbir10x


Anonymous said...

Desak najib serahkan Kelantan kepada siam!!!

(Jap tgh pikir)kalau desas desus gelaran negeri serambi mekah pun kes HIV paling tinggi....cuba bayangkan Kelantan di bawah siam?

Vote for kelantan ,thailand

 
Blogger Templates