Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, April 22, 2015

KELANTAN MISKIN: NAK KATA BODOH, DIA PROFESOR, TAPI PENDAPATNYA MENUNJUKKAN DIA MACAM ORANG BUTA HURUF!!!

Aduhai mamat yang pakai cermin mata bingkai badut nih...

Kenyataan yang dikeluarkannya jelas menunjukkan statusnya tidaklah melambangkan kecerdikan sebenar. Sekaligus menunjukkan betapa terpesongnya seseorang yang bergelar ahli akademik apabila bahana politik sudah merasuk setiap sudut dan sel-sel otaknya.



Katanya, bukti kegagalan Najib dan Perdana-Perdana Menteri terdahulu gagal adalah KEMISKINAN KELANTAN.

Kelantan mempunyai pentadbirannya yang tersendiri. Setiap pentadbiran negeri bertanggungjawab untuk memajukan negeri masing-masing. Kedah memajukan Kedah dan tidak bertanggungjawab atas kemajuan Kelantan. Sarawak bertanggungjawab untuk memajukan Sarawak, bukannya bertanggungjawab menyalurkan kekayaan Sarawak kepada Kelantan. Begitu jugalah dengan Kelantan.

Berada di bawah Kerajaan Pusat, bukan bermakna pentadbiran Kerajaan Negeri goyang kaki dan meletakkan segala tanggungjawab kepada Kerajaan Pusat. Kalau negeri-negeri lain sibuk mencari jalan untuk membawa masuk pelaburan luar ke negeri masing-masing bagi tujuan mewujudkan kekayaan rakyatnya dan aliran tunai yang besar menerusi peluang-peluang pekerjaan, apa istimewanya Kelantan sebagai salah sebuah wilayah dalam Persekutuan Malaysia untuk berpangku tangan dan menggalang dahi sambil mengharapkan duit turun ke riba?

Setakat tadah kopiah dan serban, setakat berjubah dan berjanggut, tanpa sebarang usaha, Allah Taala tidak akan menjayakan seseorang. Asyik-asyik retorik agama, tidak akan membawa Kelantan ke mana-mana.

Semua negeri menerima peruntukan daripada Kerajaan Pusat. Malahan, melihat kepada bantuan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat kepada Kelantan terpaksa untuk menguruskan perbelanjaan pengurusan negeri setiap bulan, sudah cukup untuk menunjukkan Kelantan menerima bantuan yang tidak sepatutnya berbanding negeri-negeri lain.

Tak bantu apa lagi?

Gagal apa lagi?

Kelantan miskin, mengapa disalahkan Kerajaan Persekutuan dan Perdana Menteri? Apa tugas Menteri Besar dan pentadbiran negeri? Kerja mereka goyang kaki ke?

Tu, mangsa-mangsa banjir yang sudah hampir lima bulan duduk dalam khemah tu, tanggungjawab Kerajaan Pusat juga ke?

Kalau dah semuanya tanggungjawab Kerajaan Pusat, elok jugalah Kelantan ditukarkan statusnya daripada sebuah negeri kepada Wilayah Persekutuan Kelantan, macam Kuala Lumpur, macam Labuan dan macam Putrajaya....

Nak ke Profesor cermin mata badut?

Nama macam ahli akademik hebat, tapi bebalnya, sama tebal dengan bingkai cermin matanya!!!


13 comments:

Anonymous said...

Prop untuk sekalah taska pas

Anonymous said...

Negeri-negeri lain yang maju pulak macam mana? Semuanya kerana Perdana Menteri yang sama jugak. Kalau mundur salahkan PM, kalau maju tak pulak puji PM. Baghal punya professor.

Anonymous said...

Profesor biol namanya..

Anonymous said...

Profesor biol

Anonymous said...

dia ngajor kat u atau taski

Anonymous said...

Memang bebal punya prof....x sehebat namanya

Gabenor johor said...

Ni bukan professor tp PRONGOK

Anonymous said...

Prog Bahlol Lodi. 20 tahun lebih Nik Aziz MB Kelantan buat apa?

Konon nak malukan PM tiba2 taik cicak ketepuk jatuh atas kepala terus dapat gelaran Prof. Tiga Suku.

Anonymous said...

SETAKAT TADAH TIN MILO BILA NAK KAYA. LEPAS TU BERDOA TANPA BERUSHA. BOLIH KE DUIT TURUN DARI LANGIT.

Anonymous said...

Ni namanya prof biul, Kenyataan yg memalukan seluruh negeri kelantan je,

Anonymous said...

profeser mangkok taik nih..puihhh

Anonymous said...

bekas MB tidak seharusnya dibiarkan memerintah Kelantan. Dia tiada visi untuk memajukan Kelantan. Siang malam hanya berpolitik. Menyebarkan perasaan benci dengan doa memusnahkan orang lain.

Anonymous said...

Prof ciplak Dan plagiat

 
Blogger Templates