Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, November 27, 2015

LIM GUAN ENG BAGI 'SEJUTA ALASAN' UNTUK ELAK HILANG JAWATAN KETUA MENTERI KALAU BERTANDING DALAM PEMILIHAN DAP PULAU PINANG!!!



Masa dia menyibuk dengan urusan UMNO dan PAS, tidak pula dia gunakan alasan, dia bukan ahli UMNO, bukan ahli PAS untuk dia menyibuk.

Masa dia mengutuk Hadi Awang dan memaksa PAS mengikut kehendak dia dan DAP, pandai pula dia gunakan pelbagai alasan lain, kecuali alasan menjadi ahli.

Masa dia mengutuk Najib Abdul Razak dan UMNO, pandai pula dia bercakap tentang CAT tetapi dia sendiri bukan ahli UMNO.

Tapi bila Huan Cheng Guan mendesak dia bertanding jawatan dalam DAP Negeri Pulau Pinang, bagi menjustifikasikan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinangnya, Lim Guan Eng cepat-cepat mengatakan, Huan Cheng Guan tidak layak bercakap begitu kerana bukan ahli DAP!!!

Habis tu, yang bapanya sibuk bercakap tentang hal ehwal UMNO, bercakap seolah-olah menjadi salah seorang Ketua Bahagian Pro-Mahathir, kenapa pula dia tidak tegur? Kenapa dia tidak mengingatkan bapanya, jadi ahli UMNO dulu barulah boleh bercakap tentang UMNO?

Sebab dia DAP?

Sebab dia Chauvinist?

Sebab dia Ultra-Kiasu?

Sebab dia rasa kepalanya sudah cukup besar?

Dia menolak cadangan Huan Cheng Guan agar dia bertanding dalam pemilihan DAP Pulau Pinang. Dia menolak untuk bertanding populariti dengan Chow Kon Yeow. Konon katanya, dia dan Chow Kon Yeow saling bekerjasama.

Yalah, memang dia bekerjasama. Bekerjasama supaya Chow Kon Yeow tidak mendesak dia melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri memandangkan Lim Guan Eng tidak ada apa-apa jawatan dalam DAP Pulau Pinang.

Barangkali kalau perkara yang dibuatnya, berlaku dalam UMNO dengan Setiausaha Agung UMNO tiba-tiba menjadi Menteri Besar mana-mana negeri, barangkali tak cukup suara Lim Guan Eng memperolok-olokkannya. Tapi bila dia sendiri yang buat, semuanya jadi serba okay.

48 orang pemimpin DAP Negeri sedang mengintai-ngintai 15 kedudukan dalam Jawatankuasa Negeri pada hari Ahad ini. Para pemerhati menjangkakan, kumpulan fraksi Chow akan menyapu sekurang-kurangnya dua pertiga daripada jawatan yang dipilih.

Huan Cheng Guan menyindir Lim Guan Eng yang jelas amat 'KETAKUTAN' dan 'KEBIMBANGAN' sehingga terpaksa memberikan alasan 'kerjasama' bagi mengelakkan bertanding jawatan di Pulau Pinang walaupun pada masa yang sama, Lim Guan Eng adalah seorang yang amat berpegang dan percaya kepada UNDI POPULAR.

Lim Guan Eng juga merupakan antara orang yang sangat percaya kepada pemilihan dan pertandingan populariti. Sehinggakan PBT pun hendak dibuat pilihanraya. Namun dalam isu pemilihan parti terutama di negeri di mana dia menjadi Ketua Menterinya, lain pula alasan yang diberikan oleh Lim Guan Eng.

"Lim Guan Eng patut bertanding untuk membuktikan kepada kita yang dia mempunyai sokongan daripada ahli-ahli DAP Pulau Pinang, sesuatu yang amat saya ragui. Adakah dia sebenarnya takut untuk bertanding?" sindir Huan.

Kata Huan lagi, "Saya akan menyertai DAP sekiranya dia bertanding dalam pemilihan itu... tetapi sekiranya saya menyertai DAP, dia akan mendapat mimpi ngeri."


1 comment:

Anonymous said...

Bukan Ketua Menteri, Ketua DAP pun semua milik keluarganya. Daripada Lim Kit Siang kepada Lim Guan Eng, sama seperti PKR dari Suami kepada Isteri. Mengapa mereka nak mempertikaikan parti lain? Sedangkan kedua-dua parti itulah yang bersifat KEKELUARGAAN?

 
Blogger Templates