Sunday, December 27, 2015

SAYANGNYA KHIR TOYO TAK SEHEBAT ANWAR IBRAHIM!!!



Sehingga ke hari ini, Khir Toyo kekal di dalam penjara setelah mahkamah mendapati, dia bersalah kerana membeli hartanah di bawah harga pasaran. Kalau mengikut kepada logik Pakatan dan pihak-pihak tertentu, dosa Khir Toyo sangat besar kerana telah membeli sebuah hartanah pada harga tidak mengikut harga pasaran. Justeru, Khir Toyo perlu terus disimpan dalam penjara agar tidak mengancam keselamatan orang awam.

Berbanding Anwar Ibrahim yang telah didapati bersalah kerana air maninya berada sedalam 4cm di dalam dubur mangsa liwatnya, Khir Toyo tidak menikmati 'kebebasan' dan 'keistimewaan' sepertinya. Malahan banduan-banduan lain termasuklah banduan-banduan yang kesalahan serta jenayah mereka jauh lebih ringanjuga tidak menikmati keistimewaan yang diberikan kepada Anwar Ibrahim.

Sudah beberapa kali layanan istimewa yang diberikan oleh pihak berkuasa, khususnya Jabatan Penjara dan Penjara Sungai Buloh kepada Anwar Ibrahim diperkatakan. Setiap kali itulah juga, pihak berkenaan memberikan pelbagai alasan yang dikira logik tetapi apabila mengambil kira tiada layanan yang diberikan kepada mana-mana banduan yang lain, setiap penjelasan mereka, tidak ubah seperti JENAKA MAHARAJA LAWAK musim baru.

Semuanya terlalu bertentangan.

Sudah dua hari gambar-gambar Anwar Ibrahim melawat anak perempuannya yang terjatuh dan terhentak kepalanya, disiarkan oleh Netizen. Selama dua hari itulah juga, Netizen mempersoalkan kewajaran pihak penjara memberikan layanan seistimewa itu kepada Anwar Ibrahim, pada ketika banduan-banduan lain, terpaksa terus berada di dalam sel kurungan masing-masing walaupun anak, isteri atau ibu bapa mereka meninggal dunia.

Tiada sebarang sungutan atau komplen daripada para penyokong Anwar Ibrahim walaupun pada masa yang sama, Nurul Izzah menerusi satu kenyataan memberitahu, adiknya, Nurul Nuha sedang berehat setelah dinasihati oleh doktor swasta yang merawatnya.

Doktor swasta?


Mengapa doktor swasta? Semenjak bila pula, doktor swasta dan bukannya doktor kerajaan yang diambilkira kenyataan mereka bagi mengesahkan sesuatu penyakit atau kecederaan sehingga membolehkan Anwar Ibrahim 'dibebaskan' dari penjara?

Dengan sejarah penipuan dan lakonan hebat Anwar Ibrahim serta seluruh keluarganya, layanan istimewa yang diberikan kepada Anwar Ibrahim juga nampaknya penuh lakonan dengan lakonlayar dan skrip hebat!

Siapa agaknya yang menulis lakonlayar dan skrip untuk 'pembebasan' Anwar kali ini setelah tidak lama dahulu, dia dilaporkan mendatangi pejabat peguamnya yang sudah tentu bukannya berada di pekarangan kompleks Penjara Sungai Buloh?

Adakah berbeza tahap KEBANDUANAN Anwar Ibrahim dengan Khir Toyo sehinggakan Anwar boleh berada di mana-mana, manakala Khir Toyo pula terus terperosok dalam penjara sehingga tempoh hukumanya selesai?


13 comments:

Anonymous said...

Papa anugerah tuhan sememangnya hebat. Cuba perhati mata anak2 ketum. Sinikal@gerun dan drama air mata.

Anonymous said...

Kenapa tak hantar anak betina sundal tu mendapat rawatan doktor pakar luar negara?
Kenapa tiap kali papa pukimak sakit, mesti mintak rawatan doktor pakar luar negara. Sekarang, anak betina sendiri sakit, boleh pulak dapat rawatan doktor tempatan?
KELUARGA PUKIMAK KAKI MENIPU RAKYAT! MAMPUS CEPAT SIKIT!

Anonymous said...

Sepatutnya kakitangan penjara berasa malu pada diri sendiri dan rakyat akibat melayan banduan seekor ni berbeza dengan manusia lain yang lebih mulia...namun melakukan kekhilafan mudah.... tanpa niat plak tu melainkan si bangsat seorang ni yang dengan sengaja menghamburkan air maninya di mana lubang yang dia suka.......

Anonymous said...

Something is not right with the Sg Buluh prison authority. Inmate like ketum seems to like being inmate. He's getting privileges as no other inmates being granted for. Zahid should siasat.

Anonymous said...

ini bukan salah anwar atau khir toyo...Ini salah kerajaan sebenarnya kerana menunjukkan mereka ini lembik dan tolol....kalau menteri dlm negeri macam ni ...tak ada apa yg kami harapkan...msia akan musnah kerana kebodohan pak menteri...tengok muka anwar dan azh pun menyampah..najib dan lim guan eng lagi aku menyampah.

Anonymous said...

alang2 jahat jahat sejahatnya
alang2 meliwat liwat lah jubornya sepuas2nya
alang2 memutar putarlah seputarnya

bila drama sakit belakang tak laku sbb zahid keluar statement bahwa pihak penjara benarkan tilam beharga rm5,000 dibenarkan untuk [[RAJA SEL] Malaysia maka matilah semua percaturan drama si peliwat dan si penzina cina pros sprti tersiar dlm vedio (tun m mahu jambatan bengkok tapi design keluar BATANG BENGKOK)

bila semua tak jalan maka nurul ambil pranan ''jatuh'' tampa ''pengesahan'' serta gambar sbgi bukti
MAKA PIHAK KERAJAAN TERTIPU LAGI

Aku takmau tipu ini semua cuma jika aku bolih tipu ''munkar/nangkir baru best

tipu menyeksa kita diALAM KUBUR ............AND BERSEDIA ???

Anonymous said...

INILAH YG DINAMAKAN "KEADILAN" UNTUK PARTI KEADILAN YG TIDAK PERNAH ADIL KEPADA RAKYAT MALAYSIA.KITA WAJIB PERSOAL KEWAJARAN "KEISTIMEWAAN" /KEBEBASAN YG DIBERI KEPADA "BANDUAN" PELIWAT YG DOSANYA LEBIH BERAT DPD MEMBELI HARTANAH DIBAWAH HARGA PASARAN!. APAKAH ANUAR MENDAPAT LAYANAN ISTIMEWA?

Anonymous said...

Betul

Anonymous said...

Hai pencacai pencacai ni...dahlah bodoh ...ko nak banding Anwar dgn Khir Toyo...hang tak sekolah ke..

Anonymous said...

Hai ..nak kena tapis oleh blog owner...patutlah komen pencacai aje ko publish kan...berapa banyak duit 2.6 billin ko dpt share..

The Saviour said...

anon 12:21 pm

Melainkan anda meletakkan nama penuh anda atau e-mel yang boleh mengaitkan tanggungjawab anda pada komen yang ditulis, maka penapisan tidak akan dibuat lagi. Anda sendiri pun tidak berani menampilkan identiti sebenar. Jadi, tak payahlah mencabar.

Anonymous said...

Paling lawak sapa sign yg dia boleh klr.? Lemah betul kjaan msia nih..mmg lawak

Anonymous said...

For all we know Zahid yg lepaskan. Dulukan dia seiring sejala dgn pak nuar go agnst tun M. Later minta maaf pd tun M.

top