Thursday, January 21, 2016

JANGAN GABRA LA... MUKHRIZ TAKKAN DIPECAT DARI JAWATAN MENTERI BESAR SEPERTI MANA BAPANYA PECAT OSMAN AROP UNTUK DIGANTIKAN SANUSI JUNID DULU!!!



Malah Mukhriz juga diperingatkan dengan cara yang paling kasar agar mengotakan janji-janji dan tugasnya sebagai Menteri Besar, bukannya bersenang lenang dan bekerja secara tangkap muat sepertimana yang dilakukannya semenjak dilantik sebagai Menteri Besar Kedah.

Umum mengetahui, Mukhriz mendapat segala keistimewaan dan bantuan hanya kerana dia adalah anak mantan Perdana Menteri yang disayangi ramai, Tun Dr. Mahathir. Tanpa berbinkan Mahathir, Mukhriz memang tidak dipandang langsung, malah tidak mempunyai sebarang peluang di Kedah, terutama sekali apabila cerita-cerita tentang keluarganya atau lebih tepat lagi, isteri dan anak-anaknya, menjadi buah mulut dari hujung Bukit Kayu Hitam sehinggalah ke hujung pekan Selama, Kedah.

Walaupun pasukannya dan para penyokongnya sedang menyalahkan Najib kerana ancaman keras ke atas Mukhriz, hakikatnya, Mukhriz sendiri yang perlu memperbetulkan gaya politiknya yang terlalu mengharapkan orang akan memahami dan bekerja untuknya.

Politik di Kedah jauh lebih kompleks berbanding negeri-negeri lain kerana kuasa dan pengaruh berada di tangan warlords. Pengundi biasanya bersifat konservatif dan tradisional. Tidak seperti Kelantan yang bergantung sepenuhnya kepada pengundi-pengundi luar, pengundi-pengundi Kedah pula masih muka-muka yang sama. Kalau ada pun golongan pengundi muda, kebanyakannya berpihak kepada lawan, khususnya PAS yang lebih agresif menambah bilangan pengundi dan penyokong. Parti Amanah Negara (PAN) yang merupakan serpihan PAS juga tidak setanding, malah kerana itulah Mahfuz Omar masih kekal di dalam PAS walaupun jiwa raganya bersama-sama Mat Sabu.

Daripada apa yang diperhatikan, Mukhriz tidak akan kehilangan jawatannya sebagai Menteri Besar Kedah dalam tempoh terdekat ini. Sekurang-kurangnya Mukhriz akan dikekalkan sehingga PRU-14 yang akan berlangsung dalam tempoh kurang 24 bulan dari sekarang. Namun Mukhriz tidak boleh lena dan seronok dengan cerita-cerita indah yang dilihatnya menerusi media sosial kerana pada peringkat akar umbi terutama sekali di kampung-kampung yang jauh dari Alor Star, rungutan penduduk terus kedengaran. Dari masalah banjir sehinggalah bantunan RM0.30 bagi setiap kilogram getah yang tidak diselesaikan Mukhriz sehingga ke hari ini.... BACAAN SETERUSNYA DI OHOHYEKER.COM


17 comments:

Anonymous said...

Bagaimana pula kebaikkan Mukriz?

Anonymous said...

Gelaran mahazalim milik tun, so x kan berpindah kepada Najib.

Anonymous said...

Salam tuan blog

betul ke ni umah Mukhriz di Bukit Tunku?

Dan cmni ke life sebenar beliau? Jika benar memang hipokrit dan nahas lah kalau rakyat Kedah tahu.!
Mohon pencerahan

http://cruzinthots.blogspot.my/2009_12_01_archive.html

Anonymous said...

Inilah contoh blogger pemakan dedak yang paling bodoh.

Anonymous said...

Sape yg gabra?.. pemakan dedak kott??!!

Anonymous said...

kalau najib tak berBINkan tun razak ingat dia boleh dapat layanan istimewa jugak ker?mukhriz baru saja jadi MB kenapa nak pecat?osman aroff jadi MB kedah berapa lama?takkan lah sebab tegur perangai jamban najib terus nak kenakan tekanan....takkan lah hidup kena bodek 24jam mcm macai.zaman Rasullullah,org2 besar seperti abu lahab mmg byk macai.macai2 ni bukan kira apa betul apa salah.bukan kira hak atau batil.bukan kira haram halal.asalkan duit dapat,puak2 ni akan sokong,bela,puji,angkat pemimpin mereka membabi buta.babi pun tak buta mcm macai.wajib diingat,isunya ialah najib ni pemimpin yg terlalu byk menyusahkan rakyat.terlalu byk berbohong dan terlalu banyak habiskan duit rakyat.kami rakyat tak sabar nak mengundi.kami akan turunkan anak tun razak ni.

Anonymous said...

Kalau nak kulum pun jgn lah sampai ke teloq. Sepatut nya kenyataan jgn gelojoh kpd ketua bahagian.

Anonymous said...

tak hbs kulum rupanya... ikikiki

Anonymous said...

Komen-komen yang saya baca di berbagai-bagai blog, lebih ramai yang menyokong/memuji Mukhriz daripada membenci dia. Sekiranya dibuat survey(polling) tentang kepopularan di antara Najib dan Mukhriz, saya yakin Najib yang akan kecundang. "Kami nak PM baru, bukan MB baru". Inilah sebenarnya kehendak majoriti rakyat. Dulu UMNO okey, tapi sekarang di bawah Najib, dah memang semakin SEWEL! Sayonara UMNO!


Bekas penyokong tegar UMNO.

Anonymous said...

Hello pemakan dedek.. suruh najib turun. Selagi dia tak turun undi aku bukan utk umno.

Anonymous said...

Semuanya salah Mahathir!

Blogger pro Najib memang kerja salah Mahathir saja memanjang. Najib tidak akan ambil tanggungjawab ke atas semua tindakannya.

Agak2nya duit lebih rm4bil masuk akaun Najib tu atas arahan Mahathir kot? Apa punya bongok la.

Anonymous said...

Kalau tatau cerita di kedah, jgn tulis post rubish la. Org pas pun selesa dgn mukhriz dkt sini.

Anonymous said...

Mukhriz kata BN boleh menang dgn bergaya pada PRU14. Kalau mahataik mulut capui mcm mana nak menang dgn bergaya. Mahataik kata kata 1MDB hilang RM4 Billion, lepas tu kata RM27 Billion. Selepas besi buruk Erda dijual berbelas billion, dia kata jual negara. Sebab mulut capui dia lah 1MDB terpaksa jual sebahagian asset utk membuktikan asset melebihi hutang. Sesungguhnya Mahataik manusia durjana.

Anonymous said...

Sekurang2nya najib dh bnyak tunai janji pd rkyat. Mukhriz bolum lai

Emjay Redha said...

Kalau dipecat dan ganti dengan MP level SRP... sat-sat no. Belambak businessman yang berjaya dan kaya yang tak sekolah tinggi pun. Agaknya itulah model yang nak dibawak. Nak berjaya tak perlu ngaji tinggi-tinggi, yang penting pandai dan cerdik. Ada ilmu tapi tak cerdik buat apa? Atau ada Degree CGPA 3.85 tapi buat komen macam orang tak sekolah, kan? Yang no kalau dia komen tak tentu pasal... memang orang tau dia tahap SRP saja.

Orang tak sekolah tapi banyak duit akan nampak pandai. Orang ngaji tinggi tak berduit nampak tak berapa cerdik. So... ini langkah untuk mencerdikkan orang-orang yang tak sekolah tinggi kot no?

Cuba cek Kanada depa ada berapa orang Menteri dan tengok kelayakan depa macamana? Kaki bodek dan jilat memang boleh kaya dan banyak duit - project gomen mana yang tak da terlibat dengan rasuah? Sapa yang kaki balun? So... nak heran pasai pa kalau depa ni kaya?

Kaya ka tak kaya ... cuba mai baca kat sini - pada orang yang boleh terima nasihat dan pandangan. Yang keras kepala tak oayah gaduh nak jengok sini:-

http://bit.ly/Mark_Zuckerberg_dan_Alexander_The_Great

Blog tuan ni ada dalam list pada sidebar blog saya... memang dok follow selalu.

Anonymous said...

Saja-saja baca bolehlah

Sentiasa Panas said...

Bezanya, Tun Mahathir tidak menerima sebarang DERMA dari sesiapa..:(

top