Tuesday, April 26, 2016

GUNA FACEBOOK UNTUK UNDANG MASALAH LEBIH BESAR DENGAN HINA MELAYU DAN ISLAM!!!




Tindakan seorang bekas pelajar luar negara merosakkan patung-patung berhala di sebuah kuil, nampaknya mendapat reaksi yang sangat negatif sekalipun bekas pelajar tersebut disahkan menghidap masalah psikiatri yang memerlukan rawatan daripada hospital dan pakar.

Biarpun polis telah memberi amaran agar tiada pihak yang mempolitikkan atau menjadikan isu tersebut sebagai isu keganasan kaum, lebih-lebih lagi bekas pelajar luar negara tersebut tidak mempunyai sebarang hubung kait dengan kumpulan pengganas yang berselindung di sebalik jihad dan seumpamanya, tetapi ramai yang enggan mengikut nasihat tersebut.

Pencabulan atau serangan ke atas rumah-rumah ibadat di negara ini, seringkali berlaku terutama yang berniat untuk mencetuskan pergaduhan kaum. Masjid dan surau merupakan rumah ibadat yang paling banyak diserang dan dicabul. Namun umat Islam tidaklah bertindak tergopoh-gapah dan membuat tuduhan melulu sambil mengancam untuk berperang dengan kaum lain.



Nampaknya dalam isu ini, ada yang cuba menangguk di air keroh. Ada yang mula mencabar orang Islam, khususnya Melayu agar membawa senjata dan berperang dengannya.

Pengguna-pengguna Facebook mendedahkann bagaimana seorang lelaki India yang bukan sahaja mencabar agar berlakunya pertumpahan darah, tetapi juga menghina Melayu dan Islam secara terbuka di wall Facebooknya.



Pemeriksaan mendapati akaun Facebook tersebut, tidak wujud lagi.\

Dengan kata-kata seperti yang tertera di dalam klip printscreen di atas, adakah ianya sesuatu yang wajar dilakukan?

Bagaimana dengan reaksi yang diberikan oleh para pembaca, khususnya yang berbangsa Melayu dan beragama Islam?


Bagaimana pula dengan tindakan pihak berkuasa?

Adakah gejala seperti ini, dibiarkan begitu sahaja kerana beranggapan ia adalah sesuatu yang remeh dan tidak perlu diperbesar-besarkan?

Anda sendiri fikir macam mana?

Tiada sesiapa pun nampaknya berminat dengan nasihat pihak polis agar tidak memanjang-manjangkan isu ini sebaliknya, lebih ramai pula yang cuba menjadikan isu ini sebagai isu kaum dan agama yang sudah tentu tidak akan memberikan sebarang kebaikan kepada negara ini dan rakyatnya.

Apa yang susah sangat untuk hidup secara aman dan harmoni di negara ini? Apa perlunya mencari fasal untuk mencetuskan pergaduhan dan perbalahan antara kaum dan agama? Apa yang hebatnya sampai bertumpah-tumpah darah hanya kerana wujudnya masalah psikiatri? Bukankah selama ini, semua kaum di negara ini telah hidup dengan aman dan bebas walaupun sebahagian daripadanya adalah imigran yang sudah tentu tidak akan mendapat layanan yang serupa di negara-negara lain?

Susah sangatkah untuk hidup aman?


19 comments:

Anonymous said...

takpe...nanti dia kata akaun facebook dia kena hack.
settle masalah..
macam isteri orang besar SPRM kata akaun dia kena hack...
kan dah settle

Anonymous said...

KALAU melibat kan bangsa lain PDRM,SKMM semua bisu..Tapi kalau melayu punya lah cepat tindakan...macam SIAL aje

Anonymous said...

Sebab itulah kita katakan sangat beruntung bangsa Cina dan India menjadi warganegara di Malaysia ini. Mereka ini bebas untuk mengutuk orang Melayu dan menghina ugama Islam sebab undang-undang jelas sangat menyebelahi mereka. Agaknya inilah "Hak Bumiputra" bangsa Melayu yang mereka orang Cina dan India cemburukan sangat tu.

Penguatkuasa kita yang rata-rata bangsa Melayu kita nampak teragak-agak untuk ambil tindakan keatas pelaku Cina atau India yang bersifat menghasut ini. Bukan sekali tetapi dah banyak kali dah. Hebat sungguh negara kita ini kan? Sebab perkara ini cuma berlaku di Malaysia sahaja.

Anonymous said...

Cari lahanat sekor nie dan ajar baik2....

Anonymous said...

admin tgk kat group ni

https://www.facebook.com/1tamilanzsangam/?fref=ts

ramai orang india sibuk menyokong tindakan 2 orang ni yang menghina agama Islam . Dan leibh terkejut menyokong tindakan mereka

apa bangang lahh puak india ni , yang india dok maki Islam tu mmg bodoh dan jadinya chain reaction laa maki hamun .. tapi puak india ni boleh sokong lakk walaupun bangsa dia salah , memang dasar bodoh punya manusia

Kalau macam ni isu perkauman takkan habis

Anonymous said...

betul....kalau melayu yg buat, aku rasa sekejap jer pdrm ke, sprm ke, atm ke, tldm ke, ktm ke dah sampai kat rumah mamat ni....

Anonymous said...

pdrm lagi berani kalau melibatkan mat rempit yg tak cukup zat....

Anonymous said...

Nasib melayu di bumi melayu

Anonymous said...

Betul tu. Mereka tu semua pukimak.

Anonymous said...

Nasib baik Apom tak kena Hack. .

Anonymous said...

Buat je laporan polis!

Anonymous said...

Betul...mcm b#*@ je

Anonymous said...

Klu lu ada mklumat tentang koling tu ko kasi kt polis.. Dia dh x aktifkn fb dia.. Tu pyh nk siasat.. Kena kerjasama semua org.. Bukan org pandai mengutuk je!!! Jgn komen yg menmpakkn ko bodoh

Azman Ali said...

We will find u..3|||

Anonymous said...

Admin tolong jawab kenapa itu macam?

Anonymous said...

Ha...ah...mkn dedaksss byk sgt..tu sbb teloq terpaksa simpan terus...

Anonymous said...

http://pakdin.my/polis-perak-tahan-lelaki-hina-islam-di-facebook/

Anonymous said...

Dah kantoi polis kan.. melayu buat fake acc konon india.. bugima punya musibat

Anonymous said...

Betul...mmg mcm baviiii....

top