Tuesday, April 5, 2016

SI BODOH MANA YANG BELI-BELAH UNTUK DIRI SENDIRI BERJUTA RINGGIT DI JAKEL?



Seperti tidak tentu arah, seperti tidak boleh berfikir secara wajar dan seperti hilang kewarasan semata-mata kerana mahu menyelamatkan Lim Guan Eng yang semakin hampir dengan natijah undang-undang menerusi pelbagai kes salahguna kuasa, rasuah dan penyelewengan. Jikalau setiap hari bukti dan kes yang didedahkan dikira dari segi perundangan, andainya Guan Eng disabitkan dengan kesemua dakwaan tersebut, bukan sahaja Guan Eng akan mengakhiri hayat politik di lantai penjara, bahkan DAP juga akan berkubur terus.


Ahli Parlimen Segambut seperti cacing kepanasan apabila mendengar nama JAKEL TRADING-ROSMAH MANSOR-NAJIB ABDUL RAZAK. Malah lebih mengujakannya ialah apabila mendapat tahu dan maklumat tentang perbelanjaan jutaan ringgit oleh Najib Abdul Razak di Jakel.

Tidak ada benda lain yang mampu digambarkan oleh BANGSA CHEAPSKATE seperti Lim Lip Eng. Baginya Najib Abdul Razak telah membelanjakan wang yang banyak semata-mata untuk membeli pakaian buat isterinya, Rosmah Mansor.


Awal-awal lagi Jakel telah dijenamakan sebagai gedung pakaian mewah walaupun sebenarnya harga produknya tidak pernah lebih tinggi daripada kemampuan membeli marhein. Penjenamaan itu diperlukan untuk mulai menghentam Rosmah dan Najib dalam kes pembelian kain dan pakaian.

Nampak sangat Lim Lip Eng tidak pernah melawat sendiri Jakel untuk menilai harga jualan sebelum bertanya tentang 'pembaziran' yang dilakukan oleh Najib.

Malah dia langsung tidak peduli dengan segala bantuan, derma mahupun sumbangan pakaian atau kain yang dibuat oleh Najib dan Rosmah kepada pelbagai individu, acara mahupun organisasi terutama sekali membabitkan selimut kepada mangsa banjir.


Lim Lip Eng hanya mahu menggambarkan Tosmah Mansor sebagai Imelda Marcos tetapi pada masa yang sama tidak pula berani menggambarkan Betty Chew sebagai Dowager selain mempersoalkan bagaimanakah Betty Chew dan Guan Eng memperolehi kekayaan berjuta-juta ringgit dalam masa yang singkat (7 tahun) sama ada dalam bentuk aset mahupun tunai berdasarkan kepada gaya hidup dan percutian mewah pasangan berkenaan.

CHEAPSKATE seperti Lim Lip Eng barangkali tidak faham bagaimana semua bantuan, derma, sedekah dan sumbangan berfungsi kerana manusia sepertinya hanya memikirkan tentang keuntungan mereka sahaj.

Maka sebab itulah hujahnya tersangat BODOH kedengarannya tetapi pasti akan meracuni dan dihadami oleh sebahagian manusia bodoh lain yang teras mereka adalah kebencian kepada Najib-Rosmah.



8 comments:

Anonymous said...

BABI la katakan...mana biasa bab derma menderma ni....situduung biru tu, BABI BETINA SURUHAN NYA KER...??

Anonymous said...

Jadi sila Najib atau Pejabat Perdana Menteri (PMO) berikan penjelasan seperti ini, kalau diam sahaja maka sudah tentu orang akan mengesyaki bahawa itu digunakan untuk diri sendiri. Mungkin kain itu kain emas seperti dalam cerita 'The Emperor New Cloth' atau 'Pakaian Baharu Maharaja', sebab itulah harga mahal, tapi kalau rembat duit rakyat, itu dah keterlaluan.

Jika apa yang saya nyatakan ini salah, sila Najib dan PMO beri penjelasan, bayaran berjuta-juta ringgit kepada Jakel tu untuk apa?

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

kaw said...

mr. cheapskate lim lip eng bukan saja bodoh tapi sial.....

Anonymous said...

Some people can be very petty and really stupid. Wasting everybody's time. Their psyche is beyond repair.

Anonymous said...

Bnyk lg keje lain dr jawap soalan org bodoh ni.. nape ko tak tnya lge skandal dia.. org yg menggelar diri abu bakar ni memang bangang.. sebab tu mudah dibodohkan.. bodoh!!

Anonymous said...

Ini Ahli Parlimen yang dah takde kerje nak buat untuk rakyat. Asyik nak sibuk hal kebajikan yang orang lain lakukan. Mungkin kalau kedai kain tu kedai kain Ah Lim atau Ah Kau dia takkan buat lapuran polis malah dipuji pula tindakan itu.

Melayu said...

Punca sebab beli diJakel jer.. cer beli dikedai Kain Lim ker Kedai Kain Wong ker.. tentu tak jadi isu kalau pun 55 billion. Soalan tersirat Cina ni ialah.. kenapa tak beli dikedai cina.. jangan beli dikedai lain.. semua mesti beli dikedai cina... itu jer isunya...

Anonymous said...

Bako..kot ko sorang gila adanya kain emas ok lah..tapi jangan ajak orang lain jadi gila macham ko..

top