Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 29, 2016

LIM GUAN ENG DITANGKAP SPRM TAPI PEGUAMNYA, SN RAYERN CUBA NAFIKAN!!!



Kata sesetengah orang spekulasi...

Kata sesetengah orang yang lain, cubaan mengalih perhatian selepas Exco Pulau Pinang, Lim Hock Seng memalukannya dan DAP kerana menjadi pendebat yang hanya tahu menyumpah tetapi tidak tahu fakta. Tidak cukup setakat itu sahaja, terkantoi oleh pertanyaan Liang Teck Meng.

Namun twitter Lim Kit Siang mendahulu pengesahan yang anak lelakinya, Lim Guan Eng telah ditangkap oleh SPRM atas dua tuduhan rasuah.


Dilaporkan, Guan Eng digiring oleh beberapa orang pegawai SPRM selepas selesai mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di pejabatnya di KOMTAR petang tadi. Bagaimanapun, peguamnya, SN Rayer menafikan Guan Eng telah ditangkap oleh SPRM walaupun Lim Guan Eng juga disahkan telah mengadu diserang sakit jantung semasa ditahan oleh pegawai-pegawai SPRM.

Beberapa laporan yang telah disahkan, menyatakan, Lim Guan Eng kini berada di pejabat SPRM Pulau Pinang.

Sebelum itu, Phang Li Khoon yang merupakan orang tengah dalam banyak urusniaga hartanah, termasuklah dengan Betty Chew, isteri Guan Eng, dipercayai telah ditangkap oleh polis dan SPRM. Tidak diketahui di mana dan bila Phang ditangkap tetapi seorang pegawai kanan negeri mengesahkan penangkapan tersebut.


Pagi tadi, Lim Guan Eng yang tahu sebelah petang dia akan berhadapan dengan masalah, meroyan dan menuduh semua pihak cuba menentang dan menyerangnya. Selepas semalam menuduh Rahman Dahlan dan Liang Teck Meng pula menyerangnya pada pagi tadi, akhbar China Press juga dituduh menyerangnya walaupun selama ini dikatakan China Press rapat dengannya.

Ini adalah kerana ucapan yang dibuatnya semalam di Institut Pulau Pinang yang dibiayai oleh Kerajaan Pulau Pinang, dia telah memberi amaran kepada Institut tersebut kerana kerajaan negeri telah banyak membiayai mereka sekaligus membuatkan institut tersebut mesti menunjukkan taat setia mereka kepada DAP dan dirinya.

"Jangan gigit tangan yang memberi makan tetapi anda boleh menyalak."




Guan Eng menafikan yang dia mencemuh dan tidak menghormati para pengkaji di Institut Pulau Pinang dengan mengatakan, menggunakan istilah ANJING tidak bermakna menghina mereka. Katanya, orang barat menganggap anjing sebagai makhluk yang perlu disayangi walaupun di Timur, ia adalah berlawanan. Punyalah pembohongnya si Guan Eng kerana istilah ANJING (dog atau bitch) juga membawa maksud penghinaan.

Namun, media berbahasa Cina, ahli akademik dan netizen tidak gemarkan kenyataannya dan mula menyerangnya.

Nampaknya Guan Eng hanya mampu berkata, seluruh dunia tidak menyukainya dan bersatu untuk menyerangnya walaupun dia adalah sejenis makhluk yang suci murni.


3 comments:

Anonymous said...

Itu lah sepandai pandai tupai melompat. Itu bila terlalu bongkak dan sombong.Itu lah bila asyik menyalahkan orang lain. Itu lah bila asyik menyalak. Itu lah bila hati penuh dg sikap socialism communism. Akhirnya kecundang jugak.

dina said...

pathetic....

Anonymous said...

Jilake komuniss

 
Blogger Templates