Thursday, July 7, 2016

AHLI PARLIMEN BABI MEMPERSENDA-SENDAKAN LANGKAH KESELAMATAN!!!



Perangainya serupa perangai babi... menyondol sahaja tak kira tempat!

Asal boleh sondol, dia sondol...
Asal ada tanah bercacing, domoinya bercelomes dengan tanah...
Asal ada tahi, disondolnya sampai taringnya terpalit tahi...

Ahli Parlimen Taiping ini dan mereka yang sama fikiran dengannya, sememangnya tidak pernah mahu menerima hakikat bahawa keganasan sekarang adalah secara global, bukannya mengikut arah politik tertentu.

Langkah keselamatan yang ketat diambil dalam Rumah Terbuka Perdana Menteri, diperolok-olokkan kononnya Panglima Bugis sedang ketakutan!

Tak kena kat kepala sendiri atau puak sendiri, pandailah bercakap. Bila kena kat puak sendiri seperti yang berlaku pada 4 orang tebusan yang mempunyai kaitan dengan ADUN DAP Sarawak, pandai pula merengek-rengek dan menyalahkan pihak berkuasa kerana tidak mengambil langkah-langkah keselamatan bagi memastikan keselamatan puak mereka.

Adakah keselamatan di negara ini diukur kepada tahap yang diterima oleh bukan Melayu, khususnya para pendokong DAP sahaja, sedangkan selain daripada pendokong DAP, keselamatan mereka hanyalah lawak jenaka?


Pengeboman di Puchong, penangkapan lebih 20 orang suspek IS, penemuan bahan-bahan pemusnah dan pembunuhan, penghukuman beberapa orang pesalah di bawah Akta SOSMA, POTA dan POCA nampaknya tidak cukup untuk menyedarkan YB Babi ini dan para pengongsi pemikirannya bahawa keselamatan dan keamanan bukannya bahan yang boleh dipolitikkan dan boleh diremeh-remehkan.

Atau barangkali sememangnya mereka ada niat jahat yang tersembunyi, yang mengharapkan tiada kawalan keselamatan di kediaman rasmi Perdana Menteri?

Itu sebabnya mereka meroyan sangat-sangat apabila diberitakan pihak berkuasa mengambil langkah keselamatan ketat!!!

Mujurlah puak-puak ini tidak hidup pada zaman darurat, kalau tidak, mereka sudah pasti menjadi talibarut komunis yang paling tegar!!!


22 comments:

Anonymous said...

Yb ni bukan talibarot komenih..
Tapi ni le saki baki keturunan komenih...sepatot nya begitulah perangai nye....

Ted Manoff said...

Cuba ada IS serang rumah Yb Babi tu..apa agak2nya dia nak buat?

Anonymous said...

Bagi muka sangat..patutnya bila kena tang,kerabat DAP pasukan keselamatan cuba la buat tak tahu. Suruh kepala DAP ambil tindakan sendiri...sial

Anonymous said...

Yang babi tetap babi tapi yg tumpang ambil bau babi tu ape cite.

Anonymous said...

Lge will soon be in the safest place....... Jail and padan muka

Anonymous said...

Takut bayang2 sendiri

Anonymous said...

Babi sundal punya yb.

Anonymous said...

Keselamatan awam tiada kompromi. Ia melata bukan saja untuk segolongan warga saja tetapi untuk semua manusia sejagat. Waima, pope benedict dibekalkan cermin kalis peluru bukan untuk tunjuk tunjuk tetapi untuk keselamatan.

Anonymous said...

Bila berpuluh nyawa melayang angkara terrorism di negara Barat, merekalah lebih banyak menghentam berbanding orang Barat itu sendiri ... lebih sudu dari kuah.

Bila beribu nyawa Arab melayang ditangan teroris yang sama tidak pula mereka memberikan reaksi yang serupa, seolah olah beratus nyawa di Barat lebih layak mendapat empati berbanding beribu Arab.

Empati akan melahirkan solidariti, kekuatan dan motivasi untuk mengatasi ancaman. Simpati yang diberi ikut bulu memberi mesej: "kalau jatuh belum tentu mereka akan menolong, ditambah pijak mungkin".

Layanan double standard ini perlu disedari dan sentiasa diingati bahawa keinginan mereka melihat kalian rebah melebihi keinginan mereka untuk hulurkan tangan.

Johan said...

Mungkin mereka yang melakukannya. Talam dua muka dan berpura-pura adalah rasmi hidup mereka. Dalam masjid pun mereka boleh masuk.

Anonymous said...

Mengada2..pm sblm ni x buat pun mcm tu..bkn tanda takut ke mcm tu..

Anonymous said...

Sapa penulis artikal ini sama juga macam babi yang dia sendiri katakan sebab dia sendiri suka ambil kesempatan utk menyalakan api perkauman.Cukup2lah membodohkan orang Melayu dgn terus2an membuat cerita kononnya semua cina nak cai pasal dgn melayu.Dah nak hampir 60th Msia merdeka, buat approach lain kalau power. Penglima melayu sejati tidak menyerang musuh yg tak bersenjata.

Anonymous said...

Ya Allah Tuhan Yang Maha Agung Lagi Maha Pekasa.Kau berilah petunjuk kepada kami.Kau bersihkan hati .Buangkan semua sifat majmumah dan penuhkan hati kami dengan sifat2 mahmudah.Elak kami dari azap api neraka, walau sesaat sekali pun.

Anonymous said...

Bila ada kempen pandang ke timur satu masa lalu bukalah bermakna kempen berkenaan untuk meniru bulat bulat tanpa tapisan. Sudah tentu imperialism ditolak.

Begitu juga bila al-Jubri ditemuramah media barat berhubung isu Isreal bukanlah bermakna zionisma dikagumi.

Dan bila seseorang kagum dengan determinasi Daesh untuk bina semula tamadun yang di rosakkan oleh penjajah tidak bermakna orang itu bersetuju dengan pendekatan "matlamat halalkan cara" yang diambil oleh Daesh.

Apabila Daesh terpesong ke arah "matlamat halalkan cara", aspek ini tidak perlu dikagumi sebaliknya di tentang sepenuhnya.

Akhirul kalam, susah nak halang orang kagum dengan komunisma tetapi kalau dia nak jadi itu, itu dah jadi lain, yang lain itu perlu ditentang.

Anonymous said...

Mempolitikan aspek keselamatan oleh MP Dap ini adalah satu tindakan orang bangang. Keselamatan tidak ada sempadan dan melepasi sempadan politik

Anonymous said...

Memang tak kena boleh lah cakap sombong bongkak dah kena mcm bill krayong .. Tak cukup tanah nak lari nanri YB babi yang ada trade mark sendiri.....lu gila. Lu gila lu gila...lim guan end trade mark fia padan muka padan muka padan muka

Anonymous said...

IS tu serang yg mcm org2 awam yg xde kna mgena langsung. Cuba serang yg mulut mcm puaka tu baru ade respect ckit ini org awam.

Anonymous said...

Standard la pm buat mcm tu..pemimpin no 1 ...tambah2 isis dah target pemimpin2..pencegahan adalah lebih baik dari mengubati..

Anonymous said...

AnonymousJuly 8, 2016 at 12:57 AM

Ini laman maya bro. Laman maya tak pakai sejata fizikal tetapi senjata maya: akal, psikologi dan twist and turn.

Dalam konteks maya, selain muncul sebagai askar upahan maya pertama, kafir RBA adalah jauh lebih lengkap dari segi mental dan persenjataan maya.

Makanya anggapan "serang musuh tidak bersenjata" adalah tidak betul. Yang betul ialah meskipun musuh lebih lengkap segalanya, serang tetap serang, berundur jangan sesekali.

Faham?

Anonymous said...

Dlm BN ada cina, India, Kadazan, Murut dll. Tak kisah pun. Yg ada masalah ialah cina DAP, Keling Dap tak mxm ni.
Ini bukan soal bangsa sgt bro. Ini soal fahaman Dap yg sgt keterlaluan berprasangka dan berniat buruk dlm setiap tindakan kerajaan.

Anonymous said...

jangan jadi bodoh. kalau ada serangan bukan pemimoin saja yg kena tapi yg lebih ramai terkorban adalah rakyat yg tak berdosa. Jadi langkah keselamatan juga menjaga org awam. kanak2 dan wanita. Kamu sukahkah melihat ini terjadi?

Anonymous said...

Cina sial ini kena nyah keluar dari negara ini....pergi mampus kat negara lain....jenis cina tidak sedar diri.

top