Saturday, July 9, 2016

ALAH, AKTA HASUTAN KE, KANUN KESEKSAAN KE, TAK LAMA LAGI BEBASLAH NGA KOR MING UNTUK MENGULANGI KEMBALI PERANGAI BABINYA!!!



Dah banyak kali sangat dah YB Babi disiasat oleh polis di bawah Akta Hasutan. Dan setiap kali itulah, dia akan dilepaskan tanpa sebarang tindakan. Malah, kalaupun dia diheret ke mahkamah, walaupun oleh Perdana Menteri kerana menfitnah, dia juga akan dibebaskan selepas meminta maaf dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatannya.

Dan kerana itulah, Ahli Parlimen Taiping itu kembang ingsangnya. Dia tidak takut dengan sesiapa pun, mahupun dengan mana-mana undang-undang di Malaysia kerana dia tahu, selepas meminta maaf dan penyelesaian luar mahkamah tanpa denda dan gantirugi besar yang membolehkan dia menjual WHITE HOUSEnya di Ipoh, dia akan dibebaskan.

Sudah beratus kali dia melakukan provokasi dan penghinaan terhadap umat Islam, Bumiputera dan budaya bukan Cina-Yahudi di negara ini. Sudah beratus-ratus laporan polis juga dibuat, tetapi dia tetap kebal daripada sebarang tindakan undang-undang. Undang-undang Malaysia bagaikan tidak wujud kepadanya.

Dua provokasi terbaharunya, mendapat kecaman teruk daripada Netizen, termasuklah dari kalangan penyokong DAP dan Pakatan Harapan sendiri. Duit raya atau sedekah pada Hari Raya AidilFitri yang telah diamalkan selama lebih sealaf, dilabelkannya sebagai RASUAH dan DEDAK, walaupun pada masa yang sama, budaya Cina yang berasaskan rasuah tetapi berselindung di sebalik pemberian hadiah dalam bentuk angpau pula dikatakan sebagai budaya milik penuh orang Cina.

Sebagai seorang Cina di wilayah Melayu, malah dilahirkan di wilayah ini, seharusnya, Nga Kor Ming lebih faham dan lebih prihatin dengan kepelbagaian budaya dan resam. Apatah lagi dia adalah Ahli Parlimen. Malangnya, Nga Kor Ming memilih untuk terus menjadi Cina-Yahudi tegar yang sangat bongkak dan berasakan orang lain lebih hina dan boleh diperbodoh-bodohkan dengan sewenang-wenangnya. Ugutan menerusi isyarat untuk menjemput kuasa asing seperti tentera Amerika Syarikat, seperti yang tertera dalam poster di Facebooknya yang kini telah dipadamkan, dijadikan senjata utama untuk mempertahankan keangkuhan dan ketidakpeduliannya.

Sampai bila rakyat Malaysia yang mencintai keamanan dan membenci provokasi bagi mewujudkan ketidaktenteraman di negara ini hanya kerana kehendak politik, akan terus dihidangkan dengan 'sandiwara' panggil-siasat-ambil keterangan-lepas-ulang balik provokasi atau pun panggil-siasat-ambil keterangan-dakwa-minta maaf-bebas-ulang balik provokasi?

Maka benarlah seperti yang dikatakan oleh Menteri KKLW merangkap MT UMNO, Ismail Sabri bahawa Nga Kor Ming adalah seorang yang biadap.

Seharusnya orang seperti Nga Kor Ming, DIHARAMKAN terus daripada terlibat dengan kegiatan politik dalam apa bentuk sekalipun, malahan, semua kekayaannya kepada negara, yang diperolehinya dengan jalan politik sepertimana kekayaan yang diperolehinya daripada kayu balak di tanah Yayasan Islam Kelantan di Hulu Kelantan, mahupun sekecil-kecil projek menyediakan sut untuk Ahli-Ahli Majlis yang pernah menimbulkan kontroversi suatu ketika dahulu, dirampas dan dimiliknegarakan.

Nga Kor Ming tidak layak langsung menjadi atau terus memegang kerakyatan negara ini!!!


6 comments:

Anonymous said...

aku campur cina dari aku ingat tahun 60an aku duduk di china di hkg di s'pore vietnm bngkok cambodia jkrta filipin
tapi cina buatan m'sia yg paling JIJIK fikiran otor
dinegara lain cina mesti fasih bahasa tempat mereka duduk
cina tahun 50an 60an 70an mereka ckp melayu fasih cina le ni mcm sial sbb
kerajaan mesti tegas GUNA BAHASA MELAYU taktau bagi 3 bulan taktau suruh cari negara lain , k'jaan mesti tegas mesti jgn kita ikut mereka tapi mereka ikut kita
jika tidak negara hancur

Anonymous said...

Setuju dgn tajuk admin tulis....bukan sekali tapi berkali kali.

juragan69 said...

Hahaha...itu je bhai statement paling 'BERANI'..'pemimpin biadap' serta 'TIDAK' layak mnjd warganegara kahkahka akanh...pemimpin teragung lg suci akan maafkn asalkn cina. .. sebangsat2 tun m masih berani bg arahan kpd kpn utk operasi**..

Anonymous said...

citer banyak tak guna brader..

Anonymous said...

Babi mana blh pikir..sbb tu dia sondol je.

Anonymous said...

Ini biadap punya dapigs kasi buka balik itu kelanatan punya tanah balak kes la. Now pas bole cerita macamana ini olang dapat ploject sana kelantan. Cilaka punya olang sulah untung manyak kasi gigit olang punya tangan. Selupa anjing ......

top