Sunday, July 10, 2016

APA YANG BANGANG SANGAT TUNTUT PERMOHONAN MAAF DARI NGA KOR MING?



Dah berdedai-dedai para pemimpin baik dari UMNO mahupun PAS yang menuntut agar YB Babi dari Taiping memohon maaf kepada umat Islam di seluruh Malaysia kerana penghinaan yang dipaparkan di dalam akaun Facebook miliknya. Dan ramai jugalah, Netizen yang turut menyuarakan serta desakan serupa.

Apa untungnya umat Islam kalau Nga Kor Ming meminta maaf?

Nga Kor Ming sendiri telah menafikan yang akaun tersebut adalah akaunnya. Malah katanya, dia sangat menghormati agama Islam malah dia mendabik dada kononnya dia banyak membantu umat Islam, termasuklah mengadakan majlis Khatan Perdana sedangkan dia sendiri, dipercayai tidak berkhatan.

Di sebalik penafiannya dan tuduhannya bahawa posting tersebut telah dilakukan oleh sibertruper yang mahu mencemarkan nama baik DAP, Nga Kor Ming menyatakan, tidak seharusnya orang ramai terutama sekali umat Islam melatah dan terasa hati sekiranya mereka faham dengan maksud lakaran kartun itu. (RUJUK DI SINI)

Malah menurut Nga Kor Ming lagi, lakaran kartun tersebut perlu dilupakan sebaliknya rakyat perlu memikirkan perkara yang lebih besar melibatkan kepentingan negara, masa hadapan serta isu-isu seperti 1MDB, rasuah dan seumpamanya.

Bagaimanapun, semua isu-isu tersebut hanya melibatkan kerajaan, manakala isu-isu rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta kedudukan melibatkan Nga Kor Ming sendiri serta DAP, jangan sesekali diungkit atau diperkatakan.

Justeru, dia enggan meminta maaf.

Sebenarnya, Nga Kor Ming tidak perlu meminta maaf pun. Untuk apa dia memohon maaf sekiranya, dia akan mengulangi semula perbuatannya melakukan provokasi dan menanam kebencian terhadap bukan Cina-Kristian sepertinya?

Jadi, jangan jadi banganglah untuk menuntut manusia sombong dan bongkak seperti Nga Kor Ming meminta maaf. Kalaupun dia meminta maaf, itu adalah kerana dia bimbang sekiranya kekayaan yang diperolehinya menerusi pelbagai kaedah politik seperti pembalakan di Hulu Kelantan, ditarik balik dan rumah mewahnya disita kerana tuntutan saman fitnah.


8 comments:

Anonymous said...

Isu ini bakal menjauhkan PH dari Putrajaya. Meskipun ianya tidak akan banyak meninggal kesan degil pada partinya tetapi ia bakal mempengaruhi imej parti Melayu dalam PH. Tanpa rakan Melayu memperoleh undian yang cukup PH bakal tinggal nyawa2 ikan di Selangor dan Pulau Pinang. Justeru terpulang pada parti sama ada beri kata dua pada NKM atau berdepan dengan risiko kalah sorak dan kelab tergadai pada PRU 14.

Anonymous said...

Paling bangang KPN kalau melayu cakap aje terus bertindak ..tapi cina babi cakap apa pun Takpe..Dah banyak dedak yg DAP dah tabur untuk KPN..sebab tu berani cakap saja..tindakan ZERO..kalau betul untuk menjaga keharmonian bertindak lah.

Anonymous said...

Dap tuding satu jari pada Dr Zakir tapi 4 lagi jari Dap tertuding pada Nga Kor Ming.

Anonymous said...

sepatutnya tuntut agar YB Babi ni dikenakan hukuman berat... penjara atau denda...

Anonymous said...

Dakwa terus baru dia sedar

Anonymous said...

Tu la maknanya pdmimpin melayu skrg bodoh tahap khinzir.
Nampak sangat kemaruk undi dan duit cina kapir laknat.
Prmimpin melayu khinzir tahap gaban kalau begini.

Ted Manoff said...

Bukan bangang tapi bingung tak tau nak buat apa..

Anonymous said...

Setuju...

top