Sunday, July 3, 2016

MAT SABU MEMBARUAKAN PDRM DAN SPRM KERANA TANGKAP DAN DAKWA LIM GUAN ENG... KESIAN, OTAKNYA TERUS BERTERABUR BILA TOKEYNYA KENA DAKWA!!!




Kesian Mat Sabu....

Kalaulah Lim Guan Eng disabitkan dengan dua kesalahan rasuah yang dihadapinya di mahkamah, bermakna Mat Sabu dan PAN akan kehilangan pendana terbesar mereka. Jadi, mahu tidak mahu terpaksalah Mat Sabu melalak-lalak sambil dikelilingi oleh golongan zombie yang tidak berotak.

Gambaran yang diberikan oleh Mat Sabu kepada Lim Guan Eng sememangnya sudah boleh dijangka. Mat Sabu mengibaratkan Lim Guan Eng sebagai kain putih yang tidak tercemar langsung dengan sebarang kekotoran.

Dia kemudiannya mengungkit, mengapa hanya Lim Guan Eng yang didakwa, sedangkan Najib yang melakukan rasuah RM2.6 bilion serta kehilangan RM50 bilion wang 1MDB tidak diheret dan didakwa di mahkamah.

Di sinilah menunjukkan, walaupun telah lama berada di dalam dunia politik, malah pernah bergelar Ahli Parlimen sebelum tiga kali dia gagal dalam tiga PRU berturut-turut, Mat Sabu tetap gemar menggunakan fakta-fakta fitnah yang dia sendiri tidak dapat membuktikannya, seperti dalam tuduhannya bahawa Najib mengamalkan rasuah malah mengakui menerima rasuah sebanyak RM2.6 bilion pada ketika 1MDB katanya kerugian RM50 bilion.

Sedangkan faktanya ialah, PAC dan SPRM tidak akan mendakwa kalau sekadar mendengar cakap-cakap, apatah lagi dengan pengakuan daripada pihak berkuasa Arab Saudi yang mereka telah menyalurkan bantuan atau derma politik kepada Najib untuk kemenangan BN pada PRU-13 lalu.

Derma politik dari Arab Saudi yang tidak mempunyai sebarang kaitan, boleh pula dikatakan sebagai rasuah? Adakah rasuah itu sama seperti rasuah Lim Guan Eng yang menggunakan syarikat bekas rakan kongsi dan pemilik banglo yang dibelinya secara murah-murah untuk tanah kerajaan?

Kita boleh faham mengapa Mat Sabu meroyan sebegitu rupa dan kecenderungannya seperti juga lain-lain para pemimpin pembangkang serta Tun Dr. Mahathir untuk membuatkan rakyat percaya bahawa derma politik daripada Arab Saudi untuk kemenangan BN pada PRU-13 lalu adalah rasuah selain 1MDB telah rugi besar walaupun hakikatnya, 1MDB tidak mampu langsung dibuktikan telah rugi dan perlu ditutup serta dibail-out sepertimana yang Mahathir lakukan terhadap syarikat perkapalan anak lelakinya atau MAS yang dipaksa serah kepada Tajuddin Ramli.

Yang tidak difahami ialah, mengapa pula SPRM dan PDRM diserang hanya kerana mengheret Lim Guan Eng ke muka pengadilan kerana amalan rasuah? Mengapa tohmahan, fitnah dan acuman dibuat terhadap kedua-dua entiti tersebut hanya kerana mahu mempertahankan Lim Guan Eng dan menuduh mereka akan membunuh Lim Guan Eng sepertimana terbunuhnya Teoh Beng Hock, walaupun di mahkamah koroner, Teoh Beng Hock berkonfrontasi dengan salah seorang Ahli Majlis Perbandaran Kajang yang memprovokasinya kerana bekerjasama dengan SPRM untuk mendakwa Ean Yong Hin Wah, pemimpin DAP Selangor yang pada waktu itu merupakan ADUN Seri Kembangan.


Lebih malang lagi ialah apabila Mat Sabu membuat tuduhan melulu dengan menyatakan Rahim Thamby Chik telah merogol seorang budak perempuan Melayu bawah umur, tetapi yang dipenjarakan adalah Lim Guan Eng.

Rahim tidak pernah dibuktikan di mahkamah melakukan perbuatan tersebut, manakala Lim Guan Eng pula dipenjarakan kerana melakukan hasutan dan menyalahi akta hasutan ketika dia cuba untuk menjadi Ketua Menteri Melaka yang pertama.

Justeru memang elok benarlah Rahim Thamby Chik mengheret Mat Sabu ke mahkamah dan menyamannya sampai Mat Sabu papa kedana dan tidak boleh mengangkat muka lagi kerana kegemarannya melakukan fitnah dari zaman muda sehinggalah ke zaman dia hampir ke liang lahad.

Dan harap-harap jugalah, jangan diberikan kemaafan kepada Mat Sabu sebagai option atas kesnya. Biarkan dia bersusah payah, mengemis dan terus menjadi anjing yang menjilat lubang dubur para pemimpin DAP untuk membayar saman malu yang bakal dibuat oleh Rahim Thamby Chik.

Yang ingin ditanya ialah apa maksud Mat Sabu apabila mengungkapkan ayat berikut:

"NAJIB AKAN MATI TAK LAMA  LAGI."

Ayat tersebut diungkapkannya pada minit 1:36 dalam klip video di atas.


6 comments:

Anonymous said...

tengok muka dah tau jenis spesis kaki fitnah suka celop bini orang munafik besar

Anonymous said...

Mat Sabu tu memang anjing belaan kafir2 harbi DAP... dah ketua nya kena dakwa atas kes rasuah yg ada bukti jelas..dah pastinya mat sabu jadi sasau...

Ted Manoff said...

Maknanya Najib to be physically assassinated by his enemies..then who are his enemies? Bukit Aman is monitoring this issue

Anonymous said...

Fitnah itu besar impak dan kemusnahanya. Apabila Iraq di fitnah oleh Bush jr., sampai la nih huru hara dan perang saudara tak nampak tanda akan bernoktah.

Anonymous said...

orang macam ni kafir dap suka angkat jadi pemimpin. bini kawan pun sakau. bolih percaya orang macam ni? bolih buat jiran ke orang macam ni?
mah... bau mah(burit) masih lekat kat muka abang. itu dilog antara mat sabu dgn normah isteri sahabatnya.

juragan69 said...

Bhai mat sabu mmng dari dulu tk da beza dgn mat 'syabu' skrg..tp knp ya lu kena petik nama tun m... agaknya tun m yg arah atau bg skrip pd mat sabu kot,tu yg lu meroyan cam beranak tk berbapak.. hahaha org lain maki najib ttp tun m salah..hahaha klu tersedak/trcekik waktu mkn pun maka wajib pegawai najib ckp 'ini semua salah dan ankara tun m'..tak gitu bhai

top