Monday, July 4, 2016

TAK PAYAHLAH SENTAP!!! UMNO CIPTAAN MAHATHIR BANYAK MELAHIRKAN PAK LAWAK YANG BODOH!!!



Kisah cantas dan politik wang bermula pada zaman Mahathir. Kalaupun bukan dengan wang kertas, tetapi pemberian projek adalah amalan yang akhirnya dianggap sebagai satu keperluan untuk para pemimpin UMNO menyumbangkan bakti khidmat kepada masyarakat dan penyokong.

Malangnya, hanya segelintir sahaja yang memulangkannya kepada masyarakat, sebahagian besar yang lain membesarkan tembolok masing-masing dan kemudian bergaya dengan kehidupan gaya mewah. Bila projek tak dapat dan tembolok mulai kempis, mereka mulalah buat perangai dan akhirnya bertukar menjadi 'PEJUANG RAKYAT' seperti Khairuddin Abu Hassan atau menggunakan Dr. Mahathir untuk melakukan tekanan agar mereka boleh terus melahap serta menghirup darah rakyat.

Namun yang nyata, kebanyakan mereka yang terdidik dengan dogma dan doktrin Mahathirisme termasuklah cuba mahu menjadi kapitalis, apabila kehendak mereka tidak dituruti, akan memaparkan kebodohan dan kebenakan yang terlalu ketara.

Kenyataan Saifuddin Abdullah, bekas Ahli Parlimen Temerloh dan cukup dikenali dengan NEW POLITIC ideanya, merupakan bukti hidup kepada kegagalan UMNO Mahathir melahirkan pemimpin yang cerdik. Kebodohannya bukan sahaja memberi ulah kepada diri sendiri, bahkan cuba dikembangbiakkan kepada masyarakat yang turut sama-sama buta kayu adan buta perut dengan menonong mengikut orang seperti Saifuddin Abdullah.

Mungkin seronok untuk menerima sokongan dan mendapat perhatian dengan hujahnya, terutama daripada para penyokong yang saiz otak mereka hanyalah sebesar biji kacang tanah, Saifuddin mempersoalkan tentang kegagalan pihak berkuasa mendakwa Najib Abdul Razak kerana peranannya sebagai pembeli hartanah murah dan juga sebagai penjual hartanah tersebut.

Pencipta NEW POLITIC ini langsung tidak dapat membezakan transaksi antara GLC dengan GLC berbanding penjawat awam dan ahli perniagaan. Dia main pukul rata kerana kebanyakan penyokongnya hanya mendengar seperti apa yang dituturkannya.


Ia samalah seperti Nga Kor Ming cuba berjenaka dengan menggunakan durian harga murah yang menyebabkan pembelinya boleh didakwa di mahkamah. Undang-undang yang menyatakan secara jelas tentang penjawat awam dalam isu ini langsung tidak disentuh.

Itu pasallah ARBITRATION antara IPIC dengan 1MDB dikatakan sebagai saman tuntut ganti rugi oleh IPIC terhadap 1MDB tanpa mereka tahu bahawa ianya merupakan pemula kepada proses G2G (Kerajaan Kepada Kerajaan).

Nak buat macam mana, disebabkan kebebalan itulah, mereka berasakan, mereka sangat pandai dan hebat kerana menghentam Najib dan Kerajaan Barisan Nasional. Penjelasan-penjelasan dan bukti-bukti yang diberikan berhubung hujah dan tuduhan mereka, langsung tidak diterima kerana mereka hanya mahu percaya dengan apa yang mereka percaya!!!


15 comments:

Anonymous said...

Betul tu bro. Pelawak yg paling amat bodoh bangang bahlol lagu bebal yg lahir di zaman mahathir ialah Najib Razak. Memang betullah salah Mahathir jugak. Naikkan pemimpin macam Najib. Bukan saja bagi projek tapi jugak samun duit rakyat.

Anonymous said...

Tajuk kau
'TAK PAYAHLAH SENTAP!!! UMNO CIPTAAN MAHATHIR BANYAK MELAHIRKAN PAK LAWAK YANG BODOH'

Eeerrrmmmmm...kalau tajuk mcm tu..termasuk najib dan menteri kabinet dia jgk lah...

Hahahahahahahahaha...
Ni mesti bos kau suruh tulis...asal boleh kau main hentam je..hahahahahaha...fskta tah kemana..auta yg lebih..

Nak tanya...kalau oenjawat awam beli durian bawah harga pasaran mcmana?
Jawab jgn tak jawab!

UBNExit

juragan69 said...

Knp ye bhai setelah hmpr 40 tahun baru blogger umno nmpk dan brckp tntng 1001 mcm keburukan mantan presiden umno???adakh kerana takut? Bebal? Bangang?atau arahan... malangnya umno negara bangsa dan agama kerana umno diisi dgn manusia yg mngaku perjuang segala perjuang,ttp tidak mampu berjuang dari dalam utk mnhalang kerakusan dan kezaliman presiden umno...bebal dan bangangnya ahli serta pimpinan umno waktu tun m mnjd Presiden..
sudah bersih ke umno skrg dari kebebalan ahli umno dan pimpinan waktu zaman tun m...adakh najib dan pimpinan umno mnjd ahli umno slps
tun m bersara? Adakh ahli umno dan blogger memerlukn lg 40 tahun utk nmpk kepincangan umno skrg...kenapa ye bhai waktu tun masih mnjd pm@presiden lu juga antara blogger yg spti snggup serahkn nyawa demi presiden umno sdgkn sbgi manusia yg mngaku melayu ISLAM wajib berkata benar tnpa perlu menuggu hmpir 40 tahun..maka jawapannya ialah ddlm umno lebih ramai diwakili para bacul dan dayus.. perjuang agama bangsa dan negara hnya retorik didlm umno...

Anonymous said...

UMNO semuanya penyangak penyamun. xkira ciptaan Mahathir ke Najib.

Anonymous said...

Parti Goon End ciakap tiada kuasa, makanya dia tidak ada upaya menolak pendakwaan?

Satu pertanyaan, Goon End jadi 'hero' zaman siapa berkuasa? Zaman MayDay atau selepas itu.

Kalau tak silap, Goon End terperosok belakang jeriji besi di zaman MayDay.

Kini Goon tak kisah? Cuna kerana MayDay dah bertaubuat? Hik hik.

Anonymous said...

AnonymousJuly 4, 2016 at 9:08 AM,

Setelah Maiday gagal pilih yang terbaik, kini Dap, Pan dan PKR nak gunakan Maiday jadi konsultan untuk penaikkan mereka pula? Apa punya bangang bin bahalol!

Anonymous said...

Yg bodoh bahlol kau lah..macam lembu tarik hidung kau ni..apa puak2 kau kata semua betul..otak simpan kt lutut..

Anonymous said...

Komen panjang tapi macam sampah busuk..

juragan69 said...

Ada rasa ke bhai...

Anonymous said...

makna thief dlm bahasa Malaysia adalah perdana menteri..begitu hebat sekali pemimpin msia hingga orang luar buat lawak...

Anonymous said...

3.51 ..kau ni buta hati beb. Biarkan najib pijak kau macam taik. Sokong buta je dan biarkan dia buat kau sesuka hati. Otak yg kau cakap kat lutut tu kira oklah compare dengan kau yg langsung tak berotak ...bahlol

Anonymous said...

baik2 cakap yer. pembangkang semuanya komunis termasuk kau xkira pas pusing, pantutssss, amanot, pkr, dapigs tak payah crta kepala komunis ringleader.

Anonymous said...

Rasa macam sampah..

Anonymous said...

Panjang saje..org komen hang pun nak komen..tp xde isi..pi byk mbaca lg na..

juragan69 said...

Perghhh lu nya isi hebat...sampah mmng sesuai di letak di tempat sampah...

top