Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, August 8, 2016

KALAU DAH BIASA BERGELUMANG, TAKAT MAKI HAMUN NI MACAM MAKAN NASI AJERLAH... NAK HERAN APA SI AZWAN ALI!!!



Perasan Diva tapi BEBAL!

Dia bercakap tentang kewujudan kelab malam, kelab judi dan sebagainya yang haram, kemudian memperlekehkan tentang nasihat seorang arif agama hanya kerana melihat dan berasa geli hati kerana arif agama itu menyatakan bermain Pokemon Go lebih mendatangkan mudarat dan boleh menyebabkan jatuhnya hukum haram walaupun pada masa yang sama, Mufti tersebut tidak menfatwakan Pokemon sebagai HARAM.

Mangkuk ni tidak faham barangkali tentang Haram Qatie dan Haram Akibat Perbuatan Serta Niat.

Barangkali kalau ada ustaz yang mempopularkan idea yang TELEVISYEN adalah mengkhayalkan dan melekakan, maka perbuatan menonton televisyen secara keterlaluan adalah haram, mangkuk ni mungkin akan terus bertukar jantina.

Barangkali kalau dimasyhurkan bahawa muzik itu melalaikan dan boleh menyebabkan seseorang itu jatuh syirik bahkan mereka yang terlibat dalam bidang muzik adalah agen pembawa maksiat, barangkali juga si mangkuk yang merupakan adik kepada Menteri Besar Selangor itu akan jatuh tersepuk sambil mencarut-carut.

Katanya beragama Islam. Kononnya cukup diasuh dengan ilmu agama oleh arwah ayahnya semenjak dari kecil lagi. Tetapi nampaknya perkara asas yang menyebabkan sesuatu haram itu berhukum (selain daripada difatwakan oleh sebuah badan berautoriti, bukannya mencari populariti, selain daripada qatie adalah disabitkan kepada kesannya kepada masyarakat dan individu.

Sepatutnya apa yang dikatakan oleh arif agama, kalau pun tidak setuju, kalau pun memang macam babi tak berkandang, tak payahlah nak tunjuk perangai jahiliah dan mengulangi sikap Abu Jahal dan Abu Lahab. Duduk sahaja dendiam dan tidak perlu buka mulut. Sekurang-kurangnya orang tidak tahu yang awak tu BEBAL BONGOK dalam hal-hal agama.

Pokemon Go jer pun... al Quran sendiri melaknat lelaki yang berpakaian dan berlagak seperti perempuan tetapi ada jugak yang buat benda itu dengan penuh megahnya, malah menjadikannya sebagai identiti kepada gelaran yang dia sendiri berikan kepada dirinya.

Setakat Pokemon nak tunjuk garang?

Balik belajar beristinjak dengan betul dululah!!!


PokemonGo bukan mcm game lain. ini melibatkan keselamatan negara. belum main dah mintak izin kita nak rakam mende² sekeliling kita walau dlm rumah ada guna GPS. masjid kita, kawasan perumahan kita, silap² orang main dlm lapangan terbang kem tentera mmg bahaya. musuh nak masuk negara kita bkn sehari dua, diorang kaji dulu. sbb tu ada negara bkn Islam pun band mende ni. apalah bodoh kita org Islam tak nampak mende ni. pulak tu dicipta oleh Google Maps. Google Maps baru 2 hari lepas buang negara Palestin dari peta google.

Pokemon Go ni memang guna GPS dan submit data-data koordinat pada server. Jadi ada potensi data-data ni boleh diguna untuk "menjajah" negara tanpa kita sedar. Macam kereta Google Maps yang lalu depan rumah kamu tu, dia rekod gambar dan koordinat hampir seluruh Malaysia. Cuma beberapa lokasi seperti military base tak dibenarkan masuk. Tapi kalau ada orang main pokemon dalam military base? Kereta Google Maps pun tak masuk dalam rumah kamu, tapi kalau kamu main Pokemon Go dalam rumah? Dalam bilik? Data tu dah berpotensi untuk dibuat maps yang lebih detail, dengan koordinat GPS dan gambar sebab kamu dah bagi permission untuk app ni guna kamera kamu dan hantar pada server di luar negara. Kamu rasa pelik macamana Facebook boleh kenal rupa kamu dalam gambar walhal kamu tak tag pun kan? Sebab teknologi begitu dah ada! Facebook dah ada data wajah kamu. Kali ini kamu dengan rela hati tangkap gambar bilik tidur kamu berserta koordinat. Banyangkan 1 juta orang participate untuk main Pokemon Go. Lama kelamaan data Pokemon Go akan jadi lebih lengkap untuk memetakan seluruh negara Malaysia, luar dan dalam rumah. Bayangkan: Gambar dalam rumah kamu, geotagged, simpan di server luar negara. Rasa tak selamat? Kamu sendiri yang bagi kebenaran waktu nak Install.

6 comments:

Anonymous said...

Dia ni selalu berak tahi keras..mungkin otot keliling anus dia dah jammed..kendor. .Cher check baru boleh tahu

Anonymous said...

KAWE SERO MANAT NI PUTUS URAT KENTOT

Anonymous said...

Negeri Abang dialah yang paling banyak maksiat. Statik jenayah dan maksiat paling tinggi adalah negeri abang dia lah yang jaga. Bodoh punya makhluk tak serupa olang ni!!!

KAW said...

Aku rasa dia jadi camni skang...sebab dulu dia frust ziana zain tolak pinangan dia kot....cuba hangpa masuk facebook atau twitter dia...pehtu cabar dia soh mengorat ziana zain balik....klu tak dapat hangpa kata kat dia...kote hang lembik...tgk...dia nak buat apa....

Anonymous said...

Dia patut mula dengan Selangor. Abang dia kan MB.

Anonymous said...

Haramkan jantan sundal acah² diva skali.. pala toya kau la azwan..

 
Blogger Templates