Wednesday, September 21, 2016

AJARAN BARU 'AGAMA' ZAID IBRAHIM... KITA DIBENARKAN MENGHINA DAN MENGUTUK ULAMA... YANG TAK BOLEH DIKUTUK, SI TUA MAHATHIR JER!!!



Berkata orang yang berkongsi minat terhadap kuda dengan Tun Dr. Mahathir, TIDAK SALAH kalau kita hendak mengutuk, menghina, mencerca mahupun memaki hamun tokoh-tokoh agama termasuklah para mufti adalah tidak salah sama sekali. Malah kita dibolehkan berbuat demikian kerana mereka hanyalah manusia biasa dan kedudukan mereka tidak sama dengan ALLAH.

Yang tidak dibenarkan memaki hamun hanyalah kepada Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan terutama sekali Tun Dr. Mahathir kerana ketiga-tiga orang ini adalah BERHALA HIDUP yang memberikan keuntungan besar kepada perjuangan pembangkang.

Zaid mengulas tentang penangkapan Sidek Kamiso kerana 'menghina Islam' berhubung tweet Sidek semasa kematian Mursyidul Am PAS, Allahyarham Haron Din. Zaid mempersoalkan penangkapan Sidek yang menurutnya, tidak seharusnya dilayan seperti penjihad dari DAESH dan permohonan reman ke atasnya oleh polis. 

Permohonan reman ke atas Sidek Kamiso bagaimanapun, ditolak oleh majistret di Johor.

Bagi Zaid, membuat tweet walau dengan ayat-ayat apa sekalipun, bukanlah satu kesalahan dan ia tidak boleh dipandang serius. Sebaliknya yang bersalah adalah umat Islam di negara ini yang terlalu sensitif dan terlalu menganggap segala-galanya adalah 'menghina Islam' sedangkan mereka sendiri tidak tahu maksudnya. 

Menurutnya lagi, sebagai contoh, jikalau dia hendak mengatakan sesuatu yang biadap terhadap Abdul Hadi Awang atau Nasruddin Hassan Tantawi yang merupakan Ketua Penerangan PAS, ia adalah satu perkara yang dibolehkan dan tidak salah.

"Sesetengah orang terlalu memandang tinggi orang-orang tertentu yang berimejkan agama sehinggakan kita tidak dibenarkan menyentuh mereka di luar kehormatan peribadi, sedangkan tiada apa atau sesiapa pun yang berkedudukan sama dengan Allah. Menghina mereka tidak seharusnya mengundang dakwaan jenayah." (RUJUK SINI)

Dalam ajaran Zaid Ibrahim, orang Islam tidak seharusnya cepat membuat kesimpulan hanya kerana sebilangan pemimpin mereka memakai serban dihina, maka ianya bermaksud menghina Islam. Apatah lagi ahli-ahli politik tidak terlindung daripada elemen penghinaan walaupun setelah mereka meninggal dunia.

Itu fatwa dan ijtihad Zaid Ibrahim la... yang pasti fatwa dan ijtihad tersebut, sudah pasti akan berubah apabila terkena ke batang hidungnya sendiri sepertimana yang berlaku kepada Lim Guan Eng yang cukup pakar menggunakan mahkamah dan perundangan untuk menghentikan penghinaan ke atas perbuatan dan dirinya.



7 comments:

Anonymous said...

Jgn Lah Frust!!!

Nak kutok tu kutok jer lah dah jadi darah daging UMNO Be-END Cybertrompah mengutok menghina mencaci maki hamun sesuka hati dia!!!

Itu pon dah cukop bagus tak kena Bomb badan berkecai atau ditanam dalam tong simen.

Anyway PAS dah kata takde kerja sama dengan BE-END. Sign of the the Parti UMNO/Eb-End will END!!!

Kahkahkahkahkahkahkah.......

Anonymous said...

admin dah meroyan..yg dok kutuk hari2 tu apa?

Anonymous said...

Saya boleh belanja Zahid satu XO cognac . Bagi dia steam chukop2

Anonymous said...

Zaid ni kaki togak kan..mesti dia tengah..high bila cakap mcm gitu...biarkah dia nak metapu apa pun...kita yang waras ni jgn dengar cakap dia cukup

Anonymous said...

BN dari dulu memang bersendirian tak perlu gabungan dari parti lain. Bukan macam Pakatan Haprak minta bergabung. Sekiranya PAS ingin kerjasama silakan jika tak mahu,tak apa. BN tetap unggul.

Anonymous said...

Ni cakap org jahil yg brlagak bijak. Klu org kutuk dia pandai plk melenting.

Anonymous said...

Setuju.Dia ni memang buncit perut / beer belly sebab memang minum air setan banyak2. Tak percaya gi la lalu2 Bangsar, Sri Hartamas, Mont Kiara.... mesti nampak dia

top