Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, October 22, 2016

"AHLI PARLIMEN TIADA HAK MENGANGGU UCAPAN PM" - NIK ABDUH!!!



KETUA Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan ahli Parlimen perlu bersikap profesional, terutama ketika berada dalam pembentangan Bajet.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata, "kekecohan yang berlaku ketika mana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membentangkan Bajet 2017 tidak sepatutnya terjadi kerana ia merupakan masa dan ruang yang diperuntukkan khusus kepada perdana menteri."

Dalam masa yang sama katanya, "Yang Di Pertua Dewan telah berusaha bersungguh-sungguh membawa penambahbaikan dalam perjalanan Dewan agar lebih mulia dan dihormati." 

“Pembentangan Bajet adalah hari besar untuk negara dan rakyat. Ia adalah hari dan masa khas untuk Perdana Menteri berucap membentangkan Bajet."

“Tiada hak untuk mana-mana ahli parlimen mengganggu ucapan beliau yang penting itu walaupun wujud sindiran dan kecaman olehnya terhadap pembangkang,”katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan ahli Parlimen pembangkang mengganggu ucapan Perdana Menteri dan bertindak keluar Dewan ketika ucapan bajet sedang berlangsung. Tindakan itu bagaimanapun tidak dituruti oleh Ahli Parlimen Pas.

Sehubungan dengan itu, Nik Abduh mahu wakil rakyat yang diberikan peluang untuk membahaskan Bajet itu nanti menggunakan kesempatan yang diberikan dengan baik tanpa perlakuan tidak profesional.

“Saya harap ia digunakan sebaik-baiknya oleh semua ahli parlimen tanpa membazirkan masa dengan perlakuan yang tidak profesional yang hujungnya mematikan masa dan peluang ahli-ahli parlimen yang di giliran akhir mengambil bahagian perbahasan dengan sempurna.,” katanya.


1 comment:

Anonymous said...

Betul apa yg Nik Abduh kata tu. Negara perlukan mp yg profesional bukan emosional.

 
Blogger Templates