Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, November 25, 2016

TAHNIAH DAP!!! SELEPAS SELAMATKAN DUA EKOR DAPIG SELANGOR, KINI PULAU PINANG JADI HUB DAGING BABI PULAK!!!



Selepas 'dua ekor DAPIG dibebaskan' dengan keputusan Mahkamah Majistret walaupun hakikatnya mereka telah dijatuhi hukuman penjara 14 hari dan denda RM3000 apabila mengaku bersalah mengasari seorang pegawai penguatkuasa MBSA, Nurul Ain Isa, beberapa isu lain yang berkaitan turut diperkatakan.

Dan sudah tentulah, antara isu utama adalah trauma dan maruah Nurul Ain Isa yang selepas ini, pastinya ditekan, didiskriminasi dan sebagainya kerana membawa kes tersebut kepada tindakan pihak berkuasa ke atas pasangan terbabit.

Pelacuran maruah Nurul Ain Isa atau penjawat awam Melayu secara keseluruhannya akan dibuat dalam bentuk pemberian 'wang dan saguhati' sambil pujukan agar kes berkenaan diselesaikan 'dengan cara baik'.

Yang pastinya juga, DAP akan menggunakan apa-apa sahaja cara termasuklah pemanipulasian undang-undang demi menyelamatkan kedua-dua ekor DAPIG yang juga merupakan penyokong utama BERSIH dan Maria Chin.

Itu di Selangor...

Bagaimana pula dengan di Pulau Pinang, negeri yang sekarang ini merupakan markas utama DAP dalam menunjukkan superiority mereka ke atas setiap kehidupan di negara ini, terutama sekali di kalangan orang Melayu-Bumiputera.


Ingat lagi dengan kisah bagaimana dua ekor DAPIG melemparkan duit ke atas siarkaki untuk dikutip oleh seorang penguatkuasa Melayu yang kemudian, nilai dan maruahnya telah ditebus oleh Lim Guan Eng dengan pemberian wang sebanyak RM200?

Nilai RM200 itu jugalah yang membolehkan Kerajaan DAP Pulau Pinang mengembangbiakkan BABI MODEN untuk pasaran antarabangsa dan domestik tetapi pada masa yang sama, paling kuat meloncat dan menuduh Kerajaan menyeleweng wang rakyat apabila penternakan lembu dan daging halal hendak dimulakan.

RUU355 mendapat tentangan yang sangat hebat daripada DUN Pulau Pinang yang dikuasai oleh DAP. Lim Guan Eng adalah kepalanya. Pelbagai usaha dilakukan termasuklah hasutan dan masyarakat ditakut-takutkan dengan hukuman hudud yang kononnya mahu digunakan oleh kerajaan menerusi RUU355.


Tetapi hari ini, Sidang DUN Pulau Pinang meluluskan Rang Undang-Undang Penternakan Babi 2016 yang dibentangkan oleh Exco berkaitan, Dr. Afif Bahardin yang dikenali dengan sifat kurang ajar dan biadapnya.

RUU355 ditentang tetapi BABI dihalalkan...

Peduduk Pulau Pinang tentu gembira dengan perkembangan ini... memandangkan lebih mudah memperolehi daging babi berbanding daging halal selepas Kerajaan Negerinya meluluskan rang undang-undang penternakan babi, kan?


2 comments:

Anonymous said...

Meskipun JE tak kenal mangsa (semua YB mampu terkesan) namun YB yang bukan konsumer bagi produk-produk hilirannya iaitu seperti bak kut teh tidak pulak nampak menyalahgunakan privilge yang ada untuk dengan lantang menyatakan perasaan dan pendirian yang ada di dalam benak hati dan pemikiran meskipun RUU Swine itu jelas akan menyentuh mereka baik secara langsung dan tidak langsung. Maka dengan itu bolehlah di agak bahawa nilai toleransi sebeginilah yang mendorong kolonial jadi berani untuk bawa masuk apa jua migran kerana kolonial sedia maklum bahawa tidak akan ada suara-suara intoleransi yang akan berkumandang!

Anonymous said...

Masa UMNO dulupun Sungai Pelek sudah jadi pusat khinzir.

 
Blogger Templates