Monday, March 13, 2017

ADUN PKR BATU UBAN KATA, 'ISLAM AGAMA KEGANASAN'... KEMUDIAN MINTA MAAF!!!



Cukup mudah!

Cakaplah apa sahaja... bangkitkanlah kemarahan apa-apa sahaja! Hinalah agama Islam dan Melayu sesuka hati!

Cuma jangan orang Melayu atau Islam mengata apa-apa tentang bukan Melayu atau agama bukan Islam!

Sebagai contoh, katakan agama Hindu hanyalah merupakan satu falsafah yang kemudian telah diselesewengkan oleh sami-sami yang mencari keuntungan dan kemudian dicampur pelbagai adat-adat mengarut sehingga akhirnya dijadikan sebagai satu kepercayaan atau akidah.

Pastinya, kenyataan di atas akan menimbulkan kemarahan yang bukan kecil. Pastinya juga kemarahan itu boleh bertukar mencetuskan kekacauan berdarah di India dengan gerombolan ekstremis Hindu mencari keretapi yang dinaiki oleh orang Islam dan kemudian membakar bahkan merobohkan masjid seperti yang berlaku di Ayodhya, India pada tahun 1992 dalam usaha ekstremis Hindu ingin berkuasa, dan mereka memang berkuasa selama 6 tahun dengan kaedah itu.

ADUN Batu Uban mengeluarkan kenyataan yang sama sekali melambangkan KEBODOHAN, KEBANGANGAN serta KESENGAJAANNYA untuk mencetuskan kemarahan, bahkan mencetuskan pergaduhan berdarah akibat agama apabila mengeluarkan kenyataan di Twitter, 'FIRSTLY, ISLAM WAS NEVER A RELIGION OF PEACE'.

Raveentharan Subramaniam barangkali lupa bahawa dia berada di Malaysia. Di Malaysia, agama rasmi Persekutuan adalah ISLAM. Umat Islam merupakan UMAT MAJORITI.

Bukan sahaja dia hidup dan berkeluarga di Malaysia, bahkan menjadi peguam, kaya raya dan mencari rezeki hidup di kalangan umat Islam di Malaysia, di kelilingi dengan ISLAM yang dikatakan sebagai AGAMA GANAS.


Adakah setiap masa dia DIGANASI OLEH UMAT ISLAM di negara ini? Adakah anak-anak dan keluarganya telah diancam bakar atau kuil atau tokong atau pejabat guamannya dibakar atau diketuk sampai hancur seperti di Ayodhya, India pada tahun 1992?

RAVEENTHARAN SUBRAMANIAM fikir Malaysia ini seperti Ayodhya, India yang menyaksikan ekstremis Hindu merobohkan sebuah masjid hanya atas alasan 'LENGAI' kononnya di situ tapak kelahiran dewa mereka, dan sekarang ini masih berusaha untuk merebut tapak tersebut untuk membina sebuah kuil bagi membuktikan kebenaran mereka? (RUJUK SINI)

Permohonan maaf yang dibuat oleh Raveentharan Subramaniam sebenarnya sudah terlambat. Mungkin dia hanya berbuat begitu dengan memberikan alasan tentang Zakir Naik tetapi bagi seseorang yang masih berasakan, dia bukanlah rakyat Malaysia tetapi mencari makan, bahkan menjadi wakil rakyat di Malaysia, dia tidak bodoh dengan mengeluarkan kenyataan seperti itu apatah lagi dia sendiri adalah seorang peguam.



10 comments:

Anonymous said...

Mungkin Sunni Wahabi yg membunuh org2 awam di Yemen diambe sebagai contoh. Malaysia yg tak ada musuh kat Timur Tengah terlalu ghairah utk menyertai Saudi dalam pesta pembunuhan org2 Islam yg rata2 miskin. Jadi secara logik ada juga kebenaran Sunni Wahabi itu mazhab yg ganas. Saudi juga bersekongkol dgn Yahudi dan AS utk menaja IS supaya agenda menguasai kekayaan minyak di Teluk jadi kenyataan. Yang jadi mangsa ialah rakyat Libya, Iraq, Palestin,Syria dan Yemen. Nak tutup pekung susah kalau sudah jelas kelihatan. Beberapakah pengkalan tentera AS kat Saudi dan kenapakah diadakan perjanjian ketenteraan Yahudi-Saudi utk mendokong 12,000 ekor kerabat Al Saud. Kalau tak ada sokongan Anglo Amerika dan Yahudi, sememangnya Al Saud dah lama lenyap.

Anonymous said...

siasatan dan tindakan amat diperlukan demi menjaga keharmonian di malaysia ini.

Anonymous said...

Kapir2 laknat pkr dan DAP dan anjing2 murtad mereka semakin kurang ajar dan biadap.

Anonymous said...

Penguasa melayu mana ada teloq

Anonymous said...

Keturunan paria klu rasa dah kaya mmg mcm tu..lupa diri

Anonymous said...

Dewasa ini kuffar berani hina Islam antaranya krn yg mengaku muslim pun sama hina Islam. Bersekongkol dgn kuffar utk halang Islam.

Anonymous said...

dah lama dah puak2 kapir laknat ni duk hina Islam dan mintak maaf...bukan mereka tak tahu tapi sengaja mengambil peluang pepecahan umat Islam kini..hanya penyokong kerajaan yg marah tapi pada hakikatnya tiada kedengaran dari rakan atau pemimpin sekutu mereka yg kununnya Islam cuba untuk menyanggah pandangan paria laknat ni..Moga Allah memberi hidayah padanya..

Azman Ali said...

Perkasakan lagi undang2 kita, ada rakyat Malaysia yg tidak hormat agama dan bangsa mesti disingkir dari bumi Malaysia..mencegah lebih baik.. your apology NOT accepted

Anonymous said...

Tindakan undang2 perlu diambil supaya perkara ini jadi pengajaran. Ini bukan perkara individu tetapi perkara hinaan dan hasutan yg bersifat umum. Maaf bukan penyelesaian.

nanonano said...

Kalau maaf dengan perletakan semua jawatan dlm kerajaan dan kerusi dun boleh la terima. Kalau maaf kosong takde gula takde garam hantar saja ke Sg. Buloh Inn buat teman selak ketum. Takde la haus kasih sayang dan sentuhan fizikal sangat kawan tu.

top