Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 29, 2014

BETINA-BETINA DAP MULA BERLAKON PERAGAKAN MUKA CECAH BANJIR!!!


Semalam, Lim Kit Siang telah 'MERASMIKAN' banjir di Kelantan. Serentak dengan itu, dayang-dayangnya yang diketuai oleh Dyana Sofya dan Rara Othman mengambil alih tugas untuk memerangkap pandangan dan perhatian.

Dengan menggayakan pelbagai aksi dan setiap aksi dirakamkan sebelum gambar-gambar tersebut disebarkan di media-media sosial.

Sekarang pun, DAP sedang berusaha MENGAMBILALIH populariti UMNO-BN yang terlebih dahulu menggerakkan bantuan kemanusiaan kepada mangsa-mangsa banjir di kawasan-kawasan terjejas selain pembabitan aktif agensi-agensi kerajaan yang telah digerakkan lebih awal ke kawasan-kawasan tersebut.

Kalau nak jual muka dan badan Lim Kit Siang, kurang berjaya. Jadi, caranya yang paling pantas adalah dengan menjual muka dan badan perempuan-perempuan muda Melayu yang cantik-cantik. Mereka tidak perlu meredah banjir atau bersusah payah, cukup sekadar beraksi bagaikan model dengan gambar-gambar mereka dirakam, sebelum disebarkan kononnya DAP sedang menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir.


Selepas itu, mereka boleh pergi dari tempat kejadian dan tugas seterusnya adalah menyebarkan cerita kononnya DAP menghulurkan bantuan oleh para penyokong serta orang upahan mereka di media-media sosial.

Marketing cara mudah, kan?

Itulah sebabnya, DAP mengambil masa hampir seminggu untuk mula aktif kerana dalam tempoh tersebut, mereka terpaksa mencari jalan terbaik untuk mendapatkan publisiti. Manakala UMNO DAN BN PULA BODOH TOLOL kerana mengeluarkan semua stok mereka untuk didermakan dan disedekahkan kepada mangsa-mangsa banjir, sehingga akhirnya derma dan sedekah tersebut menjadi back-fire kerana terdapat cop, lambang, logo dan sebagainya pada barangan yang didermakan. Penjelasan bahawa semua barangan tersebut adalah stok yang tersimpan semenjak sebelum banjir, bahkan dari zaman kempen untuk pilihanraya lagi, tidak diterima pakai bahkan diperolok-olokkan.

UMNO-BN sepatutnya mengguna pakai cara DAP... biarkan semua mangsa banjir mati, kemudian buat cerita huru-hara, salahkan orang itu ini, kemudian, ambil gambar banyak-banyak dengan barangan dua troli yang nilainya diganda-gandakan sebelum, ambil lagi gambar masa di tempat kejadian dengan aksi-aksi seperti dalam rancangan realiti mencari model ternama seperti yang dilakukan oleh DAP, Lim Kit Siang, Dyana Sofya dan Rara Othman.

13 comments:

Anonymous said...

JILAT ENAK NI

Anonymous said...

hahaha..klu setakat berdiri kangkang pegang bendera dan ambil gambar sendiri..nyonya tua dlm dap pun boleh...

Anonymous said...

Berbogel le..baru bole tarik oghe kelate tgk..gempaq lor..

Anonymous said...

hebot guh ajoran tuhan maha esa kamu heh....kalah non-kafir cilaka haramjadah

Anonymous said...

kehulu-kehilir BETINA murahan ini aje..

Tak ada MUKA lain ka?

bayar 20 sen ..buat apa sahaja..

Anonymous said...

Umnos nih...
Dah ler tolong mangsa banjir tak nak, ni kutuk pulak orang yang sukarela bagi bantuan.

Kalu dah hebat sangat, gi la sana terengganu dan pahang nu. Sana banjir. Boleh tolong masak nasik kawah bagi kat mangsa banjir.

Setahu aku, gambar ni dah tiga hari yang lalu masa mereka bahagikan bantuan makanan kpd mangsa banjir.....

Anonymous said...

Ko tau sebab apa diaorg pergi bantu mangsa banjir tu?

sbb byk menteri tgh cuti luaq negeri. Kalu suma menteri ada bantu, tak payah la mereka susah payah dtg bantu...

Anonymous said...

Awek ni buat apa naik bot gi tempat banjir air dalam cam tur?

Napa tak gi main golf ker, main salji ker, naik beskal ker?

Bengap ker hapa awek nih?

Anonymous said...

Padan muka dgn orang klate. Ambil iktibar lah dari apa yang terjadi.

hangkedee said...

Nasib Baik Abe aje sibuk banjir... Emm..Sehingga menjilat Jari

Anonymous said...

Blog kapir UMNO cam ini lah yang mengundang banjir

Anonymous said...

Sampah sarap UMNO berselerak di Blog ini.

Anonymous said...

Takut UMNO bila Melayu yg berpendidikan nak sokong DAP dan org2 India mula sokong PAS. Dulu Cina rata2 sokong UMNO dan mrk lah yang meyelamatkan UMNO pada 1999. Kalau dah kuasa lama2 , haruslah berundur . Malaysia adalah satu2 Negara yg belum tukar rejim bermakna PRU di sini ada penipuan walaupun ada sedikit sebanyak kemenangan di bhg negeri utk penbangang tapi di peringkat Parliamen UMNO di jamin menang oleh SPR.

 
Blogger Templates