Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, February 12, 2015

ALLAHYARHAM NIK ABDUL AZIZ NIK MAT: PERJALANAN TERAKHIRNYA HARI INI!!!



Jam 12:00 tengah hari sehingga jam 2:00 petang tadi, beberapa orang pemimpin telah menziarahi Allahyarham Nik Abdul Aziz yang sedang tenat di Wad 2 Delima HUSM. Antara mereka adalah Mohamad bin Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat dan Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS Pusat.

Mat Sabu dan Salahuddin melakukan ziarah dari jam 12:27 tengah hari sehingga jam 1:00 tengah hari.

Ketika diziarahi, Nik Abdul Aziz sudah tidak sedarkan diri tetapi masih menggunakan alat bantuan pernafasan mesin 'BIPAP' yang memberikan tekanan bagi memudahkan pernafasannya dengan oksigen dari kadar 80% ke 60%. Dilaporkan jantungnya berdenyut laju iaitu pada kadar 120 denyutan seminit sedangkan kadar normal adalah antara 70 sehingga 80 denyutan bagi seminit.

Nik Abdul Aziz pada ketika itu ditemani oleh anak-anaknya. Terdapat dua orang pengawal keselamatan yang ditugaskan dari PAS di pintu masuk wad sepanjang Nik Aziz berada di wad berkenaan.





Jam 8:40 malam, atas permintaan keluarga, Nik Abdul Aziz dibawa keluar dari Wad 2 Delima dan menaiki ambulan HUSM menuju ke kediamannya di Pulau Melaka dengan diiringi anggota trafik dari IPD Kota Bharu. Dia dalam keadaan tidak sedarkan diri dan bergantung sepenuhnya kepada mesin pernafasan. Rombongan selamat sampai pada jam 8:50 malam.

Tepat jam 9:45 malam, pegawai perubatan yang ada sekali dalam rombongan ke kediaman keluarga Nik Aziz mengesahkan, Nik Abdul Aziz telah menghembuskan nafas terakhir.

6 minit kemudian, Admin Facebook Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat memulakan cerita 'DEWA'!!!!




78 comments:

Anonymous said...

DEWA la sangat.... Puuuuiii...

Anonymous said...

Adakah semua manusia akan ke neraka setelah pemegang kunci syurga pergi selamanya???

Anonymous said...

Soalan yg amat sesuai di ajukan pada puak kahak lendir hijau..

Anonymous said...

Perginya seekor dajjal dunia..moga selepas ini umat Islam di Malaysia akan bersatu semula...tanpa berkerjasama dengan syaitan dan diludahi oleh dajjal seekor ini...dan moga Malaysia terus diberkati Allah dengan mampus nya dajjal ini...dan moga rakyat Kelantan lebih sedar tentang kesesatan yang telah di ajar oleh dajjal ini....amin

Anonymous said...

Amin...

Anonymous said...

syurga tempat dia...tempat kita di mana?

Anonymous said...

Sempat lagi arwah whatapp Kat kau ye...!!!nabi Muhammad yang sudah dijanjikan syurga pun tak bongkak macam ayat pentaksub macam kau!!!!

Anonymous said...

boleh jatuh akidah kalau baca komen pentaksub arwah!!!!

Anonymous said...

Anjing 12.41
Contoh anjing yg kehilangan arah bila tuan dia dh mampus...!!

Anonymous said...

harap.pro bn memisah pegangan politik buat sementara...beliau juga diharap.masuk.syurga
..

mohon Allah ampunkan.dosa2 beliau..
ingat neraka.adalh tempat smua org xnak.pergi tmasuk.kita semua..admin diharap pn.mmberi nasihat yg betul.saaat2begini..

al-fatihah

Anonymous said...

Celako celako celako....ayat siapa ni?

alif said...

mat aku pejuang bn mat
aku cukup penat

tp otak.aku masih ok

jk sbrng ayat yg tak ok disini
aku anggap ahli dap jelah yg mmg nk tgk org islam x ok sesama sendiri..

ditakdirkan mak ko kapir pun saban hari ko kan berdoa agar dia diampunkan..

mohon permikiran yg jernih skrg

Anonymous said...

KO KO KO ayat siapa ni???

hukum orang kafir zikir harian geng kahak hijau ke?

DAP ?hehe hudud!!!!

Anonymous said...

Milo.

Anonymous said...

Rba army DETEcted

Anonymous said...

Royaat

Anonymous said...

RbA DETECTED

Anonymous said...

Tidak ada sebarang kedewaan pada statement prinstscreen di atas. Berdoa agar arwah ditempatkan di syurga firdaus dan mengatakan ajalnya pada hari jumaat.

Anonymous said...

MUNAFIKIN UMNGOK LEBIH KEJI DAN CELAKA DARI KAPIR HARBI

Anonymous said...

Aleee utooo....!!

Anonymous said...

Org tua kutuk yg dh mampus tu 1000 Kali munafik... Bodo punya anjing... Ni la akibatnye bila lg byk guna alee utoo dr guna akal yg di kurniakn...

Parti Islam Semalaysia said...

Hei B0Doh!!aq xnk gaduh2,Pergi laa Taubat sblum kiamat...tu je aq nk brithu

Anonymous said...

Biarlah dia pergi dengan aman..aku pun tak berkenan dengan TGNA..banyak kata kata nya menyakitkan hati aku terutama bab siapa tak sokong PAS maka dia kafir..mcm aku tak sokong mana mana parti kafir kah aku/..dia pergi sehari selepas KETUM masuk kedalam..dia pergi setelah Kelantan dicuci bersih..apa lagi yang tinggal..aku sanjung dia kalau dia ulama sebenar tapi dia ulama politik..maaf kan aku moga ALLAH mengampuni aku ..cuma aku terkilan dia tidak memohon maaf pada semua yang telah dilukai hatinya..tuhan beri dia sehat seketika untuk memohon maaf tapi yalah tuhan maha mengetahui..apa apa pun al-fatihah

Anonymous said...

MasyaAllah sampai mati pun masih ada yang mengutuk Allahyarham, aku harap pengutuk ini bukan Islam.

Jelas hari ni semua orang menyaksikan bagaimana Allah mengangkat darjah Allahyarham, jika mereka Islam sudah pasti akan berasa kagum, bangga dan mengimpikan perkara yang sama kepada diri masing-masing. Bayangkan betapa banyaknya doa-doa dan sedekah Al-Fatihah yang diberikan kepada Allahyarham malah dipermudahkan segala urusan pengebumiannya..

Tolonglah kawan-kawan seIslam berfikirlah dengan akal yang Allah jadikan, sejahil-jahil Islam pun takkan sampai buta hati sebegini rupa untuk menghina, mengeji dan mengutuk seorang Ulama yang terang-terangan ditunjukkan kemuliaannya oleh Allah kepada kita semua.

Anonymous said...

Aaaa ahha aaaaaaaahahhhhbeeer uhh uuuebuuuuueeuuu

Anonymous said...

Cuba bagi aku satu jasa arwah meningkatkan syiar Islam di malaysia....aku nak satu je....please

Anonymous said...

Alee utooo la pas... Jgn jd anjing kafir... Tu je aku nak bgtau.!!

Haaarrkkttuiihh...!!

Anonymous said...

Ulamak ke dia...?? Ular dlm semak ade lah... Kata2 dia msa dia hidup tlalu byk yg myesatkn...

Anonymous said...

ya betul... kata kata nya banyak yang sesat dan menyesatkan. org kafir walaupun dah sesat tapi kata kata yang keluar dari mulutnya lebih menyesatkan. ini kah yang dikata ulamak?

Anonymous said...

kematian mlm jumaat yg dirancang..

Anonymous said...

aku ingatkan ramai je yang dah insaf dan terbukak hati bila tengok pengebumian arwah tadi, rupanya ramai lagi yang buta hati dan mati akal. ke yang komen ni budak2? semoga Allah merahmati kamu.

Anonymous said...

Xde ape pun yg istimewa nye pengebumian tu... Sma jer mcm org lain yg meninggal... Dia bkn nabi pun... Lain la kalau korang anggap dia tu nabi...taksub sgt...

cokelat said...

Allahyarham dh nmpk di solatkan oleh beribu org..In sya Allah sbyk itulah doa yg di beri..kita blum tentu ada org nk solatkan..Bila kita maki hamun org yg dh meninggal kita x akan dpt minta maaf atas cacian kita keatas mereka..

cokelat said...

x sama org lain meninggal..Allahyarham meninggal di rumah,yg lain mngkn di pub,mngkn di bwh lori,ada yg mati mabuk,ade yg mati sdg berzina..harap harap kita mati cara baik..jd jgn berfikiran sempit atau irihati..

Anonymous said...

Cuma nak Tanya kau 1 jer...
Masa dia hdup pnh dia mtk maaf pd org2 yg dia kafirkn selama ni...?? Bkn sikit hati yg terluka... Bkn sikit perpecahan yg telah dia buat... Sbb tu la masa hdup ni jgn sombong bodoh.. Jgn anggap dri sentiasa btul ngalahkn nabi lagaknye... So..kalau dh meninggal pn msih ade yg maki hamun tak boleh salahkn org yg maki tu 100%... Sendri punya slh...sendri ingat la...

Anonymous said...

Masih ramai lg yg meninggal dgn cara yg lebih mulia.. Ade yg meninggal masa tgh sujud solat subuh... Tak kecoh pun... Kesimpulannye jgn terlalu taksub...dia org biasa jer mcm kita..

Anonymous said...

Sian ko x smpat mntk maaf pd tok guru. Merangkak la ko cari tok guru kt padang masyar nnti

Anonymous said...

Kalau sesat yg anda katakan kepada Almarhum TGNA,knpa tiada sebarang tangkapan yg Di buat oleh majlis agama Islam terhadap Almarhum TGNA semasa Almarhum TGNA masih hidup..anda sebenarnya telah di butakan mata,di butakan hati,Di pekakkan telinga..anda la yg sebenarnya sesat lg menyesatkan..

Anonymous said...

Sukati kau la labu... Kau nak angkat dia ape pun tu kau punya psl... Bg aku pork niky ni serupa mcm mamat2 lg jer... Bkn ulamak pun...ciri2 seorg ulamak tulen lgsung takde pd dia...ular dlm semak jer dia tu...

Anonymous said...

Org tua tu sempat mtk maaf kt aku ke sbb kafirkn aku...?? Cer kau jwb... Bangkai punya macai...

Anonymous said...

mana bukti sahih yg mengatakan Almarhum TGNA mengkafirkan anda,wahai macai 1240pm..jwb la soalan aku,klu sesat yg anda katakan pd Almarhum TGNA,knpa tiada tindakan yg Di ambil pihak berkuasa Dan majlis agama semasa hayatnya..

Anonymous said...

Kau buta...? Kau pekak...? Kau baru nak tumbuh bulu ke..? Atau kau ni baru keluar gua...? Kalau kau spesis bahalol memang aku percaya...

Anonymous said...

Mana bukti sahih lu macai anon 3.25,tunjukkan bukti sahih yg mengatakan Almarhum TGNA mengkafirkan lu macai..klu stakat ckp tnpa bukti x pyh la nk bercakap wahai macai2 sekalian,nk ckp org bahalol,bahalol lg lu macai..lu macai mmg tlh dibutakan mata,dibutakan hati di pekkan telinga..

Anonymous said...

Kalau dh anjing tu anjing jugak la... Bukti melambak2 sbenarnye... Kau anjing memang pemalas... Dah la bahalol... Bangga jd anjing pulak tu.. Jeni's anjing mcm kau bagi bukti macammane pun kau tetap akn pusing sna sini... Standard anjing kurap mcm kau sape yg tak kenal... Puuuiii.... Aku ulang skali lagi... Kalau dh anjing tu anjing jgk la...

Anonymous said...

Belajar takat sekolah rendah xpyh nak kutuk org,nk panggil org anjing..anjing tu lebih mulia dr lu wahai macai 6.43..cermin diri tu ilmu cukup ke didada.jgn sebab jd macai semua benda ko tahu..klu setakat ckp ade bukti,semua org blh ckp wahai macai sekalian alam..mana bukti yg mengkafirkan lu macai,kesian kat lu macai..

Anonymous said...

Jangan malas ye anjing... Boleh cari sendri... Video dia pun ade... Skang ni zaman dah jauh berubah... Bkn zaman batu lg... Takat bangga kau sekolah tinggi tp pemalas nak buat ape.. Lagi pun aku bkn hamba kau yg kau boleh arah itu ini...jgn mls tau... Jgn asik jd anjing mtk di suap jer... Rajin2 membaca ye anjing... Orgnye dh mati tp peninggalan dia masih ade... Jgn jd bodo tau... Maklumat di hujung jari.. Bkn zaman tok kaduk lg...

Anonymous said...

Yg anjingnye ko bodoh,kalau bukti blh di ubah buat ape aku nk caya bangang...usah jd anjing yg ikut telunjuk tp bodoh mengalahkan sapi..itu video macai anjing mcm ko jer percaya bulat2.. aku tnye mna bukti mengatakan Almarhum TGNA mengkafirkan lu anjing..yg lu nk sgt Almarhum TGNA minta maaf kt lu mengatakan lu kafir..1 lg klu ckp Almarhum TGNA sesat mna tindakan dri jabatan agama dan pihak berkuasa ambil semasa hayatnya..kesian kat lu macai,mudah sgt di macai2kan..pemimpin lu pun mengangkat Almarhum TGNA sebagai pemimpin Islam,seorang Murabbi..ke lu macai anjing yg terlalu cemburu dengan anugerah yg di beri pd Almarhum TGNA..anjing mcm lu la sng kena arah..hahaha

Anonymous said...

Kahkahkahkah... Sentap ke...? Kan aku dh ckp... Jgn malas... Jgn asik mtk suap... Jd la anjing yg rajin... Ade aku ikut ape yg kau arahkn..? Ade...? Ade...? Aku lgsung tak cemburu pun dgn si mati... Tak de faedah lgsung dia tu pd aku... Kau nk anggap dia ape pun ade aku keysah...?? Ade..? Ade...?

Kahkahkahkahkah... Jgn sentap tau...

Kahkahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Aku sentap,sikit pun tidak..yg sentapnya anjing belaan mcm lu ni macai..menyalak tp xde bukti yg sahih..kesian lu macai,nk mncari sesuap nasi snggup buat fitnah semata-mata..pemimpin lu pun x sentap mcm lu,lu pla menyalak terlebih..muahahahaha..kesian lu macai..kesian mak lu kendong perut 9 bulan 9 hari,tp dpt anak bangang abadi..sekian la macai,lu xde bukti tp lu nk berdalih lg..jd la anjing belaan selamanya ye..

Anonymous said...

Fitnah ke...? Aku tak cari makan dgn fitnah...aku ade kje tetap... Aku bkn anjing macam kau... Jgn malas kalau nk jadi anjing... Bukan berdalih tapi aku bkn anjing mcm kau... Buktinye aku tak turut pun arahan kau... Aku dh suruh kau cari sendri... Maklumat semua di hujung jari... Ni zaman bkn zaman tok kaduk yg susah sgt nk cari bukti...kalau takat baru tumbuh bulu jgn nk blagak hebat...kau ingat aku anjing mcm kau ke yg patuh pd arahan tuan kau...?? Bangkai punya anjing... Bkn shari dua aku hadap anjing2 mcm kau ni...

Anonymous said...

Utk Anon 9.51
Biar jd macai... Jgn jadi anjing kurap... Ade mgerti ka wahai anjing kurap...??


Kahkahkahkahkahkah..

Anonymous said...

Kahkahkah,wahai anjing upahan sekalian..x usah la anjing2 sekalian menyalak tnpa bukti..bukti yg ade segalanya di putarbelit bg anjing2 belaan mcm lu semua percya..sbb anjing2 mcm lu senang di arah sng di bodoh2kan..ngerti anjing 9.21 n anjing 10.22..Allah dh beri akal utk di gunakan sebaik-baiknya,tp tu la anjing2 belaan mcm lu ni x mnggunakan sebaik-baiknya..menyalak x tentu arah..

Anonymous said...

Sbb Allah dh bg akal la aku sruh kau gunakn akal kau tu cari bukti yg aku ckp tu.. Clue aku dh kasi... Bsepah kenyataan dia... Video pun ade... So... Jgn la mls ye anjing... Jgn di sebabkn kau mls kau nk myalak serupa anjing kebulur tulang...

Jgn mls tau...
Kahkahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Utk anjing yg mgaku bijak pandai tu...aku ade 1 soalan lg tuk kau.. Kau mesti boleh jwb psl td kau mgaku kau bijak kn...

Boleh bgtau aku ape sumbangan si mati pada pengembangan syiar Islam kt negara kita ni..? Tak payah byk... Aku nak tau 1 aje..

Anonymous said...

'sumbangan' lu..? bagi suku jer, 1 banyak sangat..

Anonymous said...

Tak boleh jwb ke...??

Kahkahkahkahkahkah...

Aku org biasa jer... Belum mampu bg sumbangan besar.. Ckup la utk permulaan aku terapkn ajaran dan nilai2 Islam berlandaskn sunnah wal jamaah pd keluarga aku... Aku menyumbang ikut kemampuan aku...

Aku dh jwb... Skrg kau jwb la soalan aku... Kehkehkehkeh...

Anonymous said...

Menganjingkan manusia, menghina orang yg da pergi, lebih2 lagi ulama, kalau pun bkn ulama tulen cm yg ddakwa, pretty sure ilmu agama die lebih byk dr yg komen kt cni, include me, ajaran sunnah wal jamaah mana yg diikuti..kalau ini la kmampuan yg dikatakn, tipis sguh, kalau ketua kluarga da mcm ni, xdpt dbayangkan ajaran yg dberi kpada family, yg ddakwa ajaran sunnah wal jamaah, kalau xde perkara baik utk dperkatakan, lebih baik diam..TGNA dah pn pergi, urusan sterusny urusn die dgn Allah, kte yg msih hdup perlu muhasabah dn amik iktibar, xperlu bercakaran mnganjingkan org lain yg mn mungkin akhirny reflect to your own self..

Anonymous said...

Tak pyh nak pusing2...
Aku sruh kau jwb soalan aku... Bkn nk dgr kau membebel tak tntu arah...

Susah sgt ke soalan aku tu...??


Anonymous said...

Aik terasa ke?? HAhahha, x susah soalan tkut ko xpaham, akal pndek hahaha

Cmnila, nik aziz blaja smpai alazhar, blek mngaja agama, besar tu sumbgn pd agama bkn takat ajar anak bini cm ko, tu pn ad kraguan mnde la yg ko ajar hahahha

Dye tu MB je, kalau ko bnding ng PM mybe la xnmpk sumbgn pd pringkat ngara lg satu sumbanagn ni kalu buat snyap2 bkn cm mnteri mesia sumbang 2 rgit pn nk msk paper..

Tnet ad jgn mls ye, otak ad walaupun akal sdikit pndek kt situ, bole guna, cuba lg ye

Anonymous said...

Aku cakap kau bahalul kau marah... Soalan aku pendek jer... Yang kau merapu belit sna sni kenape.. ? Aku lgsung tak berminat dgn kata2 kau... Aku cuma nak tau jwpn pada soalan aku tu... Itu jer.. Merapu meraban tak tentu arah kenape...??
Kalau tak mampu nak jwb tak payah merapu meraban mcm org nyanyuk... Nanti aku panggil kau bahalol kau melenting... Susah Sgt nk fhm soalan aku.. ?? Baik kau diam kalau tak mampu nak jwb... Merata2 kau jwb komen aku tp mane jwpn yg aku nk...? Mane...? Bahalol sgt la kau ni...!! Baik duk diam2 je la kalau tak mampu nk jwb...

Anonymous said...

Aku ulang skali lg soalan aku kalau kau tak faham...

Ape sumbangan si mati dalam pengembangan syiar Islam di negara kita ni... ??

Faham ke x soalan tu... ??

Kalau tak mampu jwb baik duk diam...
Jgn tunjuk sgt kau punya bahalol tu... Sembang mcm bagus...soalan simple tak boleh jwb..putar sna cni meraban tak tntu arah... Tu cara org bahalol...

Anonymous said...

Untuk pengetahuan kau,aku takde pulak bandingkn dia dgn sape2... Yg kau sndri memandai2 bandingkn arwah dgn org itu ini ape hal..? Soalan aku so simple... Tak boleh jwb diam sudah la... Nak jgk tunjuk hebat.. Padahal bahalol...

Anonymous said...

Kat bwh ni ade la sikit 'sumbangan' beliau semasa hayatnye.. Tp rasanye tak de 1 pun yg berfaedah pd pengembangan syiar Islam...

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
- Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
- Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
- Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
- Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

10. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
- Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

11. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
–Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

12. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
– Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

13. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
– Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

14. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
– Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

15. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
- jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

Anonymous said...

hadoi, bukti pn stakat google..

At least kt klantan pn iklan pkai tdong, tu pn ad merit utk islam, bangga sgt dgn umno mentor legend ko amik la, lawan ng org bodoh xkan jd pndainy, bole jd mkin bengap hahha..

Manusia skrg, ulama pn bole kne truk3, rs diri tu da bagus blaja ikut google, yahudi ny syarikat haha

Anonymous said...

Bahalol sungguh.. Soalan tak mampu nk jawap tp perlekeh kn orang lain.. Aku masih tunggu jwpn pd soalan aku tu...

Jwb ler.. Jgn jd bahalol sgt sbb soalan simple pun tak boleh jwb... Pusing sna sni itu bukti kau bijak...??

Itu kje org bahalol... Kalau dh anjing baru tumbuh bulu tak payah la nak sembang hebat...

Oww.. Jgn lupa jgk.. Kt Kelantan jugak la terbina nye patung Buddha paling besar... HIV paling tinggi.. Hebat kn...??

Kahkahkahkahkahkah...

Anjing...anjing...


Anonymous said...

Ape sumbangan si mati dalam pengembangan syiar Islam di negara kita ni... ??

Jwb yg tu ye anjing... Kalau tak fhm mtk tolong kwn2 translate...

Anonymous said...

Hanya 'anjing' yg snggup kata kt org anjing...

Anonymous said...

Aku mampu berhujah dengan 10 orang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu - Imam Syafie

Anonymous said...

Tak payah cakap byk... Jwb jer..sembang hebat...puuii..

Ape sumbangan si mati dalam pengembangan syiar Islam di negara kita ni... ??

Anonymous said...

Kau hebat kan...? Sila la jwb... Jgn sembang bdegar2 mcm langit nk runtuh.. Itu kasi jwb... Jgn blagak hebat tp bahalol...

Dh berpuluh kali soalan tu aku tnya...haram x jwb.. Konon hebat bhujah... Hrp kata2 angkuh kau je sape nk peduli... Aku pun boleh ckp mampu bhujah dgn 50 org ilmuan... Bodoh Sgt ke hape...?????

Anonymous said...

Kalau dh tak boleh nk jwb tak pyh nk pusing2 smpai nk gunakn kata2 dr imam syafie... Kau ingat level kau sma ke dgn imam syafie...?? Pasni nk gunakn kata2 dr sape pulak...??
Sedar diri sikit la kwn...

Angkuh makan diri sendri...

Kesian....

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Anonymous said...

Masyallah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakhbar..

Assalamualaikum..

Kepada yang mencaci maki Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, saya doakan semoga anda diberi hidayah drpd Allah S.W.T dan semoga anda meninggal suatu hari nt dlm keadaan baik dan beriman.. doakan sama untuk saya.. bukan sebab mengatakan anda di pihak yang salah, tetapi sebab anda tidak menghormati perasaan keluarga arwah org yg ditimpa musibah.

Kepada yg sedang berdebat mengatakan dia lagi benar, usahlah berdebat perkara sia-sia. Biarkanlah roh arwah pergi dengan aman. Selesai lah tugasnya sebagai salah seorang hamba Allah, kita tak layak utk menghukum. Pengakhiran kita di mata Allah tiada siapa tahu lagi. Moga kita semua dalam lindungan rahmat-Nya sentiasa.

Sbg pesanan utk diri saya dan anda semua di ruangan sosial ini..

"Tujuh puluh tiga (73) pintu, tujuh puluh tiga (73) jalan. Tujuh puluh dua (72) kesesatan, hanya satu (1) kebenaran"

Berhati2 lah dlm meneruskan hidup di zaman ini. Zaman penuh fitnah.. penuh kecelaruan..

Usah mendabik dada mengatakan anda benar sentiasa, setiap kata2 anda semua akan dihisab. Tidak satu pun yang terlepas dari hitunganNya.

Tinggalkan lah pada dunia, tingkah laku kita yg baik.. Sedih baca comment2 kt sini.

Andai arwah betul bersalah, biarlah yang Maha Esa saja yang menghitungnya. Saya tknak kata apa, cuma mohon semua disini bermuhasabah diri.

Assalamualaikum..

:'(

Anonymous said...

Tak salah kita pandang apa kebaikan yg dilakukan.
Yang baik kita ambil, yg keruh kita buang

https://www.facebook.com/video.php?v=786541968091486

Anonymous said...

Ape sumbangan si mati dalam pengembangan syiar Islam di negara kita ni... ??

Anonymous said...

Ape sumbangan si mati dalam pengembangan syiar Islam di negara kita ni... ??

Anonymous said...

Let it go. Jgn persoalkan lagi.. cuba, walau sekali bayangkan kita di tempat nya skrg. Apa perasaan kita kalau org bt kita mcmni. Dia betul atau salah, biar Allah yg menentukan. Pengakhiran kita esk2 tiada siapa yg tahu. Moga kita semua mati dlm keadaan iman dan takwa..

Anonymous said...

Ok... Kan senang kalau jwb mcmtu... Kalau awl2 lg kata tak boleh jwb kn senang.. Boleh tutup trus isu ni... Ni tak..pusing sna sini... Aku ni bukan manusia yg tak de otak... Walaupun byk yg aku tak setuju dgn kata2 arwah dulu tapi aku tetap sedekahkn al fatihah.. Moga arwah di permudahkn urusannye di sna.... Amin...

 
Blogger Templates