Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 24, 2014

DI KELANTAN, AIR MENYERANG DARI BUKIT, DI TERENGGANU, BANJIR MELANDA DARI LAUT!!!


Banjir di Kelantan terus memburuk. Sudah ada pihak yang mula menyalahkan pelbagai agensi, Kerajaan Malaysia, mahupun UMNO dan Barisan Nasional kerana banjir yang melanda terutama di kawasan-kawasan di mana pembalakan berlaku secara tidak terancang dan sangat teruk seperti di Gua Musang.

Otak kalau dah sempit, maka sempit jugalah pemikiran dan daya pemikiran mereka. Ketika sahabat handai dan kaum keluarga mereka sedang mengharapkan bantuan tanpa peduli lagi siapa pun yang menghantar bantuan, baik UMNO, PAS, atau makhluk asing dari planet Zuhal sekalipun, yang berada di luar, terus membuat pelbagai teori dan konspirasi untuk mencari mangsa bagi dipersalahkan.

Yang pasti, banjir telah dan sedang melanda. Beberapa kawasan baru dijangka bakal ditenggelami. Kota Bharu yang dikatakan Bandaraya Islam pertama di Malaysia, telah pun tenggelam dan lumpuh sepenuhnya. Manek Urai terus tenggelam dan tenggelam. Segala bantuan tidak dapat disampaikan kerana jalan terputus hubungan. Balai polis turut tenggelam sekalipun terletak di atas bukit.





Di Rusila Marang, ancaman banjir datang dari arah laut. Ombak kuat dan tinggi, mula kelihatan dan melanda perkampungan tersebut. Sudah ada yang berpindah dan dijangkakan, ombak besar serta air pasang akan menambahkan lagi ancaman kepada penduduk setempat.

Pada ketika ini, tidak sepatutnya muncul isu-isu politik. Ini adalah masanya untuk rakyat Malaysia, khususnya warga tempatan bersolidariti untuk sama-sama menghadapi masalah banjir ini.




5 comments:

MarimUhasabah said...

Takutlah dengan azab Allah SWT.
Dulu2 pun ada banyak maksiat tapi tidak berani manusia dulu menghina Allah, mempersekutui Allah SWT.

Tp sekarang, orang yag tahu Agama sendiri yg menghina Allah SWT, menghina Rasulullah SAW, menghalalkan apa telah diharamkan.
Ditakuti kesemua ini mendatangkan kemurkaan Allah SWT yg berbentuk bencana alam. Zina, hiburan sana sini.. lupa Tuhan..

maka bila jadi musibah baru nak cari Tuhan?

Semoga jd iktibar buat semua terutama macai2 Pakatan Haram yg celaru dlm dunia politik sesat mereka.

Allahu Akbar. Semoga Allah SWT surutkan banjir dan segala musibah di jauhkan.

Ameen

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Nak habaq mai kat org macai2 PAS, dulu kata UMNO/BN penghalang hukum HUDUD dilaksanakan di Kelantan. Bila dh bagi green light, melambatkan pula hukum tersebut... Sebenarnya PAS berjanji dengan ALLAH SWT bukan dengan rakyat.. Bila dah janji dengan ALLAH, tak laksanakan maka BALA la sebagai BALASAN MUNGKIR JANJI..

Anonymous said...

Berdoa dan mintak ampun. Dunia ni hye sementara. Bila tuhan turun bala

Anonymous said...

Projek2 MahaFiraun dah menelan ramai mangsa dari Hillview dulu.............Ingat tak, sebab selalu berlagak pandai.

Anonymous said...

Yg Maha dajjal nik ajij dan atok nuar,kau tu buat,hapa. Tau,complen saja tak reti buat,kerja bertahun2 bawah pas habok pon tak bangunkan negeri sendiri. Tahin nak mencaci mmenghina org sekarang najis pon dah melekat d badan. Tak hingin nak tolong bangsa kelantan. Menipu je lebih. Pathetic loosers...

 
Blogger Templates