Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 5, 2014

MANA PEJUANG-PEJUANG HEBAT MELAKA? KENAPA BOLEH TERLEPAS PANDANG?


Nak tanya orang Melaka ni. Macamana anda semua pejuang2 hebat boleh terlepas pandang akan perkara ini? Seorang ibu yang dalam kesusahan ditangkap ketika mengambil barang keperluan bernilai 138 kemudian dia ditangkap dan dijel 6 hari dan denda 300 ringgit.

Mana perginya Jabatan Kebajikan? Pusat Zakat? Saya simpati dengan dia dan saya sanggup untuk membantu dia. Anda sanggup? Kalau ya sila carikan detail dia dan kita bantu dia atau sahabat sayaShahnor Samsudin boleh bantu?




17 comments:

Anonymous said...

Mat Maslan kata UMNO call the shot. Tak tau mcm mana nak tlg.

Anonymous said...

Dia seharusnye tampil mmohon kpd agensi2 sediada.

Anonymous said...

Giant..?? bangsa bangsat pengurusan Giant lepas pesalah.. tapi jika bukan sebangsa dengannya sanggup dakwa gila-gila pertuduhan. Salah tetap salah dan kesalahan harus dihukum tapi pengurusan tak boleh DOUBLE STANDARD.... masih anda ingat satu video "staf giant sendiri hampir di pukul oleh pencuri berbangsa cina". Akhirnya pesalah tidak didakwa malah dilepaskan..

pencawang said...

Giant tuu DAP punya..dap tuu giant laa. Bukan kah trmasuk. Boycot section ?malang!!,

Anonymous said...

Org ugama... ularmak...penceramah bebas yg berderai derai tiap2 mlm melalak berceramah kena tanggung semua tu...lepas tu baru rakyat jelata tanggung pulak......

mae said...

kanun prosedur jenayah harus dipinda. saya fikir kedua2 pihak pemerintah dan pembangkang akan setuju. hakim mahkamah ikut saja.

Anonymous said...

Nak melabel dan menuding jari mudah. Apa pula sumbangan kita? Setiap hari kita akan berhapan orang2 yg kurang bernasib baik. Kita usaha jadi org yg pemurah...beri sedekah pd yg tak meminta cth tukang cuci toilet,cleaner, guard... beli kueh...amalkan. inshaAllah budaya ni akn kurangkan bebanan masyarakat yg berpendapatan rendah. Cuba lakukan secara diam2 utk dapat keredaanNya. InsyaAllah aman dunia.

Anonymous said...

tak heran dgn ape yg berlaku. X yah tolong la pesalah tu. duit zakat bg kat menteri. menteri lg pandai camane nk gune duit zakat tu.

Anonymous said...

Tak pakai tudung pun, manalah Baitulmal nak tau melayu ke bukan ke??

Anonymous said...

Kalau undang-undangnya tak dipatuhi, tak payah adakan undang2. Mencuri tetap salah, tak kiralah dia janda, yatim piatu, bisu, pekak, cacat tetap salah, kalu hudud tangan pencuri dah tak ada. Dengan itu jgn lah pertikaikan yang mencuri. Bab lain tanggung jawap hendak lah di layani ole kementerian dan jabatan kerajaan.

Dyll said...

Setuju dgn Anon 7.23 AM. Cubalah dulu cara yg betul melalui saluran yg betul...

Anon 8.59 AM... Jgn asyik mempertikaikan pemakaian tudung. Tudung bukannya ukuran keimanan seseorg itu. Biarlah antara dia dgn Allah....

Anonymous said...

shame on you
.......undang2 babi......orang miskin mencuri susu untuk anak kena denda RM300.Satu kes dulu.......disabitkan makan rasuah dengan jumlah yang lebih 1 juta kerana nak kaya....cuma kena 2 bulan kerana peguam dia pandai

Anonymous said...

Sokong hapuskan jawatan peguam

wan jamak said...

saya duduk berpindah2 di banyak negeri di malaysia atas tugasan kerja. perak, pulau pinang, kedah, kelantan dan sekarang melaka. saya berpindah ke melaka dari 2009 hingga sekarang.

sepanjang pemerhatian saya, melaka merupakan negeri yg sangat bersih, orang2 lebih lembut dan bertolak ansur (walaupun bahasa mereka agak kasar bila bergurau), urusan pentadbiran kerajaan negeri sangat profesional (cepat, tak banyak karenah) dan mereka memberi banyak bantuan2 kepada orang susah.

saya sendiri pernah mendapatkan bantuan JAIM RM300 sebulan untuk seorang muallaf daif dgn mudahnya (even dia bukan warganegara). jika anda ke masjid kg hulu, ada masa2nya siak masjid mintak jemaah maklumkan dan hantar org susah ke masjid bagi mereka dptkan bantuan (samada duit & bekalan makanan mentah beras etc). hal ini kerana saya rasa melaka mempunyai peruntukan yg banyak utk perkara2 ini.

kes curi susu ini kena dilihat betul2. tidak boleh menuduh sembarangan. kalau anda ke mydin, keluargaku atau tesco melaka, memang makanan seperti susu2 yg mahal ini ditag sebab kerap sangat berlaku kecurian.

saya tak fikir kes kecurian ini semata2 utk memberi anak susu kerana susu yg dicuri adalah susu yg sangat high-end (mahal). anak kecil saya sendiri minum susu biasa saja (dutch lady 456 1kg dgn harga RM22), bukannya susu RM60-70 setin.

memang ada pencuri yg sememangnya pencuri dan menggunakan anak dan status sebagai alasan dan jalan keluar. jangan kita terlalu cepat tertipu. lihat dan nilai

Anonymous said...

Anon 5.34pm. Syabas dengan komen anda. Make sense dan mantap.

Anonymous said...

Awak tak faham hudud .undang undang islam atau hudud tu maha adil untuk srmua,dan tidak semudah itu memotong tangan .jangan sangka hudud itu kejam.

Anonymous said...

Mencuri salah..tapi bagi aku maafkan dia kalau dia terdesak..patut hukum ringan buat kerja masyarakat macam namewee bangkai. Lepas tu bagi agency kerajaan peluang bagi tlg akak ni.

 
Blogger Templates