Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 29, 2014

PERUNTUKAN BENCANA ALAM LEBIH KECIL DARIPADA PERUNTUKAN PERMATA, KATA SALAHUDDIN AYUB!!!


Sudahlah tidak membantu, sudahlah gagal membantu, sudahlah gagal menghalang banjir, dan sudahlah gagal menggerakkan bantuan awal, sekarang PAS menerusi Salahuddin Ayub sedang berusaha mencari jalan untuk menyelamatkan air muka dan imej PAS yang rosak teruk kerana langsung tidak peduli kebajikan rakyat Kelantan yang dilanda banjir sehinggalah Kerajaan Pusat masuk campur, sedangkan Kelantan diperintah oleh PAS.

Berbanding Perak, Johor, Terengganu dan Pahang di mana Kerajaan Negeri bertindak pro-aktif menyelenggarakan bantuan untuk mangsa-mangsa banjir, Kerajaan Negeri Kelantan benar-benar lumpuh. Bukan sahaja tidak mendapat bantuan atau pun perhatian daripada ADUN-ADUN dan Ahli-Ahli Parlimen Kelantan, bahkan para pemimpin PAS Pusat juga turut MATI, BEKU, BENGONG dan BONGOK.

Sehinggalah kecoh tentang Perdana Menteri, barulah para pemimpin PAS masuk campur tetapi haram tak membantu Menteri Besar Kelantan yang juga pemimpin PAS sendiri. Yang mereka sibukkan adalah mencari-cari jalan memperlekehkan semua bantuan yang diberikan dengan menimbulkan pelbagai perkara yang mereka sendiri tidak terlibat dan enggan terlibat sepertimana yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Kuala Krai yang sehingga kini belum menampakkan muka di kawasan yang paling teruk dilanda banjir itu.

Daripada bantuan asal RM50 juta yang diumumkan oleh Kerajaan Malaysia menjadi RM500 juta selepas Perdana Menteri bertemu Presiden Amerika Syarikat pada Hari Krismas di Honolulu, Pertemuan tersebut yang turut dikesan di padang golf, mendapat perhatian yang sangat luar biasa, walaupun pada masa yang sama, ramai juga yang faham, perayaan Hari Krismas adalah sesuatu yang amat penting kepada Obama melainkan ada 'sesuatu yang amat penting' sehingga memerlukan dia lupakan sejenak Hari Krismas untuk bertemu seorang pemimpin dari Malaysia.

Hari ini, Salahuddin Ayub yang sebelum ini hanya mendiamkan diri dan seolah-olah sudah tertanam enam kaki di bawah tanah, mula bersuara. Perkara pertama yang dipersoalkannya selepas MATI HIDUP SEMULA adalah peruntukan untuk bencana.

Katanya Najib telah melebihkan peruntukan kepada PERMATA berbanding rakyat yang terdedah kepada bencana banjir. Peruntukan sebanyak RM9.3 juta untuk bencana terlalu kecil berbanding RM711 juta untuk PERMATA.

Sekali lagi nampaknya PEMIMPIN BANGANG seperti Salahuddin Ayub cuba mencipta persepsi negatif di kalangan rakyat yang kurang membaca dan lebih mempercayai pembohongan. PERUNTUKAN KHAS UNTUK PERMATA sebanyak RM711 juta sepertimana yang dikatakan oleh Salahuddin Ayub itu tidak wujud.


Sebaliknya Belanjawan tahun 2015 yang memperuntukkan RM711 juta adalah untuk pendidikan awal, termasuklah PERMATA. Selain PERMATA, peruntukan tersebut turut diberikan kepada TADIKA KEMAS, TADIKA PERPADUAN dan PRA-SEKOLAH.

Ketika DAP sedang mempersoalkan PEMUSATAN KUASA, PAS menerusi Salahuddin Ayub pula cuba menghilangkan peranan dan kuasa KERAJAAN NEGERI khususnya PAS yang lepas tangan dalam masalah banjir di negeri berkenaan.

Kerana itulah, apa-apa sahaja yang dilakukan, semuanya dipandang buruk. Salahuddin Ayub nampaknya sudah turut serta dalam ANGKATAN PENFITNAH yang tidak bertanggungjawab menyebarkan pelbagai berita dan maklumat tidak sahih untuk mewujudkan perasaan cemas serta panik di kalangan rakyat, dan seterusnya menjadi modal untuk Pakatan Rakyat.

Betul atau tidak, itu tidak penting buat makhluk-makhluk seperti Salahuddin Ayub kerana yang penting baginya, Pakatan Rakyat dapat untung besar!!!

LOGIK AKAL LA... kalau peruntukan hanya RM9.3 juta, MAI MANA RM550 JUTA yang diperuntukkan sekarang, Salahuddin?

Dari TABUNG MILO ATAU KAMPIT KAIN CERAMAH PASMA?


23 comments:

Anonymous said...

Puak yg tak taw bersyukur suka memaki n mendoakan keburukan sesama islam cina kapir dap dijilat jilat

Anonymous said...

Salahuddin Ayub...
Sedap nama kamu...
Mgkn dipilih ayah kamu sempena Panglina Islam yg sungguh mahsyur

Malangnya...
Lidah kamu lebih jijik dr bangkai biawak
Kotor.. mgkn biawak hidup kebih mulia dr kamu...


Nat Umno Pendang

Anonymous said...

MENGUTUK, MENGUTUK...

Anonymous said...

Pelan Pengurusan Bancir terutama sekali di Pantai Timur yang berlaku sepanjang zaman tidak dapat di tangani Negara sebab hasil kedua dua negeri itu rompak dan di bahgi bahagikan oleh UMNO sekian lama. Di Kelantan Royalti langsung tidak diberi dan di Terengganu di beri kpd kroni2 UMNO untuk membuat projek2 yang tidak mendatangkan manfaat kpd rakyat, dimana ada kpentingan org2 UMNO. Saya fikir lebih baik kedua dua Negari di Pantai Timur istihar Merdeka di bawah panji2 PBB.

Anonymous said...

Dh turun bala pun tk sedak apa puya org. Nasib najib pm klau la aku.ingat sesama saudara ja klau tak bleh blah. Dok ckp politik tk abis. Kayu balak duk trun dri atas tu buat bsnjir truk kali ni. Awat tk kata ni kroni2 pad dn dap yg puya angkara. Tang hang cover line tunjuk baik.

Anonymous said...

Mana KJ?ketua pemuda Umno?senyap je x nampak muka..pemuda umno xkan berkerja kalu xde habuan..kalu KJ xde bg upah, kami akan rembat semua beras dan jual..pedulik apa dgn mangsa banjir.inilah masa yg terbaik unt rembat peruntukan banjir.

Anonymous said...

PR: PKR DAP PAS...Kembar tak seiras, fitnah dan adudomba berpisah tiada.

Anonymous said...

Jangan bimbanglah PAS dah nak mampus,SAallehuddin tak lama lagi terpaksa join Pasma jadi balaci al Jubori.Ini semua adalah bala kerana mereka membela peliwat,menjual nama Allah,bersingkokol dgn pengamal LGBT ,menyokong pemimpin berfahaman pluralisma ugama ,mengaggungkan komunis dan memsuhi sesama Islam tapi bersingkokol dgn musuh bangsa dan ugama dapig.

Anonymous said...

inilah jenis kufur nikmat...bkn reti bersyukur...nak kutuk blh tp tunggulah sampai semua mangsa da selesa da selamat, ini tak dlm org sibuk membantu mangsa dia duk cari point nak kutuk je...pemimpin islam apa mcm ni...setan adala...no wonder la bala tahun ni lg teruk dr sebelum ni sbb ada pemimpin yg xpernah tau bersyukur mcm bongok ni...pls la stop kutuk maki caci dan sebagainya kasi settle dulu keje bantu mangsa tu...parti da nama islam tp pemimpin perangai mcm haramjadah...

Anonymous said...

JUMPA ULAR TEDONG SELAR, JUMPA 9.06PM, MAKA HARUS DISEPAK TERAJANG KEPALA 9.06PM DULU. ..BARU KITA HALAU SIULAR...

Anonymous said...

Lu panggir la anal pas ka mat sabutoh ka guan eng ka dia sedap2 lahap babi kat paris x pun minah kipas ngan mat gereja tengah sedap kat n.z nun

Anonymous said...

Kini saya menjadi amat2 hairan dan curiga... adakah semua pemimpin pas ni berperangai jahat dan hina seperti sisalahudin ni? Nampaknya begitulah!!!

Anonymous said...

Rasuah dan UMNO berpisah Tiada..

Anonymous said...

Bala yg kelantan terima hasil dr pembohongan dan fitnah dr pemimpin pas yg bertopengkan islam.....islam di lacurkan demi politik....

Skrg rasakan bala dr langit yg hmpir2 tenggwlamkan kelantan......

Pas merasakan llebih islam dr org islam yg lain hingga membela peliwat negara,pelanggan china doll...

Skrg rasakan azabnya

Anonymous said...

Ada juga musibah disebalik insiden banjir di Kelantan, iaitu orang2 Kelantan akan hijrah ke negeri2 lain untuk berkerja dan akan menetap di situ. Bagus juga komuniti Kelantan di serata tempat sejauh Singapura. Kirim wang ke kampong dan balik undi PAS ketika PRU. Inilah hadiah yang sepatutnya diberikan kpd UMNO yang menidakkan Kelantan dari mendapat Royalti. Kalau boleh merayu kepada AS, EU , Rusia dan Jepun untuk dapat kemerdekaan dengan janji satu pengkalan tentera diujudkan di pantai Kelantan untuk sekuriti Kelantan sendiri. Tapi pemimpin 2 PAS lambat sikit dalam hal ini, kerana tiap 2 PRU akan menidakkan KTan dari membentuk kerajaan Persekutuan, ini adalah realiti. Cuba rujuk kpd kebangkitan Kurdish yang pada suatu masa dulu jadi pelarian , sekarang dgn pertolongan AS mrk akan menerajui pucuk pimpinan Iraq.

Kenapa UMNO kuat hari ini adalah kerana sokongan British dulu untuk menerajui kerajaan di Semananjung dan Borneo tapi mereka telah berdusta kpd komuniti2 lain.Kalau tidak UMNO adalah sampah.

Anonymous said...

Bagus juga 12:44 memberi satu kaedah kerjasama di antara org2 Islam dan bukan Islam utk menidakkan Penyamun 2 UMNO.

Anonymous said...

Btul. Perangai selupa anjing, jilat punggung kapir gigit telinga sedara, mmg sial....woof woof woof

Anonymous said...

Bukan kes royalti ni dh setel kat mahkamah ke. Kelantan kalah. Klu salah tlg btulkan.

Anonymous said...

Mana ada orang yang waras caya Mahkamah kat Malaysia.

Anonymous said...

Mahkamah Tarzan = Mahkamah Malaysia.

Anonymous said...

Baik letak beruk sebagai hakim, supaya bila UMNO arah dia mengangkuk kepala, beruk itu akan turut.

anakmalaysia said...

Anon 9.33-9.41am... terlalu banyak makan najis Dapigs ya..baik u jubok sendiri

Unknown said...

Tk ckup...mmg ler tk ckup..tk kan semua nk bg kt klantan je..org lain pun nk jgk..kalau nk tmbah lg peruntukan untuk banjir..trpaksa laaa peruntukan org yg tk kena banjir di bekukan..jd org yg tk kena banjir pun perlu jgk di lihat..bkn satu isu sja yg di ambil kira..sy jgk ada cdgn..semua gaji mp di bekukan..dan gaji mp semuanya di salur untuk magsa banjir..gaji di bekukan selama 3bln..apa plk mp.nk komen..gji mp pembakang pun krajaan umno byr..clim tah apa2 pun krjaan byr..jd sy mintk spy pembakang cdgkan semua gaji mp 3bln di bekukan.

 
Blogger Templates