Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, December 15, 2014

STESEN RADIO BUSINESS FM (BFM) 89.9 AMBIL KESEMPATAN SUBURKAN HASUTAN DAN BENCI MELAYU-ISLAM SERTA 'SEMUA SALAH UMNO'!!!


E-mel

Salam admin,

Saya nak minta admin monitor channel bfm, 89.9. Channel ni sgt racist, against agama islam and pro pembangkang. Semua review pasal current news kat surat khabar akan end up dgn salah government dan salah agama islam dan salah org melayu.

Nama DJ yg racist ni ialah "sharaad kutin". Since pendengar majoriti orang cina & india. Dia ambil kesempatan utk tiup api perkauman. Dia bawak kebanyakkan perbincangan ke arah perkauman.

Minta admin pantau dan share isu2 perkauman dalam channel ni kepada rakyat. Saya dengar tiap2 hari dan dia orang clearly bawak pendengar dan org yg telefon channel bfm bercakap melampaui batasan agama dan kaum. Dia org2 terang2an provoke isu "daging korban" dan "hak orang melayu". Recently dia orang buat isu penarik balik passport alvin dan ali adalah "too much" dan kerajaan x spatutnya berbuat demikian. Semua caller adalah org cina dan india - dan mereka bersetuju yg government terlalu tergopoh gapah dan kuat melatah.

Mungkin sebab medium bahasa adalah english, byk org terlepas pandang pasal channel ni. Tapi percaya lah, di kl, populasi rakyat kira2 7.3juta dan median umur yg tinggal di kl adalah pada umur 24-29 tahun.

Dalam lingkungan umur ini, majoriti eksekutif muda dan berpelajaran dengar channel radio bfm dan kami secara perlahan2 terpengaruh dgn ape yg kumpulan sharaad kutin cuba pengaruh kami. (Tidak kire isu perkauman, agama dan menjadi pembangkang)

Admin, ini adalah perang saraf dan channel bfm adalah the only medium yg takde blogger dan fb group pernah raised up pasal sensitivity agama dan perkauman.

Please monitor this channel. Most of young executive melayu fasih berbicara dlm bahasa inggeris. Jika tiada pemantauan pada channel ni, byk pemimpin muda akan pindah ke parti pembangkang

Saya concern sbb skrg ni pon saya dah 50-50 dgn perjuangan yang dibawa oleh kerajaan. saya nak admin tahu, saya adalah penyokong setia bumiputra dan bn.

Saya minta admin lebih prihatin. Dgn channel ini terutama pada:

1) channel bfm 89.9
2) sharaad kutin

Terima kasih
Fariz helmi
Thanks admin for the reply.


isu ni mmg Wajib diberikan perhatian.

ade beberapa slot yg mmg topic2 perbualan slalu racist dan bawa pendengar untuk cakap sehingga luar batasan agama dan perkauman.

antara isu yang saya ingat ialah isu:
1) daging korban
2) isu pakai tudung di sekolah. wajib atau tidak
3) isu agama
4) khalimah Allah
5) Isu hak orang melayu, masih relevant?
dan lain2

Admin boleh dengar sendiri especially bile dia orang komen isu politic and isu semasa.

yang saya ingat isu2 ni boleh dengar masa

1) weekdays, antara pukul 7 am after news smp pukul 8.am. BFM slalu nye ade buat review pasal headline surat khabar. masa ni admin boleh dengar macam mana sharaad kutin suka menyebelahi DAP and keep on cakap malaysian ni mentaliti kelas ke3 sebab tak nak terima pembaharuan. Kalau topic tu sipi2 ke arah keburukan datang dari BN & UMNO, semua salah kerajaan and kalau keburukan tu salah pembangkang, semua nye okay. tak patut dijadikan isu besar and whatsoever. Ini termasuk isu agama.

2) Segment Talkback - diadakan every day on weekdays, petang antara pukul 6 pm - 7.30 pm. . dalam segmen ni semua perempuan yg host mmg mmg confirm anti kerajaan, anti agama and anti melayu. tak silap i nama dj dia: "umapagan ampikaypagan, caroline oh, ezra and patrick teoh". dia orang la yang buat provocation tentang isu kalimah allah, isu agama, isu pakai tudung, daging korban and hak keistimewaan orang melayu.

saya mmg slalu terlupa nak save podcast dia orang tapi saya perasan ade skali isu pasal sisters of islam, podcast tu mmg melampaui isu agama islam dan clearly sesat. bile saya cari podcast tu dalam bfm punye record, podcast tu takde. so maybe mana2 isu yang sensitif dia orang tak save record tu dalam pod cast.

but since admin dah reply saya punye email. kalau saya dapat info saya akan kongsikan dengan admin.

minta admin suruh team admin monitor station ni so boleh bendung hal ni dari berleluasa.

saya tak suka dengar dj2 ni bawa isu
sensitive ni secara indirect dan bawa orang cina dan india bercakap melampaui batasan. saya harap admin faham. saya bukan nak terlalu beremosi tapi sbg bangsa melayu yang beragama islam, saya rasa mereka mmg melampau dan kebanyakkan golongan melayu profesional semua nye dengar BFM.

minta admin tolong pantau ya.

terima kasih,
Fariz Helmi

2 comments:

Anonymous said...

I don't listen to that radio station but I appreciate you highlighting another one of the many subversive manueverings by the opposition and their stooges.
Anti- Malay and anti-Islam is the GLUE that bind these racist ingrates.

I hope the Malays will someday realize and see these ingrates for what they truly are.

We need to support UMNO and BN even more in light of this onslaught!!

Anonymous said...

salah satu kesan apabila pemerintah lembik dan byk bagi muka pada pendatang..sudah diberi betis mahu pijak kepala..jgn salahkan radio tetapi salahkan kpd kepimpinan yg BACUL

 
Blogger Templates