Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 28, 2015

MANA PERGI HABIS SEMUA AHLI KELUARGA ANWAR IBRAHIM DALAM DEMONSTRASI HARI INI?



Selalunya yang paling kalut hendak berdemo demi membebaskan Anwar Ibrahim adalah ahli-ahli keluarga Anwar Ibrahim membabitkan Wan Azizah, Nurul Izzah dan Nurul Nuha.

Memandangkan hari ini dikatakan himpunan terbesar yang akan memalukan Najib dan Rosmah serta Kerajaan Malaysia, sepatutnya ada ler kelibat Wan Azizah kalau tidak pun Nurul Izzah mahupun Nurul Nuha.

Malangnya, #kitalawan yang tidak mampu menghimpunkan jumlah besar pendemonstrasi sepertimana yang dijangkakan, turut tidak memperlihatkan kelibat Wan Azizah, Nurul Izzah mahupun Nurul Nuha. Kalau ada pun yang menyalak, cumalah para peguam pro-Anwar Ibrahim seperti Latheefa Koya dan N.Surendran serta Eric Paulsen.

Ada yang beritahu yang Wan Azizah dan anak-beranaknya 'lari' ke Turki untuk mendapatkan bantuan. Tidak pula diketahui, bantuan yang sebagaimanakah yang diperlukan, memandangkan pada tahun 2008, Turki pernah menolak permohonan bantuan daripada Anwar Ibrahim yang cuba melarikan diri dengan meninggalkan anak beranaknya setelah laporan polis dibuat oleh mangsa liwatnya.

Laporan polis itulah yang akhirnya menyebabkan pada 10 Februari 2015, 7 tahun kemudian, Anwar Ibrahim menjalani hukuman penjara selama 5 tahun. Ketika cuba mendapatkan bantuan daripada Turki, Anwar Ibrahim menerusi mulut Wan Azizah memberi alasan, ada pihak yang mahu membunuhnya. Justeru itulah, dia melarikan diri walaupun hakikatnya, sepanjang 7 tahun perbicaraan, tidak ada sekali pun ancaman keselamatan ke atasnya. Malah cubaan untuk membuktikan kebenaran ancaman pembunuhan itu menerusi kerosakan pada bahagian brek keretanya yang tidak digunakan, telah menambahkan lagi koleksi lakonan Anwar Ibrahim dan keluarganya yang tidak menjadi.

Atau barangkali juga ahli-ahli keluarga Wan Azizah sudah berasa malu kerana jumlah yang berdemonstrasi semakin hari semakin mengecil jumlahnya dan jumlah tersebut mengecil bukan secara perlahan-lahan, sebaliknya secara drastik!

Sebab itulah mereka tidak menunjukkan batang hidung, kut?

6 comments:

Anonymous said...

Ehhh....Azizah dan anak-anak dapat jemputan majlis walimatulurus anak Najib/Rosmah lah. Mereka kena lah siap berdandan. Itu pasal tak dapat join demo.

Anonymous said...

tumbuk diri sendiri adalah itu pun lakonan jugak
satu anwar pun sudah pening 1m
apa la punya koman

Anonymous said...

Elok juga jika mereka LARI TERUS dan MENETAP di TURKI....Aman Negaraku tercinta dari keluarga yang bawa malapetaka pada bangsa, Agama dan negera ni..

Bosan dengan gelagat mereka sekeluarga.

Jangan lupa ajak Rafizi kekali..

Anonymous said...

Semua takut kena tangkap lah. Nurul Izza baru kena lokap satu malam dah rasa seksa amat. Tunjuk heroic lah tapi dalam hati "kecut buah". Mak dia tak pernah rasa masuk penjara atau lokap, maklum dah warga emas. Kalau masuk lokap mahu kejang sampai koma. Anak-anak lain pun dah kecut. Semua dah tidak berani buat haru-biru sehingga masuk lokap. Lagi pun kelaurga Nuar sudah dapat warning yang poilis tidak akan kompromi. Buat hal kena tangkap. Jadi mereka pun buat "invisible act". Of course akan tunjuk gagah yang depa pi luar negeri untuk melobi bantuan. Keampunan Agung pun dah kantoi....kena bawa balik duit untuk kempen permatang pauh. Kita tengok perbalahan dalam pkr selepas ini. MB Azmin dok perati nak ngap president dan nurul izzah. Orang2 Azmin nak take-over pkr.

Anonymous said...

Tunggu masuk Kubur aja Gay kaki oenjilat jubur jantan

azid barja said...

Jijah kena taklimat hubud oleh Mat Sabu, Nurul Izzah kena taklimat hujub kul 5 pagi oleh ustad Bad, Nurul Nuha kena jaga anak, bagi susu. So mana bole pegi.

 
Blogger Templates